چرا Call Of Duty Ghost به صورت 720P بر روی Xbox One اجرا میشود و 1080 بر روی PS4?

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت


هفته پیش مارک روبین گفت که نسخه Ghost بر روی Xbox ONE به صورت 720p و بر روی PS4 به صورت 1080 اجرا میشود. امروز روبین در مصاحبه ای با IGN در مورده این اختلافها توضیح داد :

شما میدونید وقتی که به این دو سیستم نگاه میکنید مقایسه بین انها هست. وقتی دیگری مشابه چیزی که گفته شده نیست این دلیل نمیشه که این مشکل بزرگی باشه. ما بهترین سعی خودمون رو کرده ایم تا بازی روی هر دو کنسول به بهترین شکل ممکنه اجرا بشه. ما بایستی اطمینان پیدا میکردیم که فریم 60 به صورت ثابت بر روی هر دو نسخه باشه و این هدفه اصلی ما بوده است.

در ادامه این مصاحبه روبین توضیح داد که چطوری دلیل قانع کننده ای بر برتر بودن یک نسخه به نسبت دیگری وجود ندارد
هیچ دلیل دقیقی وجود ندارد که چرا One روی 720p و Ps4 روی 1080 اجرا میشه. این به خاطره بهینه سازی هست که ما انجام داده ایم. برای نگه داشتن فریم ریت روان نسخه ONE رو روی 720p نگه داشتیم. با این حال این نسخه با استفاده از Upscale به 1080 روی TV شما تبدیل میشه و برای بیشتر قسمتهای بازی خیلی خوب هم به نظر میرسه. بعضی از مردم گفتن که حتی texture های روی XBOX شاید بهتر هم به نظر میرسه به نسبت PS4 . !. شما ایده های متفاوتی رو میشنوید اما اینها فقط ایده ها و نظرهای شخصی هستند.

IGN از وی پرسید ایا در اینده این سری شاهد 1080 شدن این بازی بر روی ONE خواهیم بود یا نه .

خیلی ممکن هست . ما technology جدید رو برای این بازی طراحی کرده ایم حتی قبل از داشتن کنسولها ها. برای همین هم ما ایده درستی از اینکه چگونه این موتور بر روی کنسولها جواب خواهد داشت نداشتیم. حالا که ما کنسولها رو داریم میتونیم شروع کنیم و بهینه سازیهای بیشتری روی اعمال کنیم. من تصور میکنم .... برای مثال اگر نگاهی به پیشترفت بین COD2 و COD4 بیندازید که بازی بعدی ما هم بود ( از infinity award) طبیعتا شما میتونید پیشترفت قابل ملاحظه ای رو ببینید.

وی همچنین اشاره کرد:
شباهتی که من در چند مصاحبه مختلفم گفتم این هست که این بازی مثل یک First Date روی این کنسول هست. خیلی عجیب به نظر میرسه اما این نحوی هست میاد بگیریم نقاط قوت هر کنسول در کجا هست. این پروسه ساخت یک بازی جدید روی یک کنسول هست.

دلیلی که روبین برای این اختلاف میده نا اشنایی تیم سازنده با سیستم ONe و بهینه سازی 60 فریم بر ثانیه بر روی این کنسول هست.
اما ایا اینکه واقعا این فرقه بسیاری رو بین این دو نسخه ایجاد میکنه روبین حرفه بیشتری نمیزنه اما با توجه به عکس العملها در مورده این خبر روبین قبول میکنه و میگه که به نظر میرسه این خیلی مهم باشه توی اینترنت :)

Source: http://au.ign.com/articles/2013/11/...-is-720p-on-xbox-one-and-1080p-on-playstation
 
آخرین ویرایش:
پس شما تایید میکنید که کیلزون 2 از هیلو 4 بهتره؟ بنا به حرف هاتون باید همین نظر رو داشته باشید قاعدتا!
هر بازی که میاد و نمره ای که میگیره باید تو زمان خودش سنجش بشه کیلزون 2 اوایل نسل اومد و یک بازی عالی بود ودرش هیچ شکی نیست ولی هیلو 4 هم اواخر این نسل اومد و نمرات خوبی گرفت . کلا فاصله زمان این دوبازی زیاد هستش .

هر کسی هم سری GT ترول کنه (که خود من خاطرات فراموش نشدنی در دوران نوجوانی با این شاهکارزمان پلی استیشن 1 خصوصا دارم ) دقیقا مثل همونایی هستش که سری فورزا رو ترول میکنن . و در ضمن این نسل سری فورزا موفق تر از سری گران توریسمو بوده و جای شکی هم باقی نمیزاره حالا نسل بعد چه اتفاقی برای این دو رقیب میفته معلوم نیست ..............

فقط یکم نگاه کنین دوستان محترم سونی فن بحث کال رو به طور کاملا خودجوش پیچوندن و رفتن سراغ بازی فورزا ............


 
هر بازی که میاد و نمره ای که میگیره باید تو زمان خودش سنجش بشه کیلزون 2 اوایل نسل اومد و یک بازی عالی بود ودرش هیچ شکی نیست ولی هیلو 4 هم اواخر این نسل اومد و نمرات خوبی گرفت . کلا فاصله زمان این دوبازی زیاد هستش .

هر کسی هم سری GT ترول کنه (که خود من خاطرات فراموش نشدنی در دوران نوجوانی با این شاهکارزمان پلی استیشن 1 خصوصا دارم ) دقیقا مثل همونایی هستش که سری فورزا رو ترول میکنن . و در ضمن این نسل سری فورزا موفق تر از سری گران توریسمو بوده و جای شکی هم باقی نمیزاره حالا نسل بعد چه اتفاقی برای این دو رقیب میفته معلوم نیست ..............

فقط یکم نگاه کنین دوستان محترم سونی فن بحث کال رو به طور کاملا خودجوش پیچوندن و رفتن سراغ بازی فورزا ............


چی رو در مورد بحث کال پیچوندن ؟ 720p بودن رو ؟

در ضمن بازی تحت عنوان فورزا نداریم
 
مصاحبه جدید مارک روبین با Metro.co.uk
GC: So the obvious assumption from all this is that the PlayStation 4 is definitely more powerful than the Xbox One, is that true?

MR: [acting very embarrassed] I can’t answer that

GC: You can’t answer it on a technical level or because you’re being diplomatic

MR: Can’t answer that

GC: You can’t say whether you’re avoiding the question for diplomatic reasons

MR: [embarrassed] I just can’t say anything

[Even the attending PR guy is looking embarrassed by this point]

PR guy: It’s very hard for us to be

GC: Are the console manufacturers leaning on you to avoid these sort of questions

MR: [unsure - speaking to PR guy] I don’t know if that

MR: [even more embarrassed to us] Yeah, there’s things that we… We sign NDAs with the first parties [i.e. Microsoft and Sony - GC] and there are things that we’re not allowed to talk about.

GC: So when John Carmack and Shinji Mikami say the Xbox One and PlayStation 4 are almost identical, is that something you could agree with

MR: Hmm… I would say that’s a bit inaccurate but I wouldn’t be able to tell you any detail of why that’s inaccurate

GC: For diplomatic reasons

MR: Yes

GC: Okay, that’s fine. I think we can all read between those lines. But that’s absurd, how can they not except any journalist, any reasonable journalist, not to ask that question? It’s what everyone wants to know

MR: [still feeling very awkward] The key thing is we try to focus people away from that sort of thing and try to focus them on the fact that the game is fun no matter what platform it’s on

GC: Do you think with the next game you make there will there be such an obvious disparity between the two formats

MR: Unknown… But over time… If you look at Call Of Duty 2 compared to COD 4 there’s a massive graphic difference, they look very different. So I think we’ll get better, yes
 
آخرین ویرایش:
کسی که میگه Lighting و Shadowing بازی Forza 5 نوع Baked هست باید بگم یا ذره ای در این مورد اطلاعات درست نداره یا داره فنبوی بازی در میاره.
در حالت Baked نور و سایه روی محیط از قبل محاصبه میشه و سایه ها روی تکسچر میچسبن و قابل تغییر نیستند و کاراکتر ها یا آبجکت ها یا سایه ندارن یا یک نوع سایه استاتیک و جدا از سایه های Bake شده دارن و وقتی کاراکتری میره زیر سایه منبع نور (خورشید) تاثیری روی کاراکتر نداره . برای مثال Gears Of War 1-2 و PGR4 و Rage نورپردازی Baked داشتن.
ایجا چند تا عکس از گیمپلی Forza 5 میزارم که هم بقیه ببینند که نورپردازی و سایه های بازی Real-Time هستند و اونایی که ادعا دارن Baked هست هم یه چیزی یاد بگیرن و دیگه نرن هرچی تو SonyGAF خوندن بیارن اینجا
02676256603367376718.jpg


35266440928162262263.jpg



24953949764183518907.jpg



37108768145823919098.jpg



89386167086135308521.jpg




99570099370354227751.jpg

موردی که نورپردازی Forza فاقدش هست اینه که منبع نور تو بازی ثابت هست و مکانش تغییر نمیکنه (چرخه شب و روز) و به عبارتی داینامیک نیست ولی بصورت Real-time رندر میشه.
 
پست های جالبی ارسال شد ولی متاسفانه هیچ کدومش جواب سوال من نبود، به غیر از این پست:

همون دلایلی که باعث شده درایور کلوب 60 فریم نباشه ، فیزک اتومبیلش در حد قوطی حلبی باشه ، مدل سازی های ماشین هاش نسبت به فورزا5 ضعیف تر باشه و . . .

ضمن اینکه یه موردی یادآوری کنم آره شاید 60fps واسه یه عنوان ریسینگ یا حتی عناوین شوتری که به عنوان لانچ تایتل قراره عرضه بشن چیزه خیلی عجیب غریبی نباشه ولی وقتی قرار باشه فریم رو 60 قفل بشه بدون کوچکترین افت فریمی ، اون مقع قضیه خیلی فرق میکنه؛ اینکه فریم یه بازی به 60 برسه شاید چالش زیاد بزرگی نباشه چون خیلی افکت ها ، آبجکت ها ، درگیری ها و . . . تو لوکیشن های مختلف ممکنه تغییر کنه و بالا پایین بشه ولی اینکه فریم رو 60 ثابت بمونه یعنی مجبوری تو طول اون مرحله یا مسیر افکت ها ، آبجکت ها ، مدلینگ ها و . . . رو جوری چیدمان کنی (بخون از سروتهش بزنی )که فریم تغییر نکنه و ثابت بمونه اون موقع خیلی خیـــلی بیشتر از اون چیزی که فکرش رو میکنی دست سازنده تو بکار بردن افکت یا مواردی که حتی شاید بودنشون افت فریم آنچانی رو هم ایجاد نکنه بسته و محدود میشه .

ساده ترین مثالی که میتونم برات بزنم تو همین نسل فرق Forza 4 و Forza Horizon ببین که همین یه فریم به ظاهر ساده چقدر دست و بال سازنده هارو باز گذاشت جوری که چرخه شبانه روزی به بازی اضافه کردن ، افکت های جدید نورپردازی اضافه شد و حتی بازی رو OW طراحی کردن ! تازه فیزیک Horizonمثل سری فورزا دست نخورده باقی مونده بود . . . !

اینجا ما بحثمون درباره DriveClub نبود، ولی جای دیگه میتونیم دربارش بحث کنیم، در خدمتت هستم.

میرسیم دقیقا همون جایی که هدف بحث این تاپیک بود، برای بدست آوردن یه چیزهایی باید یه سری چیزهای دیگه رو قربانی کنی. همونطور که سازنده های CoD مجبور به این کار شدن، یا همین GT5 نسل قبل... پس در این بازی هم میشه نقص پیدا کرد.
------
و اینایی که اینجا شورای نگهبان تشکیل دادین که مبادا کسی کفر بورزه، اگر من قصدم ترول کردن بود، با این پست هایی که شما مجبور شدین در راستای دفاع از حق علیه باطل ارسال کنید، به هدفم رسیدم. اگر هم قصدم ترول کردن نبود، شما فقط خودتون رو مسخره کردید.

92642210344307207793.jpg
 
و اینایی که اینجا شورای نگهبان تشکیل دادین که مبادا کسی کفر بورزه، اگر من قصدم ترول کردن بود، با این پست هایی که شما مجبور شدین در راستای دفاع از حق علیه باطل ارسال کنید، به هدفم رسیدم. اگر هم قصدم ترول کردن نبود، شما فقط خودتون رو مسخره کردید.
=d>=d>
 
^^

:))
چه باحال حرفی که زدی رو میپیچونی.
اومدی گرافیک تکنیکی FM5 رو زیر سوال بردی که به خیال خودت 1080p و 60fps بودنش رو یه چیز عادی جلوه کنی، ولی نمیدونی که به کاهدون زدی:دی

لانچ تریلر همین امروز اومد. تازه میتونی صبر کنی کیفیت 1080p ـش هم بیاد.

اینکه برای حمایت کردن از این قضیه رزولوشن CoD بیای یه بازی با گرافیک تکنیکی فوق العاده و با فیزیک بی نظیر مثل Forza 5 رو که تونسته 1080p و 60fps (ثابت) اجرا بشه رو زیر سوال ببری دیگه عمق فاجعه رو میرسونه. با این کار چه قصدت ترول بوده و چه نبوده باشه، در واقع خودت رو مسخره کردی:دی
 
آخرین ویرایش:
کسی که میگه Lighting و Shadowing بازی Forza 5 نوع Baked هست باید بگم یا ذره ای در این مورد اطلاعات درست نداره یا داره فنبوی بازی در میاره.
در حالت Baked نور و سایه روی محیط از قبل محاصبه میشه و سایه ها روی تکسچر میچسبن و قابل تغییر نیستند و کاراکتر ها یا آبجکت ها یا سایه ندارن یا یک نوع سایه استاتیک و جدا از سایه های Bake شده دارن و وقتی کاراکتری میره زیر سایه منبع نور (خورشید) تاثیری روی کاراکتر نداره . برای مثال Gears Of War 1-2 و PGR4 و Rage نورپردازی Baked داشتن.
ایجا چند تا عکس از گیمپلی Forza 5 میزارم که هم بقیه ببینند که نورپردازی و سایه های بازی Real-Time هستند و اونایی که ادعا دارن Baked هست هم یه چیزی یاد بگیرن و دیگه نرن هرچی تو SonyGAF خوندن بیارن اینجا
02676256603367376718.jpg


35266440928162262263.jpg



24953949764183518907.jpg



37108768145823919098.jpg



89386167086135308521.jpg




99570099370354227751.jpg

موردی که نورپردازی Forza فاقدش هست اینه که منبع نور تو بازی ثابت هست و مکانش تغییر نمیکنه (چرخه شب و روز) و به عبارتی داینامیک نیست ولی بصورت Real-time رندر میشه.
خیلی جالبه یه مدت مد شده بود به اینجا میگفتن سونی سنتر به گف هم شما کوین کردی قرار شد بگیم سونی گف فکر کنم تنها جایی که واسه مایکرو مونده اینه
http://xbone.info/
 
^^

:))
چه باحال حرفی که زدی رو میپیچونی.
اومدی گرافیک تکنیکی FM5 رو زیر سوال بردی که به خیال خودت 1080p و 60fps بودنش رو یه چیز عادی جلوه کنی، ولی نمیدونی که به کاهدون زدی:دی

لانچ تریلر همین امروز اومد. تازه میتونی صبر کنی کیفیت 1080p ـش هم بیاد.

اینکه برای حمایت کردن از این قضیه رزولوشن CoD بیای یه بازی با گرافیک تکنیکی فوق العاده و با فیزیک بی نظیر مثل Forza 5 رو که تونسته 1080p و 60fps (ثابت) اجرا بشه رو زیر سوال ببری دیگه عمق فاجعه رو میرسونه. با این کار چه قصدت ترول بوده و چه نبوده باشه، در واقع خودت رو مسخره کردی:دی
بالاخره ما نفهمیدیم 1080p مهم هست یا نه ؟! یا با چشم غیر مسلح قابل رویت هست یا نه ؟!
:d
 
بله که مهمه ! مگه میشه مهم نباشه؟!
آره میشه :دی اعلام شده از فاصله ی 1/5 متری ما تفاوتی بین 720 و 1080 نمیتونیم تشخیص بدیم ؛ از فاصله ی 2 متری فرقی بین 720 و 480 نمیتونیم تشخیص بدیم ، از 2/5 متری بین 480 و 360p نمیتونیم تشخیص بدیم و و و ... همینجور برو تا تهش :دی
حالا شاید از یک فاصله خاص دیدن تفاوت ها زیاد راحت نباشه و دقت فراوان بخواد و این یه حقیقته اما نهایتا تفاوت مشخص میشه.با این حال واسه نسل بعد تنها و تنها بازیهای 1080 قابل قبول هستن و من یکی اصلا نمی تونم قبول کنم تو نسل بعد بازی رو 720p بخرم.البته قضیه این دو تا بازی بین نسلی و لانچ CoD و BF4 کاملا فرق میکنه
yahoo_4.gif
اینا قابل قبوله واسم
yahoo_4.gif
بخصوص از وقتی این خبر همین تاپیک اومد
yahoo_4.gif
من جدی نگفتم ااا :دی تو جریان نیستی پس :(
واسه نسل بعد تنها و تنها بازیهای 1080 قابل قبول هستن
الان Ryse قابل قبول هست یا نه :-/
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or