kayne
کاربر سایت
خوب این شد یه پست درست درمون:
یه دلیل منطقی که خداییش منم قبول دارم و نظر خودمم همینه ، دقیقاً برتری u3 نسبت به بازی های دیگه این هست که افکت ها ، نورپردازی ، سایه زنی و ...... همه و همه در خدمت گیم پلی و مکانیزم بازی قرار گرفته .
مثلاً تو مرحله اول گیرز تو همون کشتی ما افکت IBR داریم که شاید خیلی از دوستان حتی متوجه ـش نشن ! و از طرفی زیبایی خاصی به اون مرحله نداده ! (باز تو نسه j tag ، بیشتر به چشم میامد ولی تو نسخه نهایی اپیک واسه اینکه به واقعیت نزدیک ترش کنه اومد بازتاب و انعکاس هارو خیلی بی زرق و برق و مات بکار برده که با زور عصا به چشم میان !) فقط یه بارِ اضافی که پردازش رو سخت تر میکنه .
در صورتی که مثلاً تو u3 افکت شن خیلی تو چشم میاد جای پای ناتان رو شن ها واسه هر شخصی میتونه جذاب باشه ، ولی شاید(دقت کنید دوباره نگید فکت غیره ؛ دارم میگم شاید:d ) از لحاظ سنگینی پردازش و فشاری که به سخت افزار متحمل میشه بین همین افکت شن و IBR که تو گیرز میبینیم فرق زیادی نباشه ، و این هوش سازنده رو نشون میده .
نکته دیگه اینکه شاید خیلی از دوستان به آبجکت و مهتر از اون تعداد کارکتر های موجود در یه لوکیشن توجه نکنن ، ولی نمیشه کتمان کرد که شلوغی محیط اعم از تعداد کارکتر ، افکت و انفجارها چه قدر میتونه پردازش یه بازی رو سنگین تر کنه.....
فرض کنید هر کارکتر شامل تعدادی پلیگان میشه و مسلماً هرچقدر تعداد پلیگان ها بیشتر باشه پردازشش سخت تر میشه ، از طرفی رو هر کاکتر باید نورپردازی و سایه زنی اعمال بشه و اینکه اگه اون بازی اکشن باشه احتمالاً کارکتر با اسلحه شروع به تیر اندازی میکنه که باز افکت های اسلحه باید پردازش بشه و نکته مهم دیگه اینکه اون کارکتر باید توسط هوش مصنوعی کنترل بشه که باز پردازش بازی رو سنگین و سنگین تر میکنه تازه انیمیشن کارکتر ها رو هم باید در نظر بگیرید ! خوب با یه حساب کتابِ ساده میشه فهمید 20 تا کارکتر همزمان تو یه محیط چه فشاری میتونه به سخت افزار وارد کنه :d
پس مابین 2 بازی که تو یکی شما 20 کاکتر به اضافه انفجارهای پیاپی و تعداد منابع نور و آبجکت های 3D (حتی بازی مثل crysis 2 یا halo reach که فارق از منابع نور ،گلوله اسلحه ها هم دینامیک طراحی شدن ) رو تو یه سکانس داریم با بازی که تنها کارکترش تو محیط شخصیت اصلی بازی هست چه قدر از لحاظ پردازش میتونه تفاوت باشه !
یه نکته دیگه رو هم اضافه کنم ،بهترین گرافیک یا بهترین visual effect حتماً دلیل بر تکنیکی ترین بازی از لحاظ گرافیکی نیمشه ، مثلاً شما میتونی تو یه بازی افکت انفجار فوق العاده ابتدایی و مصنوعی استفاده کنی ولی در سطح و حجم و تعدادی بکار ببری که حتی قوی ترین سیستم های روز دنیا هم از عهده پردازشش بر نیان ! و بلعکسِ ـش هم صادقه یعنی یه افکت عالی در حجم کم با یه پردازش راحتر......
دقیقاً فرق Crysis 2 و 1 !
@gartall & ....فرخ میدونی فرق بین U3 با بقیه بازیا چیه؟؟؟Splinter cell conviction یادت هست اون سکانس اول توی دستشویی که اون یارو رو خفت میکرد چقدر سینمایی بود؟ خیلی قشنگ روش کار شده بود کاری به بقیه بازی ندارم که بعد از مرحله دوم افت میکرد ولی اون سکانسهای اول بازی خیلی ویدئویی بود هر کی اون یه تیکه رو میدید میگفت wow عجب بازیه خفنی U3 پره از اون تیکه هاس....
نور پردازی alan wake خیلی تکنیکیه درسته ولی من سه بار رفتم تا آخر بازی , بار آخر تازه اونم شانسی فهمیدم نور چراغ قوه alan ولیومتریکه!!!! یعنی از اول تا آخر بازی داشته performance سیستم رو برای یه چیزی که به چشم نمیاد هدر میداده برای اینکه بازی بد صحنه آرایی شده بود.... همون نور پردازی و سایه زنی ولیومتریک توی u3 به کار گرفته شده ولی توی یه صحنه که قشنگ به چشم بیاد شاید تو طول بازی همه نور پردازیا ولیومتریک نباشن ولی همون صحنه که باید تاثیر بصری خودش رو بزاره اینقدر با ظرافت به کار گرفته شده که آدم کف میکنه....
یا مثلا crysis 2 خیلی از نورهای داینامیک محیط اصلا تاثیری تو بازی ندارن مثلا نور گلوله های اون فضایی ها که اسمشون یادم نیست شما اگه 100 بارم اون بازیو بازی کنی اون نورا داینامیک نباشن کسی متوجه نمیشه فقط الکی توان سیستم رو هدر میده.... نمیگم بده ها ولی فقط به عنوان یه feature اضافه برای کسایی که میخوان قدرت کارت گرافیکای گرون قیمتو تست کنن خوبه....
ریل تایم لایت بیم های gear 3 زیباس به شرطی که شما وسط بازی پشت سر هم کلتو ببری بالا خورشیدو نگاه کنی یا اینکه خودت بری از لایه یه ساختمون یا یه منظره خاص بهش نگاه کنی همون لایت بیمها توی U3 در قشنگترین و بهترین حالت ممکن به کار گرفته شده....
همین قضایا راجع به کاراکتر مدلها و انیمیشن و .... بازیم صدق میکنه.اینا فرق ND با یه سازنده دیگه هست که میاد از کلاک به کلاک cpu و بایت به بایت حافظه ps3 استفاده درست میکنه دقیقا توی اون لحظه ای که شما باید از تکنیکهای بی نظیر گرافیکی لذت ببری اونهارو به بارزترین شکل ممکن به کار گرفته تا تاثیر خودشو بزاره.
از نظر من بدون شک این بهترین گرافیک این نسله چه روی PC چه روی کنسول که هر سازنده بازی ای باید یاد بگیره , اون جادوی ND که بعضی سایتا راجع بهش صحبت میکنن همینه استفاده از تکنیکها و افکتها که توی هر بازی ای شاید شما فقط یه تیکشو دیده باشی همشون توی U3 جمع شدن و در زمان مناسب تو جای مناسب به کار گرفته شدن به نظر من ND چیزی بیشتر از انگیزه مادی پشت سر کارهاش هست این همون چیزیه که پلتفرم Playstation همیشه به خاطرش محبوبه...
مثلاً تو مرحله اول گیرز تو همون کشتی ما افکت IBR داریم که شاید خیلی از دوستان حتی متوجه ـش نشن ! و از طرفی زیبایی خاصی به اون مرحله نداده ! (باز تو نسه j tag ، بیشتر به چشم میامد ولی تو نسخه نهایی اپیک واسه اینکه به واقعیت نزدیک ترش کنه اومد بازتاب و انعکاس هارو خیلی بی زرق و برق و مات بکار برده که با زور عصا به چشم میان !) فقط یه بارِ اضافی که پردازش رو سخت تر میکنه .
در صورتی که مثلاً تو u3 افکت شن خیلی تو چشم میاد جای پای ناتان رو شن ها واسه هر شخصی میتونه جذاب باشه ، ولی شاید(دقت کنید دوباره نگید فکت غیره ؛ دارم میگم شاید:d ) از لحاظ سنگینی پردازش و فشاری که به سخت افزار متحمل میشه بین همین افکت شن و IBR که تو گیرز میبینیم فرق زیادی نباشه ، و این هوش سازنده رو نشون میده .
نکته دیگه اینکه شاید خیلی از دوستان به آبجکت و مهتر از اون تعداد کارکتر های موجود در یه لوکیشن توجه نکنن ، ولی نمیشه کتمان کرد که شلوغی محیط اعم از تعداد کارکتر ، افکت و انفجارها چه قدر میتونه پردازش یه بازی رو سنگین تر کنه.....
فرض کنید هر کارکتر شامل تعدادی پلیگان میشه و مسلماً هرچقدر تعداد پلیگان ها بیشتر باشه پردازشش سخت تر میشه ، از طرفی رو هر کاکتر باید نورپردازی و سایه زنی اعمال بشه و اینکه اگه اون بازی اکشن باشه احتمالاً کارکتر با اسلحه شروع به تیر اندازی میکنه که باز افکت های اسلحه باید پردازش بشه و نکته مهم دیگه اینکه اون کارکتر باید توسط هوش مصنوعی کنترل بشه که باز پردازش بازی رو سنگین و سنگین تر میکنه تازه انیمیشن کارکتر ها رو هم باید در نظر بگیرید ! خوب با یه حساب کتابِ ساده میشه فهمید 20 تا کارکتر همزمان تو یه محیط چه فشاری میتونه به سخت افزار وارد کنه :d
پس مابین 2 بازی که تو یکی شما 20 کاکتر به اضافه انفجارهای پیاپی و تعداد منابع نور و آبجکت های 3D (حتی بازی مثل crysis 2 یا halo reach که فارق از منابع نور ،گلوله اسلحه ها هم دینامیک طراحی شدن ) رو تو یه سکانس داریم با بازی که تنها کارکترش تو محیط شخصیت اصلی بازی هست چه قدر از لحاظ پردازش میتونه تفاوت باشه !
یه نکته دیگه رو هم اضافه کنم ،بهترین گرافیک یا بهترین visual effect حتماً دلیل بر تکنیکی ترین بازی از لحاظ گرافیکی نیمشه ، مثلاً شما میتونی تو یه بازی افکت انفجار فوق العاده ابتدایی و مصنوعی استفاده کنی ولی در سطح و حجم و تعدادی بکار ببری که حتی قوی ترین سیستم های روز دنیا هم از عهده پردازشش بر نیان ! و بلعکسِ ـش هم صادقه یعنی یه افکت عالی در حجم کم با یه پردازش راحتر......
دقیقاً فرق Crysis 2 و 1 !
آخرین ویرایش: