سلام .
Borna و
Dj_Mj جان با توجه به اينكه چند وقته فقط شماها ، تو اين تاپيك موندين و سري به اينجا ميزنين :crying1: و با توجه به اينكه بر و بكس سرشون به جاي ديگه گرمه :crying1: و كس ديگه اي تو اين تاپيك نميبينم كه چيزي بنويسه

و فقط شما موندين . اين مطلب رو فقط به خاطر شما وقت ميزارم و مينويسم و فقط با عشق به اينكه شما اونو ميخونين تايپ ميكنم . اميدوارم براتون مفيد باشه و ازش خوشتون بياد .
توجه داشته باشيد كه اين مقاله در ادامه ي مقاله ي پيشين نوشته شده و پيشنهاد ميكنم در صورتي كه مقاله ي پيشين را مطالعه نكرده ايد قبل از مطالعه ي اين مطلب به مطالعه ي مطلب قبل بپردازيد . :cheesygri
نژادها در Command & Conquer 3 : Tiberium Wars
سه نژاد قابل بازي در Command & Conquer 3 وجود خواهد داشت اين نژادها GDI ، NOD و موجودات فضايي خواهند بود و ظاهراً بازي در قسمت Campaign سه روند داستاني با توجه به هر نژاد خواهد داشت . روند سوم در اواسط بازي از خط داستاني اصلي جدا ميشود و بازي باز رهبري نيروهاي فضايي را به عهده خواهد گرفت . انسانهاي جهش يافته اي كه Forgotten ناميده ميشدند و نقش مهمي هم در داستان و گيم پلي بازي هاي قبلي تايبرمي سري Command & Conquer داشتند ( مراحل مربوط به جهش يافته ها جزو جالب ترين و دوست داشتني ترين مامورت هاي GDI در بازي Tiberian Sun بود ) در Command & Conquer 3 حضور ندارند . طراحان بازي روند بازي را طوري طراحي كرده اند تا تفاوت ميان نژادهاي بازي به حد اكثر ممكن برسد و هيچ كدام برتري اي نسبت به ديگري نداشته باشد تا بازي باز بسته به سليقه و نوع استراتژي خود نژادي را براي بازي كردن انتخاب كند نه با توجه به قدرت برتر يك نژاد .
نيروهاي GDI طبق معمول ارتش ثروتمند بازي محسوب ميشوند ارتش GDI پيشرفته ترين ارتش انساني است و بيشترين تجهيزات دفاعي،بيشترين ميزان ارتقاها و قويترين واحدهاي نظامي بازي را دارد اما اين واحد هاي نظاني قدرتمند يك ضعف بزرگ دارند كه باعث يك تعادل ميان قدرت و ضعفشان ميشود و آن اينكه اين واحد هاي قدرتمند بسيار گران هستند و در ضمن بسيار هم دير ساخته و آماده ي كار ميشوند . همين ويژگي ها باعث ميشوند افرادي به استفاده از اين نژاد علاقه داشته باشند كه به روندي كند و تدافعي در بازي علاقه دارند و دوست دارند اپتدا Base و تجهيزات نظامي خود را به طور كامل ساخته و بعد به جنگ دشمن بروند . نيروهاي اوليه ي GDI از همان سربازهاي معمولي نيروهاي نارنجك و موشك انداز و نيروهاي جديد تك تيرانداز تشكيل ميشوند . شكل و شمايل واحد هاي نظامي و ساختمانها در Command & Conquer 3 بيشتر به Generals و Command & Conquer اصلي شباهت دارد تا Tiberian Sun و با توجه به اينكه Tiberium Wars ادامه اي به دنبال Tiberian Sun است يك نقطه ضعف بزرگ به شمار ميرود .
بيشتر ارتش جديد GDI از تانكهاي نسبتاً قديمي و نيروهاي جديد آن ظاهر مدرن و توانايي هاي نفس گير نيروهاي Tiberian Sun را ندارند نيروهاي فوق محبوب Wolverine و Titan در
Command & Conquer 3 حضور ندارند و با نيروهاي Juggernaut كه ظاهري قديمي دارند تعويض شده اند . از همه بدتر Mammoth MK2 (كه در Tiberain Sun معرفي شدند ) از بازي حذف شده اند و دوباره مدلهاي قديمي Mommoth در Command & Conquer 3 استفاده ميشوند و اين موضوع در حالي است كه داستان Tiberium Wars بعد از Tiberian Sun اتفاق مي افتد . خبر وحشتناك تر

اين كه تواناييهاي Mammoth ها تعديل شده و تانك افسانه اي كه هنگام حضور در صحنه باعث وحشت هر بازيبازي مي شد به يك نيروي نظامي با توانايي متوسط تبديل شده و در ضمن قدرتمند ترين نيروي زميني GDI همان Juggernaut است . خوش بختانه عمق فاجعه خيلي هم زياد نيست . واحدهاي Attack Buggy كمي فرق كرده و با نام جديد Pitbull وارد بازي شده اند و نيروهاي Orca بدون تغيير زياد در بازي حضور دارند . استراتژي كند GDI بيشتر به درد بازيبازهاي كم تجربه ميخورد ، اين تاكتيك براي بازي هاي معمولي كارايي متوسطي دارد ولي در جنگ هاي فوق سريع Command & Conquer 3 چندان كار آمد نيست .
اينجاست كه نيروهاي سريع NOD قدرت نمايي ميكنند . ارتش NOD اجازه ي توليد سريع و ارزان نيروهايي با توانايي متوسط را به بازيباز ميدهد . نيروهاي پياده ي معمولي اولين نيروهاي نظامي اي هستند كه در اختيار بازيباز قرار ميگيرند . پس از ساخت ساختمانهاي جديد بازيباز ميتواند نيروهاي قويتري مثل ارتش Back Hand و تانكهاي آشناي Scorpion را توليد كند . تانكهاي نامريي Stealth Tank و واحدهاي نظامي پياده ي جديدي تحت عنوان Shadow Team براي ماموريتهاي مخفي كارانه و شبيخون استفاده ميشوند و البته كنترل اين نيروها وقتي درست وسط Base دشمن ظاهر ميشوند كار بسيار مشكلي است . قدرتمند ترين واحد نظامي NOD يك واحد غول پيكر جديد با نام Avatar Warmech است كه ميتواند با روشهاي مخطلف ارتقاع داده شود . يكي از قابليتهاي جالب اين Unit استفاده از قطعات واحد هاي نظامي ديگر است ؛
يعني ميتواند سلاح هاي قدرتمند نصب شده روي دشمناني كه نابود كرده برداشته و براي ارتقاي خود استفاده كند.
نژاد سوم بازي چيزي جز موجودات فضايي بنفش نيستند نيروهاي نظامي بيگانگان از لحاظ سرعت حركت كندتر از NOD و تند تر از GDI هستند و در حالت متعادل نسبت به NOD و GDI قرار دارند .
اين موجودات فضايي براي ادامه ي حيات و ساخت و ساز به شدت به Tiberium وابسته اند و اين وابستگي شديد به شدت در روند بازي خود نمايي ميكند .اين نژاد نيز همانند دو نژاد ديگر از Harvester ها براي جمع آوري Tiberium استفاده ميكند ولي راندمان جمع آوري Tiberium در اين نژاد بيش از دو نژاد ديگر در واحد زمان است در ضمن در صورت ارتقاي كافي قادر خواهند بود منابع در حال اتمام Tiberium را احيا كنند و مجدداً از آنها استفاده نمايند و همچنين براي ضخيره ي آن نيز بر خلاف دو نژاد ديگر به سيلو نياز ندارند . واحد هاي نظامي آنها هنگام عبور از روي Tiberium بر خلاف انسانها مسموم نمي شوند و حتي در مواقعي نيروي خود را از نو تجديد ميكنند.

بيگانگان بر خلاف نژادهاي ديگر براي ساخت واحد هاي نظامي از كارخانه جات و سرباز خانه ها استفاده نميكنند بلكه از دروازه هاي فضايي براي انتقال واحد هاي نظامي خود به زمين استفاده ميكنند .

نيروهاي پياده نظام بيگانگان در مقابل نيروهاي پياده نظام انسانها برتر عمل ميكنند اما وسايل نقليه ي نظامي آنها تاثير چنداني بر روي پياد نظام انسانها ندارند و همچنين نيروهاي پياده نظام آنها بر روي وسايل نقليه ي نظامي انسانها تاثير چنداني ندارند و بسيار ضعيفترند . :yawn: :wacko: :thinking:
البته بازي باز قادر است براي رفع اين نقطه ضعف نژاد بيگانگان ، آنها را با بعضي از واحد هاي نظامي تخريب شده ي واحد هاي نظامي دو نژاد ديگر مخلوط كرده و واحد هاي نظامي جديد و تواناتري را خلق كند . :scare::shifty::shrewd:
نحوه ي مبارزه ي پياده نظام اين نژاد بيشتر به صورت مبارزه ي تن به تن است و وسايل نظامي آنها اكثراً از پرتوهاي الكتريكي براي آسيب زدن به حريف استفاده ميكنند . :confused:
قدرتمندترين واحد نظامي پياده ي بيگانگان كه شايد قدرتمندترين واحد نظامي پياده ي كل بازي باشد يك وسيله ي سه پايه تحت عنوان Annihilator Tripod است كه ميتواند در آن واحد به سه واحد نظامي مخطلف شليك كند .
قويترين واحد نظامي بيگانگان يك سفينه ي فضايي است كه براي نابود كردن كامل Base دشمن از آن استفاده ميشود . شايد بپرسيد چه طوري ؟ به اين شكل كه يك سياه چاله ي فضايي در كنار آن درست ميكند و همه چيز را به درون ميبلعد

. شايد عده اي از دوستان بخواهند دليل علمي اين مكش قوي را بدانند ما هم از فرصت استفاده كرده و به اين اصل كه بازي ها بايد آموزنده باشند عمل ميكنيم

قابل توجه كساني كه ميگويند بازي كردن وقت تلف كردن است :ranting: . سياه چاله هاي فضايي از انفجار بي نهايت عظيم ستاره اي بسيار بزرگ پديد مي آيند و با توجه به اينكه نيروي جاذبه ي ستاره است كه مواد تشكيل دهنده ي خود را نگاه داشته است و در حالت عادي اين نيروي جاذبه بر نيروي دافعه و فرار ذرات تا حدودي قلبه كرده و حالتي متوازن را به وجود مي آورد اما با انفجار رو به داخل آن،نيروي جاذبه اي شديد را به وجود مي آيد و اين جاذبه علاوه بر خنصي سازي نيروي دافعه تمام اجزاي تشكيل دهنده ي ستاره را به داخل ميبلعد و جسمي با چگالي بسيار بالا را به وجود مي آورد به طور مثال فرض كنيد يك فندق وزن كره ي زمين را داشته باشد . جاذبه ي بسيار بالاي آن ستاره كه حالا به يك نقطه ي بسيار ريز اما با همان جرم قبلي تبديل شده نيروي مكش مخروطي مانندي را به طرف داخل به وجود مي آورد اين نيروي مكش به قدري بالاست كه حتي فوتون ها كه ذرات سازنده ي نور هستند و با سرعت بسيار بالايي در فضا حركت ميكنند را نيز به داخل ميمكد چه برسد به مواد . :baby: تازه اين مقدمه اي بسيار كوچك از موضوعي است بسيار پيچيده كه امروزه يكي از شاخه هاي علم نجوم را به خود اختصاص داده است :wink1:. در اينجا نبايد از قدرت بي نهايت خالق اين جهان و قوانيين حاكم بر آن غافل شد و بايد به تفكر در باره ي آن پرداخت . وقت را از دست ندهيد !

:cheesygri
اينم از مطلب من در مورد نژادها در Command & Conquer 3 . باز هم تاكيد ميكنم كه براي لذت بيشتر برند از بازي بهتر است دو نسخه ي قبلي اين بازي يعني Tiberain Sun و Tiberian Sun FireStorm را حتماً بازي كنيد . در مورد مطلب هم اگر هر گونه مشكلي در آن ديديد به بزرگي خودتون ببخشيد و لطف كنيد و حتماً به من تذكر بديد .
در ضمن اين مطلب رو به دوستان عزيزم Borna و Dragon و Dj_Mj تقديم ميكنم .
راستي عيدم به همتون تبريك ميگم و اميدوارم سال خوب و خوش و پر از موفقيتي رو تجربه كنيد

:flowers::flowers::flowers::rose::rose::rose:
فعلاً . خدانگهدار !
