Multi Platform Cyberpunk 2077

سازنده
CD PROJEKT RED
تاریخ انتشار
December 10, 2020
ناشر
CD PROJEKT RED
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S


43724376590678437643.png

1ixh_%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C1-.gif

8489_تصاویر1.gif

>>>>>Screenshot<<<<<



<><><><>
>>>>>Concept Art<<<<<

Cyberpunk-2077_2018_06-12-18_026.jpg Cyberpunk-2077_2018_06-12-18_027.jpg
>>>>>Screenshot<<<<<

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39064-2618_0001.jpg http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39064-2618_0002.jpg http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39064-2618_0003.jpg

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39064-2618_0004.jpg
<><><><>
>>>>>Concept Art<<<<<

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39119-2618_0001.jpg

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39119-2618_0002.jpg

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39119-2618_0004.jpg

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39119-2618_0003.jpg
>>>>>Screenshot<<<<<





<><><><>
>>>>>Key Art<<<<<





در صورت لود نشدن تصاویر صفحه را Refresh کنید
>>>>>Screenshot<<<<<


<><><><>

>>>>>Concept Art<<<<<







<><><><>

>>>>>Key Art<<<<<






343y_ویدیوها1.gif


============================

تاریخچه مختصر دنیای سایبرپانک 2077- بخش اول
تاریخچه مختصر دنیای سایبرپانک 2077- بخش دوم
تاریخچه مختصر دنیای سایبرپانک 2077- بخش سوم
تاریخچه مختصر دنیای سایبرپانک 2077- بخش چهارم
تاریخچه مختصر دنیای سایبرپانک 2077- بخش پنجم و آخر
تاریخچه تشکیل شهر نایت سیتی
افسانه جانی سیلورهند
تاریخچه شرکت آراساکا

با تشکر از @mobin.hb96

===================================
تاریخچه بازی بخش 1
تاریخچه بازی بخش 2
تاریخچه بازی بخش 3
تاریخچه بازی بخش 4
تاریخچه بازی بخش 5
تاریخچه بازی بخش 6
تاریخچه بازی بخش 7
تاریخچه بازی بخش 8
تاریخچه بازی بخش 9

با تشکر از @armin_shadow

========================================

نگاهی بر Cyberpunk 2077 بخش اول

با تشکر از @darksider666
 
Last edited by a moderator:
ادامه...
جنگ چهارم شرکت ها یا The fourth Corporate war :

