@ Kayne
آره اصلا نسخه 360 غیر از اینکه کلا مشکل نداره از یه سری تکنیکهای ماورایی و فرا بشری هم داخلش استفاده شده که خود کارمک هم ازش بی خبره !! صحبتهای آنالیزور DF در این رابطه
در مورد افت رزولوشن بازی :
The top shot is just a cut-scene showing your new buggy inside the Hagar settlement garage. It seems to be running at 640x720 on PS3 while Xbox 360 is in the region of 896x720. In the bottom shot, we're again seeing 640x720 on the PlayStation 3, while 360 renders the same scene at 1152x720. In all cases we're seeing a locked 60 frames per second, but we're really scratching our heads on what could be causing the kind of engine stress that requires a downscaled framebuffer in these shots - and they're just two examples from a range we could draw from our captures. In other situations, Rage is capable of producing absolutely phenomenal, richly detailed vistas that stretch out into the distance as far as the eye can see - all at native 720p, on both platforms.
در مورد تکسچر لودینگ :
Out of interest, we ran some tests where we would continuously change direction 180 degrees in the exact same spot on the Xbox 360 with and without an install and then compared that with performance in the exact same spot on the PlayStation 3. Curiously, after repeating the process a couple of times, no matter how we ran Rage - even with no hard drive at all - the 360 would resolve prominent textures faster
پس این مشکل در همه نسخه ها وجود داره .
حتی اگر بازی روی هارد درایو 360 نصب بشه بازم قابل مشاهدست . ورژن PC که به طور کل از روی HDD اجرا میشه و مشکل تکسچر لودینگ رو داره دیگه نسخه های کنسولی که جای خود داره .
مثکه شما متوجه نشدی توی پست قبلی هم گقتم Rage قابل مقایسه با U3 و امثالهم نیست . پس بحثی راجع بهش ندارم .
الان چی را من برات ثابت کنم ؟! اخه مرد حسابی یه حرفی میزنی نمیدونم چی بگم تو اونو دو بعدی تشخیص میدی ؟! مشکل من نیست ! اخه rage بازی کردی ؟ دیدی وقتی میری تو محیط میتونی تو دوربر همه سخره ها بچرخی ؟ کلا draw distance ;i j, که rage تولید میکنی همش واقعی هست یعنی میتونی بری همونجا از یه جا سوار ماشین میشی از اون دور دورها کاملا تا چشم میشه دید تو محیط را به بهترین شکل با جزئیاتش میبینی هرجا که دلت خواست از ماشین پیاده شو به محیط اطراف نگاه کن و چرخ بزن ببین چی میبینی ؟
شما خیلی خیلی راست میگی !
این چندتا تصوصر واسه ما چندتا بازی پیدا کن که که از فاصله 3 متر و بیشتر یه همچین تکچر و جزداتی نیشون بده این سنگها و سخره های تکه تکه بیان گر همه چیز هست اگر بازم نتونستین تشخیص بدید باید بگم ایولله !
شما لازم نیست چیزی رو ثابت کنی . همه چیز کاملا واضح و مبرهنه . بله فقط شما روی کنسول عزیزت ریج رو بازی کردی بنده که اصلا روی PC ریج رو تجربه نکردم !
یعنی چی میتونی دوروبر همه سخره ها بچرخی؟ منظورت اینه که تو بازیهای دیگه نمیشه؟! Rage برای هر ماموریت یه محیط تقریبا باز در اختیار میگداره که فرصت گشت و گذار رو داخل میده تا حدودی . همین . چنان تعریف میکنی که میتونی از ماشین هر جایی خواستd پیاده بشی انگار که این اولین بازیی بوده که چنین قابلیتی رو داشته . هر چند پیاده شدن و نظاره کردن بافتهای کم کیفیت این بازی هیچ لذتی حداقل برای من نداره .
از اون حرفا بود! از فواصل دور هر بازیی میتونه خوب به نظر بیاد اصل نمای واقعی و از نزدیکه که با گیمر در تعامله .
جالبه که برای بازی مورد علاقتون بهترین تصاویری که میشه ازش پیدا کرد رو میگذارید ولی مثلا برای آنچارتد تصویر از ویدئوهای بی کیفیت کپچر شده از بدترین نقاط بازی !
اینم یه سری تصاویر واقعی از Rage که برای همین آنالیز اخیر این بازی در Digital Foundry هست . (از DF گذاشتم که قبولش دارید شماها البته فعلا !) از ورژن X360 هم میزارم که بهانه ای براش نتراشید .
البته در نسخه های کنسولی نبود aa به هر چه بدتر شدن کلیت گرافیکی بازی کمک میکنه !
تصاویر زیر هم از ورژن PC با بالاترین حد تنظیمات و رزولوشن 1080p هست . مشخصات سیتم تست شده سیستم تست شده (Core i7/580GTX
به خاطر اینکه حجم عکسهای ورژن PC به خاطر رزولوشن بالا زیاده دو تای دیگه رو فقط لینکش رو میزارم ببینید .
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/8/8/1/4/1080p_000.bmp.jpg
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/8/8/1/4/1080p_003.bmp.jpg
همونطور که در تصاویر هر دو نسخه مشاهده میکنید بازی فقط از فواصل دور خوب به نظر میاد و از نزدیک واقعا تکسچرها افتضاحن .
استودیوی id software بعد از چند سال مانور دادن و ادعا مبنی بر بهترین بودن Rage در هر سه نسخه (که روی هیچ کدوم در حدی که باید نبود) و اون همه تعاریف و اجرا روی 60 فریم ، عرضه یه همچین عنوان پر مشکلی واقعا نا امید کنندست .
پتانسیلش رو داره که امسال در قسمت نا امید کننده ترین و پر مشکل ترین بازیهای سال کاندید بشه .