کنفرانس مایکروسافت در سمپوزیوم Hot chips درباره Xbox one

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
72862424939951705014.jpg


بیست و پنجمین سمپوزیوم Hot chips امسال به رسم هر سال با نام HC25 برگزار میشه و مایکروسافت در این سمپوزیوم کنفرانسی داره که پیرامون چیپ به کار رفته در کنسول Xbox one هست. محل برگزاری این کنفرانس دانشگاه استنفرد هست و مایکروسافت به همراه AMD و اینتل در این کنفرانس که پیرامون SoC ها هست برنامه ای رو تحت عنوان XBOX One Silicon ارائه میده John Sell و Pat O’Connor از مایکروسافت برگزار کنندگان این کنفرانس هستن مدت این کنفرانس 1 ساعت و نیم هست و در اون به ترتیب AMD با موضوع Kabini APU SoC و مایکروسافت با موضوع XBOX One Silicon و اینتل با موضوع Clover Trail+ – Intel’s Next Atom SoC پیرامون آخرین تکنولوژیها در SoC صحبت میکنن.
این کنفرانس از این جهت جالبه که مدتی قبل کاربری در نئوگاف که لینک پروفایلش در Linkedin تایید میکنه که طراح GPU در AMD هست ادعا کرده که APU/dGPU رو در Xbox one تست میکرده هنوز مشخص نیست منظور این شخص از dGPU چی بوده به همین دلیل ممکنه در این کنفرانس مایکروسافت بخشی از مشخصات سخت افزاری Xbox one رو به صورت واضح تری تشریح کنه.

Beyond3D Forum - View Single Post - Xbox One (codename Durango) technical hardware investigation (news and rumours)

http://cn.linkedin.com/in/vinberlei

Hot Chips: A Symposium on High Performance Chips | Sponsored by the IEEE Technical Committee on Microprocessors and Microcomputers in Cooperation with ACM SIGARCH
 
تا جایی که تو فروم میخونم مایکروسافت یه چیزی شاهکاری از سخت افزار ساخته خیلی پیچیده ولی بسیار با بازدهی بالا یعنی اینطوری نیست که برنامه نویسی های پیچیده براش بخواد خیلی چیزها به صورت خودکار انجام میشه . سایتی تو تحیلش گفته که کلا سوپرایز کنندست سخت افزارش . اونقدر ریز و بم داره سخت افزارش که بعضی ها انتظار داشتند مایکرو بیاد تو یه کنفرانس یه 1 ساعتی صرف توضیحش بکنه ! تا همینجا هم سایتها نوشتن خیلی چیزهاش مجهوله ! 15 تا پردازنده جدا برای کارهای گرافیکی و فیزیکی داره یدونه 8 گیگ فلش مموری گذاشته داخل soc ساخته شده معلوم نیست چه کاربردی داره ؟ خود esram هم که خوندم از 4 بخش 8 مگی 256 bit ساخته شده جمعا میشه 1024 bits . کلا یه چیز عجیب غریبیه این سخت افزارش :دی

Microsoft did not just take what was and wire it to their controllers, there were some pretty massive changes to the uncore and south bridge that result in a very unique device

این سایت هم این را گفته بعد کنفرانس :
If the cache really is 1024 bits wide, and the developers can make suitable use of it, then the Xbox One’s performance might surprise us
 
آخرین ویرایش:
تا جایی که تو فروم میخونم مایکروسافت یه چیزی شاهکاری از سخت افزار ساخته خیلی پیچیده ولی بسیار با بازدهی بالا یعنی اینطوری نیست که برانامه نویسی های پیچیده براش بخواد خیلی چیزها به صورت خودکار انجام میشه . سایتی تو تحیلش گفته که کلا سوپرایز کنندست سخت افزارش . اونقدر ریز و بم داره سخت افزارش که بعضی ها انتظار داشتند مایکرو بیاد تو یه کنفرانس یه 1 ساعتی صرف توضیحش بکنه ! تا همینجا هم سایتها نوشتن خیلی چیزهاش مجهوله ! 15 تا پردازنده جدا برای کارهای گرافیکی و فیزیکی داره یدونه 8 گیگ فلش مموری گذاشته داخل soc ساخته شده معلوم نیست چه کاربردی داره ؟ خود esram هم که خوندم از 4 بخش 8 مگی 256 بیت ساخته شده . کلا یه چیز عجیب غریبیه این سخت افزارش :دی

حداقل لقمه رو شیش دور سرش چرخونده ماکرو..!
 
تا جایی که تو فروم میخونم مایکروسافت یه چیزی شاهکاری از سخت افزار ساخته خیلی پیچیده ولی بسیار با بازدهی بالا یعنی اینطوری نیست که برنامه نویسی های پیچیده براش بخواد خیلی چیزها به صورت خودکار انجام میشه . سایتی تو تحیلش گفته که کلا سوپرایز کنندست سخت افزارش . اونقدر ریز و بم داره سخت افزارش که بعضی ها انتظار داشتند مایکرو بیاد تو یه کنفرانس یه 1 ساعتی صرف توضیحش بکنه ! تا همینجا هم سایتها نوشتن خیلی چیزهاش مجهوله ! 15 تا پردازنده جدا برای کارهای گرافیکی و فیزیکی داره یدونه 8 گیگ فلش مموری گذاشته داخل soc ساخته شده معلوم نیست چه کاربردی داره ؟ خود esram هم که خوندم از 4 بخش 8 مگی 256 bit ساخته شده جمعا میشه 1024 bits . کلا یه چیز عجیب غریبیه این سخت افزارش :دی



این سایت هم این را گفته بعد کنفرانس :
اول اینکه زیادی جوگیر نشو:دی
دوما اون 8 گیگ حافظه فلش روی هارده نه تو SoC .
 
والا من از این چیزایی که میگین سر در نمیارم .. ولی مگه پهنای باند حافظه gddr5 تو ps4 بیشتر از ایکس باکس وان و حتی اون 32 مگ esram اش نیست؟! .. پس ps4 هم خیلی راحتتر و کم دردسرتر از پس این تکنیک قطعه قطعه کردن بافتهای حجیم برمیاد!! اینطور نیست؟!
اینو قبلا صفحاتی اولی تاپیک گفتم

اون کنسولی راحت تر و کم دردسر تر و سریع تر از پس این کار بر میاد که بتونه پهنای باند بیشتری در اختیار cpu کنسول قرار بده که ماکرو سعی کرد با این شتاب دهنده همین کار بکنه
هیچ چیز مشخص نیست بستگی داره ساختار کنسولا چه جوری باشه ممکنه همین ps4 حتی نتونه از این ۱۷۲ گیگ ۲۰ گیگ رو در اختیار سی پی یو بزاره از اون طرف ایکس باکس بتونه با این شتاب دهنده از ۶۸ گیگ پهنای باند رم ییهو ۵۰ گیگ پهنای باند در دسترس cpu باشه
 
اول اینکه زیادی جوگیر نشو:دی
دوما اون 8 گیگ حافظه فلش روی هارده نه تو SoC .
آره درسته نمیدونم چرا توجه نکرده بودم ؟:دی با یه عکسی اشتباه گرفته بودم . دوم اینکه میخوام جو گیر بشم حرفیه ؟:دی الان چندتا سایتی که خودشون تحلیل کردند جوگیر شدند :دی
 
همین جور وسط بحث، این Main SoC تو مالزی تولید میشه :دی این رو هم چند بار دوستان گذاشتن ولی خلاصه اطلاعاتش رو یه جا میزارم:
Code:
[LEFT]8 Jaguar Cores
1.31 TFlops Performance
5 Billion Transistors
32 MB ESRAM
8 GB DDR3 Memory
8 GB Flash memory
15 special purpose processors
4 Command processors (2 compute, 2 graphics)
SHAPE offloads >1 CPU core
Memory coherency between CPU cores and GPU
Audio offload processor custom designed by Microsoft - 1 CPU core worth of processing
68 GB/sec peak bandwidth to off-chip 8GB DDR3 memory
204 GB/s peak bandwidth to 32MB of on-die storage

[/LEFT]
 
والا من از این چیزایی که میگین سر در نمیارم .. ولی مگه پهنای باند حافظه gddr5 تو ps4 بیشتر از ایکس باکس وان و حتی اون 32 مگ esram اش نیست؟! .. پس ps4 هم خیلی راحتتر و کم دردسرتر از پس این تکنیک قطعه قطعه کردن بافتهای حجیم برمیاد!! اینطور نیست؟!

من اصلا کاری به بحث PS4 میتونه یا نمیتونه ندارم PS4 کنسول فوق العاده قدرتمندی هست ولی کلا یه چیزی رو خیلیا در مورد این حافظه ها در نظر نمیگیرن تو انتخاب رم دو تا بحث مطرح هست یکی پهنای باند که حاصل ضرب کلاک رم در بیت ریت رم هست یکی بحث تاخیر یا Latency جفتشون روی هم تو سرعت رم تاثیر دارن ولی بعضی وقتها مسئله مهم تاخیر هست بعضی وقتها پهنای باند.در این رابطه این یه مقاله قدیمی ولی خوبه:

Memory Bandwidth vs. Latency Timings

این هرم حافظه هست:
33320908945690850715.jpg


شکل شماتیکه ممکنه تو واقعیت حافظه های دیگه ای هم بین این حافظه ها قرار بگیرن.

(به جز L0 که رجیستر روی CPU هست ) , L1 , L2 حافظه های نهان یا کش هستن و تاخیر یا Latency نقش خیلی کیلیدی تو کارکردشون داره برای همین از نوع SRAM یا استاتیک هستن چون رمهای استاتیک رفرش نمیشن برعکس رمهای داینامیک یا DRAM که باید داده های روشون رفرش بشه این تایم رفرش برای مدت کوتاهی در حد چند نانو ثانیه اطلاعات روی حافظه رو از دسترس خارج میکنه برای همین تو کشه ها معمولا از DRAM استفاده نمیکنن مگر تو پردازنده هایی که کاراییشون محدود هست و قیمت پایینی دارن چون SRAM ها قیمت ساخت پردازنده رو بالا میبرن.
L3,L4,L5 حافظه هایی هستن که برای ذخیره سازی استفاده میشن البته L3 یا همون رم سیستم تقریبا این وسط قرار میگیره و باید نقش دوگانه رو بازی کنه هم به حد کفایت سریع باشه هم ظرفیت بالایی داشته باشه.
الان مقایسه eSRAM با RAM روی سیستم کار اشتباهی هست eSRAM نقش یه کش رو داره بازی میکنه و باعث میشه احتیاج CPU یا GPU به constantly access یا دسترسی دائمی به حافظه سیستم کاهش پیدا کنه...
از اون طرف مقدار این حافظه بالاتر از مقدار متعارف اغلب کچه ها هست برای همین میشه بعضی تکنیکهارو باهاش راحت تر پیاده کرد.
دلیل اینکه میگن این eSRAM به صورت تئوریک میتونه ضعف پهنای باند XO رو جبران کنه برای همینه چون تقاضای GPU رو برای دسترسی دائم به رم کاهش میده در عین حال به موازات حافظه اصلی داده ها داخلش جریان پیدا میکنه.

از اون طرف یک مسئله ای هست که بعضی دوستان در نظر نمیگیرن یا شاید نمیدونن اصل قضیه به این شکلی که من توضیح میدم نیست ولی برای فهم راحت ایجاد نشدن پیچیدگی به این شکل عنوانش میکنم:
مثلا پردازش یه داده 512 مگابایتی روی رم به صورت یکباره توسط CPU انجام نمیشه داده ها اول روی هارد دیسک یا DVD یا ... قرار دارن بعد میان روی رم و بعد در موقع مقتضی پردازش روشون صورت میگیره ...
اگر فرضا کش یه CPU حدودا 32 کیلوبایت باشه (مقایسه کنید 512 مگابایت یا 524,288 کیلوبایت رو با 32 کیلوبایت ) این اطلاعات باید :
524,288 / 32 = 16,384
به 16,384 بلوک 32 کیلوبایتی تبدیل بشه و به نوبت توسط CPU پردازش بشه به بیان دیگه این اطلاعات باید 16,384 بار به کش CPU انتقال پیدا کنه تا پردازش بشه و بعد نتیجه دوباره روی حافظه اصلی ذخیره بشه البته برای CPU ای که فرضا با کلاک 800 مگاهرتز یا 800,000,000 در ثانیه کار میکنه این پردازش مدت خیلی کمی رو شامل میشه.
حالا CPU ای که حافظه نهان یا کش بیشتری داره مثلا 64 کیلوبایت تعداد دفعات مراجعه به حافظه از 16,384 دفعه به 8,192 دفعه کاهش پیدا میکنه این یعنی اینکه بحث محدودیت پهنای باند رو میشه با یه حافظه نهان تا حدودی کاهش داد.
البته این مسئله تئوریک هست و فقط یه جنبه قضیه هست تو واقعیت پیچیدگی فوق العاده بیشتری وجود داره خیلی راه حلها و الگوریتمها مثل بافر کردن و ... برای کم کردن تاخیر وجود داره و مسائل بیشتری مطرح هستن مخصوصا که نیاز GPU به خاطر SIMT بودن یا پردازشهای موازی زیاد با CPU متفاوته و فقط نمیشه با اضافه کردن مقدار کش توقع بالا رفتن راندمان رو داشت ولی تو پردازنده هایی که معماری یکسانی دارن معمولا مدلهای Higher end ـتر که قیمت بالاتری دارن کش بیشتری هم دارن و تو تستها نتیجه بهتری هم میگیرن.
یه مقاله نسبتا کامل در رابطه با نقش تاخیر در عملکرد GPU:

http://www.sisoftware.net/?d=qa&f=gpu_mem_latency
 
آخرین ویرایش:
بجای اعداد این عکس رو از Tiled Resources ببینین و ایمان بیاورید:d
این 60MBــه فکر کنین با 8gb ddr3 و 32mb حافظه ی فوق سریع چه معجزه ای انجام میشه:d

 
بجای اعداد این عکس رو از Tiled Resources ببینین و ایمان بیاورید:d
این 60MBــه فکر کنین با 8gb ddr3 و 32mb حافظه ی فوق سریع چه معجزه ای انجام میشه:d

البته خود 64 mb عدد کمی نيست برای texture
حدودا 84 عدد بافت 1k ميده
اينم بايد در نظر بگيريد
 
بعد از چند روز خوندن مقاله های مختلف از وبسایتها و فرومهای مرتبط با این موضوعات تو نت این جمع بندی نهایی منه (نظر کاملا شخصی) که سعی کردم توش زیاد وارد جزئیات و اصطلاحات نشم:

پردازنده ای که مایکروسافت برای کنسول نسل بعدش طراحی کرده طراحی فوق العاده پیچیده ای داره این نشون میده مایکروسافت هدفش رو از قبل کاملا مشخص کرده و میدونسته از نسل بعد خودش چی میخواد طراحی این SoC به شکلی هست که خوراک برنامه های چند لایه و programming overlays سویچ کردن بین برنامه ها و تصویر در تصویر و ... هست بدون اینکه عملکرد سیستم تحت تاثیر قرار بگیره چندتا از پردازنده های مخصوص داخل این SoC میتونن کارایی بالایی برای اینجور مصارف ایجاد کنن به طوری که برای ارائه همچین سطحی از عملکردهای چندگانه مثل اجرای همزمان یک گیم و هندل کردن تماس ویدئویی روی اسکایپ و ... به طور همزمان خیلی از کامپیوترهای قدرتمند هم مشکل داشتن باشن ، از این جهت Xbox one دقیقا یه میکس کامل و هوشمندانه از نرم افزار و سخت افزار هست که این امکانات رو با سرعت اجرای قابل قبول و شاید در مواردی حیرت آور و یوزر پسند و راحت انجام میده ولی چیزی که این وسط نقش چندان پر رنگی براش در نظر گرفته نشده گرافیک سه بعدی هست هر چقدر Xbox one میتونه به عنوان یک مرکز سرگرمی خونگی و سیستم چندکاره کاربرها رو با امکانات بی نظیر و چند رسانه ای و شبکه های اجتماعی و امکانات آنلاین و کارهایی که میشه با کینکت انجام داد و چه و چه راضی نگه داره بعید میدونم به همون اندازه تو راضی نگه داشتن گیمرهای سنتی یعنی کسایی که فقط هدفشون انجام یه بازی ویدئویی عمدتا سینگل با داستان قابل قبول و گرافیک عالی هست موفق باشه .
در حقیقت من فکر میکنم مایکروسافت اینقدر به عملکردهای جانبی روی سیستمش توجه کرده که دیگه جای زیادی برای ارائه مهمترین فاکتور مورد علاقه گیمرهای سنتی یعنی گرافیک باقی نمونده شاید استفاده از نوآوری های سخت افزاری و نرم افزاری بتونه تا حدود قابل قبولی این نقص رو پوشش بده ولی در نهایت من فکر نمیکنم که توجه اصلی مایکروسافت روی این موضوع متمرکز بوده باشه که به فاکتور گرافیک به شکل افراطی توجه کنه .
مایکروسافت اومده درصد زیادی از سطح پردازنده نسل بعدش رو به حافظه های داخلی فوق سریع و پردازنده های مخصوصی اختصاص داده که عمده کارکردشون بالا بردن راندمان برای اجرای چندلایه برنامه های چند رسانه ای و ویدئو ها (Video decoder , Video encoder , تعدا زیادی کمک پردازنده برای پردازش صدا و برای کمک به کینکت) هست در صورتی که با همین مقدار ترانزیستور میتونستن تعداد پایپ لاینهای خیلی بیشتری رو به گرافیک سه بعدی اختصاص بدن.
به هر حال این کنسول شاید تو مارکتینگ خیلی موفق عمل کنه و همونجوری هم که انتظار میره مایکرو بتونه با ارائه چندتا بازی فوق العاد خوب و قوی و با گرافیک کنسول نسل بعدش رو به یه کنسول لازم الخرید تبدیل کنه ولی نظر من اینه که تمرکز اصلی روی ارائه گرافیک به صورت افراطی نبوده مگر اینکه مایکروسافت هنوز چندتا اسلحه مخفی دیگه برای ارائه داشته باشه که در موردشون هیچ صحبت نکرده ...
جمع بندی:
از نگاه تکنولوژی پردازنده ای که مایکروسافت برای کنسول بعدش در نظر گرفته یک معماری پیشرو و بی نظیر داره ولی جای گرافیک سه بعدی به شکلی که طرفدارای گرافیک افراطی رو تو یه مدت دست کم 3-4 ساله راضی نگه داره روی اون خالیه دلیلش هم من فکر میکنم محدودیت تکنولوژی و قیمتی هست که برای یک کنسول باید پرداخت بشه.
 
