به تازگی بسیاری از اعضای سابق استدیو تحسین شده ناتی داگ درباره وضعیت کاری خود در استدیو مذکور لب به سخن گشوده اند و اطلاعات بسیاری درباره ساعات کاری و جو وحشتناک استدیو من باب این موضوع را به صورت عمومی مطرح کرده اند.
این افراد که با شرط ناشناس باقی ماندند با COGconnected صحبت کرده اند بسیار از ساعات کاری بیش از حد در استدیو گفته اند.
فردی که سالها در ناتی داگ بر روی پروژه های اخیر کار کرده است میگوید: خب نظر من در مورد کرانچ در ناتی داگ: در واقعیت بیشتر خاکستری مانند است تا سیاه و سفید. هیچ فرمان رسمی برای کرانچ وجود ندارد. هر چند ممکن است مقدار قابل توجهی فشار از طرف همکاران وجود داشته باشد. و ممکن است شامل فشار از جانب کسانی باشد که در واقع مدیر بالادست شما هستند. فشار از طرف همکاران نتیجه داشتن یک تیم از آدمهایی فوق العاده، با استعداد و وقف شده است که با هم روی یک پروژه کار میکنند.
فرد دیگری شیوه ناتی داگ برای دور زدن کرانچ را اینگونه توصیف میکند:
" واقعیت این است که انها به شما نمیگوید که چند ساعت باید کار کنی. اما باید پروژه خود را به اتمام برسانید. و میزان پروژه برای هر کسی غیرممکن است. خیلی زیاد است. و اگر به اهداف مشخص شده نرسید اخراج میشوید. پس چندان حق انتخاب ندارید."
باید گفت فشار بر روی بخش های مختلف استدیو متفاوت هست برای مثال کارمندان بخش تست و تضمین کیفیت ساعات کاری انها از 10 صبح تا 10 شب میباشد ولیکن به صورت معمول انها هرشب تا 1 بامداد مجبور به حضور در استدیو بوده اند.
یکی دیگر از کارمندانی که سابقه کار بر روی دلست او اس را داشته میگوید: " مدت زمان کرانچ معمولا چندین ماه طول میکشد و ما به صورت متوسط 60 تا 80 ساعت کار میکنیم و هفته پایانی ساخت دلست او اس بیش از 100 ساعت مشغول به کار بودیم."
کارمندان بسیاری بوده اند که از وضع ساعت کاری در استدیو ناتی داگ شاکی باشند، بسیاری از اعضای استدیو در هفت هفته پایانی توسعه بازی انچارتد 4 به صورت 24 ساعت تمام در استدیو حاضر بوده و عملا زندگی واقعی خارج استدیو نداشته اند و بعضا نتوانسته به زندگی عادی خود پس از فشارهای بسیار برگردند.
بسیاری از کارمندان ناتی داگ بر این اصل واقف هستند که شما را مجبور نمیکنند که حتما درگیر کرانچ بشوید ولی اگر میخواهید امنیت شغلی خود را حفظ کنید (در واقعیت اخراج نشوید که بر اینده شغلی شما هم تاثیرگذار است) باید به صورت مداوم درگیر کرانچ بشوید. و یا اگر بیش از حد معمول تلاش نکنید به راحتی برای پروژه بعدی شما را کنار میگذارند.
Is Crunch Mandated at Naughty Dog? The Answer Is a Bit Complicated | COGconnected
Former Naughty Dog Devs: Crunch Isn’t Mandatory But Covertly Expected As Part of the Studio’s Culture
این افراد که با شرط ناشناس باقی ماندند با COGconnected صحبت کرده اند بسیار از ساعات کاری بیش از حد در استدیو گفته اند.
فردی که سالها در ناتی داگ بر روی پروژه های اخیر کار کرده است میگوید: خب نظر من در مورد کرانچ در ناتی داگ: در واقعیت بیشتر خاکستری مانند است تا سیاه و سفید. هیچ فرمان رسمی برای کرانچ وجود ندارد. هر چند ممکن است مقدار قابل توجهی فشار از طرف همکاران وجود داشته باشد. و ممکن است شامل فشار از جانب کسانی باشد که در واقع مدیر بالادست شما هستند. فشار از طرف همکاران نتیجه داشتن یک تیم از آدمهایی فوق العاده، با استعداد و وقف شده است که با هم روی یک پروژه کار میکنند.
فرد دیگری شیوه ناتی داگ برای دور زدن کرانچ را اینگونه توصیف میکند:
" واقعیت این است که انها به شما نمیگوید که چند ساعت باید کار کنی. اما باید پروژه خود را به اتمام برسانید. و میزان پروژه برای هر کسی غیرممکن است. خیلی زیاد است. و اگر به اهداف مشخص شده نرسید اخراج میشوید. پس چندان حق انتخاب ندارید."
باید گفت فشار بر روی بخش های مختلف استدیو متفاوت هست برای مثال کارمندان بخش تست و تضمین کیفیت ساعات کاری انها از 10 صبح تا 10 شب میباشد ولیکن به صورت معمول انها هرشب تا 1 بامداد مجبور به حضور در استدیو بوده اند.
یکی دیگر از کارمندانی که سابقه کار بر روی دلست او اس را داشته میگوید: " مدت زمان کرانچ معمولا چندین ماه طول میکشد و ما به صورت متوسط 60 تا 80 ساعت کار میکنیم و هفته پایانی ساخت دلست او اس بیش از 100 ساعت مشغول به کار بودیم."
کارمندان بسیاری بوده اند که از وضع ساعت کاری در استدیو ناتی داگ شاکی باشند، بسیاری از اعضای استدیو در هفت هفته پایانی توسعه بازی انچارتد 4 به صورت 24 ساعت تمام در استدیو حاضر بوده و عملا زندگی واقعی خارج استدیو نداشته اند و بعضا نتوانسته به زندگی عادی خود پس از فشارهای بسیار برگردند.
بسیاری از کارمندان ناتی داگ بر این اصل واقف هستند که شما را مجبور نمیکنند که حتما درگیر کرانچ بشوید ولی اگر میخواهید امنیت شغلی خود را حفظ کنید (در واقعیت اخراج نشوید که بر اینده شغلی شما هم تاثیرگذار است) باید به صورت مداوم درگیر کرانچ بشوید. و یا اگر بیش از حد معمول تلاش نکنید به راحتی برای پروژه بعدی شما را کنار میگذارند.
Is Crunch Mandated at Naughty Dog? The Answer Is a Bit Complicated | COGconnected
Former Naughty Dog Devs: Crunch Isn’t Mandatory But Covertly Expected As Part of the Studio’s Culture
آخرین ویرایش: