Battlefield 4 در يكي از كنسول هاي نسل بعدي بسيار بهتر است !

  • Thread starter Thread starter !_Meshki_!
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
M

!_Meshki_!

battlefield-4-angry-sea-single-player-screens_7-wm-670x376.jpg

Jack Frags يوتيوبـره معروف قول يك Direct Feed ـه 1080p از بازي Battlefield 4 بر روي كنسول هاي نسل بعدي را در تاريخ 29 اكتبر داده است . طبق گفته هاي او در يكي از نسخه هاي نسل بعد گرافيك بسيار بهتر است .
" ويدئو گيم پلي از Xbox One و PS4 را در تاريخ 29 اكتبر پخش خواهم كرد ; ساعت ها گيم پلي از مالتي پلير PS4 و سينگل پلير Xbox One را دارم . تا آن موقع نمي توانم چيز بيشتري بگويم اما با ديدن اين ويدئو شگفت زده خواهيد شد زيرا Battlefield 4در يكي از نسخه هاي نسل بعد بسيار بهتر به نظر مي رسد . "

منبع
 
خُب من تازه مقاله DF رو خوندم:دی
جالب اینه که DF اشاره کرده با وجود این تفاوت زیاد رزولوشن، نسخه PS4 اونقدرها هم شفاف تر دیده نمیشه.
However, this doesn't tell the whole story. As you may notice in our screengrabs, the actual results on PS4 lack the corresponding level of crystal clarity we'd expect of such a significant resolution boost. This should surely be a home run for Sony's console, but what is likely to be a software-based upscale to 1080p delivers less-than-stellar returns, andfor better or worse leaves the Xbox One with an often crisper looking, albeit much more aliased image.
مثل اینکه upscaler ـه XOne خیلی بهتر از PS4 کار میکنه و در نهایت وقتی جفتشون به 1080p آپ اسکیل میشن، خیلی تفاوتی دیده نمیشه و حتی بعضی جاها Xbox One بهتر به نظر میاد، هرچند از لحاظ دندونه PS4 به مراتب تمیزتره.
آخر مقاله هم دوباره به این موضوع upscaler ـه PS4 اشاره کرده:
It's a shame that the upscaling issues on PS4 pull it back from absolute dominance in terms of image quality and performance that the metrics suggest we should be getting.
و در نهایت:
based on what we've seen so far, the Microsoft console manages to hold up despite the undeniable, quantifiably worse metrics in terms of both resolution and frame-rate.
یعنی احتمالا وقتی تو یه TV 1080p بازی کنید، تفاوت اونقدری نیست که اعداد نشون میدن.

اون تکنیک AO هم DICE ظاهرا گفته تو نسخه نهایی X One اضافه شده که فکر کنم دلیلش همون dev kit ها و درایور ناقص بوده.
 
نباید تک بعدی به این قضیه نگاه کرد! همیشه تحلیلی درست تره که چند لایه ای باشه! الان عوامل زیادی دخیلن، ضعف سخت افزاری X1، پیچیده بودن کار با ESRAM و...، عدم شناخت صحیح خود سازنده ها، زمان کم، عدم تمرکز سازنده بخاطر چند پلتفرمه بودن و به قول دوستان درایور ناقصی که داشته. هر کدوم از این عوامل به سهم خودشون کیفیت پایین بازی های لانچ رو تحت تاثیر قرار میدن. اما نکته اینه که بسیاری از این ها برای PS4 هم مشترکه! مثلا عدم شناخت بازی سازها از سخت افزار کنسول ها برای PS4 هم هست، DICE قبلا با PS4 که کار نکرده! مثلا 900p بودن بازی بیشتر از همه معلول همین علته!

مشکل X1 در درجه اول ضعف سخت افزار و پیچیده بودنش هست. به مرور شرایطش بهتر میشه اما اگه ان طرف قضیه رو نگاه کنی زمانی که سازنده ها رو سخت افزار PS4 مسلط بشن و بتونن از RAM کنسول نهایت استفاده رو بکنن (چون خود سازنده ها معترف هستن هنوز تکنیکی ابداع نشده که برای اجرا به سرعت GDDR5 نیاز داشته باشه!) میتونه گپ بین بازی های دو کنسول بیشتر هم بشه.
خوب اينم به تدريج و تو يه بازه زماني كوتاه مدت قابل فهم......
اگه حداكثر تا يه سال ديگه بازم كم و بيش اين تفاوتا وجود داشته باشه مطمينا و بدون شك خيلي رو نظر هاردكور گيمر و روگردوندنشون از كنسول تاثير ميذاره(مگر اينكه گفتم كيفيت و محبوبيت بازيهاي انحصاريش نظر هاركور گيمرا رو عوض كنه)


.
 