آخرین ویرایش:
واقعا از اطلاعاتی که دوستان دادن استفاده کردیم ممنون از همگی
به نظرم مایکرو هدفش از این کار انجام مولتی تسکینگ قوی تو پردازش ها بوده مثلا توی کنفرانس میتونستیم جا به جایی سریع رو ببینیم
باید ببینیم این طراحی چگونه میتونه توی پردازش موازی تاثیر داشته باشه
باید تا عرضه ی کنسول ها منتظر بود
 
کنسول باید قویترین سخت افزار ممکن رو با قیمت پایین داشته باشه مثلps4چون عمرشون حداقل7.8ساله و خیلی مهمه قوی باشن و ارزون باشه همه بتونن بخرن
فکر کنم اخر نسل وان بدجور عقب بی افته از نظر کیفیت بصری و فنی بازی ها و فروش نرم افزارش خیلی پایین بیاد چون ملت بیشتر بازی هارو روps4بازی میکنن
 
بعد از چند روز خوندن مقاله های مختلف از وبسایتها و فرومهای مرتبط با این موضوعات تو نت این جمع بندی نهایی منه (نظر کاملا شخصی) که سعی کردم توش زیاد وارد جزئیات و اصطلاحات نشم:

پردازنده ای که مایکروسافت برای کنسول نسل بعدش طراحی کرده طراحی فوق العاده پیچیده ای داره این نشون میده مایکروسافت هدفش رو از قبل کاملا مشخص کرده و میدونسته از نسل بعد خودش چی میخواد طراحی این SoC به شکلی هست که خوراک برنامه های چند لایه و programming overlays سویچ کردن بین برنامه ها و تصویر در تصویر و ... هست بدون اینکه عملکرد سیستم تحت تاثیر قرار بگیره چندتا از پردازنده های مخصوص داخل این SoC میتونن کارایی بالایی برای اینجور مصارف ایجاد کنن به طوری که برای ارائه همچین سطحی از عملکردهای چندگانه مثل اجرای همزمان یک گیم و هندل کردن تماس ویدئویی روی اسکایپ و ... به طور همزمان خیلی از کامپیوترهای قدرتمند هم مشکل داشتن باشن ، از این جهت Xbox one دقیقا یه میکس کامل و هوشمندانه از نرم افزار و سخت افزار هست که این امکانات رو با سرعت اجرای قابل قبول و شاید در مواردی حیرت آور و یوزر پسند و راحت انجام میده ولی چیزی که این وسط نقش چندان پر رنگی براش در نظر گرفته نشده گرافیک سه بعدی هست هر چقدر Xbox one میتونه به عنوان یک مرکز سرگرمی خونگی و سیستم چندکاره کاربرها رو با امکانات بی نظیر و چند رسانه ای و شبکه های اجتماعی و امکانات آنلاین و کارهایی که میشه با کینکت انجام داد و چه و چه راضی نگه داره بعید میدونم به همون اندازه تو راضی نگه داشتن گیمرهای سنتی یعنی کسایی که فقط هدفشون انجام یه بازی ویدئویی عمدتا سینگل با داستان قابل قبول و گرافیک عالی هست موفق باشه .
در حقیقت من فکر میکنم مایکروسافت اینقدر به عملکردهای جانبی روی سیستمش توجه کرده که دیگه جای زیادی برای ارائه مهمترین فاکتور مورد علاقه گیمرهای سنتی یعنی گرافیک باقی نمونده شاید استفاده از نوآوری های سخت افزاری و نرم افزاری بتونه تا حدود قابل قبولی این نقص رو پوشش بده ولی در نهایت من فکر نمیکنم که توجه اصلی مایکروسافت روی این موضوع متمرکز بوده باشه که به فاکتور گرافیک به شکل افراطی توجه کنه .
مایکروسافت اومده درصد زیادی از سطح پردازنده نسل بعدش رو به حافظه های داخلی فوق سریع و پردازنده های مخصوصی اختصاص داده که عمده کارکردشون بالا بردن راندمان برای اجرای چندلایه برنامه های چند رسانه ای و ویدئو ها (Video decoder , Video encoder , تعدا زیادی کمک پردازنده برای پردازش صدا و برای کمک به کینکت) هست در صورتی که با همین مقدار ترانزیستور میتونستن تعداد پایپ لاینهای خیلی بیشتری رو به گرافیک سه بعدی اختصاص بدن.
به هر حال این کنسول شاید تو مارکتینگ خیلی موفق عمل کنه و همونجوری هم که انتظار میره مایکرو بتونه با ارائه چندتا بازی فوق العاد خوب و قوی و با گرافیک کنسول نسل بعدش رو به یه کنسول لازم الخرید تبدیل کنه ولی نظر من اینه که تمرکز اصلی روی ارائه گرافیک به صورت افراطی نبوده مگر اینکه مایکروسافت هنوز چندتا اسلحه مخفی دیگه برای ارائه داشته باشه که در موردشون هیچ صحبت نکرده ...
جمع بندی:
از نگاه تکنولوژی پردازنده ای که مایکروسافت برای کنسول بعدش در نظر گرفته یک معماری پیشرو و بی نظیر داره ولی جای گرافیک سه بعدی به شکلی که طرفدارای گرافیک افراطی رو تو یه مدت دست کم 3-4 ساله راضی نگه داره روی اون خالیه دلیلش هم من فکر میکنم محدودیت تکنولوژی و قیمتی هست که برای یک کنسول باید پرداخت بشه.

درست ولی طبق چیزایی که درباره هایپروایزر(سیستم عامل سوم وان)خوندم, میتونه منابع رو مدیریت کنه یعنی اینکه میتونه از یه سیستم عامل بگیره به اون یکی بده ولی پرفومنس اونی که ازش گرفته میشه کاسته میشه که این میتونه اپلیکشینای جانبی باشه.حالا اینکه چقدر میتونه موثر باشه باید دید.
 
درست ولی طبق چیزایی که درباره هایپروایزر(سیستم عامل سوم وان)خوندم, میتونه منابع رو مدیریت کنه یعنی اینکه میتونه از یه سیستم عامل بگیره به اون یکی بده ولی پرفومنس اونی که ازش گرفته میشه کاسته میشه که این میتونه اپلیکشینای جانبی باشه.حالا اینکه چقدر میتونه موثر باشه باید دید.

آخه موضوع اینه که این Special purpose processor ها برای یه مقصود خاص ساخته شدن و مثل یه پردازنده معمولی General purpose نیستن مثلا روی Video encoder نمیشه شیدر نویسی کرد هر چقدر این سیستم عامل داینامیک باشه و حالت سیال به پرفورمنس بده نمیشه از این پردازنده های اختصاصی تو جهتی به غیر از هدفی که براشون در نظر گرفتن استفاده کرد...

حالا از این حرفا بگذریم کسی دقیق میدونه اون قسمتی که دورش دایره قرمز کشیده شده کارش چی هست؟

96574085810007864763.jpg


ظاهرا GPU یه بلوک مجزا برای پردازش پالیگون یا چند ضلعیها داره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or