سلام !

:flowers: :flowers: :flowers:
مثل اينكه هنوز كسي بعد از مطلب من جوابي نداده عيبي نداره .
دوست عزيز Dragon جان شماره تلفن جايي كه بتوني كارت گرافيكتو بفروشي يا با كارت ديگر عوض كني برات با پيام خصوصي فرستادم اميدوارم به نتيجه برسي .
پيشنهاد ميكنم مطلب پايين رو به صورت Offline مطالعه بفرماييد .
قرار بود مطلبي در مورد Command & Conquer 3 با جزئيات تقريباً كامل خدمتتون تقديم كنم تا شايد به بعضي از سوالاتتون در مورد اين بازي برسيد :
ساخت سري بازي هاي Command & Conquer از سال 1995 توسط شركت Westwood تحت عنوان Command & Conquer آغاز شد . همان طور كه اطلاع داريد در آن زمان بازي ها در حال رشد بودند و هنوز جاي كار بسيار داشتند و اين بازي يكي از بازي هاي بود كه در تعيين استاندارها ي سبك استراتژي تاثير زيادي داشت بعدها با ساخت و انتشار نسخه هاي ديگر از اين بازي و فروش بسيار بالاي آنها شركت EA به فكر خريد شركت Wastwood افتاد و با خريد اين شركت به ساخت ادامه ي اين بازي ها ادامه داد . اين همكاري تا ساخت و انتشار نسخه ي Red Alert 2 و Red Alert Yuris Revenge ادامه داشت تا اينكه شركت EA به دليل نا معلوم باعث بسته شدن شركت Westwood و توقف كار آن شد . بازي هاي Westwood هميشه غني از ايده ها و جذابيت هاي بيشماري بودند و فروش بسيار زيادي داشتند اما ديگر كار آنها به پايان رسيده بود ! بعد از اين ماجرا شركت EA دست به يك تغيير سبك زد و بازي Command & Conquer را تبديل به يك اكشن سوم شخص تخيلي تحت عنوان Renegade :angry: :cursing: :ranting: زد كه در سال 2002 منتشر شد و توسط شركت ايراني نوين پندار هم به فارسي دوبله شده است همان طور كه قابل پيش بيني بود اين بازي توسط دوسداران سبك استراتژيك آن پس زده شد و هنوز خود من هم علت اين كار EA را درك نميكنم خلاصه بعد از كلي سر صدا پروژه ي Command & Conquer به سبك قبلي خود كه استراتژيك بود برگشت و بازي Generals و بعد از آن
Generals : Zero Hour متولد شد و حالا هم كه خودتون بهتر ميدونين همگي منتظر نسخه ي جديد اون يعني Command & Conquer 3 : Tiberium Wars هستيم .
اين نسخه در ادامه ي يكي از نسخه هاي قديمي اين سري از بازي ها تحت عنوان :
Command & Conquer : Tiberian Sun و ادامه ي آن :
Command & Conquer : Tiberian Sun Firestorm
ساخته ميشود و دقيقاً داستان آن ها را ادامه ميدهد البته اين دو نسخه در سالهاي 1999 و2000 ساخته شده اند و بعد از آنها بازي محبوب Red Alert 2 ساخته شد و بعد هم كه Generals ها ساخته شدند اما متاسفانه EA عوامل موفقيت نسخه هايي كه توسط Westwood ساخته ميشدند را نمي دانست و به شمردن پول حاصل از فروش آنها اكتفا ميكرد كه حاصل اين ناداني بازي Generals بود البته اين بازي هم بازي خوش ساخت و خوبي بود و بارها مورد تقليد قرار گرفت اما سازندگان آن عوامل جذابيت نسخه هاي قبلي را فراموش كرده بودند يا اصلاً اطلاعي از آنها نداشتند خلاصه با كلي نامه نگاري و نظر سنجي كه طرفداران نسخه هاي قبلي بازي كردند و كلي سر صدا شركت EA تصميم گرفت تا با استفاده از تكنولوژي هاي جديد بازي سازي و پيروي از تمام ويژگي هاي نسخه هاي قبلي كه توسط Westwood ساخته شده بود بازي جديدي رو در ادامه ي داستان نسخه ي Tiberium ساخته و منتشر كنند .
و اما داستان بازي : :book:
فاجعه زماني شروع شد كه در جايي از ايتاليا نزديك Tiber رودخانه اي كه خيلي از مردم دنيا تا آن روز حتي نامش را هم نشنيده بودند يك مهمان ناخوانده از فضا فرود آمد اين مهمان ناخوانده يك موجو فضايي بامزه نبود حتي يك شهاب سنگ هم نبود تا نسل بشر را يك بار و براي هميشه منقرض كند ما هرگز او را به درستي نشناختيم شايد يك سنگ بود يا حتي يك موجود زنده او براي دوستي نيامده بود ! دشمن ما هم نبود و براي نابودي ما هم نيامده بود او آمده بود تا مارا تغيير دهد و به آنچه اكنون هستيم تبديل كند حال سالها بعد از فرود اين مهمان كوچك كه انسانهاي زيادي را نابود كرده و نسل بشر را تغيير داده و بزرگترين جنگها را به وجود آورده و زمين را همچون سرطان در بر گرفته بود بالاخره توسط انسانها كنترل شد . حال مهمان ناخوانده ي ما كه به افتخار محل ورودش Tiberium ناميده ميشود مشكل جديدي را به وجود آورده است .
اين مقدمه ي داستان بازي بود و حالا به جو داستان حاكم بر بازي كه به وسيله ي فيلمهاي واقعي در حين بازي نمايش داده ميشود خواهيم پرداخت :

:dozing: :drooling:
در بازي دو گروه وجود دارند به نامهاي NOD و GDI . پس از جنگهاي بسياري كه بين اين دو گروه براي استفاده و تصاحب Tiberium صورت ميگيرد GDI موفق ميشود NOD را شكست دهد و با نابود كردن ابر رايانه ي NOD كه تمامي نيروهاي NOD از آن فرمان ميگرفتند موفق ميشود زمين را به آرامش نسبي برساند . اين قسمت داستاني بود كه با كش و قوصهايي در دو نسخه ي تايبريمي قبلي روايت شد و حا لا ادامه ي ماجرا : بعد از نابودي ابر رايانه ي NOD واحدهاي نظامي كه از آن فرمان ميبردند پخش و پلا شدند و هر يك به مكاني پناه بردند اما حال يكي از رهبران قبلي آنها كه در نسخه ي قبلي كشته شده بود اكنون برگشته تا رهبري نيروهاي NOD را بر عهده گرفته و جنگ بزرگ ديگري را با GDI به راه بياندازد اما :yawn: موجودات ديگري دوباره از فضا نازل ميشوند اين بار آنها توانايي جنگ با نيروهاي زميني را دارا هستند ساختمان بدن و فيزيك آنها تلفيقي از سوسك و نوعي فلز است و با قدرت هرچه تمام تر آماده ي تازيدن بر انسانهايند دليل آمدن آنها به زمين هم احتياج به Tiberium براي ادامه ي زندگي است . در اين ميان NOD با نوعي ترس از آينده موضوع را از دور مورد تحقيق قرار ميدهد اما GDI با نا اميدي به جنگ با اين بلاي تازه وارد مي پردازد تا نسل بشر را از انقراض نجات دهد . همان طور كه ميدانيد آرمان NOD استفاده از Tiberium جهت خلق موجودات و انسانهايي جهش يافته است و GDI مخالف اينگونه دست اندازي ها به جامعه ي بشري است خلاصه اين سه گروه با هم وارد جنگ ميشوند و ما شاهد مبارزات بزرگ و نفس گيري در بازي خواهيم بود . در مورد داستان بازي طبيعتاً سه نظر متفاوت وجود خواهد داشت :

يا

يا

و شايد افرادي باشند كه طور ديگري در مورد آن فكر ميكنند ! :confused:
جزئيات و چگونگي روند بازي : :gunner:

:drooling:
اگر از طرفداران نسخه ي Red Alert يا Tiberium Sun و يا نسخه هاي همسان بوده باشيد با سايدبار بازي يا همان EVA آشنا هستيد . كاربر به وسيله ي اين واسط كاربري و تنها با استفاده از يك تك كليك به بازي مي پرداخت . به اين صورت كه با كليك چپ Unit هاي مورد نياز را انتخاب و حركت ميداد و از كليك راست هم جهت خارج كردن نيروها از حالت انتخاب شده استفاده ميشد.
وجود اين حالت در بازي كنترل بازي بر روي كنسول ها كه از موس بي بهره اند را راحتتر خواهد كرد.
تنها منابع در بازي Power و Tiberium هستند و دقيقاً مثل Red Alert و Generals بلافاصله بعد از ورود به بازي بايد نيروگاه هاي برق و مكاني براي جمع آوري Tiberiuom بسازيد و بعد به فكر تعيين استراتژي باشيد . مبارزه ها در Tiberium Wars خيلي سريعتر از Generals هستند و بايد براي جنگ با نيروي مقابل دل را به دريا بزنيد . سرعت حركت واحد هاي نظامي در بازي بسيار بالاست و شما را قادر ميسازد تا در زمان كمي به مناطق مخطلف MAP نقل مكان كنيد .
ويژگي ديگري كه در بازي وجود دارد وجود مهندسان است كه جهت كپچر ساختمانها و يا تعمير واحدهاي نظامي از آنها استفاده ميشود البته شما ميتوانيد واحد هاي نظامي اي كه مال دشمن بوده را به وسيله ي واحد هاي نظامي خود تا حدودي تخريب كنيد و بعد با استفاده از مهندسان آنها را تعمير كرده و بر عليه دشمن به كار ببريد ! :scare:
در مورد كنترل بازي يك سوال مطرح است . با توجه به اينكه EA قصد دارد بازي را براي XBOX360 هم وارد بازار كند بايد ديد كه آيا EA روند بازي يا همان GamePlay بازي را براي PC ساخته يا با توجه به كنترل محدود XBOX360 آن را طراحي كرده است ؟
در كل بايد تا عرضه ي بازي تحمل كنيد و بازي را خودتان تجربه كنيد تا با سليقه ي خودتان در مورد آن تصميم بگيريد اگر هم خيلي عجله داريد ميتوانيد نسخه هاي تايبريمي قديمي بازي را كه شامل:
Command & Conquer : Tiberian Sun و Tiberian Sun FireStorm ميشوند را تهيه و بازي كنيد.
البته چند وقت پيش مجموعه بازي هاي Command & Conquer در قالب 2 DVD و تحت عنوان Command & Conquer : The First Decade وارد بازار شده كه اگر خيلي عاشق اين مجموعه بازي هستيد ميتوانيد تهيه كنيد و به كلكسيون خود بيفزاييد . :happy:

:thumbup:
در صورتي كه هر گونه سوال ديگه اي در مورد اين بازي براتون پيش اومد ميتونيد رو من حساب كنيد . اگر هم اين مطلب هر گونه مشكلي داشت به بزرگي خودتون ببخشيد سعي من اين بود كه مطلبي تقريباً كامل را تقديم شما عزيزان كنم !
فعلاً !!!

:yawn: :sleeping: