Anime & Animation Center (قوانین پست اول خوانده شود)

یک نگاه داشتم به لیست مکا های چند دهه قبل می کردم
و خوب چقدر قدیم مکا اهمیت داشت
حتی شاید خیلی هاشون میانگین نمره هاشون زیر 7 باشه
ولی خب از نظر ارت واقعا بسیار جالب بودن!

سوالی که دارم چه شد که به این خشکسالی تو مکا رسیدیم که تهش هر چند سال یک اثر خوب بیاد که اونم اصلا قابل مقایسه با اثار قدیمی نیست؟!:دی

حالا یک سری فرنچایز مثل گاندام همچنان پر قدرت ادامه دارن که بسیار عالیه
ولی منظور من عناوین جدیده!

حالا خیلی ها میگن دلیلش واضحه مخاطب های این ساب ژانر کم شده! ولی خوب دیگه غیر منطقی این کاهش حس میشه!:دی
.
.
همین الان تریلر خیلی از مکاهای قدیمی رو ببینیم حس می کنیم چقدر از نظر جزئیات بالا بودن! و مثل خیلی از اثار دیگه جدا از حس قدیمی بودن، یک اتمسفر دارک افسرده کننده هم ازشون برداشت میشد!
.
کلا قدیم ترند های بهتری وجود داشت!
شانس من الان ترند ترند، اقتباس از اثار، بحران های کودکان و تینیجری تو مدارسه:دی!
.
.
.
با این وضعیتی که میانگین سنی ژاپن داره طی می کنه
و نوع مدیریت و عملا برده داری از ارتیستا
و مهاجرت خیلی از انیماتور ها و وضعیت اسپانسری، من بسیار نگران هفت، هشت...ده سال دیگه این صنعت تو ژاپن هستم!
 
MAPPA زده دنده 1000 !! این فصل JK از نظر ویژوال و CG پر زرق و برق این حرفا قشنگ رو دست Ufotable بلند شدن . انیمیشن هم ک نیازی به گفتن نیست !!!

فصل قبلی کم خشونت نداشت ولی این قسمت قشنگ یـ لول دیگه بود . دلم به حال گتو میسوزه قرار از این شخصیت مثبت تبدیل به یـ شخصیت منفی بشه :( GOAT هم بالاخره چند تا خش افتاد بهش ، چند تا خـ ...
آخرش صحنه غافلگیرانه ای بود، مخصوصا اینکه آدم انتظار نداره وقتی یه کاراکتر این همه داخل op و ed بولد کردن، یهو توی قسمت سوم بمیره :D حالا نیاد قسمت بعد باز زنده بشه و لوس بازی بشه :D

راستی این قضیه زخم صورت اوتاهیمه رو توی این همین فصل میبینیم؟ و کاش بیشتر به اوتاهیمه میپرداختن :D
 
یک نگاه داشتم به لیست مکا های چند دهه قبل می کردم
و خوب چقدر قدیم مکا اهمیت داشت
حتی شاید خیلی هاشون میانگین نمره هاشون زیر 7 باشه
ولی خب از نظر ارت واقعا بسیار جالب بودن!

سوالی که دارم چه شد که به این خشکسالی تو مکا رسیدیم که تهش هر چند سال یک اثر خوب بیاد که اونم اصلا قابل مقایسه با اثار قدیمی نیست؟!:D

حالا یک سری فرنچایز مثل گاندام همچنان پر قدرت ادامه دارن که بسیار عالیه
ولی منظور من عناوین جدیده!

حالا خیلی ها میگن دلیلش واضحه مخاطب های این ساب ژانر کم شده! ولی خوب دیگه غیر منطقی این کاهش حس میشه!:D
.
.
همین الان تریلر خیلی از مکاهای قدیمی رو ببینیم حس می کنیم چقدر از نظر جزئیات بالا بودن! و مثل خیلی از اثار دیگه جدا از حس قدیمی بودن، یک اتمسفر دارک افسرده کننده هم ازشون برداشت میشد!
.
کلا قدیم ترند های بهتری وجود داشت!
شانس من الان ترند ترند، اقتباس از اثار، بحران های کودکان و تینیجری تو مدارسه:D!
.
.
.
با این وضعیتی که میانگین سنی ژاپن داره طی می کنه
و نوع مدیریت و عملا برده داری از ارتیستا
و مهاجرت خیلی از انیماتور ها و وضعیت اسپانسری، من بسیار نگران هفت، هشت...ده سال دیگه این صنعت تو ژاپن هستم!
کاملا درست گفتی راجب مهاجرت انیماتور ها و....
اینم یک مقاله است که البته سال 2020 نوشته شده

روزنامه ژاپنی Nikkei: با تمرکز چین روی انیمیشن داخلی دورانی غم‌انگیز پیش روی صنعت انیمه ژاپن است.
April 1, 2020 by Night Fury
روزنامه مالی ژاپنی Nikkei روز سه‌شنبه تحلیلی را درباره تاثیرات اتکا اخیر چین بر صنعت انیمیشن داخلی‌اش در وبسایت آنلاینش منتشر کرد. گرچه چین در سال 2016 کشوری بود که بیشترین تعداد قرارداد را با صنعت انیمیشن ژاپنی داشت، مقاله نیک‌کِی استدلال می‌کند که چین از سال 2018 به خاطر محدودیت‌های سختگیرانه دولتی روی استریم انیمه در کنار دیگر فاکتورها، در حال عقب‌نشینی از صنعت ژاپنی است. (در سال 2018، چین 121 قرارداد داشت که این کشور را بعد از آمریکا، کره‌جنوبی، تایوان، فرانسه و کانادا ششم می‌کند.) این وضع مشکلات صنعت ژاپنی در حال انقباض را تشدید می‌کند و تفاوت درآمد بین انیماتورهای ژاپنی و چینی بیشتر می‌کند.

در حالی صنعت ژاپنی در سالیان اخیر رشدی را در بازار داخلی نمی‌بیند که کمپانی‌های چینی درآمدشان از انیمیشن‌های چینی شیبی صعودی دارد. در گذشته، شرکت‌های ژاپنی بخش‌هایی از تولید انیمه را به چین واگذار می‌کردند ولی مقاله می‌گوید که امروزه کمپانی‌های چینی به طور در حال افزایشی در حال به کار گرفتن شرکت‌های ژاپنی برای کار روی IPهای چینی‌اند. سال 2018، شرکتی تحت تملک غول تکنولوژی چینی Tencent استودیویی با نام Colored Pencil Animation Japan باز کرد که روی کارهای انیمیشن تولیدی همچون The King's Avatar برای سرویس استریم تنسنت کار می‌کند.

نیک‌کِی اشاره می‌کند که درآمد بیشتر نصیب انیماتورهایی می‌شود که برای شرکت‌های انیمیشن چینی کار می‌کنند. برعکس صنعت ژاپن که میل دارد که به کار فری لنسرها اتکا کند، Colored Pencil Animation Japan انیماتورها را به عنوان کارمند استخدام می‌کند و حتی استخدامی‌های جدید بیشتر از ميانگين 175 هزار ین (حدود 1580 دلار) این شغل درآمد دارند. در همین حین، براساس آخرین نظرسنجی انجمن سازندگان انیمیشن ژاپن (JAniCA) تنها 14% انیماتورهای ژاپنی کارمند دائمی هستند.

اتکای چین به انیمیشن داخلی منجر به اتفاق دوران مالی سخت برای استودیوهای انیمیشن ژاپنی می‌شود.

براساس آژانس رده‌بندی درآمد Teikoku Databank، بیش از 30% استودیوهای تولید انیمیشن ژاپن در سال 2018 در بخش قرمز بودند. ورشکستگی و انحلال شرکت‌ها در ده سال اخیر در اوج خود است. مدیریت یک شرکت انیمیشن گفت، "هر چه قیمت قرارداد کار پایینتر می‌رود، ما کارمندان کمتری می‌گیریم و قادر نیستیم کارمان را گسترش دهیم. این یک چرخه شرور است. حتی اگر یک نفر عقب بکشد، شرکت قادر نیست قرارداد را به اتمام برساند، و خیلی شرکت‌ها کارشان به وضعیت قرمز می‌کشد." این وضعیت آموزش انیماتورهای جوان را سخت‌تر می‌کند، و همینطور کیفیت انیمیشن رو به افول می‌رود.

به گفته مدیرعامل Colored Pencil Animation Japan بونجیرو اِگوچی، مواردی وجود دارند که شرکت کار را به پیمانکاران ژاپنی برون‌سپاری می‌کنند، تنها برای اینکه شرکت بالا چینی به طور تندی کار کم کیفیتی که از سمت ژاپنی تولید شده را رد می‌کند. او هشدار داد که "سرویس ضعیف از طرف ژاپنی می‌تواند منجر به رکود در صنعت شود، چین از برتری فراوانش برای به دست آوردن منابع انیمیشن دیجیتال استفاده کرده است. کیفیت انیمیشن آنها به طور قابل توجهی در حال پیشرفت است. ژاپن در گذشته به چین برون‌سپاری داشت ولی حالا وضعیت برعکس شده است."
براساس انجمن انیمیشن ژاپنی (AJA)، در سال 2018 ارزش کل بازار صنعت انیمه 2.1814 تریلیون ین است. (تقریباً 20 میلیارد دلار) در آن طرف، تنها 267.1 میلیارد ین (تقریباً 2.4 میلیارد دلار) از درآمد حاصله — 12% از ارزش بازار — به جیب شرکت‌های انیمیشن می‌رود. نیک‌کِی مشاهده کرده که گرچه تقریبا نیمی از درآمد صنعت انیمه از خارج از ژاپن می‌آید، سهم بیشتری از پول نسبت به کمپانی‌های تولید انیمیشن به جیب کمیته تولید که حقوق بین‌المللی را دست دارد می‌رود. سیستم کمیته تولید از اینکه استودیوها عواید را ببینند جلوگیری می‌کند حتی اگر انیمه مطرحی را ساخته باشند.

به گفته دایسوکه ایجیما محقق تِیکوکو دیتابانک، شرکت‌های چینی در تلاشند انیماتورهای ژاپنی را جذب کنند تا بازار داخلی چین را گسترش دهند.

"آنها به راحتی می‌توانند سه برابر درآمدی که یک انیماتور می‌تواند در ژاپن داشته باشد را پیشنهاد کنند، بنابراین احتمالا موارد زیادی از استعدادهای ژاپنی به خارج می‌روند." نیک‌کِی اشاره کرد که یک وب‌سایت استخدامی چینی، شغل‌های انیماتور در گوانگژو و پکن داشت که به ترتیب 34000 یوان (تقریبا 4800 دلار) و 30000 یوان (تقریبا 4240 دلار) درآمد ماهیانه‌شان بود.
نیک‌کِی مقاله را با یک پیش‌بینی غم‌انگیز برای صنعت انیمه ژاپن و سیستم کمیته تولید تامین مالی انیمه تمام کرد. "سیستم کمیته تولید در کاهش ریسک‌ها تأثیرگذار است، ولی برای اینکه صنعت انیمه به صورت جهانی رقابتی باشد، برای آن ضروری است که سیستمی داشته باشد که تضمین کند درآمدها را به صورت مؤثری توزیع کند."
منبع خبر
چنل @AWnews
 
یک نگاه داشتم به لیست مکا های چند دهه قبل می کردم
و خوب چقدر قدیم مکا اهمیت داشت
حتی شاید خیلی هاشون میانگین نمره هاشون زیر 7 باشه
ولی خب از نظر ارت واقعا بسیار جالب بودن!

سوالی که دارم چه شد که به این خشکسالی تو مکا رسیدیم که تهش هر چند سال یک اثر خوب بیاد که اونم اصلا قابل مقایسه با اثار قدیمی نیست؟!:D

حالا یک سری فرنچایز مثل گاندام همچنان پر قدرت ادامه دارن که بسیار عالیه
ولی منظور من عناوین جدیده!

حالا خیلی ها میگن دلیلش واضحه مخاطب های این ساب ژانر کم شده! ولی خوب دیگه غیر منطقی این کاهش حس میشه!:D
.
.
همین الان تریلر خیلی از مکاهای قدیمی رو ببینیم حس می کنیم چقدر از نظر جزئیات بالا بودن! و مثل خیلی از اثار دیگه جدا از حس قدیمی بودن، یک اتمسفر دارک افسرده کننده هم ازشون برداشت میشد!
.
کلا قدیم ترند های بهتری وجود داشت!
شانس من الان ترند ترند، اقتباس از اثار، بحران های کودکان و تینیجری تو مدارسه:D!
.
.
.
با این وضعیتی که میانگین سنی ژاپن داره طی می کنه
و نوع مدیریت و عملا برده داری از ارتیستا
و مهاجرت خیلی از انیماتور ها و وضعیت اسپانسری، من بسیار نگران هفت، هشت...ده سال دیگه این صنعت تو ژاپن هستم!
مشکل اصلی اینه که خود ژاپنی ها هم انیمه رو هنر به حساب نمیارن، فقط هر سیزن یه چند تا اقتباسی از فلان مانگا یا لایت ناول پر طرفدار میندازن بیرون این وسطم سالی یه بار شاید یه چیز اورجینال در بیاد
همین گاندام که هنوز داره میاد بیرون واسه اینه که گاندام یه جورایی Warhammer ژاپنی هاست :دی
 
سلام
دوستان کسی زیرنویس کاملی از Mobile Suit Gundam The Origin داره؟
من فقط سه قسمت اولش رو تونستم پیدا کنم

سه فیلم اول سری
Mobile Suit Gundam I
Mobile Suit Gundam II: Soldiers of Sorrow
Mobile Suit Gundam III: Encounters in Space
رو دیدم و فعلا خوشمان آمد. اما چون فیلمهاش زیرنویس نداشتن خود به خود یکم سخت بود :D
 
می خوام براتون امروز آندریت ترین انیمه سینمایی تاریخ رو بگم.
Brave Story تو ایران اون زمان که دوبله شد به داستان شجاعت معروف بود اینم عکس روی جلد سیدیش بود. وقتی بچه بودم دیدمش و اون موقع خیلی ازش لذت بردم.
11057l.jpg
این انیمه از روی رمانی با همین نام اقتباس شده و داستانی بسیار احساسی و زیبا داره.

خلاصه داستان انیمیشن Brave Story 2006: وقتی که پدر واتاروی 11 ساله خانه را ترک میکند و مادرش به علت بیماری به بیمارستان منتقل می شود, واتارو تصمیم میگیرد به همراه دوستش میتسورو با ورود به یک دروازه جادویی, سرنوشت خود را تغییر دهند. در سرزمین جادوها و هیولاها او باید تمام شجاعت خود را بکار ببرد و به همین علت با چند دوست برای ملاقات با الهه سرنوشت و تغییر این سرنوشت اشتباه و بد خود عازم سفر میشود و…
 

داشتم تو یوتیوب گشت می زدم این ویدیو رو دیدم زیرش رو نگاه کردم اینو نوشنه بود.
I gathered data from https://mywaifulist.moe/popular . The .csv files containing search interest values were downloaded from Google Trends for every waifu.
نمی دونستم چنین سایتی وجود داره :)) ولی سایت جالبیه حتما چکش کنید.
لینک سایت
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or