نه اصلا تکنیکالی هم چیزی اضافه نمیکنه ، ارزش کار رو بالا میبره ، کار رو سخت میکنه ولی چیزی به گرافیک اضافه نمیکنه ، گیمپلی رو روون میکنه ... چیزی که از نظر تکنیکالی بازی رو بالا میبره استفاده از تکنیکهای مختلفه ...
ببین بازم میگم ... من نگفتم بده تکسچرهاش ، ولی باور کن عالی نیست ... خیلی متنوع ست ولی عالی نیست .
محیطش هم یه Open World به حساب نمیاد چون خیلی Loading داره ... ولی خب آره ، از بازیهایی که گفتی بزرگتره ، اما چند برابر نیست !
انیمشنهاش هم که گفتم ... اما تو برو همین نسخه Ps3 رو بازی کن ، اگه با وجود KZ3 و Crysis 2 و Uncharted 2 گفتی تا الان بهترینه من گردنمو میزنم ...
اخه چرا این حرف را میزنی که فریم به تکنیکال ربط نداره ؟! پس به چی ربط داره ؟ بازی را روان میکنه درست ولی بالاخره یک عامل تکنیکال هست یعنی یکی از بزرگترین مشکلات تکنیکی هر بازیساز فریم ریت بازی هست !
همین الان برو تو توضیخات GAMESPOT بخون ببین تو بخش مدال تکنکی چی توضیح داده ؟ نوشته بازی ای میتونه این مدال را بگیره که تو خلق جلوه های ویژه و افکتها بتونه
فریم ریت بازی را در حالت مناسب نگه داره ! به همین خاطر بود که گیم اسپات به CRYSIS 2 مدال تکنیکی نداد ! فقط به خاطر مشکلات فریم .حالا تو اینو در نظر بگیر 60 فریم اونم در حالت
قفل شده RAGE داره اجرا میشه . حتی بزار یه چیزی در مورد همین قفل شدن هم توضیح بدم تو یکی از مصاحبه ها که با id شده بود میگفتن که
همه چی در بازی در 60 فریم قفل شده . منظورشون اینه حتی اگه یه سایه متحرک تو بازی باشه یا ببینی یه پارچه تو بازی تکون میخوره در 60 فریم رندر میشه .مثلا اگه همین کرایسیس 2 را میدیدی با اینکه مثلا گیم پلی بازی تو 30 فریم بود ولی اگه به سایه های درخت ها دقت میکردی حتی 20 فریم هم اجرا نمیشد! و به حالت تکه تکه تکون میخوردند ! پس ببین چه مصیبتی و چه فشاری را RAGE متحمل میشه .
بابا والا به خدا برای id هم هیچ مشکلی نداشت و میتونست به راحتی با نصف کردنه فریم بازی و با کلی افت فریم و کلی پارگیه تصویر و حتی کاهش رزولیشن بیاد 2 برابر کرایسیس 2 افکت ایجاد کنه ! یعنی من حاضرم شرط ببندم کرایتک بتونه در شرایط rage بیاد روی کنسول حتی نصفه rage گرافیک ایجاد کنه !
در مورد تکسچرها هم باید بدونی اصلا و ابدا تو نمیتونی از یه بازی OPEN WORLD یا مثلا محیطهای بزرگ میزان تکسچری به اندازه یک بازی خطی اونم تو یک حافظه محدود کنسولی انتظار داشته باشی . یکی از علل های RAGE اینه که پیکسل های تکسچرها در سایز بزرگ هستند شاید از نزدیک خوب عمل نکنه ولی دیگه نمیشه منکر این شد که تو مسافت های دور بینظیر نیست همونطور که گفتم کافیه از یک نمای دور به سخره ها دقت کنی تمام عمق و تکه های سخره ها با بهترین جزیات به نمایش در میاد .
دومین مورد تکنیکی انیمیشنهای بازی هست یک عامل کاملا تکنیکی و فشار فوق العاده روی سخت افزار میاره اونم بازم در حالت 60 فریم ! یدونه انیمیشن عالی باعث شد سال پیش سایت گیم اسپات تو انتخابات گرافیک تکنیکی بازیه HR را به ME2 ترجیح بده !
در مورد حرفه اخرت خب تقصیر من نیست
اگه سایتها را قبول داری ؟ خب باید حرفشون را گوش کنی
ولی اگه نداری پس برای من حق بده که بعضا منم با سایتها مخالفت میکنم
حتی بعضی از این سایتها ps3 هم rage را بهترین دونستند
من به دوستهای خوم هم گفتم که زیاد خودشون را اذیت نکنن چون به نظر من رقابت اصلی اخر سال تو کنسول به احتمال زیاد بین U3 وRAGE هست . حتی چه درست و چه نادرست کلا اینعادت همیشگی سایتهاست که خودبخود یک بازی را مورد توجه قرار میدند مثلا به نظر خودم و حتی خودت و خیلی ها روی 360 گیرز 3 بهترین گرافیک را داره ولی یه سایتی مثل IGN میاد فقط گرافیکش را خوب معرفی میکنه ! به نظرت چرا ؟