کدام بازی در سال 2011 بهترین گرافیک را خواهد داشت ( کنسول )

  • Thread starter Thread starter Nima
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

بهترین گرافیک کنسولها 2011 ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    373
U3 از لحاظ Texture نه تنها هیچ مشکلی نداره بلکه حتی نسبت به 2 هم پیشرفت کرده ، اون قسمتهایی هم که عکس دیدیم ازش خودتون که بازی کنید متوجه میشید به چه حالته ، فقط همون Texture ******ing ه که گفتم ، اونم طوری که فکر میکردم مشکل نداره ...

@ mosen

هنوز زیاد بازی نکردم ، شلوغ که نداشته تا حالا ، فکر هم نمیکنم داشته باشه ... وسعت هم که بازی خطیه کلا ، وسیع نیست اصلا ... کیفیت تا اینجا یکنواخت بوده و در سطح خیلی خیلی بالا . افکتها هم فعلا بیشتر باید بازی کنم .
ببین اگه بخوای به ارزش گرافیکی فکر کنی که مثلا Rage یه بازی 60 فریم بود و Open World بود یا GeOW خیلی شلوغ بود ، خب Uncharted رو میشه زیر سوال برد ، اما تا همینجا که بازی کردم به راحتی میتونم بگم چشمنواز ترین و خیره کننده ترین گرافیک رو داره که با انیمیشنها و طراحی کرکترها و Voice Acting و طراحی محیط حس زنده بودن رو میده ، یعنی واقعا بازی زنده ست !

خب ! با تشکر مجدد ( :دی ) آقا الان اینی که شما گفتی رو میذاریم فصل الخطاب !! هر بازیی جایگاه خودش رو داره، الان اگر بگین U3 از اول تا آخر بازی روی پیک گرافیکی هست من قبول دارم ولی اینکه مثلاً گفته بشه گیرز 3 یا مثلاً عناوین دیگه بهش نرسیدن و ... نمیتونم قبول کنم چون هر بازیی شرایط خودش رو داره ! همین گیرز مثلاً تو یسری مراحل روی پیک گرافیکی هست تو یسری مراحل نیست ( بسته به شدت مبارزات و وسعت مراحل و داینامیک بودن سایه ها و یا نبودنشون و ... ) یعنی سبک و سیاق شرایط لحظه ای هر بازیی در بهتر بنظر اومدن یا نیومدنش دخیل هست !

@All Uncharted Fans

نمیدونم آخر سال چطوری میخوان بهترین گرافیک رو انتخاب کنن، اما اگر ملاک فقط پیک گرافیکی باشه ( زیباتر بنظر اومدن بازی در هر لحظه ) خب آنچارتد 3 بیشترین شانس رو داره با توجه به سبکش، از نوع انتخاب سال گذشته در VGA هم پیداست که باز U3 بالاترین شانس برای آوردن مقام بهترین گرافیک رو داره ! چرا که انگار فعلاً اولویت با پیک گرافیکی هست ! بخاطر همین هم از الان تبریکات ویژه ام رو روانه U3 و دوستدارانش میکنم برای این عنوان، ولی خواهشاً از این حرفها نزنید که GeoW 3 و Rage و ... نتونستن برسن و ... که اگر اینطور بشه مشخص هست یکم بیش از حد بحث رو سطحی در پیش گرفتید ! هر کدوم از این بازی ها تونستن کاری بکنن که سایرین نتونستن انجام بدن و درک این موضوع از سوی شما میتونه خیلی با ارزش تر از مقامی باشه که بازی مورد علاقتون بدست میاره ! البته بعید میدونم خیلی هاتون به قسمت دوم حرف من توجه کنید ولی خب حرفی بود که باید گفته میشد !
 
نمیدونم آخر سال چطوری میخوان بهترین گرافیک رو انتخاب کنن، اما اگر ملاک فقط پیک گرافیکی باشه ( زیباتر بنظر اومدن بازی در هر لحظه ) خب آنچارتد 3 بیشترین شانس رو داره با توجه به سبکش، از نوع انتخاب سال گذشته در VGA هم پیداست که باز U3 بالاترین شانس برای آوردن مقام بهترین گرافیک رو داره ! چرا که انگار فعلاً اولویت با پیک گرافیکی هست ! بخاطر همین هم از الان تبریکات ویژه ام رو روانه U3 و دوستدارانش میکنم برای این عنوان،ولی خواهشاً از این حرفها نزنید که GeoW 3 و Rage و ... نتونستن برسن و ... که اگر اینطور بشه مشخص هست یکم بیش از حد بحث رو سطحی در پیش گرفتید ! هر کدوم از این بازی ها تونستن کاری بکنن که سایرین نتونستن انجام بدن و درک این موضوع از سوی شما میتونه خیلی با ارزش تر از مقامی باشه که بازی مورد علاقتون بدست میاره ! البته بعید میدونم خیلی هاتون به قسمت دوم حرف من توجه کنید ولی خب حرفی بود که باید گفته میشد !
این تیکه بلد کردم رو آب طلا بگیرین بزنین سردر ورودی :d
 
این پستو تو تاپیک u3 زدم اینجا هم نقل و قولشو میزارم بی ربط نیست:
من عکس انداختم ولی کیفیت خوبی نداره...البته عکس از روی یه crt hd بیست و نه اینچ هست روی خود تی وی کیفیت حرف نداره ولی عکس انداختن به خاطر رفرش ریت crt باهاش سخته:



ld2vfo9b8kvr8svm3apz.jpg


x6krg1awx816d3unxfwu.jpg


تا اینجا که بهترین گرافیک رو داره از نظر من از بعد اون چیزی که دیده میشه همه چیز عالیه بازی افکتهای خیلی سنگین مثل کرایسیس 2 که مثلا 50 تا افکت با هم ول بده تو تصویر نداره انیمیشنهاش فوق العاده هستن برای هر حرکت کاراکترها یه انیمیشن کپچر کردن روی جزئیات خیلی کار کردن نور پردازی خیلی عالیه نمیتونم بگم بهترینه ولی ولی جزو بهترین هاس همه چیزش عالیه .
تکسچرهاشم برای یه بازی کنسولی خیلی خوبه تکسچرهای بازی خیلی شارپن شاید مثل یه pc high end یا بعضی تکسچرهای خیلی با کیفیت توی بعضی بازیا نباشن ولی خوبن اون حالت تکسچرها که توی ویدئوها روی مانیتور کامپیوتر دیده میشدن توی تی وی اصلا به چشم نمیاد دلیلش خام بودن تصویر مانیتور هست روی تی وی یک سری پردازشها روی تصویر انجام میشه مثل 3d comb یا x.v color که با مانیتور فرق داره و ND ظاهرا به این مسئله واقف بوده به هر حال همکاری با یه کمپانی سازنده لوازم الکترونیکی داره میکنه.
 
ولی خواهشاً از این حرفها نزنید که GeoW 3 و Rage و ... نتونستن برسن و ... که اگر اینطور بشه مشخص هست یکم بیش از حد بحث رو سطحی در پیش گرفتید ! هر کدوم از این بازی ها تونستن کاری بکنن که سایرین نتونستن انجام بدن و درک این موضوع از سوی شما میتونه خیلی با ارزش تر از مقامی باشه که بازی مورد علاقتون بدست میاره ! البته بعید میدونم خیلی هاتون به قسمت دوم حرف من توجه کنید ولی خب حرفی بود که باید گفته میشد !
بله Rage تونسته مشکل تکسچر لودینک و بی کیفیت تکسچرهاش رو به همراه 60 فریم و رزولوشن زیر HD داشته باشه ولی مثلا استودیوهای سازنده 3 Geow و Uncharted 3 نتونستن ! اگر این مورد برتری حساب میشه آره همه به این برتری واقفن .
در مورد Geow3 هم نگران نباش PS3 بازها صحبتهای مشابه xbox fan ها رو در مقابل بازیهای این کنسول تکرار نمیکنن . امسال هم مثل سالهای قبل هر بازی به عنوان بهترین گرافیک انتخاب بشه معنیش اینه که کلیت گرافیکی بازی چه از لحاظ هنری و تکنیکی نسبت به سایر عناوین اون سال برتری داشته و شخصاً از این نظر ازتون اطمینان دارم که میتونید متوجهش بشید .
 
بله Rage تونسته مشکل تکسچر لودینک و بی کیفیت تکسچرهاش رو به همراه 60 فریم و رزولوشن زیر HD داشته باشه ولی مثلا استودیوهای سازنده 3 Geow و Uncharted 3 نتونستن ! اگر این مورد برتری حساب میشه آره همه به این برتری واقفن .

