وضعیت کاری سخت و اضافه کاری های اجباری در ناتی داگ

Ali Venom

کاربر سایت
به تازگی بسیاری از اعضای سابق استدیو تحسین شده ناتی داگ درباره وضعیت کاری خود در استدیو مذکور لب به سخن گشوده اند و اطلاعات بسیاری درباره ساعات کاری و جو وحشتناک استدیو من باب این موضوع را به صورت عمومی مطرح کرده اند.

NDshi.t.jpg
این افراد که با شرط ناشناس باقی ماندند با COGconnected صحبت کرده اند بسیار از ساعات کاری بیش از حد در استدیو گفته اند.

فردی که سالها در ناتی داگ بر روی پروژه های اخیر کار کرده است میگوید: خب نظر من در مورد کرانچ در ناتی داگ: در واقعیت بیشتر خاکستری مانند است تا سیاه و سفید. هیچ فرمان رسمی برای کرانچ وجود ندارد. هر چند ممکن است مقدار قابل توجهی فشار از طرف همکاران وجود داشته باشد. و ممکن است شامل فشار از جانب کسانی باشد که در واقع مدیر بالادست شما هستند. فشار از طرف همکاران نتیجه داشتن یک تیم از آدم‌هایی فوق العاده، با استعداد و وقف شده است که با هم روی یک پروژه کار می‌کنند.

فرد دیگری شیوه ناتی داگ برای دور زدن کرانچ را اینگونه توصیف میکند:

" واقعیت این است که انها به شما نمی‌گوید که چند ساعت باید کار کنی. اما باید پروژه خود را به اتمام برسانید. و میزان پروژه برای هر کسی غیرممکن است. خیلی زیاد است. و اگر به اهداف مشخص شده نرسید اخراج می‌شوید. پس چندان حق انتخاب ندارید."

باید گفت فشار بر روی بخش های مختلف استدیو متفاوت هست برای مثال کارمندان بخش تست و تضمین کیفیت ساعات کاری انها از 10 صبح تا 10 شب میباشد ولیکن به صورت معمول انها هرشب تا 1 بامداد مجبور به حضور در استدیو بوده اند.

یکی دیگر از کارمندانی که سابقه کار بر روی دلست او اس را داشته میگوید: " مدت زمان کرانچ معمولا چندین ماه طول میکشد و ما به صورت متوسط 60 تا 80 ساعت کار میکنیم و هفته پایانی ساخت دلست او اس بیش از 100 ساعت مشغول به کار بودیم."

کارمندان بسیاری بوده اند که از وضع ساعت کاری در استدیو ناتی داگ شاکی باشند، بسیاری از اعضای استدیو در هفت هفته پایانی توسعه بازی انچارتد 4 به صورت 24 ساعت تمام در استدیو حاضر بوده و عملا زندگی واقعی خارج استدیو نداشته اند و بعضا نتوانسته به زندگی عادی خود پس از فشارهای بسیار برگردند.

بسیاری از کارمندان ناتی داگ بر این اصل واقف هستند که شما را مجبور نمیکنند که حتما درگیر کرانچ بشوید ولی اگر میخواهید امنیت شغلی خود را حفظ کنید (در واقعیت اخراج نشوید که بر اینده شغلی شما هم تاثیرگذار است) باید به صورت مداوم درگیر کرانچ بشوید. و یا اگر بیش از حد معمول تلاش نکنید به راحتی برای پروژه بعدی شما را کنار میگذارند.




Is Crunch Mandated at Naughty Dog? The Answer Is a Bit Complicated | COGconnected
Former Naughty Dog Devs: Crunch Isn’t Mandatory But Covertly Expected As Part of the Studio’s Culture
 
آخرین ویرایش:
به تازگی بسیاری از اعضای سابق استدیو تحسین شده ناتی داگ درباره وضعیت کاری خود در استدیو مذکور لب به سخن گشوده اند و اطلاعات بسیاری درباره ساعات کاری و جو وحشتناک استدیو من باب این موضوع را به صورت عمومی مطرح کرده اند.
خجالت نمیکشی مرد گنده اینطور متن رو ترجمه میکنی؟؟؟؟
 
تیتر مطلب بشدت تند بود و به ساده ترین تیتر تغییر پیدا کرد.
متاسفانه دفعه اول نیست این تیتر ها و باز اگر تکرار بشه قطعا برخورد صورت میگیره...

بقیه عزیزان هم لطفا تو بحث کردن حد و حدود رو رعایت کنین.
ممنون
 
نشستی پشت کامپیوترت بعد داری حساب کتاب استدیو چند میلیارد دلاری رو میکنی نسخه هم مینویسی براشون؟ لابد عوامل استدیو اندازه شما نمیدونن احتمالا
حالا از تیتر ایراد میگیرید که فلان و فیسار ... ولی شما به این شرایطی که تو راک استار و ناتی داگ هست غیر از کرانچ میگی ؟ احتمالا تو متن همین گزارش خوندی که شیفت های 24 ساعته هم وجود داره که یعنی چیزی به اسم خونه و خانواده رو تا 7 هفته از دولوپر میگیرن.
اگه قراره بر اینه که یه بازی متا+90 میخوان بسازند خوب توسعه دهنده استخدام کنند نه این که یه نفر کار 3 نفرو انجام بده ... خوشبختانه سودی که از صنعت بازی بدست میاد خیلی بیشتر از سینمایی هست که فیلم های پرخرجش نزدیک 3000 فرصت شغلی ایجاد می کنند، ولی این ناشر های لعنتی ...
 
اف تاپیک
چقدر نازک نارنجین:D
یه مدت طولانی تو یخبندان ورزقان(آذربایجان) روزی ۱۲ ساعت (گاهی اوقات ۱۴) تو معدن عین بولدوزر کار میکردیم اخ نمیگفتیم!
اونم با حقوق اداره کاری و بدتر از اون نبود تضمین برای اینده ی کاری
حاجی کسی خِرتونو نگرفته که سر یکی از محبوبترینip های سونی مشغول شی
داری پولشو میگیری!!
 
تیتر مطلب بشدت تند بود و به ساده ترین تیتر تغییر پیدا کرد.
متاسفانه دفعه اول نیست این تیتر ها و باز اگر تکرار بشه قطعا برخورد صورت میگیره...

بقیه عزیزان هم لطفا تو بحث کردن حد و حدود رو رعایت کنین.
ممنون
بهتر بود میذاشتید: "رعایت کرانچ از زبان کارمندان سابق ناتی داگ" تو هیچ کدوم از منبع ها توی تیترشون حرفی از سختی کار گفته نشده!

بعد لطفا بخش های حذف شده خبر رو هم بهش اضافه کنید و از کاربرا بخواید درخوره فروم صحبت کنن، اگه پست در مورد شرکت مقابل بود مطمعنا تو همون دقایق اول قفل میشد ولی اینجا میان به کسی که به حق اعتراض میکنه به تیتر و محتوای تحریف شده ی پست میگن گوسفند و هیچ اتفاقی نمیوفته :)
 
  • Like
Reactions: HIGH DEVS
تیتر مطلب بشدت تند بود و به ساده ترین تیتر تغییر پیدا کرد.
متاسفانه دفعه اول نیست این تیتر ها و باز اگر تکرار بشه قطعا برخورد صورت میگیره...

بقیه عزیزان هم لطفا تو بحث کردن حد و حدود رو رعایت کنین.
ممنون

به نیش و تندرهای سونی فن ها عادت کردیم ولی خب از مدیریت انتظار داریم فضا رو باز نگه داره و تحت فشار کاربرین همیشه معترض قرار نگیره

این تیتری هست که کوتاکو برای مورد مشابه ناتی من باب بازی بلک اپس 4 زده

The Human Cost Of Call of Duty: Black Ops 4

The Human Cost Of Call of Duty: Black Ops 4

تیتر تند هست چون مسله تند و تیزی هست.

در ضمن تو تیتر لطفا واژه مشابه واقعی کرانچ رو استفاده کنید چون همونطور که در پست های قبل مشاهده کردید خیلی از کاربرها نمیدونند کرانچ چی هست!
 
آخرین ویرایش:
اینقدر تنفر از یه چیزی خیلی بده ها


فکر کنم بازی هایی که به کمال میرسونن خیلی کم شده که دوستان اینجور پست میزارن
تو این تابستون هم بازی‌های کمال آور کم شدن روزبه رفتم ایول کد ورونیکا و ولفنشتاین جدید رو گرفتم بلکن به ارگاسم که نه به کمال برسم آقای افتخار گیمرهای گچساران :D
 
کسی رو نبستن اونجا که حتما وایسته کار کنه. اونجا برا یه عده نردِ کار کردنه که از خداشونه ۲۴آری تو استودیو باشن. حالا چند نفرم این وسط این شکلی نبودن خب جاشون لابد اونجا نیست. جالبه خودشم می‌گه کسی بهمون نمیگفت زیاد کار کنید ما خودمون می‌دیدیم همه دارن زیاد کار می‌کنن احساس فشار می‌کردیم ما هم باید زیاد کار کنیم! خب چی میگی تو جات اونجا نیست کرانچ چی میگه این وسط؟!
من نمیدونم مثلا ما بشنویم فلان آدم فلان کارو با تمام انرژی و تو شرایط سخت انجام داد ارزش خودش و کارش پیشمون زیاد می‌شه ولی تو کار گروهی می‌شه کرانچ چون یه عده آدم که این کار‌ه نیستن اشتباه بُر خوردن توشون داستان درست می‌کنن!
خیلی ساده این موضوع که فدا کردن چیزی برای بدست آوردن یا خلق یه چیز متعالی چیز بدیه خیلی محل مناقشه ست! کی همچین فرضی گرفته؟ یکی هست جونشم پای یه چیز میذاره تا یه درجه بیشتر صیقل بخوره کار غلطی می‌کنه؟ قراره بمیری آخرش دیگه حداقل بذار چیزی بکشتت که فک میکنی ارزششو داره.
 
  • Like
Reactions: soltanmasoud
به نیش و تندرهای سونی فن ها عادت کردیم ولی خب از مدیریت انتظار داریم فضا رو باز نگه داره و تحت فشار کاربرین همیشه معترض قرار نگیره

این تیتری هست که کوتاکو برای مورد مشابه ناتی من باب بازی بلک اپس 4 زده

The Human Cost Of Call of Duty: Black Ops 4

The Human Cost Of Call of Duty: Black Ops 4

تیتر تند هست چون مسله تند و تیزی هست.

در ضمن تو تیتر لطفا واژه مشابه واقعی کرانچ رو استفاده کنید چون همونطور که در پست های قبل مشاهده کردید خیلی از کاربرها نمیدونند کرانچ چی هست!
دقیقا تو کجای اون تیتر به برده داری اشاره کرده؟
 
به نیش و تندرهای سونی فن ها عادت کردیم ولی خب از مدیریت انتظار داریم فضا رو باز نگه داره و تحت فشار کاربرین همیشه معترض قرار نگیره
تیتر جدای تند بودنش غرض ورزانه بود که اصلا مناسب نبود. برای بحث هم فضا باز هست فقط میگم توهینی نشه لطفا. این مدت یکم زیادی جو فروم تند شده بود...

---------------------------------------------------------------------------

تو این فضا و جو کار کردن شاید باعث بشه کیفیت بهتر شه، زمان عرضه نزدیک تر شه، و خب به طبعش طرفدار ها راضی تر باشن، ولی در عوض ضربه ای که به سازنده میزنه قدری زیاد هست که درصدی خودتونو جاشون بزارین واقعا میبینین که اشتباهه.
کرانچ در مواقعی کاملا غیر ارادی بوجود میاد مثل اواخر پروسه ساخت که خب تیم مجبور میشه بیشتر کار کنه که بازیو به تاریخ موعود برسونه (که خب تاخیر زدن قطعا نه برای ناشر و نه برای سازنده خوشآینده. بخاطر همین "مجبور" میشن به کرانچ.) ولی به صورت عادی وجود داشتنش واقعا از نظر انسانی ظلمه و باید مقابلش ایستاد...
چه استدیو سازنده اجبار داشته باشه به کرانچ (مثل بایوور که مقالشو بخونین واقعا ترس برتون میداره...) چه نداشته باشه(که بگیم همش از جو افراد داخل استدیو بوجود میاد)، به نظر من استدیو باید مقابل این قضیه اقدام کنه. مخصوصا استدیو موفقی مثل ناوتی داگ که بازی هاش از نظر سود دهی هیچوقت مشکل نداشته. این قضیه هم با بیشتر کردن استخدام ها قابل حل شدن هست ولی خب همونطور که واضحه از دید اقتصادی کمتر استدیویی سمتش میره :)
 
قرارداد استاندارد تو کانادا، امریکا و بیشتر کشورهای اروپایی ۴۰ ساعت‌ درهفته است. حتی یکیسری جاها بیشتر از ۴۰ ساعت اصلا غیر قانونی. حالا اینا میگن مثلا طرف ۸۰ ساعت کار کرده ۴۰ ساعتش Overtime حساب میشه و اجباری نیست برای همین کارمند نمیتونه به صورت قانونی از کمپانی شکایت کنه چون تو قراردادش ذکر شده که ۴۰ ساعت فقط اجباریه ولی مجبور ۸۰ ساعت کار کنه چون میدونه اگه نکنه بعد از اتمام قرار دادش و پایان ساخت بازی قراردادشو تمدید نمیکنن. درواقع به این شکل بیشتر کمپانی های بازی سازی دور میزنن قوانینو که تو این مقاله و مقاله های دیگه ذکر شده این موضوع. پس اگر یکنفر داره ۸۰ تا ۱۰۰ ساعت کار میکنه داره کار دونفر انجام میده و کمپانی با استخدام اعضای بیشتر میتونه این مشکل حل کنه ولی نمیکنن چون هزینش به مراتب بالاتر و سهامدارا حاضر نیستن هزینه کنن
من بالاتر هم گفتم ولی خب شما انگار زحمت نمیدی به خودت پست رو بخونی.
شما نه از سود خالص ناتی داگ خبر داری، نه میزان مالیاتی که از کل فروش بازی میدن، نه از میزان هزینه ای که نگهداری این استدیو برا سونی داره( سانتا مونیکا یکی از گرون تربن لوکیشن ها برای یه استدیو هست) و از همه مهم‌ تر حتی چیزی از ظرفیت گنجایش ناتی داگ چیزی نمیدونی که از رو هوا میای میگی بیشتر استخدام کنن.
کرانچ از بدترین چیزایی هست که متاسفانه جدیدا خیلی فراگیر شده تو صنعت بازیسازی. ولی خب وقتی کوچکترین اطلاعاتی از شرایط یه استدیو نداریم نمیشه همینجوری اومد گفت نفرات بیشتر استخدام کنن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or