اول اینکه امیدوارم درک کنید که این جملهها فارق از بحثهای تکنیکی و متاکریتیکی و صرفا تحلیلی از بُعد Rpgـی از عناوین Rpgـیه و در نهایت نظر بنده حقیر با دیدی کاملا بیطرفانه هست بعد چون بیشتر مانور تا حالا روی MEها بوده، جا داره یه بحث منطقی و شبه فان از واقیعتهای این سری عرض کنم :d
Bioware، عناوین Rpg خوب زیادی ساخته ولی سری MEـش اگه بخوایم رو راست باشیم رفته رفته سبک Rpg رو ترک کرده. و تا حدودی باعث شده Rpg کم عمق و دم دستی بوجود بیاد.
Baldur's Gate
NN
Jade Empire
KOTORraying:
کجا؟! و MEها کجا؟!
همین سری ME هم با تاثیر بسیار از Star Wars جرج لوکاس و کامیک Kotorـش و تجربیاتی که بواسطهی ساخت Kotor بدست آوردن، خلق کردن که سر هر پیچ وام دارشه . اینطور نیست که فکر کنید Bioware مثل موسی تک و تنها رفته کوه طور، بعد با 3تا کتیبه که شامل داستان 3تا ME برگشته و مغز ملت رو متلاشی کرده! (بماند که اگه این داستان تخیلی درست باشه، موقع برگشتن از کوه پاش پیچ خورده و کتیبه حاوی داستان ME3 از دستش افتاده و پودر شده:d، سر همین داستان این سری به اون شکل فاجعه بار و مضحک به پایان رسید) (لولهای بیشتر در مورد گافهای MEـی اینجا :d)
معمولا در بازیهای Rpg تصمیمات و روند گیمپلی بازیکن بر روی پایان داستان تاثیر میذاره، یعنی درستشم همینه. ولی با ME3 سبک جدیدی به نام DLC Oriented به وجود اومد :d که اگه 800 پوینت ماکروسافت نصرفی! پایان خوب رو از دست میدی!! بعد همین Bioware با DLC دیگه (اما اینبار از نوع مجانی) خواست دستِ گلش رو بشوره که .
اما نیمهی پر لیوان رو هم میبینم؛ DA , ME هردو، شمارهی اولشون عالی بود. Witcherها هم عالی بودند. به همون اندازه که Elder Scrollsها بودند. ولی نمیتونم تو آینه، تو چشای خودم نیگا کنم و به سازندهی دیگهای رای بدم. پس Bethesda >:d
Bioware، عناوین Rpg خوب زیادی ساخته ولی سری MEـش اگه بخوایم رو راست باشیم رفته رفته سبک Rpg رو ترک کرده. و تا حدودی باعث شده Rpg کم عمق و دم دستی بوجود بیاد.
Baldur's Gate
NN
Jade Empire
KOTORraying:
کجا؟! و MEها کجا؟!
همین سری ME هم با تاثیر بسیار از Star Wars جرج لوکاس و کامیک Kotorـش و تجربیاتی که بواسطهی ساخت Kotor بدست آوردن، خلق کردن که سر هر پیچ وام دارشه . اینطور نیست که فکر کنید Bioware مثل موسی تک و تنها رفته کوه طور، بعد با 3تا کتیبه که شامل داستان 3تا ME برگشته و مغز ملت رو متلاشی کرده! (بماند که اگه این داستان تخیلی درست باشه، موقع برگشتن از کوه پاش پیچ خورده و کتیبه حاوی داستان ME3 از دستش افتاده و پودر شده:d، سر همین داستان این سری به اون شکل فاجعه بار و مضحک به پایان رسید) (لولهای بیشتر در مورد گافهای MEـی اینجا :d)
معمولا در بازیهای Rpg تصمیمات و روند گیمپلی بازیکن بر روی پایان داستان تاثیر میذاره، یعنی درستشم همینه. ولی با ME3 سبک جدیدی به نام DLC Oriented به وجود اومد :d که اگه 800 پوینت ماکروسافت نصرفی! پایان خوب رو از دست میدی!! بعد همین Bioware با DLC دیگه (اما اینبار از نوع مجانی) خواست دستِ گلش رو بشوره که .
اما نیمهی پر لیوان رو هم میبینم؛ DA , ME هردو، شمارهی اولشون عالی بود. Witcherها هم عالی بودند. به همون اندازه که Elder Scrollsها بودند. ولی نمیتونم تو آینه، تو چشای خودم نیگا کنم و به سازندهی دیگهای رای بدم. پس Bethesda >:d