هیچی ولش کن حوصله ندارم بخوام سر یک بازی 2004 خودم را پاره کنم !@ گارتال : دقیقا چی چی گرافیک "هاف لایف 2" ، از "دووم 3" ضعیف تر بود ؟ تو همون بعد فنی که میگی منظورمه ...
کی گفت فقط ؟! یعنی نمیخوای قبول کنی که همه چی گرافیک را در نظر میگیرن ؟ یعنی میخوای بگی وقتی یه بازی انتخاب میشه یعنی هم تکنیکی ترین و هم هنری ترین و هم انیمیشنترین گرافیکه دیگه ؟!IGN انتخاب کرده ؟!! خب که چی ؟!! IGN همیشه چرت انتخاباش ، GS انتخاب کرده ؟!!! واقعا به ناحق انتخاب کرده ... Spike ؟ فقط جنبه هنری رو در نظر گرفته و تکنیکی ترین بازی همه دوران همونیه که من میگم . اصلا تو میدونی تکنیک Ultra Coolering Sadismic که در بازی X استفاده شده چیه ؟ میدونی چقدر سنگینه ؟ نمیدونی دیگه ... میای اینجا الکی حرف مفت میزنی !
نه خب دارم ازت سوال میکنم ! تو جنبه فنی ، این بازی (دووم3) چه چیزایی داشت که HL2 نداشت ، در عوض HL2 چی داشت که دووم 3 نداشت ؟هیچی ولش کن حوصله ندارم بخوام سر یک بازی 2004 خودم را پاره کنم !
حالا تو فکر میکنی از لحظ تکنیکی از 3 DOOM ضعیفتر نبود همون فکر کن که نبود !
چند سال بود DOOM 3 به خاطر اون گرافیک مشهورش سر زبون ها بود بیخودی نبود !
کی گفت فقط ؟! یعنی نمیخوای قبول کنی که همه چی گرافیک را در نظر میگیرن ؟ یعنی میخوای بگی وقتی یه بازی انتخاب میشه یعنی هم تکنیکی ترین و هم هنری ترین و هم انیمیشنترین گرافیکه دیگه ؟!
اگه حرفه من مشکلی داره بفرما ؟
از لحاظ نورپردازی و سایه زنی کاملا انقلابی گرفته تا نورپردازیه پیکسلی و نورپزدازی های داینامیک با سایه ها حجم دار و استفاده از مگاتکسچر , مدال سازی های بسیار پیشرفته در حالت 3D و normal mapping و bump mapping و ............افکتهای داینامیک و که اکثرا برای اولین بار تو یک بازی دیده میشد .نه خب دارم ازت سوال میکنم ! تو جنبه فنی ، این بازی (دووم3) چه چیزایی داشت که HL2 نداشت ، در عوض HL2 چی داشت که دووم 3 نداشت ؟
در نهایت میتونم این جوری بهت بگم ؛ گرافیک یه فاکتور هست که هر دو قسمت فنی و هنری رو شامل میشه , مطمئن باش اگر به یه بازی میگن بهترین گرافیک سال ، فقط فنیش یا هنریش رو مدنظر قرار نمیدن ...
اول اینکه من منظورم کلی بود ، همه همینن ... دوما اکثر سایتها 2 تا انتخاب گرافیکی دارن ، یکی تکنیکی ترین ، یکی هم طراحی هنری ... خب وقتی یه بازی میاد جایزه بهترین گرافیک تکنیکی رو میگیره یعنی چی ؟! یعنی فقط هنریه ؟ خب مسلما از لحاظ تکنیکی هم خیلی قوی بوده دیگه ... مشکل خیلیا اینه که فکر میکنن فقط خوشون میتونن بفهمن گرافیک تکنیکی یعنی چی و توی یه سری از بازیها که دوست دارن 1000000000000000 تکنیک مختلف پیدا میکنن توی یه سری که دوست ندارن اگر هم چیزی پیدا کنن میگن Fake !!! خب این یعنی چی ؟ اینجا مهندس گرافیک شناس داریم که از بقیه بیشتر میفهمه ؟!!!
یه بار دیگه هم گفتم گرافیک یعنی همه چی ... هم هنری ، هم تکنیکی هم انیمیشن هم هم طراحی محیط هم کرکترها هم نورپردازی هم افکتهای مختلف هم فیزیک هم .......... که همه اینا دست به دست هم میدن تا بازی چشم نواز بشه و بیشتر به دل مخاطب بشینه .... حالا به من و تو چه که در فلان بازی تکنیک kdusgfidgfiuewgfyjwefkbiewgfiwekbfiuwreu استفاده شده یا نشده ؟!!!!!
اما الان اینجا یه جوی داره درست میشه که اگه بازی مورد علاقمون جایزه گرفت بگیم به به ، چقدر سایتها فهمیده ان ، چقدر با سوادن و ... ولی اگه بازیه اسمشو نیار شد ، سایتها فقط به جنبه هنری نگاه میکنن ، نمیفهمن ، سواد ندارن ، حالیشون نیست ، گول افکتهای Fake رو خوردن و هزارتا بامبول دیگه .
من فن call of duty ام. اما رو چه حسابی شما این و میگی؟bf3 روکنسول گرافیکش مضخرفه
خوبه اون موقع بازیسنتر نبود وگر نه جفتمون بن میشدیم سر کل کل این دو تا بازی !از لحاظ نورپردازی و سایه زنی کاملا انقلابی گرفته تا نورپردازیه پیکسلی و نورپزدازی های داینامیک با سایه ها حجم دار و استفاده از مگاتکسچر , مدال سازی های بسیار پیشرفته در حالت 3D و normal mapping و bump mapping و ............افکتهای داینامیک و که اکثرا برای اولین بار تو یک بازی دیده میشد .
HL2 را همنطور که گفتم چون یه بازی بود که تو محیط باز بود و بسیار هم هنری و چشم نواز ادم حیرت زده میشد ولی از لحاظ تکنیک و افکتها بهترین نبود اما کنارش انیمیشنها صورت کارکتر ها اون زمان خارق العاده و بینظیر بود .
الآن فرخ میاد واست توضیح میده !یکی میشه گرافیکه تکنیکی رو قشنگ شرح بده؟ شرمنده واسه نوب بودنم