چرا Call Of Duty Ghost به صورت 720P بر روی Xbox One اجرا میشود و 1080 بر روی PS4?

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت


هفته پیش مارک روبین گفت که نسخه Ghost بر روی Xbox ONE به صورت 720p و بر روی PS4 به صورت 1080 اجرا میشود. امروز روبین در مصاحبه ای با IGN در مورده این اختلافها توضیح داد :

شما میدونید وقتی که به این دو سیستم نگاه میکنید مقایسه بین انها هست. وقتی دیگری مشابه چیزی که گفته شده نیست این دلیل نمیشه که این مشکل بزرگی باشه. ما بهترین سعی خودمون رو کرده ایم تا بازی روی هر دو کنسول به بهترین شکل ممکنه اجرا بشه. ما بایستی اطمینان پیدا میکردیم که فریم 60 به صورت ثابت بر روی هر دو نسخه باشه و این هدفه اصلی ما بوده است.

در ادامه این مصاحبه روبین توضیح داد که چطوری دلیل قانع کننده ای بر برتر بودن یک نسخه به نسبت دیگری وجود ندارد
هیچ دلیل دقیقی وجود ندارد که چرا One روی 720p و Ps4 روی 1080 اجرا میشه. این به خاطره بهینه سازی هست که ما انجام داده ایم. برای نگه داشتن فریم ریت روان نسخه ONE رو روی 720p نگه داشتیم. با این حال این نسخه با استفاده از Upscale به 1080 روی TV شما تبدیل میشه و برای بیشتر قسمتهای بازی خیلی خوب هم به نظر میرسه. بعضی از مردم گفتن که حتی texture های روی XBOX شاید بهتر هم به نظر میرسه به نسبت PS4 . !. شما ایده های متفاوتی رو میشنوید اما اینها فقط ایده ها و نظرهای شخصی هستند.

IGN از وی پرسید ایا در اینده این سری شاهد 1080 شدن این بازی بر روی ONE خواهیم بود یا نه .

خیلی ممکن هست . ما technology جدید رو برای این بازی طراحی کرده ایم حتی قبل از داشتن کنسولها ها. برای همین هم ما ایده درستی از اینکه چگونه این موتور بر روی کنسولها جواب خواهد داشت نداشتیم. حالا که ما کنسولها رو داریم میتونیم شروع کنیم و بهینه سازیهای بیشتری روی اعمال کنیم. من تصور میکنم .... برای مثال اگر نگاهی به پیشترفت بین COD2 و COD4 بیندازید که بازی بعدی ما هم بود ( از infinity award) طبیعتا شما میتونید پیشترفت قابل ملاحظه ای رو ببینید.

وی همچنین اشاره کرد:
شباهتی که من در چند مصاحبه مختلفم گفتم این هست که این بازی مثل یک First Date روی این کنسول هست. خیلی عجیب به نظر میرسه اما این نحوی هست میاد بگیریم نقاط قوت هر کنسول در کجا هست. این پروسه ساخت یک بازی جدید روی یک کنسول هست.

دلیلی که روبین برای این اختلاف میده نا اشنایی تیم سازنده با سیستم ONe و بهینه سازی 60 فریم بر ثانیه بر روی این کنسول هست.
اما ایا اینکه واقعا این فرقه بسیاری رو بین این دو نسخه ایجاد میکنه روبین حرفه بیشتری نمیزنه اما با توجه به عکس العملها در مورده این خبر روبین قبول میکنه و میگه که به نظر میرسه این خیلی مهم باشه توی اینترنت :)

Source: http://au.ign.com/articles/2013/11/...-is-720p-on-xbox-one-and-1080p-on-playstation
 
آخرین ویرایش:
Digital Foundry:
Running at a nigh-on flawless 1080p60, Forza Motorsport 5 was undoubtedly the gameplay and technical highlight of Xbox One at this year's E3.
The generational leap brings with it a brand new graphics engine, taking advantage of a physical materials system. This means light scatters more realistically across not just the exterior curvature of cars, but also on more complex textured details like the lacing on cockpit interiors, or grills on the vehicle's rear.
حالا اون موتور فیزیک و دمیج داخلی 360 فریمیش که نظیر نداره تو ریسینگ های کنسولی رو کاری نداریم:دی
ضمنا Forza یه دستاورد بزرگ داره به نام 60 فریم ثابت (بدون افت حتی 0.5 فریم)، که خُب بازم نظیر نداره تو ریسینگ های کنسولی. اگه تا فریم 30 و 40 پایین بیاد که فایده نداره...:دی
 
تاپیک در مورد Call of Duty هست، بعدش بحث به فورتزا و GT کشیده می‌شه. الآن هم که دارن Halo رو با Killzone مقایسه می‌کنند. واقعاً این کارها هم هنر می‌خواد...
 
Romell
kayne

اگه نمی تونی سوال رو جواب بدی برای در رفتن الکی سعی نکن sarcastic باشی، جواب نمیدهسوالم رو باز تکرار میکنم، چه چیزی باعث میشه که نسخه نسل جدید این بازی عظیم هم از نورپردازی baked (که شما متخصصش هستی) استفاده کنه و تغییرات روز و شب و آب و هوا نداشته باشه؟
همون دلایلی که باعث شده درایور کلوب 60 فریم نباشه ، فیزک اتومبیلش در حد قوطی حلبی باشه ، مدل سازی های ماشین هاش نسبت به فورزا5 ضعیف تر باشه و . . .

ضمن اینکه یه موردی یادآوری کنم آره شاید 60fps واسه یه عنوان ریسینگ یا حتی عناوین شوتری که به عنوان لانچ تایتل قراره عرضه بشن چیزه خیلی عجیب غریبی نباشه ولی وقتی قرار باشه فریم رو 60 قفل بشه بدون کوچکترین افت فریمی ، اون مقع قضیه خیلی فرق میکنه؛ اینکه فریم یه بازی به 60 برسه شاید چالش زیاد بزرگی نباشه چون خیلی افکت ها ، آبجکت ها ، درگیری ها و . . . تو لوکیشن های مختلف ممکنه تغییر کنه و بالا پایین بشه ولی اینکه فریم رو 60 ثابت بمونه یعنی مجبوری تو طول اون مرحله یا مسیر افکت ها ، آبجکت ها ، مدلینگ ها و . . . رو جوری چیدمان کنی (بخون از سروتهش بزنی )که فریم تغییر نکنه و ثابت بمونه اون موقع خیلی خیـــلی بیشتر از اون چیزی که فکرش رو میکنی دست سازنده تو بکار بردن افکت یا مواردی که حتی شاید بودنشون افت فریم آنچانی رو هم ایجاد نکنه بسته و محدود میشه .

ساده ترین مثالی که میتونم برات بزنم تو همین نسل فرق Forza 4 و Forza Horizon ببین که همین یه فریم به ظاهر ساده چقدر دست و بال سازنده هارو باز گذاشت جوری که چرخه شبانه روزی به بازی اضافه کردن ، افکت های جدید نورپردازی اضافه شد و حتی بازی رو OW طراحی کردن ! تازه فیزیک Horizonمثل سری فورزا دست نخورده باقی مونده بود . . . !
 
پس شما تایید میکنید که کیلزون 2 از هیلو 4 بهتره؟ بنا به حرف هاتون باید همین نظر رو داشته باشید قاعدتا!

اگر متاش بالاتر بوده پس احتمالش هست! Halo 4 زیاد به مانند شماره های قبلش TOP نبود.اگر اشتباه نکنم متای Killzone2 حدود 92 شد و نشون میده بازی خیلی خوبی بوده.هرچند که من متاسفانه بازیش نکردم.
 
واقعا افت فریم خیلی روی اعصاب هست من که ترجیح میدم بازی رو روی 720p بدونم افت فریم بازی کنم تا با کلی افت فریم

همه هم این رو میدونید از فاصله 1/5 متری هیچ تفاوتی بینش 720p و 1080p وجود نداره
آره واقعا! خدا نکنه روزی رو که هم اُفت فریم باشه هم 720! :-" :d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or