Multi Platform Alan Wake II

سازنده
Remedy
تاریخ انتشار
27 October
ناشر
Epic Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی

Alan Wake II

FGNa5MZXwAErZAM.png
This story is a monster. And monsters wear many faces.

پس از 11 سال انتظار سرانجام Remedy Entertainment در طی مراسم The Game Awards 2021 با انتشار تریلر سینماتیک از Alan Wake 2 رونمایی کرد.
بعد از نمایش تریلر Alan Wake 2 سم لیک خالق و نویسنده بازی اعلام کرد که Alan Wake 2 اولین عنوان در سبک وحشت و بقای استودیو Remedy خواهد بود. Sam Lake در ادامه بیان کرد که در حین توسعه قسمت اول همزمان بر روی Alan Wake 2 هم کار میشده، و در طول این سالیان بارها ایده ها و کانسپت دنیای Alan Wake 2 تغیر کرده که هر بار بهتر از ایده قبلی در مسیر مثبتی تغیر کرده. Sam Lake در ادامه افزود، در طی 10 سال گذشته Remedy Entertainment بر روی هر پروژه ای که کار کرده اند همیشه مشتاقانه با یک تیم اصلی کوچک در حال توسعه Alan Wake 2 بوده. از آنجایی Control 2019 و Alan Wake در یک جهان جریان دارند بسته الحاقی AWE دنیای Alan Wake و Control را به هم متصل کرد و اشاره هایی به Alan Wake 2 شد. Sam Lake همچنین اعلام کرد برای لذت بردن از Alan Wake 2 نیازی به تجربه عناوین قبلی (Control و Alan Wake) نیست، ولی کسانی که مشتاق باشند با تجربه عناوین قبلی با پس زمینه Alan Wake 2 بیشتر آشنا خواهد شد. در حالیکه قسمت اول Alan Wake المان های "ترس" داشت ولی یک بازی اکشن ماجراجویی بود، Alan Wake 2 اولین ساخته survival horror ( وحشت و بقا) Remedy Entertainment خواهد بود به گفته Sam Lake عنوان Alan Wake 2 برداشت آنها از ژانر وحشت بقا است که نوید یک تجربه خاص و محصر به فرد را میدهد.
Sam Lake در نهایت اعلام کرد که در تابستان سال 2022 اطلاعات بیشتری از بازی به اشتراک گذاشته خواهد شد.
Alan Wake 2 در سال 2023 برای کنسول های نسل 9( PlayStation 5, Xbox Seris X/S) و PC منتشر خواهد شد.

تاپیک آپدیت خواهد شد...
 
آخرین ویرایش:
قسمت های مهم ویدیوی جدید:

کرکتر Saga Anderson از اونجایی که شخصیت جدید هستش یه جورایی قرار هست پلیر های جدید که قسمت اول رو بازی نکردن رو همراهی کنه (مثلا قسمت های Bright Fall رو با ایشون بازی خواهیم کرد احتمالا)
مدل Saga Anderson اولین باری هستش که تو صنعت بازی داره کار میکنه و به گفته Sam Lake خیلی دنبال شخصیت مناسب گشتن.
همونطور که قبلا هم گفته شده بود وظیفش به عنوان یه مامور FBI جمع آوری اطلاعات درباره قتل های زنجیره ای و مربوط به یه کالت مذهبی میشه.
درباره Pacific Northwest قسمتی که با Saga Anderson قرار هستش بازی کنیم، خیلی وقت گذاشته شده تا از منظر اتمسفر دقیقا شبیه به واقعیش باشه.

نمیدونم قبلا اشاره شده بود یا نه، از اونجایی محیط بزرگتر (نیمه جهان باز ) شده بازی Back tracking هم داره. چیزی که تو قسمت اول Remedy میخواست انجام بده ولی بخاطر ضعف سخت افزاری و زمان کم بازی رو کوچک تر کردن.


امیدوارم با اهالی Bright Fall بشه اینتراکت کرد و مراحل فرعی جذاب و مناسب هم اضافه کنن.
 
خب، دقیقا همون چیزی که حدس میزدم اتفاق افتاد! :D

قیمت بازی رو ریجن ترکیه PSN دو برابر شد!

هم نسخه معمولی و هم دیلاکس.
چه بلایی داره سر ترکیه میاد. اول میراژ حالا این :دی باز خوبه اینو پیش خرید کردم. از ۳۹۰ شد ۹۰۰ یهو. اون میراژ لعنتی رو دست دست کردم از ۴۵۰ شد ۹۰۰.
 

از نظر من به شدت نمایش بدی بود از نظر محتوا.
یک تیکه گیم پلی کات شده که شخصیت اصلی
داخل یک خونه میشه
یک نفر رو می‌کشه
یک چیزی رو بررسی می‌کنه و تمام.
فقط کافیه این نمایش رو با نمایش گیم پلی شماره اول مقایسه کنید:

این که بازی رو ۵۰/۵۰ کردن هم من بهش حس خوبی ندارم در کل. حالا باید اطلاعات بیشتری بیاد ببینیم چه خبره. تا الان که خبری از الن ویک نبوده و فقط این اسم رو استفاده میکنن برای معرفی شخصیت ساگا اندرسون. هر چند احتمالا نزدیک به عرضه یک گیم پلی درست و حسابی از بخش های الن ویکی بازی هم بدن.
 
منم انتظار نمایش بیشتری از بازی رو داشتم. اما قبل از تریلر سم لیک یه موردی از بازی گفت که نمیدونم دقت کردین یا نه. اول که گفت بازی بین دو شخصیت ۵٠ ۵٠ هست و شما بازی رو با ساگا شروع میکیند بعدش بازی دستت رو باز میذاره که هرموقع خواستی بین دو پلیر سویچ کنی و ازونجایی که دو داستان در دو دنیای متفاوت داره روایت میشه ، که البته بهم مربوطن ، میتونی همزمان این دو داستان رو پیش ببری یا اینکه حتی داستان الن ویک رو تا نزدیکای اخر بری بعد سویچ کنی مثلا داستان ساگا رو ادامه بدی! احتمالا الن ویک تو dark place نشسته داره داستان مینویسه عواقبش رو این ساگای بیچاره داره تجربه میکنه! :D برای داستان سگا حتی از لفظ استند الون هم استفاده کرد. حقیقتش خیلی مطمئن نیستم راجع به این حرکتشون هرچند که الان تو بازی ها دیدیم که دو شخصیتی روایت شده که حالا bold ترینش شاید بشه گفت د لست ٢ هست.
از لحاط اتمسفر هم فکر میکنم ازونجا که الن ویک توی dark place گیر افتاده بنظر اتمسفر دنیای الن ویک روان پریشانه طور باشه و دنیای ساگا هم که گفتن یچیزی شبیه ترو دتکتیو و سون هست.
گیم پلی هم چند نفر قبلا گفتن شبیه رزیدنت اویل شده. خود سم لیک هم گفت اولین بازی سوروایور هارور رمدی هست پس منطقیه بخوان از سری رزیدنت اویل الهام بگیرن.
 
این چند پست آخر دقیقا من رو یاد تاپیک کنترل قبل از انتشار میندازه.
اونجا منم نوشته بودم یک بازی چقدر میتونه نمایش بدی داشته باشه اونهم این تعداد قبل انتشار که همشون خواب آور بودن.
بازی اومد و نظرم 180 درجه عوض شد ، بنظرم این امکان وجود داره که دوباره یک ساخته دیگه از رمدی همین روند رو طی کنه.

البته بنظرم این نمایش به بدی نمایش های کنترل نبود ولی خب برای سالی که درش RE4 Remake داشتیم هم آنچنان جذاب نبود.
 
نمایش بازی کوتاه بود ولی تو همین چند دقیقه گیم پلی راحت میشد فهمید کامبت بازی به نسبت نسخه قبلی چقدر بهتر شده . RE و TLOU رو با سیستم چراغ قوه نسخه قبلی ترکیبش کرده بودن . اتمسفر و المان های ترسش هم عالی بود و Jump scare خوبی داشت . بی صبرانه منتظر المان ها بخش بقاش هستم . این ایده 50 50 هم خیلی چیز جالبی به نظر میرسه . ادم رو یاد RE2 کلاسیک میندازه. امیدوارم حرکات هر دو سمت رو همدیگه تأثیر بزاره . مخصوصا سمت الن ویک که نویسنده داستان هستش . اگه ی همچین سیستمی رو پیاده کرده باشن قشنگ کلی ارزش تکرار بازی رو بالا میبرن.
 
نمایش قطعا کوتاه بود و انتظار میرفت بیشتر از این گیم پلی نشون بدن. اما ظاهرا این نمایش رو دقیقه اخر با عجله برای کنفرانس درست کرده بودند و دموی اصلی گیم پلی که میخوان به پرس نشون بدن 30 دقیقه هست.

IMG_۲۰۲۳۰۶۰۹_۱۱۳۳۱۱.jpg
IMG_۲۰۲۳۰۶۰۹_۱۱۳۳۳۳.jpg

علاوه بر این خود کارگردان بازی و سم لیک هم گفتند تو طول ماه های اینده چیزهای خیلی بیشتری از بازی نشون میدن و باید منتظر نمایش های بعدی موند. بنظرم قضاوت کامل در‌ مورد بازی با این نمایش‌ کوتاه درست نیست.

من شخصا از چیزی که دیدم خوشم اومد. بر خلاف بقیه بنظرم شوتینگ بیشتر به نسخه اول نزدیک هست و خیلی شباهتی به RE2 یا بقیه RE های اخیر نداره. شلیک و دقت کرکتر از این نظر خیلی سریعتر از RE هست و تقریبا همون حس snappy بودن نسخه اول رو‌ میده. حتی داج یا جا خالی دادن هم بنظر مثل نسخه اول هست. البته ظاهرا دو نوع شلیک حداقل برای اسلحه توی دمو وجود داشت. یکی شلیک معمولی و یکی دیگه هم ظاهرا quick shot بود. در کل بنظرم از همین نمایش کوتاه wip هم میشه فهمید گیم پلی از همه نظر مثل شوتینگ، کنترل چراغ قوه و... بهتر شده و نسبت به نسخه اول بیشتر responsive هست.

از نظر داستانی هم اینکه سم گفت هر زمان که خواستی میتونی بین کرکترها سوییچ کنی و داستان رو هر طور که خودتون خواستید پیش ببرید بنظرم ایده خیلی جالبیه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or