کدام بازی در سال 2011 بهترین گرافیک را خواهد داشت ( کنسول )

  • Thread starter Thread starter Nima
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

بهترین گرافیک کنسولها 2011 ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    373
خوب این شد یه پست درست درمون:
@gartall & ....فرخ میدونی فرق بین U3 با بقیه بازیا چیه؟؟؟Splinter cell conviction یادت هست اون سکانس اول توی دستشویی که اون یارو رو خفت میکرد چقدر سینمایی بود؟ خیلی قشنگ روش کار شده بود کاری به بقیه بازی ندارم که بعد از مرحله دوم افت میکرد ولی اون سکانسهای اول بازی خیلی ویدئویی بود هر کی اون یه تیکه رو میدید میگفت wow عجب بازیه خفنی U3 پره از اون تیکه هاس....
نور پردازی alan wake خیلی تکنیکیه درسته ولی من سه بار رفتم تا آخر بازی , بار آخر تازه اونم شانسی فهمیدم نور چراغ قوه alan ولیومتریکه!!!! یعنی از اول تا آخر بازی داشته performance سیستم رو برای یه چیزی که به چشم نمیاد هدر میداده برای اینکه بازی بد صحنه آرایی شده بود.... همون نور پردازی و سایه زنی ولیومتریک توی u3 به کار گرفته شده ولی توی یه صحنه که قشنگ به چشم بیاد شاید تو طول بازی همه نور پردازیا ولیومتریک نباشن ولی همون صحنه که باید تاثیر بصری خودش رو بزاره اینقدر با ظرافت به کار گرفته شده که آدم کف میکنه....
یا مثلا crysis 2 خیلی از نورهای داینامیک محیط اصلا تاثیری تو بازی ندارن مثلا نور گلوله های اون فضایی ها که اسمشون یادم نیست شما اگه 100 بارم اون بازیو بازی کنی اون نورا داینامیک نباشن کسی متوجه نمیشه فقط الکی توان سیستم رو هدر میده.... نمیگم بده ها ولی فقط به عنوان یه feature اضافه برای کسایی که میخوان قدرت کارت گرافیکای گرون قیمتو تست کنن خوبه....
ریل تایم لایت بیم های gear 3 زیباس به شرطی که شما وسط بازی پشت سر هم کلتو ببری بالا خورشیدو نگاه کنی یا اینکه خودت بری از لایه یه ساختمون یا یه منظره خاص بهش نگاه کنی همون لایت بیمها توی U3 در قشنگترین و بهترین حالت ممکن به کار گرفته شده....
همین قضایا راجع به کاراکتر مدلها و انیمیشن و .... بازیم صدق میکنه.اینا فرق ND با یه سازنده دیگه هست که میاد از کلاک به کلاک cpu و بایت به بایت حافظه ps3 استفاده درست میکنه دقیقا توی اون لحظه ای که شما باید از تکنیکهای بی نظیر گرافیکی لذت ببری اونهارو به بارزترین شکل ممکن به کار گرفته تا تاثیر خودشو بزاره.

از نظر من بدون شک این بهترین گرافیک این نسله چه روی PC چه روی کنسول که هر سازنده بازی ای باید یاد بگیره , اون جادوی ND که بعضی سایتا راجع بهش صحبت میکنن همینه استفاده از تکنیکها و افکتها که توی هر بازی ای شاید شما فقط یه تیکشو دیده باشی همشون توی U3 جمع شدن و در زمان مناسب تو جای مناسب به کار گرفته شدن به نظر من ND چیزی بیشتر از انگیزه مادی پشت سر کارهاش هست این همون چیزیه که پلتفرم Playstation همیشه به خاطرش محبوبه...
یه دلیل منطقی که خداییش منم قبول دارم و نظر خودمم همینه ، دقیقاً برتری u3 نسبت به بازی های دیگه این هست که افکت ها ، نورپردازی ، سایه زنی و ...... همه و همه در خدمت گیم پلی و مکانیزم بازی قرار گرفته .

مثلاً تو مرحله اول گیرز تو همون کشتی ما افکت IBR داریم که شاید خیلی از دوستان حتی متوجه ـش نشن ! و از طرفی زیبایی خاصی به اون مرحله نداده ! (باز تو نسه j tag ، بیشتر به چشم میامد ولی تو نسخه نهایی اپیک واسه اینکه به واقعیت نزدیک ترش کنه اومد بازتاب و انعکاس هارو خیلی بی زرق و برق و مات بکار برده که با زور عصا به چشم میان !) فقط یه بارِ اضافی که پردازش رو سخت تر میکنه .
در صورتی که مثلاً تو u3 افکت شن خیلی تو چشم میاد جای پای ناتان رو شن ها واسه هر شخصی میتونه جذاب باشه ، ولی شاید(دقت کنید دوباره نگید فکت غیره ؛ دارم میگم شاید:d ) از لحاظ سنگینی پردازش و فشاری که به سخت افزار متحمل میشه بین همین افکت شن و IBR که تو گیرز میبینیم فرق زیادی نباشه ، و این هوش سازنده رو نشون میده .

نکته دیگه اینکه شاید خیلی از دوستان به آبجکت و مهتر از اون تعداد کارکتر های موجود در یه لوکیشن توجه نکنن ، ولی نمیشه کتمان کرد که شلوغی محیط اعم از تعداد کارکتر ، افکت و انفجارها چه قدر میتونه پردازش یه بازی رو سنگین تر کنه.....

فرض کنید هر کارکتر شامل تعدادی پلیگان میشه و مسلماً هرچقدر تعداد پلیگان ها بیشتر باشه پردازشش سخت تر میشه ، از طرفی رو هر کاکتر باید نورپردازی و سایه زنی اعمال بشه و اینکه اگه اون بازی اکشن باشه احتمالاً کارکتر با اسلحه شروع به تیر اندازی میکنه که باز افکت های اسلحه باید پردازش بشه و نکته مهم دیگه اینکه اون کارکتر باید توسط هوش مصنوعی کنترل بشه که باز پردازش بازی رو سنگین و سنگین تر میکنه تازه انیمیشن کارکتر ها رو هم باید در نظر بگیرید ! خوب با یه حساب کتابِ ساده میشه فهمید 20 تا کارکتر همزمان تو یه محیط چه فشاری میتونه به سخت افزار وارد کنه :d

پس مابین 2 بازی که تو یکی شما 20 کاکتر به اضافه انفجارهای پیاپی و تعداد منابع نور و آبجکت های 3D (حتی بازی مثل crysis 2 یا halo reach که فارق از منابع نور ،گلوله اسلحه ها هم دینامیک طراحی شدن ) رو تو یه سکانس داریم با بازی که تنها کارکترش تو محیط شخصیت اصلی بازی هست چه قدر از لحاظ پردازش میتونه تفاوت باشه !
یه نکته دیگه رو هم اضافه کنم ،بهترین گرافیک یا بهترین visual effect حتماً دلیل بر تکنیکی ترین بازی از لحاظ گرافیکی نیمشه ، مثلاً شما میتونی تو یه بازی افکت انفجار فوق العاده ابتدایی و مصنوعی استفاده کنی ولی در سطح و حجم و تعدادی بکار ببری که حتی قوی ترین سیستم های روز دنیا هم از عهده پردازشش بر نیان ! و بلعکسِ ـش هم صادقه یعنی یه افکت عالی در حجم کم با یه پردازش راحتر......
دقیقاً فرق Crysis 2 و 1 !
 
آخرین ویرایش:
البته مصطفی افکت انفجار کرایسیس 1 رو همه قبول دارن از کرایسیس 2 بهتر بود ، همینطور افکت آتیشش .

فرهود منظورم نگرفتی اصلاً بحث ـم سره بهتر بودن افکت انفجار نیست ، منظور تفاوتی هست که مابین دو نسخه وجود داره یعنی:

crysis 1 تعداد ابجکتهای بیشتر ، تکسچر های فوق العاده و یه محیط وسیع = X در صد پردازش
crysis 2 افکت ها و نورپردازی قویتر در عوض محیط و ابجکت های محدود تر = y درصد پردازش
شرمنده اصلا یه برداشت دیگه کرده بودم از نظرت . :دی
 
آخرین ویرایش:
البته مصطفی افکت انفجار کرایسیس 1 رو همه قبول دارن از کرایسیس 2 بهتر بود ، همینطور افکت آتیشش .
فرهود منظورم نگرفتی اصلاً بحث ـم سره بهتر بودن افکت انفجار نیست ، منظور تفاوتی هست که مابین دو نسخه وجود داره یعنی:

crysis 1 تعداد ابجکتهای بیشتر ، تکسچر های فوق العاده و یه محیط وسیع = X در صد پردازش
crysis 2 افکت ها و نورپردازی قویتر در عوض محیط و ابجکت های محدود تر = y درصد پردازش
 
خب من هم امشب بازیو خریدم.تا همین الان داشتم بازی میکردم.یه چیزی که بدجوری فکم رو بازی گذاشت گرافیک بود.مقایسه هرعنوانی رو کنسول باهاش خنده داره.بدون هیچ شک و تردیدی،با اختلاف بهترین گرافیک کنسولی هست.نوپردازیش دیوانه کنندس.البته تکسچرهای کف زمین کمی مشکل داره و ضعیف به نظر میرسه.ولی باقیه موارد فوق العادس.قبلا گفته بودم افکت آب و آتش کرایسس بهتره.ولی حرفم رو پس میگیرم.آتشی که من امشب تو این بازی دیدم بهترین چیزی بود که تا حالا دیدم.همینطور آب که دیگه جای حرفی باقی نمیزاشت.عبور پرتوهای نور از لابه لای شاخ و برگ درختان واقعا فوق العادس و آدم فقط دوست داره هی وایسه و نگاه کنه.خلاصه که دم ND گرم.

یه سوال فقط.من تو بعضی کات سینها و یا تو بعضی صحنه های بازی،دچار مشکلی میشم که انگار V sync خاموش هست.نمیدونم شما هم اینجوری براتون شده.البته خیلی کم بوده.تو یکی از کات سینها و یکی از مراحل حین بازی اینجوری شد.
 
خب من هم امشب بازیو خریدم.تا همین الان داشتم بازی میکردم.یه چیزی که بدجوری فکم رو بازی گذاشت گرافیک بود.مقایسه هرعنوانی رو کنسول باهاش خنده داره.بدون هیچ شک و تردیدی،با اختلاف بهترین گرافیک کنسولی هست.نوپردازیش دیوانه کنندس.البته تکسچرهای کف زمین کمی مشکل داره و ضعیف به نظر میرسه.ولی باقیه موارد فوق العادس.قبلا گفته بودم افکت آب و آتش کرایسس بهتره.ولی حرفم رو پس میگیرم.آتشی که من امشب تو این بازی دیدم بهترین چیزی بود که تا حالا دیدم.همینطور آب که دیگه جای حرفی باقی نمیزاشت.عبور پرتوهای نور از لابه لای شاخ و برگ درختان واقعا فوق العادس و آدم فقط دوست داره هی وایسه و نگاه کنه.خلاصه که دم ND گرم.

یه سوال فقط.من تو بعضی کات سینها و یا تو بعضی صحنه های بازی،دچار مشکلی میشم که انگار V sync خاموش هست.نمیدونم شما هم اینجوری براتون شده.البته خیلی کم بوده.تو یکی از کات سینها و یکی از مراحل حین بازی اینجوری شد.

V-Sync داره ، Screen Tearing ش 0.0 %

تکسچرها همون قضیه فیل ترینگشه که گفتم ، جاهایی که فکر میکنی روی زمین ضعیفه دوربین رو ببر بالای سر Nate که بصورت عمودی به زمین نگاه کنی ، اونجوری میبینی که کیفیتش مثل بقیه جاهاست ، ولی بصورت موازی که نگاه میکنی ضعیف نشون میده .
 
V-Sync داره ، Screen Tearing ش 0.0 %

تکسچرها همون قضیه فیل ترینگشه که گفتم ، جاهایی که فکر میکنی روی زمین ضعیفه دوربین رو ببر بالای سر Nate که بصورت عمودی به زمین نگاه کنی ، اونجوری میبینی که کیفیتش مثل بقیه جاهاست ، ولی بصورت موازی که نگاه میکنی ضعیف نشون میده .
نمیدونم نیما.ولی میگم اونجایی که میریم تو
یه جای تاریک که یه سری شکل رو باید درست کنیم که بعدش دشمن میاد و اون سوسکها میان.خب؟اونجا نمیدونم چرا پارگی داشت:-/
 
@gartall & ....
فرخ میدونی فرق بین U3 با بقیه بازیا چیه؟؟؟Splinter cell conviction یادت هست اون سکانس اول توی دستشویی که اون یارو رو خفت میکرد چقدر سینمایی بود؟ خیلی قشنگ روش کار شده بود کاری به بقیه بازی ندارم که بعد از مرحله دوم افت میکرد ولی اون سکانسهای اول بازی خیلی ویدئویی بود هر کی اون یه تیکه رو میدید میگفت wow عجب بازیه خفنی U3 پره از اون تیکه هاس....
نور پردازی alan wake خیلی تکنیکیه درسته ولی من سه بار رفتم تا آخر بازی , بار آخر تازه اونم شانسی فهمیدم نور چراغ قوه alan ولیومتریکه!!!! یعنی از اول تا آخر بازی داشته performance سیستم رو برای یه چیزی که به چشم نمیاد هدر میداده برای اینکه بازی بد صحنه آرایی شده بود.... همون نور پردازی و سایه زنی ولیومتریک توی u3 به کار گرفته شده ولی توی یه صحنه که قشنگ به چشم بیاد شاید تو طول بازی همه نور پردازیا ولیومتریک نباشن ولی همون صحنه که باید تاثیر بصری خودش رو بزاره اینقدر با ظرافت به کار گرفته شده که آدم کف میکنه....
یا مثلا crysis 2 خیلی از نورهای داینامیک محیط اصلا تاثیری تو بازی ندارن مثلا نور گلوله های اون فضایی ها که اسمشون یادم نیست شما اگه 100 بارم اون بازیو بازی کنی اون نورا داینامیک نباشن کسی متوجه نمیشه فقط الکی توان سیستم رو هدر میده.... نمیگم بده ها ولی فقط به عنوان یه feature اضافه برای کسایی که میخوان قدرت کارت گرافیکای گرون قیمتو تست کنن خوبه....
ریل تایم لایت بیم های gear 3 زیباس به شرطی که شما وسط بازی پشت سر هم کلتو ببری بالا خورشیدو نگاه کنی یا اینکه خودت بری از لایه یه ساختمون یا یه منظره خاص بهش نگاه کنی همون لایت بیمها توی U3 در قشنگترین و بهترین حالت ممکن به کار گرفته شده....
همین قضایا راجع به کاراکتر مدلها و انیمیشن و .... بازیم صدق میکنه.اینا فرق ND با یه سازنده دیگه هست که میاد از کلاک به کلاک cpu و بایت به بایت حافظه ps3 استفاده درست میکنه دقیقا توی اون لحظه ای که شما باید از تکنیکهای بی نظیر گرافیکی لذت ببری اونهارو به بارزترین شکل ممکن به کار گرفته تا تاثیر خودشو بزاره.
از نظر من بدون شک این بهترین گرافیک این نسله چه روی PC چه روی کنسول که هر سازنده بازی ای باید یاد بگیره , اون جادوی ND که بعضی سایتا راجع بهش صحبت میکنن همینه استفاده از تکنیکها و افکتها که توی هر بازی ای شاید شما فقط یه تیکشو دیده باشی همشون توی U3 جمع شدن و در زمان مناسب تو جای مناسب به کار گرفته شدن به نظر من ND چیزی بیشتر از انگیزه مادی پشت سر کارهاش هست این همون چیزیه که پلتفرم Playstation همیشه به خاطرش محبوبه...

خب ببین حرفت هم میتونه درست باشه هم غلط ! تو باید روی دیگه سکه رو هم ببینی ! بازیهایی که ممکنه اتفاقات مختلفی توشون رخ بده نمیتونن خیلی آپشنال و گزینه ای با گرافیک بازی برخورد کنن ! مثلاً نمیشه یه قسمت از بازی و در محیط باز نور حجم دار باشه و در یه قسمت دیگه نباشه ! یه نمیشه تو یک لحظه از بازی 1000 تا ذره حرکت بکنن و فیزیک داشته باشن تو یه صحنه دیگه نباشه ! بازیساز مجبور میشه همه چیز رو اپتمایز کنه از همون اول و خد بازی خودش رو درست پیش ببره ! یعنی مثلاً اگر قراره در یک بازی با آزادی عمل بالا یک جعبه در اثر پرت شدن با سرعت ضربه ای وارد کنه و یا فیزیک درستی برای پرتاب شدن داشته باشه بازیساز مجبوره فیزیک درستی رو در داخل بازی قرار بده ! یا اگر 20-30 تا AI قراره بتونن در طول بازی با بازیباز تعامل داشته باشن بازیساز مجبوره بازی رو جوری بسازه که برای سنگین ترین حالت ممکن و درگیری ها هم بتونه پرفورمنس خوبی داشته باشه و کیفیت بافتها و نور پردازی و ... نمیشه در طول بازی کم و زیاد شه ! مجبورن در یه حد خاصی نگهش دارن !

یعنی 90% گرافیک و تکنیکهایی که درونش بکار رفته رو سبک و گستردگی بازی تعیین میکنه ! نکته دیگه این هست که در برخی بازیها ممکن هست بتونید با هر بار بازی کردن یک مرحله اون رو بصورت کاملاً متفاوت نسبت به دفعات قبل به پایان برسونید ولی در یسری بازیهای دیگه 100 بار هم که یک مرحله خاص از بازی رو شروع کنید فقط 1 یا 2 راه برای تموم کردن مرحله میتونید داشته باشید ! به رخ کشیدن افکت های گرافیکی تو بازیهای نوع دوم بسیار ساده تر و کم هزینه تر هست ! ولی تو بازی های با آزادی عمل بیشتر چنین کاری غیر ممکن هست ! تولید کردن یه گرافیک که بتونه خودش رو با شرایط پیچیده تطبیق بده خیلی هزینه بر و سخت تر از یه بازی خطی هست ! شما نمیتونی پیش بینی کنی که دفعه بعدیی که بازی میکنی ممکنه چطور هر کدوم از مراحل بازی رو به پایان برسونی و ...

کار ND قابل ستایشه ولی نمیشه به کار و رویکردی که برای بازیهایی مثل الن ویک یا کرایسیس 2 و ... اتخاذ شده هم خیلی خرده گرفت ! اینها مجبورن بازی رو طوری بسازن که هر وقت و هر کجای بازی که شما علاقه داشتی جزئیات رو بررسی کنی چیزی برای پیدا کردن داشته باشی ! چه داخل یه کلبه 2x3 متر مربعی و چه داخل یه میدان مبارزه 1000 متر مربعی ! و یا حتی وسط یه مبارزه نفس گیر ! بنظرم اگر این جزئیات ( که میگی غیر صروری هستن ) تو بازیهایی که ارزش تکرار بالایی دارن وجود نداشته باشه بازی برای بار 3وم یا 4وم بشدت خسته کننده میشه !
 
خب ببین حرفت هم میتونه درست باشه هم غلط ! تو باید روی دیگه سکه رو هم ببینی ! بازیهایی که ممکنه اتفاقات مختلفی توشون رخ بده نمیتونن خیلی آپشنال و گزینه ای با گرافیک بازی برخورد کنن ! مثلاً نمیشه یه قسمت از بازی و در محیط باز نور حجم دار باشه و در یه قسمت دیگه نباشه ! یه نمیشه تو یک لحظه از بازی 1000 تا ذره حرکت بکنن و فیزیک داشته باشن تو یه صحنه دیگه نباشه ! بازیساز مجبور میشه همه چیز رو اپتمایز کنه از همون اول و خد بازی خودش رو درست پیش ببره ! یعنی مثلاً اگر قراره در یک بازی با آزادی عمل بالا یک جعبه در اثر پرت شدن با سرعت ضربه ای وارد کنه و یا فیزیک درستی برای پرتاب شدن داشته باشه بازیساز مجبوره فیزیک درستی رو در داخل بازی قرار بده ! یا اگر 20-30 تا AI قراره بتونن در طول بازی با بازیباز تعامل داشته باشن بازیساز مجبوره بازی رو جوری بسازه که برای سنگین ترین حالت ممکن و درگیری ها هم بتونه پرفورمنس خوبی داشته باشه و کیفیت بافتها و نور پردازی و ... نمیشه در طول بازی کم و زیاد شه ! مجبورن در یه حد خاصی نگهش دارن !

یعنی 90% گرافیک و تکنیکهایی که درونش بکار رفته رو سبک و گستردگی بازی تعیین میکنه ! نکته دیگه این هست که در برخی بازیها ممکن هست بتونید با هر بار بازی کردن یک مرحله اون رو بصورت کاملاً متفاوت نسبت به دفعات قبل به پایان برسونید ولی در یسری بازیهای دیگه 100 بار هم که یک مرحله خاص از بازی رو شروع کنید فقط 1 یا 2 راه برای تموم کردن مرحله میتونید داشته باشید ! به رخ کشیدن افکت های گرافیکی تو بازیهای نوع دوم بسیار ساده تر و کم هزینه تر هست ! ولی تو بازی های با آزادی عمل بیشتر چنین کاری غیر ممکن هست ! تولید کردن یه گرافیک که بتونه خودش رو با شرایط پیچیده تطبیق بده خیلی هزینه بر و سخت تر از یه بازی خطی هست ! شما نمیتونی پیش بینی کنی که دفعه بعدیی که بازی میکنی ممکنه چطور هر کدوم از مراحل بازی رو به پایان برسونی و ...

کار ND قابل ستایشه ولی نمیشه به کار و رویکردی که برای بازیهایی مثل الن ویک یا کرایسیس 2 و ... اتخاذ شده هم خیلی خرده گرفت ! اینها مجبورن بازی رو طوری بسازن که هر وقت و هر کجای بازی که شما علاقه داشتی جزئیات رو بررسی کنی چیزی برای پیدا کردن داشته باشی ! چه داخل یه کلبه 2x3 متر مربعی و چه داخل یه میدان مبارزه 1000 متر مربعی ! و یا حتی وسط یه مبارزه نفس گیر ! بنظرم اگر این جزئیات ( که میگی غیر صروری هستن ) تو بازیهایی که ارزش تکرار بالایی دارن وجود نداشته باشه بازی برای بار 3وم یا 4وم بشدت خسته کننده میشه !
كاملا باهات موافقم.
 
من به انچارتد3 رای دادم نه اینکه طرفدار ps3هستم به این بازی رای دادم چون واقعا از هرچیزی بهترین استفاده کرده اند نور پردازی بازی در بک کلام عالی کیفت اب اتش بهترین نحوه ممکن اگر روی 3d بازی کنید مرحله هواپیما رو ببینید به قدرت بازی پی میبرید
 
خب ببین حرفت هم میتونه درست باشه هم غلط ! تو باید روی دیگه سکه رو هم ببینی ! بازیهایی که ممکنه اتفاقات مختلفی توشون رخ بده نمیتونن خیلی آپشنال و گزینه ای با گرافیک بازی برخورد کنن ! مثلاً نمیشه یه قسمت از بازی و در محیط باز نور حجم دار باشه و در یه قسمت دیگه نباشه ! یه نمیشه تو یک لحظه از بازی 1000 تا ذره حرکت بکنن و فیزیک داشته باشن تو یه صحنه دیگه نباشه ! بازیساز مجبور میشه همه چیز رو اپتمایز کنه از همون اول و خد بازی خودش رو درست پیش ببره ! یعنی مثلاً اگر قراره در یک بازی با آزادی عمل بالا یک جعبه در اثر پرت شدن با سرعت ضربه ای وارد کنه و یا فیزیک درستی برای پرتاب شدن داشته باشه بازیساز مجبوره فیزیک درستی رو در داخل بازی قرار بده ! یا اگر 20-30 تا AI قراره بتونن در طول بازی با بازیباز تعامل داشته باشن بازیساز مجبوره بازی رو جوری بسازه که برای سنگین ترین حالت ممکن و درگیری ها هم بتونه پرفورمنس خوبی داشته باشه و کیفیت بافتها و نور پردازی و ... نمیشه در طول بازی کم و زیاد شه ! مجبورن در یه حد خاصی نگهش دارن !

یعنی 90% گرافیک و تکنیکهایی که درونش بکار رفته رو سبک و گستردگی بازی تعیین میکنه ! نکته دیگه این هست که در برخی بازیها ممکن هست بتونید با هر بار بازی کردن یک مرحله اون رو بصورت کاملاً متفاوت نسبت به دفعات قبل به پایان برسونید ولی در یسری بازیهای دیگه 100 بار هم که یک مرحله خاص از بازی رو شروع کنید فقط 1 یا 2 راه برای تموم کردن مرحله میتونید داشته باشید ! به رخ کشیدن افکت های گرافیکی تو بازیهای نوع دوم بسیار ساده تر و کم هزینه تر هست ! ولی تو بازی های با آزادی عمل بیشتر چنین کاری غیر ممکن هست ! تولید کردن یه گرافیک که بتونه خودش رو با شرایط پیچیده تطبیق بده خیلی هزینه بر و سخت تر از یه بازی خطی هست ! شما نمیتونی پیش بینی کنی که دفعه بعدیی که بازی میکنی ممکنه چطور هر کدوم از مراحل بازی رو به پایان برسونی و ...

کار ND قابل ستایشه ولی نمیشه به کار و رویکردی که برای بازیهایی مثل الن ویک یا کرایسیس 2 و ... اتخاذ شده هم خیلی خرده گرفت ! اینها مجبورن بازی رو طوری بسازن که هر وقت و هر کجای بازی که شما علاقه داشتی جزئیات رو بررسی کنی چیزی برای پیدا کردن داشته باشی ! چه داخل یه کلبه 2x3 متر مربعی و چه داخل یه میدان مبارزه 1000 متر مربعی ! و یا حتی وسط یه مبارزه نفس گیر ! بنظرم اگر این جزئیات ( که میگی غیر صروری هستن ) تو بازیهایی که ارزش تکرار بالایی دارن وجود نداشته باشه بازی برای بار 3وم یا 4وم بشدت خسته کننده میشه !

اینجا بحث راجبه گرافیکه و اون چیزی که شما روی صفحه تی وی میبینی راجب سبک بازی نیست وگرنه هر کسی میدونه با گرافیک U3 نمیشه GTA درست کرد....گرافیک بازیم با سبک و سیاقش میسنجن ... حالا بگذریم از اینکه توی همون U3 (نمیدونم شما بازی کردی یا نه) خیلی چیزارو مشابهشو من هنوز ندیدم.
ولی یه سری طرفند هست که باید درست به کار برده بشه شما برو Crysis 2 رو بازی کن اون لامپهای ماوراء بنفش که نور آبی دارن رو بگیر دستت همه جا سایه ریل تایم ایجاد میکنه تا زمانیکه روی زمین مونده باشه 100 ساعت همونطوری روشنه ولی وقتی از روی زمین برش داری یه مدت کمی بعدش خاموش میشه دلیلش!!؟؟؟
واسه اینکه نتونی با خودت ببری تو جای شلوغ....
حالا این دلیل میشه که بگی همه نورای بازی توی همه جا سایه ریل تایم دارن پس توی همون Crysis 2 هم میدونستن که سیستم ممکنه محدودیت داشته باشه واسه همین از اون طرفند تو جای درست استفاده کردن ولی نور چراغ قوه Alan واقعا ولیومتریک بودنشو شما اگه 10 بار بازی کنی به زور متوجه میشی این چه ربطی به ارزش تکرار داره!؟ در صورتی که اگه صحنه آرایی درست تو بازی انجام میدادن میتونستن از همون تکنیک به شکل قشنگ تر استفاده کنن.. حالا بگذریم از اینکه کاراکتر مدلای بازی تو alan wake زیاد جالب نیست و انیمیشن بازیم ضعیفه ولی از همون تکنیکای نورپردازیم که نقطه قوته بازیه کامل استفاده نشده. ولی توی U3 ....نمیدونم چی بگم برو بازی کن :d:d
 
در صورتی که مثلاً تو u3 افکت شن خیلی تو چشم میاد جای پای ناتان رو شن ها واسه هر شخصی میتونه جذاب باشه ، ولی شاید(دقت کنید دوباره نگید فکت غیره ؛ دارم میگم شاید:d ) از لحاظ سنگینی پردازش و فشاری که به سخت افزار متحمل میشه بین همین افکت شن و IBR که تو گیرز میبینیم فرق زیادی نباشه ، و این هوش سازنده رو نشون میده .
والا IBR ـی که ما توی گیرز دیدیم کاملاً با نسخه j-tag ـش فرق داشت و به کل نابود شده بود انگار. از لحاظ سنگینی افکت شن U3 به هیچ وجه با هیچ افکتی نمیتونی مقایسه ش کنی حتی آب و آتیش خودش چه برسه به یک افکت خیلی ساده که فقط توی 10 - 15 متر ابتدائی یک بازی بکار رفته :دی !
 
والا IBR ـی که ما توی گیرز دیدیم کاملاً با نسخه j-tag ـش فرق داشت و به کل نابود شده بود انگار. :دی !
نه رضا اصلاً فرقی نداشت مو به مو تست کردم ! دقیقاً همون نسخه j tag بود فقط بازتاب و انعکاس ها رو تو نسخه نهایی کم رنگ تر کرده بودن ، یعنی زیاد به چشم نمی اومد ولی کلیتش همونه شک نکن .....
از لحاظ سنگینی افکت شن U3 به هیچ وجه با هیچ افکتی نمیتونی مقایسه ش کنی حتی آب و آتیش خودش چه برسه به یک افکت خیلی ساده که فقط توی 10 - 15 متر ابتدائی یک بازی بکار رفته
باو IBR کوچیک نکن :d حتی انفجار و گلوله ها هم باز تاب داشت :d گفتم که من کاری ندارم از افکت شن سنگین تره یا نه ، منظور فقط تفاوت و تاثیری ـه که رو مخاطب میذاره.....
 
مقاله DF در مورد U3 اومده !
در کل خیلی از گرافیک بازی و انیمیشن ها و افکت های مختلف مثل آب و آتش و دود و شن تعریف کرده (البته بعضی جاها هم گفته که اون جهشی که U2 نسبت به U1 داشت رو دیگه اینجا نداریم !) ، در مورد 3D بازی هم خوب گفته و مثلآ نوشته ارزش این رو داره که یه بار دیگه بازی از اول به صورت 3D بازی کنیم. در آخر هم گفته :
And it is - quite clearly - one of the most beautiful video games of its age. Where Uncharted 3 is peerless and unparalleled is in its ability to defy the technological constraints of current-generation platforms.
مطمئنآ یکی از زیباترین بازی های زمان خودش هست و چیزی که U3 رو بی رقیب و بی نظیر میکنه به مبارزه طلبیدن محدودیت های تکنیکی کنسول های این نسل هست.
DF تقریبآ هیچ وقت از این کلمه های بهترین و عالی ترین و ... به طور مطلق استفاده نمیکنه (فکر کنم حتی برای U2 که هرکسی به عنوان بهترین گرافیک کنسولی زمان خودش میدونست هم از این کلمه ها استفاده نکرده بود) و الآن هم گفته توی به چالش کشیدن محدودیت های کنسول ها بی رقیب هست که احتمالآ بازی ای میتونه محدودیت های کنسول ها رو کنار بزنه و در این زمینه بی رقیب باشه که بهترین گرافیک رو داشته باشه ! :دی
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or