جنگ چهارم شرکت ها در ابتدا در اواخر ۲۰۲۱ و به صورت نوعی مسابقه تجاری بین دو شرکت بهره برداری از منابع دریایی CINO و OTEC و با هدف کنترل شرکت سوم یعنی IHA شروع شد. نزاع بین این ۲ شرکت تند بود و بعد از برخی تقابلات مالی سخت‌، کم کم خشونت هم بین این شرکت بالا گرفت. در این تقابل، OTEC با استخدام Militech جهت پشتیبانی امنیتی، دست بالاتر رو پیدا کرد گرچه در طرف مقابل هم CINO دست به استخدام Arasaka زد. (راجب این ۲ نیروی امنیتی هم قبلا توضیحات رو داده سایبرپانک و تو خود بازی هم حضور دارن) به این ترتیب جنگ چهارم شرکت ها که فاز اولش به عنوان "Ocean War" شناخته میشه، آغاز شد.
طبق روال معمول جنگ های شرکت ها، اولین اقدامات صورت گرفته در این جنگ هم ترور برخی مدیران رده میانی یکی از شرکت ها و دزدیده و سپس افشا کردن برخی اطلاعات محرمانه شرکت ها از سوی رقیبشون بود. هر دو شرکت دست به استخدام netrunner هایی برای حمله به بانک های اطلاعاتی و اطلاعات سهام طرف مقابل زدن. اما زمانی که یوروبانک موفق شد به نوعی معاهده صلح بین دو طرف اصلی درگیر دست پیدا کنه، این بار جنگ بین شرکت های امنیتی تحت قرار داد اونا یعنی Arasaka و Militech بود که بالا گرفت. این درگیری های جدید که در سال ۲۰۲۲ شدت گرفت به عنوان "Shadow war" معروف هستش و به عنوان مرحله دوم از جنگ سراسری شرکت ها شناخته میشود.
در طی این مرحله ها درگیری ها سخت تر و خشن تر بودن. مزدور ها و edgerunner ها دست به حملات مستقیم علیه سران شرکت ها میزدن‌ و عملیات های نظامی علیه مراکز تحقیقاتی و نظامی دو طرف انجام میشد. با وجود ماهیت چنین درگیری هایی، مهم ترین بخش این جنگ در این مرحله، در نت رخ میداد. جایی که نت رانر های مزدور و شرکتی دست به آزاد کردن نسل های جدیدی از ویروس ها و برنامه های مخرب علیه طرف مقابل میزدند. بسیاری از این برنامه ها تا مدت ها پس از مرگ خالقینشون همچنان به عملیات ادامه میدادن که نتیجه این مسئله، تاریک و خطرناک ماندن بخش های بزرگی از شبکه جهانی نت بود. در جون ۲۰۲۲ هر دو شرکت امنیتی به این نتیجه رسیدن که دیگه مراعات کردن و خط قرمز داشتن در این جنگ دلیلی نداره و به این صورت جنگ به سومین مرحله خودش رسید که به "Hot War" معروف هستش.
در این مرحله جنگ بین این شرکت ها که عملا قدرتی برابر با قوی ترین دولت های دنیا، اما بدون محدودیت به جغرافیای خاص داشتن، به یک درگیری نظامی تمام عیار تبدیل شد. در این زمان بود که شهر ریودوژانیرو در برزیل که یکی از کانون های مهم جنگ بود، عملا به یک مخروبه تبدیل شده و جمعیت شهر یا کشته شدند یا تبدیل به پناهجو. تجارت جهانی کاملا مختل شده بود مسیر های مبادلاتی فاقد هرگونه امنیت بودن. دزدی مرسولات تجاری بدون هیچ مانع مهمی رشد کرده بود و امنیتی در تبادلات تجاری دیده نمیشد. در این زمان NetWatch سعی در حفط امنیت فضای نت میکرد اما عملا درمقابل حجم بالای نابودی سرور ها و بانک های اطلاعاتی و مقابله با سیل برنامه های مخرب که فضای شبکه جهانی نت رو آلوده میکردن، ناتوان بود. اینترنت به اون مفهومی که امروزه میشناسیم، یه آسانی درحال مرگ بود.
سرانجام برخی دولت های وقت، برای جلوگیری از نابودی هرچه بیشتر، وارد عمل شدن و با مقصر دانستن مستقیم این ۲ شرکت،حمایت خودشون از شرکت هارو دریغ کرده و مراکز این شرکت ها که بعد از جنگ های سخت، عملا قدرت و توان مقابله نداشتن رو به نفع خودشون مصادره کردن. دولت مستقل کالیفرنیای جنوبی، مراکز هر دو شرکت در لوس انجلس رو تصاحب کرد و تگزاس و برخی دولت های اروپایی هم همین مسیر رو ادامه دادند. برج Arasaka در نایت‌سیتی، اخرین مرکز این شرکت در امریکا بود که توسط یک سلاح تاکتیکال اتمی و توسط یک گروه مزدور ناشناس، از بین رفت. برخی منابع از "گروه آتلانتیک" که شامل افرادی مثل روگ، مورگان بلک‌هند و جانی سیلورهند میشد به عنوان گروه اصلی پشت پرده عملیات نابودی برج Arasaka نام میبردن ولی نهایتا چیزی اثبات نشد. مورگان و جانی بعد از نابودی برج Arasaka دیگه هرگز دیده نشدن و روگ هم به دفعات دست داشتنش در این واقعه رو تکذیب کرد. درنهایت و در پی فشار های دولت وقت ژاپن، Arasaka در سال ۲۰۲۳ شکست رو پذیرفت و Militech جشن پیروزی گرفت اما هردو شرکت تا حدود زیادی آسیب های جبران ناپذیر دیده بودن و قدرتشون به شدت کاهش پیدا کرده بود.
View attachment 158429
تاریخچه مختصر بازی‌. بخش سوم:
Post war(2024-2035):
بیش از یک دهه زمان نیاز بود تا جهان از جنگ چهارم ریکاوری کنه و در این مدت هم اشوب و شورش همه نقاط رو درگیر خودش کرده بود. کشور های امریکای جنوبی هنوز درگیر بحران ها و درگیری های سیاسی بودن. کسور های اروپایی و اسیایی برای از سرگیری تجارت جهانی و جلوگیری از پیش امد های مشابه در صدد برآمدند تا شرکت هارو کنترل و ساماندهی کنن و به سال ها خود کامگی این شرکت ها خاتمه بدن. در امریکا پرزیدنت الیزابت کرِس، در بخش های باقیمانده تحت کنترل دولت مرکزی، دولت نظامی اعلام کرد. به طور رسمی و عمومی، Arasaka برای انفجار اتمی که مرکز نایت سیتی رو از بین برد، مقصر شناخته شد اما شایعاتی وجود داشته که Militech با تشکیل یک گروه عملیاتی مخفی، درواقع پشت پرده این فاجعه بوده است و این گروه رو با سلاح اتمی قابل حمل مجهز کرده است. جامعه تقاضای روشنگری راجب این واقعه رو داشت و پرزیدنت کرس هم با سو استفاده از احساسات عمومی سعی کرد Militech رو تحت کنترل خودش دربیاره. با وجود اینکه هیچ مدرک محکمی دال بر دست داشتن Militech در انفجار اتمی وجود نداشت، اما دولت دارایی هاشون رو تصاحب کرد و از اون ها برای تثبیت قانون فدرال در بخش های باقیمانده ایالات متحده استفاده کرد. برخی از اشخاص برجسته شرکت هم در وزارت دفاع جدید، دارای پست و مقام شدن.
این دوره به عنوان دوره رکود تکنولوژی شناخته میشه. شرکت ها با کاهش قدرتشون درتلاش برای بقا بودن و دولت ها(چه محلی و چه فدرال) بیشتر روی بازسازی عمرانی کشور هاشون تمرکز داشتن. Nomad ها تبدیل به شریان های حیاتی تجارت های تکنولوژی شدن و با جست و جو در بقایای جنگی و تاسیسات رها شده، بسیاری اقلام تکنولوژی بعضا ممنوعه رو پیدا و عرضه میکردن. علارقم وعده های اولیه، پرزیدنت کرس تمایل چندانی به بازسازی نایت سیتی از خودش نشان نمیداد. در واقع اجازه دادن به شهر اسیب دیده برای تقلا، راه مناسبی به نظر میرسید تا ایالت خودمختار کالفرنیای شمالی به زانو دربیاد. گرچه اهالی سرسخت این ایالت مقاومت میکردن و پروسه طاقت فرسای بازسازی نایت سیتی آغاز شد.
در همین زمان، بعد از سال ها تقلا برای بازپس گیری شبکه قدیمی نت از یک سیستم سرکش هوشمند، Nerwatch سرانجام Blackwall رو به وجود آورد که یک جور مانع مجازی بین انسان های و بخش های قدیمی نت تحت کنترل IS بود. با توجه به نوع عملیات Blackwall، برخی تئوری های توطئه هستند که میگن درواقع نت واچ برای ایجاد این مانع مجازی مجبور شد با IS دست به نوعی معامله بزنه.
 
تاریخچه مختصر بازی‌. بخش سوم:
Post war(2024-2035):
بیش از یک دهه زمان نیاز بود تا جهان از جنگ چهارم ریکاوری کنه و در این مدت هم اشوب و شورش همه نقاط رو درگیر خودش کرده بود. کشور های امریکای جنوبی هنوز درگیر بحران ها و درگیری های سیاسی بودن. کسور های اروپایی و اسیایی برای از سرگیری تجارت جهانی و جلوگیری از پیش امد های مشابه در صدد برآمدند تا شرکت هارو کنترل و ساماندهی کنن و به سال ها خود کامگی این شرکت ها خاتمه بدن. در امریکا پرزیدنت الیزابت کرِس، در بخش های باقیمانده تحت کنترل دولت مرکزی، دولت نظامی اعلام کرد. به طور رسمی و عمومی، Arasaka برای انفجار اتمی که مرکز نایت سیتی رو از بین برد، مقصر شناخته شد اما شایعاتی وجود داشته که Militech با تشکیل یک گروه عملیاتی مخفی، درواقع پشت پرده این فاجعه بوده است و این گروه رو با سلاح اتمی قابل حمل مجهز کرده است. جامعه تقاضای روشنگری راجب این واقعه رو داشت و پرزیدنت کرس هم با سو استفاده از احساسات عمومی سعی کرد Militech رو تحت کنترل خودش دربیاره. با وجود اینکه هیچ مدرک محکمی دال بر دست داشتن Militech در انفجار اتمی وجود نداشت، اما دولت دارایی هاشون رو تصاحب کرد و از اون ها برای تثبیت قانون فدرال در بخش های باقیمانده ایالات متحده استفاده کرد. برخی از اشخاص برجسته شرکت هم در وزارت دفاع جدید، دارای پست و مقام شدن.
این دوره به عنوان دوره رکود تکنولوژی شناخته میشه. شرکت ها با کاهش قدرتشون درتلاش برای بقا بودن و دولت ها(چه محلی و چه فدرال) بیشتر روی بازسازی عمرانی کشور هاشون تمرکز داشتن. Nomad ها تبدیل به شریان های حیاتی تجارت های تکنولوژی شدن و با جست و جو در بقایای جنگی و تاسیسات رها شده، بسیاری اقلام تکنولوژی بعضا ممنوعه رو پیدا و عرضه میکردن. علارقم وعده های اولیه، پرزیدنت کرس تمایل چندانی به بازسازی نایت سیتی از خودش نشان نمیداد. در واقع اجازه دادن به شهر اسیب دیده برای تقلا، راه مناسبی به نظر میرسید تا ایالت خودمختار کالفرنیای شمالی به زانو دربیاد. گرچه اهالی سرسخت این ایالت مقاومت میکردن و پروسه طاقت فرسای بازسازی نایت سیتی آغاز شد.
در همین زمان، بعد از سال ها تقلا برای بازپس گیری شبکه قدیمی نت از یک سیستم سرکش هوشمند، Nerwatch سرانجام Blackwall رو به وجود آورد که یک جور مانع مجازی بین انسان های و بخش های قدیمی نت تحت کنترل IS بود. با توجه به نوع عملیات Blackwall، برخی تئوری های توطئه هستند که میگن درواقع نت واچ برای ایجاد این مانع مجازی مجبور شد با IS دست به نوعی معامله بزنه.
و جالب اینکه تمام این تاریخچه ها و داستان ها از دل یک بازی کارتی اومده بیرون!
 
و جالب اینکه تمام این تاریخچه ها و داستان ها از دل یک بازی کارتی اومده بیرون!
کلا بازیای رومیزی Lore به شدت بزرگی دارن عملا همون RPG خودمون محسوب میشن قبلانا کسایی که بازیای رومیزی انجام میدادن رو میزاشتن تو دسته نرد ها :D چون باید کلی مطالعه میکردن براش یـ نمونه دیگش که Lore وحشتناک بزرگی داره Dungeons & Dragons ـه ولی خوب اونو زیاد از پتانسیلش استفاده نکردن
 
کلا بازیای رومیزی Lore به شدت بزرگی دارن عملا همون RPG خودمون محسوب میشن قبلانا کسایی که بازیای رومیزی انجام میدادن رو میزاشتن تو دسته نرد ها :D چون باید کلی مطالعه میکردن براش یـ نمونه دیگش که Lore وحشتناک بزرگی داره Dungeons & Dragons ـه ولی خوب اونو زیاد از پتانسیلش استفاده نکردن
اره قبلا بحثش شد با یکی از دوستان که لور عجیبی دارن این بازیها که ادم اصلا فکرش رو نمیکنه! من مدت ها فکر میکردن سایبرپانک یه بازی rpg بوده ( با توجه چیزهای که میخوندم ) چندباری هم تو اینترنت دنبال نسخه ی قبلیش گشتم برای دانلود تا اینکه دوستان گفتن بازی کارتیه:D
 
  • Like
Reactions: Imaginative
تو اون قسمت اول که نوشتم از باران اسیدی در اوایل قرن ۲۱ حرف زده بود.
نمیدونم حالا تا سال ۲۰۷۷ هم باقی موندن یا نه.
جدای اینکه مه نارنجی رنگ اونم توی روز اونم تو دنیای سایبرپانک یـ معنی بیشتر نداره تو یکی از مصاحبه های انگری جو با Mike Pondsmith (مال E3 2018) دقیقا اشاره میکنه که باران اسیدی تو بازی وجود داره :-" با توجه به توئیت بالا میخوره تو یـ سری از قسمت های خاص نایت سیتی هنوز اثرات جنگ اتمی توشون باقی مونده و همه جا شاهد این قضیه نباشیم

پ.ن : یـ چیزی که متوجه شدم شهر توی دور دست خیلی خلوته احتمالا با باراش اسیدی شهر خالی تر از اینی که توی نمایش ها دیدیم میشه !!!!
 
کلا بازیای رومیزی Lore به شدت بزرگی دارن عملا همون RPG خودمون محسوب میشن قبلانا کسایی که بازیای رومیزی انجام میدادن رو میزاشتن تو دسته نرد ها :D چون باید کلی مطالعه میکردن براش یـ نمونه دیگش که Lore وحشتناک بزرگی داره Dungeons & Dragons ـه ولی خوب اونو زیاد از پتانسیلش استفاده نکردن
اتفاقا پتانسیل D&D و Warhammer رو سوراخ کردن انقدر که استفاده شده. همین سایبرپانک است که ازش بهره برده نشده:دی
 
تاریخچه مختصر بازی‌. بخش سوم:
Post war(2024-2035):
بیش از یک دهه زمان نیاز بود تا جهان از جنگ چهارم ریکاوری کنه و در این مدت هم اشوب و شورش همه نقاط رو درگیر خودش کرده بود. کشور های امریکای جنوبی هنوز درگیر بحران ها و درگیری های سیاسی بودن. کسور های اروپایی و اسیایی برای از سرگیری تجارت جهانی و جلوگیری از پیش امد های مشابه در صدد برآمدند تا شرکت هارو کنترل و ساماندهی کنن و به سال ها خود کامگی این شرکت ها خاتمه بدن. در امریکا پرزیدنت الیزابت کرِس، در بخش های باقیمانده تحت کنترل دولت مرکزی، دولت نظامی اعلام کرد. به طور رسمی و عمومی، Arasaka برای انفجار اتمی که مرکز نایت سیتی رو از بین برد، مقصر شناخته شد اما شایعاتی وجود داشته که Militech با تشکیل یک گروه عملیاتی مخفی، درواقع پشت پرده این فاجعه بوده است و این گروه رو با سلاح اتمی قابل حمل مجهز کرده است. جامعه تقاضای روشنگری راجب این واقعه رو داشت و پرزیدنت کرس هم با سو استفاده از احساسات عمومی سعی کرد Militech رو تحت کنترل خودش دربیاره. با وجود اینکه هیچ مدرک محکمی دال بر دست داشتن Militech در انفجار اتمی وجود نداشت، اما دولت دارایی هاشون رو تصاحب کرد و از اون ها برای تثبیت قانون فدرال در بخش های باقیمانده ایالات متحده استفاده کرد. برخی از اشخاص برجسته شرکت هم در وزارت دفاع جدید، دارای پست و مقام شدن.
این دوره به عنوان دوره رکود تکنولوژی شناخته میشه. شرکت ها با کاهش قدرتشون درتلاش برای بقا بودن و دولت ها(چه محلی و چه فدرال) بیشتر روی بازسازی عمرانی کشور هاشون تمرکز داشتن. Nomad ها تبدیل به شریان های حیاتی تجارت های تکنولوژی شدن و با جست و جو در بقایای جنگی و تاسیسات رها شده، بسیاری اقلام تکنولوژی بعضا ممنوعه رو پیدا و عرضه میکردن. علارقم وعده های اولیه، پرزیدنت کرس تمایل چندانی به بازسازی نایت سیتی از خودش نشان نمیداد. در واقع اجازه دادن به شهر اسیب دیده برای تقلا، راه مناسبی به نظر میرسید تا ایالت خودمختار کالفرنیای شمالی به زانو دربیاد. گرچه اهالی سرسخت این ایالت مقاومت میکردن و پروسه طاقت فرسای بازسازی نایت سیتی آغاز شد.
در همین زمان، بعد از سال ها تقلا برای بازپس گیری شبکه قدیمی نت از یک سیستم سرکش هوشمند، Nerwatch سرانجام Blackwall رو به وجود آورد که یک جور مانع مجازی بین انسان های و بخش های قدیمی نت تحت کنترل IS بود. با توجه به نوع عملیات Blackwall، برخی تئوری های توطئه هستند که میگن درواقع نت واچ برای ایجاد این مانع مجازی مجبور شد با IS دست به نوعی معامله بزنه.
تاریخچه مختصر سایبرپانک ۲۰۷۷
بخش چهارم

(Reunification(2035-2069:

۳۵ سال بعد، دوران بازگشت آهسته ملت ها و شرکت ها به شرایط عادی بود. شهر ها و راه های ارتباطی به آرامی بازسازی شدند. زیربناهای تخریب شده به شرایط عادی بازگشتند و تکنولوژی شروع به حضور مجدد در زندگی مردم کرد.
در امریکا بسیاری از شهر هایی که در طی ناآرامی های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۶(دوران ۳ جنگ اول شرکت ها) تخریب شده بودند، به کمک دولت و شرکت ها بازسازی شده و مردم برای زندگی به آنها بازگشتند. شرکت ها از این برهه، به عنوان فرصتی برای تغییر نگاه منفی مردم که در طی جنگ ایجاد شده بود، و همچنین برای گسترش نفوذ خود در فرهنگ مردم استفاده کردند.
بدون کمک پرزیدنت کرس و دولت ایالات متحده، نایت سیتی توسط مردم خود و با کمک نومد ها و شرکت های کوچک، به آهستگی خود را بازسازی کرد. در آن زمان بسیاری گمان میکردند دولت شرکت Arasaka را در ماجرای انفجار اتمی قربانی کرده است. بسیاری از مردم ترجیح میدادند غول امنیتی آسیایی به نایت سیتی برگردد اما آنها خودشون رو تسلیم دولت فدرال نکنن.
در این شرایط و در اروپا، شرایط برای ابرشرکت های قدیمی چندان خوب پیش نمیرفت و شرکت های جدید که توسط دولت های اروپایی حمایت و کنترل میشدند، به آرامی درحال کنار زدن بازیگران قدیمی بودند.
در آسیا، شرایط درابتدا برای Arasaka تحقیر شده چندان خوب پیش نمیرفت. بخش بزرگی از دارایی های شرکت صرف جنگ شده بود اما چند قرارداد پرسود امنیتی به آنها اجازه داد تا به سرعت جایگاه خود به عنوان لیدر صنایع امنیتی و تولید سلاح بازپس بگیرن. با اینحال شکست در جنگ طبعاتی برای شرکت داشت و Saburo Arasaka به مخالفت های داخلی و همچنین برخی شورش های داخلی برای کنار زدنش، روبرو بود.
شبکه های نت جدید و ریجن بندی شده، شروع به کار کردند که به صورت محلی فعال بودند. و معدود مسیر های ارتباطی بین آن‌ها به دقت توسط NetWatch رصد میشد. گرچه دامنه اختیار آنها در اروپا و اقیانوسیه برای نظارت به شبکه نت بسیار محدود بود.
نت جدید برای عموم مردم بسیار محدود بود و نت رانر ها هم کار بسیار سختی برای نفوذ به آن داشتند زیرا عمده اطلاعات مهم، مصادره شده و به دقت حفاظت میشد


یه بخش دیگه مونده که تکمیل شه این تاریخچه مختصر که فردا پسفردا میزارم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or