پسر چرا حرفی میزنی که ادم فکر میکنه حتی مربوط به نظر شخصیت نیست ؟! کیفیت تکسچر یعنی چی ؟ یعنی بری سرت را بچسبونی رو دیوار ببینی تکسچرها چطوره ؟ اون چیزی که تو overall تو rage میبینی چیه ؟ الان مثلا خواهشا یه عکس از نزدیک از انچارتد بندازین ببینیم در چه شرایطی هست .
شما میخوای منکر این بشی که جزئیاتی که محیط rage به کار برده شده فوق العادست ؟ یا مثلا چطور شده اون دور انداز عظیم تولید کنن ؟ اینا مربوط به تکسچر نمیشه ؟
در مورد زیر HD بودند صفحه قبل گذاشتم توضیحم دادم به نقل از خود DF :
Rage is capable of producing absolutely phenomenal, richly detailed vistas that stretch out into the distance as far as the eye can see -all at native 720p, on both platforms
یعنی بازی فقط تو بعضی صحنه ها افته رزولیشن داره و در مابقی بازی کاملا NATIVE اجرا میشه و اینو خود کارمک هم گفته بود که در بعضی از صحنه که درصد خیلی کمی را در بر میگیره بازی افت رزولیشن داره .
 
آخرین ویرایش:
بله Rage تونسته مشکل تکسچر لودینک و بی کیفیت تکسچرهاش رو به همراه 60 فریم و رزولوشن زیر HD داشته باشه ولی مثلا استودیوهای سازنده 3 Geow و Uncharted 3 نتونستن ! اگر این مورد برتری حساب میشه آره همه به این برتری واقفن .
در مورد Geow3 هم نگران نباش PS3 بازها صحبتهای مشابه xbox fan ها رو در مقابل بازیهای این کنسول تکرار نمیکنن . امسال هم مثل سالهای قبل هر بازی به عنوان بهترین گرافیک انتخاب بشه معنیش اینه که کلیت گرافیکی بازی چه از لحاظ هنری و تکنیکی نسبت به سایر عناوین اون سال برتری داشته و شخصاً از این نظر ازتون اطمینان دارم که میتونید متوجهش بشید .
عزیزم این مشکلات تکسچر تو نسخه ps3 و pc هست ، هیچ ربطی به نسخه 360 نداره ...
در مورد کیفیت پایین تکسچر ها هم پیشنهاد میکنم در شرایط برابر 2 عنوان با هم مقایسه کنید ، به عنوان مثال 5 تا عکس از بهترین و بدترین مناطق u3 از لحاظ کیفیت تکسچر ،کپچر کن بذار همین جا منم واسه ریج همین کارو میکنم ! بعد بیا مقایسه کنیم تکسچر های کدوم یکی قوی تره ! ok ؟
 
ببین اصلا تو این شک نکنید که تکسچرهای U3 از Rage بهتره !!! کلا تکسچرهای خیلی از بازیها از Rage بهتره ...

d3r8041fffgec351ypuf.jpg


تکسچرهای خیلی از بازیها هم اینجوری هستن ! این نوع تکسچر برای نگاه کردن از فاصله 30 سانتی متری فوقالعاده هست ولی برای مسافت های دور ضایع ! قبول نداری ؟ فقط آنچارتد هم نیست ها خیلی از بازیها اینجوری هستن ! ولی ریج اینطوری نیست ! الان کار ID ارزش داره یا نه ؟
 
ببین اصلا تو این شک نکنید که تکسچرهای U3 از Rage بهتره !!! کلا تکسچرهای خیلی از بازیها از Rage بهتره ...
تکسچر دور نما ؟ نزدیک نما ؟ تکسچرهای بخیلی بازی ها بهتره از RAGE ؟ همین الان میخوای مثلا از گیرز 3 که یکی از بهترین هاست محیطهای 30 متر اونور ترش را با RAGE مقایسه تصویری بکنیم ؟! بس کن به خدا ! هر وقت تونستی چندتا بازی برای من پیدا کنی که یک distance با جزئیات RAGE که البته مثل RAGE هم بتونی بهشون دسترسی داشته باشی! پیدا کنی من حرفت را قبول میکنم . من نمیدونم این تکسچر ریج اگه این همه بی کیفیت بود چرا این همه حجم داشت ؟! نیما هر وقت نشستی نسخه 360 را از اول تا تهش رفتی بیا بحث کنیم .

چون دیگه کار از بحث و دلیل و منطق گذشته !
 
  • Like
Reactions: kayne
تکسچرهای خیلی از بازیها هم اینجوری هستن ! این نوع تکسچر برای نگاه کردن از فاصله 30 سانتی متری فوقالعاده هست ولی برای مسافت های دور ضایع ! قبول نداری ؟ فقط آنچارتد هم نیست ها خیلی از بازیها اینجوری هستن ! ولی ریج اینطوری نیست ! الان کار ID ارزش داره یا نه ؟

ببین اینی که گذاشتی مال ویدیوی خیلی وقت پیشه ، 1% هم فکر نکن U3 نسخه نهاییش این باشه .... ازتون یه خواهش دارم .... من نمیتونم طوری به شما ثابت کنم چون دستگاه Capture ندارم ، با دوربین و Offscreen هم نمیشه درست چیزی رو نشون داد چون چندتا عکس گرفتم اصلا خوب نشون نمیده .... خودتون بازی کنید میفهمید من چی میگم .

Rage هم از دور بخاطر تنوع Texture یا همون Mega Texturing خیلی خوبه ، ولی از نزدیک خیلی کم عمق ه ....
 
ببین اینی که گذاشتی مال ویدیوی خیلی وقت پیشه ، 1% هم فکر نکن U3 نسخه نهاییش این باشه .... ازتون یه خواهش دارم .... من نمیتونم طوری به شما ثابت کنم چون دستگاه Capture ندارم ، با دوربین و Offscreen هم نمیشه درست چیزی رو نشون داد چون چندتا عکس گرفتم اصلا خوب نشون نمیده .... خودتون بازی کنید میفهمید من چی میگم .

Rage هم از دور بخاطر تنوع Texture یا همون Mega Texturing خیلی خوبه ، ولی از نزدیک خیلی کم عمق ه ....

من که در مورد کیفیت نهایی آنچارتد 3 نخواستم حرف بزنم، فقط منظورم این بود که تو بازیهای امروزی همه بازیها بلا استثنا ( Halo و Forza مثلاً ) بافتها رو اینجوری توی محیط تکرار میکنن و با یسری کلکهای دیگه سعی میکنن این تکرار کمتر نمود پیدا کنه ولی خب از بین نمیبره مشکل رو ! منم منظورم همین بود !

راهی که ریج رفته مزیتش این هست که از دور خیلی چشم نواز هست ولی از نزدیک جزئیات زیادی نداره ! شاید مثلاً اگر بازی روی 30 فریم بود بافتها خیلی جزئیات بیشتری داشتن ( در 30 فریم هم نمیشه انتظار یسری بافت خیلی شارپ و با جزئیات رو داشت از این روش ) و این 60 فریم و Open-world بودنش مزید بر علت شده تا از کیفیتشون کاسته بشه ! یعنی اگر این روش مضراتی داره فوایدی هم داره ! مخصوصاً برای یه عنوان Open-world، که شما نماهای در فواصل دور دست ( 2-3 متر در نمای بازی به بالا ) زیاد میبینید ! ضررش هم این هست که شارپ بودن بافتها از نمای نزدیک رو از دست داده !

مطمعن هستم نسل بعد همه بازیسازها به همین سمت و سویی میان که ID در پیش گرفته، چون به طبیعی تر شدن بازی خیلی کمک میکنه. برای همین هم میگم هر بازیی رو باید با شرایط مخصوص به خودش سنجید و هر کدوم کاری رو کردن که دیگری نتوسنته انجام بده و ... هر کدوم از این بازیها یه هدفی داشتن ( با توجه به سبک بازی و گیم پلی و ضرب آهنگ بازی و ... ) و بخوایم منصفانه نگاه کنیم بهشون هم رسیدن !
 
به اعصابت مسلط باش, ما هرچی با شما راه میام انگار آتیشت تند تر میشه :دی تند جواب دادن رو ما هم خیلی بهتر بلدیم اما خُب هرکس به اندازه درکش پس نمیشه خورده گرفت.
ببین چرا تفره میری ؟ اومدی گفتی ناتی داگ نوپاست گفتم نیست، گفتی تیم گرافیکیشو میگم گفتم نیست و نسل قبل هم اینا توی ND بودن. اینجا احتمالاً شما یا معنی نوپا رو نمیدونی یا مارو گرفتی.
اینکه اینا با PS3 بهترین گرافیک نسل رو میسازن ربطی به نوپا بودنشون نداره لُپ کلام ما هم همینه.
من که از اولم گفتم بحث ما یک موضوع فرعی و اصلا مهم نیست !! شما الان اومدی یه پنجره جدید باز کردی و می گی اعصاب :دی اقا به خدا شما دنبال چی می گردی من نمی دونم . شما خودت بیشتر باید اعصابت رو کنترل کنی !! که با توجه به اون قضیه درکی که مطرح کردی درسته . هر کس در حد و اندازه از درک قرار داره !! که این حرف هایی که من هی جدا جدا توضیح دادم به همین درک شما مربوط می شه !! من نمی دونستم در تاپیک گرافیک وقتی داره راجع به گرافیک بحث می شه باید بیام و توضیح بدم منظور من تیم گرافیکی هست !! در هر صورت من که دارم می گم هر چی شما می گی درسته !! الان مشکل چیه ؟ شما درست می گی ! موفق باشی !

p.s : اخرین کامنتم در این رابطه !
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or