کنفرانس مایکروسافت در سمپوزیوم Hot chips درباره Xbox one

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
72862424939951705014.jpg


بیست و پنجمین سمپوزیوم Hot chips امسال به رسم هر سال با نام HC25 برگزار میشه و مایکروسافت در این سمپوزیوم کنفرانسی داره که پیرامون چیپ به کار رفته در کنسول Xbox one هست. محل برگزاری این کنفرانس دانشگاه استنفرد هست و مایکروسافت به همراه AMD و اینتل در این کنفرانس که پیرامون SoC ها هست برنامه ای رو تحت عنوان XBOX One Silicon ارائه میده John Sell و Pat O’Connor از مایکروسافت برگزار کنندگان این کنفرانس هستن مدت این کنفرانس 1 ساعت و نیم هست و در اون به ترتیب AMD با موضوع Kabini APU SoC و مایکروسافت با موضوع XBOX One Silicon و اینتل با موضوع Clover Trail+ – Intel’s Next Atom SoC پیرامون آخرین تکنولوژیها در SoC صحبت میکنن.
این کنفرانس از این جهت جالبه که مدتی قبل کاربری در نئوگاف که لینک پروفایلش در Linkedin تایید میکنه که طراح GPU در AMD هست ادعا کرده که APU/dGPU رو در Xbox one تست میکرده هنوز مشخص نیست منظور این شخص از dGPU چی بوده به همین دلیل ممکنه در این کنفرانس مایکروسافت بخشی از مشخصات سخت افزاری Xbox one رو به صورت واضح تری تشریح کنه.

Beyond3D Forum - View Single Post - Xbox One (codename Durango) technical hardware investigation (news and rumours)

http://cn.linkedin.com/in/vinberlei

Hot Chips: A Symposium on High Performance Chips | Sponsored by the IEEE Technical Committee on Microprocessors and Microcomputers in Cooperation with ACM SIGARCH
 

V4I-I!D

کاربر سایت
Jun 1, 2013
252
اینجوری که توی این شایعات بهش اشاره شده (راست و دروغش معلوم نیست) مایکروسافت با AMD یه قرار داد عدم افشا یا NDA داره که تا اواخر ماه سپتامبر یعنی 26 روز دیگه ادامه داره تو اون تاریخ AMD نسل جدید پردازنده های خودش بر اساس معماری Volcanic Islands رو معرفی میکنه بعد از اون مایکروسافت که طبق همین شایعه ها از این تکنولوژی تو Xone استفاده کرده میتونه دهن باز کنه و همه چیو بگه!


عجب !!!

پس با این حساب اگه اینم تایید بشه ایکس باکس وان از ps4 خیلی جلو هستش !
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
الان یعنی KI از COD و Forza و Halo گرافیکش بیشتره؟:d
سازنده گند زده:d
اون dGPU یه چیزی حساب میشه که زیره صفره امکانش :d گفتن یه چیزی رو نگفته تو دیاگرام ها، اما دیگه جای یه GPU خالی نبوده توش. همش هم از یه بلاگ توهمی میاد. امکانش بیش از حد بعیده که همچین چیزی تو کنسول باشه. در حد توهم :d
 

kayne

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,098
نام
مصطفی
اون dGPU یه چیزی حساب میشه که زیره صفره امکانش :d گفتن یه چیزی رو نگفته تو دیاگرام ها، اما دیگه جای یه GPU خالی نبوده توش. همش هم از یه بلاگ توهمی میاد. امکانش بیش از حد بعیده که همچین چیزی تو کنسول باشه. در حد توهم :d
در حد توهمم نیست :d
 

Eury

کاربر سایت
Jul 13, 2008
4,050
نام
Afshin
جنس نامرغوب MisterXmedia مصرف میکنه؟:d
اون dGPU یه چیزی حساب میشه که زیره صفره امکانش
:d
گفتن یه چیزی رو نگفته تو دیاگرام ها، اما دیگه جای یه GPU خالی نبوده توش. همش هم از یه بلاگ توهمی میاد. امکانش بیش از حد بعیده که همچین چیزی تو کنسول باشه. در حد توهم
:d
تو یکی از این طرح های صفحه قبل نوشته بود dGPU+توی linkedin یکی از کارمندای AMD هم همچین چیزی ننوشته شده بود؟:d
اصن چی هست این dGPU؟:d
 

sawman

کاربر سایت
Feb 25, 2013
1,049
نام
Matin
اینجوری که توی این شایعات بهش اشاره شده (راست و دروغش معلوم نیست) مایکروسافت با AMD یه قرار داد عدم افشا یا NDA داره که تا اواخر ماه سپتامبر یعنی 26 روز دیگه ادامه داره تو اون تاریخ AMD نسل جدید پردازنده های خودش بر اساس معماری Volcanic Islands رو معرفی میکنه بعد از اون مایکروسافت که طبق همین شایعه ها از این تکنولوژی تو Xone استفاده کرده میتونه دهن باز کنه و همه چیو بگه!

oh my god wtf

:o
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
جنس نامرغوب MisterXmedia مصرف میکنه؟:d

تو یکی از این طرح های صفحه قبل نوشته بود dGPU+توی linkedin یکی از کارمندای AMD هم همچین چیزی ننوشته شده بود؟:d
اصن چی هست این dGPU؟:d

اتفاقا مرغوب بوده چون فاز مثبت گرفته :d
dGPU=discrete GPU

یعنی GPU مجزا ، منظورش اینه که علاوه بر اون APU که خودش شامل یه CPU+GPU با هم روی یه die مشترک هست یه GPU اضافی روی کنسول کار گذاشتن! با این تفاوت که این GPU مستقل خودش یه چیپ مجزا نیست و طبق این شایعه فانتزی مایکروسافت با AMD یه قرار داد 3 میلیارد دلاری داشتن که با هم روی تکنولوژی w2w یا wafer to wafer (منظور از ویفر صفحات سیلیکونی هستن که پردازنده روشون چاپ میشه) کار میکردن این تکنولوژی اجازه پرینت لایه به لایه ویفر رو با هم روی یه die مشترک داده به زبون ساده شایعه کننده معتقده که چیپ xbox one از دو طبقه یا شاید سه طبقه مجزا ساخته شده که روی هم قرار گرفتن به عبارتی پشته بندی شدن.
 

Eury

کاربر سایت
Jul 13, 2008
4,050
نام
Afshin
اتفاقا مرغوب بوده چون فاز مثبت گرفته :d
dGPU=discrete GPU

یعنی GPU مجزا ، منظورش اینه که علاوه بر اون APU که خودش شامل یه CPU+GPU با هم روی یه die مشترک هست یه GPU اضافی روی کنسول کار گذاشتن! با این تفاوت که این GPU مستقل خودش یه چیپ مجزا نیست و طبق این شایعه فانتزی مایکروسافت با AMD یه قرار داد 3 میلیارد دلاری داشتن که با هم روی تکنولوژی w2w یا wafer to wafer (منظور از ویفر صفحات سیلیکونی هستن که پردازنده روشون چاپ میشه) کار میکردن این تکنولوژی اجازه پرینت لایه به لایه ویفر رو با هم روی یه die مشترک داده به زبون ساده شایعه کننده معتقده که چیپ xbox one از دو طبقه یا شاید سه طبقه مجزا ساخته شده که روی هم قرار گرفتن به عبارتی پشته بندی شدن.
با توجه به این توضیحات احتمالا" جنسش مرغوب بوده ولی ناخالصی داشته:d

خب چرا با اون 3 میلیارد یه GPU قویتر کار نزارن؟:confused:
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
با توجه به این توضیحات احتمالا" جنسش مرغوب بوده ولی ناخالصی داشته:d

خب چرا با اون 3 میلیارد یه GPU قویتر کار نزارن؟:confused:
والا حرفای اون بنده خدا کلا ثابت میکنه جنسش زیادی فضاییه :d کلا من هروقت کامنت هاش رو میخونم دور و بره "بهرام" و بقیه کرات سیر میکنه ! اصلا تو یه عالمیه و یه سری مواقع هم با خودش بحث و گفتمان راه میندازه سنگین ! به قول یکی Village Brain :d

حالا خوبه از 3 تا APU و این حرفا رضایت داده به dGPU ! :d
 
آخرین ویرایش:

Eury

کاربر سایت
Jul 13, 2008
4,050
نام
Afshin
حالا خوبه از 3 تا APU و این حرفا رضایت داده به dGPU !
:d
فکر کنم جنس مصرفیش با الکل تداخل داره:d
-----
این رو توی IGN پیدا کردم بنظرم منطقی تر از قضیه دوتا GPU ــه , میگه GPU سه قسمته : یکی برای چندضلعی یکی برای DX11.2 یکیش هم نفهمیدم چیه (Pink = gpgpu 12 SC 1.31 Tflops)
a discusion on yukon roadmap got me thinking

take alook a the road map almoast all has been correct or is the process still (ie FORTALEZA). only this yukon road map shows the second gpu.
Microsoft Roadmap, the XBox 720 and more - Leak - Beyond3D Forum

now look to vg leaks for GPU
World Exclusive: XBox One (Durango) GPU detailed - VGLeaks
insiders said it was right, but missing 1/2, multiple other sources confirm. vgleaks is almoast the same as yukon except gives more detail on the interconnection of all the components, and details the gpu components.

