Command & Conquer 3 : Tiberium Wars حرف نداره !
سلام به همه علاقمندان اين بازي
در جواب به Borna جان بايد عرض كنم كه بله در بازي و حتي همون مرحله ي اول سلاحي در اختيارتون قرار ميگيره قدرت تخريبي بسيار فراتر از سلاحهايي مثل اسكات استورم و نوك در نسخه هاي قبلي بازي داره .

شما با استفاده از اين سلاح قادري تا با يك بار استفاده تمام Base حريف رو بفرستي هوا

.
در مورد سيستمت هم بايد بگم همون طور كه در مطلب پايين اشاره كردم برنامه نويسي موتور گرافيكي بازي براي اختصاص منابع سخت افزاري جهت اجراي پردازشهاي مرحله اي به قدري زيبا و هوشمندانه انجام شده كه حتي شما هم با سيستم به قول خودت خسته هم ميتوني از بازي بسيار لذت ببري . :cheesygri . در كل بايد بگم كه اين بازي در برنامه نويسي شاهكار كرده و بي نظيره . خلاصه نگران اجراي بازي نباش ! :cheesygri :cheesygri
در ضمن اين مطلب رو مجدداً و با كمي تغييرات در اين صفحه قرار دادم اميدوارم خشتون بياد و استفاده كنيد .
اما از خود بازي :
GamePlay بازي بر خلاف شايعات به هيچ وجه زننده و يك طرفه نيست بلكه بسيار پويا و زنده نسبت به اعمال بازي باز عمل ميكنه و در كل بسيار زيبا و هوشمندانه طراحي شده و ميشه گفت در نوع خودش عالي است :cheesygri .
GamePlay اين نسخه از سري بازي هاي Command & Conquer هم افرادي رو كه به Generals علاقه داشتند و هم طرفداران نسخه هاي پيشين رو به طور كامل راضي ميكنه و اصلاً نبايد هيچ نگراني از اين بابت داشته باشيد البته اين مورد به سليقه ي خود شما هم بستگي داره . در مورد نژادها هم متاسفانه يا خوشبختانه نژاد موجودات فضايي قابل انتخاب نيست و عملاً دو نژاد NOD و GDI در بازي قابليت انتخاب توسط كاربر رو دارند و اين موضوع پايبندي طراحان بازي رو به سنت گرايي و الگو برداري از نسخه هاي اوليه ي Command & Conqouer كاملاً ثابت ميكنه اما نژاد سوم كه همون موجودات فضايي هستند در اواسط بازي به روند داستانگونه ي بازي يا همون Compaign اضافه ميشن و شما علاوه بر اينكه بايد با NOD يا GDI بسته به نژادي كه انتخاب كردين مبارزه كنين بايد از Base خودتون در مقابل موجودات فضايي هم دفاع كنيد . Unit ها در بازي بسيار پيشرفته و با قابليت هاي بسيار زياد طراحي شده اند كه بسته به خلاقيت بازي باز در وضعيت هاي گوناگون داراي كاربردهاي گوناگون و همچنين تاثير پذيري و تاثير گذاري هاي متفاوتي بر GamePlay هستند همچنين ساختمانها و نيروهاي نظامي در بازي بر گرفته از بازي Renegade طراحي و ساخته شدن همون طور كه ميدونين Renegade يكي از نسخه هاي اين سري بازي است كه به صورت سوم شخص اكشن ساخته و منتشر شد البته در بازي امكان انتقال سبك از سوم شخص به اول شخص هم وجود داره اما در كل EA نبايد اين بازي رو منتشر ميكرد چون اصلاً اين مجموعه بازي به طور سنتي بايد استراتژي باشه نه اكشن FSP خلاصه EA اون زمان اين اشتباه رو كرد و پشيمون هم شد :cheesygri

