Cliff Bleszinski از علاقه خود به همکاری در ساخت ادامه Gears of War می‌گوید!

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
روز گذشته راد فرگوسن کارگردان و مدیر اصلی استودیو The Coalition، این استودیو را به مقصد بلیزارد ترک کرد. با آن که تنها چند ساعت از اعلام این خبر نمی‌گذرد اما به نظر می‌رسد خالق اصلی سری، Cliff Bleszinski همچنان علاقمند به همکاری در ساخت ادامه‌ی Gears of War باشد.

در سال 2012 بود که Cliff B از شرکت اپیک گیمز برای همیشه جدا شد. او یکی از چهره ‌های شاخص و البته کارگردان سگانه اول Gears of War است. با جدایی اون برای مدتی سرنوشت و آینده سری Gears نامشخص باقی ماند. اما در سال ۲۰۱۴ بود که کمپانی مایکروسافت به صورت رسمی حق ساخت و انتشار ip گیرز را خریداری کرد و از آن زمان هواداران سری منتظر بازگشت Cliff B و ساخت شماره چهارم توسط او بودند. هر چند در همان سال Cliff B اعلام کرد که علاقه‌ای به ساخت شماره بعدی گیرز ندارد و بدین صورت به دنبال ساخت عنوانی جدید با نام Law Breakers در استودیو تازه تاسیس خود با نام Boss Key رفت که در نهایت با شکست تجاری مواجع و استودیو هم تعطیل شد.

cliffheadshot-1498161154502_1280w.jpg


از آن زمان تا به امروز Cliff B بازشنستگی خود از صنعت بازی‌های ویدیویی را اعلام کرده بود و بدین صورت او مشغول به انجام امور شخصی خود بود، اما در نهایت شب گذشته او برای اولین سکوت خود را شکست و در بیانیه‌ای از علاقه خود به همکاری در ساخت شماره‌ جدید Gears سخت گفت:
«پیشنهادات من همچنان برای ساخت فرانچایز گیرز وجود دارد و این کاملا به مایکروسافت بستگی دارد تا با من همکاری کنند. راد فرگوسن خیلی از ایده‌های مرا بدون استفاده گذاشت.»

همچنان او در ادامه اشاره کرد که ایده‌های زیادی برای شماره چهارم گیرز داشته است که از آن‌ها استفاده نشده و اما ایده های جدیدی هم برای شماره ششم گیرز دارد که مطمئنا برای طرفداران سری هیجان انگیز است.
«حتی اگر در حد سه صفحه از ایده های خودم را برای گیرز ۶ به صورت کلی بیان کنم، مطمئن هستم که طرفداران سری بسیار هیجان زده خواهند شد. من یک ایده برای شماره چهارم داشتم و بسیار هم خواهان استفاده از آن در بازی بودم، اما هیچ وقت از ایده من استفاده نشد.»

با جدایی راد فرگوسن از استودیو The Coalition و علاقه Cliff B به سری گیرز به نظر می‌رسد زمان مناسبی رسیده باشد تا شاهد بازگشت او به ساخت ادامه گیرز باشیم با این حال تا بدین لحظه شرکت مایکروسافت هیچ واکنشی در خصوص سخنان تازه Cliff B بیان نکرده است.

منبع
 
آخرین ویرایش:
کپی برداری بد نیست. UC به گفته سازنده هاش تلفیقی از TR و GeoW بوده. اگه صحبت های دراکمن تو IGDA رو گوش بدید خودش توضیح میده که TLoU از چه فیلم ها و بازی هایی الهام گرفته. Horizon قرار بوده یه بازی اول شخص زامبی محور باشه که ND و SM مخشون رو میزنن و بهشون پیشنهاد میدن داستان محور بسازن و با نیم نگاهی به بازی های اینا تبدیل میشه به این. GoW خیلی از Dark Souls الهام گرفته، چه در لول دیزاین و چه در کامبت دیزاین. دیزاینر TF میگفت قبل از دیزاین شماره اول بازی 25 بار Halo رو تموم کردم و نکته برداشتم. و کلا الهام گرفتن از بازی های دیگه و روی شونه های بقیه ایستادن اصلا بد نیست، خوبم هست، به شرطی که بتونی ایده هارو به سطح جدیدی ارتقا بدی و تبدیل کنی به یه کار کاملا متفاوت. این کاریه که بازی های خوب میکنن و نتیجه میشه ایده های جدید.

کار بد الگو برداری از خودت و تکرار کردن یه ایده موفقه. درست مثل بازی های کنسول مورد علاقه ات که هنوز توی شماره های موفق نسل قبل گیر کردن و نتیجه اش شده افت کیفی محسوس و تبدیل شدن به IP های درجه دو و سه.

ببین ماکان صحبت با علی مثل یک دایره میمونه که بعد کلی گشت زدن میبینی باز به نقطه اول برگشتی :D
الان ببین تو چند خط توضیح نوشتی ولی میاد با یک کلمه نهایت دو کلمه که وسطش هم یک ویرگول هست جواب میده میره
فقط فرار کن :دی
 
من یکی "هیتر" نیستم. محبوب ترین فرنچایز شوترم همیشه گیرز بوده ولی قطعا با فرگوسن به یه بن بست اساسی رسیده بود.
از بعد گیرز 5، روز به روز نظرم نسبت به بازی منفی تر میشه. واقعا همون فرمول گان پلی 1 سال پیش کلیف و البته قدرتنمایی فنی رو هم از این بازی میگرفتی، رسما هیچی نداشت برای عرضه. داستان و شخصیت پردازی و فیزیک و المان های اپن ورد کردن و طراحی محیط مبارزات و انیمیشن و .... همه تو دیوار بودن. تنها بخشی که خودشون کار جدید کردن و خراب نکردن، جک بود که در کل حضورش جالب شده بود.
خوشبختانه وقتی فرگوسن تا ماه قبل از برنامه های بلند مدت برا اینده گیرز میگفت و الان یهو خبر رفتنش به بلیزارد میاد، ینی احتمالا مایکرو هم از عملکرد بازی راضی نبوده که خب خیلیم عالیه.
کلیف خیلی خوبه اگه بیاد...



[-x[-x(:|(:|
دوست عزیز من منظورم شما و همه این افراد نیست
شما را نمیدونم ولی چند نفر هستند که همیشه کارشون خورد کردن اعصاب دیگران هست ( چند سال پیش فقط برای امتحان لطف این افراد را توی تاپیک مورد علاقشون جبران کردم که واکنششون جالب بود در نوع خودش)
وگرنه اینکه با این شواهد مثبت کسی بخواد چیزی را کلا خاک کنه ... فقط از فن بوی های بیکار بر میاد
من شخصا دوست داشتم این بازی را و میبینم نقد ها همچنان مثبت هست
اگر این بازی به لحاظ پرفورمنس جزو بهترین ها نبود( سند digital foundry) همین عده میومدند این فاکتور را اضافه میکردند برای ادامه بچه بازیهاشون !
 
کلیف بی اتفاقا تو همون توییت گفته به خاطر استرس و آب و هوا
دلایل کاملا پیش پا افتاده و ساده ای که به راحتی قابل حل شدن هستن.
برای استرس کافیه یک بازه زمانی طولانی برای توسعه بازی بهش بدن به خصوص که الان مایکروسافت خرید های خوبی کرده و به راحتی می تونه به استودیو های خودش وقت کافی بده.
برای آب و هوا هم راه کار های زیادی وجود داره. مثل ساخت شعبه دوم coalition تو یک شهر دیگه و یا کلا ساخت یک استودیو جدید برای کلیف بی و تیمش. به نظرم همه چیز به مایکروسافت بستگی داره در حال حاضر

بعد اون وقت یک سری از دوستان میگن چرا برای افراد مشهور اینجوری خرج میکنن کمپانی ها مثل حرکتی که سونی برای کوجیما انجام داد به نظر من اینجور افراد ارزش این دارن که روشون سرمایه گزاری بشه دقیقا این بستگی به ماکروسافت داره.

الان اگه ماکروسافت کلیف استخدام کنه راه خیلی راحت تری وجود داره میتونه یک استدیوی کلا جدید تاسیس کنه و اجازه بده coalition یک بازی جدید دیگه بسازه و کلیف و استدیوش روی GEOW جدید کار کنن .

این میتونه خیلی بهتر باشه تا اینکه استدیو به دو بخش تقسیم بشه بخواد بخشی یک استدیو انجام بده بخش دیگش استدیو دیگه اینجوری مدیریت سخت میشه و حتی امکان داره نتونن خوب روی پروژه ارتباط برقرار کنن و دیدگاه های هم بشنون و پروژه بهتر ارتقاع بدن نمونه اینجوری زیاد داریم که استدیو ها به مشکل بر خوردن.
 
خوشا به حال طرفدارای این بازی. کیلیف میخاد برگرده.

چیزی که من سعی کردم برداشت نکنم از خبر: :D:p
"مایکی داداش داری یه نسخه گیرز بدی بسازم؟ بدجور دستم خالیه. صاب خونه جوابم کرده، زنم ترکم کرده، بچه هام تو روم وای میستن، بدنم از نسخی و خماری از هم پاشیده. خدا از بزرگی کمت نکنه. روم سیا به مولا. منتظر پیامتم. عاشق تو، کلیف بیلیز"
 
کپی برداری بد نیست. UC به گفته سازنده هاش تلفیقی از TR و GeoW بوده. اگه صحبت های دراکمن تو IGDA رو گوش بدید خودش توضیح میده که TLoU از چه فیلم ها و بازی هایی الهام گرفته. Horizon قرار بوده یه بازی اول شخص زامبی محور باشه که ND و SM مخشون رو میزنن و بهشون پیشنهاد میدن داستان محور بسازن و با نیم نگاهی به بازی های اینا تبدیل میشه به این. GoW خیلی از Dark Souls الهام گرفته، چه در لول دیزاین و چه در کامبت دیزاین. دیزاینر TF میگفت قبل از دیزاین شماره اول بازی 25 بار Halo رو تموم کردم و نکته برداشتم. و کلا الهام گرفتن از بازی های دیگه و روی شونه های بقیه ایستادن اصلا بد نیست، خوبم هست، به شرطی که بتونی ایده هارو به سطح جدیدی ارتقا بدی و تبدیل کنی به یه کار کاملا متفاوت. این کاریه که بازی های خوب میکنن و نتیجه میشه ایده های جدید.

کار بد الگو برداری از خودت و تکرار کردن یه ایده موفقه. درست مثل بازی های کنسول مورد علاقه ات که هنوز توی شماره های موفق نسل قبل گیر کردن و نتیجه اش شده افت کیفی محسوس و تبدیل شدن به IP های درجه دو و سه.

مگه همین هیلو که خودت اشاره کردی یک چیزه تازه و بدیع نبود برای کنسول گیمینگ؟ و یا همین نسل پابجی ریتم و تمپو تازه ای برای بازیهای مولتی پلیر خلق نکرد؟

درسته در سالهای اخیر شاهد تلفیق ژانرها بودیم و عملا با زیر ژانرها طرف هستیم ولی بازهم بین یک اثر تازه و بدیع با اثری که از یکسری اثار موفق (اینجا در روایت دلست و گیمپلی دارک سولز) الهام گرفته و با پروداکشن ولیو بالا مخاطب رو راضی کرده، تفاوت وجود داره. اینکه بازیهای کنسول مورد علاقه من درجه 2 شدند هم ربطی به الگوگیری بازیهای سونی نداره که نتیجه شده عدم تنوع ژانری!

خوب اینا مگه از ۳ گانه اسکی نرفتن کلا کپی بود دیگه حتی انیمیشن های بازی هم کپی پیست نسل قبل زده بودن تهش شد این حالا یک جک اضافه کردن ربات آوردن که نمیشه نوآوری یا محیط خالی بزاری سورتمه سواری کنی تو خودت میدونم نظرت نسبت به ۵ منفیه یا ۴ بهتر میدونید ولی فرگوسن این کاره نبود واقعا حتی یک ست پیش درست حسابی نزاشته بود

خوبه من خودم یکی از مخالف های گیرز5 هستم! داخل تاپیک اصلی بازی، داخل تاپیک راد فرگوسن هم به این مسله اشاره کردم!

ببین ماکان صحبت با علی مثل یک دایره میمونه که بعد کلی گشت زدن میبینی باز به نقطه اول برگشتی :D
الان ببین تو چند خط توضیح نوشتی ولی میاد با یک کلمه نهایت دو کلمه که وسطش هم یک ویرگول هست جواب میده میره
فقط فرار کن :D

؟؟؟ من اینجوریم؟ اتفاقا من خیلی مفصل بحث میکنم وقتی طرف مقابل نخواد صرفا ترول کنه! فکرنکنم اینجا کسی بوده باشه به مفصلی من گیمپلی اسپایدرمن رو تشریح و وضعف هاش رو ریخته باشه وسط دایره
 
  • Like
Reactions: g4mer
مگه همین هیلو که خودت اشاره کردی یک چیزه تازه و بدیع نبود برای کنسول گیمینگ؟ و یا همین نسل پابجی ریتم و تمپو تازه ای برای بازیهای مولتی پلیر خلق نکرد؟

درسته در سالهای اخیر شاهد تلفیق ژانرها بودیم و عملا با زیر ژانرها طرف هستیم ولی بازهم بین یک اثر تازه و بدیع با اثری که از یکسری اثار موفق (اینجا در روایت دلست و گیمپلی دارک سولز) الهام گرفته و با پروداکشن ولیو بالا مخاطب رو راضی کرده، تفاوت وجود داره. اینکه بازیهای کنسول مورد علاقه من درجه 2 شدند هم ربطی به الگوگیری بازیهای سونی نداره که نتیجه شده عدم تنوع ژانری!



خوبه من خودم یکی از مخالف های گیرز5 هستم! داخل تاپیک اصلی بازی، داخل تاپیک راد فرگوسن هم به این مسله اشاره کردم!



؟؟؟ من اینجوریم؟ اتفاقا من خیلی مفصل بحث میکنم وقتی طرف مقابل نخواد صرفا ترول کنه! فکرنکنم اینجا کسی بوده باشه به مفصلی من گیمپلی اسپایدرمن رو تشریح و وضعف هاش رو ریخته باشه وسط دایره
اقا يه سوال ماكرو چرا بنظرت اپيك و بانجي رو از دست داد.؟
و در ادامه تو نداشتن اي پي هاي قوي رمدي رو هم ول كرد؟
بنظرت اگه واقعا ميخواست نمي تونست اپيك و بانجي رو حفظ كنه و چندتا اي پي جديد هم اضافه كنه؟
 
gow بهترین بازی سال کپی معنوی اصلا شما دیگه به کجا رسیدین از کپی معنوی ما کپی معنوی تر میکنید :))
Gears 5’s Open World Arenas Were Inspired by God of War
خود کارگردان geow5 گفته از دنیای gow الهام گرفتیم
اینجا بازی سال ترول میشه
من که بازی کردم سازنده های گرامی خیلی ناشیانه الهام گرفته بودن انگار:D
سیستم آپگرید اسکیل های بازی بسیار چرت و تکراری و بی کاربرد توی بازی!ماموریت های جانبی خسته کننده و نچسب،خلاصه این نسل تنها بازی انحصاری داستانی مایکرو که خوب بود Ori بود،بقیشون افتضاح بودن
امیدوارم نسل بعد بهتر بشه
 
مگه همین هیلو که خودت اشاره کردی یک چیزه تازه و بدیع نبود برای کنسول گیمینگ؟

بله بود و الان دیگه نیست. Halo در شماره های اخیرش نه تنها دیگه یه بازی نوآورانه نیست، بلکه به نسبت خودش هم دیگه کار جدید نمیکنه و تکرار مکرراته.

