گزارش: وضعیت خطرناک کارمندان Naughty Dog از زبان خودشان

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
درود بر دوستان
مطلب زیر که با توجه به ترجمه گزارش کوتاکو و یه سری توییت از کارمند سابق ناتی داگ تهیه شده که من اینجا بازنشر میدم:

ساخت عناوین با ارزش و بی ارزش ساختن نیروی انسانی | وضعیت خطرناک کارمندان Naughty Dog را از زبان خودشان بشنوید.

در یک شب از ماه فوریه، طراحان بسیاری در استودیو ناتی داگ برروی جدیدترین اثر این شرکت کار می‌کردند که صدای شکستگی بلندی شنیدند. لوله فلزی بزرگی از بالا دقیقا کنار میز کار آنان افتاد که فقط چند سانتیمتر با تهدید سلامتی افراد حاضر در استودیو فاصله داشته است.
اتفاقی که مطالعه کردید پس از ساعت ۹ شب رخ داده است و مسئولین تعمیر و نگهداری با تکیه بر منطق تعطیل شدن استودیو، در محل حاضر نبودند؛ اما در ناتی داگ افراد همیشه درحال کار هستند!

مالکان ساختمان استودیو بلافاصله نسبت به این رویداد واکنش نشان دادند و با اخراج تیم قبلی، تیم دیگری از کارگران را استخدام و موارد ایمن سازی ملک را تقویت کردند.
این موضوع پایان یافت اما برای کارمندان ناتی داگ اهمیت سلامت جانی آنان ازطرف استودیو و قوانین حاکم بر آن در هاله ای از ابهام باقی ماند. در حال حاضر بازیسازان فعال در ناتی داگ، شب ها و آخر هفته ها نیز مشغول توسعه The Last of Us 2 هستند و یک سوال را از خود می پرسند: "آیا ارزش دارد؟!"

یکی از کارکنان ناتی داگ اخیرا به تیم کوتاکو گفته است که "این بازی واقعا خوب است اما خسارت زیادی به اعضا وارد کرده است"
در صنعت گیم، اضافه کاری امری عادی محسوب می‌شود و تقریبا غیرممکن است شما بازی موفقی را پیدا کنید که حاصل هفته ها یا ماه ها سخت‌گیری و اضافه کاری نباشد.
بازی های ناتی داگ عناوین کاملی محسوب می‌شوند، آنچارتد ها و دلست آو آس، با گرافیک واقع گرایانه و سطح کیفی بسیار بالا توانسته اند جزییاتی را نمایش دهند که در کمتر عنوانی قابل مشاهده است. ناتی داگ از قوانینی تبعیت می‌کند که در آن بازی ها باید کامل و بی نقص باشند بدون توجه به تبعات جانی این نتیجه. افرادی که پیشتر در این شرکت فعالیت داشته اند آن‌را بهترین و بدترین جا برای کار کردن می‌نامند. ناتی داگ محلی برای کار کردن در کنار طراحان و مهندسان تراز اول است که به کارکردن بیش از ۱۲ ساعت در روز و از بین رفتن تعطیلی آخر هفته ها منجر می‌شود. این سیستم نوعی قربانی کردن سلامتی، روابط و زندگی شخصی کارکنان در راستای آرمان های یک کمپانی است.

"آنان از شما حمایت می کنند، غذا آماده می کنند و حواسشان به زمان خستگی شما درحین کار هست اما در اولویت اتمام کار سپرده شده به هر قیمتی است."

یکی از اصلی‌ترین عواقب این نوع رفتار، از دست دادن کارمندان است. جالب است بدانید از ۲۰ طراح غیر ارشد که برروی عنوان آنچارتد۴ فعالیت داشتند اکنون فقط ۶ نفر از آنان همچنان در ناتی داگ هستن که آمار ۷۰ درصدی خروج کارکنان در این بخش را نمایش می‌دهد.

"این چیزی نیست که بخواهد برای هر بازی تکرار شود و غیرقابل تحمل است. لحظه ای در زندگی هست که متوجه می‌شوید نمی‌توانید این کار را ادامه دهید، سن شما در حال افزایش و کار کردن در تمام طول شب دشوار است."

متن و مطالب بدست آمده از طریق صحبت های تیم کوتاکو با ۱۳ کارمند سابق و فعلی ناتی داگ است که بطور ناشناس پخش شده است چراکه اجازه صحبت کردن با رسانه ها را ندارند.
شایان ذکر است پیش از این نیز اطلاعات وحشتناکی از روند توسعه سخت‌گیرانه آنچارتد۴ بدست آمده بود.

پس از اتمام توسعه بازی Uncharted 4 ناتی داگ به دو تیم تقسیم شد، یکی وظیفه ساخت بسته الحاقی Lost Legacy را برعهده داشت که کارمندان، آن را پروژه ای پراسترس تر و سخت‌گیرانه تر از آنچارتد۴ خطاب کرده اند و تیم دیگر که به سوی دنیای دلست آو آس قدم برداشت.
همانطور که می‌دانید قسمت چهارم آنچارتد مشکلات بسیاری را مانند جدایی Amy Hennig پشت سر گذاشت و از همین رو دچار تغییرات بسیاری در روند تولید شد که اضافه کاری بیشتری را بر کارمندان تحمیل کرد. در پروسه ساخت The Last of Us Part 2 قرار بود این مشکلات و تغییرات به حداقل برسد و نیل دراکمن با دوراندیشی از محتوای نهایی بازی درتلاش بود تا فشار روی کارکنان را کاهش دهد. اما در آستانه E3 2018 که کمپانی درحال ساخت یک دمو قابل بازی برای تستر ها بود که برخی از ایرادات بازی آشکار شدند و منجر به تغییرات اساسی و قرار دادن جزییات بیشتر در جهت روایت دقیق تر داستان شد.

در انتهای سال ۲۰۱۸ میلادی همه بخش های استودیو در اضافه کاری به سر می‌بردند. برای انجام وضایف ساعت های بسیاری خارج از تایم استاندارد را مشغول ساخت و خلق بودند. برخی تا دیروقت کار می‌کردند چراکه وظیفه تحمیل شده در ساعت کاری عادی گنجانده نمی‌شد. طراحانی بودند که تا زمان پاسخ مثبت گرفتن از کارگردان ها حق خروج نداشتند و کارگردان‌ها نیز به دلیل جلسات روزانه تا ساعت ۶-۷ عصر فرصت نمی‌کردند تا کار های آنان را مشاهده کنند و اجازه خروج دهند. انیمیشن ساز ها مجبور بودند تا زمان اجرا در داخل محیط بازی و هماهنگی با برنامه نویس و طراح در داخل دفتر استودیو منتظر بمانند. و هنرمندان دیگری که بر هر دلیل فشار کاری بسیاری را به دوش خود می‌کشیدند.

"اگر یک انیمیشن باید در داخل بازی پیاده شود و شما در ساعت مقرر داخل استودیو نباشید تا به طراح کمک کنید، حق خروج را از انیمیشن‌ساز سلب کرده‌اید و ممکن است مجبور شود تمام شب را در استودیو منتظر بماند."

آقای Evan Wells مدیریت این کمپانی در سال ۲۰۱۶ با جیسن شرایر، سردبیر کوتاکو اینگونه صحبت کرده است:
"ما برای همه بازی‌هایمان سخت‌گیری می‌کنیم و هیچ‌وقت انتظار کار ۴۰ ساعت (پایه) در هفته را تغییر نمی‌دهیم. کارکنان وقت بیشتری می‌گذارند و این به بنیه آنان مربوط است که چقدر توان دارند.
افراد بطور طبیعی این‌کار را انجام می‌دهند به این دلیل که ما افراد بخصوصی را استخدام می‌کنیم. ما مردمی را می‌خواهیم که انگیزه بسیاری برای اثر گذاشتن در صنعت گیم داشته باشند و آنان به ناتی داگ می‌آیند."

هرچند صحبت های آقای ولز منطقی بنظر می‌رسد اما نقل‌قول کارمندان سابق و فعلی این شرکت که در ادامه نیز به برخی از آن‌ها می‌پردازیم برخلاف صحبت های ایشان است و حاکی از نوعی شکنجه می‌باشد.

"این یک محیط خلاقانه و فوق العاده است اما شما نمی‌توانید به خانه بروید."

"تصمیم مدیریت استودیو با تعداد کارکنان پایین بود و هیچ‌وقت رویکردی مبنی بر استخدام افراد بیشتر را شاهد نبودیم."

"انتظار سطح کیفی یکسان از افراد تازه‌کار و با‌تجربه بسیار مسخره است که منجر به حجم استرس بسیار زیاد و کاهش اعتماد بنفس آنان می‌شد."

"همکاران فکر می‌کردند افزایش زمان تولید (تاخیر سه ماهه بازی) باعث کاهش استرس و حجم کار می‌شود اما اشتباه می‌کردند. اولین چیزی که برای ما مشخص شد این بود که قرار نیست سرعت ساخت را کمتر کنیم."

در نهایت برای پایان دادن به این مطلب رشته توییت هایی از جوناتان کوپر (کارمند سابق ناتی‌داگ) که در پی انتشار این مقاله پخش شده است را جمع آوری کرده ایم.
"وقتی ناتی داگ را ترک کردم شروع به تهدید عدم پرداخت آخرین حقوقم کردند تا بتوانند مرا مجبور به امضای قراردادی مبنی بر لو ندادن جزییات وضعیت توسعه بازی کنند. که در نهایت توانستم آنان را متقاعد کنم کارشان غیرقانونی است.
زمانی که من درحال ترک استودیو بودم بطور میانگین در هفته ۴۶ ساعت مشغول کار بودم و داستان وحشتناکی از این اضافه‌کاری ها ندارم. تیم داستان‌سرایی بسیار سازمان‌یافته و دقیق کار می‌کرد و ما باید نسبت به هر گفته‌یِ آنان واکنش نشان می‌دادیم. وضعیت کارکنان به این شکل نبود که فقط تیم طراحی سختی می‌کشید و بقیه در آسودگی بودند!
برای دمویی که در ماه سپتامبر پخش شد فشار بسیار زیادی روی تیم انیمیشن وارد آمد که یکی از دوستان خودم را هم به دلیل فشار زیاد راهی بیمارستان کرد."



 
آخرین ویرایش:

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین


اینو توصیه میکنم ببینید راجب بحث کرانچ.
راجب ناتی داگ هم نبست پس سپاهیان نیل دراکمن میتونن شمشی هاشونو غلاف کنن و بدون تعصب ببینن تا اطلاعاتشون بره بالا.
ولی خب چه خوشتون بیاد چه نیاد، این وضعیت تو راکستار و ناتی داگ و CDPR و کلی استودیوی دیگه که هنوز گندش در نیومده پابرجاست.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
انگار حداقل تو ریست ارا خیلی رو موضوع حساس شدن
#CrunchNoMore I will not buy Last of Us 2. Join me

چه احمق هایی اند
شکست تجاری که کمکی نمی کنه به قضیه... بدتر هم می کنه تازه
بعلاوه اینا همه سر RDR2 هم یادمه شکل گرفت... تاثیری نمی کنه. همون عادی انتقاد کنن کافیه جدا. چون تو همون گزارش ها اومده که اینا میخواستن سر همون Tlou 2 هم بعد وقایع آنچارتد 4 فشار رو کم کنن با برنامه ریزی درست (که نتونستن، بگذریم :D)
 

mr-game&watch

کاربر سایت
Apr 26, 2012
1,395
چه احمق هایی اند
شکست تجاری که کمکی نمی کنه به قضیه... بدتر هم می کنه تازه
بعلاوه اینا همه سر RDR2 هم یادمه شکل گرفت... تاثیری نمی کنه. همون عادی انتقاد کنن کافیه جدا. چون تو همون گزارش ها اومده که اینا میخواستن سر همون Tlou 2 هم بعد وقایع آنچارتد 4 فشار رو کم کنن با برنامه ریزی درست (که نتونستن، بگذریم :D)
یجورای آدم درگیر دوگانگی میشه وقتی میخواد کاری انجام بده ولی توانایی بهبود شرایط رو نداره، یکجورایی واکنش عصبی هست تا تصمیم با فکر. توی همون تاپیک هم یک نفر تذکر داد که اینکار فقط باعث میشه میزان ساعت کار و شرایط کاری هم بره توی فرم NDA کارکنان.
Offtopic:
بحث NDA شد یاد Retro Studio افتادم که هنوز ملت (یکیش خودم) تو کف اینن که اینا بعد DKC:TP و قبل MP4 چکار میکردن!!؟
 
  • Like
Reactions: Z-fan

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
یجورای آدم درگیر دوگانگی میشه وقتی میخواد کاری انجام بده ولی توانایی بهبود شرایط رو نداره، یکجورایی واکنش عصبی هست تا تصمیم با فکر. توی همون تاپیک هم یک نفر تذکر داد که اینکار فقط باعث میشه میزان ساعت کار و شرایط کاری هم بره توی فرم NDA کارکنان.
Offtopic:
بحث NDA شد یاد Retro Studio افتادم که هنوز ملت (یکیش خودم) تو کف اینن که اینا بعد DKC:TP و قبل MP4 چکار میکردن!!؟

عملا کاریش نمیشه کرد :D همین که عمومی میشه ولی بازم خوبه
هم تک تک منیوفکچرر ها و اون قضیه چینی های اویغور و... (که تاپیکش الان جزو تاپیک های مهم و پین شده ریست ارا هم هست)
هم این قضیه فعلی سر ناتی داگ که قبلا هم موردش سر بایوور و راکستار هم رخ داد گزارشاتش
عمومی شدنش ضرری نمیرسونه که هیچ، صدای یه سری رو هم میده بیرون که خوبه در کل

---

رترو فکر کنم 4 ساله میساختن و خط میزدن... چه سوزشی داشته کارمند اون جا باشی این مدت :-"
برای اونم من قبلا یه ویدیو یه جا گذاشته بودم، وضعیت شو شرح می داد... کرانچ اش رو نمیدونم ولی از لحاظ مدیریتی قشنگ تو در و دیوارن به صورت کامل
 
  • Like
Reactions: mr-game&watch

PrinceofPersiα

کاربر سایت
Jul 4, 2006
3,462
وضعیت خطرناک کارمندان Naughty Dog از زبان خودشان


غلط کردن وضعیت شون خطرناکه! پس گوتی ها چی میگه؟ هان؟ :rage::rage:
ثونی و نوتی دُگ بی نقص عن. چرا میسوزید همتون؟ اصلا همتون لوزرید و اگه میتونید اندازه من به این کشور خدمت کنید.

لعنت به این خونه نشینی که ما را به چه کارایی واداشته :D
 

PrinceofPersiα

کاربر سایت
Jul 4, 2006
3,462
یک داستان شخصی برای خودم پیش اومده این بوده که من سال اخر کامپیتورم تو کانادا داشتم با چند تا از دانشجوها و مشاورا حرف میزدم که برای کار کجا درخواست بفرستم و از علاقه ام برای کار تو صنعت بازی میزدم همه بهم چپ چپ نگاه میکردن میگفتن مگه دیوانه ای بری تو صنعت گیم مثل سگ ازت کار بکشن و حقوق پایینم بدن بهت وقتی میتونی بری تو بانک و کمپانیهای نرم افزاری دیگه با کار کمتر و کم استرس تر پول بیشتری دراری؟ یعنی ببینید چقدر اوضاع صنعت داغون که برنامه نویسا و طراح هایی که دارن فارع و تحصیل میشن رو اینجوری فراری میده. چند سال دیگه کیفیت بازی ها با کله خورد زمین بدونید دلیلش چیه.

بیا برو تو یوبی مونترال. تو لیست بهترین شرکت ها از نظر شرایط محیط کاری پنجم یا سوم هست تو کانادا
یه لیست هم بهت میدیم چند تا از سرانش را ترور کنی شاید اوضاع یه سری چیزا و بازی هاشون بهتر بشه اونجا :D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار


اینو توصیه میکنم ببینید راجب بحث کرانچ.
راجب ناتی داگ هم نبست پس سپاهیان نیل دراکمن میتونن شمشی هاشونو غلاف کنن و بدون تعصب ببینن تا اطلاعاتشون بره بالا.
ولی خب چه خوشتون بیاد چه نیاد، این وضعیت تو راکستار و ناتی داگ و CDPR و کلی استودیوی دیگه که هنوز گندش در نیومده پابرجاست.
دقیقا بحث اینجاست و شماها نمیخواید بفهمید که چیزی که بهش میگید کرانچ، هیچ ربطی به نیل دراکمن نداره، و اصلا از بالا به پایین تحمیل نمیشه.... خود افراد رده بالای استودیو بیشتر از زیر دست هاشون کار میکنن.... پس شما ها هم میتونید این شمشیر هیتتون نسبت به نیل و ناتی داگ رو بیارید پایین :D:-j
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
دقیقا بحث اینجاست و شماها نمیخواید بفهمید که چیزی که بهش میگید کرانچ، هیچ ربطی به نیل دراکمن نداره، و اصلا از بالا به پایین تحمیل نمیشه.... خود افراد رده بالای استودیو بیشتر از زیر دست هاشون کار میکنن.... پس شما ها هم میتونید این شمشیر هیتتون نسبت به نیل و ناتی داگ رو بیارید پایین :D:-j
من کاری به طور مشخص به ناتی داگ نداشتم.
چند بارم گفتم که قضیه همگانیه تو این صنعت.
حتی ۲ تا استودیوی محبوب خودم رو مثال زدم که درگیر این مشکلن.

ولی خب شما خیلی تو عمق فن بوییسم فرو رفتید.
راحت باشید.
تاپیک دراختیار شما...
 

( Layken )

عضو تحریریه
Nov 29, 2009
3,153
نام
حامد
هر چی شمشیر دارید و ندارید غلاف کنید که در درجه اول کیفیت بازی مهمه
الان این باعث بشه خللی در روند پولیش بازی و کیفیت نهایی بازی ایجاد کنه، این ما هستیم که ضرر می کنیم چون دوست داریم یک بازی با نهایت کیفیت به دستمون برسه
پس کشش ندید صلوات بفرستید که الی منتظره بیاد تا برویم.
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
خیلی ها دچار کژ فهمی شدند درباره کرانچ و مگه دوست ندارید بازیهایی مثل دلست بیشتر باشه؟

من الان خودم تو شخمی ترین وضعیت کرانچ هستم! از ساعت هشت صبح میرم کارای مغازه رو راه میندازم تا همین ساعت دوازده و نیم شب که برمیگردم خونه! تازه مسئولیت های زن و زندگی و خانواده هم بماند! تمام این مسائل هم در بدترین وضعیت اقتصادی ممکن هست. که کرونا هم به این وضع اقتصادی اضافه شده

ولی همه این موارد رو تحمل میکنم و استقبال هم میکنم چرا؟ چون اگر تحت این فشار ها به یک نتیجه ای برسم من یک برد اقتصادی کردم و نتیجه تمام این فشارهای امروزم رو میگیرم و شاید هم نگیرم ولی اول اخرش سودش برای خودمه

حالا در زمینه استدیوهای بازیسازی چه طور؟ دلست 2 ده میلیون بفروشه حقوق کارمند ها یک عدده، 15 میلیون بفروشه بازم یک عدده بره بالای 20 میلیون هم یک عدده. دقت کنید از سران استدیو صحبت نمیکنم. نه از کسایی که صحبت میکنم که نه کریدت ی بهشون میرسه در مدیا و نه پاداش درست و حسابی میگیرن و نه هیچی و برای همینه تو خبر میخونید که یکسری ها تو استدیو دوست دارن بازی شکست بخوره! چون یک قراردادی دارند و تحت اونقدر قرارداد سونی هرچقدر بخواد میتونه ازشون کار بکشه و در اکثره این قرارداد ها اگر وسط پروژه طرف بزنه بیرون به معنی واقعی کلمه بدبدخت میشه. مثل قراردادهای کارمندهای داخلی کشور خودمون که بابت حقوق ماهی 1.5 باید سفته 150 میلیونی بدن و حداقل 5 سال در اون شغل باقی بمونند و اگر بزنند بیرون اون سفته 150 میلیونی بیخ خره طرفو میگیره

وضعیت از چیزی که فکر میکنید خیلی پیچیده تره. حالا سونی چه حرکتی میتونه بزنه؟ (بیاد یک استدیو به عظمت ناتی داگ بنا کنه و فشار کاری (هر نسل چند بازی درجه یک) از بار استدیو کم بشه و یا اینکه کارمند ها مخصوصا اونایی که بشدت در کرانچ هستند رو در سود بازی سهیم بکنه که هیچ وقت این اتفاق رخ نمیده
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
فگر گن دیسک و کاور بازی بدستت میرسه... بوش میکنی... یه بویی میده! بوی بیگاری. بوی اکراه از روی اجبار. بوی عملگی. :Laughing:

اره واقعا فکر کن راجب تمام کارهای که تو زندگیت داری انجام میدی از صبح که بلند میشی نهاری که میخوری برنجی که میخوری بوی بیگاری و بد بختی هم وطن خودت میده .

چرا برای هم وطن های خودتون انقدر تلاش نمیکنین برای اون راننده تاکسی بد بخت یا برای اون دست فروش یا اون بچه بد بختی که سر چهاراه گل میفروشه یا .... موارد دیگه بوی گند انها رو احساس نمیکنین ؟

چرا بوی گند کلیه وسیله های که از چین وارد کشور میشه و فروش میره احساس نمیکنین که دارن برده داری نوین انجام میدن ؟

کار سخت و حقوق مناسب اینها بوی گند میده . :|
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر