Anime & Animation Center (قوانین پست اول خوانده شود)

چند درصد از کیفیت ساخت انیمه One Piece راضی هستید؟

  • 100%

  • 80%-90%

  • 60%-70%

  • 40%-50%

  • 20%-30%

  • 10%

  • فاقد ارزش گذاری

  • وان پیس نگاه نمی کنم "دیدن نتایج"


Results are only viewable after voting.
اخطار به کاربر به دلیل عدم رعایت قوانین اسپولر تاپیک
بله قبول دارم ولی از روی پایان یک انیمه نمیشه فکت کلی صادر کرد و گفت اون انیمه مطلقأ خوبه یا بد! مثلأ انیمه مانستر که از نظر داستانی رودست نداره هم پایانش کاملأ بی منطق و بی مفهوم تموم شد (منظورم فقط قسمت‌های پایانی و پایان‌بندیش هست) ولی یکی از بهترین انیمه‌های تاریخه.
اتفاقأ برخلاف نظر شما یکی از نقاط قوت انیمه Boku dake ga inai machi این بود که نمیتونستین به راحتی تشخیص بدین کار کیه. از نظر تدوین هم انیمه حرف نداشت. من به شخصه به همه شک کرده بودم بجز اون و خیلیای دیگه هم مثل خودم سراغ دارم که فریب نویسنده داستان و کارگردان رو خوردن. پس چون شما فهمیدید بازم نمیتونین فکت صادر کنید که تابلو بود و این حرفا.
پایان انیمه رو منم قبول دارم نسبت به اپیزودهای ابتدایی افت کرد چون دیگه اصل قضیه معلوم شده بود هرچند بازم جذاب بود.
اتفاقا مانستر نکته ای که شاهکارش میکنه پایان بندیشه...!
شما که نظرتون رو درباره ی فیلم یا انیمه و...مینویسید میدونید منتقدای حرفه ای یک اثر رو با ژانرش نقد میکنن حتی به اسم یک عنوانم کار دارن...یک مخاطب معمولی شاید بعد اون همه جریانانت منتظر یک چیزه supernatural باید میبود...
اولا تمام شخصیت های داستان انسان عادی هستند نه چیزه دیگه...پس کسی دنبال چیزی غیر از اینکه تو واقعیت ممکنه رخ بده نباید باشه اصلا انتظار بیخودیه...حتی تو دنیای واقعی می بینیم خیلی ها میگن ما یک هیولا یا شیطان دیدیم... حالا بیایم پی داستانشو بگیریم اصلا به سرنخی هم نمیرسیم...حتی ممکنه واقعا حقیقتم بگن...ولی ما نمی بینیم...این اثر مارو یک ناظر در دنیای انیمه رها میکنه یک انسان عادی...حتی برگردیم به اواخر داستان و پدر بچه ای که دائم الخمر بود برای مصرف به بار میره صحنه ای رو میبینه که وحشت میکنه و پس از شلیک به شخصیت منفی داستان میگه که هیولا رو دیدم(در انیمه جوری واکنش نشون میده که پس از دیدن اون صحنه فورا اونجارو ترک میکنه پس چیزی مصرف نکرده بود)...هستن کسایی تو دنیای واقعی که با حرف زدن حتی نگاهشون میتونن رخنه کنند توی هر انسانی...نویسنده کاملا هوشمندانه خواسته هرکی هرمدل تفکری داره با داستان همزاد پنداری کنه!کاری هم که دکتر میکنه اول داستان همونطوری که بدون مصلحت اندیشی حاضر به عمل این پسر شد...با اینکار به رستگاری تو زمینه کاریشم میرسه جدا از اینکه چه نتیجه ای داره...پایانم که اصلا پایان باز مضخرف حساب نمیشه...خیلی ها هستن یک داستانی رو شروع میکنند اما نیمه کاره رها میکنن به بهانه پایان باز این کاملا ضعف نویسنده هست...اما بعضی از کارها هستند که نویسنده میاد داستانی که شروع کرده رو کامل به پایان میرسونه اما اخر جوری کارو میبنده که مخاطب رو توی دریایی از سوالات که بزرگ تر از داستان اصلی هست رها میکنه و ذهن مخاطب رو تا سال هادرگیر نگه میداره درواقع تازه داستان برای مخاطب بعد از پایان داستان شروع میشه این یعنی هوشمندی نویسنده نمونه اش هم اینسپشن(حالا کار ندارم از پاپریکا الهامات زیادی داشته یا هرچی...کلا فن نولانم زیاد نیستم اصلا فقط در مورد اثر حرف میزنم) یا مثلا اودیسه فضایی که واقعا تک تک سکانس هاش ادمو به فکر فرو میبره یا حتی stalkerتارکوفسکی...پایان داستان مانستر هم دقیقا جوری بود که اون حس تعلیق و ترسی که داستان به ما میداد رو خراب نکنه...و نکته ای که اول اشاره کردم اسم خیلی خیلی مهمتر از یک عنوان برای اثره...سوالی که خیلی ها اخر کار تا مدت ها درموردش حرف میزنن ماهیت وجودی مانستر هست...نمونه موفق تو سریال های غربی لفت اورز هستش که اسمش برای داستانه!...که از لحاظ فنی فوق العاده بود... کلا هرچی از مانستر بگم کم گفتم
 
