کنفرانس مایکروسافت در سمپوزیوم Hot chips درباره Xbox one

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
72862424939951705014.jpg


بیست و پنجمین سمپوزیوم Hot chips امسال به رسم هر سال با نام HC25 برگزار میشه و مایکروسافت در این سمپوزیوم کنفرانسی داره که پیرامون چیپ به کار رفته در کنسول Xbox one هست. محل برگزاری این کنفرانس دانشگاه استنفرد هست و مایکروسافت به همراه AMD و اینتل در این کنفرانس که پیرامون SoC ها هست برنامه ای رو تحت عنوان XBOX One Silicon ارائه میده John Sell و Pat O’Connor از مایکروسافت برگزار کنندگان این کنفرانس هستن مدت این کنفرانس 1 ساعت و نیم هست و در اون به ترتیب AMD با موضوع Kabini APU SoC و مایکروسافت با موضوع XBOX One Silicon و اینتل با موضوع Clover Trail+ – Intel’s Next Atom SoC پیرامون آخرین تکنولوژیها در SoC صحبت میکنن.
این کنفرانس از این جهت جالبه که مدتی قبل کاربری در نئوگاف که لینک پروفایلش در Linkedin تایید میکنه که طراح GPU در AMD هست ادعا کرده که APU/dGPU رو در Xbox one تست میکرده هنوز مشخص نیست منظور این شخص از dGPU چی بوده به همین دلیل ممکنه در این کنفرانس مایکروسافت بخشی از مشخصات سخت افزاری Xbox one رو به صورت واضح تری تشریح کنه.

Beyond3D Forum - View Single Post - Xbox One (codename Durango) technical hardware investigation (news and rumours)

http://cn.linkedin.com/in/vinberlei

Hot Chips: A Symposium on High Performance Chips | Sponsored by the IEEE Technical Committee on Microprocessors and Microcomputers in Cooperation with ACM SIGARCH
 
من با این که فن سونی و کنسولش هستم ولی با این حرکت ماکروسافت خیلی حال کردم.
نشون داغ انقدر که ما فکر می کنیم احمق نیست و خیلی چیزا بارشه.
دمشون گرم کف کردم
 
مایکروسافت تو این نسل سیاست عرضه اطلاعات به صورت قطره چکونی رو در پیش گرفته :| :D اگه بدونی اون چیزی که اول نگفته یه مورد منفی بوده باز یه چیزی ! یه سری چیزا داره میگه تصمیم آدم رو در مورد خرید یه کنسول عوض می کنه :|
شاید سکوت Developerــها هم در مورد قضاوت بین قدرت دو سخت افزار این بوده هنوز اونا هم از یه سری چیزا کاملا آگاه نبودن !

چطوریه که سکوت Nintendo در مقابل مشخصات سخت افزاری برابری میکنه با ضعف سخت افزاری ولی اینجا میشه سیاست خوب مایکرو؟:-/
اتفاقا من فکر میکنم عمق فاجعه رو داره قطره چکونی میکنه که طرفدارها سکته نزنن.:d
 
به نظرمیاد در یه حد باشن یا فاصله خیلی کم
ولی جی پی یو و رم ps4خیلی قویتره
شاید اخر نسل فاصله گرافیکps4ووان در حد فاصله بازی هایps2باps3باشه:دی

فکر نمیکنم آخر نسل خیلی دور باشه مثل PS3 و xbox360 یعنی 8 سال بعد
به نظر من این نسل سریعتر از اون چه که فکر میکنیم تموم بشه
 

اون فیزیکی که از Quantum Break دیدیم اگه طبق حرفای خودشون in-Game بوده احتمالا به خاطر این چیزاست چون خیلی خفن بود تخریبش :دی

- - -ویرایش - - -

فکر نمیکنم آخر نسل خیلی دور باشه مثل PS3 و xbox360 یعنی 8 سال بعد
به نظر من این نسل سریعتر از اون چه که فکر میکنیم تموم بشه

Ps3 و 360 یه میزان رم داشتن ولی الان قضیه فرق میکنه PS4 دوگیگ GDDR5 بیشتر داره که خودش بیش از 4تا PS3 میشه,اختلاف خیلیه.
 
Ps3 و 360 یه میزان رم داشتن ولی الان قضیه فرق میکنه PS4 دوگیگ GDDR5 بیشتر داره که خودش بیش از 4تا PS3 میشه,اختلاف خیلیه.
کافیه حجم os های 360و ps3 و امکاناتشون رو مقایسه کنیم تا بفهمیم os کدوم کنسول رم بیشتر میگیره و امکانات کمتری میده:d
 
اون فیزیکی که از Quantum Break دیدیم اگه طبق حرفای خودشون in-Game بوده احتمالا به خاطر این چیزاست چون خیلی خفن بود تخریبش :دی

- - -ویرایش - - -



Ps3 و 360 یه میزان رم داشتن ولی الان قضیه فرق میکنه PS4 دوگیگ GDDR5 بیشتر داره که خودش بیش از 4تا PS3 میشه,اختلاف خیلیه.

اون 15 تا پردازنده اختصاصی که داخل soc جا دادن طبق گفته مایکروسافت کار CPU و GPU رو offload میکنه (دست کم یه بخشیشون) به نظرم میتونه نقش خیلی جالبی داشته باشه چون به احتمال زیاد نوعی Fixed-function هستن یعنی کدها و الگوریتمهایی که نرم افزاری باید اجرا میشدن اینها به صورت embedded روی سخت افزار جاسازی کردن که سرعت اجرای وحشتناکی داره دقیقا مثل پروگرام کردن یه چیپ FPGA .
اگر کسی چیپ FPGA رو پروگرام کرده باشه متوجه میشه که سرعت اجرای توابع نسبت به اجرای نرم افزاری فوق العاده بالاس.
 
آخرین ویرایش:
یه چیزی که خیلی جالبه البته شاید ربطی به این تاپیک نداشته باشه IBM حدود دو ساعت بعد از کنفرانس مایکروسافت تو همون کنفرانس درباره نسل جدید CPU ـهای Power 8 صحبت کرده و دقیقا از شتابدهنده هایی مثل Data move و.... تو پردازنده نسل بعدش استفاده کرده و مثل مایکروسافت و اینتل یه حافظه embedded رو داخل die پردازنده جا داده! جالبتر اینکه این شتابدهنده ها از یک آدرس دهی مشترک با پردازنده ها استفاده میکنن ، فکر کنم تاکید زیاد روی این شتاب دهنده ها داره یه جور معماری عرف برای نسل بعد پردازنده ها میشه.

38576052649054472091.jpg

07374068254907754380.jpg
 
Semi accurate یه مقاله قوی در مورد کنفرانس مایکروسافت نوشته و یه تحلیل کوچیک انجام داده البته گفته تو دو قسمته و تو مقاله بعدی حافظه جاسازی شده و GPU و پردازنده صوتی رو بررسی میکنه:

[h=1]A deep dive into Microsoft’s XBox One’s architecture[/h]

Microsoft did not just take what was and wire it to their controllers, there were some pretty massive changes to the uncore and south bridge that result in a very unique device

طبق تحلیلی که از اطلاعات مایکروسافت کرده نتیجه گرفته که کلاک CPU باید حدود 1.9Ghz باشه:

That means the XBox One’s 8 Jaguar cores are clocked at ~1.9GHz, something that wasn’t announced at Hot Chips. Now you know.

درمورد ارتباط مستقیم بین CPU و GPU اینو نوشته:

Luckily Microsoft is on the ball here and put their own mechanism in which they would unfortunately not go in to detail on. What SemiAccurate has heard about it says they did a pretty impressive job but until it is fully disclosed we can’t comment with authority. Lets just leave things at, “From what we can tell it looks good”.

Semi accurate میگه که در مورد کاری که مایکروسافت انجام داده چیزای خیلی جالبی شنیده اما خود مایکروسافت تنها چیزی که در مورد اینکار بهشون گفته اینه که گفتن "تنها چیزی که ما میتونیم بگیم اینه که خوبه!"

A deep dive into Microsoft's XBox One's architecture | SemiAccurate
 
پس با این حساب نمیشه صرفا GPU ، CPU و Ram کنسول PS4 رو با Xbox One مقایسه کرد ، تا تکلیف این 15 پردازنده کوچک کاملا مشخص بشه ... فقط من نمی دونم چرا مایکروسافت این همه هزینه کرده و سخت افزار رو پیچیده کرده ، در حالی که به نظر میاد سونی راه آسونتر رو انتخاب کرده ...
-----------------------------------
مفید ترین پستهای این تایپک رو DieDie داد که جا داره ازش تشکر کنیم ..
 
آخرین ویرایش:
فرخ منظورش رو بد رسوند
این تکنیک فقط مقداری که نیاز هست رو میاره روی رم ولی مشکل قبلا اینجا بوده که با حر حرکتی تو دنیا بازی اون مقدار نیاز فوری باید جابجه بشه که پهنای باند رم های معمولی این سرعت رو نداشتن و باعث افت فریم یا دیر لود شدن تکستچر میشه (بلای بازی RAGE) ولی الان با پهنای باند فوق سریع ESRAM این مشکل برطرف شده..

در کل فکر کنم این ESRAM یک چالش بزرگ برای بازی سازها باشه و کار کردن باهاش بسیار سخته..

والا من از این چیزایی که میگین سر در نمیارم .. ولی مگه پهنای باند حافظه gddr5 تو ps4 بیشتر از ایکس باکس وان و حتی اون 32 مگ esram اش نیست؟! .. پس ps4 هم خیلی راحتتر و کم دردسرتر از پس این تکنیک قطعه قطعه کردن بافتهای حجیم برمیاد!! اینطور نیست؟!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or