کنفرانس مایکروسافت در سمپوزیوم Hot chips درباره Xbox one

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
72862424939951705014.jpg


بیست و پنجمین سمپوزیوم Hot chips امسال به رسم هر سال با نام HC25 برگزار میشه و مایکروسافت در این سمپوزیوم کنفرانسی داره که پیرامون چیپ به کار رفته در کنسول Xbox one هست. محل برگزاری این کنفرانس دانشگاه استنفرد هست و مایکروسافت به همراه AMD و اینتل در این کنفرانس که پیرامون SoC ها هست برنامه ای رو تحت عنوان XBOX One Silicon ارائه میده John Sell و Pat O’Connor از مایکروسافت برگزار کنندگان این کنفرانس هستن مدت این کنفرانس 1 ساعت و نیم هست و در اون به ترتیب AMD با موضوع Kabini APU SoC و مایکروسافت با موضوع XBOX One Silicon و اینتل با موضوع Clover Trail+ – Intel’s Next Atom SoC پیرامون آخرین تکنولوژیها در SoC صحبت میکنن.
این کنفرانس از این جهت جالبه که مدتی قبل کاربری در نئوگاف که لینک پروفایلش در Linkedin تایید میکنه که طراح GPU در AMD هست ادعا کرده که APU/dGPU رو در Xbox one تست میکرده هنوز مشخص نیست منظور این شخص از dGPU چی بوده به همین دلیل ممکنه در این کنفرانس مایکروسافت بخشی از مشخصات سخت افزاری Xbox one رو به صورت واضح تری تشریح کنه.

Beyond3D Forum - View Single Post - Xbox One (codename Durango) technical hardware investigation (news and rumours)

http://cn.linkedin.com/in/vinberlei

Hot Chips: A Symposium on High Performance Chips | Sponsored by the IEEE Technical Committee on Microprocessors and Microcomputers in Cooperation with ACM SIGARCH
 
یعنی تو از مایکروسافت پیش تر بودی و این تکنیک را قبل از اینکه مایکرو تو dx11.2 اماده کرده ازش استفاده میکردی ؟! :)

چه عجب به اشتبهاهت اعتراف کردی ! :دی مگاتکسچر هم میدونی دیگه کلا یه نوع تکنیک تکسچر ایندست که یواش یواش میرن طرفش ؟ پس ببین مایکرو چطوری اینده را حساب و کتاب کرده !

من کی گفتم از این تکنیک استفاده میکردم؟ من آرت دایرکتور این شرکته هستم و تکسچر سازی هم میکنم. برای همین بی اطلاع نیستم در این زمینه. جایی هم نگفتم من این تکینیک رو بلدم یا استفاده میکنم، فقط گفتم تو بلد نیستی و نمیدونی چیه. چون اگه میدونستی یا لینکی که دادی رو خونده بودی نمیگفتی DME میتونه 9 گیگی رو 16 مگ کنه چون همونطور که گفتم اینکار از توان سخت افزار خارجه و در حیطه وظایف حضرت موسی طبقه بندی میشه. تازه اصلا ربطی به DME هم نداره! این مورد اول!

مورد دوم اینکه من ادعایی ندارم که خدا هستم و دانای مطلق. اشتباه کنم سریع بهش اقرار میکنم و با چونه زدن الکی خودم رو مضحکه دست این و ان نمیکینم. در ضمن یعنی چی که میگی مایکرو حساب و کتاب آینده رو کرده و ...؟ داری در مورد مایکروساف و یه سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری صحبت میکنی نه شرکت ره پویان صنعت نوین یا رسانا گستر شرق که! معلومه که مایکرو سعی داره سخت افزاری طراحی کنه که حداقل 7 سال بدرد بخور باشه و به سرعت منسوخ نشه! اظهر من الشمسه!

