چرا Call Of Duty Ghost به صورت 720P بر روی Xbox One اجرا میشود و 1080 بر روی PS4?

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت


هفته پیش مارک روبین گفت که نسخه Ghost بر روی Xbox ONE به صورت 720p و بر روی PS4 به صورت 1080 اجرا میشود. امروز روبین در مصاحبه ای با IGN در مورده این اختلافها توضیح داد :

شما میدونید وقتی که به این دو سیستم نگاه میکنید مقایسه بین انها هست. وقتی دیگری مشابه چیزی که گفته شده نیست این دلیل نمیشه که این مشکل بزرگی باشه. ما بهترین سعی خودمون رو کرده ایم تا بازی روی هر دو کنسول به بهترین شکل ممکنه اجرا بشه. ما بایستی اطمینان پیدا میکردیم که فریم 60 به صورت ثابت بر روی هر دو نسخه باشه و این هدفه اصلی ما بوده است.

در ادامه این مصاحبه روبین توضیح داد که چطوری دلیل قانع کننده ای بر برتر بودن یک نسخه به نسبت دیگری وجود ندارد
هیچ دلیل دقیقی وجود ندارد که چرا One روی 720p و Ps4 روی 1080 اجرا میشه. این به خاطره بهینه سازی هست که ما انجام داده ایم. برای نگه داشتن فریم ریت روان نسخه ONE رو روی 720p نگه داشتیم. با این حال این نسخه با استفاده از Upscale به 1080 روی TV شما تبدیل میشه و برای بیشتر قسمتهای بازی خیلی خوب هم به نظر میرسه. بعضی از مردم گفتن که حتی texture های روی XBOX شاید بهتر هم به نظر میرسه به نسبت PS4 . !. شما ایده های متفاوتی رو میشنوید اما اینها فقط ایده ها و نظرهای شخصی هستند.

IGN از وی پرسید ایا در اینده این سری شاهد 1080 شدن این بازی بر روی ONE خواهیم بود یا نه .

خیلی ممکن هست . ما technology جدید رو برای این بازی طراحی کرده ایم حتی قبل از داشتن کنسولها ها. برای همین هم ما ایده درستی از اینکه چگونه این موتور بر روی کنسولها جواب خواهد داشت نداشتیم. حالا که ما کنسولها رو داریم میتونیم شروع کنیم و بهینه سازیهای بیشتری روی اعمال کنیم. من تصور میکنم .... برای مثال اگر نگاهی به پیشترفت بین COD2 و COD4 بیندازید که بازی بعدی ما هم بود ( از infinity award) طبیعتا شما میتونید پیشترفت قابل ملاحظه ای رو ببینید.

وی همچنین اشاره کرد:
شباهتی که من در چند مصاحبه مختلفم گفتم این هست که این بازی مثل یک First Date روی این کنسول هست. خیلی عجیب به نظر میرسه اما این نحوی هست میاد بگیریم نقاط قوت هر کنسول در کجا هست. این پروسه ساخت یک بازی جدید روی یک کنسول هست.

دلیلی که روبین برای این اختلاف میده نا اشنایی تیم سازنده با سیستم ONe و بهینه سازی 60 فریم بر ثانیه بر روی این کنسول هست.
اما ایا اینکه واقعا این فرقه بسیاری رو بین این دو نسخه ایجاد میکنه روبین حرفه بیشتری نمیزنه اما با توجه به عکس العملها در مورده این خبر روبین قبول میکنه و میگه که به نظر میرسه این خیلی مهم باشه توی اینترنت :)

Source: http://au.ign.com/articles/2013/11/...-is-720p-on-xbox-one-and-1080p-on-playstation
 
آخرین ویرایش:
آره میشه :دی اعلام شده از فاصله ی 1/5 متری ما تفاوتی بین 720 و 1080 نمیتونیم تشخیص بدیم ؛ از فاصله ی 2 متری فرقی بین 720 و 480 نمیتونیم تشخیص بدیم ، از 2/5 متری بین 480 و 360p نمیتونیم تشخیص بدیم و و و ... همینجور برو تا تهش :دی

حالا شاید از یک فاصله خاص دیدن تفاوت ها زیاد راحت نباشه و دقت فراوان بخواد و این یه حقیقته اما نهایتا تفاوت مشخص میشه.با این حال واسه نسل بعد تنها و تنها بازیهای 1080 قابل قبول هستن و من یکی اصلا نمی تونم قبول کنم تو نسل بعد بازی رو 720p بخرم.البته قضیه این دو تا بازی بین نسلی و لانچ CoD و BF4 کاملا فرق میکنه:d اینا قابل قبوله واسم:dبخصوص از وقتی این خبر همین تاپیک اومد:d
 
آره میشه :دی اعلام شده از فاصله ی 1/5 متری ما تفاوتی بین 720 و 1080 نمیتونیم تشخیص بدیم ؛ از فاصله ی 2 متری فرقی بین 720 و 480 نمیتونیم تشخیص بدیم ، از 2/5 متری بین 480 و 360p نمیتونیم تشخیص بدیم و و و ... همینجور برو تا تهش :دی
از فاصله 3 متر به اون ور تفاوت بین 1080p و 3GP هم قابل تشخیص نیست . حتی در مورادی دیده شده 3GP پررنگ تر و شادتر هم هست>:)
 
الان Ryse قابل قبول هست یا نه :-/

اینم بازی لانچ هستش دیگه! کلا بازیهای لانچ و بین نسلی رو فاکتور باید گرفت.ضمنا کرایتک خودش شخصا گفته برای 1080p شدن این بازی هم مشکلی نداشته و بنا به سلیقه شخصیش و یه دلایلی که فقط خودش قبول داره 900p کرده بازی رو:d راست و دروغش دیگه خودشه و خدای خودش:d
 
اینم بازی لانچ هستش دیگه! کلا بازیهای لانچ و بین نسلی رو فاکتور باید گرفت.ضمنا کرایتک خودش شخصا گفته برای 1080p شدن این بازی هم مشکلی نداشته و بنا به سلیقه شخصیش و یه دلایلی که فقط خودش قبول داره 900p کرده بازی رو:d راست و دروغش دیگه خودشه و خدای خودش:d
من از حرف های شما فهمیدم که جایی که انحصاری ها و مالتی پلتفرم ها رو 1080p , X1 نیست، مشکلی نیست و اول نسل هست و سازنده بی عرضه هست و 720p با 1080p فرقی نداره و هزار تا بهانه دیگه.
ولی غیر از حالت های بالا ، بازی کمتر از 1080p رو قبول ندارید.
این رسما تعریف فن بوی بودن هستش.:d
 
من از حرف های شما فهمیدم که جایی که انحصاری ها و مالتی پلتفرم ها رو 1080p , X1 نیست، مشکلی نیست و اول نسل هست و سازنده بی عرضه هست و 720p با 1080p فرقی نداره و هزار تا بهانه دیگه.
ولی غیر از حالت های بالا ، بازی کمتر از 1080p رو قبول ندارید.
این رسما تعریف فن بوی بودن هستش.:d

نخیر عزیز ، من دارم میگم به جز بازیهای لانچ و بین نسلی به مانند CoD - BF4 - Ryse و ... اصلا قابل قبول نیست که بازی های نسل بعد 1080 نباشند. خیلی ساده :d
 
یه عده از دوستان خیلی باحالن تا دیروز که با pc فنها سر کیفیت بازیها بحثشون میشد res 720 توی کنسولها عالی بود و 1080 اصلا اهمیت نداشت،
یه عده از دوستان هم که تو کار مبل و دسته و لم دادن و led 60 اینچ و فاصله 2 متری بودن اصلا از این فاصله تفاوتی احساس نمیکردن حالا نمیدونم چی شده که 1080 اینقدر مهم شده
و رزولیشن 720 one رو یک ضعف بزرگ قلمداد میکنن.
 
یه عده از دوستان خیلی باحالن تا دیروز که با pc فنها سر کیفیت بازیها بحثشون میشد res 720 توی کنسولها عالی بود و 1080 اصلا اهمیت نداشت،
یه عده از دوستان هم که تو کار مبل و دسته و لم دادن و led 60 اینچ و فاصله 2 متری بودن اصلا از این فاصله تفاوتی احساس نمیکردن حالا نمیدونم چی شده که 1080 اینقدر مهم شده
و رزولیشن 720 one رو یک ضعف بزرگ قلمداد میکنن.
ظاهرا این 720p این نسل هم دست از سر کنسولها برنمیداره...
ولی اکثرا بحثشون اینه که تو اینده که بازیها همشون دوباره 720p شدن رو کنسولها...این توان اضافه به درد جاهای دیگه میخوره ....
حالا شما که pc بازی خودت رو نارحت این دو تا نکن ...تازه دیگه با steamos از دین ماکروسافت هم خلاص میشی!!!
 
یه عده از دوستان خیلی باحالن تا دیروز که با pc فنها سر کیفیت بازیها بحثشون میشد res 720 توی کنسولها عالی بود و 1080 اصلا اهمیت نداشت،
یه عده از دوستان هم که تو کار مبل و دسته و لم دادن و led 60 اینچ و فاصله 2 متری بودن اصلا از این فاصله تفاوتی احساس نمیکردن حالا نمیدونم چی شده که 1080 اینقدر مهم شده
و رزولیشن 720 one رو یک ضعف بزرگ قلمداد میکنن.

بحث سر قدرت کنسول هست.چون کنسول عمر طولانی داره و فرسایشی کار میکنه باید بتونه تا اخر نسل بازیهای مولتی رو هر چه بهتر اجرا کنه.
کنسولی که از همین ابتدای عمر اختلاف قدرت داره و نمیتونه هم پای رقیبش چه از نظر رزلوشن و چه فریم بیاد معلوم نیست اخر کار دیگه میخواد چی تحویل بده.احتمالا کار میکشه به رزلوشن 1024در768 و 30 فریم.
 
بحث سر قدرت کنسول هست.چون کنسول عمر طولانی داره و فرسایشی کار میکنه باید بتونه تا اخر نسل بازیهای مولتی رو هر چه بهتر اجرا کنه.
کنسولی که از همین ابتدای عمر اختلاف قدرت داره و نمیتونه هم پای رقیبش چه از نظر رزلوشن و چه فریم بیاد معلوم نیست اخر کار دیگه میخواد چی تحویل بده.احتمالا کار میکشه به رزلوشن 1024در768 و 30 فریم.
حرفت درستی ولی بحث من درباره همون عده ای هستش که گفتم.
این دوستان تا دیروز اصلا 1080 رو چیز مهمی نمیدونستن حالا براشون اینقدر مهم شده.
یه عده دیگه هم که aa رو توی بازی یه چیز اضافی و صرفا باعث سنگین شدن بازی میدونستن همین عزیزان توی اون تایپک ماله battle*ield 4 مهم ترین مورد در بازی میدونستن.
طرف حرف من این عده از دوستان هستن که اینجور تغییر موضع میدن.
و حق با شما هستش کنسولی که بخواد از اول نسل اینجوری بازیها رو اجرا کنه قطعا در اینده با پیشرفت گرافیکی بازیها به مشکل بر میخوره ولی اینجور هم نیست به طور کامل
چون سازنده های به مرور زمان با ساختار کنسولها اشنا میشن و میتونن این مشکل رو حل کنن.
 
Digital Foundry یه چیزی در مورد CoD: Ghosts نسخه PS4 نوشته که ترکیدم از خنده ! =)) اگه یادتون باشه بعضی منتقدها در مورد افت فریم نسخه PS4 صحبت کرده بودن. DF نوشته که وقتی داشتیم نسخه PS4 رو امتحان می کردیم ، متوجه مشکلاتی توی فریم ریت شدیم. پس انتظار داشتیم وقتی با دم و دستگاهمون بازی رو تجزیه و تحلیل می کنیم ، شاهد افت فریم های اساسی باشیم ولی در کمال تعجب دیدیم که بازی توی اکثر اوقات 60fps هست ! پس مشکل از کجاست ؟! قضیه اینه که بازی توی فریم ریتی بالاتر از 60fps اجرا میشه ! lol مثل اینکه چون روی 60fps قفل نیست ، هی بالا و پایین میشه و مشکل ایجاد میکنه.

Taking the affected clips and running them through our performance analysis tools, we expected the results to show clear frame-rate drops and small bouts of tearing, but surprisingly this wasn't the case at all, with the results showing us a largely locked 60FPS bar one or two minor dips and a solitary torn frame. Furthermore, when seeking through the footage in performance-affected areas we were confronted with unique frames on a consistent basis, thus indicating a 60fps update that we just didn't feel when playing the game.

So just what is going on? Well, a close look at our captures reveals that Call of Duty: Ghosts actually runs at higher frame-rates than 60fps on a fairly frequent basis, despite the video output being limited to 60Hz. In scenes where we experienced judder and perceived frame-rate loss, what we are actually seeing is the appearance of skipped and incomplete frames - an effect that is arguably far more noticeable than a few prolonged drops down to 50fps or so seen the 360 version of the game

همون طور که هم قول داده بودن ، با Patch ای که عرضه شده بازی به 1080p ارتقا پیدا کرده ! جل الخالق ! :دی DF هم گفته که توی این حالت تصویر به مراتب شفاف تر و تر و تمیزتر هست.
مقاله چیزهای دیگه ای هم داره که هم الآن فرصت نمیکنم کامل بخونم ، هم بعضی هاش رو سر در نمیارم. ولی سریع که نگاه کردم ، مثل اینکه کلاً بعد از Patch بهتر شده ولی هنوز به نسخه PC نرسیده.
کلاً دم سازنده های بازی گرم که همچین عنوانی با گرافیک فوق خفن رو یه جوری ساختن که هم رزولوشن باگ (!!!) پیدا کرده و قبل از Patch به صورت 720p اجرا میشده ، هم یه گندی زدن که فریم ریت بالاتر از 60 بره و مشکلات ایجاد کنه ! :دی
 
Digital Foundry یه چیزی در مورد CoD: Ghosts نسخه PS4 نوشته که ترکیدم از خنده ! =)) اگه یادتون باشه بعضی منتقدها در مورد افت فریم نسخه PS4 صحبت کرده بودن. DF نوشته که وقتی داشتیم نسخه PS4 رو امتحان می کردیم ، متوجه مشکلاتی توی فریم ریت شدیم. پس انتظار داشتیم وقتی با دم و دستگاهمون بازی رو تجزیه و تحلیل می کنیم ، شاهد افت فریم های اساسی باشیم ولی در کمال تعجب دیدیم که بازی توی اکثر اوقات 60fps هست ! پس مشکل از کجاست ؟! قضیه اینه که بازی توی فریم ریتی بالاتر از 60fps اجرا میشه ! lol مثل اینکه چون روی 60fps قفل نیست ، هی بالا و پایین میشه و مشکل ایجاد میکنه.

Taking the affected clips and running them through our performance analysis tools, we expected the results to show clear frame-rate drops and small bouts of tearing, but surprisingly this wasn't the case at all, with the results showing us a largely locked 60FPS bar one or two minor dips and a solitary torn frame. Furthermore, when seeking through the footage in performance-affected areas we were confronted with unique frames on a consistent basis, thus indicating a 60fps update that we just didn't feel when playing the game.

So just what is going on? Well, a close look at our captures reveals that Call of Duty: Ghosts actually runs at higher frame-rates than 60fps on a fairly frequent basis, despite the video output being limited to 60Hz. In scenes where we experienced judder and perceived frame-rate loss, what we are actually seeing is the appearance of skipped and incomplete frames - an effect that is arguably far more noticeable than a few prolonged drops down to 50fps or so seen the 360 version of the game

همون طور که هم قول داده بودن ، با Patch ای که عرضه شده بازی به 1080p ارتقا پیدا کرده ! جل الخالق ! :دی DF هم گفته که توی این حالت تصویر به مراتب شفاف تر و تر و تمیزتر هست.
مقاله چیزهای دیگه ای هم داره که هم الآن فرصت نمیکنم کامل بخونم ، هم بعضی هاش رو سر در نمیارم. ولی سریع که نگاه کردم ، مثل اینکه کلاً بعد از Patch بهتر شده ولی هنوز به نسخه PC نرسیده.
کلاً دم سازنده های بازی گرم که همچین عنوانی با گرافیک فوق خفن رو یه جوری ساختن که هم رزولوشن باگ (!!!) پیدا کرده و قبل از Patch به صورت 720p اجرا میشده ، هم یه گندی زدن که فریم ریت بالاتر از 60 بره و مشکلات ایجاد کنه ! :دی

یعنی این همه ترولی که از افت فریم اینجا دیدیم، همش کشک بود؟ :)) IW هدفش از بازی سازی چیه؟ :دی
 
یعنی این همه ترولی که از افت فریم اینجا دیدیم، همش کشک بود؟ :)) IW هدفش از بازی سازی چیه؟ :دی

منتقدی که نتونه تشخیص بده چیزی که داره بازی میکنه 1080p نیست بلکه 720pـه چجوری میشه ازش انتظار داشت بدونه نرخ فریم چنده و چقدر افت پیدا میکنه که بشه رو حرفش حساب باز کرد؟
بهرحال این بازی و سازندگانش میتونن برن یه قل دو قل بازی کنن با این کارایی که کردن. اون از انجین جدیدشون :دی اون از رزولوشن ، اینم از نرخ فریم :|
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or