کدام کنسول نسل جدید؟

  • Thread starter Thread starter Dr.XJ
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

کدام کنسول را انتخاب می کنید؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    433
در این مورد باید بگم که,همونقدر که سونی بازی Resistance رو با یه مشت آت آشغال پر کرده که حجمش شده 22 گیگ !
هی این حرف رو تکرار نکنید اکثر این فضا بخاطر اینه که بازی ها Region coded نیستن!!
درسته که نسخه Quake4 360 افت فریم داشت ولی واسه طرفدارای مایکروسافت زیاد مهم نبود ! چون در عوضش میتونستن روی PC با فریم ریت خوب بازی کنن.
اگه قرار باشه هر بازی رو که رو 360 درست اجرا نمیشه ببری رو PC بازی کنی که هیچی!


یه سوال هم بپرسم :
هی میگن که بازی نباید رو 2 تا دیسک باشه نمیدونم این رو کی از خودش در آورده خوب مگه چه عیبی داره؟ همین بازی های GC نصفشون روی دو تا دیسک هستن (eg. Killer 7) من نمیدونم مشکل این چیه که وسط کار دیسک رو عوض کنی :confused:
 
آخرین ویرایش:
اگه قرار باشه هر بازی رو که رو 360 درست اجرا نمیشه ببری رو PC بازی کنی که هیچی!
هر بازی دیگه چه صیغه ایه ؟؟؟
همین یه دونه بازی بیشتر نبوده که...در عوضش خیلی بازیهای دیگش از نسخه PC بهتر بود !
مثل Ghost Recon-King Kong-...
Gran Turismo 3 > 9.4 از گیم اسپات !
منم زیاد با اطمینان نگفتم که همچین امتیازی وجود نداره ! من گفتم فکر میکنم...:biggrin1:

من فکر میکنم یکی از دلایلی که PGR3 امتیاز 8.8 گرفت,کم بودن مسابقه هاش باشه !
چون من الان این بازی رو روی easy سه روزه تموم کردم ! مشکل خاصی هم نداشت بازی,گرافیکش با جرات میتونم بگم یه سرو گردن از GT بالاتر بود.
 
هر بازی دیگه چه صیغه ایه ؟؟؟
همین یه دونه بازی بیشتر نبوده که...در عوضش خیلی بازیهای دیگش از نسخه PC بهتر بود !
مثل Ghost Recon-King Kong-...

منم زیاد با اطمینان نگفتم که همچین امتیازی وجود نداره ! من گفتم فکر میکنم...:biggrin1:

من فکر میکنم یکی از دلایلی که PGR3 امتیاز 8.8 گرفت,کم بودن مسابقه هاش باشه !
چون من الان این بازی رو روی easy سه روزه تموم کردم ! مشکل خاصی هم نداشت بازی,گرافیکش با جرات میتونم بگم یه سرو گردن از GT بالاتر بود.
خوب خودت میگی برو تو PC بازی کن!!
خوب من اگه سیستم بخوام جور کنم که بتونه یه همچون بازی رو اجرا کنه(البته در اون زمان) خوب یه دفعه اکی با همون PC بازی میکردم دیگه :)
 
خوب خودت میگی برو تو PC بازی کن!!
خوب من اگه سیستم بخوام جور کنم که بتونه یه همچون بازی رو اجرا کنه(البته در اون زمان) خوب یه دفعه اکی با همون PC بازی میکردم دیگه :)
عجب گیر سه پیچی دادی !!!
من نگفتم شما برو روی PC بازی کن...شما که یه همچین PC نداری میتونی بری روی همون 360 بازی کنی ! (البته اگه تعصبتون اجازه بده!):biggrin1:
برای بار سوم میگم : 360 همین یه دونه بازی داره که مشکل افت فریم داره.
 
ولی نمیدونم چرا بین اینهمه بازی خوب خوب Quake4 رو مثال زدی ؟!
شما میتونستی COD2 رو مثال بزنی که با وجود اینکه با PC هم مشترک بود ولی بازم با همون گرافیک (شایدم بالاتر!) اصلا توی نسخه 360 افت فریم نداشت و روی 60 fps اجرا میشد !
خب خیلی واضحه که چرا من این مثال رو زدم.یه چیزی توی امتیازهای Game Spot هست که با عقل جور در نمیاد. ( یعنی با عقل جور در میاد ولی مربوط به کار سازنده ها هست نه قدرت کنسول PS3 )
گرافیک بازی Call Of Duty 3 عدد 8 شده ولی افت فریم داشته.
گرافیک بازی Resistance عدد 9 شده ولی هیچ جای بازی افت فریم نداشته و کاملآ یک دست بوده.
یعنی بازی ای با گرافیک بیشتر تونسته بدون هیچ افت فریمی ساخته بشه ولی بازی ای با گرافیک کمتر افت فریم داشته. اینجا دیگه نمیشه گفت که PS3 قدرت پردازش COD3 رو نداشته بلکه به خاطر این بوده که Resistance رو خود سونی منتشر کرده و مسلم هست که سازنده های بازی وقت بیشتری برای ساختنش داشتن و تونستن اون رو طوری بسازن که بدون افت فریم منتشر بشه ولی در مورد COD3 این طور نبوده و کاملآ واضحه که در آینده این مشکل برطرف میشه چون سازنده ها بیشتر آشنا میشن با سخت افزار PS3.
در مورد Call Of Duty 2 هم میدونم که افت فریم نداشته ولی گرافیکش سال پیش 9 بوده و بعد از یک سال ( واضحه که سطح انتظارها بالاتر میره و اون گرافیک 9 پارسال سال بعد دیگه 9 نمیگیره ) بازی Resistance هم گرافیک 9 گرفته با فریم ریت ثابت و این نشونه قدرت PS3 هست.

درسته که نسخه Quake4 360 افت فریم داشت ولی واسه طرفدارای مایکروسافت زیاد مهم نبود ! چون در عوضش میتونستن روی PC با فریم ریت خوب بازی کنن.
این بهانه خوبی نیست.شاید یه نفر کارت گرافیکش Quake 4 رو نکشه و به خاطر این بازی رفته XBOX 360 خریده. اگه این طوریه در آینده هم همین حرف رو در مورد Alan Wake , Bioshock , ... میشه زد !


اینو هم در نظر داشته باش که آشنا شدن سازنده ها با سخت افزار PS3 وقت بیشتری میبره و نباید فکر کنی که در عرض 1 سال همشون میتونن از تمام قدرت PS3 (یا همون Cell) استفاده کنن ! چون خیلی پیچیده تشریف داره چیزی که خودشون گفتن.
اینو که کاملآ قبول دارم و بیشتر سازنده ها هم بهش اشاره کردن ولی بالاخره بعد از دو سه سال سازنده ها میتونن به پیچیدگی های سخت افزاری PS3 تسلط پیدا کنن و اون موقع فکر کنم خیلی چیزها رو میشه دید.


در ضمن,من الان با جرات میگم که اینقدر که ماها (طرفدارای 360) بازی Gow رو بزرگ کردیم که 9.6 میگیره,PGR3 رو بزرگ نکرده بودیم 8.8 میگیره :)! و من فکر میکنم آریا عزیز این دو رو با هم اشتباه گرفتی ! :biggrin1:
اون طوری که حمید و افرادی مثل XBOX ( توی همین سایت و بازیکده سابق ) و بقیه طرفدارهای 360 از PGR3 و انقلابش صحبت میکردن فکر نکنم راجع به GOW صحبت کرده باشن !


در این مورد باید بگم که,همونقدر که سونی بازی Resistance رو با یه مشت آت آشغال پر کرده :-"که حجمش شده 22 گیگ ! احتمال اینکه مایکروسافت در مورد Gears Of War هم همین کارو کرده باشه خیلی زیاده.
تا جایی که من میدونم شرکت ها همیشه بازیهاشون رو روی هر فرمتی که میزنن اونو حتما با هرچیزی که باشه پر نگه میدارن ! اصلا امکان داره حجم اصلی Gow چهار تا 5 گیگ بیشتر نشده باشه ! دلیلی نداره حالا چون دیسک پر شده فکر کنیم حتما حجم خالص بازی بوده.
همینطور که مشخصه resistance حجمش 22 گیگ نیست یعنی نباید هم باشه.
پس اگه میشه یه بازی رو (روی هر کنسولی که دلت میخواد) نشونم بده که بر اساس حجم خالص بازی اونو پر کرده باشن ؟
Resistance به خاطر استفاده از دموهای Pre-Render شده و زبونهای مختلف و ... حجمش انقدر زیاد شده بود ولی GOW چرا باید حجمش زیاد بشه ؟ مگه مایکروسافت پول اضافه به Cliffy B میده اگه حجم GOW بره بالاتر ؟ اتفاقآ مایکروسافت باید دوست داشته باشه GOW حجم کمتری اشغال کنه تا به همه بگه که Blu-Ray بدرد نمیخوره !

بازی Oblivion که دیدی چقدر بازی سنگینی بود ؟
خودت میدونی که این بازی روی PC چهار گیگ حجم گرفته بود ولی اومد روی 360 با حجم دو برابر یعنی یه Dvd 9 پر شد! (من این بازی نسخه 360 ش رو دارم چیزی حدود 8 گیگ و خورده ای فضا گرفته!)
پس در آخر باید بگم که سازنده ها همیشه دیسک ها رو پر نگه میدارن! حالا میخواد اون دیسک 50 گیگی باشه یا میخواد 9 گیگی باشه.;)
راستش من زیاد با مسایل مربوط به حجم در دو نسخه PC , XBOX 360 آشنا نیستم ولی فکر کنم ریختن و اینستال کردن و فشرده کردن یه بازی روی PC خیلی با گذاشتن بازی توی 360 و بازی کردن فرق داره.


خب راههای مختلفی برای پیدا کردن پرتقال فروش وجود داره :biggrin1:
(حالا باز بیا بگو اگه بازی RPG بود اعصاب اونی که داره بازی میکنه خورد میشه :) ).......
من که هنوز روی این حرفم هستم و تا وقتی بمیرم هم میمونم ! :cheesygri خودم Stupid Invaders رو روی Dream Cast بازی کردم و فکر کنم دو تا CD هم بود ولی تا جایی که یادمه تا یه جای خاصی از بازی که میرفتی بعدش CD دوم رو میزاشتی و دیگه به جای اول برنمیگشتی ! حالا خودت فکر کن داری یه بازی RPG بزرگ بازی میکنی.الآن توی شهر A هستی.توی شهر B یه مغازه داره و میخوای بری مسواک بخری ! بین دو شهر A , B هم باید DVD رو عوض کنی.از شهر A میری توی شهر B . باید از جای راحتت روی تخت خواب ! بلند شی و DVD دوم رو بزاری. بعدش میخوای یه ماموریت که 3 ساعت قبل انجامش ندادی رو انجام بدی و باید برگردی شهر A . دوباره باید DVD اول رو بزاری توی کنسول. اون ماموریت رو که انجام دادی طبیعتآ ماموریت جدید توی شهر جدید یعنی B اتفاق میافته و برای بار سوم باید DVD رو عوض کنی. خب آدم کف میکنه دیگه !! :biggrin1:
یه مثال دیگه که 100 بار تا حالا گفتم : Gran Turismo 4 توی PS2 حجمش چقدر بود ؟ هر چی بود باید توی DVD 9 ریخته میشد و دیگه این رو همه میدونن و تبلیغ سونی هم نبوده که الکی حجم رو بالا ببرن. حالا همین GT4 آگه بخواد با همون تعداد ماشین و منطقه ولی با گرافیک 50 % بیشتر برای PS3 ساخته بشه نیاز به حجم بیشتر از 9 گیگابایت داره. به هیچ وجه هم نمیشه توی 2 تا DVD جاش داد. مثلآ من ماشین Audi TT میخوام بخرم و این ماشین توی DVD اول هست. وقتی این ماشین رو خریدم میخوام یکی از مسیرهای بازی رو برم که اون مسیره توی DVD دوم هست.دوباره قضیه تعویض دو باره و سه باره و n باره DVD شروع میشه ! :biggrin1:
 
من الآن میتونم به هرچی اعتقاد دارم قسم بخورم که سال قبل طرفدارهای XBOX 360 جوری از گرافیک و خصوصیات PGR3 حرف میزدن که آدم فکر میکرد چه بازی انقلابی و عجیبی رو تحویل میگیره.دقیقآ یادمه که خیلی خیلی بیشتر از بزرگ کردن Resistance بازی PGR3 بزرگ شده بود.
البته این طرفداری 360 که می گی فقط شامل 1 نفر می شد اونم حمید جان بود!:)
اگه یادت باشه خود من با اینکه طرفدار 360 بودم و الان دیگه کامل هستم! کلی ایراد از این بازی گرفتم (می تونین این موضوع را در صفحه 5-6 همین تایپک ببینین! البته صفحش دقیق یادم نیست ولی همون اولا بود!) و گفتم که بهترین ریسنیگ نیست و دقیقا تمام چیز هایی که در مورد بازی فکر می کردم، حالا که دارم بازی می کنم می بینم دقیقا همون چیزی است که فکر می کردم! البته بازیش از نظر گرافیک محیط که انقلابی در زمینه ریسنیگ می شه گفت داره ولی کلا نه! هر چند که با تمام این تفاصیر باز امتیاز بالای 8.8 (که نسبت به بازی دیگر ریسینگ خیلی خوبه!) را گرفته.
 
همیشه نشون دادن مدرک و منبع بهترین کار ممکن هست. مگه نه ؟ خب من هم یه مدرک خیلی بزرگ رو میتونم به شما و بقیه کسانی که میگن Call Of Duty 3 توی PS3 افت فریم داشته نشون بدم :
پارسال همین موقع ها بود که بازی ای منتشر شد از طرف کسی که همه طرفدارهای XBOX 360 با دلیل یا بدون دلیل اون رو یکی بزرگترین بازی سازهای جهان میدونن که البته در این موضوع شکی نیست.بازی Quake 4 پارسال برای PC , XBOX 360 منتشر شد.
نسخه PC :
گرافیک : 10
صدا : 8
امتیاز کل : 8

نسخه XBOX 360 :
گرافیک : 6
صدا : 7
امتیاز کل : 6.6
بعضی از ایرادهای نسخه XBOX 360 :
Frame rate gets downright atrocious in spots; voices are often muffled and difficult to make out



و اما در مورد Resistance . این بازی قرار بود گرافیک خیلی خوبی داشته باشه و در زمینه گرافیک هم امتیاز 9 رو از Game Spot گرفت. من الآن میتونم به هرچی اعتقاد دارم قسم بخورم که سال قبل طرفدارهای XBOX 360 جوری از گرافیک و خصوصیات PGR3 حرف میزدن که آدم فکر میکرد چه بازی انقلابی و عجیبی رو تحویل میگیره.دقیقآ یادمه که خیلی خیلی بیشتر از بزرگ کردن Resistance بازی PGR3 بزرگ شده بود.یادمه بحثهای خیلی زیادی بین بچه ها پیش اومده بود و همه انتظار یه امتیاز واقعآ بالا و بی نظیر مخصوصآ توی قسمت گرافیک رو در بازی PGR3 داشتن. میگفتن نمیدونم این بازی افکت فلان داره و تماشاچی های کنار زمین فلان هستن و ... این بازی عرضه شد و از Game Spot گرافیک 9 گرفت.در مجموع هم امتیاز 8.8 گرفت که فقط و فقط 0.2 با امتیاز Resistance تفاوت داشت.پس دیگه انقدر این بازی رو سوال پیچ نکنین.




خب اینجا خیلی راحت خودتون , مچ خودتون رو گرفتین ! من نمیدونم GOW چقدر حجم داره ولی اون طور که شما گفتین 8 گیگابایت حجم داره.یعنی فقط و فقط 1 گیگابایت تا پر شدن کامل DVD 9 میمونه.نکته جالب و غم انگیز قضیه اینجاست که GOW فقط یک سال بعد از عرضه XBOX 360 منتشر شده و اون طوری که خودم و خیلی های دیگه بازی کردن میدونن بازی ای هست تقریبآ کوتاه که تموم کردنش زیاد طول نمیکشه. از طرفی همه میدونن که 4 یا 5 سال بعد از عرضه یه کنسول قدرت واقعی کنسول مشخص شده و بازیهایی با گرافیکهای خیلی بهتر از GOW هم برای XBOX 360 در راه هستن ولی فقط 1 گیگابایت بیشتر میتونن فضا بگیرن. بیابید پرتغال فروش را !!! :cheesygri



به هیچ وجه نباید بازی Mobile Suit که 99% صاحبان PS2 حداقل غیر از کشور ژاپن حتی 5 بار هم اسمش رو نشنیده بودن رو با Tekken که یکی از علامتها و مشخصه های کنسولهای سونی هست مقایسه کرد.اون دمویی هم که توی E3-2006 منتشر شد خود Namco بعدش گفت ما مجبور بودیم در مدت خیلی کوتاهی حتمآ یه دمو برای سونی تهیه کنیم و برای همین این دمو این شکلی بود. اصلآ از قیافه دمو هم معلوم بود که یه کار چند روزه و ناقص هست که نمونه کاملی از کار اصلی نیست.

من دیگه واقعا حوصله بحث الکی رو ندارم چون تا اینجاش که هیچ فایده ای نداشته اما فقط همینو بگم که DVD9 حجمش 9 گیگ نیست بلکه 7.95 گیگا بایته. حجمه DVD های بازیهای 360 هم 7 گیگه.
 
من که هنوز روی این حرفم هستم و تا وقتی بمیرم هم میمونم ! خودم Stupid Invaders رو روی Dream Cast بازی کردم و فکر کنم دو تا CD هم بود ولی تا جایی که یادمه تا یه جای خاصی از بازی که میرفتی بعدش CD دوم رو میزاشتی و دیگه به جای اول برنمیگشتی ! حالا خودت فکر کن داری یه بازی RPG بزرگ بازی میکنی.الآن توی شهر A هستی.توی شهر B یه مغازه داره و میخوای بری مسواک بخری ! بین دو شهر A , B هم باید DVD رو عوض کنی.از شهر A میری توی شهر B . باید از جای راحتت روی تخت خواب ! بلند شی و DVD دوم رو بزاری. بعدش میخوای یه ماموریت که 3 ساعت قبل انجامش ندادی رو انجام بدی و باید برگردی شهر A . دوباره باید DVD اول رو بزاری توی کنسول. اون ماموریت رو که انجام دادی طبیعتآ ماموریت جدید توی شهر جدید یعنی B اتفاق میافته و برای بار سوم باید DVD رو عوض کنی. خب آدم کف میکنه دیگه !!
یه مثال دیگه که 100 بار تا حالا گفتم : Gran Turismo 4 توی PS2 حجمش چقدر بود ؟ هر چی بود باید توی DVD 9 ریخته میشد و دیگه این رو همه میدونن و تبلیغ سونی هم نبوده که الکی حجم رو بالا ببرن. حالا همین GT4 آگه بخواد با همون تعداد ماشین و منطقه ولی با گرافیک 50 % بیشتر برای PS3 ساخته بشه نیاز به حجم بیشتر از 9 گیگابایت داره. به هیچ وجه هم نمیشه توی 2 تا DVD جاش داد. مثلآ من ماشین Audi TT میخوام بخرم و این ماشین توی DVD اول هست. وقتی این ماشین رو خریدم میخوام یکی از مسیرهای بازی رو برم که اون مسیره توی DVD دوم هست.دوباره قضیه تعویض دو باره و سه باره و n باره DVD شروع میشه !

Stupid Invaders روی PC چهار تا سی دی بود البته
به هر حال اون کسی که اینهمه خرج کنسول کرده و اینهمم داره روش ضرر میده قطعا یه فکری برای این مشکل هم کرده و اینجوری نبوده که کنسولو منتشر کنن و یهو یادشون بیفته که ای بابا حجم DVD که کافی نیست !
 
خب خیلی واضحه که چرا من این مثال رو زدم.یه چیزی توی امتیازهای Game Spot هست که با عقل جور در نمیاد. ( یعنی با عقل جور در میاد ولی مربوط به کار سازنده ها هست نه قدرت کنسول PS3 )
گرافیک بازی Call Of Duty 3 عدد 8 شده ولی افت فریم داشته.
گرافیک بازی Resistance عدد 9 شده ولی هیچ جای بازی افت فریم نداشته و کاملآ یک دست بوده.
یعنی بازی ای با گرافیک بیشتر تونسته بدون هیچ افت فریمی ساخته بشه ولی بازی ای با گرافیک کمتر افت فریم داشته. اینجا دیگه نمیشه گفت که PS3 قدرت پردازش COD3 رو نداشته بلکه به خاطر این بوده که Resistance رو خود سونی منتشر کرده و مسلم هست که سازنده های بازی وقت بیشتری برای ساختنش داشتن و تونستن اون رو طوری بسازن که بدون افت فریم منتشر بشه ولی در مورد COD3 این طور نبوده و کاملآ واضحه که در آینده این مشکل برطرف میشه چون سازنده ها بیشتر آشنا میشن با سخت افزار PS3.
در مورد Call Of Duty 2 هم میدونم که افت فریم نداشته ولی گرافیکش سال پیش 9 بوده و بعد از یک سال ( واضحه که سطح انتظارها بالاتر میره و اون گرافیک 9 پارسال سال بعد دیگه 9 نمیگیره ) بازی Resistance هم گرافیک 9 گرفته با فریم ریت ثابت و این نشونه قدرت PS3 هست.
خوب دقیقا این همون حرفهایی که من در چند پست اخیرم زدم.(البته به جزء امتیاز گیم اسپات)
من احتمال میدم امتیاز گیم اسپات اینجوریه که اگه بازی نسبت به نسخه دیگه ای افت فریم داشته یه امتیاز از بخش گرافیک کم میکنه !
گرافیک COD3 نسخه 360 و PS3 با هم برابری داشته ولی چون نسخه PS3 افت فریم داشته یه دونه از امتیاز گرافیک کم کرده ! (چیزی که من فهمیدم!)
این بهانه خوبی نیست.شاید یه نفر کارت گرافیکش Quake 4 رو نکشه و به خاطر این بازی رفته XBOX 360 خریده. اگه این طوریه در آینده هم همین حرف رو در مورد Alan Wake , Bioshock , ... میشه زد !
افت فریم Quake4 اونقدر نبوده که اصلا نشه بازی کرد ! کسی اگه پول یه PC خفن نداره خوب میره یه 360 میگیره حرفم نمیزنه ! یه کنجی میشینه واسه خودش بازی میکنه.:biggrin1:
ولی در مورد Alan Wake و Bioshock باید بگم اشتباه خیلی بزرگی داری میکنی ! یعنی میخوای بگی هنوز 2 سال نشده 360 میخوره تو سر طرفداراش !؟؟!؟!
چیزی که به واضحی کامل روشنه,اینه که مایکروسافت تا حالا سر هیچ کدوم از بازیهایی که تا حالا خودش ناشرش بوده و واسه XBOX منتشر کرده,مشکل افت فریم نداشته !
این Alan Wake سیستم زیاد بالایی نمیخواد...یعنی تا اونموقع که این بازی میخواد بیاد (اواسط 2007 یا اواخر سال آینده) یه همچین سیستمی که این بازی میخواد اکثر PC بازیها دارن !
یک Cpu Dual Core با یک کارت گرافیک 7900GTX ,این بازی به نرمیه تمام روی سیستمی که توی نمایشگاه X06 مایکروسافت توسط Remedy بوده اجرا میشده ! و فکر نمیکنم یه همچین بازی با این مقدار سیستم مورد نیاز 360 نتونه حداقل با 60 فریم اجراش کنه !
Bioshock هم اگه گرافیکش از پایینتر نباشه بالاتر هم نیست و چیزی نیست که 360 نتونه اجراش کنه ! (آدم عجب حرفهایی میشنوه !!!)
اون طوری که حمید و افرادی مثل XBOX ( توی همین سایت و بازیکده سابق ) و بقیه طرفدارهای 360 از PGR3 و انقلابش صحبت میکردن فکر نکنم راجع به GOW صحبت کرده باشن !
این حرفو به خود حمید بگو چرا به من میگی !:biggrin1:
تا جایی که یادمه توی سایت خودمون بحث Gow از همه بازیها داغ تر بوده.
بحث PGR بوده ولی نه اونقدر که بزرگش کردی.
ولی در بخش گرافیک و طراحی واقا انقلاب به پا کرد اگه خبر نداری.
یه چیزایی توی این بازی دیده میشه که آدم شاخ بیرون میاره ! حالا که 360 خریدی حتما سعی کن ببینی اگه ندیدی.
راستش من زیاد با مسایل مربوط به حجم در دو نسخه PC , XBOX 360 آشنا نیستم ولی فکر کنم ریختن و اینستال کردن و فشرده کردن یه بازی روی PC خیلی با گذاشتن بازی توی 360 و بازی کردن فرق داره.
هر چقدر که بازی حجم بگیره عمرا اگه 20 گیگ بشه ! مخصوصا همین Oblivion !
ولی باید اینو قبول کنی که اگه یه دیسک حجمش 50 گیگ هم باشه همیشه پر شده تحویل میردم میدن ! هیچ وقت دیسکی که نصفش خالی باشه رو بیرون نمیدن.(مخصوصا دیگه Blu-ray);)
 
عماد,بازم مثل همیشه اومدی یه چیزی گفتی رفتی !:)
لااقل مثل همیشه حرف بزن تا کسی نفهمه که یکی از بزرگترین فن های سونی توی این سایت هستی !
هستم در خدمتتون!
بعدشم تنها وسیله ی سونی که تو خونه ما هست یه واکمن زرشکیه که اون دو تا چیزی که میچرخن توش دیگه نمی چرخه،اونم مامان بزرگم 9 سال پیش از مکه معظمه آورده بود:biggrin1:
بعدشم من نه FF خوشم میاد،نه DMC،نه G-Turismo نه کلا Turn-based RPG!در عوض خیلی مولینکس و بایوور و RPG غربی خوشم میاد!
ولی این طرفدارای مایکرو یه چیزایی میگن که آدم نمیتونه جلو خودشو بگیره!
 
خب اینجا خیلی راحت خودتون , مچ خودتون رو گرفتین ! من نمیدونم GOW چقدر حجم داره ولی اون طور که شما گفتین 8 گیگابایت حجم داره.یعنی فقط و فقط 1 گیگابایت تا پر شدن کامل DVD 9 میمونه.نکته جالب و غم انگیز قضیه اینجاست که GOW فقط یک سال بعد از عرضه XBOX 360 منتشر شده و اون طوری که خودم و خیلی های دیگه بازی کردن میدونن بازی ای هست تقریبآ کوتاه که تموم کردنش زیاد طول نمیکشه. از طرفی همه میدونن که 4 یا 5 سال بعد از عرضه یه کنسول قدرت واقعی کنسول مشخص شده و بازیهایی با گرافیکهای خیلی بهتر از GOW هم برای XBOX 360 در راه هستن ولی فقط 1 گیگابایت بیشتر میتونن فضا بگیرن. بیابید پرتغال فروش را !!!
با گذشت زمان اينجوری که شما فکر می کنيد حجم بازی ها زياد نمی شه. بلکه محتوی فرق می کنه.
در واقع بازی های خفن کنونی هم از حداکثر حجم استفاده می کنند چون بافت های بزرگ، صداهای کيفيت بالا و غيره هم اکنون هم در حداکثر حجم خودشون هستند و ربطی به سازگاری برنامه نويسان نداره
در واقع تکنولوژی موتورهای بازی و افکت های گرافيکی می تونه بهتر بشه و نه محتوی.

شما در هر مرحله از بازی به طور تکنيکی نمی تونيد بيشتر از حد حافظه، محتوی داشته باشيد (512mb) - و در ضمن هر گونه چيزی مثل صداها و بافت ها در 100 جای ديگه تکرار می شه و با فيلم فرق داره که همينجور حجم تصاعدی بره بالا
معمولا اينجوريه که بنا به توانايی سخت افزار و حافظه ، حجم محتوی هم زياد می شه و در صورتی که سخت افزار تغيير نکنه (که در کنسول اين اتفاق نميافته) حجم بازی ها هم به طور منطقی از يک حد بيشتر نمی شه . مگر اينکه 1000 مرحله داشته باشه بازی و پر از فيلم های کيفيت بالا باشه، يا اينکه نسخه چند زبونی بازی رو تو يک ديسک بدن.

اميدوارم گرفته باشيد حرف من رو .
 
آخرین ویرایش:
راستش من کلا خوشم نمیاد بحثی را زیادی کشش بدم اما لازم دیدم در این مورد یک توضیحاتی بدم ;)

این مقاله ماله 13 نوامبر 2006 هست که کاملا جدیده ... اطالاعتش هم از یک منبع خاص گرفته نشده که بگیم حرف فلان شخصیت را بازگو کرده ... در صفحه ی 10 میتونی منابع این مقاله را ببینی

http://dpad.gotfrag.com/portal/story/35372/?spage=10

انکار کردن هر چیزی خیلی راحته اما بهتره انکار کردن ما بر اساس دلیل موجهی باشه ...
میتونم بپرسم مثلا کدوم یک از مطالب گفته شده در این مقاله نادرسته که میگی ارزش تکنیکی نداره ...

من به همه پیشنهاد میکنم این مقاله را خودشون بخونند و قضاوت کنند .. ;) من خودم صد در صد تاییدش میکنم

1. فکر کنم منم گفتم مطالب قدیمی رو به صورت دیگه بازگو کرده. اگه یکمی زحمت بکشی و به لینکهایی که داده بری خواهی دید که همشون تاریخشون ماله n ماهه پیشه. اصلا خنده داره که من دارم برای قدیمی یا جدید بودن این مطالب دلیل میارم در حالیکه عکس بالای صفحه اول این مقاله، عکس دسته ایه که سونی توی E3 2005 نشون داد (بومرنگی) و خیلی وقته که اونجوری نیست. :laughing:
2. فکر نمیکنم از نظر فنی در حدی اطلاعات داشته باشی که چنین مقاله ای رو بخواهی تایید یا رد کنی. پس اون جمله آخر یکمی خنده دار بود.
3. این مقاله توی خیلی از زمینه ها اونقدر خنده داره که اصلا دلیل آوردن و رد کردنشم مضحکه، این یعنی خوندن 9 صفحه مقاله و آوردن دلیل برای هر کدوم از ادعاهای مقاله فقط برای اینکه FUD ای که این بابا میخواسته ایجاد کنه رو رد کنم در حالیکه همون روز اولی که این مقاله منتشر شد هر کسی که 2 ریال توی این زمینه ها اطلاعات داشت بهش خندید.
اما از اونجایی که یادم بود قبلا با شروین در مورد سرعت خوندن اطلاعات توسط BD ROM بحث می کردیم، همون چیزی که اونجا برای شروین گفتم رو اینجا کپی می کنم.
"1. سرعت خوندن اطلاعات توسط یک DVD ROM 12x توی بالاترین حالت یعنی برای OD یا لایه های بیرونی دیسک (outer disc) حدود 15.84 مگابایت بر ثانیه هست. برای ID یا لایه های درونی دیسک (inner disc) این مقدار تا 5x یعنی 6.6 مگابایت بر ثانیه افت می کنه.
2. نکته بسیار مهم دیگه ای که وجود داره اینه که DVD ROM کنسول 360 دی وی دی های دو لایه رو با حد اکثر سرعت 8x میتونه بخونه. پس یه نسبت ساده بگیر و جای اون 12 بگذار 8 تا ببینی اوضاع چقدر بدتر میشه. در صورتیکه BD ROM کنسول PS3 یک دی وی دی دو لایه رو هم با همون سرعت 8x میخونه. BD رو هم که با همون سرعت 2x میخونه که مقدار دقیقش 8.57 مگابایت بر ثانیه هستش. از اونجایی که تقریبا همه بازی های 360 روی دی وی دی دو لایه عرضه میشن خیلی سادست فهمیدن این مطلب که از این نظر وضعیت PS3 بدتر که نیست هیچ، تازه بهتر هم هست."
چون اونجا این موضوع گفته شده بود، من دیگه بازگو نکردم اما لازمه بگم که BD ROM ها در حال حاضر حالت CLV = constant linear velocity دارن در نتیجه سرعت خوندن اطلاعات تغییر نمیکنه و برای BD Rom کنسول PS3 هم 2x توی همه لایه ها باقی میمونه.
اما فقط به طور مختصر در مورد بعضی موارد دیگه:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
در مورد OS فقط همینقدر بگم که PS3 تایید شده که 64 مگابایت رم رو بهش اختصاص داده نه 96 مگابایت.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
از نظر fillrate درسته که پردازنده گرافیکی 360 قویتره اما از نظر shader ops پردازنده گرافیکی PS3 هیولاست (عین کلمه 20 تا بازیساز مختلف، "beast") و خیلی قویتره.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
در مورد پردازنده اصلی که دیگه چی بگم، همون حرفهای major nelson رو زده که حتی وقتی حین E3 2005 این حرفها رو زده بود، IGN Xbox 360 گفتش این مقاله رو به هیچ وجه تایید نمیکنیم و کاملا مشخصه که اطلاعاتش نادرسته :laughing:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Thanks to the efficiency of the 360 GPU’s unified shader architecture and this 10MB of EDRAM the GPU is able to achieve 4XFSAA at no performance cost."
تماما BS
هنوز حتی یک بازی هم روی 360 نیومده که توی رزولوشن 720p اجرا بشه و 4xAA داشته باشه، چون اگه اینکارو بکنن به هیچ عنوان at no performance cost نیست و فریم ریت به شدت افت میکنه. الان تازه یکی از سازندگان بازی splinter cell برای 360 گفته که توی شماره بعدی می خواهند بازی رو 720p و با 4xAA اجرا کنن که توی فریم ریت مشکل دارن هنوز و نمیتونن فریم ریت رو روی 30 بیارن (تازه این بازی ماله نسل n امه بازیهای 360 خواهد بود و تا یک سال دیگه هم نمیاد، تازه به اون صورت اکشنهای سنگین توی بازی نداره و بازی تقریبا یک بازی آرومه (سبک stealth) پس نباید خیلی افت فریم داشته باشه اما داره)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
"but if 360 developers wanted to get serious about 1080p, thanks to Xenos, could actually outperform the ps3 in 1080p"
جالبه که این بابا چنین ادعایی کرده در حالیکه بازیسازها با همین 720p هم مشکل دارن رو 360 و بازیهاشون رو توی رزولوشن پایین تر رندر میکنن و بعدش upscale میکنن :laughing:
نمونه اخیرش هم بازیهای activision که جدیدا اومدن، call of duty 3 و THP8 که هیچکدومشون 720p نیستن چون اگه بودن افت فریمشون خیلی بیشتر از نسخه PS3 میشد.
هنوز ما بازی ای که 720p باشه و anti aliasing خوبی استفاده کنه و با فریم ریت مناسب هم اجرا بشه توی 360 ندیدیم (نگی GoW چون اون اصلا AA نداشت یعنی UE3 با AA مشکل داره کلا)
رندر کردن بازی توی 1080p به صورت native چیزی نیست که به این سادگیها روی 360 قابل اجرا باشه، حتی بدون AA (میشه اما نه به سادگی، اما روی PS3 این موضوع کاملا فرق داره)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
و ووو که دیگه حس و حال خوندن همه مقاله و جواب دادن به تک تک حرفهاشو ندارم.
اما از لحن نوشتن مقاله به طور کامل مشخصه که جریان از چه قراره، من بعید میدونم کسی به صفحه 4-5-6 این مقاله برسه و نفهمه که شدیدا در طرفداری از یک جناح و به طور نادرست نوشته شده.
بهرحال اون چیزی که مشخصه اینه که PS3 کنسول قویتریه (اینو حتی بازیسازهای 360 هم تایید کردن، از جمله dennis dyack, john carmack, itagaki , ...) پس اون جمله صفحه قبلت هم یکمی ایراد داشت که گفتی: "به تمام دوستانی که هنوز در این مبحث که سخت افزار کدام یک از کنسول های Xbox 360 و یا PS3 قویترند !!! گیر کردند پیشنهاد میکنم حتما این مقاله را بخونند چون جوابشون را میگیرند"
اشکال کار اینجاست که جوابی که این بابا به این سؤال داده حتی با جواب بازیسازهای خود مایکروسافت هم یکی نیست (جواب به این سؤال به قدری واضح و روشنه که حتی اونها هم نتونستن این موضوع رو انکار کنن) پس لطفا دیگه به اینجور مقاله ها استناد نکن و ارزش تکنیکیشون رو هم تایید نکن!!
اینم یک مثال دیگه از این قبیل مقاله ها (که جدیدا مایکروسافت شدیدا داره اینور و اونور پخش میکنه) که از نظر تکنیکی ارزششون در حد صفره:
http://www.itvidya.com/playstation_3_vs_xbox_360
و البته نتیجه گیری هم مثل همیشه معلومه که چجوری بوده :laughing:
 
هنوز حتی یک بازی هم روی 360 نیومده که توی رزولوشن 720p اجرا بشه و 4xAA داشته باشه، چون اگه اینکارو بکنن به هیچ عنوان at no performance cost نیست و فریم ریت به شدت افت میکنه. الان تازه یکی از سازندگان بازی splinter cell برای 360 گفته که توی شماره بعدی می خواهند بازی رو 720p و با 4xAA اجرا کنن که توی فریم ریت مشکل دارن هنوز و نمیتونن فریم ریت رو روی 30 بیارن (تازه این بازی ماله نسل n امه بازیهای 360 خواهد بود و تا یک سال دیگه هم نمیاد، تازه به اون صورت اکشنهای سنگین توی بازی نداره و بازی تقریبا یک بازی آرومه (سبک stealth) پس نباید خیلی افت فریم داشته باشه اما داره)

منظورت اینه که بازی بالای 720p رو 360 نیومده؟؟
اینجا رو بخون :
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3154515
اول شایعه شده بود sc4 روی 1080p اجرا شده;) ولی بعدا گفتن که نه(معلوم بود هم که نه) و گفتن 1080i بوده;)
 
منظورت اینه که بازی بالای 720p رو 360 نیومده؟؟
اینجا رو بخون :
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3154515
اول شایعه شده بود sc4 روی 1080p اجرا شده;) ولی بعدا گفتن که نه(معلوم بود هم که نه) و گفتن 1080i بوده;)

صحبت سر 720p و 4xAA با هم بود که این بابا گفته بدون هزینه است توی 360 که نیست.
1080i هم درسته که رزولوشن بالاتری داره اما از نظر fillrate چندان تفاوتی با 720p نداره چون progressive نیست (مقاله راجع به HDTV ها توی مجله بازی رایانه رو بخون متوجه میشی)
درضمن شایعه هم نشده بود که 1080p هستش بلکه فقط یه اشتباه از طرف gamepro بود، بعد از اینکه dashboard آپدیت شده بود ظاهرا به صورت اتوماتیک setting تغییر کرده بوده و روی 1080p رفته بوده که نابغه های gamepro فکر کرده بودن بازی 1080p هست اما بلافاصله خود یوبی سافت گفت که چنین چیزی نیست و بازی 1080i هستش.

ویرایش: در ضمن اگه درست بخونی میبینی من گفتم با 4xAA نداشتیم، تازه همین بازیها هم که خیلی هاشون اصلا AA نداشتن اونهایی هم که داشتن 2x داشتن، مشکل فریم ریت داشتن یا اگه نداشتن دلیلش این بوده که بازی اصلا از نظر کرافیکی (پارتیکلها، فیلترها و ...) اصلا حرفی برای گفتن نداشته.
 
2. فکر نمیکنم از نظر فنی در حدی اطلاعات داشته باشی که چنین مقاله ای رو بخواهی تایید یا رد کنی. پس اون جمله آخر یکمی خنده دار بود
این قضیه کاملا در مورد خودت هم صادقه :biggrin1:

این مقاله توی خیلی از زمینه ها اونقدر خنده داره که اصلا دلیل آوردن و رد کردنشم مضحکه، این یعنی خوندن 9 صفحه مقاله و آوردن دلیل برای هر کدوم از ادعاهای مقاله فقط برای اینکه FUD ای که این بابا میخواسته ایجاد کنه رو رد کنم در حالیکه همون روز اولی که این مقاله منتشر شد هر کسی که 2 ریال توی این زمینه ها اطلاعات داشت بهش خندید.
احتمالا اون کس خود شما هستید ...:)
چون شما بیشتر به همه چیز میخندید

در هر صورت به غیر از تحلیل بلوری که از نظر من قابل قبول بود بقیش اصلا قابل قبول نیست و کلا بیشتر نفی کردی تا اثبات .. بقول خودت خیلی هم خنده دار بود :biggrin1: !!!

خب منم میتونم بگم چون هنوز بازی خوبی که از قدرت Cell استفاده کنه به بازار نیومده پس بحث قدرت Cell خیلی خنده داره ..
چون نسخه ی Cod 3 پلی استیشن 3 در بعضی مواقع مشکل فریم داره پس اصلا سونی در مورد قدرت PS3 بلوف زده و در این زمینه مشکل داره ... این که استدلال نیست

به تمام دوستانی که هنوز در این مبحث که سخت افزار کدام یک از کنسول های Xbox 360 و یا PS3 قویترند !!! گیر کردند پیشنهاد میکنم حتما این مقاله را بخونند چون جوابشون را میگیرن
منظورم این نبود که ثابت میشه کدوم کنسول قویتره .. اشتباه متوجه شدی
...
منظورم این بود که جوابشون را در رابطه با قدرت سخت افزاری هر دو کنسول میگیرند ... خوبه در صفحه ی اول خود مقاله این مطلب را نوشته ...

Before this article gets underway its important that everyone keep in mind that neither of these 2 consoles is weak by any stroke of the imagination. Both are very powerful and significant upgrades over their current generation counterparts such as the PS2 or Xbox and as always it’s about the games.

در ضمن این مقاله اصلا از کنسولی جانبداری نکرده درست بر عکس لینکی که گذاشتی ...
در این مقاله در بعضی زمینه ها حق را به Xbox 360 داده و در بعضی زمینه ها به PS3 پس یک طرفه قضاوت نکرده ... در این مقاله نخواسته نتیجه گیری کنه که Xbox 360 قویتره . !!!!

این هم نتیجه گیری که کرده


Hopefully this article has helped to dispell some rumors surrounding the processing power of these two great consoles and demonstrate some of the differences that give them their unique feel. There are many attempts on both sides to distort the numbers or misconstrue their importance, but looking at the features as a whole allows the opportunity to determine how these consoles will operate overall. While both consoles shine in some areas, they do have their softer spots. Ultimately, the good features of each of these consoles outweigh the bad and the amount of high quality games being released this winter will give Sony and Microsoft fans alike a lot to be happy about.

من نتیجه را به خود کسانی که این مقاله را میخونند واگذار میکنم ..
در ضمن یادت نره من خودم هم طرفدار PS3 هستم و از وقتی یادمه همیشه پلی استیشن داشتم اما طرفدار منطقی هستم :)

دیگه هم این بحث را تموم کنیم چون راهی به جایی نمیبره


**************************

راستی نسخه ی PC و Xbox 360 بازی Elder Scrolls IV: Knights Of The Nine منتشر شد


برای نصب این اضافه شونده شما حتما نیاز به پچ v1.1.511 خواهید داشت ;)
حجم این اضافه شونده هم 155 مگابایت هست ;)
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or