Multi Platform Alan Wake II

سازنده
Remedy
تاریخ انتشار
27 October
ناشر
Epic Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S

Alan Wake II

FGNa5MZXwAErZAM.png
This story is a monster. And monsters wear many faces.

پس از 11 سال انتظار سرانجام Remedy Entertainment در طی مراسم The Game Awards 2021 با انتشار تریلر سینماتیک از Alan Wake 2 رونمایی کرد.
بعد از نمایش تریلر Alan Wake 2 سم لیک خالق و نویسنده بازی اعلام کرد که Alan Wake 2 اولین عنوان در سبک وحشت و بقای استودیو Remedy خواهد بود. Sam Lake در ادامه بیان کرد که در حین توسعه قسمت اول همزمان بر روی Alan Wake 2 هم کار میشده، و در طول این سالیان بارها ایده ها و کانسپت دنیای Alan Wake 2 تغیر کرده که هر بار بهتر از ایده قبلی در مسیر مثبتی تغیر کرده. Sam Lake در ادامه افزود، در طی 10 سال گذشته Remedy Entertainment بر روی هر پروژه ای که کار کرده اند همیشه مشتاقانه با یک تیم اصلی کوچک در حال توسعه Alan Wake 2 بوده. از آنجایی Control 2019 و Alan Wake در یک جهان جریان دارند بسته الحاقی AWE دنیای Alan Wake و Control را به هم متصل کرد و اشاره هایی به Alan Wake 2 شد. Sam Lake همچنین اعلام کرد برای لذت بردن از Alan Wake 2 نیازی به تجربه عناوین قبلی (Control و Alan Wake) نیست، ولی کسانی که مشتاق باشند با تجربه عناوین قبلی با پس زمینه Alan Wake 2 بیشتر آشنا خواهد شد. در حالیکه قسمت اول Alan Wake المان های "ترس" داشت ولی یک بازی اکشن ماجراجویی بود، Alan Wake 2 اولین ساخته survival horror ( وحشت و بقا) Remedy Entertainment خواهد بود به گفته Sam Lake عنوان Alan Wake 2 برداشت آنها از ژانر وحشت بقا است که نوید یک تجربه خاص و محصر به فرد را میدهد.
Sam Lake در نهایت اعلام کرد که در تابستان سال 2022 اطلاعات بیشتری از بازی به اشتراک گذاشته خواهد شد.
Alan Wake 2 در سال 2023 برای کنسول های نسل 9( PlayStation 5, Xbox Seris X/S) و PC منتشر خواهد شد.

تاپیک آپدیت خواهد شد...
 
آخرین ویرایش:
وقتی که EA اومد TF2 و BF رو‌ توی‌ کمتر از دو‌ هفته عرضه کرد که باعث شد TF کلا نابود بشه کاربر های همین فروم خیلی بیشتر می دوسنتن از EA
در اون مورد من تئوری توطئه دارم
فکر میکنم از عمد این کار رو کرد که بعدش راحت بزخرش بکنه .
الان هم محصولشون یکی ازcash cow های ea هست.
البته اینم رد نمیکنم که برخی وقتها شرکتهای بزرگ از این اشتباه ها بکنن.
 
بازی از نظر گیم پلی ضعف داره. هسته اصلی گیم پلی همون نسخه اوله بیشتر به نظر میاد گیم بستریه برای روایت داستان طوری که فقط داستان رو پیش ببره. البته که قطعا چالشی خواهد بود ولی این فقط کافی نیست. از طرف دیگه بازی بیش از حد سینمایی هست ترکیب سبک وحشت با کلی میان پرده و همچین گیم پلی ای فک نکنم به نفع سازنده باشه.
 
  • Love
Reactions: Taha75
مسائل فروش و... من اصلا دنبالش نمیرم.
اینها مشکل اپیک و رمدیه.

بازی خوب باشه دیده میشه و میفروشه.
همونطور که TF2 بعدها دیده شد و فروش ضعیفش رو جبران کرد.
============

بازی 20 ساعت یا بیشتر پلی تایم داره.
بنظرم از روی یک ویدئو اینقدر زود قضاوت نکنین.
نمایشهای قبل انتشار کنترل همینقدر خسته بود طوریکه منم میگفتم بازی واقعا خواب آور و ضعیفیه و اینکه هیچی برای ارائه نداره.

البته خب بازی فوق العاده قویی و بی نقصی هم نبود ولی واقعا من یکی سورپرایز شدم بعد انتشار.

بنظرم باید صبر کرد و دید بازی نهایی تو وسعت واقعیش چطوری میتونه بخش های این دو شخصیت قابلِ بازی رو طوری بالانس کنه که بازی جذابیت خودش رو حفظ کنه.
اینکه اونقدری کشش ایجاد میکنه که پلیر رغبت کنه این 20 ساعت (یا بیشتر) رو پای بازی بمونه یا نه.
اینها همش بعد انتشار مشخص میشه.
 
کاری ندارم بازی میفروشه یا نه مهم اینه که یکی از آرزوهای گیمینگم بعد سیزده سال داره به واقعیت تبدیل میشه.
الن ویک بازی بود که خیلی ها از جمله خودم ترغیب به خرید 360 کرد هنوزم اتمسفر و فضاسازی بازی بعد این همه سال جذاب و گیراس.
خوشحالم از سبک اکشن ادونچر رفتن به سمت survival horror همین به اصلاح تغییر سبک میتونه کلی رو گیم پلی و لول دیزاین بازی تاثیر مثبت بزاره.
 
ببينيد رمدي هيچ اثر شاهكاري نداشته
نسخه اول الن ويك هم شاهكار محسوب نميشد
ازين بازي هم فكر نكنم كسي انتظار يه بازي عالي رو داشته باشه
اما همون طور كه كنترل طرفداران سبك دارك رو راضي كرد اين بازي هم ميتونه اينكارو بكنه

حالا اينكه يه طرف هم ممكنه نتونن حتي يه بازي خوب هم تحويل بدن هست
بنظرم همون متاي بالاي ٨٠ تا ٨٣ رو بتونه بياره بازيه خوبيه و قطعا ارزش تجربه داره
 
بازی خوب باشه دیده میشه و میفروشه.
همونطور که TF2 بعدها دیده شد و فروش ضعیفش رو جبران کرد.
این مورد رو مطمئن نیستم!

مشکل اینجاست باید بیشتر از "خوب" ظاهر بشه تا بتونه تو این ماه دووم بیاره، به شخصه دوس داشتم یکی دوماه تاخیر میخورد بخاطر همین شلوغی!
اون همه بازی که دو هفته قبلش میان رو کاری نداشته باشیم اسپایدرمن رسما معروف ترین آی پی امسال هست و این داره 7 روز بعد اون ریلیز میشه، قطعا بین هایپش له میشه مگه اینکه یه چیز واقعا عجیب غریبی باشه و متای بالا بگیره بیوفته سر زبونا وگرنه تهش میشه یه عنوانی که فنا رو خوشحال کرده و بس.
البته اینکه هم سبکش چیزی نیست احتمالا کمک کنه.

مقایسش با TF2 هم بنظرم خیلی درست نیست چون TF2 یه عنوان واقعا استثنایی بود، الان تقریبا هر لیستی از بهترین شوترای تاریخو نگاه میکنی اسمشو میبینی بماند که موفقیت Apex یه جورایی ریریلیز برای تایتان فال محسوب میشد از بس پلیر کشوند سمتش!
اینم باید دید میتونه به اون اندازه قوی باشه که بعد 7-8 سال هنوز ازش یاد کنن یا نه، امیدوارم باشه.


البته در نهایت فروشش برای منی که عاشق نسخه اول بودم اهمیتی نداره اما خب قطعا نقش مهمی تو آینده Remedy داره و اگه نتونه به انتظاراتشون برسه احتمال داره خیلی از برنامه هاشون واسه آینده رو بهم بریزه.
 
آخرین ویرایش:
مقايسه تايتن فال و بتل غلطه
بتل يه اي پي قديمي و پرطرفداره و تايتن فال اون موقع نسخه اولش يه شكست
و جفتشون هم يه ژانرن براي همين رقيب هستن و ممكنه خيليها كه ميخوان شوتر بازي كنن برن سمت اي پي شناخته شده تر

منتهي تو لانچ الن ويك هيچكدوم از بقيه بازيها ژانرشون ربطي به اين نداره
و مثلا كسي كه اسپايدي بزنه بلافاصله بعدش ميتونه الن ويك بزنه
و مثلا بخاطر ميراژ نمياد الن رو ايگنور كنه

اگه تو زمان ريليز رزيدنت يا دد اسپيس لانچ ميشد اره اين حرف تا حدي درست بود
 
مقايسه تايتن فال و بتل غلطه
بتل يه اي پي قديمي و پرطرفداره و تايتن فال اون موقع نسخه اولش يه شكست
و جفتشون هم يه ژانرن براي همين رقيب هستن و ممكنه خيليها كه ميخوان شوتر بازي كنن برن سمت اي پي شناخته شده تر

منتهي تو لانچ الن ويك هيچكدوم از بقيه بازيها ژانرشون ربطي به اين نداره
و مثلا كسي كه اسپايدي بزنه بلافاصله بعدش ميتونه الن ويك بزنه
و مثلا بخاطر ميراژ نمياد الن رو ايگنور كنه

اگه تو زمان ريليز رزيدنت يا دد اسپيس لانچ ميشد اره اين حرف تا حدي درست بود
ساعت شش صبحه و میخوام با شما موافقت کنم.
لانچ تایم (وقت ناهار) بازی ایده آل نیست ولی بدم نیست
ماریو و اسپایدرمن که انحصاری و بی ربطن.
زمانش هم درسته برا پلیر عادی تداخل میکنه ولی برا اینفلوئنسر های اینترنتی کافیه که به الن ویک هم برسن
میرلاژ واقعا نمیدونم چی بگم راجع بش و به کسایی که پول براش میدن هم نمیدونم چی بگم
لوردز آف د فالن اصلا اطلاعی ندارم که بخوام چیزی بگم ولی ژانر بی ربطه باز
 
این مورد رو مطمئن نیستم!

مشکل اینجاست باید بیشتر از "خوب" ظاهر بشه تا بتونه تو این ماه دووم بیاره، به شخصه دوس داشتم یکی دوماه تاخیر میخورد بخاطر همین شلوغی!
اون همه بازی که دو هفته قبلش میان رو کاری نداشته باشیم اسپایدرمن رسما معروف ترین آی پی امسال هست و این داره 7 روز بعد اون ریلیز میشه، قطعا بین هایپش له میشه مگه اینکه یه چیز واقعا عجیب غریبی باشه و متای بالا بگیره بیوفته سر زبونا وگرنه تهش میشه یه عنوانی که فنا رو خوشحال کرده و بس.
البته اینکه هم سبکش چیزی نیست احتمالا کمک کنه.

مقایسش با TF2 هم بنظرم خیلی درست نیست چون TF2 یه عنوان واقعا استثنایی بود، الان تقریبا هر لیستی از بهترین شوترای تاریخو نگاه میکنی اسمشو میبینی بماند که موفقیت Apex یه جورایی ریریلیز برای تایتان فال محسوب میشد از بس پلیر کشوند سمتش!
اینم باید دید میتونه به اون اندازه قوی باشه که بعد 7-8 سال هنوز ازش یاد کنن یا نه، امیدوارم باشه.


البته در نهایت فروشش برای منی که عاشق نسخه اول بودم اهمیتی نداره اما خب قطعا نقش مهمی تو آینده Remedy داره و اگه نتونه به انتظاراتشون برسه احتمال داره خیلی از برنامه هاشون واسه آینده رو بهم بریزه.
دقیقا همینه.
پس تو هم عقیدت همینه که اگه بازی خوبی باشه دیده میشه.
اگه نباشه که خب تو یک دوره کویری هم بیاد باز شرایط بهتری پیدا نمیکنه و ما بیخود نگرانیم که فروشش آسیب ببینه.

بازی ادامه یکی از کالت ترین عناوینه.
اونهم از استودیویی که حتی آی پی های جدیدش همه دیده شدن و نسبتا موفق میشن.
من از این بابت واقعا ناراحتی ندارم.

اگه بازی خوبی باشه و نخواد بفروشه ، اونهم تو سبکی که فنهای هاردکور خودش رو داره دیگه کلی استودیوی دیگه همراه رمدی باید جمع کنن و برن تو همین چندماه آخر سال.
چون خیلی از بازیها هم زمانن.

در مورد TF2 هم قبول دارم.
صرفا خواستم در مورد چند پست بالاتر توضیح بدم که بازی موفق شد در هر صورت ، با اینکه تو انتشار زیر BF1 له شد.
 
البته مکس پین ۲ هم باید فاکتور بگیری😁. کلا ۲ نسخه اول مکس پین به شدت گیم پلی و گیم دیزاین قوی ای داشتن و ۲ حتی توی روندش بهتر هم بود از نظر من😊.
ولی کاملا حرفتون راجب بقیه بازی هاشون درسته، با اینکه عاشق کارای رمدی هستم و فضای بازی هاش به شدت برام خاص و دوست داشتنیه ولی خب متاسفانه این مشکل تکرار رو از الن ویک در بازی هاشون میبینم و حل نشده هنوزم.
خیلی موافق نیستم
بنظرم تو بحث طراحی مراحل مکس پین 2 افت محسوسی نسبت به شماره 1 داشت و برخی قسمتاش اون حس تکرار به سراغ آدم میومد ولی پیشرفت فوق العاده گرافیکی و اکشن ناب بازی و داستان عاشقانه مکس پین و مونا نمی ذاشت اون پسرفت نسبت به شماره 1 خیلی به چشم بیاد.(موردی که تو بازیهای بعدی رمدی تقریبا وجود نداشت و نتونست مثه مکس پین 2 بپوشونه بحث تکراری بودن بازی رو )

ببينيد رمدي هيچ اثر شاهكاري نداشته
نسخه اول الن ويك هم شاهكار محسوب نميشد
ازين بازي هم فكر نكنم كسي انتظار يه بازي عالي رو داشته باشه
اما همون طور كه كنترل طرفداران سبك دارك رو راضي كرد اين بازي هم ميتونه اينكارو بكنه

حالا اينكه يه طرف هم ممكنه نتونن حتي يه بازي خوب هم تحويل بدن هست
بنظرم همون متاي بالاي ٨٠ تا ٨٣ رو بتونه بياره بازيه خوبيه و قطعا ارزش تجربه داره
هیچ شاهکاری نداشته درست نیس به نظرم.... .
مکس پین 1 بهترین اثر رمدی هست و کلا با همین شاهکار معروف شدن / هم متاش اون زمان 89 بود و هم کلی جایزه اعم از جایزه بهترین بازی سال رو برد / و هم یه بازی بود که خیلی تاثیر گذاشت اون زمان رو بازیهای هم عصر خودش.
مکس پین 2 هم تا حدی تونست راه شماره 1 رو ادامه بده (ولی نه کامل) ولی دیگه از بازی بعدیشون افتادن رو دور ساخت بازی ضعیف تر و به نظرم بدترین بازیشون هم با اختلاف کوانتوم بریک بوده

.
 
چقدر منفی بافید و یا اینکه من خیلی خوشبینم.برای من کنترل شاهکار بود.چیزی هم که تا الان از AW2 دیدم فوق العاده بود.
بازی کنترل خیلی آشفته و گیج کننده بود مخصوصا با نقشه داغونش . محیط ها مصنوعی و بی روح و بی کیفیت . اشباع رنگ قرمز . فقط تخریب پذیری بی نظیری داشت
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or