گزارش: Resident Evil 8 نمای اول شخص خواهد داشت

آیا نمای اول شخص در صورت حقیقی بودن اطلاعات، به تجربه شما در بازی لطمه می زند

  • بلی

  • خیر

  • در حال حاضر در مورد خوب یا بد بودنش نظری ندارم


Results are only viewable after voting.

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
c7943_.png
Resident Evil 8 از یک جنبه مهم مانند Resident Evil 7 خواهد بود. کپکام در حال حاضر مشغول بازسازی Resident Evil 3 است، اما جزئیات جدیدی درباره ادامه بازی موفق Resident Evil 7 که در سال 2017 انتشار یافت منتشر نشده است، حداقل تا این لحظه؛ یک گزارش حاکی از آن است که Capcom برای عنوان RE8 دوباره به نمای اول شخص باز خواهد گشت.
مطابق گفته کانال YouTube Residence of Evil، رزیدنت ایول 8 از فرمول رزیدنت ایول 7 پیروی و نمای اول شخص را حفظ خواهد کرد. Eurogamer نیز جزئیات مشابهی از منابعی که با کپکام در ارتباط هستند شنیده‌ است.
RE7 نسبت به عناوین قبلی خود رویکرد جدیدی را در پیش گرفت، چیزی که طرفداران سال ها انتظارش را می کشیدند، کپکام با تغییرات ساختاری و چشم اندازی به عناوین کلاسیک خود، با انجین پر زرق و برق RE Engine سعی در جبران اشتباهات قبلی خود داشت.
جزئیات جدید به نقل از کانال Residence of Evil نشان می دهد که پروتاگونیست RE7 اتان وینترز در RE8 بازمیگردد، همچنین کریس ردفیلد احتمالا متفاوت از RE7 با چهره جدیدش حضور خواهد داشت، همچنین جزییاتی در مورد دشمنان از جمله چند زامبی و ارواح مونث که شما را از طریق محیط روستا و یک قلعه تعقیب می کنند وجود دارد.
IGN در مورد این شایعات با کپکام صحبت کرد، اما کپکام از پاسخ به سوالات امتناع نمود.
منبع
کپکام امروز برای تسترها دعوتنامه ای جهت ایونتی در کشورهای مختلف دنیا از جمله ژاپن، آمریکا و آلمان ارسال نمود. ممکن است در مورد مباحث مختلف سری و RE8 در این ایونت پرسشهایی انجام شود.

f768042_.png
 
آخرین ویرایش:
resident evil revelations ها رو هم برو که خلاء بین 4 -5 و 5 - 6 رو پر کنی:D
این revelation ها خوبن؟
خصوصا شماره دومش برام به نطرم یه چارم خاصی داره، یه نوع آندرریت بودن
خوبه داستان و روایت و ایناش؟
میارزه بازیشون کنم؟
 
  • Like
Reactions: IMANOKA
باید صبر کنیم و ببینیم که نتیجه چی میشه. ولی شخصا با دوربین اول شخص RE7 مشکلی نداشتم و اعتقاد دارم برای اون بازی خیلی خوب بود. حالا RE8 اگه بخواد دنباله ی 7 باشه و همون راه رو ادامه بده، من بازم مشکلی تو این قضیه نمیبینم چون RE7 در مجموع موفق بود.
اما......فروش خوب RE2 (و احتمالا RE3) ممکنه باعث تغییر در تصمیمات کپکام برای نسخه‌ی بعد بشه.
 
این revelation ها خوبن؟
خصوصا شماره دومش برام به نطرم یه چارم خاصی داره، یه نوع آندرریت بودن
خوبه داستان و روایت و ایناش؟
میارزه بازیش کنم؟

من قسمت دومشو بیشتر دوس داشتم و بیشتر بخاطر حضور بری برتون و کلیرردفیلد این حرفو می زنم.:D اما داستانش در سطح بالاتری برام قرار می گیره و آخر هم جواب تمام سوالاتو میده. بهت قول می دهم که ارزششو داره.
 
  • Like
Reactions: Ehsan95_76
دوربین اول شخصی که توی قسمت هفت استفاده و به بازیکنان تحمیل شد هیچگونه موفقیتی برای شرکت کپکام به وجود نیاورد ! نمیدونم چرا بعضی ها اصرار دارن بگن خوبه !!
تنها دلیلی که از این نوع دوربین استفاده کردن همراهی با سونی برای معرفی بیشتر PS VR بود .
اگر نبود نسخه های بازسازی شده ای مثل اویل دو و سه ، امروز شرکت کپکام میبایست درباره اویل هفت سرزنش میشد !
اینقدر بی استعداد و خالی از ایده هستن که باید برن غذای مونده بیش از پانزده سال پیش و که استاد میکامی پس زد و میل کنن و به طرفداران تحویل بدن ..
امیدوارم راه کونامی رو انتخاب نکنن
 
دوربین اول شخصی که توی قسمت هفت استفاده و به بازیکنان تحمیل شد هیچگونه موفقیتی برای شرکت کپکام به وجود نیاورد ! نمیدونم چرا بعضی ها اصرار دارن بگن خوبه !!
تنها دلیلی که از این نوع دوربین استفاده کردن همراهی با سونی برای معرفی بیشتر PS VR بود .
اگر نبود نسخه های بازسازی شده ای مثل اویل دو و سه ، امروز شرکت کپکام میبایست درباره اویل هفت سرزنش میشد !
اینقدر بی استعداد و خالی از ایده هستن که باید برن غذای مونده بیش از پانزده سال پیش و که استاد میکامی پس زد و میل کنن و به طرفداران تحویل بدن ..
امیدوارم راه کونامی رو انتخاب نکنن
کپکام اگه یکم بخواد دایرکشن بازی رو عوض کنه متهم میشه به همراهی با سونی اگه بخواد به خواسته فن هاش احترام بزاره و یـ ریمیک با کیفیت در کنار پای بند بودن به ریشه هاش درست کنه میشه تهی از ایده و غیره تهش هم وضعش اینقدری خرابه که که نزدیکی محدوده کونامی شده و کم مونده سقوط کنه تو همون دره ای که کونامی سقوط کرده !
 
کپکام اگه یکم بخواد دایرکشن بازی رو عوض کنه متهم میشه به همراهی با سونی اگه بخواد به خواسته فن هاش احترام بزاره و یـ ریمیک با کیفیت در کنار پای بند بودن به ریشه هاش درست کنه میشه تهی از ایده و غیره تهش هم وضعش اینقدری خرابه که که نزدیکی محدوده کونامی شده و کم مونده سقوط کنه تو همون دره ای که کونامی سقوط کرده !
شما و اکثر موافقان شما تبدیل به گروهی شدید که فکر میکنید از همه بیشتر میفهمید ، ولی تا کی میتونید ادامه بدید ؟!
جو اینجا رو تبدیل کردید به حالت استاد و شاگرد ، تا کسی میخواد اظهار نظر کنه ( چه درست و چه غلط ) شما با حالتی مغرورانه میاید وسط و ...
چون نقل قول کردید جوابتون و صریح دادم .
به خواسته طرفداراش ریمیک درست نکرد استاد ! دید پول توش هست ، ساخت .
اتفاقا وضعیتش هم خیلی خوبه و اوج گرفته ولی داستان از همین اوج گرفتن ها شروع میشه ( سقوط و ... ) ، ببخشید استاد سایلنت هیلز یادتون هست ؟
 
  • Like
Reactions: Un_Tlou
شما و اکثر موافقان شما تبدیل به گروهی شدید که فکر میکنید از همه بیشتر میفهمید ، ولی تا کی میتونید ادامه بدید ؟!
جو اینجا رو تبدیل کردید به حالت استاد و شاگرد ، تا کسی میخواد اظهار نظر کنه ( چه درست و چه غلط ) شما با حالتی مغرورانه میاید وسط و ...

استاد یکم آروم تر:| مشکلی با سیاست های کپکام داری؟! باشه مشکلی نیست ولی حرفی که میخوای بزنی یکم روش فکر کن و بعد بفرستش تا تایپک. :| سالهاست که طرفداران قدیمی خواستار ریمیک نسخه های قدیمی رزیدنت اویل هستن، چون فن ها براشون (برخلاف کونامی ملعون) مهمن. البته اون حرفتو در مورد «پول» قبول دارم، کیه که از پول بدش بیاد؛ اما نه به قیمت از دست دادن فن هاش. کپکام خیلی وقته سر عقل اومده و دقیقا بعد از عرضه Monster Hunter: World متوجه شدن که داشتن نسل قبل چیکار می کردن!

بازهم میگم یکم آرومتر، من خیلی ها رو تو انجمن میشناسم که با سیاست های کپکام و صدالبته رزیدنت اویل 7 مشکل داشتن، اما بازهم نیومدن رو اعصاب بقیه راه برن و بدرستی اومدن انتقاد و هر مشکلی دیگه که داشتن رو فرستادن تو انجمن. کسی مشکل با انتقاد کردن نداره، اما کلماتی که قرار تو پست انتقادیت بفرستی خیلی مهمن.
 
شما و اکثر موافقان شما تبدیل به گروهی شدید که فکر میکنید از همه بیشتر میفهمید ، ولی تا کی میتونید ادامه بدید ؟!
جو اینجا رو تبدیل کردید به حالت استاد و شاگرد ، تا کسی میخواد اظهار نظر کنه ( چه درست و چه غلط ) شما با حالتی مغرورانه میاید وسط و ...
چون نقل قول کردید جوابتون و صریح دادم .
به خواسته طرفداراش ریمیک درست نکرد استاد ! دید پول توش هست ، ساخت .
اتفاقا وضعیتش هم خیلی خوبه و اوج گرفته ولی داستان از همین اوج گرفتن ها شروع میشه ( سقوط و ... ) ، ببخشید استاد سایلنت هیلز یادتون هست ؟
شرمنده اگه اینجا فروم و جای تبادل نظر هستش و نظر میدید جواب در مقابل پس میگیرید به خدا شرمنده !!! بله راست میگید برا همین ریسک کرد اول اومد کمپلت عوض کرد دایرکشن سری رو اونم با یک سری شخصیت جدید البته که این از دید شما بازم از پول پرستیش ـه چون میخواست با سونی همراه بشه اونم به خاطر دستگاهی که موفقیتش حاله ای از ابهام بود بله همش اینا به خاطر پول پرستی ـه اصلا هم بحث خلاقیت و ریسک کردن مطرح نیست بقیه شرکت ها خیرات راه انداختن میگن به خاطر رضای خدا بازی میسازیم ! کپکام فردا ممکنه دوباره برگرده به جایگاه نسل هفتش ولی تا الان هرچی نشون داده حرکت رو به جلو بوده بنده هم ترجیه میدم از تو اوج بودن الانش لذت ببرم تا نگران فرداش باشم بالاخره همیشه قرار نیست تو اوج باشه منم قرار نیست حرص فرداش رو بخورم در مورد ریمیک ها هم اگه کپکام واقعا ایده هاش به قول شما ته کشیده بود و داره رو مرز کونامی شدن حرکت میکنه در وحله اول که براش مهم نبود بخواد اصلا به حرف فن ها قدیمی گوش کنه گوش هم میکرد نهایتش میومد با یـ دوربین ثابت یـ چیزی مثل نسخه اول تحویل میداد و 60 دلار هم میزد تنگش و به شما تقدیمش میکرد ولی عوضش اومد اندازه یـ بازی کامل خرجش کرد تا نشون بده به خواسته فن ها اهمیت میده فن هایی که خیلی وقت بود میگفتن این سری رو ریمیک کنه اگه کپکام تمام فکر و ذکرش این بود که شما رو بدوشه نمیومد دوتا تجربه جداگونه رو تو یـ بازی قرار بده (RE3 و بخش انلاینش) نمیومد یـ DLC چند ساعته رو به صورت رایگان به شما بده (Not A Hero) نمیومد واسه اینکه از کیفیتش راضی نبوده تاخیرش بزنه اون DLC رو (DLC رایگان !!) تا به کیفیت مد نظرش برسه خیلی راحت شما رو چند دلار با یـ DLC اشغال تلکه میکرد خیلی راحت میتونست بخش انلاین RE3 رو در قالب یـ DLC پولی یا حتی بازی جداگونه بفروشه ولی نشون داده واسه شعور مخاطبش و فن های قدیمیش حداقل ارزش قائله و در عین حال کیفیت و بازگشت به ریشه هاش هم اهمیت داره در نهایت هم با فروش عالی محصولاتش نتیجش رو گرفت در ادامه هم اگه همینجوری عناوین سری رو بخواد ریمیک کنه تا وقتی که کیفیت رو و فدای کمیت نکنه و روند رو به رشد نسخه هفتم رو در پیش بگیره نمیشه بهش خورده گرفت تا وقتی گوشی داشته باشه برای شنیدن حرفای فن ها و نشه مثل زمان RE5 که فن ها خودشون رو کشتن تا بگن این مسیری که داری میری به قهقرا میبره سری رو و کپکام خودش رو به کری زده بود نمیشه بهش خورده گرفت تا وقتی که به فیدبک فن ها احترام میزاره نمیشه بهش خورده گرفت ...
 
آخرین ویرایش:
شما و اکثر موافقان شما تبدیل به گروهی شدید که فکر میکنید از همه بیشتر میفهمید ، ولی تا کی میتونید ادامه بدید ؟!
جو اینجا رو تبدیل کردید به حالت استاد و شاگرد ، تا کسی میخواد اظهار نظر کنه ( چه درست و چه غلط ) شما با حالتی مغرورانه میاید وسط و ...

با سلام و احترام. بر فرض که حرف شما درسته و جو اینجا همونی که شما میگی باشه. ولی دلیل نداره در جواب به یک نظر عادی، اینطور موضع بگیریم. من خودم تو این فروم تازه واردم و هیچکدوم از کاربرارو نمیشناسم، ولی شخصا ندیدم کسی بخاطر پست ها یا لایک های بیشتر مغرور بشه، اگرم بشه عقلانی نیست.
 
من میگم با توجه به اخباری که اومده و قبلا هم راجبش خیلی صحبت شد شاید ابتدا کپکام با توجه به موفقیت نسخه هفتم ترجیح داده بازیو اول شخص بسازه ولی بعدش با موفقیت بیشتر نسخه ریمیک به این نتیجه رسیدن که دوباره سوم شخص بسازن..
در کل من همش احساس میکنم کپکام بخاطر موفقیت نسخه ریمیک خیلی دو دل بوده

Sent from my SM-G610F using Tapatalk
خیلی ها همین حدس رو میزند اما معمولا اینطور نیست. برای کپکام مخصوصا در مورد نسخه های اصلی و شماره دار در درجه اول تولید یه بازی باکیفیت با گیم پلی و لول دیزاین عالی مهم هست. اگر احساس کنند بازی یه اندازه کافی لذت بخش نیست همه چیز رو از نو شروع میکنند.
همین اتفاق برای RE7 هم افتاد و بازی که از سال 2012 تا 2015 با سبک و سیاق RE6 در حال ساخت بود به بن بست خورد و مجبور شدند پروژه رو ریبوت کنند.

فرستاده شده از BKK-LX2ِ من با Tapatalk
 
دوربین اول شخصی که توی قسمت هفت استفاده و به بازیکنان تحمیل شد هیچگونه موفقیتی برای شرکت کپکام به وجود نیاورد ! نمیدونم چرا بعضی ها اصرار دارن بگن خوبه !!
تنها دلیلی که از این نوع دوربین استفاده کردن همراهی با سونی برای معرفی بیشتر PS VR بود .
اگر نبود نسخه های بازسازی شده ای مثل اویل دو و سه ، امروز شرکت کپکام میبایست درباره اویل هفت سرزنش میشد !
اینقدر بی استعداد و خالی از ایده هستن که باید برن غذای مونده بیش از پانزده سال پیش و که استاد میکامی پس زد و میل کنن و به طرفداران تحویل بدن ..
امیدوارم راه کونامی رو انتخاب نکنن
برند resident evil نزدیک به ۲۴ سال عمر داره ! تو این ۲۴ سال کلی نسخه فرعی و اصلی به خودش دیده . من نمی دونم چه اصراری دارید امثال شماها که ۲۴ سال باید به چیز تکراری به خوردتون بدن ؟ یه زمان دوربین کلاسیک بود ، یه زمان اومد رو شونه و الانم با re7 اول شخص شد و خیلی هم‌ عالی و موفق عمل کرد. از همه مهمتر المان های re رو حفظ کرد. از کمبود مهمات بگیر تا ترس و بقا و معما و مدیریت ایتم و خیلی از نکات دیگه که جزو امضای این سری بازی محسوب میشن . قطعا اگر این تغییرات نبود و از این به بعد هم نباشه ! هیچوقت یه برند گیمینگ اونم تو ژانر وحشت نمی تونه ۲۴ سال دووم بیاره . پس بهتره بذاریم کپکام راه درستی که پیدا کردرو ادامه بده ! استاندارد ها و امضاهای re در گیم‌پلی مهمه فقط و فقط نه زاویه و دید دوربین !
 
کپکام اگه یکم بخواد دایرکشن بازی رو عوض کنه متهم میشه به همراهی با سونی اگه بخواد به خواسته فن هاش احترام بزاره و یـ ریمیک با کیفیت در کنار پای بند بودن به ریشه هاش درست کنه میشه تهی از ایده و غیره تهش هم وضعش اینقدری خرابه که که نزدیکی محدوده کونامی شده و کم مونده سقوط کنه تو همون دره ای که کونامی سقوط کرده !
اضافه میکنم : این که کپکام در ساخت رزیدنت اویل هفت و تغیرات گسترده اون با سونی برای معرفی PS VR همکاری کرد برای من موضوعی هست کاملا روشن
ضمنن این تغیراتی که از نظر شما خوب بوده رو مدیون لغو بازی سایلنت هیلز بود !
در رابطه با قسمت دوم فرمایش شما : منظور من از بی استعدادی و خالی بودن از ایده نسخه اولیه رزیدنت اویل چهار بود که گویا داره ازش الگو برداری میکنه ( ارواح و این چیزا )
اشاره هم کردم به بیش از پانزده سال پیش ( زمان اویل چهار ) که منظورم و بد متوجه شدید !
شرمنده اگه اینجا فروم و جای تبادل نظر هستش و نظر میدید جواب در مقابل پس میگیرید به خدا شرمنده !!!
خودتون خوب میدونید جانب داری باعث تنش میشه پس بیخیال ، به هر شکل من اصلا قصد ناراحت کردن شما رو نداشتم و ندارم احمد جان
با سلام و احترام. بر فرض که حرف شما درسته و جو اینجا همونی که شما میگی باشه. ولی دلیل نداره در جواب به یک نظر عادی، اینطور موضع بگیریم. من خودم تو این فروم تازه واردم و هیچکدوم از کاربرارو نمیشناسم، ولی شخصا ندیدم کسی بخاطر پست ها یا لایک های بیشتر مغرور بشه، اگرم بشه عقلانی نیست.
با سلام و عرض ادب ، ممنون از انتقاد و راهنمایی ..
امیدوارم هرچه زودتر با بقیه کاربران آشنا بشید و در کنار هم اوقات خوبی داشته باشیم .
من نمی دونم چه اصراری دارید امثال شماها که ۲۴ سال باید به چیز تکراری به خوردتون بدن ؟
ما رزیدنت اویل یک ، دو و سه که ریمیک شدن هم دوست داریم ، ما تکرار و دوست داریم چون تکرار موفقیت لذت بخشه و تکرار اشتباه دردناک
شما که چیز جدید دوست دارید ، رزیدنت اویل هفت نوش جونتون
 
  • Like
Reactions: Un_Tlou
امیدوارم هرچه زودتر با بقیه کاربران آشنا بشید و در کنار هم اوقات خوبی داشته باشیم.

sigh ......نمیخواستم جواب بدم ولی...

شما خودت الان چون من تازه واردم و کامنتام کمه با غرور داری جواب میدی، بعد از بقیه ایراد میگیری؟ حالا اگه کسی بود که سال ها تو فروم "سابقه" داشت اینقدر سرسری جواب میدادی؟ اول یه نگاه به ادبیات خودت بنداز بعد بیا از بقیه ایراد بگیر.
 
بی جهت نیست که کپکام به دوران اوج خودش برگشته و بازی های بسیار با کیفیتی رو داره منتشر میکنه .

این موتور Re Engine که دارن بی نظیره . این موتور قدرتمند گرافیکی تازه نسل نهم باز هم قدرت بی نظیر خودش رو نشون میده . کپکام نسل هفتم یه سوتقام بود که رفت به تاریخ پیوست . به بازگشت کپکام شکوهمند میتونین با خیال راحت سلام کنید ...

کنفرانس کپکام در سال 2019 و استفاده از تکنولوژی های جدید استفاده شده در بازی های کپکام در نسل هشتم و چشم اندازی به سمت نسل نهم .....

:Arrowd:

به دوستان این موضوع رو اطلاع بدم که بازی اویل 2 ریمیک و همین طور اویل 3 ریمیک و دویل می کرای 5 و جتی بازی اویل 7 از تکنولوژی پیشرفته در بخش انیمیشن یعنی Motion matching استفاده کردن و به همین جهت انیمیشن های بازی و تعامل شخصیت های بازی به محیط و اشیا و اجسام پیرامونش بی نظیر بود و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بود .

به طور مثال در این ویدئوی کوتاه میتونید بخشی از سیستم Motion matching و تعاملش با محیط رو نگاه کنید . این تکنولوژی به سیستم موشن کپچر کمک میکنه که تعامل حیرت انگیری با محیط پیرامون خودش داشته باشه ! محاسبات فیزیک :
  • تعامل اجسام با انیمیشن ها
  • تعامل محیط با انیمیشن ها
  • تعامل انمیشن جداگانه با انمیشن جداگانه
  • تعامل انیمیشن های به هم پیوسته با انیمیشن های به هم پیوسته
  • و ......
همه چیز رو به طرز حیرت انگیری پردازش میکنه و انیمیشن های موشن کپچر شده رو در بخش تعامل با محیط به زیبایی هر چه تمام تر نشون میده . تو خیلی از بازی ها مشاهده کردین که برای در باز کردن چه باگ هایی دیده میشه و یکپارچگی انیمیشن ها چقدر بد هستش . مثلا شخصیت دورن بازی میخواد در رو باز کنه انیمیشن های به هم وصل شده به صورت تیکه تیکه نشون داده میشه و شکل بدی به خودش میگیره . تکنولوژی Motion matching این مشکل رو برطرف کرده

View attachment RE ENGINE PROCEDURAL ANIMATION & MOTION MATCHING - Segment1(00_25_00.599-00_25_44.776).mp4


















تو این صحنه میتونید مشاهده کنید که داره دو تصویر نشون داده میشه . یکی بدون Motion matching و دیگری با Motion matching تو اونی که بدون Motion matching هستش شاهد فرو رفتن دست تو صورت زامبی میشیم و همین طور دست زامبی رو شخصیت بازی ولی اون ویدئویی که با Motion matching هستش میتونید شاهد باشید که چه تعامل بی نظیری داره دست لیون با سر زامبی و شاهد باگ و فرو رفتگی نمیشیم . آخر ویدئو جاهایی که ایجاد باگ کرده با دایره زرد رنگ نشون داده میشه .

View attachment RESIDENT EVIL 2 MOTION RETARGETING & CHARACTER SYNCHRONIZATION - Segment1(00_02_10.330-00_02_...mp4


















در این ویدئو هم داستان یک ویدئو در حال راه رفتن و عبور از موانع با MM و دیگری در حال دویدن و عبور از موانع با MM . همین طور که در ویدئو مشاهده میکنید نحوه رفتاری حرکت شخصیت داخل بازی با محیط های پیرامون خودش هستش . محیط های دست انداز و دارای پستی بندی ها . اول عکس رو مشاهده کنید که شعاع حرکتی و تنوع حرکتی شخصیت داخل بازی رو نشون میده که چقدر میتونه تنوع حرکتی عبور از موانع رو داشته باشه .

Capture515151.PNG

و همون طور که در ویدئو هم مشاهده میکنید پیوستگی انیمیشن ها با MM به بهترین حالت ممکن پردازش و نمایش داده میشه .

View attachment RE ENGINE PROCEDURAL ANIMATION & MOTION MATCHING - Segment1(00_23_34.646-00_24_03.008).mp4


















یکی دو سال پیش این ورا من یه مقاله گذاشته بودم ( هی چی گشتم پیدا نکردم و نمیدونم کجا گذاشتم اون مقاله رو ... ) از سیستم انیمیشن سازی و موشن کپچر سری NBA 2K در نسل هشتم . سازندگان بازی 2K اومده بودن اول به صورت کامل از نوک پا تا نوک سر عضلاتی رو برای بازیکن های داخل ازی طراحی کرده بودن . بعد با طراحی عضلات و ماهیچه ها شبیه سازی آناتومیک بدنی انسان در واقعیت کاری کرده بودن که در بازی حتی شما شاهد تکون خوردن عضلات بازیکنان در سری NBA 2K باشید .

شما وقتی چنین کار بزرگی رو میکنین میتونین اون وقت با استفاده از سیستم موشن کپچر به صورت بسیار بسیار طبیعی تری انیمیشن های کپچر شده رو در بازی اضافه کنین . هر قسمتی از بدن که تکون میخوره عضلات و ماهیچه های بدن انسان در باقی قسمت ها هم تحت تاثیر خودش قرار میگیره . شما در خیلی بازی ها میبینید که مثلا شخصیت داخل بازی که داره دستش بالا میره بقیه بدنش مثلا زیر بغل شخصیت داخل بازی به شکل مصنوعی کش میاد و انگاری شاهد یک خمیر کشیده شده هستین .. حالا بازی های کمپانی کپکام هم از این سیستم آناتومیک بدن انسان استفاده کرده تا بتونه انییمشن های بسیار با کیفیت و بی نظیری رو توسعه بده و طراحی کنه . در ویدئوی زیر به خوبی متوجه میشید که منظور من دقیقا چی هستش .


View attachment MODULAR RIGGING FOR SIMPLICITY AND EFFICIENCY - Segment1(00_16_22.147-00_16_51.276).mp4


















در ویدئوی بعدی اول مثالی از بازی PES 2020 میزنم . امسال سازندگان بازی تونستن بخش هایی از کیت بازیکنان رو مثل شورت ورزشی بازیکنان وقتی در حالت های مختلف هستن شورت ورزشی نسبت به حرکت بازیکن واکنش هایی از خودش نشون بده . در سال های قبل بازیکن هر نوع حرکتی میکرد شورت ورزشی به صورت ساکن میموند و همین موضوع باعث میشد از کیفیت های انیمیشن های بازی زده بشه . سازندگان اول امسال چند ضلعی ها و طراحی های پشت شورت ورزشی مثل ران پا و ... رو طراحی کردن و بعد هم شورت ورزشی رو کاری کردن که بتونه به صورت طبیعی تکون بخوره .

View attachment eFootball PES 2020_20191221171716.mp4


















حالا تیم سازنده کپکام تونسته لباس Leon رو در بازی رو به صورت بسیار زیبایی شبیه سازی کنه لباس Leon هنگامی که دست هاش به بالا و طرف های مختلف حرکت میکنه به حرکت در میاد و دیگه مثل خیلی از بازی ها لباس حالت کش دار و مصنوعی پیدا نمیکنه . شما ویدئو رو مشاهده کنید کاملا دو مثال در کنار هم گذاشته شده که حرکت لباس ها رو میتونید مشاهده کنید یکی با تکنولوژی جدید تر و دیگری با تکنولوژی قدیمی تر .

برای طراحی چنین کاری باید عضلات و ماهیچه ها و چند ضلعی های کاراکتر در پشت لباس رو شبیه سازی کنن و طراحی کنن . اگر این کار رو نکن پشت لباس کاراکتر ها خالی هستش . یعنی پشت لباس هیچی نیست و این یکی از دلایلش محدودیت های سخت افزاری هستش . مثلا در بازی های ورزشی گروهی سازنده ها مجبورن بخش هایی از چند ضلعی های پشت کاراکتر رو به صورت خالی بذارن . چون هر چقدر میزان چند ضلعی های یه کاراکتر بیشتر باشه به همین سو پردازش سنگینی رو با خودش در بر میگیره . حساب کنید محاسبات فیزیک توپ - تماشاگرا - محاسبات انیمیشن های 22 بازیکن - هوش مصنوعی و .......

View attachment MODULAR RIGGING FOR SIMPLICITY AND EFFICIENCY - Segment1(00_17_00.619-00_17_19.772).mp4


















در پایان وقتی بود شاید با توضیحات بیشتری بعدا اومدم و نکات دیگری رو هم به دوستان گفتم . شاید هم مقاله ویدئویی تدارک ببینیم و به صورت رسمی در بازیسنتر منتشر کنیم با جزئیات بیشتر و نکات فنی تخصصی تر .
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or