حالا بهتره مقایسه سخت افزار کنسول هارو به کیفیت بازی های واگذار کنیم. نسل پیش هم این همه سر بهتر بودن 360 و PS3 چونه زدیم، نه شماها قانع شدید و نه ما. منتها بازی هایی که برای کنسول ها میان و کیفیتی که ارایه میدن نشون میده چی به چیه. الانم نه تو متخصصی و نه من. در نتیجه نه نظر تو فکته، نه نظر من. من با عقل خودم میگم ESRAM برتری برای X1 نیست و تنها ضعف رم از رده خارج کنسول رو میپوشونه، اما تو میگی نه قدرت خاصی داره که... بگذریم! اصلا مهم نیست. به بازی هایی که برای کنسول ها ساخته میشن از این به بعد نگاه میکنیم. مثلا فکر میکنم Halo جدید و بازی بعدی ND بهترین بنچمارک ها باشن. فرمایشات شما درست باشه باید ما یه گرافیک بهتر، از هر نظر، رو توی Halo نسبت به بازی ND یا SM ببینیم. چون بالاخره 343 استدیو خود مایکروسافت هست و قطعا کنسولش رو بهتر از همه میشناسه و از همه ظرفیت ها استفاده میکنه و باید برتری که شما میگی رو نشون میده. برعکس هم هست. من میگم PS4 بهتره و خوب باید ND اثباتش کنه وگرنه منم دارم چرت میگم. یه دو سه ماه دگیه وایمیستیم ببینیم این قدرت نهان X1 رخ میده به ما یا خیر...

تو اول خودت رو درست کن که بدون تحقیق ملت رو مسخره نکنی

بابک من خوشم نمیاد کسی چیزی رو که نگفتم بهم نسبت بده!:| من کسی رو مسخره نکردم! یه حرفی زدید که خوب خودتونم فهمیدید غلط بود و بحثی روش نیست، من فقط گفتم لینک بدید تا خودم ببینم و قانع بشم چون چیزی که میگید به قول نیما فرابشری هست و تو مخ من نمیره. منم یادم نمیاد شماها لینکی داده باشید که توش گفته باشه DME میاد 9 گیگ رو فشرده میکنه میشه 16 مگ! بازم میگم اینکار فعلا بیشتر معجزس تا علم.

من شاید مایکروسافت رو ترول کنم (:دی) اما محاله کسی رو مسخره کنم!:|
 
من کی گفتم از این تکنیک استفاده میکردم؟ من آرت دایرکتور این شرکته هستم و تکسچر سازی هم میکنم. برای همین بی اطلاع نیستم در این زمینه. جایی هم نگفتم من این تکینیک رو بلدم یا استفاده میکنم، فقط گفتم تو بلد نیستی و نمیدونی چیه. چون اگه میدونستی یا لینکی که دادی رو خونده بودی نمیگفتی DME میتونه 9 گیگی رو 16 مگ کنه چون همونطور که گفتم اینکار از توان سخت افزار خارجه و در حیطه وظایف حضرت موسی طبقه بندی میشه. تازه اصلا ربطی به DME هم نداره! این مورد اول!

مورد دوم اینکه من ادعایی ندارم که خدا هستم و دانای مطلق. اشتباه کنم سریع بهش اقرار میکنم و با چونه زدن الکی خودم رو مضحکه دست این و ان نمیکینم. در ضمن یعنی چی که میگی مایکرو حساب و کتاب آینده رو کرده و ...؟ داری در مورد مایکروساف و یه سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری صحبت میکنی نه شرکت ره پویان صنعت نوین یا رسانا گستر شرق که! معلومه که مایکرو سعی داره سخت افزاری طراحی کنه که حداقل 7 سال بدرد بخور باشه و به سرعت منسوخ نشه! اظهر من الشمسه!