now look to hot chips
XBox One details in pictures | SemiAccurate
tech pros say its very powerful, more powerful than thought, insiders say still only 1/2.

so i think put the 2 1/2's together.

look at vgleaks gpu detail, 1 command processer, 1 graphics processer on the gpu this is correct. now look to hot chips 2 command processers 2 graphics processers, this is also correct because there are at least 2 "gpus".

look closely at the hot chips slides, notice they use 3 diffrent color boxes to describe 1 gpu. that doesnt make sense, why not put it all in one block, of same color, or make all 3 boxes same color.
(look on otherslides for hot chips, look at audio slide each seperate componet a diffrent color the DSP is blue the scaler is yellow the 2 vectors are both red. all the ram is shaded grey)
because its not just 1 gpu look at the memory interconnects, orange and pink blocks have acess to memory not yellow block.
3 seperate processers = 1 gpu. (also very easy to make mistake for potential leaker)

orange = dgpu 12 SC 1.7 g primitives(polygons) (More on this below)
Pink = gpgpu 12 SC 1.31 Tflops
yellow = custom processer (DX11 Core) for render and shading

notice the orange and pink get data from ram and the command processers, and the yellow only gets info from pink or orange, then outputs to memory.

well now we think ok maybe a coincidence
but then we find the size of the die is 150mm2 bigger than ms says, hmm an extra 150mm2 not big enough for a big gpu but just enough space for 12 additioanl sc. addianaly ms reavels 47mbs of Esram, hmm an extra 11 mb, for what, just enough for another gpu, or in this case mor sc's.

also ties in with rumors about 24-28 SC, if you think in terms of 1 big gpu that has been partitioned to 12/12 cores on each side., also would tie in with 768 ops. as revealed in tech panel both gpus run at same clock because its one big gpu of 24 sc, each side has 768 ops also fits with hot chips info of custom graphics processer.

now also makes since if you think about it as 1 big gpu of 24 sc can produce XX tflops in old fashioned way will produce xx more Tflop in new partitioned way as gpgpu increases the efficiency of the DGPU, also if the partition is flexible it can move and allow more sc for for gpgpu when needed, and more for dgpu when needed. also if partitioned it would make sense to have a compute and graphics controller on each side of the partition, expecialy if flexible.
ananother thing to tie in is the cpu 2 - 4 core modules. 1 four core module for each 1/2 of the gpu.

remember each 4 cores does 24 ops, more than enough for cpu.

so then look back at yukon look specifically at gpus, main gpu = 48 alu, app gpu = 64 alu. app alu = 30% more alu than main

1.31tflops * 30% =1.7 tflops dgpu, or orange box does 1.71 gprimitives
perhaps ms met there goal with only 12 sc because they off loaded some data processing to the 3rd dx11 core.

all also ties in well with 2.4 - 3 tflop performance being discussed and rumored.

and that third processer in the GPU could be where the special stuff is. that PCS wont be able to do for 5 years, ray/path tracing ect...

the DX11 core. where the hardware tiling occurs

so essential i speculate 1- 8 core jaguar++, 1- 24 sc GPU partitioned to 12 GPGPU cores, and 12 DGPU Cores, along with 15 custom co processers, one of them being linked directly to the GPUs for post processing(DX11)

custom processers
1 Physics
2 geometry
8 audio
2 video
1 Move engine
1 dx11 core

 
آخرین ویرایش:

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
فکر کنم جنس مصرفیش با الکل تداخل داره:d
-----
این رو توی IGN پیدا کردم بنظرم منطقی تر از قضیه دوتا GPU ــه , میگه GPU سه قسمته : یکی برای چندضلعی یکی برای DX11.2 یکیش هم نفهمیدم چیه (Pink = gpgpu 12 SC 1.31 Tflops)
a discusion on yukon roadmap got me thinking

take alook a the road map almoast all has been correct or is the process still (ie FORTALEZA). only this yukon road map shows the second gpu.
Microsoft Roadmap, the XBox 720 and more - Leak - Beyond3D Forum

now look to vg leaks for GPU
World Exclusive: XBox One (Durango) GPU detailed - VGLeaks
insiders said it was right, but missing 1/2, multiple other sources confirm. vgleaks is almoast the same as yukon except gives more detail on the interconnection of all the components, and details the gpu components.

now look to hot chips
XBox One details in pictures | SemiAccurate
tech pros say its very powerful, more powerful than thought, insiders say still only 1/2.

so i think put the 2 1/2's together.

look at vgleaks gpu detail, 1 command processer, 1 graphics processer on the gpu this is correct. now look to hot chips 2 command processers 2 graphics processers, this is also correct because there are at least 2 "gpus".

look closely at the hot chips slides, notice they use 3 diffrent color boxes to describe 1 gpu. that doesnt make sense, why not put it all in one block, of same color, or make all 3 boxes same color.
(look on otherslides for hot chips, look at audio slide each seperate componet a diffrent color the DSP is blue the scaler is yellow the 2 vectors are both red. all the ram is shaded grey)
because its not just 1 gpu look at the memory interconnects, orange and pink blocks have acess to memory not yellow block.
3 seperate processers = 1 gpu. (also very easy to make mistake for potential leaker)

orange = dgpu 12 SC 1.7 g primitives(polygons) (More on this below)
Pink = gpgpu 12 SC 1.31 Tflops
yellow = custom processer (DX11 Core) for render and shading

notice the orange and pink get data from ram and the command processers, and the yellow only gets info from pink or orange, then outputs to memory.

well now we think ok maybe a coincidence
but then we find the size of the die is 150mm2 bigger than ms says, hmm an extra 150mm2 not big enough for a big gpu but just enough space for 12 additioanl sc. addianaly ms reavels 47mbs of Esram, hmm an extra 11 mb, for what, just enough for another gpu, or in this case mor sc's.

also ties in with rumors about 24-28 SC, if you think in terms of 1 big gpu that has been partitioned to 12/12 cores on each side., also would tie in with 768 ops. as revealed in tech panel both gpus run at same clock because its one big gpu of 24 sc, each side has 768 ops also fits with hot chips info of custom graphics processer.

now also makes since if you think about it as 1 big gpu of 24 sc can produce XX tflops in old fashioned way will produce xx more Tflop in new partitioned way as gpgpu increases the efficiency of the DGPU, also if the partition is flexible it can move and allow more sc for for gpgpu when needed, and more for dgpu when needed. also if partitioned it would make sense to have a compute and graphics controller on each side of the partition, expecialy if flexible.
ananother thing to tie in is the cpu 2 - 4 core modules. 1 four core module for each 1/2 of the gpu.

remember each 4 cores does 24 ops, more than enough for cpu.

so then look back at yukon look specifically at gpus, main gpu = 48 alu, app gpu = 64 alu. app alu = 30% more alu than main

1.31tflops * 30% =1.7 tflops dgpu, or orange box does 1.71 gprimitives
perhaps ms met there goal with only 12 sc because they off loaded some data processing to the 3rd dx11 core.

all also ties in well with 2.4 - 3 tflop performance being discussed and rumored.

and that third processer in the GPU could be where the special stuff is. that PCS wont be able to do for 5 years, ray/path tracing ect...

the DX11 core. where the hardware tiling occurs

so essential i speculate 1- 8 core jaguar++, 1- 24 sc GPU partitioned to 12 GPGPU cores, and 12 DGPU Cores, along with 15 custom co processers, one of them being linked directly to the GPUs for post processing(DX11)

custom processers
1 Physics
2 geometry
8 audio
2 video
1 Move engine
1 dx11 core


اونی که تو IGN این مطلبو نوشته چرت گفته اون قسمت نارنجی Geometry engine های GPU هستن اصلا ربطی به dGPU نداره همه GPU ها هم این انجین رو دارن. 2 Primitives per clock قدرت این انجین هست که اگر تو کلاک GPU ضرب کنیم میشه:

853x2~1.71

تنها چیزی که یکم عجیبش کرده نوع ارتباطش با رم سیستم هست و اندازه بزرگی که تو دیاگرام رسمش کردن!

کلا این حرفو چندتا صفحه قبلم زدم GPU تو Xbox one از نظر قدرت خام از PS4 ضعیفتره این معنیش این میشه که Xbox one از نظر گرافیکی نقطه ضعف داره کمک پردازنده های داخل soc و eSRAM میتونه این فاصله رو کم کنه ولی این که چقدر میتونه موثر باشه فقط تو عمل معلوم میشه.
این یه حقیقته که با اطلاعات موجود واقعیت داره Xbox one از نظر قدرت گرافیکی جلوی رقیبش مشکل داره مگر اینکه مایکروسافت تو طراحی این CU ها چیز خاصی به کار برده باشه یا اینکه اون شایعه های عجیب و غریب و باور نکردنی واقعی باشن.
مایکروسافت اومده تو Xbox one اینقدر روی مسائل جانبی توجه کرده که دیگه نمیتونسته با این قیمت چیزی بهتر از این بسازه مگر اینکه بی خیال All in one بودن کنسول میشده یا مثل سونی کیفیت پایینی برای اینکارا در نظر میگرفته.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر