شایعه کپ‌کام در حال کار بر روی بازسازی Resident Evil 4 است

WonderMahdi

کاربر سایت
طبق گزارش VGC، کپ‌کام دستور ساخت بازسازی Resident Evil 4 را برای عرضه در سال 2022 داده است.
RE4PC-2-1024x570-1.jpg

این بازی توسط استودیو M-Two ساخته میشود و از سال 2018 آماده توسعه این بازسازی شده‌اند. استودیو M-Two توسط اعضای سابق Platinum Games تاسیس شده است. همچنین همانند روند توسعه Resident Evil 3 Remake، استودیوهای زیر نظر کپ‌کام به M-Two کمک خواهند کرد. شینجی میکامی کارگردان نسخه‌ی اصلی بازی نیز از ساخت این بازسازی حمایت کرده ولی درخواست رهبری پروژه را رد کرده است و فقط در طول مدت ساخت مشاوره خواهد داد. M-Two به تازگی در ساخت Resident Evil 3 Remake نقش داشته است ولی تمرکز اصلی خود را برروی بازسازی قسمت چهارم قرار داده‌اند.
بازی Resident Evil 4 سال 2005 برای PlayStation 2 و GameCube عرضه شد، مدتی بعد نیز برای PC و نسل هفتم و هشتم کنسول‌های Xbox و PlayStation نیز به بازار آمد. در سال 2007 نیز این بازی برای...

Continue reading...
 
آخرین ویرایش:
خب این مواردی که میگی سلیقه ای هست، من خودم همچنان به QTE ها علاقه دارم و به نظرم اگه درست و بجا استفاده بشه هیچ لطمه ای به گیم پلی نمیزنه.

با این حال بازم نظرم اینه که این بازی نیازی به ریمیک نداره، وقتی کپکام روی هر پلتفرم جدیدی که میاد این بازیو منتشر می‌کنه و فروش خوبی هم داره، چه معنی می‌تونه داشته باشه جز اینکه بازی هنوز تازه و جذابه؟

این رو هم در نظر بگیر که بر خلاف RE2 که سال ها هواداران خواستار ریمیک شدنش بودن، RE4 هیچ وقت همچین شرایطی رو نداشته.

الان Code Veronica خیلی بیشتر نیاز به ریمیک داره تا RE4.
به نظر منم اصلا نیازی نداره ریمیک شه چون باز با این کاستی هاش مدرن حساب میشه و یه بارم اگه اشتباه نکنم hd remastered شده ولی دلیل نمیشه بازی جای بهتر شدن نداشته باشه.
همین ویدیو که داره شاهکار بودن بازیو نشون میده هدف از ساخت اشلی چیه ؟
به چالش کشیدن گیمر که اینجا قشنگ نمود پیدا میکنه
اینجا هم این یارو اگه انقدر نوب نبود اصلا اشلی نباید وسط اونا باشه کافیه بره اتاق پایینی و وایسه زامبیا بیان یکی یکی بکشتشون مشکل این ویدیو اینه ناقصه و طرف تیکه اولشو که تر زده و اشلی ول داده وسط زامبیا کات کرده تا نوب بودنش مخفی بمونه :D
اما راجب تیراندازی در حین حرکت خوب اگه این اوکی سیستم کونگ فو نسخه ۶ هم اوکیه چون به هرحال لیان و کریس نیرو ویژه با ۲۰ سال سابقه هستن و با چک لگد هم میتونن بکشن زامبیارو
راجب qte هم دلیلی نداره حذف شه از جذاب ترین بخشای گاد و اویل 4 همینه
تو همین ویدیوی یک دقیقه ای من ده تا مشکل میتونم پیدا کنم بعد چون نرفته وایسه یه جا نوبه طرف؟:| نسخه ۶ من همون یه ساعت اولش بیشتر نتونستم برم اینقدر افتضاح بود من چی کار به ۶ دارم؟
یعنی اگه قرار باشه موقع aim حرکت کنه میشه نسخه ۶ هیچ راه دیگه ای نداره؟:D
بعد مگه من حرفی از رئال بودن زدم که میگی نیرو ویژه و فلان گفتم نیاز داره اینجوری باشه دلیلشم کاملا به گیم پلی مرتبط و اگه میخوندی بالاتر توضیح دادم. این دو مورد بالا مغلطه بود تو بحث شما.
خوبه که gow مثال زدی چون یکی از تصمیمات خیلی درستی که بارلوگ گرفت همون حذف qte تو نسخه جدید بود یعنی بعضی جاها من احساس میکردم انیمیشن ها برای qte درست شدن ولی معلوم تصمیم دقیقه آخری گرفته حذف کرده که به شدت کار درستی هم کرده.
 
به نظر منم اصلا نیازی نداره ریمیک شه چون باز با این کاستی هاش مدرن حساب میشه و یه بارم اگه اشتباه نکنم hd remastered شده ولی دلیل نمیشه بازی جای بهتر شدن نداشته باشه.

تو همین ویدیوی یک دقیقه ای من ده تا مشکل میتونم پیدا کنم بعد چون نرفته وایسه یه جا نوبه طرف؟:| نسخه ۶ من همون یه ساعت اولش بیشتر نتونستم برم اینقدر افتضاح بود من چی کار به ۶ دارم؟
یعنی اگه قرار باشه موقع aim حرکت کنه میشه نسخه ۶ هیچ راه دیگه ای نداره؟:D
خوبه که gow مثال زدی چون یکی از تصمیمات خیلی درستی که بارلوگ گرفت همون حذف qte تو نسخه جدید بود یعنی بعضی جاها من احساس میکردم انیمیشن ها برای qte درست شدن ولی معلوم تصمیم دقیقه آخری گرفته حذف کرده که به شدت کار درستی هم کرده.
شما مشکلات بگو تا بگم هیچکدوم مشکل نیست این که طرف اشلی رو انداخته وسط زامبیا بعد فلنگ بسته نشسته داره اسنایپ میکنه اوج نوب بودنه
در ضمن ویدیو ناقصه باید از لحظه ورود به این بخش شروع میکرد به فیلمبرداری تا قابل بحث میشد وقتی وارد اینجا میشی از سه طرف زامبیا دارن میان و اشلی هم پشت سرته ولی این ویدیو در حالی شروع میشه که اشلی رو انداخته بین زامبیا و تازه شروع کرده فیلم گرفتن
نه منظورم اینه هیچ اجباری نیست موقع شلیک حرکت کنی
و QTE برای شما جذاب نیست یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف GOW جدید که چندبار تو تاپیکش هم گفتم در حد سه گانه نیست همین نداشتن QTE
 
اتفاقا سیر نزولی RE از همین نسخه 4 شروع شد که کلا خواستن یک تغییر اساسی تو بازی بدن اون موقع هم طرفدارهای اصلی بازی کلی انتقاد به نسخه 4 داشتن
 
  • Like
Reactions: mehran3500
سیر نزولی چیست ؟

Capture 3.PNG
Capture 2.PNG
Capture.PNG

و البته فراموش نکنیم همین سیر نزولی دوربین جدیدی رو وارد صنعت گیم کرد که 95 درصد بازی های سوم شخص بعد از خودش با کپی برداری از این دوربین ساخته شدن از Gears of War و Dead Space و The Last of Us و تقریبا هر عنوان سوم شخصی که امروز میشناسید !
عجب سیر نزولی هستش این بازی
 
اگر سیستم کامبت بازی تغییر پیدا کنه که به احتمال خیلی زیاد اینطور هم میشه، مسلما روی جریان و سرعت بازی و خیلی از موارد دیگه مثل لول دیزاین تاثیر میزاره و مجبورند برای بالانس کردن بازی سرعت و خشونت دشمن ها رو هم بیشتر کنند. چون گانادوها مثل زامبی ها کند نیستند و خیلی باهوش تر هستند.
هیچ بعید نیست بعضی از المان ها و مکانیزم های RE6 مثل کانتر یا پری کردن ضربات دشمن ها و یا حداقلش اون داج RE3 رو به بازی اضافه کنند.

فرستاده شده از BKK-LX2ِ من با Tapatalk
 
به نظر من ریمیک ایول ۴ اصلا ضرورتی نداره چون اولا که ماشالله رو هر پلتفرمی که فکرشو کنین این بازی هست. فکر میکنم فقط پدر من روی دستگاه دیجیتال خونه اینو بازی نکرده. و خب خیلی مسخرس بازی که من همین الان روی ps4 دارمش دوباره ریمیکشم بیاد و من نوعی باز بخرمش. نکته بعدی تغییر در گیم پلی بازی هست. امضا و مشخصه اصلی این بازی عدم توانایی شلیک حین حرکت هست. تو ریمیک یا باید این رویه رو ادامه بدن که خب بازی هیچ فرقی با بازی قدیمی نخواهد داشت با توجه به این که گرافیکش خیلیم out of date نیست یا اینکه باید بشه موقع حرکت شلیک کرد که اون وقت دیگه تمام زامبی ها و boss های بازی میشن یه شوخی مسخره و با تغییر اون هام دیگه بازی ایول ۴ نیست. بر همین اساس بهتر هستکلا بیخیال این بازی باشن.
یه نکته هم بگم توی پرانتز. درسته بازی کاملا انقلابی بود اون زمان و خیلی لذت بخش بود برای من به شخصه ولی هفته پیش داشتم روی سویچ بازی میکردم خیلی رو اعصاب این قضیه ایستاده شلیک کردن اونم وقتی از دید منطقی بهش نگاه کنی. کسی که رفته دختر رییس جمهورو نجات بده نمیتونه راه بره و شلیک کنه
 
شما مشکلات بگو تا بگم هیچکدوم مشکل نیست این که طرف اشلی رو انداخته وسط زامبیا بعد فلنگ بسته نشسته داره اسنایپ میکنه اوج نوب بودنه
در ضمن ویدیو ناقصه باید از لحظه ورود به این بخش شروع میکرد به فیلمبرداری تا قابل بحث میشد وقتی وارد اینجا میشی از سه طرف زامبیا دارن میان و اشلی هم پشت سرته ولی این ویدیو در حالی شروع میشه که اشلی رو انداخته بین زامبیا و تازه شروع کرده فیلم گرفتن
نه منظورم اینه هیچ اجباری نیست موقع شلیک حرکت کنی
و QTE برای شما جذاب نیست یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف GOW جدید که چندبار تو تاپیکش هم گفتم در حد سه گانه نیست همین نداشتن QTE
نمیشه که دستش بگیره بیاره پشتش که! شما هم نمیتونی بگی همینجوری که من میگم باید بازی کنه و الا نوب طرف. اگرم برفرض اشتباه گیمر باشه که اشلی که هوش مصنوعی! اونجا قرار گرفته بازم نجات دادنش نباید اینقدر دنگ و فنگ داشته باشه. تعداد دشمن ها که بالا میره باید جابه جا بشه ولی اشلی واسه خودش میگرده تو محیط. حالا مراحلی که باید ازت جدا شه یه حرکتی کنه که دیگه فاجعست. تو همین ویدیو مشخص طرف 4 5 بار تو یک دقیقه نجات میده! این مشکل از لحاظ گیم پلی تو همه استاندارد ها. نجات داده بعد داره میشینه. فقط یه مانع سر راه هیچ کمکی نمیکنه. این گیمر خسته میکنه. بعضی مواقع پشتت و وقتی مثلا جاخالی میدی اون همینجوری مثل ماست وامیسته. صداشم که انقدر رو مخ و قطع نمیشه من هنوز وقتی گوش میکنم عصبی میشم. اگرم نجاتش ندی که یه چند ثانیه بعد یه پورتال باز میشه میبرتش گیم اور! داریم مگه بروکن تر از این سیستم پارتنر؟ :|

در مورد qte هم شما میتونی سلیقت هر چی باشه مسئله اینجا سلیقه نیست آزادی عمل تو گیم پلی که یه اصل و همه رعایتش میکنن به خصوص این اواخر.
 
اگه بخوام نظر شخصی خودم رو بگم، بنظرم حداقل باید صبر کرد دید به چه مسیری داره پیش میره این ریمیک. اگه یه چیز شبیه Shadow of Colossus باشه که به همه چی وفادار بمونه (حتی کنترل زمختش:)) ) من میگم چرا که نه. هرچند با این روند ریمیک 2 و 3 بعیده ریمیک 4 شبیه به این شکلی که میگم باشه... ولی در کل من فکر میکنم یکم داریم سخت میگیریم قضیه رو، اگه مخالف ریمیک کردنش هستید که خب در بهترین حالت یه بازی فوق‌العاده میاد و نظرتون عوض میشه. در بدترین حالت هم اگه باب میلتون در نیومد، همونطور که الان دارید میگید میشینید نسخه کلاسیک رو بازی میکنید و حالشو میبرید. :D
هیچوقت بدبین نیستم وگرنه از ایول 7 همه جا دفاع نمی کردم، روی روشی که کپکام پیش گرفته ابراز نارضایتی می کنم نه هدفش، این دو مقوله ای که مطرح کردم نه سخت گیریه نه به قاضی رفتن.
 
نمیشه که دستش بگیره بیاره پشتش که! شما هم نمیتونی بگی همینجوری که من میگم باید بازی کنه و الا نوب طرف. اگرم برفرض اشتباه گیمر باشه که اشلی که هوش مصنوعی! اونجا قرار گرفته بازم نجات دادنش نباید اینقدر دنگ و فنگ داشته باشه. تعداد دشمن ها که بالا میره باید جابه جا بشه ولی اشلی واسه خودش میگرده تو محیط. حالا مراحلی که باید ازت جدا شه یه حرکتی کنه که دیگه فاجعست. تو همین ویدیو مشخص طرف 4 5 بار تو یک دقیقه نجات میده! این مشکل از لحاظ گیم پلی تو همه استاندارد ها. نجات داده بعد داره میشینه. فقط یه مانع سر راه هیچ کمکی نمیکنه.
مبحثی که خیلی تو گیم دیزاینیگ مدرن اهمیت میدن بهش unscripted gameplay هست یعنی مثلا call of duty ها تو این زمینه فاجعن برا خودشون. عملا شما توهم بازی داری در حالی که این قضیه آزادی عمل رو از گیم پلی میگیره و شما رو مثلا بین دو تا آپشن حرکت کردن یا نکردن یا مثلا تو re4 زدن دکمه و نزدن محدود میکنه که این یه مشکل اساسی تو طراحی.

۱. خوب ببین آره تو زمان خودش این یه چیز جدید بود و اون جا جواب میداد اما باز مدرن تر بخوای به قضیه نگاه کنی این حرکت نکردن شخصیت تو بازی مدرن یه مشکل جدی داره. یکی از مشکلاتش همون aiming که تو بازی های مدرن مثلا fortnite شما با حرکت دادن دوتا استیک aim میگیری یعنی با آنالوگ راست حدود aim و چپ به صورت دقیق رو تارگت میاری. این المنت برای گیم پلی بازی های جدید خیلی ضروری حالا درست گیم پلی بر پایه همین و اگه این اتفاق بیفته خیلی آسون تر میشه بازی ولی باید خود کور گیم پلیم تغییر بدن و مثلا سخت ترش کنن یه جوری

۲. نگفتم تعدادش معقول نیست گفتم باید کلا حذفش کنن علتش بالا گفتم.

۳. اون قسمت هایی که با لیان میرفتی منظورم یادم نمیاد میتونستی پنهانش کنی? دلیلشم هوش مصنوعی افتضاح اشلی بود. گیمر باید احساس کنه بازی دست خودش نه یه ai که کاملا غیر پیشبینی عمل میکنه. و از طرفی اصلا بالانس بین مراقبت همزمان از خودت و اشلی وجود نداشت که واقعا به تجربه ضربه میزد.
ببینید من راجب کالاف کاملا قبول دارم، بیشتر گیم‌پلی بازی کمپین اینه که می‌کشید میرید جلو و بعد یک ست‌پیس هیجانی می‌بینید و دوباره از اول(حالا یا کارکتر از جایی پرت میشه یا هلی‌کوپتری سقوط میکنه) و این حرف شما اونجا صادقه ولی یک بازی مثل RE4 که حتی مدیریت کیفتون هم به عهده شماست خیلی مسئله فرق می‌کنه. بی‌نهایت المان عجیب و غریب داخل گیم‌پلی هست که به نظرم، بازی از این ریمیک نسخه دوم پیچیده‌تره واقعا. سیستم ترکیب جواهرات، خرید و فروش، آپگرید اسلحه و مدیریت کیف و و و و که تو نسخه‌های الان نیستند. اینجا پس به نظرم زیاد حرف شما صدق نمیکنه
 
  • Like
Reactions: Un_Tlou
نمیشه که دستش بگیره بیاره پشتش که! شما هم نمیتونی بگی همینجوری که من میگم باید بازی کنه و الا نوب طرف. اگرم برفرض اشتباه گیمر باشه که اشلی که هوش مصنوعی! اونجا قرار گرفته بازم نجات دادنش نباید اینقدر دنگ و فنگ داشته باشه. تعداد دشمن ها که بالا میره باید جابه جا بشه ولی اشلی واسه خودش میگرده تو محیط. حالا مراحلی که باید ازت جدا شه یه حرکتی کنه که دیگه فاجعست. تو همین ویدیو مشخص طرف 4 5 بار تو یک دقیقه نجات میده! این مشکل از لحاظ گیم پلی تو همه استاندارد ها. نجات داده بعد داره میشینه. فقط یه مانع سر راه هیچ کمکی نمیکنه. این گیمر خسته میکنه. بعضی مواقع پشتت و وقتی مثلا جاخالی میدی اون همینجوری مثل ماست وامیسته. صداشم که انقدر رو مخ و قطع نمیشه من هنوز وقتی گوش میکنم عصبی میشم. اگرم نجاتش ندی که یه چند ثانیه بعد یه پورتال باز میشه میبرتش گیم اور! داریم مگه بروکن تر از این سیستم پارتنر؟ :|

در مورد qte هم شما میتونی سلیقت هر چی باشه مسئله اینجا سلیقه نیست آزادی عمل تو گیم پلی که یه اصل و همه رعایتش میکنن به خصوص این اواخر.
تا زمانی که طرف در حال شلیک کردن باشه اشلی اصلا تکون نمیخوره !
وقتی شما نشونه گیری میکنی اشلی از جاش تکون نمیخوره و میشینه زمین تا شما شلیک کنی و این طرف هم یه بند داره شلیک میکنه
اشلی هیچ تصمیمی براش خودش نمیگیره و کلا 3 حالت داره
اگر پشت شما باشه و شما نشونه گیری کنی میاد پشتتون قایم میشه
اگر جلوتون باشه و شما نشونه گیری کنید میشینه زمین
و هر در حالت حرکت همیشه دنبالتون
این آقا هم یه بند در حال شلیک پس به هیچ وجه اشلی تکون نخواهد خورد و همونجا که هست میشینه
qte یعنی هویت خیلی گیم ها مثلا شما qte رو از سه گانه گاد حذف کن عملا بازی پوچ میشه فرضا سکانس نبرد پایانی با زئوس تو گاد 2 و اون لحظه آخر دکمه زنیش یکی از بهترین لحظات تاریخ گیم و اگر قرار بود به صورت کات سین باشه مفت نمیرزید
 
زیاد نگران نباشید گفتن کپکام حداقل تا ۲.۵ سال آینده از این پروژه رونمایی نمیکنه الان مثل اینکه تمرکز روی RE8 هست تیم این پروژه هم خیلی انگار بزرگه و خود می‌مانی هم یکسری نظارت ها داره پس نباید نگران بود اگه تا ۳-۴ سال دیگه بدن مشکلی نیست برای نسل بعد
 
برای کسایی که خیلی نگرانند همونطور که توی پست های قبلی هم گفته شد.
pic.jpg
نمیدونستم میکامی هنوز اینقدر قدرت و نفوذ توی کپکام داره.lol
امیدوارم الان که میکامی هر چند محدود دخالت داره، بر خلاف بازی های قبلی بخش هایی مثل مرسناریز یا separate ways رو حذف نکنند. هر چند تصمیم گیرنده اصلی تو این مورد کپکام و تهیه کننده بازی هست و اینه بخوان چه بودجه به بازی اختصاص بدن که ظاهرا بازی هم تیم بزرگتری و هم بودجه بیشتری نسبت به RE2 و RE3 داره.
 
RE4 به غیر از اون پازل جورچین قسمت اشلی پازل دیگه ای مثل سری کلاسیک نداره. پس در این مورد خیلی نگرانی وجود نداره :D
اما در مورد باس فایت ها اره براحتی میشه حدس زد بعضی از باس ها به کل حذف یا دچار تغییرات بزرگی میشن.
اصلا تصورش هم نمیتونم بکنم چطور میخوان این باس فایت رو توی RE Engine بازسازی کنند وقتی که یه کرم یا عنکبوت عظیم جثه رو به بهانه رئالیسم حذف میکنند. :))
View attachment 136963
نمیدونم شما رمیک نسخه سوم رو بازی کردی یا نه نسخه سوم بر خلاف چیزی که خیلیا تصور میکنن دو سه جا رسما فیلم هندی میشه فاز اخر باس فایت نمسیس هم دیگه اوج فیلم هندی بود قشنگ معلوم بود اعضای Platinum Game پشت قضیه بودن پس خیالت از این بابت راحت باشه فقط میمونه حذفیات , نسخه سوم متاسفانه قربانی خسیس بازی کپکام شد از اضافه کردن استدیو خارجی گرفته تا پروسه ساخت موازی قشنگ پیدا بود کپکام میخواست فقط از اسم بازی استفاده کنه و کیفیت براش در وحله دوم بوده حالا اینجا طبق چیزی که بالاتر گفته شده M-Two با یـ تیم بزرگ به صورت تمام و کمال از 2018 داره روش کار میکنه و خود میکامی هم که تو روند ساخت بازی دخیل بوده پس میشه امیدوار بود که حذفیاتی در کار نباشه

یـ چیز دیگه هم من بگم نسخه های کلاسیک به خاطر ثابت بودن دوربین و گرافیک نابود (به نسبت الان) خیلی کار ها و تغیرات باید روشون صورت میگرفت ولی نسخه چهار به غیر منسوخ شدن یک سری از المان هاش هنوز عنوان سرپایی محسوب میشه (به نسبت الان) و اون تیم سازنده هم دیگه مجبور نیست بیاد اون مدلی تغییرات ایجاد کنه یعنی لول دیزاین مدرن دارن طراحی های 3D محیط و دشمنها رو هم دارن فقط باید بیان اینا رو از نو بازسازی کنن بازم میگم اگه کپکام نخواد دوباره خسیس بازی در بیاره موفقیتش تا حدودی تضمین شدست
 
آخرین ویرایش:
re4 نمیمیرد فقط از نسلی به نسل دیگر منتقل میشود :|

Resident Evil 4
Resident Evil 4 HD
Resident Evil 4 Ultimate HD Edition

Resident Evil 4 Remake


یه 3-4 تا نسخه ultimate - 4k edition - vr از این ریمیک هم بدن دیگه عالی میشه :-&:-&
کاش یکی به این ها بفهمونه که اینقدر داستان leon در re4 تکرار کردیم که واقعا حال به هم زدن شده
به جای این کار داستان بازی بعد از وسکر رو یه جورایی جمع کن تا اون افتضاح re6 رو از یاد ببریم (اول شخص هم نمیخوایم)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or