حالا بهتره مقایسه سخت افزار کنسول هارو به کیفیت بازی های واگذار کنیم. نسل پیش هم این همه سر بهتر بودن 360 و PS3 چونه زدیم، نه شماها قانع شدید و نه ما. منتها بازی هایی که برای کنسول ها میان و کیفیتی که ارایه میدن نشون میده چی به چیه. الانم نه تو متخصصی و نه من. در نتیجه نه نظر تو فکته، نه نظر من. من با عقل خودم میگم ESRAM برتری برای X1 نیست و تنها ضعف رم از رده خارج کنسول رو میپوشونه، اما تو میگی نه قدرت خاصی داره که... بگذریم! اصلا مهم نیست. به بازی هایی که برای کنسول ها ساخته میشن از این به بعد نگاه میکنیم. مثلا فکر میکنم Halo جدید و بازی بعدی ND بهترین بنچمارک ها باشن. فرمایشات شما درست باشه باید ما یه گرافیک بهتر، از هر نظر، رو توی Halo نسبت به بازی ND یا SM ببینیم. چون بالاخره 343 استدیو خود مایکروسافت هست و قطعا کنسولش رو بهتر از همه میشناسه و از همه ظرفیت ها استفاده میکنه و باید برتری که شما میگی رو نشون میده. برعکس هم هست. من میگم PS4 بهتره و خوب باید ND اثباتش کنه وگرنه منم دارم چرت میگم. یه دو سه ماه دگیه وایمیستیم ببینیم این قدرت نهان X1 رخ میده به ما یا خیر...



بابک من خوشم نمیاد کسی چیزی رو که نگفتم بهم نسبت بده!:| من کسی رو مسخره نکردم! یه حرفی زدید که خوب خودتونم فهمیدید غلط بود و بحثی روش نیست، من فقط گفتم لینک بدید تا خودم ببینم و قانع بشم چون چیزی که میگید به قول نیما فرابشری هست و تو مخ من نمیره. منم یادم نمیاد شماها لینکی داده باشید که توش گفته باشه DME میاد 9 گیگ رو فشرده میکنه میشه 16 مگ! بازم میگم اینکار فعلا بیشتر معجزس تا علم.

من شاید مایکروسافت رو ترول کنم (:دی) اما محاله کسی رو مسخره کنم!:|
اتفاقا و اتفاقا تو مقایسه نسل بعد معبار من فقط بازیهای مولتی پلتفورم هست ! و این نشون میده کدوم سخت افزارشون قویتره بحث پیچیدگیه سخت افزار کنسول هم باشه من اسمش را میزارم ضعف سخت افزاری تا 1 سال هم صبر میکنم :دی ولی سر بازیهای fp من اسمش را میزارم قدرت برنامه و کد نویسیه بازیاساز ! همین نسل هم اعتقاد من سر همین بود بازهای مولتی قدرت هر دو کنسول را نشون دادند و بازیهای انحصاریه سونی بهتر عمل کردند چون دلیلش همون سرمایه گذاری و انجین های اختصاصی که استودیوهای fp روی ps3 پیاده کرده بودند خودشون را نشون دادند .

در مورد 9 گیگ هم تو تخفیف بده اشتباه از من بود تو همون 3 گیگ را در نظر بگیر که خودش خیلی حرفه !
 
البته بیشتر از سرعت به نظرم به یه حافظه با latency خیلی پایین احتیاج داشته باشه که eSRAM بزرگترین نقطه قوتش همینه و تاخیر فوق العاده پایینی داره.

خوب منظور از سرعت نسبیه:
faster memory with slower access times / slower memory with faster access times
 
اتفاقا و اتفاقا تو مقایسه نسل بعد معبار من فقط بازیهای مولتی پلتفورم هست ! و این نشون میده کدوم سخت افزارشون قویتره بحث پیچیدگیه سخت افزار کنسول هم باشه من اسمش را میزارم ضعف سخت افزاری تا 1 سال هم صبر میکنم :دی ولی سر بازیهای fp من اسمش را میزارم قدرت برنامه و کد نویسیه بازیاساز ! همین نسل هم اعتقاد من سر همین بود بازهای مولتی قدرت هر دو کنسول را نشون دادند و بازیهای انحصاریه سونی بهتر عمل کردند چون دلیلش همون سرمایه گذاری و انجین های اختصاصی که استودیوهای fp روی ps3 پیاده کرده بودند خودشون را نشون دادند .

بله درسته، باید دوتا فاکتور رو درنظر گرفت. هم قدرت سخت افزار و هم میزان پیچیدگی ان. مثلا تو X1 خیلی واضح هست که سازنده ها برای استفادهاز این سیستم ها نیاز به برنامه نویسی بیشتری دارن تا نهایت بهره رو از سخت افزار بگیرن در صورتی که روی PS4 کار ساده تر هست و بدون پازل حل کردن میتونن کل اطلاعات رم رو با سرعت بالا جا به جا کنن. حالا بازم من و تو نمیتونیم بگیم چی تو سر بازیسازها میگذره و چیکار میتونن بکنن، بنابراین بهتره اصلا بحثی در این مورد نکنیم چون پایه علمی نداره و آب تو هاون کوبیدنه.

اما بازیهای مولتی اصولا برتری سخت افزارها از نظر سادگی طراحی و میدل ورهاشون رو نشون میده و بازی های انحصاری نهایت ظرفیت هارو. منم منظور این بود که بهتره از روی بازی ها قضاوت کنیم. بازی های لانچ رو هم اصلا حساب نمیکنیم. ویو دوم بازی های و از ان به بعد مهمن. مثل همین Halo و بازی بعدی ND.
 
PCWorld نوشته:

Although Wikipedia isn’t necessarily the final arbiter, the Xbox One is possibly the largest chip manufactured to date, with a comparable number to Intel’s 64-core Xeon Phi coprocessor for supercomputers, and easily topping Intel’s 8-core “Poulsen” Itanium that the chip maker launched in 2012.

Xbox One's massive, custom CPU can pick you out of a lineup | PCWorld

نظرتون چیه؟
 
پس اینطور که شما میفرمایی حتما DME نسبت نزدیکی با حضرت موسی داره! لطفا لینکش رو بده منم ببینم. اصلا برام قابل باور نیست چجوری 9 گیگ فشرده میشه، میشه 16 مگ!:-b با عقل من جور در نمیاد!:دی اصلا منظورم این نیست که DME بده یا ESRAM کاربردی نیستا! الکی گیر ندی بهم!:دی همین یه مورد که گفتی باعث شد رسما بریزه!:دی

پ.ن: نویسنده مقاله هری پاتر نبوده؟

این فشرده سازی اصلا ربطی به DME نداره.این مربوط به Tiled Resources DX11.2 میشه که نرم افزاریه و به کمک Dynamic Page Swapping اون مقدار را حتی به 16مگ هم میرسونه,که خود مایکروسافت هم اعلام کرده بود که ESRam میتونه خیلی نقش مهمی در این زمینه داشته باشه.
هیچ چیز فشرده نمیشه فقط اون 8گیگ تقسیم بندی میشه هرجا نیاز شد لود میشه.

- - -ویرایش - - -

WTF ؟!!!!!!!!!!!!!!! بیخیال بابا ! :d تو رو خدا هر چی میگید از جهان هستی دیگه خارج نشید ... من همون 272 رو قبول میکنم بجاش اینو کلا تکذیب کن .

جواب شما هم همون جواب بالاست:دی
هیچ چیز فشرده نمیشه فقط به قسمتای کوچک تبدیل میشه که هروقت به هرکدوم نیاز شد لود میشه که به کمک ESRam اینکار سریع انجام میشه و شما دیر لود شدنی حس نمیکنید.
 
quote_icon.png
نوشته شده توسط Cloud Strife

. اصلا برام قابل باور نیست چجوری 9 گیگ فشرده میشه، میشه 16 مگ!:-b با عقل من جور در نمیاد!:biggrin1: اصلا منظورم این نیست که DME بده یا ESRAM کاربردی نیستا! الکی گیر ندی بهم!:biggrin1: همین یه مورد که گفتی باعث شد رسما بریزه!:biggrin1:

:| تو گوگل سرچ کن " انیمیشن های 64 کیلوبایتی " . لینک هایی برات میاد که مثلا یه فایل 1 گیگ HD و با الگوریتم مخصوص به یه فایل 64 کیلوبایتی فشرده سازی کردن !
 
