کنفرانس مایکروسافت در سمپوزیوم Hot chips درباره Xbox one

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
72862424939951705014.jpg


بیست و پنجمین سمپوزیوم Hot chips امسال به رسم هر سال با نام HC25 برگزار میشه و مایکروسافت در این سمپوزیوم کنفرانسی داره که پیرامون چیپ به کار رفته در کنسول Xbox one هست. محل برگزاری این کنفرانس دانشگاه استنفرد هست و مایکروسافت به همراه AMD و اینتل در این کنفرانس که پیرامون SoC ها هست برنامه ای رو تحت عنوان XBOX One Silicon ارائه میده John Sell و Pat O’Connor از مایکروسافت برگزار کنندگان این کنفرانس هستن مدت این کنفرانس 1 ساعت و نیم هست و در اون به ترتیب AMD با موضوع Kabini APU SoC و مایکروسافت با موضوع XBOX One Silicon و اینتل با موضوع Clover Trail+ – Intel’s Next Atom SoC پیرامون آخرین تکنولوژیها در SoC صحبت میکنن.
این کنفرانس از این جهت جالبه که مدتی قبل کاربری در نئوگاف که لینک پروفایلش در Linkedin تایید میکنه که طراح GPU در AMD هست ادعا کرده که APU/dGPU رو در Xbox one تست میکرده هنوز مشخص نیست منظور این شخص از dGPU چی بوده به همین دلیل ممکنه در این کنفرانس مایکروسافت بخشی از مشخصات سخت افزاری Xbox one رو به صورت واضح تری تشریح کنه.

Beyond3D Forum - View Single Post - Xbox One (codename Durango) technical hardware investigation (news and rumours)

http://cn.linkedin.com/in/vinberlei

Hot Chips: A Symposium on High Performance Chips | Sponsored by the IEEE Technical Committee on Microprocessors and Microcomputers in Cooperation with ACM SIGARCH
 
طبق گفته مارک سرنی میتونستن با تقلیل دادن رم به 128bit-bus/GDDR5 و 88GB/s پهنای باند و استفاده از این تکنولوژی مافوق بشری که زمانش به PS2 برمیگرده با یک Embedded Ram پهنای باند رم PS4 رو تا بیش از 1000گیگابایت افزایش بدن ولی چون تکنولوژیشو داشتن اومدن بصورت یک پارچه از 8گیگ رم 256bit-bus/GDDR5 با پهنای باند 176GB/s استفاده کردن !
ps4-dual-architecture.jpg

ببین esram طوری در کنار چیپ ها طراحی شده که بیشتر از gddr5 بازده داره و باعث میشه به سادگی از مموری لیک جولوگیری کنه بعد تو داری با ps2 مقایسه میکنی؟جک نگو
این تکنولوژی تکمیل شده x360 هست
لامصب کنفرانس دیشب یه کلاس آموزشی بود جای سرنی خالی بود
 
آخرین ویرایش:
Static random-access memory - Wikipedia, the free encyclopedia
فکر نکنم وقتی تکنولوژی پیشرفت میکنه، به اون تکنولوژی جدیدتر که تو همین شاخه بوجود میاد بگن تکنولوژی قدیمی :دی اینجوری باشه پس همون PS4 هم تقریبا هیچ چیز جدیدی نداره، هر چی توش به کار رفته تو دوران PS2 هم وجود داشته! بحث سر پیشرفت تکنولوژی هست :دی
بحث خیلی سادست :دی ! رفیقات میگن مایکروسافت میلیارد ها دلار خرج کرده تا به این تکنولوژی دست پیدا کرده ماهم گفتیم این قابلیت نظیرش توی PS2 هم وجود داشته (3.2GB/s increase to 48Gb/s) توی PS4 هم بقول مارک سرنی اگر میخواستن میتونستن با یک Small eDRAM پهنای باند کنسول رو تا 1 ترابایت افزایش بدن .
 
بحث خیلی سادست :دی ! رفیقات میگن مایکروسافت میلیارد ها دلار خرج کرده تا به این تکنولوژی دست پیدا کرده ماهم گفتیم این قابلیت نظیرش توی PS2 هم وجود داشته (3.2GB/s increase to 48Gb/s) توی PS4 هم بقول مارک سرنی اگر میخواستن میتونستن با یک Small eDRAM پهنای باند کنسول رو تا 1 ترابایت افزایش بدن .
من کاری به حرف بقیه ندارم، تو گفتی ESRAM واسه دوران PS2 بوده، منم گفتم این یه پیشرفت تکنولوژی به حساب میاد و به صرف اینکه دوران PS2 یه قابلیت شبیه به این وجود داشته که نمیشه گفت ESRAM تکنولوژی جدید نیست :دی البته من ندیدم کسی بگه سر ESRAM میلیاردها دلار خرج کردن ولی خب همین جور الکی هم به وجود نیومده دیگه. مطمئن هم باش اونایی که Xbox One رو طراحی کردن میدونستن واسه چی دارن از ESRAM استفاده میکنن، قرار نیست که هر دو تا کنسول دقیقا از یه معماری مشابه بهره بگیرن :دی حالا اینکه چرا مارک سرنی بی خیال 1TB/S پهنای باند شده رو من نمی دونم ولی خب به نظر میاد یه جای کار ایراد به وجود میومده که بی خیال این میزان پهنای باند شدن :دی
 
خوب پس به سلامتی کنفرانس دیشب و شفاف سازی در خصوص سخت افزار X1 به همراه صحبت های قبلی عالیجنابان درخصوص Cloud و قدرت یوفنایی که به ارمغان میاره دیگه اثبات میشه که X1 قوی ترین کنسول نسل آینده و پیش رو هست و میتونیم با خیال راحت ازش انتظار انجام کارهای بزرگ داشته باشیم. منتظر نمایش همه این ادعاها (که چندتا کامیون برای کشیدنشون لازمه) در عمل هستیم. ;)
 
یه سوالی برام پیش اومده!
نکنه به خاطر همین eDRAM بوده که PS2 تو بعضی چیزا از PS3 سریعتر بوده!؟
البته با توجه به این:

اولين و بارزترين ويژگي PS2 اين بود كه سرعت ترسیم پیکسلها در آن بسيار سريع بود. حتي با استانداردهاي اكنون هم بسيار سريع است. حتي ميتوانم بگويم از PS3 نيز سريعتر عمل ميكند. به راحتي ميتوانستيم تكسچرهاي زيادي بكار ببريم. اينكار خيلي سريع و ساده انجام ميشد.

http://forum.bazicenter.com/thread80126/
 
بحث خیلی سادست :دی ! رفیقات میگن مایکروسافت میلیارد ها دلار خرج کرده تا به این تکنولوژی دست پیدا کرده ماهم گفتیم این قابلیت نظیرش توی PS2 هم وجود داشته (3.2GB/s increase to 48Gb/s) توی PS4 هم بقول مارک سرنی اگر میخواستن میتونستن با یک Small eDRAM پهنای باند کنسول رو تا 1 ترابایت افزایش بدن .

الان esram نقش اخرین سنگر رو بازی می کنه , بالاخره تنها چیزیه که با هر بامبولی شده یه مقداری داده که از ps4 بالاتره , حالا اگه خودت رو بکشی هم موضع دوستان عوض نمی شه چون دیگه چیزی نمونده .رم ddr4 و 16 گیگ رمو و کلود و یه تراشه گولاخ فقط مخصوص فیزیکو ....... همه اینا پرپر شد فقط همین esram مونده
 
من کاری به حرف بقیه ندارم، تو گفتی ESRAM واسه دوران PS2 بوده، منم گفتم این یه پیشرفت تکنولوژی به حساب میاد و به صرف اینکه دوران PS2 یه قابلیت شبیه به این وجود داشته که نمیشه گفت ESRAM تکنولوژی جدید نیست :دی البته من ندیدم کسی بگه سر ESRAM میلیاردها دلار خرج کردن ولی خب همین جور الکی هم به وجود نیومده دیگه. مطمئن هم باش اونایی که Xbox One رو طراحی کردن میدونستن واسه چی دارن از ESRAM استفاده میکنن، قرار نیست که هر دو تا کنسول دقیقا از یه معماری مشابه بهره بگیرن :دی حالا اینکه چرا مارک سرنی بی خیال 1TB/S پهنای باند شده رو من نمی دونم ولی خب به نظر میاد یه جای کار ایراد به وجود میومده که بی خیال این میزان پهنای باند شدن :دی
آقا این سوال بد جوری رو مخم اسکی میره واقعا چرا با این که ( ضمینشو داشتن) ولی بی خیال شدن ؟!!!!
یکی که واقعا سر درمیاره به ما هم یه توضیحی بده .
 
یه سوالی برام پیش اومده!
نکنه به خاطر همین eDRAM بوده که PS2 تو بعضی چیزا از PS3 سریعتر بوده!؟
البته با توجه به این:



http://forum.bazicenter.com/thread80126/

بله اين تكنولوژي در PS2 وجود داشته و يكي از دلايل سختي برنامه نويسي برروي PS2 هم همين بوده اگر به بازيايي كه سال اول و دو روي Ps2 اومدن و اونا رو با بازياي سال پنجم مقايسه كنيد ميبينيد كه از زمين تا آسمون با هم متفاوتن. اما در مورد X1 فكر نميكنم خيلي مسئله ايجاد بشه چون از سال 2000 به اينور فقط سخت افزار پيشرفت نكرده تكنيكهاي برنامه نويسي هم تغيير كردن

4 MB Embedded DRAM video memory bandwidth at 48 gigabytes per second (main system 32 MB can be dedicated into VRAM for off-screen materials)
  • Texture buffer bandwidth: 9.6 &GB/s
  • Frame buffer bandwidth: 38.4 GB/s


PlayStation 2 technical specifications - Wikipedia, the free encyclopedia
 
الان esram نقش اخرین سنگر رو بازی می کنه , بالاخره تنها چیزیه که با هر بامبولی شده یه مقداری داده که از ps4 بالاتره , حالا اگه خودت رو بکشی هم موضع دوستان عوض نمی شه چون دیگه چیزی نمونده .رم ddr4 و 16 گیگ رمو و کلود و یه تراشه گولاخ فقط مخصوص فیزیکو ....... همه اینا پرپر شد فقط همین esram مونده

اون تیکه که بلد کردم.
اتفاقا به نظر من جالب ترین چیزی که تو این کنفرانس مطرح شد اینه که معلوم شد تو SoC ای که مایکروسافت برای Xone ساخته 15 تا پردازنده دیگه به غیر از CPU و GPU هستن که کار بعضیاشون کمک به گرافیک و فیزیکه!!!
 
من کاری به حرف بقیه ندارم، تو گفتی ESRAM واسه دوران PS2 بوده، منم گفتم این یه پیشرفت تکنولوژی به حساب میاد و به صرف اینکه دوران PS2 یه قابلیت شبیه به این وجود داشته که نمیشه گفت ESRAM تکنولوژی جدید نیست :دی البته من ندیدم کسی بگه سر ESRAM میلیاردها دلار خرج کردن ولی خب همین جور الکی هم به وجود نیومده دیگه. مطمئن هم باش اونایی که Xbox One رو طراحی کردن میدونستن واسه چی دارن از ESRAM استفاده میکنن، قرار نیست که هر دو تا کنسول دقیقا از یه معماری مشابه بهره بگیرن :دی حالا اینکه چرا مارک سرنی بی خیال 1TB/S پهنای باند شده رو من نمی دونم ولی خب به نظر میاد یه جای کار ایراد به وجود میومده که بی خیال این میزان پهنای باند شدن :دی

من هنوز هم میگم ... اصلا منطقی نیست که ما بخوایم پهنای باند یه حافظه جانبی 32 MB رو بزنیم به حساب کل حافظه کنسول .... مگه اون 32 MB چقدر هست که بخواد دیتاهای اصلی رو انتقال بده ؟!
 
من هنوز هم میگم ... اصلا منطقی نیست که ما بخوایم پهنای باند یه حافظه جانبی 32 MB رو بزنیم به حساب کل حافظه کنسول .... مگه اون 32 MB چقدر هست که بخواد دیتاهای اصلی رو انتقال بده ؟!

من اطلاع زیادی ندارم. اما چیزی که میدونم اینه که روی SOC اصلی هست و نه فقط به عنوان جانبی نیست. جزء اصلی دستگاه هست برای انتقال. حالا من نمیدونم چجوریه ولی تو کنفرانس اینجوری معرفی کردنش با پهنای باند 204 گیگ.
اگه 1% الکی بود یا مایکروسافت پرونده بود یا کلا همچین چیزی نمیشد، تا حالا معلوم شده بود. با توجه به اینکه تو Hot Chips کلا با سواد ترین مهندس ها و بهترین شرکت ها بودن.
 
من اطلاع زیادی ندارم. اما چیزی که میدونم اینه که روی SOC اصلی هست و نه فقط به عنوان جانبی نیست. جزء اصلی دستگاه هست برای انتقال. حالا من نمیدونم چجوریه ولی تو کنفرانس اینجوری معرفی کردنش با پهنای باند 204 گیگ.
اگه 1% الکی بود یا مایکروسافت پرونده بود یا کلا همچین چیزی نمیشد، تا حالا معلوم شده بود. با توجه به اینکه تو Hot Chips کلا با سواد ترین مهندس ها و بهترین شرکت ها بودن.

خب پس اون 8 GB چیه ؟! کار اصلی رو این 32 MB انجام میده یا اون 8 GB ؟! ببین من اصلا تخصصی چیزی حالیم نیست ولی عقل منطق بهم میگه که نمیتونم پهنای باند 32 MB حافظه رو با 8 GB مقایسه کنم ! بعد تازه اینا رو با هم جمع بزنم بگم شد 272 .... در نتیجه 272 بزرگتر از 176 .... هورااااا !
مگه شعبده بازیه ؟!
 
خب پس اون 8 GB چیه ؟! کار اصلی رو این 32 MB انجام میده یا اون 8 GB ؟! ببین من اصلا تخصصی چیزی حالیم نیست ولی عقل منطق بهم میگه که نمیتونم پهنای باند 32 MB حافظه رو با 8 GB مقایسه کنم ! بعد تازه اینا رو با هم جمع بزنم بگم شد 272 .... در نتیجه 272 بزرگتر از 176 .... هورااااا !
مگه شعبده بازیه ؟!

من نگفتم جمع بزنی. خود مایکروسافت هم جمع نکرده.
منم زیاد نمیدونم. فقط پست های Beyond3d و Twitter و ... رو میخونم. 8 گیگ شیر بین CPU و GPU ـه و ESRAM موازی (حالا چجوری نمیدونم) و با GPU. پهنای 32 مگ از 8 گیگ بیشتره. اینم فکته نه اینکه بخوایم روش بحث کنیم. اون 32 مگ لتنسی خیلی پایین و پهنای باند خیلی بالا معادل 204 گیگ به طور رسمی داره میده. 8 گیگ هم همون 68 گیگ بر ثانیه. این چیزی نیست که بخوایم بگیم میشه یا نه. این چیزیه که شده و تا اینجا حتی یک نفر از آدمایی که تو کنفرانس بودن یا تو جایی مثل Beyond3d نیومدن بگن نمیشه یا وجود نداره. و فقط بحثشون سر پیک بوده که کنسول تا چقدر میتونه بهش نزدیک بشه. ولی به عنوان جزء اصلی و موازی اون DRAM کار میکنه نه فرعی. و پیک پهنای باندش 204 گیگ بر ثانیه هست.
این جمع کردن رو من خودم هم نمیدونم از کجا اومده. ولی نمیشه جمع کرد
مطمئمنا هم هیچکس دیگه ای از یه سری مهندس و شرکت که تو استنفورد تو یه کنفرانس شرکت کردن بیشتر نمیفهمه. من خودم رو میگم کاری به بقیه ندارم اما هیچ وقت تصور نمیتونم بکنم که اون 32 مگ چجوریه کلا ! اصلا چجوری میشه. ولی نمیتونم هم بگم اینا یه چیزه الکی گفتن و نمیشه. اون وقت میشه زیر سوال بردن AMD و Intel و اون همه آدما حسابیی که تو کنفرانس بودن و تایید کردن همچین چیزی رو :d با توجه به سطح اطلاعاتم هم که خیلی پایینه در مورد سخت افزار فقط میتونم حرف اینا رو بخونم و قبول کنم
 
آخرین ویرایش:
بابا این سونی عجب چیزی بوده دست کل ibm و amd و تراشه سازهای بزرگ را از پشت بسته ! چند سال پیش تکنولوژیش را داشته و 1 ترابایت تحویل میداده ولی ترجیه دادند استفاده نکنند ! با این دفتار خاطراتتون خوش باشید .
اصلا ddr3 و gddr5 هم به چه دردی میخوره؟ قبلش تکنولوژیش بوده مثلا pc های عهد بوق هم از ddr1 استفاده میکردند الان من نمیدونم خود ggdr5 به چه دردی میخوره که پدر بزرگش قبلا وجود داشته با اینکه خود gddr5 ببینید ماله کی هست !

من نمدونم چرا بعضی ها متوجه نمیشند که مایکرو هم خیلی راحت میتونست بره طرف GDDR5 ! واسش کاری داشت ؟ شرکت ها تخفیف براش کم میدادند که نتونسته ؟! از خودتتون پرسیدید شاید مایکرو یه هدف دیگه داشته ؟! یکم فکر کنید چرا مایکرو اومده چندتا چیپ مجزا گذاشته مثل esram و move engine و داخل soc مقدار 15 تا پردازنده دیگه داره که خدا میدونه وظایفشون چی هست این خیلی راحت نشون میده که مایکرو بجای اینکه وظایف گرافیکی را بندازه روی شونه gpu خیلی استفاده بهینه تر و منظم تر داره بدوش چندتا پردازنده انجام میده مایکرو هم قبلا گفته کنسولی که ساخته بالانس ترین و بهینه ترین کنسولی هست که تا الان ساخته شده .
خب پس اون 8 GB چیه ؟! کار اصلی رو این 32 MB انجام میده یا اون 8 GB ؟! ببین من اصلا تخصصی چیزی حالیم نیست ولی عقل منطق بهم میگه که نمیتونم پهنای باند 32 MB حافظه رو با 8 GB مقایسه کنم ! بعد تازه اینا رو با هم جمع بزنم بگم شد 272 .... در نتیجه 272 بزرگتر از 176 .... هورااااا !
مگه شعبده بازیه ؟!
کل فروم b3d را دنبال کنی همه دارند این دوتا پهنای باند را جمع میزنن ! حالا جادو شده و ......این چیزیه که شده ! میشه اینطوری برداشت کرد esram یه چیپ به صورت موازی داره با ddr3 کار میکنه مثل یه شتاب دهنده میمونه براشون مثل اینه که خودش جزوی از ساختار ddr3 هست .
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or