Last edited by a moderator:
اگه درست یادم باشه، اون چپتر های 60-90 اوج مانگا بودن، بعدش کم کم برای من meh شد :D
و این 10 چپتر اخیر یکم زدن تو ذوقم، بیشتر بخاطر اینکه شخصیت اصلی همچنان iq شلغم رو داره...:-":-":-"
عجب والا حداقل خوبه تا جایی که من میخوندم یک هدفی پیدا کرده بود... البته دلیلی داشت که انگویینگ دیگه نشدم صد در صد همون meh بودن بوده:D
در مورد IQ... کلا فوشی‌ توی سیر داستان هی بالغ تر میشد نمیدونم چرا این روند رو ادامه نداده.
 
اتفاقا مانستر نکته ای که شاهکارش میکنه پایان بندیشه...!
شما که نظرتون رو درباره ی فیلم یا انیمه و...مینویسید میدونید منتقدای حرفه ای یک اثر رو با ژانرش نقد میکنن حتی به اسم یک عنوانم کار دارن...یک مخاطب معمولی شاید بعد اون همه جریانانت منتظر یک چیزه supernatural باید میبود...
اولا تمام شخصیت های داستان انسان عادی هستند نه چیزه دیگه...پس کسی دنبال چیزی غیر از اینکه تو واقعیت ممکنه رخ بده نباید باشه اصلا انتظار بیخودیه...حتی تو دنیای واقعی می بینیم خیلی ها میگن ما یک هیولا یا شیطان دیدیم... حالا بیایم پی داستانشو بگیریم اصلا به سرنخی هم نمیرسیم...حتی ممکنه واقعا حقیقتم بگن...ولی ما نمی بینیم...این اثر مارو یک ناظر در دنیای انیمه رها میکنه یک انسان عادی...حتی برگردیم به اواخر داستان و پدر بچه ای که دائم الخمر بود برای مصرف به بار میره صحنه ای رو میبینه که وحشت میکنه و پس از شلیک به شخصیت منفی داستان میگه که هیولا رو دیدم(در انیمه جوری واکنش نشون میده که پس از دیدن اون صحنه فورا اونجارو ترک میکنه پس چیزی مصرف نکرده بود)...هستن کسایی تو دنیای واقعی که با حرف زدن حتی نگاهشون میتونن رخنه کنند توی هر انسانی...نویسنده کاملا هوشمندانه خواسته هرکی هرمدل تفکری داره با داستان همزاد پنداری کنه!کاری هم که دکتر میکنه اول داستان همونطوری که بدون مصلحت اندیشی حاضر به عمل این پسر شد...با اینکار به رستگاری تو زمینه کاریشم میرسه جدا از اینکه چه نتیجه ای داره...پایانم که اصلا پایان باز مضخرف حساب نمیشه...خیلی ها هستن یک داستانی رو شروع میکنند اما نیمه کاره رها میکنن به بهانه پایان باز این کاملا ضعف نویسنده هست...اما بعضی از کارها هستند که نویسنده میاد داستانی که شروع کرده رو کامل به پایان میرسونه اما اخر جوری کارو میبنده که مخاطب رو توی دریایی از سوالات که بزرگ تر از داستان اصلی هست رها میکنه و ذهن مخاطب رو تا سال هادرگیر نگه میداره درواقع تازه داستان برای مخاطب بعد از پایان داستان شروع میشه این یعنی هوشمندی نویسنده نمونه اش هم اینسپشن(حالا کار ندارم از پاپریکا الهامات زیادی داشته یا هرچی...کلا فن نولانم زیاد نیستم اصلا فقط در مورد اثر حرف میزنم) یا مثلا اودیسه فضایی که واقعا تک تک سکانس هاش ادمو به فکر فرو میبره یا حتی stalkerتارکوفسکی...پایان داستان مانستر هم دقیقا جوری بود که اون حس تعلیق و ترسی که داستان به ما میداد رو خراب نکنه...و نکته ای که اول اشاره کردم اسم خیلی خیلی مهمتر از یک عنوان برای اثره...سوالی که خیلی ها اخر کار تا مدت ها درموردش حرف میزنن ماهیت وجودی مانستر هست...نمونه موفق تو سریال های غربی لفت اورز هستش که اسمش برای داستانه!...که از لحاظ فنی فوق العاده بود... کلا هرچی از مانستر بگم کم گفتم

من خودم در مجموع داستان مانستر رو یک شاهکار میدونم. فقط پایان‌بندی و جمع‌بندی انتهایی انیمه از نظر مفهومی و پیام داشتن برای مخاطب مناسب نیست. اصلأ مشکلی حتی با اینکه یک اثر پایان باز داشته باشه هم ندارم. مشکل اینجاست که انیمه در انتها نتونست مفهوم درستی رو انتقال بده. اگر این اثر در تمام سیر داستانش سعی میکنه واقعی خودش رو نشون بده چطور میشه که تنها مفهومی که در انتها انتقال میده یک فضای ناامیدانه و جبری هست. اتفاقأ این اصلأ سوپرنچرال نیست بلکه بی منطق هست.
بهتر بود انیمه همون قسمت 73 با یک جمع‌بندی بهتر به پایان می‌رسید.