یعنی تو از مایکروسافت پیش تر بودی و این تکنیک را قبل از اینکه مایکرو تو dx11.2 اماده کرده ازش استفاده میکردی ؟! :)

چه عجب به اشتبهاهت اعتراف کردی ! :دی مگاتکسچر هم میدونی دیگه کلا یه نوع تکنیک تکسچر ایندست که یواش یواش میرن طرفش ؟ پس ببین مایکرو چطوری اینده را حساب و کتاب کرده !

البته این آینده رو اول کارمک با ریج و idtech5 نشان داد :دی.مایکروسافت هم به کمک Tiled و esram تکمیلش میکنه :دی.

این کنفرانس DX11.2 فکر کنم مال اول تابستون بود چرا همه الان یادشون اومده همچین چیزی بوده,بعضیا هم که اصلا یادشون نیست :دی

- - -ویرایش - - -

در مورد 9 گیگ هم تو تخفیف بده اشتباه از من بود تو همون 3 گیگ را در نظر بگیر که خودش خیلی حرفه !

9گیگ یا 3گیگ مهم نیست,هر چقدرباشه اینا تقسیم میشن,حالا چون دموی مارس 3گیگ بوده نمیشه گفت که فقط 3گیگ جواب میده.دموی هواپیما هم 9گیگ بود که اونم از همین تکنیک استفاده میکرد.حجم مهم نیست.

- - -ویرایش - - -


من که چیزی نمیفهمم ولی نظرم مثبته:">:)
 
البته این آینده رو اول کارمک با ریج و idtech5 نشان داد :دی.مایکروسافت هم به کمک Tiled و esram تکمیلش میکنه :دی.

.
برای همینه که اون سایته تو توضیحاتش گفته x1 همون چیزیه کارمک سالها از سخت افزارها انتطار داشته . چون خود تکنیک مگانکسچر همین چیزیه که هرجا نیاز به بافت مورد نظر شد روی رم ذخیره میشه کارمک هم به خاطر همین سرعت پردازنده ها تو کنسولها فعلی گفته بود که نمیتونه حجم بزرگی از تکسچرها را تو این تکنیک پیاده کنه و همون سرعت انتقال داده بین رم و پردازنده گرافیکی براش مشکل ساز بوده ولی خب با این پهنای باند esram که داره و به خاطر latency بسیار پایینی که داره ( از طرفی خود ddr3 هم latency کمتری داره ) و همون کمکی که move engine ها میتونن انجام بدن کارمک باید خیلی خوشحال باشه :دی من فکر کنم بتونه اون حجم تکسچر 128k*128k را پیاده کنه :دی البته نصفش را هم بشه پیاده کرد شاهد یه چیزه خوفی میشیم :دی
 
:| تو گوگل سرچ کن " انیمیشن های 64 کیلوبایتی " . لینک هایی برات میاد که مثلا یه فایل 1 گیگ HD و با الگوریتم مخصوص به یه فایل 64 کیلوبایتی فشرده سازی کردن !
راس میگه ایشون, البته نه 1 گیگابایت HD!
یه بابایی بود که یه بازی کامل(در حد Doom بود لامصب)رو با حجم 90 کیلوبایت داد بیرون. این برنامه نویسا یه کارایی میکنن خودشونم کف بر میشن:|
 
مایکروسافت تو این نسل سیاست عرضه اطلاعات به صورت قطره چکونی رو در پیش گرفته :| :D اگه بدونی اون چیزی که اول نگفته یه مورد منفی بوده باز یه چیزی ! یه سری چیزا داره میگه تصمیم آدم رو در مورد خرید یه کنسول عوض می کنه :|
شاید سکوت Developerــها هم در مورد قضاوت بین قدرت دو سخت افزار این بوده هنوز اونا هم از یه سری چیزا کاملا آگاه نبودن !
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or