Cliff Bleszinski از علاقه خود به همکاری در ساخت ادامه Gears of War می‌گوید!

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,755
نام
Bahram
روز گذشته راد فرگوسن کارگردان و مدیر اصلی استودیو The Coalition، این استودیو را به مقصد بلیزارد ترک کرد. با آن که تنها چند ساعت از اعلام این خبر نمی‌گذرد اما به نظر می‌رسد خالق اصلی سری، Cliff Bleszinski همچنان علاقمند به همکاری در ساخت ادامه‌ی Gears of War باشد.

در سال 2012 بود که Cliff B از شرکت اپیک گیمز برای همیشه جدا شد. او یکی از چهره ‌های شاخص و البته کارگردان سگانه اول Gears of War است. با جدایی اون برای مدتی سرنوشت و آینده سری Gears نامشخص باقی ماند. اما در سال ۲۰۱۴ بود که کمپانی مایکروسافت به صورت رسمی حق ساخت و انتشار ip گیرز را خریداری کرد و از آن زمان هواداران سری منتظر بازگشت Cliff B و ساخت شماره چهارم توسط او بودند. هر چند در همان سال Cliff B اعلام کرد که علاقه‌ای به ساخت شماره بعدی گیرز ندارد و بدین صورت به دنبال ساخت عنوانی جدید با نام Law Breakers در استودیو تازه تاسیس خود با نام Boss Key رفت که در نهایت با شکست تجاری مواجع و استودیو هم تعطیل شد.

cliffheadshot-1498161154502_1280w.jpg


از آن زمان تا به امروز Cliff B بازشنستگی خود از صنعت بازی‌های ویدیویی را اعلام کرده بود و بدین صورت او مشغول به انجام امور شخصی خود بود، اما در نهایت شب گذشته او برای اولین سکوت خود را شکست و در بیانیه‌ای از علاقه خود به همکاری در ساخت شماره‌ جدید Gears سخت گفت:
«پیشنهادات من همچنان برای ساخت فرانچایز گیرز وجود دارد و این کاملا به مایکروسافت بستگی دارد تا با من همکاری کنند. راد فرگوسن خیلی از ایده‌های مرا بدون استفاده گذاشت.»

همچنان او در ادامه اشاره کرد که ایده‌های زیادی برای شماره چهارم گیرز داشته است که از آن‌ها استفاده نشده و اما ایده های جدیدی هم برای شماره ششم گیرز دارد که مطمئنا برای طرفداران سری هیجان انگیز است.
«حتی اگر در حد سه صفحه از ایده های خودم را برای گیرز ۶ به صورت کلی بیان کنم، مطمئن هستم که طرفداران سری بسیار هیجان زده خواهند شد. من یک ایده برای شماره چهارم داشتم و بسیار هم خواهان استفاده از آن در بازی بودم، اما هیچ وقت از ایده من استفاده نشد.»

با جدایی راد فرگوسن از استودیو The Coalition و علاقه Cliff B به سری گیرز به نظر می‌رسد زمان مناسبی رسیده باشد تا شاهد بازگشت او به ساخت ادامه گیرز باشیم با این حال تا بدین لحظه شرکت مایکروسافت هیچ واکنشی در خصوص سخنان تازه Cliff B بیان نکرده است.

منبع
 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
اخه مساله اينه تعطيلي يه استوديو به شرط ضعيف عملكردنش عيبي نداره مثلا اگه الان Ea بياد و بايوور رو سر مس افكت اخري و انتم تعطيل كنه خوب توجيه تا يه حدي داره.
هر چند خود ea به نابودي استوديو هاي قويش هم مشهوره مثله ويسكرال.

منتهي ماكرو دوتا استوديو رو از دست داد كه عملا ٧ تا بازي تو نسل هفت با متاهاي بالاي ٩٠ داده بودن بيرون.
و اين حركت رو نميشه گفت اشتباه چون اشتباه رو بچه ها ميكنن.
مثله اينكه الان سوني بياد و ناتي داگ و سانتا رو ول كنه و توقع داشته باشيم نسل ٩ هم مثله هشت ظاهر بشه.
نميتونم تحليل دقيق بدم كه اپيك و بانجي چرا جدا شدن ولي احتمال زياد دنباله قرارداد ها ي سنگين تري با ماكرو بودن و ماكرو هم ترجيح داده با اونا قطع همكاري كنه و زير بار هزينه نره و يه استوديو رو تو كانادا تاسيس كنه و يكي ديگه هم تو واشنگتن(٣٤٣).

خوب الان هم بحث باز ادامه همون جريانه سوني ببين چندتا اي پي بالاي نود داره و ماكرو چندتا و بدتر از اون تو نسل بعد چقدر احتمال داره هيلو و گيرز بالاي ٩٠ بيان و اگر هم بيان چه اي پي ديگه اي قراره بهشون اضافه بشه؟

كلا بحث نااميدي نيست منتها سياستهاي كلان ماكرو تو گيمينگ بيشتر شعاري و فرار رو به جلوئه

قشنگ ميتونستن همين نسل هم مدعي باشن منتهي ديدن هزينه بيشتر كردن اونقدر براشون سود نداره

سياست گيم پسشون بيشتر حالت فريب و اغراق داره چون حتما يادته قبلا گلد چطوري بود

توي نسل نهم نميخوام قضاوت كنم اما تا الان كه چيز چشمگيري با معرفي وان اكس نديديم باز هم يه كنسول با فرض قدرت بيشتر و بازيهاي بشدت محدود و سليقه اي.
عناوين AAA ماكرو بسيار كمه و خودشون هم اينو ميدونن اما مي خوان با يكسري بازي مثله sea of thieves و state of decay پوشش بدن.
و خوب نتيجه اش هم تو فروش اين نسل كه واضح بوده

حالا ما حمايت كنيم يا نكنيم حقيقت كه ثابته.
بيشتر منطورم اينه به اظهار مظر كسايي مثله اسپنسر بايد با شك و بدبيني نگاه كرد تا مثبت ...

بحث اپیک و بانجی که مشخصه، اپیک میخواست بره سمت F2P و حتی گیرز رو ببره به اون سمت و دنبال گسترش بازار خودش و یه شریک قوی دیگه بجز مایکرو برای خودش دست و پا کنه که در نهایت تنسنت رو انتخاب کردن و راهشون جدا شد، بانجی هم میخواست جدا بشه از مایکرو که مولتی پلتفرم بشه یا اینکه سود بیشتری داشته باشه و دستنی رو هم مایکرو نخواست و اکتیویژن قبولش کرد که اون هم سرانجام خوبی نداشت براشون.

باقی صحبت‌ها هم که خب تکرار مکررات هست :D میخندیم و رد میشیم :D
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
من امیدوارم کلیف فقط یه مشاوره کوچولو موچولو به تیم سازنده گیرز بده تا دوباره سری رو برگردونه به اوج :D

پ.ن: واقعا عملکرد مایکروسافت در نسل 8 اصلا قابل دفاع نیست حالا چه طور و با چه منطقی یه سری دارن ازش دفاع میکنند :|
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
یه منبع از این حرفت میدی؟
حق First Refusal برای دستنی یا اولین پروژه بانجی برای مایکروسافت بوده و تو اسناد دادگاهی که بین اکتیویژن و یه شرکت دیگه (احتمالا تیم ادونس وارفر یا همون زامپلا) بوده یه بخشی از قرارداد بانجی هم منتشر شده بود که این توش بوده، مربوط به سال 2012 تا 2013 هست برو سرچ کن.
 
آخرین ویرایش:

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
یه منبع از این حرفت میدی؟

Bungie Officially Splits from Microsoft - IGN

به طور کل قبل از Halo 3 مایکروسافت و بانجی قرار شد جدا بشن. مایکروسافت یه قسمتی از سهامش رو داخل استودیو حفظ میکرد تا بانجی 2 تا بازیه دیگه برای 360 بسازه (ODST و Reach) تا بعد اون قسمت سهام هم به خود بانجی برسه. به جز اون IP ه هیلو دست مایکروسافت میموند و حق این رو داشت تا IP آینده بانجی رو منتشر کنه. که بعد رد کردن. اون زمان به خاطر اینکه شباهت به هیلو داشت مایکروسافت نخواست به قول معروف رقیب برای هیلو درست کنه و بانجی با Activision ادامه داد.

the pair aren't severing ties completely and the two will continue the long-standing publishing agreement between Microsoft Game Studios and Bungie for the Halo IP, as well as other future products by Bungie.
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
خوب الحمدالله همش هنرهاي ماكروسافت رو ميشه دستني رو نخواست كه بره sot و sod بسازه؟
همه بحث اينه كه ماكرو از هزينه كردن فراريه
مثلا سانتا نمي خواد مستقل بشه يا همين كوجيما پروداكشن منتهي افسار دست سونيه هزينه رو هم ميده ولي ماكرو راحت ميگه بسلامت
من ميدونم نه كك متريك گزيد و نه اسپنسر اگه همين فردا پلي گراند بخواد جدا شه
نهايتش يه استوديو تو لهستان مي خرن هورايزن بسازه :D
رمدي هم همين شد.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
خوب الحمدالله همش هنرهاي ماكروسافت رو ميشه دستني رو نخواست كه بره sot و sod بسازه؟
همه بحث اينه كه ماكرو از هزينه كردن فراريه
مثلا سانتا نمي خواد مستقل بشه يا همين كوجيما پروداكشن منتهي افسار دست سونيه هزينه رو هم ميده ولي ماكرو راحت ميگه بسلامت
من ميدونم نه كك متريك گزيد و نه اسپنسر اگه همين فردا پلي گراند بخواد جدا شه
نهايتش يه استوديو تو لهستان مي خرن هورايزن بسازه :D
رمدي هم همين شد.

