20 دقیقه از گیم پلی Resident Evil 6 لیک شد | المان های اکشن ، نبود صحنه های ترسناک !

Asmodeus

Dark is the path in the absence of light
کاربر سایت
به تازگی شرکت Capcom ، ناشر بازی Resident Evil 6 ، یک ویدئو بیست دقیقه از بخش Campaign بازی Resident Evil 6 ریلیز کرده است که مربوط به شخصیت لئون اسکات کندی می باشد .

در این ویدئو که اطلاعات زیادی از گیم پلی این بازی داده شده است که می شود گفت این اطلاعات نا امید کننده می باشد .

اصولا ، بازیکنان سری Resident Evil را با عنوان ترس می شناسند ولی در این ویدئو هیچ آثاری از این ترس نمی بینیم .

همینطور گزارشی از سوی طرفداران منتشر شده است که طی آن ، اعلام شده است که این بازی ، یک Resident Evil نمی باشد و به یک بازی اکشن نزدیک تر است .

این بازی در سال جاری بر روی PC , Xbox 360 و PS3 عرضه خواهد شد و برای اولین بار ، کریس ردفیلد و لئون اسکات کندی با یکدیگر روبرو می شوند .

Resident Evil 6: 20 Minutes of Leon Gameplay, Not SCARY, more ACTION ORIENTED
 
آخرین ویرایش:
با بقیه ی بحث کاری ندارم ولی اون 2 تا اولا نسخه ی فرعی بودن و میکامی هم روشون کار نمیکرده و تمرکزشون هم روی بازی گروهی و co-op بوده. کلا مثل یه وصله ی ناجور بودن برا سری رزیدنت اویل. (نقش ORC اون زمان رو ایفا میکردن :دی)

منم همین رو دارم میگم دیگه !
دارم میگم اون بازیها شباهت داشتن به سری کلاسیک و در دوره ای اومدن که RE4 رو داشتیم .
 
همچین آشغالی ببینید چجوری تو ژاپن فروش کنه
جاپنی ها اسم RE از یک کیلومتری میاد میلیونی حمله ور میشن بهش
همون جا فروش کنه برای هفت جده کپکام سودش بسه
 
فلسفه رزیدنت اویل هیچ وقت یه بازی کاملا ترسناک نبوده و قرار هم نبود که باشه. اصلا داستان اصلی رزیدنت ایول ترسناکی اون نیست و هدف اصلی چیز دیگه ای هست

اگه می بینید زامبی موتور سواری میکنه یا شلیک میکنه خوب اونم انسان بوده و حتما ویروس تاثیر کمتری روش گذاشته بوده
تمام جذابیت سری های رزیدنت اویل هم همین بوده که یه جا ممکنه بازی عادی باشه و ممکنه یه جا دیگه ترسناک بشه

هیچ دلیلی هم نداره که تو تمام قسمت های بازی موجودات ترسناک و عجیب و غریب باشه
هدف اصلی رزیدنت اویل داستانه اونه نه ترسناک بودنش . داستان رزیدنت اویل هم ربطی به ترسناک بودنش نداره ممکنه یه جا همه چی عادی باشه و یه جا ترسناک

اگه میخواهی بترسی به جای بازی یکم به حوادثی که تو ایران رخ میده فکر کن از 100 تا رزیدنت اویل ترسناک تره
 
نه دیگه نشد ، این جور حرف زدن جاش اینجا نیست اصلا" ...
===

احد من کاملا درک میکنم تو چی میگی :دی ! تو میگی Resident Evil 4 ، اصلا Resident Evil نیست ، درسته ؟
اما من میگم اتفاقا Resident Evil 4 خیلی هم Resident Evilـه ، دلیل هم دارم ... اگه دلت بخواد تا صبح واست ردیف میکنم اما ، RE5 رزیدنت اویل نیست ، این رو من هم قبول میکنم . بازی از اصل دور شده تا ثریا ...
لنگ دوربین نباش انقدر اخوی :دی ! بگرد بین مشکلات بازی (RE5 برای مثال) کجاهاست ...

دلایلت رو بنویس :دی
 
ماکان قبلا روی این صحبت کردیم. یادمه بهت گفتم که علت اینکه من میکامی رو مقصر میدونم این هست که اومد تعریف بازی رو عوض کرد. عوض شدن تعریف بازی یعنی انحراف و دور شدن از اصالت. انحراف هم یعنی RE4 ... فکر نکنم اینربطی به طرفدار قدیمی و جدید داشته باشه.

احد من که از بحث با تو سیر و خسته نمیشم!:دی آدم راحت میتونه دیالوگ داشته باشه!:دی


اما در مورد این عوض کردن تعریف از بازی بزار یه صحبت کوچولو بکنیم!


ببین فرض کن الان معجزه بشه کپکام بیاد بگه جناب آقای احد عزیز ما بیا RE7 رو شما بساز و کل انرژی و توان شرکتو در اختیارت بزاره. احد اینجاست که ان دلهره اگزیستنسیالیست ژان پل سارتر به سراغت میاد!:دی دیگه از جانب یکی از فن های بزرگ بازی نمیتونی تصمیم بگیری و عمل کنی! باید با این مساله به عنوان یه مقوله بیشتر تجاری نگاه کنی.

ما سه نوع مخاطب برای بازی ها داریمٰ اولین گروه گیمرهای زیر 12 سال هستن که راضی نگه داشتنشون خیلی راحته چون اساسا هیچ انتظاری از بازی ها ندارن! نه متوجه داستان میشن، نه گیم پلی بازی براشون مهمه و نه گرافیکش. یه بازی صرف اینکه یه بازی رایانه ای هست به خودی خود براشون جذاب میشه. این گروه شاید خیلی مخاطبای خوبی به نظر برسن اما کنترل روشون زیاده و چندان نمیتونی رو فروختن RE7 بهشون حساب کنی. گروه بعدی گیمرهایی مثل خودت هستن. باتجربه ها! در مقاب دسته اول راضی نگه داشتن شماها خیلی سخته چون به اقتضا سنت درک و شعور و به فراخور ان انتظارت از بازی بینهایت بالا رفته. کوچکترین ضعفی رو تو گرافیک به عنوان یه مشکل بزرگ میبینی. از گیم پلی بازی یه انتظار دیگه داری. از داستان یه چیز دیگه میخوای. خلاصه اینکه خیلی باید تلاش کرد تا گیمرهای این چنینی رو راضی نگه داشت.

اما بخش بزرگی از گیمرها که مخاطب اصلی همه شرکت ها هستن گروهس نی 12 تا 18 سالن. گیمرهایی که خیلی راحت برای بازی پول خرج میکنن، انتظارات چندانی از بازی ها ندارن و به راحتی سرگرم میشن. تو باید در درجه اول برای این گروه بازی بسازی. اینجاست که داستان یکم سخت میشه! تو میخوای برای گروه سنی بازی بسازی که عملا با GeoW بزرگ شدن. من کار ندارم GeoW تحول بود یا نه اما این بازی استانداردهارو عوض کرد! نسل جدید از بازی های سوم شخص رو پایه گذاری کرد. معنی و مفهوم هیجان تو گیم پلی رو از فرم سنتیش یکم جدا کرد. تو نمیتونی یه بازی سنتی بسازی و امیدوار باشی که کسی که با بازی های اینچنینی بزرگ شده کماکان بیاد از بازیت لذت ببره! احد تو از مفهومی تو بازی صحبت میکنی که فقط برای گروه خودت قابل درکه که متاسفانه در اقلیتن! حالا فرض کن بخوای داستان بگی، نمیتونی کار بزرگ بکنی، چون این خطر هست که خیلی راحت مخاطبینت گیج بشن و بازیت رو ول کنن!

الان دیگه کاور گرفتن و یه فرم خاصی از اکشن GeoW شده یک استاندارد برای همه بازیا. اگه تو بیای یه RE بسازی که این المان هارو کنار میزاره و کماکان مثل دو نسل پیش گیم پلیش سرشار از محدودیت هاست دیگه کسی بهت نمیگه یک بازی وفادارانه ساختی، همه میگن در گذشته دست و پا میزنی و قدیمی هستی! گیمرهایی که در موردشون صحبت کردیم و مخاطبین اصلیت هستن اصلا بازیت رو نگاه هم نمیکنن! در این صورت تو یه RE موفق نساختی، بلکه موفق یه ساخت یک شکست تجاری بزرگ شدی!

تو وقتی این مساول بیشتر تجاری رو لحاظ میکنی (این مقوله خیلی مهمه و هرکسی که میگه پول مهم نیست و ... چیزی از بازی و تجارت حالیش نیست) ناخواسته مجبور به قبول تغییر میشی. میپذیری که باید تو هم بازیت رو مطابق با سلیقه روز آپدیت کنی، وگرنه خیلی زود از گردونه رقابت جا میمونی و سرعت رشد تکنولوژی ها منتظر هیچ کس نمیمونه! و چه بسا بازی ها و شرکت هایی بودن که نتونستن مطابق با این روند رشد کنن و دیگه الان اسمی ازشون نیست! پس حالا بحث این هست که با قبول این مهم چجوری بازیت رو بسازی که کماکان یه RE باشه! وقتی میای المان های جدید رو به گیم پلی اضافه میکنی، وقتی کاور گیری، در حال حرکت شلیک کردن و ... رو به بازیت میاری ناخواسته مجبور میشی دشمنانت رو هم مطابق با ان باهوش کنی که این یعنی زامبی ها جدید. بعد میبینی اصلا دیگه زامبی ها برای یک بازی ترسناک تموم شدن و جاشون بیشتر از بازی های فان مثل Lollipop نیست! پس مجبور میشی زامبی هارو هم تغییر بدی و .... همینطور تغییر پشت تغییر!

همه اینارو نوشتم و گفتم تا یه نتیجه خیلی مهم برسم؛ این تغییر تعریفی که از RE میگی یه واقعیت انکار و اجتناب ناپذیره! RE بدون این تغییرات نمیتونست تا الان وجود داشته باشه! بازم میگم، شکافی به بزرگی دو نسل، نه فقط دو نسل از کنسول ها، بلکه عملا دو نسل از گیمرها، گیمرهایی که خواسته هاشون از این صنعت زمین تا آسمون فرق داره، بیشتر و بهتر از هرکسی و هر کامنتی میتونه پاسخگوی این سوال باشه که چرا دیگه RE6 یا RE های بعدی نمیتونن مثل RE های کلسیک باشن و چرا این تغییر ماهیت برای حیات سری مهم و ضروریه!‌فقط باید بدون تعصب روش فکر کرد. همین!
 
احد من که از بحث با تو سیر و خسته نمیشم!:دی آدم راحت میتونه دیالوگ داشته باشه!:دی


اما در مورد این عوض کردن تعریف از بازی بزار یه صحبت کوچولو بکنیم!


ببین فرض کن الان معجزه بشه کپکام بیاد بگه جناب آقای احد عزیز ما بیا RE7 رو شما بساز و کل انرژی و توان شرکتو در اختیارت بزاره. احد اینجاست که ان دلهره اگزیستنسیالیست ژان پل سارتر به سراغت میاد!:دی دیگه از جانب یکی از فن های بزرگ بازی نمیتونی تصمیم بگیری و عمل کنی! باید با این مساله به عنوان یه مقوله بیشتر تجاری نگاه کنی.

ما سه نوع مخاطب برای بازی ها داریمٰ اولین گروه گیمرهای زیر 12 سال هستن که راضی نگه داشتنشون خیلی راحته چون اساسا هیچ انتظاری از بازی ها ندارن! نه متوجه داستان میشن، نه گیم پلی بازی براشون مهمه و نه گرافیکش. یه بازی صرف اینکه یه بازی رایانه ای هست به خودی خود براشون جذاب میشه. این گروه شاید خیلی مخاطبای خوبی به نظر برسن اما کنترل روشون زیاده و چندان نمیتونی رو فروختن RE7 بهشون حساب کنی. گروه بعدی گیمرهایی مثل خودت هستن. باتجربه ها! در مقاب دسته اول راضی نگه داشتن شماها خیلی سخته چون به اقتضا سنت درک و شعور و به فراخور ان انتظارت از بازی بینهایت بالا رفته. کوچکترین ضعفی رو تو گرافیک به عنوان یه مشکل بزرگ میبینی. از گیم پلی بازی یه انتظار دیگه داری. از داستان یه چیز دیگه میخوای. خلاصه اینکه خیلی باید تلاش کرد تا گیمرهای این چنینی رو راضی نگه داشت.

اما بخش بزرگی از گیمرها که مخاطب اصلی همه شرکت ها هستن گروهس نی 12 تا 18 سالن. گیمرهایی که خیلی راحت برای بازی پول خرج میکنن، انتظارات چندانی از بازی ها ندارن و به راحتی سرگرم میشن. تو باید در درجه اول برای این گروه بازی بسازی. اینجاست که داستان یکم سخت میشه! تو میخوای برای گروه سنی بازی بسازی که عملا با GeoW بزرگ شدن. من کار ندارم GeoW تحول بود یا نه اما این بازی استانداردهارو عوض کرد! نسل جدید از بازی های سوم شخص رو پایه گذاری کرد. معنی و مفهوم هیجان تو گیم پلی رو از فرم سنتیش یکم جدا کرد. تو نمیتونی یه بازی سنتی بسازی و امیدوار باشی که کسی که با بازی های اینچنینی بزرگ شده کماکان بیاد از بازیت لذت ببره! احد تو از مفهومی تو بازی صحبت میکنی که فقط برای گروه خودت قابل درکه که متاسفانه در اقلیتن! حالا فرض کن بخوای داستان بگی، نمیتونی کار بزرگ بکنی، چون این خطر هست که خیلی راحت مخاطبینت گیج بشن و بازیت رو ول کنن!

الان دیگه کاور گرفتن و یه فرم خاصی از اکشن GeoW شده یک استاندارد برای همه بازیا. اگه تو بیای یه RE بسازی که این المان هارو کنار میزاره و کماکان مثل دو نسل پیش گیم پلیش سرشار از محدودیت هاست دیگه کسی بهت نمیگه یک بازی وفادارانه ساختی، همه میگن در گذشته دست و پا میزنی و قدیمی هستی! گیمرهایی که در موردشون صحبت کردیم و مخاطبین اصلیت هستن اصلا بازیت رو نگاه هم نمیکنن! در این صورت تو یه RE موفق نساختی، بلکه موفق یه ساخت یک شکست تجاری بزرگ شدی!

تو وقتی این مساول بیشتر تجاری رو لحاظ میکنی (این مقوله خیلی مهمه و هرکسی که میگه پول مهم نیست و ... چیزی از بازی و تجارت حالیش نیست) ناخواسته مجبور به قبول تغییر میشی. میپذیری که باید تو هم بازیت رو مطابق با سلیقه روز آپدیت کنی، وگرنه خیلی زود از گردونه رقابت جا میمونی و سرعت رشد تکنولوژی ها منتظر هیچ کس نمیمونه! و چه بسا بازی ها و شرکت هایی بودن که نتونستن مطابق با این روند رشد کنن و دیگه الان اسمی ازشون نیست! پس حالا بحث این هست که با قبول این مهم چجوری بازیت رو بسازی که کماکان یه RE باشه! وقتی میای المان های جدید رو به گیم پلی اضافه میکنی، وقتی کاور گیری، در حال حرکت شلیک کردن و ... رو به بازیت میاری ناخواسته مجبور میشی دشمنانت رو هم مطابق با ان باهوش کنی که این یعنی زامبی ها جدید. بعد میبینی اصلا دیگه زامبی ها برای یک بازی ترسناک تموم شدن و جاشون بیشتر از بازی های فان مثل Lollipop نیست! پس مجبور میشی زامبی هارو هم تغییر بدی و .... همینطور تغییر پشت تغییر!

همه اینارو نوشتم و گفتم تا یه نتیجه خیلی مهم برسم؛ این تغییر تعریفی که از RE میگی یه واقعیت انکار و اجتناب ناپذیره! RE بدون این تغییرات نمیتونست تا الان وجود داشته باشه! بازم میگم، شکافی به بزرگی دو نسل، نه فقط دو نسل از کنسول ها، بلکه عملا دو نسل از گیمرها، گیمرهایی که خواسته هاشون از این صنعت زمین تا آسمون فرق داره، بیشتر و بهتر از هرکسی و هر کامنتی میتونه پاسخگوی این سوال باشه که چرا دیگه RE6 یا RE های بعدی نمیتونن مثل RE های کلسیک باشن و چرا این تغییر ماهیت برای حیات سری مهم و ضروریه!‌فقط باید بدون تعصب روش فکر کرد. همین!

ماکان من همیشه میگم که داستان از خود RE4 شروع شد. یعنی اینجا مقصر خود RE4 هست. دیگه نمیشه بازی رو برگردوند. من موضوع صحبتم اصلا تکرار گذشته نیست. من میگم اشتباهی که میکامی کرد ( نه از جهت جهش در بازی بلکه جهت دهی اشتباه به این جهش) باعث شد بازی به این روز بیوفته.
ببین من نمیگم بازی بیان مثل 15 سال پیش بسازن بلکه دارم میگم اینی که باعث میشه بازی به طرف اکشن بره همون جهت دهی اشتباهی هست که میکامی داد. :دی
 
نکته دقیقا همینجاس که منم میگم هیچ اشتباهی متوجه میکامی نیست و خواه ناخواه RE اکشن میشد. حالا چه با میکامی و چه بدون میکامی و این مهم هست که اجتناب ناپذیره!

تازه جای شکرش باقی هست که میکامی امد دوربین روی شونه و خیلی از المان هایی که پایه بازی هایی مثل GeoW شد رو با RE4 طراحی و ابداع کرد و حداقل RE4 اگه یه RE کلسیک خوب نشد، لااقل یه اکشن خیلی خوب و آوانگارد از‌ آب در امد! اگه یه ذره هم RE5 و همین 6 قابل تحمل باشن رو حساب ژی ریزی محکمی هست که میکامی داشت وگرنه خود کپکام و بدون میکامی میخواست بازی رو اکشن کنه... خوب فقط خود خدا میدونه چه آشغالی میزاشت جلومون!

احد این رو هم در نظر بگیر که میکامی با بازی خودش تو جم کردن Fan Base جدید بی نظیر عمل کرد! این خودش خیلی مهمه!
 
هر چی میکشیم از این فن بیس جدید میکشیم :دی:دی:دی:دی
ببین ماکان وقتی میخوای تو یه بازی تغییراتی بدی باید سعی کنی المان های موفقسری قبل رو در وهله اول حفظ کنی و در وهله دوم همون المان ها رو تقویت کنی. الان کدوم المان موفق شماره‌های کلاسیک توی RE4 حفظ شد؟ داستان؟ معماها یا اتمسفر؟ داستان و معما که شوت شد. اتمسفر هم افت کرد. اتمسفر 4 رو اتمسفر شماره 3 مقایسه میکنیم. کدومش بهتر بود؟ بریم 10 سال پیش ... تو رزیدنت ایول رو به خاطر کشتن زامبی بازی میکردی یا یه چیز دیگه؟ اون چیزای دیگه چقدر توی RE4 رعایت شده بود؟ RE4 یه استارت اشتباهی زد. بازی رو برد رو یه نقطه دیگه. بقیه شماره‌ها هم مجبور بودن همین فرمول رو ادامه بدن. حضور میکامی هم کمک چندانی نمیکرد. چون جایی که بازی اکشن شد، کاورگیری و پارتنر و ... باید به بازی اضافه میشدن. این همون ثمره استارت اشتباه بود.
الان من ازت سوال دارم. رزیدنت ایول 4 در کدوم قسمت پایه‌های رزیدنت ایول موفق عمل کرده؟ همون طور که مشخصه بازی فقط وارد یه بعد دیگه شده. واسه همینه که میگم تعریف بازی عوض شد و بازی متاسفانه جهت‌دهی اشتباهی در خودش دید. یا اصلا بیا اون اکشن بودن بازی و دوربین بازی رو حذف کن. چی واسمون میمونه؟
 
الان کدوم المان موفق شماره‌های کلاسیک توی RE4 حفظ شد؟ داستان؟ معماها یا اتمسفر؟ داستان و معما که شوت شد. اتمسفر هم افت کرد. اتمسفر 4 رو اتمسفر شماره 3 مقایسه میکنیم. کدومش بهتر بود؟
معما که داشتیم ؛ اصل کاری همون اتمسفر هست که توی 4 رزیدنت اویلی بود ؛ لول دیزاین بازی معجزه بود احد ، شما RE کلاسیک میزدی نوع لول دیزاین این جوری بود که اولای بازی یه سری محیط پیش روت میذاره که "تکنولوژی" توش نیست ، هر چه جلوتر میریم ، پی میبریم که داستان از چه قراره ، ویروس اسمش چیه ، کی پشت قضیست و غیره ، ردپای "تکنولوژی" رو می بینیم . تا اواخر بازی که آزمایشگاه های مخوف رو داریم ...
این Base لول دیزاین به بهترین نوع توی RE4 شاهدش بودیم . بعد من نمی تونم درک کنم شما رو ، آیا آتمسفری بهتر از دهکده اول بازی (توی اسپانیا بود به نظر ، کسی چی میدونه !) دیده اید ؟ اگر دیده اید بیاورید ...
(به این میگیم تحدی:دی!)
تــــــازه ، RE4 دستگاه چاپ هم داشت :دی ...
 
آخرین ویرایش:
معما که داشتیم ؛ اصل کاری همون اتمسفر هست که توی 4 رزیدنت اویلی بود ؛ لول دیزاین بازی معجزه بود احد ، شما RE کلاسیک میزدی نوع لول دیزاین این جوری بود که اولای بازی یه سری محیط پیش روت میذاره که "تکنولوژی" توش نیست ، هر چه جلوتر میریم ، پی میبریم که داستان از چه قراره ، ویروس اسمش چیه ، کی پشت قضیست و غیره ، ردپای "تکنولوژی" رو می بینیم . تا اواخر بازی که آزمایشگاه های مخوف رو داریم ...
این Base لول دیزاین به بهترین نوع توی RE4 شاهدش بودیم . بعد من نمی تونم درک کنم شما رو ، آیا آتمسفری بهتر از دهکده اول بازی (توی اسپانیا بود به نظر ، کسی چی میدونه !) دیده اید ؟ اگر دیده اید بیاورید ...
(به این میگیم تحدی:دی!)
تــــــازه ، RE4 دستگاه چاپ هم داشت :دی ...

من با احد موافقم میکامی اومد یک تنوع بده ت وسری رزیدنت اویل ولی نمیدونست که این تنوع تیشه به ریشه ی رزیدنت اویل میزنه در آینده! نه اینکه رزیدنت اویل 4 بد باشه نه اصلا اما این تنوع به ضرر ما فن های واقعی رزیدنت اویل تموم شد شاید باز اگه خود میکامی رزیدنت اویل های بعدی رو میساخت یعنی شاید که نه حتما ترس بازی خیلی بیشتر از این بود چون میکامی هدفش و تمرکزش رو ترس هست تو بازی های رزیدنت اویلش خودشم اینو چند وقت پیش موقع که داشت در مورد پروژه zowie صحبت میکرد گفت!

من رزیدنت اویل رو به خاطر داستان فوق العادش معما ها اتمسفر کرکتر های جذابش B.O.W و کلا سبک خاص بازیش عاشقش شدم. این رزیدنت اویل 4 درسته یکم توش ترس هم وجود داشت اما این دقیقا همون جایی بود که کلا سبک بازی رزیدنت اویل تغییر جهت داد و رزیدنت اویل 5 این سبک رو بیشتر تقویت کرد نتیجش چندان رضایتبخش نبود امدن رزیدنت اویل 5 گلد ادیشن رو ساختن و امکان تغییر دوربین به کلاسیک که خیلی بهتر از رزیدنت اویل 5 بود هر چند خبری از زامبی نبود توش بعدا اومدن یک رزیدنت اویل کاملا Survival - Horror ساختن بنام رزیدنت اویل رولیشنز که تونست واقعا طرفدارای رزیدنت اویل رو راضی کنه و فروش فوق العده هم داشت. بعد از اون رزیدنت اویل اپریشن راکون سیتی ساخته شد که امتیازات خوبی نگرفت و انتقادات خیلی زیاد وشدیدی بهش شد بعدا من نمیدونم چرا با وجود موفقیت رولیشنز و عدم موفقت ORC باز کپکام از از دست دادن فن هاش و فروش کم بازی ترسید و رزیدنت اویل 6 رو اکشن ساخت هر چند به گفته خودشون سناریو لیان ترسناک هست کاملا ولی کاملا نیست! و این رزیدنت اویل 6 سرنوشت رزیدنت اویل 7 رو رقم میزنه اگه بتونه واقعا فروش خوبی داشته باشه و انتظارات رو برآورده کنه که رزیدنت اویل 7 هم همین راه و ادامه میده و شاید اکشن تر هم بشه اما اگر این بازی هم مثل ORC نتونه اونجور که باید طرفدارا رو راضی کنه شک نکنید که یا پرونده ی رزیدنت اویل برای همیشه بسته میشه یا رزیدنت اویل 7 کاملا Survival -Horror ساخته میشه.
 
آخرین ویرایش:
میشه بکید به خاطر کی بدونیم.)x
محمد جان داداش شما سرت رو از زير برف بيار بيرون عوامل زيادي رو مي بيني;)
شینج میکامی خودت کردی که لعنت بر خودت باد.
محمد جان شما داري فن نمايي ميكني چون اگه واقعا يه فن RE باشي هيچوقت به خالق اين سري بزرگ چنين چيزي نميگي;)

احد جان نميشد داداش من نميشد همون RC رو دوباره با همون اتمسفر و محيط بيارن توي RE4 حتي شما ديدي كه RE 3 با اون شاهكاريش نسبت به نسخه هاي قبلي افت كرده بود يعني چي يعني ديگه طرفداران گيمينگ نمي تونن چنين چيزي رو بپذيرن يعني ديگه اون سه گانه ي RE تموم شد اتفاقا RE4 با اطمينان كامل ساخته شد و در بهترين جهت قدم گذاشت حالا اين كه الان داريم RE5 و RE6 رو ميندازيم تقصير شينجي ميكامي فقط اين رو نشون ميده كه ما چشممون رو روي حقيقت بستيم RE يه بازي عالي بود ولي RE4 انقلابي كرد كه هنوز هيچ بازي تو اين سبك حتي بهش نزديك نشده مطمئنا شينجي ميكامي كه خودش خلق كننده ي اين سري بود ميدونسيت داره چيكار ميكنه وقتي RE4 اومده بود واقعا كدوم بازي ميتونست جلوش قد علم كنه؟هيچي...بازي از هر لحاظ تك بود اتمسفر و لول ديزاين بازي كه شاهكار بود طراحي دشمناي بازي و باس فايت ها كه عالي بود گيم پلي كه عالي بود و يه جهش انقلابي به اين سري داده بود پس ديگه ميكامي چيزي براي اين بازي كم نذاشت الانم شما مطمئن باش اگه ميكامي اين سري رو ادامه ميداد چيزي ميساخت كه همه رو متحير ميكرد;)نه اينكه محمد جان بشينن بهش فحش بدن;)
 
الان کدوم المان موفق شماره‌های کلاسیک توی RE4 حفظ شد؟

خوب احد یه سوال؛ کدوم المان موفق شماره های کلسیک در نسل حاضر مکفی هستن و جواب میده؟ چند درصد از گیمرها حوصله دارن بشینن معما حل کنن و بعضا سر هر کدومشون چند روز الاف بشن؟ چند درصد حاضرن یه بازی رو تحمل کنن که از هر در که میری تو یه انیمیشن نشون میده یا وقتی میخوای تیر بزنی باید بایستی؟ و از همه مهم تر کدوم گیمری رو میتونی پیدا کنی که کماکان از زامبی بترسه؟


احد با واقعیت ها کنار بیا، من کامل حرفتو قبول دارم. دوستان شاید یادشون نیاد اما یه زمانی بازی ها انقدر سخت بودن که واقعا نمیشد بری! ان زمان این کتاب های راهنمای بازی چقدر مد بود! میشستیم از روی انها میخوندیم و سر در میاوردیم چی به چیه! مثلا من هیچ وقت fear Effect رو یادم نمیره! اما الان همه چیز عوض شده! معمی و پازل دیگه تو بازی های اکشن معنی ندارن!‌ کارکرد خودشون رو از دست دادن! این رو بپذیر! دیگه حتی یه بازی مثل TR هم نمیاد تو گیم پلیش معمی سخت بزاره! پس از RE چه انتظاری داری؟

الان من ازت سوال دارم. رزیدنت ایول 4 در کدوم قسمت پایه‌های رزیدنت ایول موفق عمل کرده؟

خیلی سوال خوبی پرسیدی!

ارزش RE4 در یک نکته ظریفی پنهانه که بیشتر شما طرفداران سرسخت RE رو حساب تجربه بالا و نوع انتظار متفاوتی که از مجموعه دارید سخت میتونید بهش پی ببرید. یعنی بهتر از هر کسی بهش واقف هستید اما نمیخواید که بپذیریدش! مثل دقیقا همون حسی که من نصبت به FFXIII دارم! واقعیت اینه که FF مدرن یعنی این و منم خوب اینو میدونم اما باز هم نمیخوام بپذیرم که دوره FFVII گذشته!

ارزش RE4 در اینجاست که تونست RE رو در یک مدیومی جدید ارایه بده که بعد از گذشت یک نسل نه تنها به هیچ وجه بوی کهنگی ازش بلند نمیشد، بلکه کماکان یکی از بهترین و جدیدترین ها بود! ارزش RE4 در اینجاست که اسم RE رو در سطح بهترین های نسل نگه میداشت. ابهت مجموعه رو حفظ کرد. نمیگم و ادعایی ندارم که RE رو به نهایت خودش رسوند و یا بهترین بود، نه، اما وقتی میخوای از نسل رویای قبل و بازی های بعضا تکرار نشدنیش اسم ببری RE4 جای مخصوص خودش رو داره. این خیلی نکته بزرگی! RE4 یه بازی بزرگ بود و علاوه بر ان یه RE مدرن بزرگ هم همینطور! همین برای من کافیه، میکامی یه RE جدید ساخت که هم روح و اتمسفر اصلی مجموعه رو در خودش حفظ کرده و حتی میشه گفت به لحاظ طراحی مراحل چندین ژله بالاتر از قبل بود، هم گیم پلیش مطابق با سلیقه روز ارتقا پیدا کرده و از همه مهم تر اینکه کماکان بازی احترام برانگیزی بود!

احد واقعیت هارو ببین! یه نگاه به این نسل بکن، دیگه چی از اسم RE مونده؟ یه لاشه رو به فساد! انصافا تو این نسل دیگه اصلا اسم RE قابل مقایسه با غول هایی مثل GeoW و UC و .. هست؟ ان عظمت و ابهتی که RE داشت کجا رفته؟ میکامی هرچیزی رو که از RE گرفته باشه حداقل شخصیت و ابهتش رو نتنها نگرفت و کم نکرد بلکه بهش اضافه هم کرد و یه گروه بزرگی رو به جمع فن های بازی اضافه کرد. این کاری نیست از عهده هر کسی بر بیاد که اگه میومد وضعیت RE5 این نبود!



در نهایت یه چیزی رو به حرفام اضافه میکنم که فکر میکنم به نتیجه گیری درست کمک زیادی میکنه:

ساکاگوچی رو فراموش نکنید! خیلی از ماها (از حمله خودم) خیلی غر میزدیم که چرا بازی های JRPG دارن روز به روز اکشن میشن؟ چرا دیگه روح این بازی ها (خصوصا خود FF) داره نابود میشه؟ ساکاگوچی امد دوتا بازی ساخت. دوتا بازی که فکر میکردیم وسط این آشفته بازار بازی های JRPG و اکشن بازاری که SE راه انداخت حکم طلا رو برامون پیدا میکنن. دو تا بازی که به شدت کلسیک بودن و به المان های سنتی این ژانر وفادار. اما نتیجه کار برعکس تصوراتمون شد. Lost Odyyssey و Blue Dragon بازی های خوبی بودن اما هیچ وقت نتونستن برای خودشون اسمی در کنن. خوب بودن، اما این خوب بودن چیزی از کهنگیشون کم نمیکرد! نتیجش هم این شد که به سرعت فراموش شدن!

بعضی از خاطرات بهتره که خاطره بمونن! این قبیل موضوعات در تکرار مجدد بهتر نمیشن بلکه هرز میرن! قبول کنیم که دوره RE های کلسیک تمومه.
 
آخرین ویرایش:
محمد جان داداش شما سرت رو از زير برف بيار بيرون عوامل زيادي رو مي بيني;)

محمد جان شما داري فن نمايي ميكني چون اگه واقعا يه فن RE باشي هيچوقت به خالق اين سري بزرگ چنين چيزي نميگي;)

احد جان نميشد داداش من نميشد همون RC رو دوباره با همون اتمسفر و محيط بيارن توي RE4 حتي شما ديدي كه RE 3 با اون شاهكاريش نسبت به نسخه هاي قبلي افت كرده بود يعني چي يعني ديگه طرفداران گيمينگ نمي تونن چنين چيزي رو بپذيرن يعني ديگه اون سه گانه ي RE تموم شد اتفاقا RE4 با اطمينان كامل ساخته شد و در بهترين جهت قدم گذاشت حالا اين كه الان داريم RE5 و RE6 رو ميندازيم تقصير شينجي ميكامي فقط اين رو نشون ميده كه ما چشممون رو روي حقيقت بستيم RE يه بازي عالي بود ولي RE4 انقلابي كرد كه هنوز هيچ بازي تو اين سبك حتي بهش نزديك نشده مطمئنا شينجي ميكامي كه خودش خلق كننده ي اين سري بود ميدونسيت داره چيكار ميكنه وقتي RE4 اومده بود واقعا كدوم بازي ميتونست جلوش قد علم كنه؟هيچي...بازي از هر لحاظ تك بود اتمسفر و لول ديزاين بازي كه شاهكار بود طراحي دشمناي بازي و باس فايت ها كه عالي بود گيم پلي كه عالي بود و يه جهش انقلابي به اين سري داده بود پس ديگه ميكامي چيزي براي اين بازي كم نذاشت الانم شما مطمئن باش اگه ميكامي اين سري رو ادامه ميداد چيزي ميساخت كه همه رو متحير ميكرد;)نه اينكه محمد جان بشينن بهش فحش بدن;)

رزیدنت اویل 4 هم اکشن بود یکم و همون los ganados ها هم دستشون بیل و کلنگ بود و تیرکمون و واونایی صحنهه ای اکشن هم توش زیاد بود j.j هم که یک تیربار داشت دستش! شینجی مکیامی هم فقط کارگردان بود تو رزیدنت اویل 4 و تهیه کنندش کوبایاشی بود!
 
چند درصد از گیمرها حوصله دارن بشینن معما حل کنن و بعضا سر هر کدومشون چند روز الاف بشن؟ چند درصد حاضرن یه بازی رو تحمل کنن که از هر در که میری تو یه انیمیشن نشون میده یا وقتی میخوای تیر بزنی باید بایستی؟ و از همه مهم تر کدوم گیمری رو میتونی پیدا کنی که کماکان از زامبی بترسه؟
من حاظرم رو یه بازیِ تاپ چند رو علاف شم به جای اینکه تو چند روز چندتا بازیِ چرت تموم کنم.
خدایی همش هم تقصیر گیمر ها نیست.سازنده ها بد عادتشون کردن با بازی اسون و چرت دادن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or