20 دقیقه از گیم پلی Resident Evil 6 لیک شد | المان های اکشن ، نبود صحنه های ترسناک !

Asmodeus

Dark is the path in the absence of light
کاربر سایت
به تازگی شرکت Capcom ، ناشر بازی Resident Evil 6 ، یک ویدئو بیست دقیقه از بخش Campaign بازی Resident Evil 6 ریلیز کرده است که مربوط به شخصیت لئون اسکات کندی می باشد .

در این ویدئو که اطلاعات زیادی از گیم پلی این بازی داده شده است که می شود گفت این اطلاعات نا امید کننده می باشد .

اصولا ، بازیکنان سری Resident Evil را با عنوان ترس می شناسند ولی در این ویدئو هیچ آثاری از این ترس نمی بینیم .

همینطور گزارشی از سوی طرفداران منتشر شده است که طی آن ، اعلام شده است که این بازی ، یک Resident Evil نمی باشد و به یک بازی اکشن نزدیک تر است .

این بازی در سال جاری بر روی PC , Xbox 360 و PS3 عرضه خواهد شد و برای اولین بار ، کریس ردفیلد و لئون اسکات کندی با یکدیگر روبرو می شوند .

Resident Evil 6: 20 Minutes of Leon Gameplay, Not SCARY, more ACTION ORIENTED
 
آخرین ویرایش:
ولی به نظر من بازی خوبی میشه
باید مثل نسخه 4 یکم آلمان های RPG بهش اضافه کنن که بشه اسلحه هارو آپگرید کرد و لباس های جدید پوشید و غیره

---------- نوشته در 07:35 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 07:33 PM ارسال شده بود ----------



اون موقع بچه بودی الان اگه نمسیس بیاد جلوت سوژه خندت میشه :D

بله با این نمسیسی که تو این فیلما نشونمون دادن واقعا باید بخندیم
ولی هنوزم که هنوزه بیا بازی کن اگه نترسیدی!
من کاری ندارم سن بالا میره مشخصه خیلی چیزا دیگه ترسناک نیستن نمونشم تاریکیه
تو اویل های کلاسیک بالاخره ترسه منو میگیره ولی تو این اویل ها........
 
تریلر خوبی بود و نوید یه بازی کاملا متفاوت رو در این سری از آغاز تا الان میداد... کمی هایپم کرد... لیون که بسیار خوش تیپ و خوش قیافه شده بود.صداش بسیار جا افتاده بود و کمی فرز تر به نظر میرسید ... تنها مشکل بازی به نظر من گرافیک نسبتا پایین اون هستش که با این گیمپلی جدید به چشم نخواهد اومد. اونایی هم که سنگ رزیدنت های کلاسیک رو به سینه میزنن این رو بدونن که اگه یه بازی با حال و هوای رزیدنت کلاسیک رو بسازن هیچ کس الان حتی طرفش هم نمیره!.
از قدیم الایام گفتن: همینی که هست... وقتی کپکام بزرگترین تیم تاریخش رو برای ساختن بازی به کار میگیره و تو این پروژه بالای 200 نفر طی 3 سال قراره بازی رو بسازن،خب مسلما هزینه های میلیونی و انتظارات شرکت به سمتی میره که امکان ریسک رو ازشون سلب میکنه. به این بعد قضیه رو هم باید نگاه کنیم ... شکست خوردن این بازی یعنی شکست کل کپکام و سقوطش بیش از این چیزی که تا الان دیدیم.جایی برای ریسک نیست.
درود
امیر من هم کلا باهاش خیلی حال کردم همین که تمام شخصیت های قدیم توش هستند برام کافی هستند :>


به خاطر چی طرفش نمیرن ؟ چرا نرن ؟ مگه باید دقیقا کپی پیست کلاسیک ها بسازن ؟ م نظور من از کلاسیک اتمسفر ترسناک و معما هاش هست از بس COD بازی کردین همه بازیهارو دوست دارین اکشن بببینید :d مثلا رزیدنت اویل رولیشنز که ترسناک بود هیچ کس طرفش نرفت نه ؟؟؟؟؟ و اصلا هم امتیازات خوبی از سایت ه و مجلات نگرفت دیگه نه ؟ اینا همش حرفه کپکام نمیخواد ریسک کنه اگه نه خیلی فروشش از ORC بیشتر میشد برین تو فیسبوک کپکام ببینید چقدر فن هستند که فقط به چون اسم بازی رزیدنت اویل هست بازی رو میخرن کار ندارن بازی ترسناکه اکشنه هر چی باشه و مطمعنا هم اگه کپکام بازی رو ترسناک میساخت بازم حمایتش میکردن نه مسئله چیز دیگست کپکام میخواد طرفداراشو افزایش بده و کسانی که بازی های اکشن رو میپسندند مثل شما ها بیاره به طرف بازی خودش رزیدنت اویل و در این کار کاملا هم موفق بوده! حالا این Resident Evil : Downfall بزودی یه خبرایی ازش میشه بببینید که کدوم محبوبتر میشه این رزیدنت اویل 6 یا اون!
ترسناک هست دیگه حمید دیگه چی می خوای :d کلا فرق با نسخه های قدیماین هست کلا بازی سریع شده
من قول می دم متای بازی بالای 90 بره
همین که به فکر افتادن دارن اویل می سازن باید سپاسگذار Capcom باشیدم دیگه بهت قول می دم خودت از اولین نفر های هستی که بگی عجب بازی خفنی ساختند :)
 
بحث رزیدنت اویل ترسناک بودنش نیست و اصلا حتی اگر این بازی المان ترسناک بودنش رو هم از دست میداد اینقدر مهم نبود اما حالا به این
علت نسخه ششم این بازی اینقدر بد جلوه کرده که به یک سوم شخص اکشنی تبدیل شده که فقط هدف شما در اون کشتنه !
قبلا این بازی یک سوم شخص خاص بود سوم شخصی که شما باید در اون به حل معما میپرداختی و برای پیش روی فکر میکردی و برای به دست آوردن گلوله
و پیش روی در بازی زحمت میکشدی و در کنار اون اتمسفر و جوی و ترسی هم وجود داشت اما الان هیچ کدوم از اون ها وجود نداره!
شما باید بکشی بکشی و بکشی حرف بعضی از دوستان هم همینه فقط اکشن خاص و متفاوت بازی رو با کلمه ترس و ترسناک بیان میکنند.
ولی این بازی الان چیزی بیشتر از حس ترس رو از دست داده خیلی خیلی بیشتر!
درسته که اون بازی جو و حس خاصی داشت و یک بازی ترسناک بود اما قسمتی از لذت بخش بودنش بخاطر روند بای محسوب میشد
که متاسافانه الان هیچ چیز ازش پیدا نیست.همچنین در ادامه صحبت های یکی از دوستان باید بگم آپدیت به روز به چه قیمتی؟
به این قیمت که تمام المان های کلاسیک و لذت بخش این بازیی زیبا رو از بین ببریم؟
آیا نمیشه با اضافه کردن برخی المان های درست و به جا کاری کرد که هر دو دسته گیمرها رو راضی نگه داشت و به جای شکستی
بزرگ در نزد فن های قدیمی Resident Evil رو دوباره زنده کرد؟
 
این بازی فعلا که همون 20 دقیقه اولش ترسناک بود تا حدودی . و من فقط منتظر داستان هستم که ببنیم سرنوشت کرکتر ها چطوری میشه دیگه برام مهم نیست بازی اکشن هست یا نه خسته شدم دیگه از بس سر این موضوع اعصابم خورد کردم الان تنتها چیزی که برام مهمه داستان بازی هست و مطمعنم داستانش فوق العادس. سناریو لیان تقریبا به اندازه کل بازی رزیدنت اویل 5 طولانی هست و ما فقط بخش هایی از اونو دیدم امیدوارم با برگردوندن معما ها به بازی بتونن سناریو رو جذابتر کنن. هر کی میگه معماها دیگه تو این نسل جواب نمبده حوصله فکر کردن رو اونارو نداره و فقط دوست داره بکش و بره جلو! اونایی که میگن رزیدنت اویل های کلاسیک دیگه جواب نمبده و دوست ندارن به خاطر اینکه این روزا فقط بازی اکشن ساخته میشه و اون سبک کلا داره به فراموشی سپرده میشه اما من منتظر بازی "دو" شینجی میکامی هستم و اون تمام چیزاهایی رو که ما از یک بازی ترسناک انتظار داریم رو خواهد داشت! و وقتی بیاد و ببنید که چقدر مورد توجه فن های Survival - Horror قرار میگیره اونجا کپکام میفهمه که نه بازی های ترسناک هنوز هم میتونن تو بازار های امروزی حرفی برای گفتن داشته باشند بحث کردن با فن های اکشن پسند مثل صحبت کردن با کسی هست که گوش داره ولی گوشاشو گرفته تا نشنوه پس بی فایدس! رزیدنت اویل 6 رو هم بازی میکنیم مثل بقیه رزیدنت اویل ها فقط امیدوارم معماها رو به بازی برگردونن اونم نه معماهای الکی! و امیدوارم بازم از این صحنه هایی که ما رو به یاد رزیدنت اویل های کلاسیک میندازه تو بازی ببینم.
کیفیتی در حد رزیدنت 4 هم بده من کلاهم رو میندازم هوا ;)
بیخیال سبک قدیم و معما
محیط شماره 4 هم کم استرس نداشت !
 
معنی نداره؟ گیمرای جدید به اصطلاح خیلی ................ تشریف دارن که حاصر نیستن انگشت کوچکشون رو از روی ماشه بردارن.شما به اینا میگی گیمر؟ اتفاقا خیلی هم معنی داری که .......... میخواد که خیلی از سازنده ها ندارن
پول توش نیست؟ ببخشین الان Revelations الان چی بود؟ میشه روشن کنی؟ الان ضرر تجاری کرد؟ ورشکسته شد؟ درش تخته شد؟ حرفایی میزنین ها! کپکام اینقدر پول داره که میتونه دو سه نسل گیمرو رو هم بخره و بفروشه!
نه خیر! مخالفم! اکشن بازی به جای اینکه خوب باشه بیشتر حال به هم زنه! لوک خوش شانسو احیانا که دیدی؟ لیون دقیقا همونه منتها کاپشن پوشیده! از زیر بغلش تیر میزنه! کم مونده بپره رو هوا یه وارو بزنه و بولت تایم بشه و ......
بازم اشتباه! با اومدن تو یه شهر تاریک و آوردن 4 تا زامبی نصفه نیمه،اون اتمسفر گذشته به هیچ عنوان قابل برگشت نیست! پس تا خودتون رو کاملا وفق ندادین، این گزینه رو لیست کارایی که باید باهاشون وفق بدین خط بزنین!


خب آره واقعا معنی نداره من شخصا تو محیط لایو زیاد میرم و اونجا با خیلی از گیمر های ایرانی و خارجی سروکله میزنم ... ختم کلام بگم 90 درصدشون اکشن پسند هستند دیگه بیشتر از این؟؟!!!! در اینکه ... هستند یا نه این دیگه در تخصص من نیست:d


آره کپکام زیاد پول داره اما کی از پول بیشتر بدش میاد؟فکر کن ! هیچکی!

والا چنین چیزی من ندیدم! این بازی رو دیگه اون شرکت مزخرفی که ORC رو ساخته بود نساخته ! من تریلرهای زیادی از بازی دیدم و یه چیز می تونم بگم: گیم پلی بازی بسیار روان و جذابه

خب پیاده کردن اتمسفر اویل 1 - 2 - 3 دیگه چه بخوایم چه نخوایم عملی نیست چون اون موقع تا الان صنعت گیم خیلی دگرگون شده اما من به اتمسفر اویل 4 هم راضی هستم .خدا کنه حداقل اتمسفر مثل اویل 4 داشته باشه.



شما این تریلر رو دوباره نگاه کنید.نوع راه رفتن لیان واقعا قشنگه.جو و اتمسفر بازی خوبه من خوشم اومد.اون قسمت داخل آسانسور رو داشتم میدیدم واقعا ترسیدم با اینکه این فقط یک تریلر بود:d


تو رو خدا کم از بازی ایراد بگیرید . به جای این چیزا بیاین زوم کنیم روی نکاتی که از تریلرها دیده شده و موارد مربوط به داستان بازی . من فن بازی هستم و با اینکه دلم برای حال و هوای نمسیس و اویل 3 و سبک horror خفنش به شدت تنگ شده اما بازم مثل شما دیگه خواهر مادر کپکام رو فحش نمیدم!!!!
 
کیفیتی در حد رزیدنت 4 هم بده من کلاهم رو میندازم هوا ;)
بیخیال سبک قدیم و معما
محیط شماره 4 هم کم استرس نداشت !
دقیقا اویل 4 همین چند وقت پیش رفتم hdرا رو کنسول !!!!!بی نظیر بود کلا جو بازی

شک ندارم بهتر از اون نباشه کمتر از اون نمی شه b-)

===
حسین جان ازین کارا نکن با ما
biggrin1.gif
!
این بازی موفقیت RE5 رو هم کسب کنه من کلاهم رو براش بر می دارم .
کلا Resident Evil 4 تکرار نشدنیه .
درود
کیوان جان خیلی بهش امیدوارم :d از الان فاز منفی ندیم بهتر هست
خدایش اویل 4 به نظرم بهترین اویل بود :d
ولی این هم خوب هست دیگه.بهترین چیزی که منو امیدوار می کنه همین حضور لیون تو بازی هست

Resident-Evil-4-hd.jpg
 
آخرین ویرایش:
من قول می دم متای بازی بالای 90 بره...
شک ندارم بهتر از RE4 نباشه کمتر از اون نمی شه b-)...
===
حسین جان ازین کارا نکن با ما :دی !
این بازی موفقیت RE5 رو هم کسب کنه من کلاهم رو براش بر می دارم .
کلا Resident Evil 4 تکرار نشدنیه .
 

والا چنین چیزی من ندیدم! این بازی رو دیگه اون شرکت مزخرفی که ORC رو ساخته بود نساخته ! من تریلرهای زیادی از بازی دیدم و یه چیز می تونم بگم: گیم پلی بازی بسیار روان و جذابه

خب پیاده کردن اتمسفر اویل 1 - 2 - 3 دیگه چه بخوایم چه نخوایم عملی نیست چون اون موقع تا الان صنعت گیم خیلی دگرگون شده اما من به اتمسفر اویل 4 هم راضی هستم .خدا کنه حداقل اتمسفر مثل اویل 4 داشته باشه.



شما این تریلر رو دوباره نگاه کنید.نوع راه رفتن لیان واقعا قشنگه.جو و اتمسفر بازی خوبه من خوشم اومد.اون قسمت داخل آسانسور رو داشتم میدیدم واقعا ترسیدم با اینکه این فقط یک تریلر بود:d


تو رو خدا کم از بازی ایراد بگیرید . به جای این چیزا بیاین زوم کنیم روی نکاتی که از تریلرها دیده شده و موارد مربوط به داستان بازی . من فن بازی هستم و با اینکه دلم برای حال و هوای نمسیس و اویل 3 و سبک horror خفنش به شدت تنگ شده اما بازم مثل شما دیگه خواهر مادر کپکام رو فحش نمیدم!!!!
ببین گیم پلی اصلا روون نیست.خیلی شلوغش کردن خداییش.اصلا اینقدر راه کشتن جلوت گذاشتن که بیزار میشی از بازی!
ببین چرا به خودمن دروغ بگیم؟ RE4 تا حدودی ترسناک بود اونم فقط توی دهکده!
اصلا جزیره و قلعه سدلر ترسناک نبودن ولی دهکده ترسناک بود چون واقعا نمیتونستی یه جا ثابت وایسی و میباست همش در حال تحرک باشی.
نوع راه رفتن هم من همیشه از شماره اول تا الان دوست داشتم
باور کن من فقط میخوام بدونم آخر این ایدا چی میشه.فقط منتظر همین لحظه هستم
 
اصلا جزیره و قلعه سدلر ترسناک نبودن ولی دهکده ترسناک بود چون واقعا نمیتونستی یه جا ثابت وایسی و میباست همش در حال تحرک باشی
من با این تیکه به شدت موافقم.کلا اون سدلر و فرقه ی ضاله ش(:d) با اون یارای شنل پوش مذهبیش گند زده بود تو بازی انگار نه انگار که داری Biohazard بازی می کنی.یه بنده خدایی هم بود کچل بود ریش داشت خود خود طالبان بودش.:d
در ضمن در پاسخ به دوستانی که می گن زمان نمسیس چون بچه بودیم می ترسیدیم باید عرض کنم خود من هنوز هم که RE3 بازی می کنم درسته به اون شدت بچگی نمی ترسم ولی نمسیس برام از اون نکرموفهای Deadspace که تازه بازیه روزه و مدعی ترسناکیه هنوز خیلی خیلی بهتر جواب میده.
 
من قول می دم متای بازی بالای 90 بره
حسین جان شوخی کردی دیگه؟ :دی

تو این دوره زمونه بازی های خیلی شاخ تر از این به 90 نمیرسن چه برسه به این که تو هیچ زمینه ای حرفی برا گفتن نداره. دیابلو 3 با همه ی عظمتش به 90 نرسید. مکس پین 3 با اون گیم پلی و گرافیکش به زور به 87 رسید بعد این بیاد بالای 90 ؟ :دی

سر بن دائم شرط میبندم به 85 هم نمیرسه :دی حتی یه احتمالاتی میدم که به 80 هم نرسه :دی
 
و البته مهمترین عامل به انحراف کشیده شدن بازی خود میکامی هست. اینم ضمیمه کن به پستت.
بعضا با خودم میگم کاش میکامی اصلا به فکر رزیدنت ایول نمیوفتاد تا در آینده به این روز بیوفته.

ماکان قبلا روی این صحبت کردیم. یادمه بهت گفتم که علت اینکه من میکامی رو مقصر میدونم این هست که اومد تعریف بازی رو عوض کرد. عوض شدن تعریف بازی یعنی انحراف و دور شدن از اصالت. انحراف هم یعنی RE4 ... فکر نکنم اینربطی به طرفدار قدیمی و جدید داشته باشه.

قبلا در این مورد بحث کردیم ولی یکبار برای همیشه می گم قبول دارم میکامی رزیدنت ایولی که ما میشناختیم رو چیزی که خودش خلق کرده بود رو کشت ولی باز هم سری بازی رو نجات داد
1-سال 2001 که شماره 4 معرفی شد خبری از میکامی نبود کارگردان بازی هم دیزاینر شماره 3 بود بازی قابل قبولی بود ولی واقعا کشتن ارواح و عروسک و آلوده شدن لیان به یه غبار و جادو شدن در ها تو مبارزه ها معنی رزیدنت ایول می داد ؟؟؟
انصافا گانادو ها نزدیک به سابقه رزیدنت ایول بودن یا عروسک های طلسم شده ؟؟؟ گانادو ها همون موجوداتی بودن که طی تاریخچه رزیدنت ایول داستان دنبالش بود

Re4_Hooked_doll.jpg


13.jpg


در واقع حتی میکامی دوربین بازی رو تغییر نداد
دوربین بازی تو نسخه بعدی از بازی عوض شده بود و میکامی تکاملش داد

re35.jpg



به نظرم اگه میکامی نبود بازی سر شماره 4 غرق میشد و به خاطر هزینه زیاد و ندادن نتیجه کنسل می شد
----
درسته میکامی تعریف بازی رو عوض کرد قبول دارم ولی چیز بدی تحویلمون نداد فقط خواست بازی رو نجات بده
رزیدنت ایول نیاز به انقلاب نداشت نیاز به تکامل داشت ولی سیاست غلط کپکام برای دگرگونی بازی رو به اینجا کشوند
--
رزیدنت ایول 6 سناریو لیان خوبه
ما نمی تونیم انتظار داشته باشیم که بعد از شماره 5 با اون گیم پلی کپکام بیاد برامون بازی شبیه ریمیک بسازه

گرچه میکامی قول داده یه بازی با Survival horror خالص بسازه پس بهتره برای گیم پلی منتظر اون باشیم
----

ما نمی تونیم به خاطر چیزی که نمی پسندیم کل کار یه نفر رو زیر سوال ببریم ( خودتم می دونی دلم خیلی خوونه از شماره های جدید ولی میکامی برای من یکی خداقل اثبات شده است انقد کارای خوب داشته که چیز های دیگه به چشم نمیاد )


یه عده خیلی کمی هم مثل شما فکر میکردن که RE باید بسبک کلاسیک خودش باشه ، نتیجش شد دو تلاش بی سرانجام و افتضاح به اسم های RE Outbreak 1 , 2 . تو همون حول و حوش RE4 اومدن .
میخوام بگم اون استایکی که تو دوس داشتی ، مال همون موقع و برهه زمانی خاص خودش بوده .
:-o
من نمی دونم چه اصراری داری شما بگی عاشق سری رزیدنت ایول هستی ولی این اشتیاق حتی به این سمت نمیره که بخوای شماره های اصلی بازی رو بازی کنی ببینی اوضاع از چه قراره
بهترین شماره های بازی بین سال 2001 تا خود عرضه شماره 4 اومد
ینی code veronica وzeroو remake
کاش این اشتیاقت نسبت به بازی به سمت اینا هم میرفت ولی دلیلی نداره چون شما ps2 داشتی فک کنی نتیجه سبک کلاسیک outbreak بوده باشه
مطمئنا هم میدونی که نینتندو حق ساخت شماره های اصلی رو از کپکام خریده بوده !!!!!!!!
 
من اين دموي آخري رو نديدم ولي از همون مقدار دموهاي قبلي كه ديدم و قطعا بخش اعظم بازي هم هستش ميتونم بفهمم كه گند خورده به بازي.حالا يك عده چطور با شماره 4 ( بهترين در سري) مقايسه ميكنن خدا عالمه.

همه افرادي كه منتطر اين بازي هستن فن بازي بودن.همه هم اكثرا با شماره هاي كلاسيك بازي رو شروع كردن.ولي بايد قبول كنيم كه بازي حداقل از لحاظ گيك پلي تو شماره 4 به اوج رسيد و تو 5 تكامل پيدا كرد.از اين دموهايي كه من از شماره 6 ديدم يعني كلا از بازي قطع اميد كردم.كلا تابلو ناقص ميزنه.مثل اينكه يك تيم 50 نفره روش كار كردن تا 600 نفره.

كاپكام كلا منظور ملت رو بد گرفت.با همون استايل شماره 5 هم ميشد بازي ترسناك درست كرد به جاي گند زدن به گيم پلي بازي(مهترين نكته قوت شماره 4 و 5).

قبلا ميگفتيم شماره 5 داستان خوب داره.گيم پلي روون داره و تنها كمبودش حس ترس هستش.الان بايد چي بگيم.

كل صنعت گيم دارن خودشون رو ميكشن يك بازي در حد RE4 بسازن بعد شما ميان ميگين كيفيت در حد 4 بده ما كلاهمون رو ميندازيم هوا.

من ميگم اين بازي در حد 5 باشه من 10 بار با هر شخصيت تا تهش ميرم.نخواستيم 4رو.
 
معما که داشتیم ؛ اصل کاری همون اتمسفر هست که توی 4 رزیدنت اویلی بود ؛ لول دیزاین بازی معجزه بود احد ، شما RE کلاسیک میزدی نوع لول دیزاین این جوری بود که اولای بازی یه سری محیط پیش روت میذاره که "تکنولوژی" توش نیست ، هر چه جلوتر میریم ، پی میبریم که داستان از چه قراره ، ویروس اسمش چیه ، کی پشت قضیست و غیره ، ردپای "تکنولوژی" رو می بینیم . تا اواخر بازی که آزمایشگاه های مخوف رو داریم ...
این Base لول دیزاین به بهترین نوع توی RE4 شاهدش بودیم . بعد من نمی تونم درک کنم شما رو ، آیا آتمسفری بهتر از دهکده اول بازی (توی اسپانیا بود به نظر ، کسی چی میدونه !) دیده اید ؟ اگر دیده اید بیاورید ...
(به این میگیم تحدی:biggrin1:!)
تــــــازه ، RE4 دستگاه چاپ هم داشت :biggrin1: ...

کیوان بعضی وقت‌ها حس میکنم بازی رو از شماره 4 روع کردی و اصلا دستی هم بازی های قدیمی نزدی. :دی معما داشت؟ مطمئنی؟
در مورد اتمسفر هم توضیح دادم .... با رزیدنت ایول 3 مقایسش کن. مومن راکون سیتی رو با دهکده مقایسه میکنی؟



خوب احد یه سوال؛ کدوم المان موفق شماره های کلسیک در نسل حاضر مکفی هستن و جواب میده؟ چند درصد از گیمرها حوصله دارن بشینن معما حل کنن و بعضا سر هر کدومشون چند روز الاف بشن؟ چند درصد حاضرن یه بازی رو تحمل کنن که از هر در که میری تو یه انیمیشن نشون میده یا وقتی میخوای تیر بزنی باید بایستی؟ و از همه مهم تر کدوم گیمری رو میتونی پیدا کنی که کماکان از زامبی بترسه؟


احد با واقعیت ها کنار بیا، من کامل حرفتو قبول دارم. دوستان شاید یادشون نیاد اما یه زمانی بازی ها انقدر سخت بودن که واقعا نمیشد بری! ان زمان این کتاب های راهنمای بازی چقدر مد بود! میشستیم از روی انها میخوندیم و سر در میاوردیم چی به چیه! مثلا من هیچ وقت fear Effect رو یادم نمیره! اما الان همه چیز عوض شده! معمی و پازل دیگه تو بازی های اکشن معنی ندارن!‌ کارکرد خودشون رو از دست دادن! این رو بپذیر! دیگه حتی یه بازی مثل TR هم نمیاد تو گیم پلیش معمی سخت بزاره! پس از RE چه انتظاری داری؟



خیلی سوال خوبی پرسیدی!

ارزش RE4 در یک نکته ظریفی پنهانه که بیشتر شما طرفداران سرسخت RE رو حساب تجربه بالا و نوع انتظار متفاوتی که از مجموعه دارید سخت میتونید بهش پی ببرید. یعنی بهتر از هر کسی بهش واقف هستید اما نمیخواید که بپذیریدش! مثل دقیقا همون حسی که من نصبت به FFXIII دارم! واقعیت اینه که FF مدرن یعنی این و منم خوب اینو میدونم اما باز هم نمیخوام بپذیرم که دوره FFVII گذشته!

ارزش RE4 در اینجاست که تونست RE رو در یک مدیومی جدید ارایه بده که بعد از گذشت یک نسل نه تنها به هیچ وجه بوی کهنگی ازش بلند نمیشد، بلکه کماکان یکی از بهترین و جدیدترین ها بود! ارزش RE4 در اینجاست که اسم RE رو در سطح بهترین های نسل نگه میداشت. ابهت مجموعه رو حفظ کرد. نمیگم و ادعایی ندارم که RE رو به نهایت خودش رسوند و یا بهترین بود، نه، اما وقتی میخوای از نسل رویای قبل و بازی های بعضا تکرار نشدنیش اسم ببری RE4 جای مخصوص خودش رو داره. این خیلی نکته بزرگی! RE4 یه بازی بزرگ بود و علاوه بر ان یه RE مدرن بزرگ هم همینطور! همین برای من کافیه، میکامی یه RE جدید ساخت که هم روح و اتمسفر اصلی مجموعه رو در خودش حفظ کرده و حتی میشه گفت به لحاظ طراحی مراحل چندین ژله بالاتر از قبل بود، هم گیم پلیش مطابق با سلیقه روز ارتقا پیدا کرده و از همه مهم تر اینکه کماکان بازی احترام برانگیزی بود!

احد واقعیت هارو ببین! یه نگاه به این نسل بکن، دیگه چی از اسم RE مونده؟ یه لاشه رو به فساد! انصافا تو این نسل دیگه اصلا اسم RE قابل مقایسه با غول هایی مثل GeoW و UC و .. هست؟ ان عظمت و ابهتی که RE داشت کجا رفته؟ میکامی هرچیزی رو که از RE گرفته باشه حداقل شخصیت و ابهتش رو نتنها نگرفت و کم نکرد بلکه بهش اضافه هم کرد و یه گروه بزرگی رو به جمع فن های بازی اضافه کرد. این کاری نیست از عهده هر کسی بر بیاد که اگه میومد وضعیت RE5 این نبود!



در نهایت یه چیزی رو به حرفام اضافه میکنم که فکر میکنم به نتیجه گیری درست کمک زیادی میکنه:

ساکاگوچی رو فراموش نکنید! خیلی از ماها (از حمله خودم) خیلی غر میزدیم که چرا بازی های JRPG دارن روز به روز اکشن میشن؟ چرا دیگه روح این بازی ها (خصوصا خود FF) داره نابود میشه؟ ساکاگوچی امد دوتا بازی ساخت. دوتا بازی که فکر میکردیم وسط این آشفته بازار بازی های JRPG و اکشن بازاری که SE راه انداخت حکم طلا رو برامون پیدا میکنن. دو تا بازی که به شدت کلسیک بودن و به المان های سنتی این ژانر وفادار. اما نتیجه کار برعکس تصوراتمون شد. Lost Odyyssey و Blue Dragon بازی های خوبی بودن اما هیچ وقت نتونستن برای خودشون اسمی در کنن. خوب بودن، اما این خوب بودن چیزی از کهنگیشون کم نمیکرد! نتیجش هم این شد که به سرعت فراموش شدن!

بعضی از خاطرات بهتره که خاطره بمونن! این قبیل موضوعات در تکرار مجدد بهتر نمیشن بلکه هرز میرن! قبول کنیم که دوره RE های کلسیک تمومه.

ماکان بحث رزیدنت ایول فرق داره. تو هم هی داری یه چیزی که منظور من نیست رو توضیح میدی :دی
من با تغییرات مشکلی ندارم. وقتی ما میگیم رزیدنت ایول، به مجموعه‌ای از برجستگی‌ها و ویژگی‌های انحصاری میگیم که این بازی رو متمایز میکرد. الان ما بیایم اونارو از بازی بگیریم و بعدش یه سری چیزای دیگه رو جایگزین کنیم دیگه نمیشه رزیدنت ایول. میشه یه بازی دیگه. رزیدنت ایول 4 مثل موزی میمنونه که طعم آناناس میده. خب آناناس هم خوبه ولی من موز خریدم.
من با واقعیت مشکلی ندارم . فقط میخوام بگم که این همه سنگ RE4 رو به سینه میزنین و 5 و 6 رو زیر سوال ببرین، بدونین که شروع این همه مشکلات از همین بنیانگذار رزیدنت ایول هست.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or