درسته در سالهای اخیر شاهد تلفیق ژانرها بودیم و عملا با زیر ژانرها طرف هستیم ولی بازهم بین یک اثر تازه و بدیع با اثری که از یکسری اثار موفق (اینجا در روایت دلست و گیمپلی دارک سولز) الهام گرفته و با پروداکشن ولیو بالا مخاطب رو راضی کرده، تفاوت وجود داره.

ببین علی هرچی جلوتر میری تو این صنعت، ساخت بازی به واقع بدیع، اونم در پروداکشن بالا، کار سخت تری میشه، هم به خاطر ریسک بالای تولید و هم این واقعیت که کم کم نوآوری واقعا سخت میشه. اما نوآوری صرفا به معناس خلق یه چیز عجیب که تا الان هیچ کجا ندیدیم نیست. اگه تعریفت از یه بازی بدیع اینه که بکل باید در درک معنا این کلمه تجدید نظر کنی. بدیع بودن یعنی ارایه یه تجربه متفاوت. حالا یا با ابداع در گیم پلی یا آرت یا با ارایه یک پکیج کامل. چیزی که گاو داره ارایه میده یک تجربه متفاوته نه مکانیک ها دیزاین نو و یونیک. گاو با تلفیق چیزهای به ظاهر بی ربط، یعنی خود GoW با TLoU و DS یه تجربه جدید، بینظیر و متفاوت رو به فن ها ارایه میده که نه کسی نظیرش رو جایی دیده و هم اینکه میشه به عنوان دنیای خشن و بی رحم GoW پذیرفتش. این چیزیه که گاو موفق به انجامش میشه و چون استادانه انجام میده این هم تحویل گرفتنش.

تاکید میکنم در تمام ژانرها و حالات سرگرمی، هدف خلق یه چیز جدید که تا الان ندیدیم نیست، هدف ارایه یک تجربه متفاوته. اینکه این تجربه رو با چه ابزاری میسازی و چطور ارایه میدی تعیین کننده کیفیت کار شماست. کوری امده سه تا چیز رو با هم ترکیب کرده و از دلش یه گاو نو درآورده که بازی کردنش مشابه گاوهای قبلی نیست، اما همچنان جذاب و نفس گیره و مهم تر از همه هرچیزی رو هم که از بازی های رفرنس وام گرفته تو سطحی ارایه کرده که خود صاحبت اثر بهش نمیرسه. بله به عنوان مثال گاو کامبت میلی بیسش رو از DS الهام گرفته، اما چیزی ازش بیرون کشیده در سطحیه که میازاکی مگه تو خواب بتونه بهش برسه و مثلش رو بسازه. کیفیت انیمیشن ها و دیتیل کامبت گاو رو با خود DS مقایسه کنید ببینید گاو چیکار کرده.

اینکه بازیهای کنسول مورد علاقه من درجه 2 شدند هم ربطی به الگوگیری بازیهای سونی نداره که نتیجه شده عدم تنوع ژانری!

این حرف آخرت هم خود زنیه کامل. با اینکه میدونم آدم بی سوادی نیستی اما مثل کسی پست دادی که اصلا نمیدونه ویدئو گیم چیه. میخوای انحصاری های سونی و مایکروسافت و نینتندو رو با هم مقایسه کنیم ببینیم تنوع ژانری کی بیشتره؟ در مورد مایکروسافت من کامل قبول دارم که تنوع ژانریش صفره و خلاصه شده تو شوتر و ریسینگ و یه FH رو فاکتور بگیری باقی انحصاری های بزرگش بزور قابل دفاعن و حتی خود فن های کنسول و بازی ها هم خیلی قبولشون ندارن.

ببین اینکه بازی های سونی تنوع ژانری ندارن، سینما زده ان و .... لول فن بوییسمش انقدر بالاس که اصلا ماقبل بحثه.
 
که نتیجه شده عدم تنوع ژانری!

مزخرف ~X(

این یه سوءتفاهمیه که زیاد در مورد سونی رخ میده (و خب یخورده تقصیر خودشه)
این که از 5 تا بازی ابر موفق سونی تو این نسل (Spider-man, God of War, Bloodborne, Uncharted 4, Horizon Zero Dawn) سبک 4 تاش اکشن ادونچر سینماتیکه و یکی هم JRPG دلیل عدم تنوع ژانری نیست... بیشتر به تمرکز سونی رو پرچم کردن بازی های اکشن ادونچر سینماتیک اش بر میگرده (که خب تو 2020 هم با GOT و Tlou 2 ادامه داره)

این که کور باشی و امثال Dreams و Driveclub و Astro bot و LBP3 و MLB ها و Gravity Rush ها و Patapon و Tetris Effect و... (مخصوصا بازی های VR) رو نبینی میشه مشابه همون مشکل "نینتندو فقط ماریو و زلدا داره" ای که یه مدت مدیدی باهاش درگیر بودیم و هستیم
به نسبت نسل قبل مسلمه کاهش تنوع وجود داره ولی هنوز در حد "عدم تنوع ژانری" نشده
شاید با این فرمون بشه... ولی بعیده، پولی که نینتندو و یوبیسافت از ژانرهای "غیر اکشن ادونچر" در میارن امکان ندازه از زیر چشم سونی در بره

البته اینا همه به بازی های خود سونی فقط برمیگرده، پشتیبانی ای که از بقیه ناشرها برای پر کردن بقیه عناوین انحصاری اش میگیره هم موثره مثل همین فایتینگ هایی که از Arcsys میگیره که خب خودش یه Niche خیلی مهمی رو جذب می کنه و...

اگه صرفا بخوایم به پرچمدارهای سونی نیگاه کنیم شاید وضع در حد چیزی که میگی حاد باشه بخوایم نگاه کنیم ولی کلی، نه! خیلی هم خوبه و تازه قراره بهتر هم شه :دی
 
باور کنین تو بحث نیازی به ۱۰ تا شکلک و توهین نیست. ۲ تا پست اخر رو من پاک گردم به خاطر اینکه دارین به یه شخص بدون دلیل حرف میزنین.

اگر کسی با نظرتون موافق نیست لازم به اینجوری پست دادن نیست. بحث یعنی اینکه نظر طرف رو بشنوین و نظر خودتون رو بدین. بدون توهین

ممنون
 
پست بنده داشت تناقض تو حرفاشو نشون میداد اینکه تو یه تاپیک از بازی تعریف میکنه تو یک تاپیک دیگه ازش بد میگه و کاملا مربوط بود به بحث. واقعا هیچ دلیلی نداشت برای پاک شدنش کلا تعطیل کنید انجمن بهتر از این مدیریت تخیلیتونه.
خیر شما میتونی هر حرفی داری رو بدون تیکه و توهین بزنی. تخیلی اینه که به کسی بدون دلیل توهین بشه.

خیلی با ارامش میشه بدون توهین نظرت رو بگی و مخالفت کنی با کسی
 
نمیدونی با خودت چند چندی توهین؟؟ طرف میاد پست میذاره با ترجمه ناقص مهم نیست میاد ترول میکنه هر تاپیک مهم نیست با خودت چند چندی شد توهین و مهم و باید پاک بشه؟ خودت خندت نگرفت داشتی این پست و مینوشتی؟؟
کلا این نوع حرف زدن ببین درست نیست.
میگی اشتباه ترجمه کرده ؟ ترول بوده از نظرت ؟ خب بیا همینو بگو نه اونجوری. اونجوری فقط باعث میشه نه بحثی ادامه کنه نه چیزی
 
ببينيد من به يسري غرض ورزي سوني فن يا ماكرو فن (از جمله خودم) كاري ندارم.
منتهي ما يه بحث كلي داريم كه تو همه تاپيكها در جريانه
اونم دفاع يا حمله به سياست هاي ماكروسافته
حقيقتش اينه كه سياست ماكروسافت اصلا قابل دفاع نيست يعني اسپنسر يا گرينبرگ مي تونن بيان و كلي حرف خوب بزنن اما ما به عنوان مصرف كننده دقيقا از چي بايد حمايت كنيم؟
از استوديو هاي از دست رفته مثله بانجي اپيك و تا حدي رمدي
و از دست رفتن يك نسل به طور كامل؟
از اينكه ممكنه اينيشيتيو ممكنه بتونه مثله كريستال دايناميك بشه اونم تو اولين اي پيش؟
خوشحال باشيم كه با از دست دادن ٣ تا استوديو با ٣٤٣ بخوايم هيلو برگرده تو بهترين حالت به نسل ٧
گيرز با كواليشن برگرده به نسل ٧
نينجا تئوري و اينيشيتيو هم بتونن دو تا اي پي خفن بدن بيرون.
يعني تو بهترين حالت ماكروسافت بتونه برسه به اون چيزي كه تو نسل ٧ بوده
و نخوايم اينو ببينيم كه چرا اين اتفاقات و حركت به عقب صورت گرفته
 
ببينيد من به يسري غرض ورزي سوني فن يا ماكرو فن (از جمله خودم) كاري ندارم.
منتهي ما يه بحث كلي داريم كه تو همه تاپيكها در جريانه
اونم دفاع يا حمله به سياست هاي ماكروسافته
حقيقتش اينه كه سياست ماكروسافت اصلا قابل دفاع نيست يعني اسپنسر يا گرينبرگ مي تونن بيان و كلي حرف خوب بزنن اما ما به عنوان مصرف كننده دقيقا از چي بايد حمايت كنيم؟
از استوديو هاي از دست رفته مثله بانجي اپيك و تا حدي رمدي
و از دست رفتن يك نسل به طور كامل؟
از اينكه ممكنه اينيشيتيو ممكنه بتونه مثله كريستال دايناميك بشه اونم تو اولين اي پيش؟
خوشحال باشيم كه با از دست دادن ٣ تا استوديو با ٣٤٣ بخوايم هيلو برگرده تو بهترين حالت به نسل ٧
گيرز با كواليشن برگرده به نسل ٧
نينجا تئوري و اينيشيتيو هم بتونن دو تا اي پي خفن بدن بيرون.
يعني تو بهترين حالت ماكروسافت بتونه برسه به اون چيزي كه تو نسل ٧ بوده
و نخوايم اينو ببينيم كه چرا اين اتفاقات و حركت به عقب صورت گرفته
مگه سونی بنسبت نسل هفت کلی ip انحصاری از دست نداده و کلی استدیو تعطیل نکرده؟؟
خوب این جزویی از کاره
چه ماکروسافت چه سونی هر تیم یا استدیویی ضعیف عمل کنن یا توجیه نداشته باشن عکس العمل دارن که معقول هم هست درسته سونی حرفه ای تر رفتار و مدیریت کرده اما سونی هم از این داستانا داشته
اما اینکه تازه بشیم نسل هفت خودمون اصلا اتفاق بدی نیست و این هدف اول که بشیم نسل هفت خودمون و بعد با هدفای بزرگتر با سقف بالاتر رو نشونه بریم نشون از درست رفتن مسیر هست و پتانسیل بالا
حالا اینکه این نسل رو ماکرو نچندان قوی تموم نکرد بخاطر ضعفای واقعا تو دیوارش بود اما با چشمای کاملا باز نسل بعد رو خیلی حرفه ای آنالیز کرده ک سونی میاد میگه با احتیاط بیشتری باید پیش بریم و رقبارو بیشتر زیر نظر بگیرن
 
مگه سونی بنسبت نسل هفت کلی ip انحصاری از دست نداده و کلی استدیو تعطیل نکرده؟؟
خوب این جزویی از کاره
چه ماکروسافت چه سونی هر تیم یا استدیویی ضعیف عمل کنن یا توجیه نداشته باشن عکس العمل دارن که معقول هم هست درسته سونی حرفه ای تر رفتار و مدیریت کرده اما سونی هم از این داستانا داشته
اما اینکه تازه بشیم نسل هفت خودمون اصلا اتفاق بدی نیست و این هدف اول که بشیم نسل هفت خودمون و بعد با هدفای بزرگتر با سقف بالاتر رو نشونه بریم نشون از درست رفتن مسیر هست و پتانسیل بالا
حالا اینکه این نسل رو ماکرو نچندان قوی تموم نکرد بخاطر ضعفای واقعا تو دیوارش بود اما با چشمای کاملا باز نسل بعد رو خیلی حرفه ای آنالیز کرده ک سونی میاد میگه با احتیاط بیشتری باید پیش بریم و رقبارو بیشتر زیر نظر بگیرن
اخه مساله اينه تعطيلي يه استوديو به شرط ضعيف عملكردنش عيبي نداره مثلا اگه الان Ea بياد و بايوور رو سر مس افكت اخري و انتم تعطيل كنه خوب توجيه تا يه حدي داره.
هر چند خود ea به نابودي استوديو هاي قويش هم مشهوره مثله ويسكرال.

منتهي ماكرو دوتا استوديو رو از دست داد كه عملا ٧ تا بازي تو نسل هفت با متاهاي بالاي ٩٠ داده بودن بيرون.
و اين حركت رو نميشه گفت اشتباه چون اشتباه رو بچه ها ميكنن.
مثله اينكه الان سوني بياد و ناتي داگ و سانتا رو ول كنه و توقع داشته باشيم نسل ٩ هم مثله هشت ظاهر بشه.
نميتونم تحليل دقيق بدم كه اپيك و بانجي چرا جدا شدن ولي احتمال زياد دنباله قرارداد ها ي سنگين تري با ماكرو بودن و ماكرو هم ترجيح داده با اونا قطع همكاري كنه و زير بار هزينه نره و يه استوديو رو تو كانادا تاسيس كنه و يكي ديگه هم تو واشنگتن(٣٤٣).

خوب الان هم بحث باز ادامه همون جريانه سوني ببين چندتا اي پي بالاي نود داره و ماكرو چندتا و بدتر از اون تو نسل بعد چقدر احتمال داره هيلو و گيرز بالاي ٩٠ بيان و اگر هم بيان چه اي پي ديگه اي قراره بهشون اضافه بشه؟

كلا بحث نااميدي نيست منتها سياستهاي كلان ماكرو تو گيمينگ بيشتر شعاري و فرار رو به جلوئه

قشنگ ميتونستن همين نسل هم مدعي باشن منتهي ديدن هزينه بيشتر كردن اونقدر براشون سود نداره

سياست گيم پسشون بيشتر حالت فريب و اغراق داره چون حتما يادته قبلا گلد چطوري بود

توي نسل نهم نميخوام قضاوت كنم اما تا الان كه چيز چشمگيري با معرفي وان اكس نديديم باز هم يه كنسول با فرض قدرت بيشتر و بازيهاي بشدت محدود و سليقه اي.
عناوين AAA ماكرو بسيار كمه و خودشون هم اينو ميدونن اما مي خوان با يكسري بازي مثله sea of thieves و state of decay پوشش بدن.
و خوب نتيجه اش هم تو فروش اين نسل كه واضح بوده

حالا ما حمايت كنيم يا نكنيم حقيقت كه ثابته.
بيشتر منطورم اينه به اظهار مظر كسايي مثله اسپنسر بايد با شك و بدبيني نگاه كرد تا مثبت ...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or