.
در كل GamePlay و ظاهر بازي چيزي كم ندارد و هر كس با هر سليقه اي را راضي خواهد كرد .
اما در مورد گرافيك و جزئيات گرافيكي و پردازشي بازي :
بر خلاف شايعاتي كه چند هفته قبل مبني بر استفاده ي بازي از DirectX10 به طور ناقص در محافل بازي مطرح شده بود اين بازي از DirectX10 يا بهتر بگوييم از Direct 3D Version 10 به طور كامل و حتي بهينه سازي شده پشتيباني ميكند . منظور از Direct 3D بخشي از DirectX است كه بيشتر مربوط به بهينه سازي ها و شتابدهنده هاي گرافيكي ميشود . زيرا DirectX كه توسط Microsoft به عنوان استاندارد برقراري ارتباط پردازشي با سخت افزار طراحي و توليد ميشود شامل بخش هاي گوناگوني است به طور مثال واحد پردازش صدا Direct Sound- واحد پردازش فيزيك اپتدايي Direct Dynamic Motion كه به تازگي به نسخه ي 10 اضافه شده - واحد پردازش گرافيك سه بعدي Direct 3D و ... . هر كدام از اين بخشها كارايي هاي متفاوتي دارند كه از همه مهمتر براي يك بازي باز بخش Direct 3D آن است كه در اين بازي به طور كامل لحاظ گرديده ، البته شما به شرطي ميتوانيد از اين بخش استفاده كنيد كه يا از شبيه ساز نرم افزاري DirectX10 كه همان Windows Vista است استفاده كنيد كه اين مورد به دليل استفاده از توان پردازشي CPU باعث كاهش فريم در بازي ميشود ، يا بايد از كارت گرافيكي استفاده كنيد كه توان پردازش سخت افزاري DirectX10 را داشته باشد به طور مثال سري جديد كارتهاي گرافيك nVIDIA تحت عنوان سري 8xxx مثلاً 8800GTX . البته اجراي بازي بدون استفاده از DirectX10 هم امكان دارد اما بايد بي خيال جلوه هاي بصري فوق العاده در بازي بشويد . اما به دليل زيركي و خفني بيش از حد طراحان بازي ، اين نسخه از بازي بر روي DirectX9.C هم گرافيك بسيار چشم نواز و بسيار نزديك به DirectX10 را براي بازي باز خلق ميكند . در كل هرچي از طراحان بازي تعريف كنيم كمه .
ويژگي مهم ديگري كه در بازي وجود داره اينه كه بازي براي CPU هاي چند هسته اي و دو هسته اي بهينه سازي شده و به طور كامل و بدون هيچ مشكلي ميتونيد بازي رو بر روي اين CPU ها اجرا كنيد و از قابليتهاي پردازش موازي اين CPU ها بهرمند شويد و تاثير زياد اون رو در بازي ببينيد.
:cheesygri
راستي من اين بازي رو روي سيستمم و با تنظيمات گرافيكي Ultra High و Anti-Aliasing 4x به راحتي و رواني اعجاب انگيز با توجه به گرافيك خيره كننده ي بازي اجرا كردم .
مشخصات سيستم انجانب :
CPU : AMD AthlonFX62
VGA : Asus (Board) nVIDIA 8800GTX
RAM : 2.5GB Kingmax
H.D.D : RPM 7200
MainBoard : GigaByte GA-M59SLi-S5
البته بخش برنامه نويسي اختصاص منابع سخت افزاري جهت پردازش مرحله اي بازي به قدري هوشمندانه صورت گرفته كه بازي بر روي سيستم هايي با توان پردازشي متوسط و پايين و در حالت تنظيمات پيش فرض (Default) بسيار روان و راحت اجرا خواهد شد و در كل بازي هماهنگ با كليه ي سخت افزار هاي مورد استفاده در PC طراحي شده است :cheesygri

.
خلاصه بازي بسيار زيبا و هوشمندانه طراحي شده و تمام وعده هاي طراحان را عملي كرده است. به همه ي علاقمندان اين سبك از بازي ها پيشنهاد ميكنم كه حتماً بازيرو تهيه كرده و طبق سيلقه ي خودتون در موردش قضاوت كنيد . من كه كاملاً از بازي راضي هستم .
فعلاً . خدانگهدارتان .