میبینم که بحث ترول کردن گرم هست و هی دارین ترول میکنید مدیری هم نیست تذکری چیزی بده..فقط اگر خواهشا ما هم بحثی میکنیم مدیرها همین برخورد رو نشون بدن نه اینکه همه رو بن کنن یا اخطار بدن



این عکس های که ما می بینیم برتری کاملا با نسخه XBOX ONE هست نمیدونم شما چی دارین میبینین ولی این عکسها برتری رو نشون میده اصلا نسخه PS4 تار هست رنگ بندیش هم انگار با شُسته شده
هر چقدر هم رزولوشن و AA بالا باشه اهمیت نداره وقتی تو تصاویری که با چشم میبینیم انقدر تار هست هیچ ارزشی نداره این رزولوشن و AA فقط روی کاغذ هست چیزی که ما به چشم میبینیم مهمه

این تاری تصویر این چیزای که میگی الان اگه برعکس بود شما نقطه قوت میدیدش به به چه چه
این Blur که تو ورژن PS4 میبینی یکی از همونایی هس که به علت ضعف رو One نیست یه چیزیه در حد همون Motion Blur ای که تو پکیج DX 11 به Crysis 2 ورژن PC اضافه کرده بودن !
همین Blur تو Multi ورژن PS4 هم هست کیفیت 1080 اینو تو یوتیوب رو ببین میاد دستت همه چی ( 2RPniQC4TG4&list )
 
سینا بیخیال نقل قول مستقیم از DF:



DF قشنگ تفاوت هارو توضیح داده که ترجمه یه بخشیش رو کمی بالاتر گذاشتم!:دی



lol :دی تو روحت!:دی

اصلا فراتر از این حرف هاست! اصلی ترینش شیدرهاست! با اینکه 30 فریم و 900P هست CT نتونسته بازی رو با پولیگان های قبلی ثابت نگه داره و مجبور شده برای اینکه محاسبیات شیدرها فریم رونیاره پایین پولیگان رو بیار پایین و در عوض با مپینگ دیتیل شخصیت هارو ببره بالا (یعنی استفاده از RAM برای پوشش ضعف های بخش های دیگه خصوصا GPU). رایز نه تخریب پذیری داره، نه هوش مصنوعی داره، نه انیمیشن هاش چیز خاصین و نه کلا اکشن بازی عین یه بازی HnS شلوغ و عظیمه. حتی دوربینش هم یه چیز عملا فیکس شده هست. با این وجود هست که تونسته همچین گرافیکی داشته باشه!
خو مگه من غیر از این گفتم؟:دی من از روی یه ویدیوی 720p با بیت ریت معمولی که دیدم، از نظر بصری تفاوت اونقدر زیاد نبود ولی فریم ریت اختلاف فاحش داشت. اون افکت هایی که دوستان اسم میبرن اگر توی نسخه PS4 باشه و تو نسخه X1 نباشه (که من با این ویدیوی با کیفیت معمولی قادر به تشخیصش نبودم زیاد) واقعا از نظر بصری هم یه سر و گردن بالا تر قرار میده نسخه PS4 رو. به هر حال من روی مقاله DF بحثی ندارم چون اونا به صورت حرفه ای آنالیز کردن. من یه ویدیوی 5 دقیقه ای دیدم و نظرم رو از روی همون ویدیو گفتم:دی

نه این مورد کم کردن پولیگان و شیدر رو من قبول ندارم:دی AI و تخریب پذیری و کم بودن تعداد دشمنا رو آره ولی اینو نه:دی دیگه خودت بهتر میدونی سخت افزار محدوده و سازنده باید از هر کلکی که میتونه استفاده کنه تا کیفیت بصری بازیش رو ببره بالا! وقتی میتونه این کار رو با نصف پولیگان ها انجام بده و شیدر بیشتر استفاده کنه، طوری که نتیجه کار از وقتی پولیگان بیشتر بود ولی شیدر کمتر، بهتر در بیاد (که در مورد Ryse همینطوره) کارش کاملا قابل دفاعه. من اینو نمیتونم 100% به ضعف سخت افزار ربط بدم چون به نظرم اگر Crytek این کار رو روی یه بازی PC هم انجام میداد (که منابع نامحدود داره) بازم کارش درست بود. البته ممکن هم هست واقعا به خاطر ضعف این کار رو کرده باشه ولی این چیزی که من گفتم هم احتمالش هست.
Ryse هم که شستی گذاشتی کنار!!:دی من تا این حد دیگه قبول ندارم ولی خب این مسائل ِ Ryse در کنار این اتفاقات BF4، آدم رو به شک میندازه. اگه چند تا بازی دیگه مثل BF4 همین وضعیت رو داشته باشن میشه با اطمینان گفت این ضعف وجود داره، خیلی هم شدیده:دی
 
زمان ps2 که مایکروسافت xbox original رو بیرون داد از ps2 خیلی قوی تر بود یعنی یه سری بازی هاش رسما hd بودن!!
الان هم تقریبا واضحه که از نظر سخت افزاری ps4 یه مقدار قوی تر هستش.این دعواها برای چیه؟:d
 
میبینم که تو نسل جدید ps4 میخواد تو بازیهای مولتی رقیب رو با خاک یکسان کنه :d (واقعا تفاوت بسیار بسیار بسیار فاحش و مشخصه چقدر به کیفیت pc نزدیکه این ps4 لعنتی aa عالی نور عالی کیفیت عالی واقعا اختلاف با نسخه pc به حداقل رسیدی واقعا درسته گفته که اختلاف یکی از کنسولهای نسل جدید بسیار زیاد !!!!!!!!!!!)
دیگه انحصاریا بماند . البته خیلی مهم نیست چون کلا بازیهای ps4 چون aa و mb و بافتهای قویتری داره یه حالت شسته ای داره !!!!(البته تو pc با یه کارت تیتان چون تمام موارد ذکر شده بهتر اجرا میشه حالت شست تری داره و از هر دو بدتره)
 
اینها ریویو کپی نیستن حتی هیچ نسخه ای از بازی دست کسی داده نشده اینها بر اساس ویدئو هایی هست که تو یه مراسم که Dice برگزار کرده بود گرفته شدن نسخه نهایی نیستن و روی Dev kit بودن.
DF هم نوشته:

Face-Off Preview: Battlefield 4 next-gen vs. PC


Kevin dent گفته نسخه نهایی رو تو Redmond دیده روی X1 که 1080p/60 اجرا میشده به صورت native ! (راست و دروغ پای خودش)

https://twitter.com/TheKevinDent/status/395039326314065920

46701193264892361505.jpg
خدایا این خوشی رو از PS فنها نگیر ... [-o<
Tommy Fisher معتبره ؟یک چک کن چند تا لایک خورده ؟! ...:d
 
Ryse هم که شستی گذاشتی کنار!!:دی من تا این حد دیگه قبول ندارم ولی خب این مسائل ِ Ryse در کنار این اتفاقات BF4، آدم رو به شک میندازه. اگه چند تا بازی دیگه مثل BF4 همین وضعیت رو داشته باشن میشه با اطمینان گفت این ضعف وجود داره، خیلی هم شدیده:دی
فعلا NFS Rivals و COD Ghosts هم یه خبرایی هست پیرامونشون که اونم تو چند روز آینده ممشخص میشه . ما هم منتظریم تا نظریه قطعی رو بدیم :دی

===
به نظرم ماکروسافت اگه میخاد چیزی رو بهینه کنه , کادر مدیدیتی بخش XBOX رو بهینه کنه بهتره :دی
 


موشن بلور اینا روی کاغذه ... بدرد ما Gamer ها نمیخوره . همونطور که میبینی برتری کاملا با XO هست که شفاف تره و PS4 یه حالت شسته ای داره .

شما میشه به من بگین تو این تصاویر کدوم بهتر به نظر میرسن..؟ جدی بگو میخوام بدونم شاید چشم های من خوب نمیبینه


http://cfa.gamer-network.net/2013/ar...S4_045.bmp.jpg
http://cfa.gamer-network.net/2013/ar...S4_005.bmp.jpg
http://cfa.gamer-network.net/2013/ar...S4_013.bmp.jpg
http://cfa.gamer-network.net/2013/ar...S4_027.bmp.jpg
http://cfa.gamer-network.net/2013/ar...S4_043.bmp.jpg

Xbox one:
http://cfa.gamer-network.net/2013/ar...XO_045.bmp.jpg
http://cfa.gamer-network.net/2013/ar...XO_005.bmp.jpg
http://cfa.gamer-network.net/2013/ar...XO_013.bmp.jpg
http://cfa.gamer-network.net/2013/ar...XO_027.bmp.jpg
http://cfa.gamer-network.net/2013/ar...XO_043.bmp.jpg
 
نسخه Review تمام پلتفورم ها خدمت منتقدها بوده و برای همین نقدهای بازی برای همه پلتفورم ها (از جمله PS4) منتشر شده. فقط این وسط مایکروسافت به دلایلی که خودش میدونه ، اجازه انتشار نقدهای نسخه X1 رو نداده و زمان انتشار نقدهای این نسخه رو دیرتر اعلام کرده !
حالا یا میخواسته کمتر با نسخه PS4 مقایسه بشه ، یا سورپرایز عظیمی در راه هست و میخواد یه دفعه در روز آخر با انتشار نقدها به همه نشون بده که بازی به صورت 1080p/60fps بدون افت فریم و با IQ خفن روی X1 منتشر میشه !

توضیحات Eurogamer در مورد نقدها :
Battlefield 4 was played for review at an event in Stockholm, Sweden. Eurogamer made separate travel and accommodation arrangements and paid our own costs.

PC, PS4 and Xbox One versions were available to try at the event, but Xbox One reviews are embargoed until a later date, so that version is not associated with this review. We were able to complete the campaign and take part in extensive multiplayer sessions at the event. In addition, we played the Xbox 360 version at home in the UK under normal conditions

توضیحات GameSpot در این مورد :
So with five versions of the game spread across two generations of consoles, which is the best Battlefield? Unsurprisingly, the PC version remains on top with excellent visuals and sprawling 64-player matches that make the most of the great maps and incredible combat diversity. The PlayStation 4 version joins the PC in the top tier, with comparable visuals and 64-player matches to boot. The Xbox One version, however, remains under review embargo for another two weeks, so we can't evaluate it until then
 


یعنی واقعا کیفیت بد aa نور پردازی رزولوشن سایه ها زمختی و کیفیت بد تصاویر نسبت به سافت و نرم بودن تصاویر ps4 و ... رو نمی بینی تو x1 ? شما pc داری؟ این بازی رو نصب کردی ؟ من با 770 کیفیتی در حد عکسهای ps4 گرفتم و x1 مثل این میمونه که یه نسل عقبتره (عزیزم داریم راجع به x1 صحبت می کنیما نه 360)
البته به شخصه دوست نداشتم انقدر با هم تفاوت داشته باشن که بشه حداقل با هم مقایسشون کرد و گفتگو کرد اگه این روند تو بازیهای دیگه ادامه داشته باشه دیگه مجالی واسه مقایسه نمی مونه
 
آخه اینم بیلد قدیمی نیست که !! Review Copy ه .... بعد شما یجوری میگی فعالش میکردن انگار مثلا یه تکنیک ساده ست دستشون خورده غیرفعال شده ! :d شما برو یه بازی PC رو با AO در حالت HBAO و AO غیرفعال مقایسه کن ببین راحت 10 - 15 فریم فرقشه !

تازه این یکی از Fix هاست ؟! یعنی مثلا ممکنه رزولوشن و AA هم OK شه ؟!
وقتی Dice میگه یسری چیزها تو نسخه Day1 فیکس میشه یعنی این نسخه ای که Review Code بوده Build نهایی نیست که میشه Build قدیمی تر.
حالا کی گفت تکنیک سادست که این حرفو میزنی؟ حرف Dice رو قبول نداری یعنی؟ وقتی تو اون Build نتوستن فعالش کنن 100% دلیلش اپتیمایز نبودن انجینیشون روی X1 بوده تو اون مقطع.
تازه این یکی از Fix هاست ؟! یعنی مثلا ممکنه رزولوشن و AA هم OK شه ؟!
این لحن پرسشتم جالبه! بیخیال بابا زیاد خودتو درگیر این موضوع نکن. من چمیدونم اون فیکس ها چیه، برو از Dice بپرس اگه خیلی کنجکاوی:d من فقط نقل قول کردم.

در ضمن AA تو دو نسخه یکیه. اون دندونه های بیشتر X1 بخاطر رزولوشن پایین تر بوجود اومده
 
The Xbox One version, however, remains under review embargo for another two weeks, so we can't evaluate it until then
ینی نسخه X1 رو هم نقد کردن ولی حق انتشار نقدشون رو ندارن . احتمالا ماکرو میخاد فروشش تا زمان لانچ به باد نره :دی یا شایدم بازیش 4k هست نمیخاد از الان ملت رو سکته بده :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or