گزارش: وضعیت خطرناک کارمندان Naughty Dog از زبان خودشان

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
درود بر دوستان
مطلب زیر که با توجه به ترجمه گزارش کوتاکو و یه سری توییت از کارمند سابق ناتی داگ تهیه شده که من اینجا بازنشر میدم:

ساخت عناوین با ارزش و بی ارزش ساختن نیروی انسانی | وضعیت خطرناک کارمندان Naughty Dog را از زبان خودشان بشنوید.

در یک شب از ماه فوریه، طراحان بسیاری در استودیو ناتی داگ برروی جدیدترین اثر این شرکت کار می‌کردند که صدای شکستگی بلندی شنیدند. لوله فلزی بزرگی از بالا دقیقا کنار میز کار آنان افتاد که فقط چند سانتیمتر با تهدید سلامتی افراد حاضر در استودیو فاصله داشته است.
اتفاقی که مطالعه کردید پس از ساعت ۹ شب رخ داده است و مسئولین تعمیر و نگهداری با تکیه بر منطق تعطیل شدن استودیو، در محل حاضر نبودند؛ اما در ناتی داگ افراد همیشه درحال کار هستند!

مالکان ساختمان استودیو بلافاصله نسبت به این رویداد واکنش نشان دادند و با اخراج تیم قبلی، تیم دیگری از کارگران را استخدام و موارد ایمن سازی ملک را تقویت کردند.
این موضوع پایان یافت اما برای کارمندان ناتی داگ اهمیت سلامت جانی آنان ازطرف استودیو و قوانین حاکم بر آن در هاله ای از ابهام باقی ماند. در حال حاضر بازیسازان فعال در ناتی داگ، شب ها و آخر هفته ها نیز مشغول توسعه The Last of Us 2 هستند و یک سوال را از خود می پرسند: "آیا ارزش دارد؟!"

یکی از کارکنان ناتی داگ اخیرا به تیم کوتاکو گفته است که "این بازی واقعا خوب است اما خسارت زیادی به اعضا وارد کرده است"
در صنعت گیم، اضافه کاری امری عادی محسوب می‌شود و تقریبا غیرممکن است شما بازی موفقی را پیدا کنید که حاصل هفته ها یا ماه ها سخت‌گیری و اضافه کاری نباشد.
بازی های ناتی داگ عناوین کاملی محسوب می‌شوند، آنچارتد ها و دلست آو آس، با گرافیک واقع گرایانه و سطح کیفی بسیار بالا توانسته اند جزییاتی را نمایش دهند که در کمتر عنوانی قابل مشاهده است. ناتی داگ از قوانینی تبعیت می‌کند که در آن بازی ها باید کامل و بی نقص باشند بدون توجه به تبعات جانی این نتیجه. افرادی که پیشتر در این شرکت فعالیت داشته اند آن‌را بهترین و بدترین جا برای کار کردن می‌نامند. ناتی داگ محلی برای کار کردن در کنار طراحان و مهندسان تراز اول است که به کارکردن بیش از ۱۲ ساعت در روز و از بین رفتن تعطیلی آخر هفته ها منجر می‌شود. این سیستم نوعی قربانی کردن سلامتی، روابط و زندگی شخصی کارکنان در راستای آرمان های یک کمپانی است.

"آنان از شما حمایت می کنند، غذا آماده می کنند و حواسشان به زمان خستگی شما درحین کار هست اما در اولویت اتمام کار سپرده شده به هر قیمتی است."

یکی از اصلی‌ترین عواقب این نوع رفتار، از دست دادن کارمندان است. جالب است بدانید از ۲۰ طراح غیر ارشد که برروی عنوان آنچارتد۴ فعالیت داشتند اکنون فقط ۶ نفر از آنان همچنان در ناتی داگ هستن که آمار ۷۰ درصدی خروج کارکنان در این بخش را نمایش می‌دهد.

"این چیزی نیست که بخواهد برای هر بازی تکرار شود و غیرقابل تحمل است. لحظه ای در زندگی هست که متوجه می‌شوید نمی‌توانید این کار را ادامه دهید، سن شما در حال افزایش و کار کردن در تمام طول شب دشوار است."

متن و مطالب بدست آمده از طریق صحبت های تیم کوتاکو با ۱۳ کارمند سابق و فعلی ناتی داگ است که بطور ناشناس پخش شده است چراکه اجازه صحبت کردن با رسانه ها را ندارند.
شایان ذکر است پیش از این نیز اطلاعات وحشتناکی از روند توسعه سخت‌گیرانه آنچارتد۴ بدست آمده بود.

پس از اتمام توسعه بازی Uncharted 4 ناتی داگ به دو تیم تقسیم شد، یکی وظیفه ساخت بسته الحاقی Lost Legacy را برعهده داشت که کارمندان، آن را پروژه ای پراسترس تر و سخت‌گیرانه تر از آنچارتد۴ خطاب کرده اند و تیم دیگر که به سوی دنیای دلست آو آس قدم برداشت.
همانطور که می‌دانید قسمت چهارم آنچارتد مشکلات بسیاری را مانند جدایی Amy Hennig پشت سر گذاشت و از همین رو دچار تغییرات بسیاری در روند تولید شد که اضافه کاری بیشتری را بر کارمندان تحمیل کرد. در پروسه ساخت The Last of Us Part 2 قرار بود این مشکلات و تغییرات به حداقل برسد و نیل دراکمن با دوراندیشی از محتوای نهایی بازی درتلاش بود تا فشار روی کارکنان را کاهش دهد. اما در آستانه E3 2018 که کمپانی درحال ساخت یک دمو قابل بازی برای تستر ها بود که برخی از ایرادات بازی آشکار شدند و منجر به تغییرات اساسی و قرار دادن جزییات بیشتر در جهت روایت دقیق تر داستان شد.

در انتهای سال ۲۰۱۸ میلادی همه بخش های استودیو در اضافه کاری به سر می‌بردند. برای انجام وضایف ساعت های بسیاری خارج از تایم استاندارد را مشغول ساخت و خلق بودند. برخی تا دیروقت کار می‌کردند چراکه وظیفه تحمیل شده در ساعت کاری عادی گنجانده نمی‌شد. طراحانی بودند که تا زمان پاسخ مثبت گرفتن از کارگردان ها حق خروج نداشتند و کارگردان‌ها نیز به دلیل جلسات روزانه تا ساعت ۶-۷ عصر فرصت نمی‌کردند تا کار های آنان را مشاهده کنند و اجازه خروج دهند. انیمیشن ساز ها مجبور بودند تا زمان اجرا در داخل محیط بازی و هماهنگی با برنامه نویس و طراح در داخل دفتر استودیو منتظر بمانند. و هنرمندان دیگری که بر هر دلیل فشار کاری بسیاری را به دوش خود می‌کشیدند.

"اگر یک انیمیشن باید در داخل بازی پیاده شود و شما در ساعت مقرر داخل استودیو نباشید تا به طراح کمک کنید، حق خروج را از انیمیشن‌ساز سلب کرده‌اید و ممکن است مجبور شود تمام شب را در استودیو منتظر بماند."

آقای Evan Wells مدیریت این کمپانی در سال ۲۰۱۶ با جیسن شرایر، سردبیر کوتاکو اینگونه صحبت کرده است:
"ما برای همه بازی‌هایمان سخت‌گیری می‌کنیم و هیچ‌وقت انتظار کار ۴۰ ساعت (پایه) در هفته را تغییر نمی‌دهیم. کارکنان وقت بیشتری می‌گذارند و این به بنیه آنان مربوط است که چقدر توان دارند.
افراد بطور طبیعی این‌کار را انجام می‌دهند به این دلیل که ما افراد بخصوصی را استخدام می‌کنیم. ما مردمی را می‌خواهیم که انگیزه بسیاری برای اثر گذاشتن در صنعت گیم داشته باشند و آنان به ناتی داگ می‌آیند."

هرچند صحبت های آقای ولز منطقی بنظر می‌رسد اما نقل‌قول کارمندان سابق و فعلی این شرکت که در ادامه نیز به برخی از آن‌ها می‌پردازیم برخلاف صحبت های ایشان است و حاکی از نوعی شکنجه می‌باشد.

"این یک محیط خلاقانه و فوق العاده است اما شما نمی‌توانید به خانه بروید."

"تصمیم مدیریت استودیو با تعداد کارکنان پایین بود و هیچ‌وقت رویکردی مبنی بر استخدام افراد بیشتر را شاهد نبودیم."

"انتظار سطح کیفی یکسان از افراد تازه‌کار و با‌تجربه بسیار مسخره است که منجر به حجم استرس بسیار زیاد و کاهش اعتماد بنفس آنان می‌شد."

"همکاران فکر می‌کردند افزایش زمان تولید (تاخیر سه ماهه بازی) باعث کاهش استرس و حجم کار می‌شود اما اشتباه می‌کردند. اولین چیزی که برای ما مشخص شد این بود که قرار نیست سرعت ساخت را کمتر کنیم."

در نهایت برای پایان دادن به این مطلب رشته توییت هایی از جوناتان کوپر (کارمند سابق ناتی‌داگ) که در پی انتشار این مقاله پخش شده است را جمع آوری کرده ایم.
"وقتی ناتی داگ را ترک کردم شروع به تهدید عدم پرداخت آخرین حقوقم کردند تا بتوانند مرا مجبور به امضای قراردادی مبنی بر لو ندادن جزییات وضعیت توسعه بازی کنند. که در نهایت توانستم آنان را متقاعد کنم کارشان غیرقانونی است.
زمانی که من درحال ترک استودیو بودم بطور میانگین در هفته ۴۶ ساعت مشغول کار بودم و داستان وحشتناکی از این اضافه‌کاری ها ندارم. تیم داستان‌سرایی بسیار سازمان‌یافته و دقیق کار می‌کرد و ما باید نسبت به هر گفته‌یِ آنان واکنش نشان می‌دادیم. وضعیت کارکنان به این شکل نبود که فقط تیم طراحی سختی می‌کشید و بقیه در آسودگی بودند!
برای دمویی که در ماه سپتامبر پخش شد فشار بسیار زیادی روی تیم انیمیشن وارد آمد که یکی از دوستان خودم را هم به دلیل فشار زیاد راهی بیمارستان کرد."



 
آخرین ویرایش:

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
کاری با کلیت حرف ندارم به هیچ وجه و زیاد هم وارد این بحث نمیشم.
ولی واقعا لول دیزاین بازی‌های کوجیما برای مثال، فانتوم پین با اون چپتر دوم جذابش از بازی‌های ناتی‌داگ(برای مثال، چپتر ۱۱ آنچارتد ۴) بهترن؟
البته من از بازی‌های کوجیما فقط دث استراندینگ و فانتوم و پیش‌درآمدشو بازی کردم. شاید منظورتون نسخه‌های قبلی باشه که بازی نکردم.
شاید هم تعاریفمون از لول دیزاین، متفاوته.
ببینید کارای ناتی داگ از همه جوانب تو سطح بالایی هستند ... یعنی بالانسی بین همه ی نکات مثبتش برقراره .. خب این دلیل نمیشه همشون بهترین تو صنعت باشن ... دلیل نمیشه تاثیر گذارترین باشن ... با یکم ریز بینی و حوصله هم میشه ایرادات تو کار ناتی داگ هم پیدا کرد ... معصوم از خطا که نیستن ...
 
  • Like
Reactions: last of amir

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
ببینید کارای ناتی داگ از همه جوانب تو سطح بالایی هستند ... یعنی بالانسی بین همه ی نکات مثبتش برقراره .. خب این دلیل نمیشه همشون بهترین تو صنعت باشن ... دلیل نمیشه تاثیر گذارترین باشن ... با یکم ریز بینی و حوصله هم میشه ایرادات تو کار ناتی داگ هم پیدا کرد ... معصوم از خطا که نیستن ...

ناتی داگ شاید تو همه زمینه های دیگه نه فقط لنگ بزنه که بدترین هم باشه.... ولی تو لول دیزاین و انیمیشن با اختلاف از باقیه دولوپر ها جلوتره...
 
  • Like
Reactions: Tolkien and Un_Tlou

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
ناتی داگ هرچه قدر هم تو بحث لول دیزاین خفن باشه اینجوری نیست که بگیم دست نیافتنیه همین الانش من بدونه ثانیه ای فک کردن میتونم ارکین رو مثال بیارم کل بازی هاش کل بنای ساخته هاش رو لول دیزاین میچرخه اوج شاهکارشون مرحله A Crack in the Slab توی Dishonored 2 رسما درس لول دیزاین اون مرحله ناتی داگ کاری که توش خیلی استاده اینه که تو بحث روایت پایه پای لول دیزاینش جلو میاد و به بهترین شکل ممکن همه قسمت های مختلف لول دیزاینش رو یه هم متصل میکنه واسه همین پیوستگی به شخصه خیلی دوستشون دارم ولی اینی که بخوام بگم دست نیافنیه به هیچ وجه تو بعد فنی مخصوصا انیمیشن شاید این نظر رو داشته باشم ولی لول دیزاین به هیچ وجه ....
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
ناتی داگ هرچه قدر هم تو بحث لول دیزاین خفن باشه اینجوری نیست که بگیم دست نیافتنیه همین الانش من بدونه ثانیه ای فک کردن میتونم ارکین رو مثال بیارم کل بازی هاش کل بنای ساخته هاش رو لول دیزاین میچرخه اوج شاهکارشون مرحله A Crack in the Slab توی Dishonored 2 رسما درس لول دیزاین اون مرحله ناتی داگ کاری که توش خیلی استاده اینه که تو بحث روایت پایه پای لول دیزاینش جلو میاد و به بهترین شکل ممکن همه قسمت های مختلف لول دیزاینش رو یه هم متصل میکنه واسه همین پیوستگی به شخصه خیلی دوستشون دارم ولی اینی که بخوام بگم دست نیافنیه به هیچ وجه تو بعد فنی مخصوصا انیمیشن شاید این نظر رو داشته باشم ولی لول دیزاین به هیچ وجه ....

مسئله اینجاست که داری از یه منظر به این قضیه نگاه میکنی

Level design, or Environment design, is a discipline of Game development involving creation of video game levels—locales, stages, or missions

مسلما هیچی تو این دنیا نیست که دست نیافتنی باشه، حتی رکورد های یوسین بولت،
 
  • Like
Reactions: only sony

only sony

プレイステーション
کاربر فعال
Apr 9, 2011
7,376
نام
رامین
ناتی داگ دست نیافتنیه با انتشار TLOU P2 خودتون متوجه میشید این شرکت چند لول از بقیه بالاتره .

هرچند اونایی که تا الان به راه راست هدایت نشدن دیگه فایده ای نداره و امیدی بهشون نیست . :D
 

amOOmid

کاربر سایت
Dec 17, 2012
1
تحلیل وضعیت این بازی خیلی عالی بود. مخصوصا قسمت:
متن و مطالب بدست آمده از طریق صحبت های تیم کوتاکو با ۱۳ کارمند سابق و فعلی ناتی داگ است که بطور ناشناس پخش شده است چراکه اجازه صحبت کردن با رسانه ها را ندارند B-)
 
Last edited by a moderator:

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
اول از فشار کاری زیاد شروع شد
بعد کشتن استعداد ها در ناتی داگ
بعد رفت به برده داری در ناتی داگ
بعد فروش ضعیف بازی های ناتی داگ
حمایت از نخریدن بازی های ناتی داگ
بعد هوش مصنوعی ضعیف
بعدم لول دیزاین ضعیف
صفحه های بعدی خدا رحممون کنه
اینجوری که پیش میره تو همین تاپیک درِ استدیو تخته میکنن میرن
مرحله بعد:D
یه بنده خدایی بود نمیدونم تو این تاپیک اومده یا نه ولی به این مرحله آخر رسیده بود و اعتقاد داشت اگر بازی ND (نمیدونم سر TLOU بود یا U4) متاش کمتر از 93 (یا 94 دقیق یادم نیست) بشه باید در استودیو رو تخته کرد =))

از اون طرف هم یادمه سر TLOU تحریریه بازیسنتر به یه مرحله مخفی رسیدن :D به علت حساسیت بازی 2 تا نقد منتشر کردن =))

کلا همیشه سر این استودیو و بازیهاش دعوا هست و ملت هم کاملا غیر منطقی یا ضد بازی هستن یا عاشق بازی

یادم میاد همون زمان از هوش مصنوعی بازی ایراد گرفته بودم تا مدتها اطلاعیه Wanted برام سردر سایت زده بودن :D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
132476

ای بابا، یکی نیست بیاد بگه شیوه های مدیریت سانتا مونیکا چقدر افتضاحه، که کارگردانش مجبوره بیاد از سخت کار کردنش دفاع کنه، به قول نونهالای ریست ارا چقدر حال به هم زن، امثال کوری تنها مشکل بشریت هستن....

Doom Eternal Boss Talks Crunch, Calls Game A 24/7 Job - GameSpot

Doom Eternal was originally expected to release in November 2019 but it was delayed to March 2020. id Software boss Marty Stratton told VG247 that the team at id was crunching "pretty hard" for most of 2019.

"We really truly do try and be very respectful of peoples' time and lives," Stratton said. "We have very dedicated people that just choose to work a lot in many cases. It was nice because we want the game to be perfect. We want it to live up to our expectations and consumer expectations."

نه تاپیکی، نه تحلیلی، نه تقبیحی، نه ابراز تاسفی، همه هم از کیفیت بالای بازی راضی خوشحالن و سازنده ها رو تحسین میکنن، و دیگه نیاز نیست بگن بازی که با کرانچ ساخته شده به درد سطل آشغال میخوره چون اسمشون ناتی داگ و نیل دراکمن نیست...

بعد 13 صفحه به ما میگفتن به خاطر فن بازی و شرف و انسانیت رو گذاشتیم کنار....
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
View attachment 132476

ای بابا، یکی نیست بیاد بگه شیوه های مدیریت سانتا مونیکا چقدر افتضاحه، که کارگردانش مجبوره بیاد از سخت کار کردنش دفاع کنه، به قول نونهالای ریست ارا چقدر حال به هم زن، امثال کوری تنها مشکل بشریت هستن....

Doom Eternal Boss Talks Crunch, Calls Game A 24/7 Job - GameSpot

Doom Eternal was originally expected to release in November 2019 but it was delayed to March 2020. id Software boss Marty Stratton told VG247 that the team at id was crunching "pretty hard" for most of 2019.

"We really truly do try and be very respectful of peoples' time and lives," Stratton said. "We have very dedicated people that just choose to work a lot in many cases. It was nice because we want the game to be perfect. We want it to live up to our expectations and consumer expectations."

نه تاپیکی، نه تحلیلی، نه تقبیحی، نه ابراز تاسفی، همه هم از کیفیت بالای بازی راضی خوشحالن و سازنده ها رو تحسین میکنن، و دیگه نیاز نیست بگن بازی که با کرانچ ساخته شده به درد سطل آشغال میخوره چون اسمشون ناتی داگ و نیل دراکمن نیست...

بعد 13 صفحه به ما میگفتن به خاطر فن بازی و شرف و انسانیت رو گذاشتیم کنار....

نه جون ما میخواستی از این وضعیتی که داره ناراضی باشه ؟ :)) با کارگردانی GoW 2018 به اعتباری فوق العاده رسید و داخل n تا مراسم جایزه گرفت و قطعا در سود بازی هم یک درصد با سونی شریک هست! برای این دستاورد ملت حاضرن 24 ساعته روز رو کار کنند!
ولی باقی اعضای تیم چه طور؟ اینقدر اعتبار دریافت کردند؟ در سود بازی شریک بودند؟
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
نه جون ما میخواستی از این وضعیتی که داره ناراضی باشه ؟ :)) با کارگردانی GoW 2018 به اعتباری فوق العاده رسید و داخل n تا مراسم جایزه گرفت و قطعا در سود بازی هم یک درصد با سونی شریک هست! برای این دستاورد ملت حاضرن 24 ساعته روز رو کار کنند!
ولی باقی اعضای تیم چه طور؟ اینقدر اعتبار دریافت کردند؟ در سود بازی شریک بودند؟

کی گفته فقط کارگردان در سود بازی شریکه، حداقل تو ناتی داگ کل اعضا (حداقل استخدامی ها) سر موفقیت بازی پاداش میگیرن و از فروش بازی بونز میگیرن... که قائدتا سانتا هم تو یه مجموعه است...

همون تجربه و دانش کاری و رزومه ای که تو استودیو هایی مثل ناتی به دست میارن، ارزشش 100 برابر این حقوق و پاداش و مزایا شه... فقط کافیه شروط استخدام یه شرکت مثل راک استار رو ببینیم...

انگار واقعا کسی نمیخونه چیزایی که می‌فرستادم اینجا رو.... حتی خوبه تو خبری که مرداد اومد خود اعضای سابق ناتی داگ که این داستان کرانچ رو رسانه ای کردن، گفتن که هیچ کس مجبورت نمی‌کرد، اضافه کاری کنی... ولی وقتی سر پرستت تا نیمه شب کار میکنه، نمیتونی کارت رو نیمه کاره بزاری و بری...



Rockstar Games defends itself over working conditions claims

حداقل تو ناتی کسی در این حد سعی نکرد توجیه و تمجید کنه این قضایا رو... ولی باز...
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
کی گفته فقط کارگردان در سود بازی شریکه، حداقل تو ناتی داگ کل اعضا (حداقل استخدامی ها) سر موفقیت بازی پاداش میگیرن و از فروش بازی بونز میگیرن... که قائدتا سانتا هم تو یه مجموعه است...

همون تجربه و دانش کاری و رزومه ای که تو استودیو هایی مثل ناتی به دست میارن، ارزشش 100 برابر این حقوق و پاداش و مزایا شه... فقط کافیه شروط استخدام یه شرکت مثل راک استار رو ببینیم...

انگار واقعا کسی نمیخونه چیزایی که می‌فرستادم اینجا رو.... حتی خوبه تو خبری که مرداد اومد خود اعضای سابق ناتی داگ که این داستان کرانچ رو رسانه ای کردن، گفتن که هیچ کس مجبورت نمی‌کرد، اضافه کاری کنی... ولی وقتی سر پرستت تا نیمه شب کار میکنه، نمیتونی کارت رو نیمه کاره بزاری و بری...



Rockstar Games defends itself over working conditions claims

حداقل تو ناتی کسی در این حد سعی نکرد توجیه و تمجید کنه این قضایا رو... ولی باز...

فقط و فقط به خاطر حمایت از ناتی داگ افتادید داخل دوری که همه جوره از نظام سرمایه داری حمایت میکنید

کوجیماش که کوجیما بود به صورت ماهیانه از کونامی حقوق میگرفت! حالا تو داری از شریک بودن اعضای استدیو 500 نفری با سونی در فروش دلست و گاو حرف میزنی؟

پ ن: اعتبار استخدام بودن تو ناتی داگ و سانتا مونیکا و فلان و غیره از درامد برای خرید خونه و ماشین و هزینه تحصیل و آرامش و غیره مهم تر هست؟ برنامه های سلامت درمانی و بیمه؟

پ ن2: بهتره یکم تحقیق کنی چرا در سالهای اخیر اینقدر شاهد خیزش بازیهای مستقل بودیم، چرا اعضای سابق یوبیسافت بهتر دیدند که به صورت مستقل بازی outlast رو عرضه کنند (علارقم تمام محدودیتها) به جای اینکه برای یوبیسافت بازی بسازند. چون سودی که بدست اوردند ده ها برابر چیزی بوده که یوبیسافت با پاداش و حقوق و .. میتونسته بهشون بده. چرا مثل قدیم. چرا مثل قدیم سازنده ها ایده هاشون رو پیش ناشرین بزرگ نمیبرند و ترجیحا حتی شده بازی ناقص و مشکل دار بسازند ولی اثر برای خودشون باشه (مثل پابجی) و ...

سایت gamesindustry.biz یکسری مقاله عالی در این زمینه داره اگر پیدا کنی
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
خداییش دیگه بنیاد اقتصاد و بیزنس رو زیر سوال نبرید :D

کارکنان یه شرکت حقوق و پاداش میگیرن. هیچ جا به کارکنان شرکت سودی تعلق نمیگیره. این جزو قوانین بیزنس هست و فقط سهام دارها سود میگیرن. دیگه آسمون و ریسمون بافتن نداره که.

حالا با کرانچ مشکل دارید و ندارید به خودتون مربوط هست ولی فکر نکنم کسی رو به زور توی ND نگه داشته باشن که فاز برده‌داری برداشتین یه عده. کسی که تو ND یا دیگر استودیوهای بزرگ هست اونقدر تو سطح بالایی قرار داره که اگه از اون شرکت / استودیو بره مسلما 100 تا جای بهتر و همتراز قبلی براش وجود داره پس به زور توی اون شرکت نمونده و هر وقت خسته بشه و قراردادش تموم بشه میره یه جای دیگه :D

دیگه این همه آسمون ریسمون بافتن و فاز بشردوستانه و ضد برده‌داری نوین برداشتن نیاز نیست :D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
فقط و فقط به خاطر حمایت از ناتی داگ افتادید داخل دوری که همه جوره از نظام سرمایه داری حمایت میکنید

کوجیماش که کوجیما بود به صورت ماهیانه از کونامی حقوق میگرفت! حالا تو داری از شریک بودن اعضای استدیو 500 نفری با سونی در فروش دلست و گاو حرف میزنی؟

پ ن: اعتبار استخدام بودن تو ناتی داگ و سانتا مونیکا و فلان و غیره از درامد برای خرید خونه و ماشین و هزینه تحصیل و آرامش و غیره مهم تر هست؟ برنامه های سلامت درمانی و بیمه؟

پ ن2: بهتره یکم تحقیق کنی چرا در سالهای اخیر اینقدر شاهد خیزش بازیهای مستقل بودیم، چرا اعضای سابق یوبیسافت بهتر دیدند که به صورت مستقل بازی outlast رو عرضه کنند (علارقم تمام محدودیتها) به جای اینکه برای یوبیسافت بازی بسازند. چون سودی که بدست اوردند ده ها برابر چیزی بوده که یوبیسافت با پاداش و حقوق و .. میتونسته بهشون بده. چرا مثل قدیم. چرا مثل قدیم سازنده ها ایده هاشون رو پیش ناشرین بزرگ نمیبرند و ترجیحا حتی شده بازی ناقص و مشکل دار بسازند ولی اثر برای خودشون باشه (مثل پابجی) و ...

سایت gamesindustry.biz یکسری مقاله عالی در این زمینه داره اگر پیدا کنی
فقط به خاطر کوبیدن ناتی داگ و نیل دراکمن متوصل شدید به تمام مکاتب تاریخ...

من خارج این هیت ورزی های کودکانه کاملا به اقتصاد لیبرال و نظام سرمایه داری اعتقاد کامل دارم...
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
132680

وضعیت خطرناک کارمندان ناتی داگ

وضعیت خطرناک کارمندان

وضعیت خطرناک

خطر :-SS
......

کات

آه این چه وضعشه ر..... با این کار کردنشون، برو بهشون بگو ملت ناراضین از کیفیت بازیشون... تا این گند رو جمع نکردن حق ندارن دست از کار بکشن....:-??

132681

در نهایت رسوا ترین بحثی بود که تو حوزه گیم دیدم. :-t
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر