کنفرانس مایکروسافت در سمپوزیوم Hot chips درباره Xbox one

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
72862424939951705014.jpg


بیست و پنجمین سمپوزیوم Hot chips امسال به رسم هر سال با نام HC25 برگزار میشه و مایکروسافت در این سمپوزیوم کنفرانسی داره که پیرامون چیپ به کار رفته در کنسول Xbox one هست. محل برگزاری این کنفرانس دانشگاه استنفرد هست و مایکروسافت به همراه AMD و اینتل در این کنفرانس که پیرامون SoC ها هست برنامه ای رو تحت عنوان XBOX One Silicon ارائه میده John Sell و Pat O’Connor از مایکروسافت برگزار کنندگان این کنفرانس هستن مدت این کنفرانس 1 ساعت و نیم هست و در اون به ترتیب AMD با موضوع Kabini APU SoC و مایکروسافت با موضوع XBOX One Silicon و اینتل با موضوع Clover Trail+ – Intel’s Next Atom SoC پیرامون آخرین تکنولوژیها در SoC صحبت میکنن.
این کنفرانس از این جهت جالبه که مدتی قبل کاربری در نئوگاف که لینک پروفایلش در Linkedin تایید میکنه که طراح GPU در AMD هست ادعا کرده که APU/dGPU رو در Xbox one تست میکرده هنوز مشخص نیست منظور این شخص از dGPU چی بوده به همین دلیل ممکنه در این کنفرانس مایکروسافت بخشی از مشخصات سخت افزاری Xbox one رو به صورت واضح تری تشریح کنه.

Beyond3D Forum - View Single Post - Xbox One (codename Durango) technical hardware investigation (news and rumours)

http://cn.linkedin.com/in/vinberlei

Hot Chips: A Symposium on High Performance Chips | Sponsored by the IEEE Technical Committee on Microprocessors and Microcomputers in Cooperation with ACM SIGARCH
 
به نظر میاد مایکروسافت یه چیزی ساخته که خودش هم دقیقا نمی دونه چطوری کار میکنه! :دی امیدوارم هر چی ساخته، بازی ساختن واسش راحت باشه و شاهد پورت های بی کیفیت از بازی های مولتی پلتفرم رو XOne نباشیم.
 
به نظر میاد مایکروسافت یه چیزی ساخته که خودش هم دقیقا نمی دونه چطوری کار میکنه! :biggrin1: امیدوارم هر چی ساخته، بازی ساختن واسش راحت باشه و شاهد پورت های بی کیفیت از بازی های مولتی پلتفرم رو XOne نباشیم.

اون مسئله زیاد جای نگرانی نداره چون خیلی کارارو که سیستم عامل انجام میده به جز اون خیلی از این پردازنده های اختصاصی Fixed function هستن یعنی خودشون الگوریتمهایی هستن که داخل سخت افزار جا گرفتن به عبارتی یه مرحله خیلی مهم یعنی کامپایل کدها به اسمبلی و تبدیل اسمبلی به زبون ماشین توسط اسمبلر رو از چرخه پردازش حذف کردن.
زمانیکه که یه سازنده بخواد خیلی اختصاصی برای Xone برنامه نویسی کنه طبق گفته مایکروسافت محیط توسعه و درایورها به شکلی طراحی شدن که قابلیت code on metal به برنامه نویس میدن یعنی میتونن بدون واسطه سخت افزارو مورد استفاده قرار بدن.

وقتی گفته چیپ صدا بیش از یه هسته قدرت پردازشی داره منظورش همون هسته های Jaguar@1.6Ghz ــه؟
yahoo_4.gif

دقیقا البته طبق گفته Semi accurate الان باید کلاکشون 1.9 باشه طبیعیم هست که باید این مقدار قدرت پردازش داشته باشن چون تمام دستورات صوتی کینکت رو باید پردازش کنن.
 
آخرین ویرایش:
وقتی گفته چیپ صدا بیش از یه هسته قدرت پردازشی داره منظورش همون هسته های Jaguar@1.6Ghz ــه؟:d

منظورش آره همون CPU ـه . اگه اشتباه نکنم تو یکی از این سایت ها گفته بود اندازه یه Core2 Duo E6750@2,66GHz قدرت داره. حالا ممکنه اشتباه کنم. مطمئما نیستم.

اما CPU تو Semi Accurate گفته بود کلاکش 1.9 هست نه 1.6. ولی هنوز رسمی چیزیش رو نگفتن جز اینکه بیش از حد Customize ش کردن
 
منظورش آره همون CPU ـه . اگه اشتباه نکنم تو یکی از این سایت ها گفته بود اندازه یه Core2 Duo E6750@2,66GHz قدرت داره. حالا ممکنه اشتباه کنم. مطمئما نیستم.

اما CPU تو Semi Accurate گفته بود کلاکش 1.9 هست نه 1.6. ولی هنوز رسمی چیزیش رو نگفتن جز اینکه بیش از حد Customize ش کردن
اگه 1.9 باشه که اختلافش با Core خیلی زیاد نیست :d
CPU PS4 روی چه کلاکیه؟
 
راستی یه چیزی رو دو سه روز پیش دیدم یادم رفته بود بگم:

26007867445802246836.jpg


todd holmdahl در مورد اون 8 گیگ حافظه فلش چند ماه قبل تو یک کنفرانس ویدئویی با نلسون و چند تای دیگه صحبت کرده بود ویدئوی 45 دقیقه ای این کنفرانس تو یوتیوب هست.
vg_DR0leAYw

از اون حافظه فلش به عنوان کش برای سویچ کردن سریع بین برنامه ها استفاده میکنن یعنی فاصله ارسال داده ها از روی هارد دیسک به مموری رو کم میکنن به زبون ساده اون 8 گیگ حافظه فلش نقش یه SSD درایو کوچیک رو بازی میکنه سرعت قابل توجهیم داره (200 MB/s)
 
آخرین ویرایش:
راستی یه چیزی رو دو سه روز پیش دیدم یادم رفته بود بگم:

26007867445802246836.jpg


todd holmdahl در مورد اون 8 گیگ حافظه فلش چند ماه قبل تو یک کنفرانس ویدئویی با نلسون و چند تای دیگه صحبت کرده بود ویدئوی 45 دقیقه ای این کنفرانس تو یوتیوب هست.
vg_DR0leAYw

از اون حافظه فلش به عنوان کش برای سویچ کردن سریع بین برنامه ها استفاده میکنن یعنی فاصله ارسال داده ها از روی هارد دیسک به مموری رو کم میکنن به زبون ساده اون 8 گیگ حافظه فلش نقش یه SSD درایو کوچیک رو بازی میکنه سرعت قابل توجهیم داره (200 MB/s)

این هاردها (SSHD یا درایوهای Hybrid) چند وقتی هست معرفی شدند. استفاده از این هاردها خوبه ولی چرا مایکروسافت قابلیت افزایش/تغییر هارد را نگذاشته؟!
 
این هاردها (SSHD یا درایوهای Hybrid) چند وقتی هست معرفی شدند. استفاده از این هاردها خوبه ولی چرا مایکروسافت قابلیت افزایش/تغییر هارد را نگذاشته؟!

یه فرق کوچیک بین این درایوها هست یه هایبرید درایو از یه رابط SATA به سیستم وصل میشه:

23122774284561277680.jpg


ولی این 8 گیگ فلش از رابط eMMC 4.5 به موازات SATA 2 به سیستم متصل شده.

36869568062102901764.jpg
 
دقیقا البته طبق گفته Semi accurate الان باید کلاکشون 1.9 باشه طبیعیم هست که باید این مقدار قدرت پردازش داشته باشن چون تمام دستورات صوتی کینکت رو باید پردازش کنن.
مگه کینکت خودش چیپست برای پردازش نداره؟:-/
 
مگه کینکت خودش چیپست برای پردازش نداره؟:-/

روی کینکت فقط یک سری سنسور و میکروکنترلر وجود داره داده ها برای پردازش فرستاده میشن به soc اگه قرار بود داده ها روی کینکت پردازش بشه توی بازیها delay خیلی بالایی ایجاد میشد.

---------------

سایت VGleaks یه سری اطلاعات در مورد PS4 منتشر کرده:

lvp2-1024x647.jpg


More exclusive PlayStation 4 hUMA implementation and memory enhancements details - VGLeaks

PlayStation 4 includes hUMA technology - VGLeaks
 
@DieDie

دوسته عزیز یه توضیحی ساده :d هم در مورد huma می دی؟؟؟

و اصلا جایگزین همچین چیزی روی xbox بر اساس چیزایی که گفتن هست؟

یه سیستم آدرس دهی و دسترسی مشترک به حافظه بین CPU و GPU هست یعنی اینکه هر چیزی که روی حافظه قرار میگیره دیگه نیاز نیست توسط CPU و GPU جداگونه ازش نقشه برداری بشه تو Xbox one یک همچین ارتباطی به اسم Coherent وجود داره از تفاوت و شباهتهاشون اطلاعات زیادی به جز یه سری حدس و گمان در دسترس نیست.
چیزی که روی PS4 پیاده شده مثل Xbox one نسبت به اون چیزی که AMD گفته چندتا ماده تبصره داره مثلا با پهنای باند کامل نمیتونن یه ارتباط Coherent داشته باشن دلیلش رو نمیدونم چی هست ولی احتمالا GDDR5 تو PS4 با CPU مشکلاتی داره چون پهنای باند دسترسی CPU به حافظه فقط 20GB هست و از اون طرف eSRAM تو xbox one همین مشکل رو ایجاد کرده.(برداشت من اینجوریه)

اصلاح:
داشتم دیاگرامای مایکروسافت رو نگاه میکردم eSRAM به CPU کش ارتباط Coherent داره توی این شکل یه پیکان مشکی eSRAM رو به CPU کش وصل کرده!

55977444397976624597.jpg
 
آخرین ویرایش:
DieDie میشه این رو توضیح بدی یعنی چی؟:d
xbox one is 1.3 TFLOPs sustained & 0.9 TFLOPS sustainable on the PS4.
این از این حرفاس که تو فروما میزنن و منبعش هم معمولا فن بوییسم هست احتمالا منطورش این بوده که Xbox one نسبت به قدرت خامش Efficiency یا بازده 100% داره ولی PS4 فقط 50% بازدهی داره!
اصل کلی تو این حرف واقعیت داره مثلا کارت گرافیک 5870 حدودا 2.7 ترافلاپس قدرت داره ولی تو اکثر تستها از بعضی از کارتهای سری HD6xxx و HD7xxx با ترافلاپس خیلی کمتر ضعیفتره چون بازدهی کافی نداره ... ولی اینکه PS4 بازدهی کافی نداره و Xbox one داره کلا مضخرفه چون کسی نمیدونه.
lol
دوزار اطلاعات حسابی نمیشه توی فرومای خارجی پیدا کرد:d
 
آخرین ویرایش:
DieDie میشه این رو توضیح بدی یعنی چی؟:d
xbox one is 1.3 TFLOPs sustained & 0.9 TFLOPS sustainable on the PS4.

این از اون حرفاس که تو فروما میزنن و منبعش هم معمولا فن بوییسم هست احتمالا منظورش این بوده که Xbox one نسبت به قدرت خامش Efficiency یا بازده 100% داره ولی PS4 فقط 50% بازدهی داره!
اصل کلی تو این حرف واقعیت داره مثلا کارت گرافیک 5870 حدودا 2.7 ترافلاپس قدرت داره ولی تو اکثر تستها از بعضی از کارتهای سری HD6xxx و HD7xxx با ترافلاپس خیلی کمتر ضعیفتره چون بازدهی کافی نداره (به دلیل معماری قدیمی) ... ولی اینکه PS4 بازدهی کافی نداره و Xbox one داره کلا مضخرفه مخصوصا با این درصدا چون کسی نمیدونه.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or