قبلأ هم نظرم رو درمورد انیمه نوشته بودم:
میدونید شاهکار بودن داستان این انیمه بخاطر چیه؟ به این دلیل که وقایع بارها تکرار میشن. این انیمه کاراکترها رو بارها در وضعیت مشابه قرار میده! و نشون میده که سرشت بعضی از آدما هیچ جوری تغییر نمیکنه. مهمترین نقطه قوت این انیمه دیالوگ‌هاش هست که آدم رو به فکر فرو میبره و پس از آن میتونم به شخصیت‌پردازی بسیار خوب کاراکترها (به خصوص یوهان) اشاره کنم. منکر شاهکار بودن داستان و مفاهیم این انیمه نیستم ولی انیمه به شکل عجیب و غریبی تموم شد (قسمت 74) نه میتونم ازش عیب بگیرم و نه مفهومش رو میتونم بپذیرم. شاید بهتر بود با یک پایان بهتر همون قسمت 73 (جزو بهترین قسمت‌های این انیمه بود) انیمه به پایان برسه... احساس میکنم انیمه خیلی میخواست بعضی از وقایع رو "جبر"ی نشون بده و با این دیدگاه از مخاطبان بخواهد که کاراکتر یوهان رو درک کنن. مفهومی که از انیمه دریافت کردم همین قصه‌ی تلخ و شاید واقعیت تلخ "جبر" و نتایجش بود. درسته یوهان خودش نمیخواست تبدیل به "هیولا" بشه ولی انگار هیچگونه راهی هم سر راهش نیست که برگرده و تبدیل به یک "انسان" بشه. احساس میکنم فضای نا امیدی بیش از حد در انیمه موج میزنه و این مشکلی هست که من با مفهوم و انتقال پیام داستانش داشتم و به نظرم انیمه با وجودی که داستان جذابی داشت اما به سرانجام مناسبی نرسید. به طور کلی انیمه‌ی بسیار تأثیرگذاری هست و سکانس‌های ماندگار زیادی داره. داستانش بسیار منسجم هست و به گذشته‌ی کاراکترها فلش بک‌های خوبی زده میشد. شخصیت‌پردازی کاراکترها به بهترین شکل ممکن صورت گرفته. در واقع مانستر یک انیمه‌ی روانشناختی در قالب یک داستان جنایی هست که ذهن مخاطب، وجدان و احساسات مخاطب رو درگیر میکنه. فضای انیمه بسیار سرد هست و بسیاری از قسمت‌ها هم تم تاریکی دارند.

البته من اولین کسی هم نیستم که از اون سکانس بی منطق اواخر انیمه انتقاد کردم و قبلأ با افراد زیادی هم کلی در موردش بحث کردم. ما با این انیمه زندگی کردیم.
 
آخرین ویرایش:
to you, the immortal رو رسیدم به اخرین چپتر منتشر شده، خیلی خیلی از این ارک جدید بدم میاد :-":-":-"
me too
kimetsu هم مانگاش در بهترین حالت 7ـه :| و از یه کار معمولی-نسبتا خوب بهتر نمیشه.
آرت مانگا که فاجعه اس ولی خداییش انیمه اش از نظر بصری یه شاهکار به حساب میاد

یکم از وانپیس بگید...بعد سال ها اون اتفاق خفن افتاده بعد میبینم هیشکی اینجا در موردش چیزی نمیگه:(
بفرما
این گفتگو رو چند وقت پیش تو سایت انیمه لیست داشتم
گفتم شاید اینجا جرقه بحث جدید رو بزنه
امیدوارم طرف مقابلم که نظرش رو نقل قول کردم راضی باشه
چون نیمه اول کامنتم بدون کامنت اون ناقص میشه مجبورم کامنت اونم بیارم

نقل قول از sajad12365 "سلام اول از سایت انیم لیست و دوم از مترجمینی که این انیمه رو ترجمه کردن تشکر میکنم بعد یه نظریه دارم که میخوام راجبه ادامه انیمه بگم
یه چیز مخفی درباره لوفی هست که هنوز بیان نشده به نظر من لوفی وارث پادشاهی یا چیزی شبیه این باشه و قدرتی داره که هنوز معلوم نشده حالا از کجا این میگم , توجه کردین از شروع انیمه (((کلاه حصیری))) لوفی چقدر مهم بوده و تو یه قسمت هم دوفلامینگو درباره ی یه سلاح خاندان اژدها اسمانی صحبت میکنه و تو اخر یه قسمت هم پادشاه اژدهای اسمانی میره یه کلاه که عین کلاه حصیری لوفی هست تو یه اتاق و روش خاک نشسته نگاه میکنه قبل این صحنه هم دوفلامینگو تو زندون نشون میده که درباره همون اسلحه صحبت میکنه و دلیل بعدی هم گلد راجر هم دقیقا عین همین کلاه داشته و بعد از اون دست شنکس بوده کلاه بعد از اون شنکس اونو داده به لوفی و اونجا که شنکس میره به دیدن اژدهاهای اسمانی ولی اونا بهش میگن هنوز نوبتش نیست شنکس هم میگه من اومدم راجبه یه دزد دریایی باهاتون صحبت کنم ((رابطه شنکس با اژدهاهای اسمانی چی بوده و منظور اونا از نوبت چیه؟)) و نکته اخر هویت مادر لوفی هنوز نا معلومه قدرت بعدی لوفی هم یا هاکیش قویتر میکنه یا حالت چهارم میوه شیطانیش بیدار میکنه یا یه قدرت نامعلوم دیگه احتمالا از مادرش بهش ارث رسیده استفاده میکنه و نظریه اخر احتمالا مادر لوفی با گلد راجر با هم ارتباطی داشته باشند چون لوفی و راجر میتونستن صدای موجودات خاصی بشنوند"


اول یه سری چیزو اصلاح کنم
دوفلامینگو حرفی از سلاح نزد و داشت در مورد یه "راز" و "گنجینه" صحبت میکرد و غیر مستقیم گفت اگه این رازه لو بره موجودیت دولت به خطر میوفته.
هیچ جا گفته نشده که "ایم" پادشاه اژدهایان آسمانیه فقط در موردش اینو میدونیم که گوروسه (5 ریش سفید) به عنوان قدرتمند ترین شخصیت های دولت جهانی ازش حساب میبرن و شخصیت مرموزیه که احتمالا نقش خاصی در دولت داره و اون تعادلی که دولت ساخته رو حفظ میکنه.
در مورد شنکس؛ اونجا که شنکس وارد میشه گوروسه بهش میگه "اینجا روریه و با توجه به جایگاهی که داری این سیاست ها به تو ربطی نداره ولی چون تویی بگو چیکار داری" پس شانکس برای گوروسه یه جایگاه خاصی داره. احتمال میره که اون دزد دریایی که در موردش میخواد صحبت کنه لوفی یا تیچ باشه.
در مورد مادر لوفی احتمالش خیلی کمه که نقشی در داستان داشته باشه اگه دقت کنی مادر خیلی از نقش اول های اثار شونن نقش خاصی ندارن ایچیگو، گوکو، گون، میدوریا ( مادر ناروتو در اوایل داستان تاثیر گذاره)
و اما در مورد لوفی که میگی وارث پادشاهی باشه
در آرک انیس لوبی اون فلش بکی که به گذشته روبین میزنه خیلی مهمه. اودا که باید به زور از زیر زبونش اطلاعات بکشی اونجا یه سری اطلاعات خفن و ناب میده که اون اطلاعات بعلاوه اطلاعاتی که در ادامه آرک وانو میگیریم یه جورایی همدیگه رو تکمیل میکنند و یه طرحی رو از حقایق دنیای وان پیس برای ما ترسیم میکنند. هر چند این طرح هنوز نقاط ناقص زیادی داره.
800 سال پیش به علت اتفاقی اسناد مربوط به 100 سال از تاریخ دنیا نابود میشه و پس از اون تمام خاندان های سلطنتی (بجز خاندان نفرتیتی حاکمان آلابستا) که بر کشور های خودشون حکومت میکردن دور هم جمع میشن و دولت جهانی رو تشکیل میدن. (اژدها های آسمانی نوادگان اون حاکمان اند) دولت به دلایلی تحقیق و بررسی در مورد اون اتفاق و تاریخ قبلش رو ممنوع میکنه.(اسلحه های باستانی و پونگلیف ها مربوط به اون دوران اند) مردم اوهارا بخاطر تحقیق درباره اون زمان توسط باستر کال نابود میشه خود روبین بخاطر اینکه تنها کسیه که میتونه پونگلیف هایی که حاوی اطلاعات از اون دوره اند رو بخونه بهش میگن بچه شیطانی و 60 میلیون رو سرش جایزه میزارند. اونجا قبل مردن رئیس اوهارا یه حرفایی میزنه و خاندان D رو به اون تاریخ 100 ساله مرتبط میکنه (جمله های دقیقش یادم نیست)


در فلش بک طولانی و خفنی که در مورد گذشته اودن در ادامه آرک وانو داریم اونجا حقایقی آشکار میشه.
اولا همون طور که توی آرک زو مشخص شد اودن وقتی میزنه به دریا برای اینکه ماجراجویی کنه هم توی خدمه شیرو هیگه خدمت میکنه هم راجر و همراه راجر به لاف تیل هم میره و از حقیقت گنج وان پیس خبر داشته و اینکه میفهمه خلندان کوزوکی بخاطر خطر بزرگی که قراره در آینده پیش بیاد مرز های وانو رو میبنده. شیرو هیگه هم بخاطر رابطه نزدیکی که با راجر داشته یه چیزایی میدونسته و برای همین هم هست که به تیچ میگه تو اون فرد نیستی و به سنگوکو میگه شما میترسین که اون فرد وان پیس رو پیدا کنه و دنیا دگرگون بشه.
دوما راجر میگه که ما 20 سال زودتر به جزیره "لاف تیل" رسیدیم و همچنین اون پیشگو که در آرک فیش من ها آینده رو پیش بینی میکرد (در سن کودکی) میگه پرنسس به زودی متولد میشه. و هیولا های دریایی میگن پادشاه ما بزودی به دنیا میاد (منظور پرنسس شیراهوشی) و همچنین پادشاهی دیگر در دریایی دور... و برای ملاقات این دو پادشاه همه به وجد اومدند.
سوما توکی همسر اودن از 800 سال پیش اومده و دنبال یک نفر در آینده میگشته و بخاطر دیدن اودن بی خیالش میشه. اودن قبل از اینکه اعدام بشه بهش میگه اون تاریخ موعود و اون فردی که دنبالشی 20 سال دیگه پیداش میکنی و توکی میگه من از گذشته فرار کردم به امید اینکه اون فرد رو پیدا کنم. به دلایلی اینجا توکی خودش میمونه تا بمیره ولی یه سری افراد رو به آینده میفرسته بلکه اونا بتونن در اون واقعه عظیم نقشی داشته باشن.
اودا داره همه وقایع رو در کنار هم میچینه و ما باید منتظر یه چیز خیلی بزرگ در پایان باشیم. فردی که 800 ساله دنیا منتظرشه برای اینکه تاریخ رو رقم بزنه... فردی که گذشته خاندان D بهش گره خورده.... پادشاهی که قراره در یه ملاقات خاص به دیدار شیراهوشی بره... این طور که داستان داره پیش میره اون فرد لوفیه که قراره راز ها رو بر ملا کنه و باعث دگرگونی در ساختار دنیا بشه و حتی راجر هم میگه اون فردی که 20 سال دیگه میاد قراره از ما هم پیشی بگیره.

البته این کامنتی که نوشته بودم یه کم زیادی حماسی بود و ماهیت وان پیس
احتمالا یه چیزیه که بعد از اینکه کاراکترا میفهمن میگن این یارو ما رو اسکل کرده بوده اینهمه سال ولی خب ماهیتش هر چی هم که باشه تاثیر پیدا کردن وان پیس قطعا باعث دگرگونی در جهان میشه.
 

من هر وقت پلی لیست یوتیوبم رو میذارم اجرا پس زمینه بعد از یه مدت میرسه به این ترک Cinnabar و اصن حال من یه جوری میشه هر وقت این لعنتی پخش میشه=((
یه غربت و تنهایی وحشتناک سنگینی داره این آهنگ و تم شخصیتی هم هست که دقیقا همین مشکل رو داره
خودمم همین مشکل رو دارم
بعد اون Erhu ـی وسطش دیگه یه کاری می کنه کلا میسوزم من تو این آهنگ:((

الانم همین جوری شد دوباره، وسط نوشتن یه متن شادی بودم :دی که یهو این پخش شد تو پلی لیستم=((

شدید ترک خاصیه
 
اخ اخ اینم یادم رفته بود ببینم... زدم توی دانلود... ببینم چه گندی زدن:D
خب دیگه خودت هایپ(انتی هایپ؟!) کردی زحمت زیرنویس اشم با خودته:D
بفرما جانم:D
Subscene - Code Geass: Fukkatsu no Lelouch Farsi/Persian subtitle

قبلا گفته بودن وقایع فیلم‌ها یه خط داستانی موازی با داستان اصلی رو دنبال می‌کنن. ادامه خط داستانی فیلم‌ها می‌شه سریالی که قراره بیاد. برای همین هم پایان سری اصلی سر جای خودش هست :D
آهان، پس همون من چون اون دو تا فیلم دیگه رو ندیده بودم متوجه ریشه این تناقضات نشده بودم:D راستش رو بگم آخرش هم یه جورایی خیلی ضایع داشت هینت میداد که ادامه داره ولی من یکی که زیاد منتظرش نیستم:D
 
سلام
این حرفایی که میزنین درست ولی برای من مخاطب بی‌طرف که میخوام برم سراغ یک انیمه ترجیح میدم برم انیمه‌های با امتیاز بالاتر رو ببینم، میبینم که انیمه Kimetsu no Yaiba حتی یک برتری خیلی کوچیک هم نسبت به Claymore نداره ولی داره این انیمه بچه‌گانه Kimetsu no Yaiba گنده گویی میکنه و لقمه بزرگتر از دهنش برمیاره.
به این شکل باشه منم میتونم بگم Clymore یک اثر سراسر خونریزی و وحشیانست که فقط مورد علاقه افراد سادیسمی و و روانیهای عشق کشتاره . ولی قطعاً حرف ناشایست و زشتیه و نباید گفته بشه .
کلیمور از محدود انیمه و مانگاهاییه که من دراپش کردم جفتش رو .
اول انیمه رو دیدم به خاطر هایپش ولی به نظرم ضعیف و سطحی بود . کفتم حتماً مشکل از انیمست و میرم سراغ منبع اصلیش .
اما مانگا هم دست کمی از انیمه نداشت .
اینکه شما از یه چیزی خوشت میاد و از یه چیزی خوشت نمیاد منطقیه و برای همه اینجوریه .
اما حق نداری این اجازه رو به خودت با ادبیاتی راجع به اثر صحبت کنی که عده زیاد مخاطب یک اثر رو تحقیر و تمسخر کنه .
این تاپیک جو دوستانه ای داره . اکثر بچه ها با هم رفیقن و فضای تاپیک برای شوخی و سر به سر گذاشتن همدیگه آزاده . اما کسی اجازه تحقیر نداره .
این مورد رو مد نظر داشته باشید .
 

من هر وقت پلی لیست یوتیوبم رو میذارم اجرا پس زمینه بعد از یه مدت میرسه به این ترک Cinnabar و اصن حال من یه جوری میشه هر وقت این لعنتی پخش میشه=((
یه غربت و تنهایی وحشتناک سنگینی داره این آهنگ و تم شخصیتی هم هست که دقیقا همین مشکل رو داره
خودمم همین مشکل رو دارم
بعد اون Erhu ـی وسطش دیگه یه کاری می کنه کلا میسوزم من تو این آهنگ:((

الانم همین جوری شد دوباره، وسط نوشتن یه متن شادی بودم :D که یهو این پخش شد تو پلی لیستم=((

شدید ترک خاصیه

برای اینکه سوز و گداز حالت بیشتر بشه این موسیقی‌ها هم پیشنهاد میشه:D

Hans Zimmer - Crysis 2 - Nanosuit 2 - Crynet Systems
Normand Corbeil - Heavy Rain- Painful Memories
Gustavo Santaolalla - The Last of Us - All gone
Emi Evans - Legrand Legacy - Suteki na Mono


سلام

به این شکل باشه منم میتونم بگم Clymore یک اثر سراسر خونریزی و وحشیانست که فقط مورد علاقه افراد سادیسمی و و روانیهای عشق کشتاره . ولی قطعاً حرف ناشایست و زشتیه و نباید گفته بشه .
کلیمور از محدود انیمه و مانگاهاییه که من دراپش کردم جفتش رو .
اول انیمه رو دیدم به خاطر هایپش ولی به نظرم ضعیف و سطحی بود . کفتم حتماً مشکل از انیمست و میرم سراغ منبع اصلیش .
اما مانگا هم دست کمی از انیمه نداشت .
اینکه شما از یه چیزی خوشت میاد و از یه چیزی خوشت نمیاد منطقیه و برای همه اینجوریه .
اما حق نداری این اجازه رو به خودت با ادبیاتی راجع به اثر صحبت کنی که عده زیاد مخاطب یک اثر رو تحقیر و تمسخر کنه .
این تاپیک جو دوستانه ای داره . اکثر بچه ها با هم رفیقن و فضای تاپیک برای شوخی و سر به سر گذاشتن همدیگه آزاده . اما کسی اجازه تحقیر نداره .
این مورد رو مد نظر داشته باشید .
سلام دوست عزیز. داشتن خشونت یا نداشتن آن ضعف یک انیمه نیست یا مثلأ دارک بودن ضعف یا قوت نیست بلکه استفاده درست و بجا از اینا هست که قوت یک انیمه رو نشون میده. کسی از انیمه‌ای مثل Clannad انتظار خشونت و دارک بودن نداره ولی مثلأ من از انیمه Attack on Titan و Claymore انتظار دارک بودن دارم.
دوست عزیز من همیشه به به و چه چه زدن خوب نیست گاهی باید یک اثر بد یا یک اثری که دست بالا گرفته شده مشخص بشه و به نقد کشیده بشه.
من انیمه یا یک اثر رو نقد میکنم نه اشخاص رو.
و برخلاف دوستمون سلیقه کسی رو مسخره نکردم.

اما حق نداری این اجازه رو به خودت با ادبیاتی راجع به اثر صحبت کنی که عده زیاد مخاطب یک اثر رو تحقیر و تمسخر کنه .
این حرفتون هم کاملأ بی منطق هست. یکم به نوشته خودتون فکر کنید. تمام بشریت هم طرفدار یک اثر باشن من نظر شخصی خودم رو میگم نه نظر دلخواه شما رو.
من به کسی توهین نمیکنم ولی نظر شخصیم رو در مورد انیمه ها آزادانه میگم و ترسی هم ازش ندارم. اومدم هم موسیقی هم کارگردانی هم داستان هم غافلگیری‌هاشون و هم آرتشون رو مقایسه کردم. نظر شخصیم اینه حالا شما شاید نظرت با من موافق نباشه و نظر هر شخصی قابل احترام هست.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: zack fair
ببین یه top 10 خواستم همه دادن دمتون گرم :-bd

آقا یه سوال چرا هیچکس naruto رو ادم حساب نکرد چون 9 دمه؟ یعنی تو لیستتون تاثیر داره
قبول دارم زیاد کشش دادنا ولی 200 300 قسمت خوبم داشت
ناروتو رو من تو ۵ تای اولم اوردم
هر چقدر هم ایراد داشته باشه بازم جزو اعتیاد اورترین انیمه های عمرمه حتی هر از گاهی در یک روز ۳۰ قسمت میدیدم
هععععی.......یادش بخیر :x

اقا منم موافقم Shaft باید از سانگاتسو فصل ۳ بده
همچنین فصل ۷ ناتسومه را خواهانیم...
 
سلام
این حرفتون هم کاملأ بی منطق هست. یکم به نوشته خودتون فکر کنید. تمام بشریت هم طرفدار یک اثر باشن من نظر شخصی خودم رو میگم نه نظر دلخواه شما رو.
من به کسی توهین نمیکنم ولی نظر شخصیم رو در مورد انیمه ها آزادانه میگم و ترسی هم ازش ندارم. اومدم هم موسیقی هم کارگردانی هم داستان هم غافلگیری‌هاشون و هم آرتشون رو مقایسه کردم. نظر شخصیم اینه حالا شما شاید نظرت با من موافق نباشه و نظر هر شخصی قابل احترام هست.
کسی نگفته به خاطر خوشایند سایرین الکی تعریف کنید از چیزی .
بیاید بگید ضعیفه ، اینجاش مشکل داره ، اونجاش کمبود داره ، من از فلان چیزش خوشم نمیاد پس انیمه ضعیفیه . این هیچ مشکلی هم نداره .
اما گفتن " انیمه بچه گانه ای که لقمه بزرگتر از دهنش برداشته " هدف گرفتن مخاطب انیمست نه خود انیمه . شما داری صفتی رو استفاده میکنی که ربط داره به مخاطب .
و الا ما اینجا رو خیلی از انیمه ها و مانگاها با هم اختلاف نظر و سلیقه داریم و بحث میکنیم دربارشون و مشکلی هم توش نیست .
 
سلام

کسی نگفته به خاطر خوشایند سایرین الکی تعریف کنید از چیزی .
بیاید بگید ضعیفه ، اینجاش مشکل داره ، اونجاش کمبود داره ، من از فلان چیزش خوشم نمیاد پس انیمه ضعیفیه . این هیچ مشکلی هم نداره .
اما گفتن " انیمه بچه گانه ای که لقمه بزرگتر از دهنش برداشته " هدف گرفتن مخاطب انیمست نه خود انیمه . شما داری صفتی رو استفاده میکنی که ربط داره به مخاطب .
و الا ما اینجا رو خیلی از انیمه ها و مانگاها با هم اختلاف نظر و سلیقه داریم و بحث میکنیم دربارشون و مشکلی هم توش نیست .

به نظر شما من بگم فلان انیمه بچه گانه ست یعنی مخاطب بچه ست؟ ربطی نداره. منم شاید یک انیمه بچه گانه ببینم و لذت ببرم.
ولی چنین انیمه ای که میخواد یکسری مفهوم ها رو به مخاطب منتقل کنه انتظار میره از عناصر مختلف درست استفاده کنه. برای چنین انیمه ای فضای بچه گانه مناسب نیست بلکه فضای مثلأ دارک مناسبه. یا مثلأ از نظر من این انیمه از CGI به طرز نامناسبی استفاده کرده در حالی که مثلأ انیمه ای مثل Land of the Lustrous از CGI به بهترین شکل استفاده میکنه.
احسنت منم دارم نظرم رو میگم و شاید اختلاف نظر داشته باشیم و سلیقه همدیگر رو مسخره نکنیم. شما پست قبلی اون دوستمون که گفتن بنده سلیقه داغونی دارم رو باید تذکر بدید نه به من که نظرم رو در مورد انیمه‌ها میگم.
 
آخرین ویرایش:
این حرفایی که میزنین درست ولی برای من مخاطب بی‌طرف که میخوام برم سراغ یک انیمه ترجیح میدم برم انیمه‌های با امتیاز بالاتر رو ببینم، میبینم که انیمه Kimetsu no Yaiba حتی یک برتری خیلی کوچیک هم نسبت به Claymore نداره ولی داره این انیمه بچه‌گانه Kimetsu no Yaiba گنده گویی میکنه و لقمه بزرگتر از دهنش برمیداره. میاد همون داستان و همون مفاهیمی که توی کلیمور دیدیم رو خیلی ناشیانه و بچه‌گانه تحویلمون میده، آرتش هم واقعأ در حد و اندازه‌های کلیمور نیست و خیلی راحت‌تر میشه هم آرتش هم داستانش رو کوبید و ازش ایراد گرفت. من به شخصه هم انیمه‌ها و هم مانگاهای زیادی دیدم و یکی از مانگاهای مورد علاقه‌ام هم کلیمور هست. به جرأت میگم ساخت یک انیمه برای چنین مانگایی کار سختیه. نمیدونم تا چه حد اطلاع دارید ولی حتی مانگای حمله به غول از مانگای کلیمور الهام گرفته بوده و شما اگر دقت کنید مانگای کلیمور یک مانگای پیشرو بوده. اتفاقأ انیمه کلیمور بسیار اثر مهجور و خوبیه حتی پایان‌بندیش هم تا حدی خوبه منتها مشکل اصلی اینجاست که سیر روایت مانگا رو قطع میکنه. به قول شما به یک سوم از مانگا هم نرسیده بود و قبول دارم باید تاوان این اشتباهش رو میداد ولی نه در این حد که انیمه دست بالا گرفته شده‌ی Kimetsu no Yaiba که اونم بر اساس یک مانگا بوده امتیاز 8.8 بگیره و رتبه اش بالاتر از Claymore بشه. من از شما میخوام بپرسم یک ویژگی یا برتری این انیمه که اومده به طور واضح در همون قسمت‌های ابتدایی از مفاهیم و داستان کلیمور تقلید کرده رو به من بگین. موسیقیش بهتر بود؟ موسیقی انیمه کلیمور جزو برترین موسیقی‌های تاریخ انیمه‌هاست. آرتش بهتره؟ این دیگه شبیه شوخی میمونه چون آرت انیمه کلیمور کاملأ دارک هست و یک اثر جدیه نه یک اثر بچه گانه مثل Kimetsu no Yaiba. استودیو مدهاوس کاراش از نظر آرت خیلی خوبه. داستان Claymore چه روایتش در مانگا و چه در انیمه هر دو بسیار جذاب و غافلگیرکننده‌ست. کلیمور جزو غافلگیرکننده‌ترین انیمه‌های تاریخه فقط دست کم گرفته شده.

برای یه سری از گزاره‌هایی که استفاده می‌کنی، باید توضیح خیلی بیشتری بدی. الان گفتی «demon slayer داره لقمه بزرگتر از دهنش رو برمی‌داره». این حرفت خیلی کلیه. باید بیای بازش کنی تا بشه در موردش صحبت کرد. یا مثلا می‌گی بچگانه است، خوب چرا؟ چون پروتاگونیست بچه است؟ همین مسئله تقریبا توی کل این پاراگراف وجود داره. فقط چند مورد رو به طور خلاصه بگم. من بحث تقلید کردن demon slayer از Claymore رو نمی‌فهمم. این دو تا اثر تم‌های یکسانی دارن: محافظت کردن و مفهوم انسانیت. مسئله اینجاست که داشتن تم یکسان باعث نمی‌شه گه فلان اثر تقلیدی از اون اثر باشه. الان تم داستان هانسل و گرتل که صد سالی بیشتر از این دو کار قدمت داره، محافظت کردنه. یکی از معروف‌ترین کارهای فلیپ.کی.دیک، یعنی «آیا آدم مصنوعی‌ها خواب گوسفند برقی می‌بینن» در مورد مفهوم انسانیته. تم اصلی سه گانه گذرگاه نوشته‎‌ی جاستین کرونین در مورد محافظت کردن و مفهوم انسانیته. اینا باعث نمی‌شه که این آثار همگی تقلیدی از یکدیگه باشن. Demon slayer و Claymore با وجود داشتن تمی مشابه، مسیر کاملا جداگانه‌ای رو طی می‌کنن. توی Demon Slayer قضیه محافظت کردن خیلی پررنگ شده، در حالی که توی Claymore بحث مفهوم انسانیت بهش توجه بیشتری شده.

من خیلی متوجه ربط Attack on titan به Claymore نشدم.

انیمه Claymore حتی اگر یک کار اورجینال بود، همچنان از پایان ضعیفش ضربه می‌دید. یک زمانی هست که توی یک اثر فانتزی دنیایی رو به وجود می‌یاری که به صورت پیش فرض توش جادو وجود داره. توی همچین شرایطی جادو تبدیل به یکی از ویژگی‌های این دنیا می‌شه. من مخاطب سوال نمی‌پرسم که چرا توی این دنیا جادو وجود داره. ولی یک زمانی هست که نویسنده می‌یاد از دنیایی صحبت می‌کنه که جادو درش به وجود اومده. توی این حالت مخاطب انتظار جواب داره. Claymore دقیقا جزء دسته دوم قرار می‌گیره و پایان انیمه کلی سوال جواب داده نشده برای مخاطب ایجاد می‌کنه.
 
آخرین ویرایش:
سلام
احسنت منم دارم نظرم رو میگم و شاید اختلاف نظر داشته باشیم و سلیقه همدیگر رو مسخره نکنیم. شما پست قبلی اون دوستمون که گفتن بنده سلیقه داغونی دارم رو باید تذکر بدید نه به من که نظرم رو در مورد انیمه‌ها میگم.
البته ایشون بار اول شوخی کرد.
اون پست واقعاً جدی نبود . مخاطبش هم شما نبودی . میخواست تیکه رو به 2 نفر دیگه بندازه .
فضای این تاپیک اینجوریه و میشه توش شوخی کرد و سر به سر بقیه گذاشت .
یک مدتی که فعالیت کنید و اخلاق و سلایق بقیه دستتون بیاد راحت تر متوجه اوضاع میشید .
اونجا هم اگر پست واقعاً توهین به شما یا کسی دیگه ای بود باهاش برخورد میکردم . بچه ها اخلاق من رو میدونن . با کسی رودربایستی ندارم برای حفظ فضای خوب تاپیک .
 
ناروتو رو من تو ۵ تای اولم اوردم
هر چقدر هم ایراد داشته باشه بازم جزو اعتیاد اورترین انیمه های عمرمه حتی هر از گاهی در یک روز ۳۰ قسمت میدیدم
هععععی.......یادش بخیر :x

اقا منم موافقم Shaft باید از سانگاتسو فصل ۳ بده
همچنین فصل ۷ ناتسومه را خواهانیم...
اره خودم رکوردم 40 قسمت نارتو در یک روزه
ولی واقعا نارتو تنهاست غیر منو شما هیچکس اینجا تحویلش نمیگره
چون 9 دمه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or