کاربر بازیسنتر: مایکروسافت از هزینه فراری است.

مایکروسافت: در همین حین که داریم قوی‌ترین کنسول نسل بعد رو میسازیم :D 15 تا استودیویی که خریدیم رو با 500+ استخدام در سال توسعه میدیم :D تیم‌های 50 نفره رو 2 برابر گسترش دادیم :D گیم پس رو از +100 بازی به +300 بازی رسوندیم :D و گیم پس رو روی PC گسترش دادیم :D و سرویس ابریمون رو عرضه رسمی می‌کنیم و 15 تا بازی برای 2020 در حال انتشار داریم :D و یه سرویس جانبی مثل میکسر رو میلیونی براش خرج میکنیم :D دنبال خرید استودیوی جدید و خرج بیشتر هم هستیم :D

کاربر بازیسنتر: اما مایکروسافت از هزینه فراری است و تهش یه استودیو تو لهستان میخرد (هِر هِر)

خدایی این نیو اکانتها از کجا سبز میشن که یکی با نمک تر از اون یکی هستن؟ :D
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
کاربر بازیسنتر: مایکروسافت از هزینه فراری است.

مایکروسافت: در همین حین که داریم قوی‌ترین کنسول نسل بعد رو میسازیم :D 15 تا استودیویی که خریدیم رو با 500+ استخدام در سال توسعه میدیم :D تیم‌های 50 نفره رو 2 برابر گسترش دادیم :D گیم پس رو از +100 بازی به +300 بازی رسوندیم :D و گیم پس رو روی PC گسترش دادیم :D و سرویس ابریمون رو عرضه رسمی می‌کنیم و 15 تا بازی برای 2020 در حال انتشار داریم :D و یه سرویس جانبی مثل میکسر رو میلیونی براش خرج میکنیم :D دنبال خرید استودیوی جدید و خرج بیشتر هم هستیم :D

کاربر بازیسنتر: اما مایکروسافت از هزینه فراری است و تهش یه استودیو تو لهستان میخرد (هِر هِر)

خدایی این نیو اکانتها از کجا سبز میشن که یکی با نمک تر از اون یکی هستن؟ :D
در مورد گيم پس ترجيح ميدم سكوت كنم
وقتي اپيك شد كواليشن تو بگو ٢٠٠٠ تا كارمند
چرا تو كانادا؟ چون ارزون تر از امريكاست
بهترين استوديو كدوماست ٣٤٣ و اينيشيتيو تو واشنگتن و سانتا يدونه هم پلي گراند انگليس بقيه هم خيلي خيلي معمولي
 

jijabig23

کاربر سایت
Sep 25, 2015
648
نام
Ro.s
در مورد گيم پس ترجيح ميدم سكوت كنم
وقتي اپيك شد كواليشن تو بگو ٢٠٠٠ تا كارمند
چرا تو كانادا؟ چون ارزون تر از امريكاست
بهترين استوديو كدوماست ٣٤٣ و اينيشيتيو تو واشنگتن و سانتا يدونه هم پلي گراند انگليس بقيه هم خيلي خيلي معمولي
تو همی تاپیک و تاپیک های دیگه هزار بار گفته شد اپیک یه مسیر دیگه برا گیرز میخواست که تهش شاید تبدیل ب چیزی مثل فورتنایت میشد! حالا کار مایکروسافت درست تره که آی پی رو خرید یا نظر تخیلی شما که اصلا معلوم نیست چیه؟
چرا تو کانادا؟ استودیو های خوبی توی کانادا توی همین صنعت هستن. نمونش استودیو کبک یوبی. یه جوری میگی کانادا انگار طرف تو سنگاپور داره بازی می سازه(بماند سنگاپور هم بدک نیست تو ضمینه گیم) و کانادا ارزون تره؟ یه گیم 60 دلاری آمریکا تو همون کانادا بین 70-75 دلار کاناداست! خرج بیشتر رو دستشونه اتفاقا!
درباره دونه دونه استودیو های دیگه که نام نبردی و "معمولی" خطابشون کردی یه تاریخچه کوچولو میدم بلکه برا دفعات بعدت یکم حرفی ک میخوای بزنی رو توی ذهنت حلاجی کنی رفیق!
343 که مشخصه. بیش از یک دهه است که کنترل ip هیلو رو در دست داره و جز استودیو های عالی مایکروسافته هرچند سینوسی عمل میکنند.
برا کامپالشن گیمز این استودیو از اعضای سابق استودیو آرکین(سازنده دیسانرد) تشکیل شده که خب یه we happy few دادن که بازی متوسطی بوده ولی با توجه به تازه کار بودنشون در حد خودشون خوب بوده. تعدادشون بیشتر هم شده و انشالله بهترم میشن
استودیو بعدی دابل فاینه.مقرش در سان فرانسیسکو هستش. توسط تیم شیفر یکی از بازی سازان افسانه ای دنیا تاسیس شده و از زمان خروج ایشون از لوکاس آرتس در سال 2000 تاسیس شده. آثار شاخص این استودیو: سایکوناتس-بروتال لجندز-آمنسیا-براکن ایج و در سال 2019 عنوان RAD را نشر و در سال میلادی پیش رو سایکوناتس 2 را منتشر خواهند کرد.
استودیو بعدی اینکزایل اینترتیمنت هستش که مقرش در نیوپورت بیچ کلیفورنیاست. توسط هم بنیانگذار استودیوی خدا بیامرز اینترپلی برایان فارگو ساخته شده. این استودیو تخصصش روی RPG هست و آثار شاخصی در این سبک ارائه داده. قبل گفتن آثارش لازم به گفتنه یه استودیو دوم توی نیواورلینز زدند. آثار شاخص این استودیو: سری داستان های بارد( باردز تیلز) و برهوت(همون ویستنلند) از آثار شاخص و تاپ این استودیو هستند. نسخه سوم ویستنلند در سال 2020 منتشر خواهد شد.
استودیوی بعدی موجانگ هست که با ماینکرفت می شناسیمش. مقرش در استکهلم سوئد هستش. از عناوین شاخصش میشه به ماینکرفت،ماینکرفت ارث و ماینکرفت دانجنز که 2020 نشر میشه اشاره کرد.
نینجا تئوری هم که عالم و آدم میشناسن و مطلقا یه استودیو "خیلی خیلی معمولی" محسوب نمیشه! مطلقا! این استودیو مقرش در کمبریج انگلستان هستش از سال 2000 درحال فعالیتند. از آثار شاخصش میشه به شمشیر بهشتی(هونلی سورد انحصاری PS)، عنوان DmC یه جور سافت ریبوت بر سری مشهور DMC دیزنی اینفیتی و هل بلید اشاره کرد. این استودیو در حال حاضر سه پروژه داره که اولین طی سه چهار هفته آینده منتشر میشه و اسمش بلیدینگ اج هستش. سنوئا ساگا: هل بلید 2 هست که برای سری ایکس معرفی شد و همین دو هفته پیش هم پراجکت مارا با یک تیزر معرفی شد.
واقعا تا اینجا استودیو های"خیلی خیلی معمولی" ای بودند نه؟ بزار با باقی "معمولیا" آشنا بشیم!
آبسیدین اینترتیمنت استودیوی خیلی شناخته شده ای عه. حداقل یکی دوتا از بازیای "معمولی" شو اسمشو شنیدی. این استودیو مقرش در ایروین کلیفورنیا هست و از سال 2003 در حال فعالیت هستند. کمی قبل از منحل شدن استودیو بلک آیسل خدابیامرز این چند نفر این استودیو "معمولی" رو پایه گذاری کردن: فراگوس اورتهارت، کریس آولون،کریس پارکر،درن موهان و کریس جونز. با یه گوگل رزومه شون درمیاد! این استودیو آثار شاخصی در سبک RPG داره که از عناوین شاخصش میشه به: جنگ ستارگان شوالیه های جمهوری قدیم 2: اربابان سیث و فالوت: نیو وگاس(که طرفدارای فالوت حدود n ساله دارن بتسدا رو شتک میکنن که یه چیزی تو همین مایه های نیو وگاس بسازه براشون!) ساوث پارک: استیک او تروث پیلارز او اترنیتی 1 و 2 و اخیرا هم اوتر ورلدز رو نشر دادند. عنوان بعدی اینها بازی کوچکی به نام گراندد هست که طی هفته های آتی منتشر میشه.
استودیو بعدی پلی گراند گیمزه که جز بهترین ها حسابش کردی. این استودیو خالق سری فورزا هورایزن هست و با استودیو مادر فورزا یعنی ترن 10 همکاری تنگاتنگی داره. مقرش در لمینگتون انگلستانه. از 2010 در حال فعالیتند. آثار شاخصشون فورزا هورایزن 1 تا 4 هست که این دوتای آخری جفتشون بالای 90 شدند که برای ریسینگ ها معنی اش اینه: یا خود خدا! هیچی بهش نمیرسه! حتی آنچارتد(مزاح بود. فن های سونی جوش نیارن یه وقت) یک تیم دوم دارند که داره روی یه عنوان معرفی نشده RPG کار میکنه.
بعدی استودیو Rare هست. گل سر سبد سابق استودیوهای نینتندو و جز قدیمی ترین استودیوها که قدمتش تقریبا هم اندازه ناتی داگه. سال 1985 تاسیس شده. مقراش توایکراس انگلستانه. تقریبا تو بیشتر سبکا یه ناخنکی زده. از پلتفرمر بگیر تا شوتر. آثار شاخصشون(انقدر زیاده یه صفحه جدای ویکی پدیا برا بازیاش زدن) : سری بتل توادس، تعدادی از عناوین سری دانکی کونگ، سری کیلر اینستیک، گلدن آی 007، سری بانجو-کازویی،سری کانکر، سری پرفکت دارک، سری ویوا پیناتا. اخیرا عنوان سی او تیوز رو نشر کردن که ضمن 2 سالی که از عرضه اش میگذره خیلی شاخ شده. بعدی بتل توادس هست که یه استودیو خارجی با همکاری با ریر میسازتش و در پایان اخیرا عنوان Everwild رو معرفی کردند که شباهت های جالبی با سری زلدا داره.
استودیو بعدی کوالیشنه که سابقا اسمش بلک تاسک بوده. وقتی جناب فرگوسن میاد این استودیو رو از هیچ رسما میسازه و طی چند سال تبدیلش میکنه یه استودیو منظم و تر تمیز. تاسیس استودیو از 2010 بوده. آثار شاخصش ریمیک گیرز 1 و ساخت گیرز 4 و 5 و تاکتیکس و پاپ هستش. اخیرا فرگوسن داره از استودیو خارج میشه که گمانه زنی هایی رو درباره آینده استودیو به وجود اورده ولی فعلا برای آینده نشر گیرز تاکتیکس و پشتیبانی از گیرز5 رو در نظر دارند.
اینشیتیو هم که هیچی. هیچی ازش نمی دونیم جز این که داره یه لشکر تلنت جذب میکنه و تا الان هیچ چیز خاصی از بازیشون نمی دونیم. تحت رهبری دارل گالاگر تاسیس شده از سال 2018. مقرشون هم سنتا منیکا کلیفورنیا هستش.
و استودیو ترن 10. خالق کل سری فورزا و ساب سری فورزا موتواسپورت. به جرئت گفته میشه بهترین استودیو ریسینگ ساز حال حاضر این استودیو و پلی گراندن و باقی استودیو ها اصطلاحا باید برن غاز بچرونن. هفت نسخه از سری موتواسپورت منتشر شده که هفتمی یکم از نظر سیاست های لوت باکس کم اورد. متاش اومد زیر 90. در حال حاضر در حال ساخت فورزای بعدین ک احتمالا موتواسپورت 8 شناخته میشه. مقر اینها هم ردموند واشنگتن هست که از سال 2001 دارند فعالیت میکنند.
بعدیش استودیو آندد لبز هست از سال 2009 درحال فعالیت هستند که آثار تاپشون استیت او دکی هست. مقرشون سیاتل واشنگتن هست. استودیو به نسبت متوسطین ولی دارند بهتر میشند. تایید شده دارند روی استیت او دکی بعدی کار میکنند.
استودیو ورلدز اج که امسال معرفی شدش. تخصص اینها در کنترل فرنچایز ایج او امپایرزه. فعلا دارن دونه دونه یه ریمیک/ریمستر درست حسابی از نسخه 1 تا 3 میدن که نسخه 1و2 منتشر شده و 3 هم در سال 2020 میاد. نسخه چهارم توسط استودیو خارجی رلیک اینترتیمنت داره ساخته میشه که اونها هم تاریخی برای نسخه چهارم تعیین نکردند. اخیرا تریلری هم از این عنوان پخش شد.
امیدوارم به درک خوبی از استودیوهای "خیلی خیلی معمولی" رسیده باشیم!
وقت خوش.
 
Last edited by a moderator:

GZ545

کاربر سایت
Nov 2, 2019
133
از دست دادن و ول کردن alan wake توسط مایکروسافت خیلی کار الکی بود واقعا جانشین بر حق سایلنت هیل بود alan wake حیف واقعا
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
بله بود و الان دیگه نیست. Halo در شماره های اخیرش نه تنها دیگه یه بازی نوآورانه نیست، بلکه به نسبت خودش هم دیگه کار جدید نمیکنه و تکرار مکرراته.



ببین علی هرچی جلوتر میری تو این صنعت، ساخت بازی به واقع بدیع، اونم در پروداکشن بالا، کار سخت تری میشه، هم به خاطر ریسک بالای تولید و هم این واقعیت که کم کم نوآوری واقعا سخت میشه. اما نوآوری صرفا به معناس خلق یه چیز عجیب که تا الان هیچ کجا ندیدیم نیست. اگه تعریفت از یه بازی بدیع اینه که بکل باید در درک معنا این کلمه تجدید نظر کنی. بدیع بودن یعنی ارایه یه تجربه متفاوت. حالا یا با ابداع در گیم پلی یا آرت یا با ارایه یک پکیج کامل. چیزی که گاو داره ارایه میده یک تجربه متفاوته نه مکانیک ها دیزاین نو و یونیک. گاو با تلفیق چیزهای به ظاهر بی ربط، یعنی خود GoW با TLoU و DS یه تجربه جدید، بینظیر و متفاوت رو به فن ها ارایه میده که نه کسی نظیرش رو جایی دیده و هم اینکه میشه به عنوان دنیای خشن و بی رحم GoW پذیرفتش. این چیزیه که گاو موفق به انجامش میشه و چون استادانه انجام میده این هم تحویل گرفتنش.

تاکید میکنم در تمام ژانرها و حالات سرگرمی، هدف خلق یه چیز جدید که تا الان ندیدیم نیست، هدف ارایه یک تجربه متفاوته. اینکه این تجربه رو با چه ابزاری میسازی و چطور ارایه میدی تعیین کننده کیفیت کار شماست. کوری امده سه تا چیز رو با هم ترکیب کرده و از دلش یه گاو نو درآورده که بازی کردنش مشابه گاوهای قبلی نیست، اما همچنان جذاب و نفس گیره و مهم تر از همه هرچیزی رو هم که از بازی های رفرنس وام گرفته تو سطحی ارایه کرده که خود صاحبت اثر بهش نمیرسه. بله به عنوان مثال گاو کامبت میلی بیسش رو از DS الهام گرفته، اما چیزی ازش بیرون کشیده در سطحیه که میازاکی مگه تو خواب بتونه بهش برسه و مثلش رو بسازه. کیفیت انیمیشن ها و دیتیل کامبت گاو رو با خود DS مقایسه کنید ببینید گاو چیکار کرده.



این حرف آخرت هم خود زنیه کامل. با اینکه میدونم آدم بی سوادی نیستی اما مثل کسی پست دادی که اصلا نمیدونه ویدئو گیم چیه. میخوای انحصاری های سونی و مایکروسافت و نینتندو رو با هم مقایسه کنیم ببینیم تنوع ژانری کی بیشتره؟ در مورد مایکروسافت من کامل قبول دارم که تنوع ژانریش صفره و خلاصه شده تو شوتر و ریسینگ و یه FH رو فاکتور بگیری باقی انحصاری های بزرگش بزور قابل دفاعن و حتی خود فن های کنسول و بازی ها هم خیلی قبولشون ندارن.

ببین اینکه بازی های سونی تنوع ژانری ندارن، سینما زده ان و .... لول فن بوییسمش انقدر بالاس که اصلا ماقبل بحثه.

دقیقا جالبه خوده شما هم صحبت های من رو تایید میکنید که GoW مکانیزمهای جدیدی برای ویدیو گیم خلق نکرده، و همه موفقیت ش در چیدمان درست المان های بازیهای مختلف در کنار هم هست + پروداکشن ولیو بالا که مخاطب رو راضی نگه میداره.

ولی درباره تنوع ژانری مایکروسافت صفر هست؟ از شبیه ساز پرواز گرفته، تا ریسینگ شبیه ساز و ارکد و استراتژیک نوبتی و ریل تایم و ماینکرفت (که باز این خودش نسخه AR داره و ...) و شوتر اول شخص و سوم شخص و mmo ادونچر و درام تعاملی و پلتفرمر دو بعدی و فایتینگ و ...
ضعف مایکروسافت در دو ژانر اکشن ادونچر و نقش افرینی بود که با خریدهای ابسیدین، ایگزایل و نینجا تئوری و تاسیس استدیو Initiative سعی در جبران داره!

من به حرف خودت استناد میکنم که گوریلا قرار بوده یک بازی اول شخص زامبی طور بسازه! که سانتا مونیکا و ناتی داگ مخشون رو میزنند که نه بیان از بازیهای ما الگو بگیرید و استایل ما کار کنید. منم دوست دارم شما بیای سبک بازیهای سونی رو تفکیک کنی ولی اول و اخر یکسری بازی هستند که سعی دارند تا حد ممکن سینما رو به ویدیو گیم بیارند! دیگه بدتر از اسپایدرمن که برای اینکه لحظات تموم کننده (دایره+مثلث) یک نمای اسلوموشن سینمایی خلق کنه فاتحه گیمپلی ریل تایم رو میخونه؟ یا حتی نمونه جدیدش GoT هم خنده داره نمایش گیمپلی بازی از اسب سواری به جای اینکه دوربین مثل ادم پشت سره شخصت قرار بگیره تا دید محیطی داشته باشیم به جاش دوربین رو میبرند به زوایه لو انجل رایت که افق خورشید در پس زمینه تصویر نمایش گیمپلی بازی دیده بشه!!! حالا اینکه واقعا در حین بازی گیمپلی چقدر قراره سکته بخوره تا یکسری صحنه سینمایی ببینیم بماند.


مزخرف ~X(

این یه سوءتفاهمیه که زیاد در مورد سونی رخ میده (و خب یخورده تقصیر خودشه)
این که از 5 تا بازی ابر موفق سونی تو این نسل (Spider-man, God of War, Bloodborne, Uncharted 4, Horizon Zero Dawn) سبک 4 تاش اکشن ادونچر سینماتیکه و یکی هم JRPG دلیل عدم تنوع ژانری نیست... بیشتر به تمرکز سونی رو پرچم کردن بازی های اکشن ادونچر سینماتیک اش بر میگرده (که خب تو 2020 هم با GOT و Tlou 2 ادامه داره)

این که کور باشی و امثال Dreams و Driveclub و Astro bot و LBP3 و MLB ها و Gravity Rush ها و Patapon و Tetris Effect و... (مخصوصا بازی های VR) رو نبینی میشه مشابه همون مشکل "نینتندو فقط ماریو و زلدا داره" ای که یه مدت مدیدی باهاش درگیر بودیم و هستیم
به نسبت نسل قبل مسلمه کاهش تنوع وجود داره ولی هنوز در حد "عدم تنوع ژانری" نشده
شاید با این فرمون بشه... ولی بعیده، پولی که نینتندو و یوبیسافت از ژانرهای "غیر اکشن ادونچر" در میارن امکان ندازه از زیر چشم سونی در بره

البته اینا همه به بازی های خود سونی فقط برمیگرده، پشتیبانی ای که از بقیه ناشرها برای پر کردن بقیه عناوین انحصاری اش میگیره هم موثره مثل همین فایتینگ هایی که از Arcsys میگیره که خب خودش یه Niche خیلی مهمی رو جذب می کنه و...

اگه صرفا بخوایم به پرچمدارهای سونی نیگاه کنیم شاید وضع در حد چیزی که میگی حاد باشه بخوایم نگاه کنیم ولی کلی، نه! خیلی هم خوبه و تازه قراره بهتر هم شه :D

خوبه خودت داری حرف من رو تایید میکنی که بازیهای سونی مهم هاش یک سبک و سیاق هستند و دوتا بازی مهم سال اینده اش هم همینطوره! ولی رفتی لیست بازیهای سالهای گذشته رو دراوردی؟ درایوکلابی که استدیو ش تخته شد (که باز خوده اینم جالبه استدیویی که موتوراستورم میساخت امد در سبک و سیاق نزدیک تر به بازیهای ریسینگ داخل پیست و نتیجه تلخی براش رقم خورد)، LBP و گراویتی راشی که به خط تولید شون به انتها رسید؟!
و ... که اکثرا بازیهای VR هستند و سونی بابت سرمایه گذاری ش مجبوره ازشون پشتیبانی بکنه (هرچند همین کم کم داره محو میشه و استدیو منچستر واقعیت مجازی شو تعطیل کرد)

استدیو بند سونی که سایفون فیلتر میساخت روی اورده به ستینگ و همه موارد مشابه دلست! به ولله اگر کوالیتی دیزگان بالاتر بود میشد به اسم نسخه فرعی دلست هم بشناسیمش

مسیر اینده استدیوهای سونی و مایکروسافت به وضوح مشخصه، فارق از کیفیت نهایی اثر
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
علي جان پستت واقعا عجيب بود
اگر يه جايي احساس ميكنيم يكي داره الكي از يه چيز دفاع ميكنه ما هم بيايم همون كار رو بكنيم ايا اين درسته؟
واقعا تو بلاك باستر هاي اين نسل ماكرو تنوع ژانري هست؟
شوتر رو تو دسته هاي بيشتري هم ميشه تقسيم كرد مثله بتل رويالها و مولتي ها و...
و بدتر از اون اين تنوع ژانر وقتي كيفيت نداشته باشه چه ارزشي داره؟
خود گرن توريسمو و كيلزون رو شما چرا قبول نداري؟
چون در حد اكشن ادونچر هاي سوني نيستن.
تو ماكرو هم به جرات ميگم هيچ كدوم از اي پي هاي اين نسل نزديك فورتزا هورايزن نبودن.

وقتي كمپاني مورد علاقه مون خوب عمل نميكنه كمترين كار ما نخريدن محصولشه كه به خودش بياد و محصول خوب ارائه بده وگرنه همه به به چه چه كنن كه از اينم بدتر ميشه...
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
علي جان پستت واقعا عجيب بود
اگر يه جايي احساس ميكنيم يكي داره الكي از يه چيز دفاع ميكنه ما هم بيايم همون كار رو بكنيم ايا اين درسته؟
واقعا تو بلاك باستر هاي اين نسل ماكرو تنوع ژانري هست؟
شوتر رو تو دسته هاي بيشتري هم ميشه تقسيم كرد مثله بتل رويالها و مولتي ها و...
و بدتر از اون اين تنوع ژانر وقتي كيفيت نداشته باشه چه ارزشي داره؟
خود گرن توريسمو و كيلزون رو شما چرا قبول نداري؟
چون در حد اكشن ادونچر هاي سوني نيستن.
تو ماكرو هم به جرات ميگم هيچ كدوم از اي پي هاي اين نسل نزديك فورتزا هورايزن نبودن.

وقتي كمپاني مورد علاقه مون خوب عمل نميكنه كمترين كار ما نخريدن محصولشه كه به خودش بياد و محصول خوب ارائه بده وگرنه همه به به چه چه كنن كه از اينم بدتر ميشه...
نه دیگه اینا فقط تنوع براشون مهمه حالا بازی کیفیتش صفر هم باشه دیگه مهم تنوعه اتفاقا ماکرو هم تو همین مسیری می‌ره که اینا دوست دارن هر دو سال سه چهارتا بازی بده بیرون تا تنوع دوست ها راضی باشن گفتم دیگه قبلاً ماکرو یک جورایی قید کفیت تقریبا زده کمیت فدای کیفیت می‌کنه بزرگترین قربانی این داستان هم گرز بود چه بسا اگه ماکرو تو شروع نسل وضعیت بهتری پیدا میکرد ip گرز هم قربانی عدم وجود انحصاری شاخص نمیشد که سریع تو دو ساله و نیم مجبور شدن گرز ۴ تقریبا جمع کنند مراحل ساختش رو اونم برای ادامه یک بازی بزرگ..
الان مثلاً میبینی طرف مقابل ناتی داگ راحت ۵ سال زمان می‌زاره برای ساخت لست آف اس ۲ زمانی هم که بیاد مطمنا طوفانی به پا می‌کنه هم از نظر متا و جوایز همه رو درو می‌کنه..
مهم ترین نکته مدیریت این استودیو ها هست
مهم ترین مشکل ماکرو هم فعلا اینه که ظاهری میگن اختیار عمل میدن به استودیو ها ولی واقعا Coaltion عملا شده گرز ساز کلون گرز پشت سر هم بده بیرون گرز استراتژی و تاکتیکی دو بعدی و ip رو کلا دارن با این کار از بین می‌برند یحتمل دو سال دیگه هم می‌خوان گرز ۶ بدن بیرون الی اخر
 
آخرین ویرایش:

jijabig23

کاربر سایت
Sep 25, 2015
648
نام
Ro.s
نه دیگه اینا فقط تنوع براشون مهمه حالا بازی کیفیتش صفر هم باشه دیگه مهم تنوعه اتفاقا ماکرو هم تو همین مسیری می‌ره که اینا دوست دارن هر دو سال سه چهارتا بازی بده بیرون تا تنوع دوست ها راضی باشن گفتم دیگه قبلاً ماکرو یک جورایی قید کفیت تقریبا زده کمیت فدای کیفیت می‌کنه بزرگترین قربانی این داستان هم گرز بود چه بسا اگه ماکرو تو شروع نسل وضعیت بهتری پیدا میکرد ip گرز هم قربانی عدم وجود انحصاری شاخص نمیشد که سریع تو دو ساله و نیم مجبور شدن گرز ۴ تقریبا جمع کنند مراحل ساختش رو اونم برای ادامه یک بازی بزرگ..
الان مثلاً میبینی طرف مقابل ناتی داگ راحت ۵ سال زمان می‌زاره برای ساخت لست آف اس ۲ زمانی هم که بیاد مطمنا طوفانی به پا می‌کنه هم از نظر متا و جوایز همه رو درو می‌کنه..
مهم ترین نکته مدیریت این استودیو ها هست
مهم ترین مشکل ماکرو هم فعلا اینه که ظاهری میگن اختیار عمل میدن به استودیو ها ولی واقعا Coaltion عملا شده گرز ساز کلون گرز پشت سر هم بده بیرون گرز استراتژی و تاکتیکی دو بعدی و ip رو کلا دارن با این کار از بین می‌برند یحتمل دو سال دیگه هم می‌خوان گرز ۶ بدن بیرون الی اخر
کار با اکثر متنت ندارم که از بیخ قبولش ندارم! اون تیکه آخریه برام مهمه. بله استودیو های ترن 10 و کوالیشن و 343 ایندستریز تخصصی همون سری ای هستند که می سازن. به نظرت این عیب خاصی داره که هر استودیو تخصصی یه چیز باشه؟ نمونش تو خود سونی هست که پالی فانی دیجیتاله و صرفا رو گرن توریسمو کار میکنه. یا استودیو سنتا منیکای سونی که کلا عملا تخصصی سری گاد او واره. اگه این حالت تخخصی شدن یه استودیو برا یه فرنچایز خوبه برا همه خوبه و اگه بده برا همه بده. حد وسط نداریم.
حتی خود همین ناتی داگ که مثال میزنی خودشون عملا شدن سازنده یه سبک مشخص(اکشن ادونچر سینماتیک!)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر