همه چیز در مورد Project Scorpio [اطلاعات کامل در پست اول]

Donger Reborn

کاربر سایت
Mar 21, 2017
1,414
014_xbox-project-scorpio-logo.jpg

در کنفرانس E3 2016، مایکروسافت از جدیدترین عضو خانواده Xbox، با نام فنی Project Scorpio رونمایی کرد.

به گفته مایکروسافت، این کنسول قویترین کنسول ساخته شده در تاریخ بوده و قرار است به هنگام تعطیلات آخر سال 2017 عرضه شود. مایکروسافت با این کنسول قول گیمینگ با کیفیت 4K و تجربه گرافیکی بالا در واقعیت مجازی، بدون قربانی کردن کیفیت اجرایی بازی‌ها را داده است.

هر سه کنسول Xbox One ،Xbox One S و Project Scorpio همگی با یکدیگر تطبیق داشته و تمامی بازی‌ها و وسایل جانبی کنسول Xbox One بر روی هر سه محصول قابل استفاده خواهند بود.

در تاریخ 6/4/2017، دیجیتال فاندری وابسته به یوروگیمر، به صورت رسمی از مشخصات سخت افزاری Project Scorpio پرده برداری کرد

مشخصات کلی سخت افزار:
مشخصات کلی سخت افزاری کنسول به صورت زیر است:

SoC اصلی کنسول که شامل پردازنده اصلی و پردازه گرافیکی می شود، همانند قبل با همکاری AMD طراحی شده و توسط TSMC با معماری 16nm FinFET ساخته می شود و شامل 7 میلیارد ترانزیستور و 40 واحد پردازشی سفارشی سازی شده از نوع Radeon می باشد

از این SoC با عنوان Scorpio Engine یاد می شود.
اندازه سطح این SoC، برابر 360 میلی متر مربع است.

پردازنده اصلی - CPU:
بر خلاف شایعات، این کنسول از معماری پردازنده های Ryzen استفاده نکرده و کماکان از معماری Jaguar که در کنسول های Xbox One,Xbox One S,PS4, PS4 Slim و PS4 Pro استفاده می شود، استفاده می کند. البته با توجه به بازه زمانی، از همان ابتدا بعید به نظر می رسید که پردازنده های Ryzen آماده قرار گیری درون Project Scorpio باشند.
مایکروسافت معتقد است که استفاده نکردن از Ryzen نگرانی ای برای آن ها نبوده و آن ها به هرچه که که در پردازنده Project Scorpio می خواستند، با سفارشی کردن پردازنده رسیده اند.
پردازنده به طور کامل توسط مایکروسافت سفارشی سازی شده و دارای 8 هسته پردازشی می باشد که با فرکانس 2.3Ghz کار می کنند.
در واقع پردازنده کنسول، نسخه Upclock شده پردازنده Xbox One می باشد.
هشت هسته پردازشی در دو کلاستر به همراه 4 مگابایت کش لایه 2 قرار دارند تا در کنار کارایی حداکثری، کنسول جدید به طور کامل از نسل قبلی خود یعنی Xbox One و Xbox One S پشتیبانی کند.
پردازنده خود وظایف اصلی را به عهده دارد و پردازش های متفرقه بر عهده پردازنده های جانبی می باشد که درون SoC تعبیه شده اند.
در نهایت پردازنده مورد استفاده، 31% سریعتر از پردازنده Xbox One عمل می کند و به لطف سفازشی سازی، تاخیر آن نیز کمتر شده است.

پردازنده گرافیکی - GPU:
پردازنده گرافیکی، 40 واحد محاسباتی Radeon می باشد که سفارشی سازی شده اند و این پردازنده گرافیکی با فرکانس کاری 1172Mhz کار می کند. فرکانس کاری این پردازنده گرافیکی فقط 94Mhz از بالاترین فرکانس کاری پردازنده گرافیکی RX480 کمتر است در حالی که RX480 تعداد 36 واحد پردازشی دارد.
پردازنده گرافیکی توان پردازشی 6 ترافلاپ را داراست که 4.6 برابر کنسول Xbox One می باشد.
مایکروسافت می گوید که در Project Scorpio به Direct3D 12 مهاجرت و این مهاجرت باعث ارتباط فوق العاده بهینه بین بازی و پردازنده گرافیکی می شود. از دیدگاه مایکروسافت استفاده از D3D12 یک برد بزرگ برای هر دو مایکروسافت و توسعه دهندگان است چرا که طبق گفته های توسعه دهندگان،آن ها تواسنته اند میزان بار پردازشی CPU برای Rendering را به نصف کاهش دهند.
به گفته مایکروسافت، بخش قابل توحهی از پردازش CPU مربوط به دستور به GPU برای ترسیم خروجی به هدر می رود که این مقدار می تواند بین صد ها تا هزارات دستور پردازشی باشد و این مقدار در Project Scorpio به 11 دستور برای ترسیم و 9 دستور برای تغییر وضعیت کاهش پیدا کرده است.
همچنین مایکروسافت از AMD Detal Colour Compression (DCC) برای ذخیره بخشی از اطلاعات گرافیکی درون رم استفاده می کند که باعث ذخیره پهنای باند و حجم مصرفی حافظه می شود.

حافظه اصلی - RAM:
در ابتدا باید گفت که ESRAM درون کنسول به طور کامل حذف شده است.
مایکروسافت مدعی است که با توجه به پهنای باندی که حافظه کنسول در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، دیگر نیازی به ESRAM نیست.
حافظه 32 مگابایتی ESRAM اکنون به صورت یک حافظه مجازی و به صورت فیزیکی آدرس دهی می شود تا بازی های قدیمی ای که از آن استفاده می کنند، در اجرا با مشکل مواجه نشوند
حافظه اصلی کنسول از نوع GDDR5 می باشد و بر خلاف شایعات، کنسول از حافظه GDDR5X استفاده نمی کند.
در مجموع کنسول شامل 12 گیگابایت رم می شود که میان پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی مشترک بوده و با اینترفیس 384 بیتی پهنای باند 326GB/s را فراهم می آورند. حافظه ها در 12 کانال 32 بیتی کار می کنند و فرکانس کاری هر واحد 6.8Ghz می باشد. به عبارتی حافظه اصلی کنسول پهنای باند 1.6 برابری را نسبت به ESRAM کنسول Xbox One در اختیار سازندگان قرار می دهد. به گفته مایکروسافت، این پهنای باند، نیاز پدازنده گرافیکی را برای اجرای بازی ها با رزولوشن 4K به صورت Native به صورت کامل برطرف می سازد.
8 گیگابایت از حافظه در اختیار توسعه دهندگان است و 4 گیگابایت آن برای خود کنسول رزرو شده است، در مقایسه با Xbox One این کنسول 1 گیگابایت رم رزرو شده بیشتری دارد و مایکروسافت دلیل آن را اجرا کردن داشبورد و سیستم عامل بر روی رزولوشن 4K به صورت Native می داند.

هارد - HDD:
هارد کنسول، یک هارد 2.5 اینچی با ظرفیت 1 ترابایت می باشد که 50% پهنای باند بیشتری به نسبت هارد کنسول Xbox One دارد.
هارد کنسول در قسمتی قرار می گیرد که شامل لرزه گیر است.

سیستم صوتی:
Project Scorpio علاوه بر سخت افزاری پردازشی، در زمینه صوت نیز خود نمایی می کند.
پردازنده صوتی Xbox One به Project Scorpio کوچ کرده و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است.
پردازنده صوتی از صدای 7.1 کاناله پشتیبانی می کند و پشتیبانی از آخرین تکنولوژی Dolby با نام Dolby Atmos بزای گیمینگ و هدفون نیز به آن اضافه شده است. همچنین فرمت صوتی ابداعی توسط تیم هولولنز با نام HRTF نیز توسط پردازنده صوتی پشتیبانی می شود.

سیستم تهویه:
با توجه به فرکانس کاری پردازنده گرافیکی، کنسول نیاز به یک سیستم تهویه بسیار قوی برای خنک سازی دارد.
مدل سیستم تهویه، هیت سینک محفظه بخار است. این مدل تهویه در کارت گرافیک های High End همانند GTX 1080 و GTX 1080 Ti مورد استفاده قرار می گیرد.
در کنسول از شریان های لوله های مسی استفاده شده که درون آن ها خلاء بوده و محتوی آب مقطر می باشند. گرما جذب آب شده و بعد از تبخیر، آب به باله های هیت سینک می رود و در آنجا با از دست دادن گرما مجددا به آب مایع تبدیل می شود.
برای خنک سازی هیت سینک از یک فن با طراحی سفارشی که از طراحی فن گریز از مرکز اقتباس شده است، استفاده شده است.

سیستم تغذیه:
منبع تغذیه کنسول به صورت داخلی بوده و یک منبع تغذیه واحد (بدین معنی که هر دو ولتاژ 220 و 110 ولت را پشتیبانی می کند) با توان 245 وات برای کنسول تعبیه شده است.

درایو نوری:
درایو نوری کنسول، Ultra HD Blu-ray Drive می باشد.
این درایو از لحاظ ساختار در واقع همان درایو درون Xbox One S می باشد که تغییرات جزئی برای قرار گیری درون کنسول داشته است.

پورت های دستگاه:
در بخش پشتی دستگاه، چینش پورت ها همانند Xbox One S می باشد. دلیل چینش پورت ها همانند Xbox One S، مهاجرت راحت کاربرانی که در حال حاضر از Xbox One S استفاده می کنند و کابل های خود را بر اساس آن چینش کرده اند، به Project Scorpio می باشد.
فیش برق دستگاه از نوع figure-eigth می باشد (همانند فیش برق PS4)، پورت کینکت همانند Xbox One S در کنسول وجود ندارد و باید از آداپتور USB برای اتصال کینکت استفاده کرد، ورودی HDMI کماکان وجود دارد.
همچنین پورت خروجی HDMI 2.1 برای پشتیبانی از رزولوشن 4K با فریم ریت 60، قابلیت HDR و گستره طیف رنگ وسیع بر روی کنسول تعبیه شده است.

طراحی و ساخت کنسول:
طراحی نهایی کنسول که با نام ID شناخته می شود، در E3 به صورت نهایی نمایش پیدا می کند.
در طراحی کنسول از روش طراحی ماژولار استفاده شده است. همچنین تکنیک های تولید پیشرفته باعث شده اند تا بتوان از فضا، حداکثر استفاده را برد.
در ساخت کنسول، از روشی به نام Hovis Method استفاده شده است. در این روش مادربورد هر کنسول به صورت مجزا با توجه به پردازنده ای که بر روی آن قرار گرفته است به صورت دقیق کالبیره می شود تا حداکثر کارایی را فراهم آورد.
مایکروسافت برای رسیدن به کارایی حداکثری و تولید گرمای حداقلی، هر جیپ را به صورت دقیق ولتاژ دهی می کند.
به جای استفاده از یک پروفایل تنظیم برای برد همه قطعات، هر پردازنده بعد از تولید یک پروفایل مصرفی منحصر به فرد دارد که برد کنسول بر اساس آن تنظیم می شود.

پشتیبانی از نسل های پیشین:
Project Scorpio به صورت کامل از بازی های Xbox One, Xbox One S و Xbox 360 پشتیبانی می کند.
تمامی لوازم جانبی Xbox One نیز بر روی Project Scorpio پشتیبانی می شوند.

Project Scorpio در عمل:
به گفته مایکروسافت، هر بازی ای که با رزولوشن 900P به بالا بر روی کنسول Xbox One اجرا می شود، توانایی اجرا شدن به صورت 4K Native با HDR و طیف رنگ وسیع، بدون تاثیر بر فریم ریت، بر روی Project Scorpio را دارد.
استادیو Turn10، سازنده عنوان Forza Motosport در مدت 2 روز انجین Forza را بر روی Project Scorpio پورت کردند. عنوان Forza Motosport با تنظیمات گرافیکی ای مشابه Xbox One فقط با استفاده از بین 60 تا 70 درصد GPU، به صورت 4K Native با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه به صورت ثابت بر روی Project Scorpio به اجرا در آمد در حالی که این عنوان 90% پردازنده گرافیکی را بر روی Xbox One برای اجرا در رزولوشن 1080P استفاده می کند. با تغییر تنظیمات گرافیکی به بالاترین حد این مقدار به 88% رسید.

علاوه بر عناوین جدید، تمامی قدرت کنسول در اختیار عنوان قدیمی و بازی های Xbox 360 نیز هست تا این بازی ها نیز فریم دهی حداکثری و بدون screen tearing داشته باشند.
عناوینی همانند Doom, Halo 5,... که از رزولوشن متغییر استفاده می کنند، با بالاترین رزولوشن قابل احرا بر روی Project Scorpio به اجرا در می آیند.
تمامی بازی های Xbox One و Xbox 360 بر روی Project Scorpio اجرا می شوند با 16x AF (anisotropic filtering) به اجرا در می آیند.
لودینگ بازی های Xbox One و Xbox 360 سریع تر شده است و مقدار رم باقی مانده در زمان اجرای بازی ها به کش کردن IO های تکراری اختصتص میابد تا سرعت هرچه بیشتر را فراهم کند.

کنسول از AMD media block بهره می برد. بخش DVR آپدیت شده و اکنون قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K با کدک HEVC به همراه HDR را داراست. همچنین ویژگی ای با نام retroactive screen capture نیز به کنسول اضافه شده که با نمایش فریم به فریم فیلم گیم پلی ذخیره شده، امکان عکس گرفتن از بهترین صحنه را فراهم می آورد.

Project Scorpio قابلیت پشتیبانی از Freesync را نیز داراست و این کنسول از Freesync 2 پتشیبانی می کند تا با استفاده از آن، screen tearing در بازی ها به صفر برسد.
Project Scorpio در رزولوشن 1080P:
مایکروسافت اعلام کرده که فارق از رزولوشن صفحه نمایش، بهبود های Project Scorpio در تمامی رزولوشن ها در دسترس است حتی در رزولوشن 1080P.
در زمان اجرای بازی بر روی یک صفحه نمایش با رزولوشن 1080P، شما دو حالت را برای اجرا دارید که یکی باعث افزایش پرفورمنس بازی می شود و دیگری با supersample کردن تصویر 4k به 1080p (تمامی Texture ها به صورت 4k رندر شده و سپس supersample می شوند.) تصویری فوق العاده به نمایش می گذارد، و تصویر خروجی به صورتی است که انگار AA(anti-aliasing) حداکثری را داراست. این کار را خود کنسول انجام داده و نیازی به پیاده سازی از سمت توسعه دهنده نیست.

وجه تمایز Project Scorpio با PC:
مایکروسافت می گوید که کامپایلر سایه زن آن ها برای استفاده در Project Scorpio بسیار بهینه تر از نمونه مورد استفاده در PC است.
همچنین API آن ها برای دسترسی مستقیم به سخت افزار و گستره های مختص کنسول پردازنده های گرافیکی، باعث برتری یک سخت افزار ثابت می شود.
در نهایت نرم افزار بهینه سازی آن ها با نام PIX(Performance Investigator for Xbox)، ابزاری برای بهینه سازی بازی ها بر روی کنسول می باشد، بهینه سازی موردیست که با توجه به سخت افزارهای مختلف PC، به راحتی به دست نمی آید.

قیمت Project Scorpio:
قیمت این کنسول رسما اعلام نشده اما Digital Foundry قیمت آن را 499$ می داند.
 
آخرین ویرایش:

R3D_R4N9ER

کاربر سایت
Aug 11, 2014
791
نام
امیرحسین
:)
جوري كه هميشه من حساب ميكردم و هركي كه ديدم حساب ميكرده اين شكلي بوده.حالا ميگين غلطه،آموزشم ضعيف بوده يا هر چي ديگه،واقعاً برام مهم نيست.با همين روند و آموزش (چه خوب چه بعد) تا اينجا زندگي كردم و خدا رو شكر شرايط بدي هم ندارم.ادعاي خاصي هم ندارم و اينجا هم نميام كه بحث برتري فلان كنسول و ... بكنم،اينجا رو سر ميزنم براي پيگيري اخبار اسكورپيو و چند تا نظر هم راجع به اسكورپيو و كنسول هاي ميان نسلي دادم.ولي چيزي كه برام واقعاً جالبه و بعضا عجيب و دردناك پست هاي عده اي خاص تو اين تاپيكه،نمي دونم چه قصدي دارن يا هدفشون چيه.من هم به نوبه خودم فقط جواب اين افراد رو دادم و تا از جوابي كه ميدم مطمئن نبودم (حالا درست يا غلط ولي از جواب هام مطمئن هستم) چيزي نميگفتم.
تا چند صفحه تاپيك موضوع شون اين بود اكس باكس انحصاري نداره،كلي بحث شد آخرش هم من يكي نفهميدم نتيجه ش چي شد كه آخر داره يا نداره،چند صفحه بعدش بحث پي سي رو عده اي كشيدن وسط باز هم من نفهميدم تهش چي شد و ربطش چي بود،چند صفحه بعد كلاً قدرت اسكورپيو رفت زير سوال و مشخصات اش Out of Date اعلام شد و اعلام كردن كه اجرا فورزا رو 4K و 60 فريم مهم نيست و فورزا بازي خاصي نيست مهم بازي هاي روزه باز هم من نفهميدم كه اگر اسكورپيو اينقدر وضع اش اسفناك ه پس باقي كنسول ها وضع شون چيه.الان هم چند صفحه بحث شد كه چند درصد از PS4 Pro قوي تره من هم نظر خودم رو گفتم تو يك پست ديگه هم دليل نظرم رو گفتم كه الان هم جزو جامعه ي بي سوادان كه آموزش ضعيفي داشتن حساب ميشم.:)
واقعاً اينقدر اگر اسكورپيو ضعيف و سخيف و بدبخت بيچاره است،چرا اينقدر تلاش ميكنين؟اين همه پست تو اين تاپيك ارسال شده سرجمع تعداد پست هاي مرتبط با خود اسكورپيو 10-15 تا هم نميشه،اكثراً يا ترول ه يا VS و برتري اين داستانا.
وقتی می گیم مثلا قدرت اسکورپیو از روی آمار 50% بیشتر از کل قدرت پرو هست، نمی دونم چزا قبول نمی کنید نوع محاسبه رو.

خیلی ساده، قدرت پرو رو شما 4 در نظر بگیر، وقتی اسکورپیو 50% قدرت بیشتری از قدرت خود پرو داره، یعنی قدرت اون میشه قدرت پرو + 50% قدرت پرو. قدرت پرو که هست 4، 50% عدد 4 هم می شه 2. جمع این دو هم 6. اشتباه هست؟!

(حالا این بحث قدرت از روی مشخصات سخت افزاری هست، بهتره برای کارایی و خروجی واقعی صبر کنیم)
هم من هم يك نفر ديگه كاملاً توضيح داديم ،هر چه قدر هم توضيح بدي آخر سر روش ات غلطه،دليل اينكه قبول نميكنن هم واضحه،چون نتيجه اش دلخواه شون نيست.
 
آخرین ویرایش:

Spartan AR

کاربر سایت
Jun 10, 2013
401
نام
علی
چرا مهمل میگی عزیز دل برادر ؟ این شرور های مهندسین مایکروسافت و 1 سال دیگه نباید انتظار بازی 4k داشته باشیم از کجا درآوردی ؟ مایکروسافت کجا ادعای 60فریم برای بازی ها داشته که شما اینجوری جو گیر شدی ؟
هدف مایکرو و سونی برای عرضه کنسول های بین نسلی فقط و فقط رزولوشن هست نه چیز دیگه وگرنه نمیومدن از همون CPU های جگوار با 20-30درصد عملکرد بهتر نسبت به کنسول های پایه استفاده کنن! شما 6ترافلاپ gpu پولاریس AMD که هیچ 12ترافلاپ gpu پاسکال از Nvidia ام داشته بااشی با جگوار نمیتونی 1080p 60fps بگیری چه برسه به 4k 60 چون همونجوری که گفتم فریم ریت به شدت CPU Demanding هست.
داداش من شما داري مهمل ميگي!! براي خودت چرا هي سخت ميكني فهميدن پست من رو،من دارم ميگيم بازي هايي كه توسط استوديو هاي مايكروسافت ساخته شدن مثل گيرز كه روي وان ١٠٨٠/٣٠ هست شايد روي ٤كا/٦٠ اجرا بشن،من نگفتم تمام بازي ها قراره ٦٠/٤كا اجرا بشن
توجه كن گفتم "شايد" فقط انحصاري ها پيشرفت فريم ريت داشته باشن"شايد"
كسي هم اينجا جوگير نشده همه به خوبي ميدونيم اسكورپيو در چه حد هست،انتظار پيشرفت وحشتناك گرافيك و فريم ريت هم نداريم.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: dante-turbo

PrinceofPersiα

کاربر سایت
Jul 4, 2006
3,462
واقعا مشخص شد که آموزش و پرورش چقدر ضعیف شده که دوستان تو یک درصد گیری ساده مشکل دارن.خدا آینده مملکتو به خیر کنه انشالا.
منم دیگه بحثو ادامه نمیدم.
انشالا دوستان با اعداد و ارقامشون خوش باشن.
به امید اینکه دوستان از هر دستگاهی که دارن لذت ببرن.


Sent from my SM-A710F using Tapatalk
عجب اعتماد به نفسی داری تو! من جای تو بودم، الان نصف آمریکا را گرفته بودم.

یه مثال غیر کنسولی برات بزنم، شاید تعصب کورکورانه ات را بندازی دور!
یه جنس 100 تومنی داریم. سال جدید میشه 120 تومن. این الان چند درصد افزایش قیمت داشته؟ خیلی ساده. 120/100=1.2
0.20 یا به عبارتی 20% درصد افزایش قیمت داشته. اوکی؟!

حالا یه کنسول 100 ترافلاپسی داریم. یه کنسول جدید میاد 120 ترافلاپس. چقدر افزایش قدرت داشته؟

پ.ن: این قدر هم نمی خواد ادای دانشمندارو دربیاری واسه ما. بیشتر از اینه که بخوای حرفت را به کرسی بنشونی، داری خودت را مسخره خاص و عام می کنی.
پ.ن 2 : با این روش جدید ابداعی شما، هیچ وقت یه کنسول نمی تونه قدرتش صد درصد افزایش پیدا کنه. اگه سوادت به اینجا هم قد نمیده، تعارف نکن! بهت توضیح میدم چرا :)
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,804
نام
مراد حلیمی
دوست عزیز خودتو خسته نکن...دوستان بخاطر تعصب بی مورد زیر بار نمیرن...
من با فرمول و نحوه محاسبه براشون توضیح دادم ولی قبول نمیکنن...
همیشه تو محاسبه اینجور مسائل عدد بزرگتر مبنای 100 میشه و عدد کوچکتر بر مبنای اون محاسبه میشه...
این اصل در درس آمار و مدلسازی پایه متوسطه اومده..
ولی متاسفانه دوستان قبول نمیکنن...
بدون شک همون 30 درصد درسته...
چی میگی عزیز؟؟؟

بنده بعد پستم یه پست دیگه هم دادم و گفتم که اگر منظور دوستان اختلاف درصد دو عدد بوده باشه همون 50 درسته.....ولی اگه منظور اختلاف دو عدد به درصد بوده باشه این دو عدد از هم 30 درصد اختلاف دارن

من خودم دومی رو متوجه شده بودم ولی بعدش که ایشون منظورش رو توضیح داد در نتیجه 50 درصد درست هست و این دو اختلاف درصدشون 50 درصد هست

.
 
  • Like
Reactions: dante-turbo

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
یعنی واقعا محاسبه این درصد خیلی سخته؟ خوب بذارید یه آموزش برای اونهایی که نمیدونند بذاریم :D

ما دوتا عدد داریم. یکی عدد اصلی و یکی عدد جدید :D حالا دو مدل میتونیم درصد بگیریم

الف) اگر عدد جدید بزرگتر از عدد اصلی باشه یعنی ما افزایش داشتیم پس درصد میشه:

(عدد جدید - عدد اصلی) تقسیم بر (عدد اصلی) ضرب در 100 :D

خوب در مورد اسکورپیو و پرو همین اتفاق افتاده. کنسول پرو 4.2 ترافلاپس (عدد اصلی) و کنسول اسکورپیو 6 ترافلاپس (عدد جدید) هست. بذارید تو فرمول و محاسبه کنید میشه تقریبا 42.9% یعنی توان پردازشی کنسول اسکورپیو 42.9 درصد افزایش داشته.

ب) اگر عدد جدید کوچکتر از عدد اصلی باشه یعنی ما کاهش داشتیم پس درصد میشه:

(عدد اصلی - عدد جدید) تقسیم بر (عدد اصلی) ضرب در 100 :D

که در مورد این دو کنسول و بحث ما صادق نیست چون کنسول اسکورپیو جدیدتر هست.

امیدوارم آموزشها مفید باشه و به این نتیجه برید که کنسول اسکورپیو بیش از 40 درصد از پرو قویتر هست :D

=====================

نکته آموزشی دوم: برای اینکه یک عده ای از توهمات بیان بیرون ارجاعشون میدم به نسل 6 :D قبلا هم گفتم تنها ضمانت موفقیت این کنسول قدرتمند، قیمت اون و بازی‌های اون هست (امیدوارم 400 دلار بشه قیمتش :D )
 

AmirAirGunner

کاربر سایت
May 23, 2016
785
نام
امیر
دوستان ایا ماکروسافت خودش گفته که اسکورپیو بازی اختصاصی نسبت به وان نداره؟! یعنی بازی که برای اسکورپیو میاد برای وان هم خواهد اومد؟
من موندم این چه جور بین نسلی هست وان که خودش 30 درصد از ps4 ضعیتره حالا اسکورپیو حدود 50 درصد از ps4 pro قویتره!! به نظرم اگه فرضا دو سال بعد بازی شاخی بیاد که رو اسکورپیو 1080p اجرا شه روی one احتملا 480p بتونه اجرا شه!!!!
 

The Fade

Winds Howling
کاربر سایت
Jul 6, 2011
1,434
نام
David
تو e3 سال 2013 دیدیم که اگه سونی نبود مایکروسافت میخواست چه بلایی سر صنعت گیم و گیمرها بیاره
4k واقعی :-@:-@

بله ما هم توی سال 2006 دیدیم که اگه مایکرو نبود، سونی میخواست چه بلایی سر صنعت گیم و گیمرها بیاره ...
اصلا معیار برای خریدن یک کنسول نباید اینجور چیزها باشه. باید دید که کدوم گزینه ی بهتریه برای خرید. یک زمان فلانی خوبه، یک زمان بد. برای رقیبش هم این اتفاق میفته. اصلا این تز و آنتی تز باعث میشه طرف پیشرفت کنه.
دیدگاه لولوی دیروز، قهرمان امروز اصلا درست نیست برای خرید یک وسیله ی چند صد دلاری.
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
3,004
نام
محمد
اسکورپیو ۱۰۰۰ درصد هم قدرت بیشتری داشته باشه تا وقتی که لیست انحصاری های سونی اینجوری سر به فلک میزنه و مایکروسافت اینجوری کمبود داره، بازم این قدرت هیچ فایده ای نداره. الان روی پلتفرم های سونی برای انواع و اقسام سلیقه ها بازی انحصاری خوب یا عالی هست. چیزی که به هیچ وجه روی پلتفرم مایکروسافت نمی بینیم. این E3 امسال قراره چنین و چنان هم بشه بیشتر وعده سر خرمنه. 2014 هم قرار بود سونیو بکشن=))
 

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,768
نام
alireza
1.دوستان عزیز لطفا فراموش نکنید که سازنده اسکورپیو مایکروسافت هست و ریس بخش مایکروسافت اقای اسپنسر هست و ایشون از 1 سال پیشگفتن ما کنسول بین نسلی نمیدیم....این کنسول یک کنسول نسل جدید هست. (از1.6 اومده 6 شده توان محاسباتی )
2. فلسفه ی دعوت از df این بود که بگن این کنسول بیشتر از توانش قدرت داره چرا؟ چون برنامه نویس ها ی فورزا تونستن در چند ساعت یه بازی نسل قبل رو 4k/60 کنن با استفاده از 66 درصد از قدرت کارت گرافیکی. df هم گفت واسه نتیجه خیلی زوده باید دید سازنده ها ی دیگه هم می تونن یا نه
3. با استفاده از dx12 اینا تونستن چند هزار خط برنامه نویسی رو به 11 خط کم کنن ( بله 11 خط ). منبع همون اولین ویدیو df
4. بازی های نسل قبل که در یک فریم قفل بدون را نمی شه تعییر بده خود کنسول بلکه سازنده باید یه پچ بزنه تا تعییر در بازی صورت بگیره.حالا در نظر بگبرید که وقت واسه پچ جدید با توجه به نکته 3 چقدر کم و در هزینه صرفه جویی می شه.
5. ولی بازی های نسل قبل که فریم قفل شده نداشتن مثل فورزا فریم بالاتری خواهند گرفت ( مثل فرق بین x1 و x1s)
6. نکات 4 و 5 در باره ی بازی های 360 (bc)هم صدق می کنن.
7. فرق اجرای بازی ها در دو کنسول جدید (proو اسکورپیو ) با کنسولهای 4 و 1 در اجرا شدن بهتر است و بازی انحصاری نخواهند داشت. تا اینکه کنسول جدیدتر بیاد و 4 و 1 برن کنار مثل ایفون ها که با اومدن نسل جدید چند نسل قبلی دیگه ساپورت نمیشن
 
  • Like
Reactions: Max Payne Pay

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,038
نام
مازیار
بله ما هم توی سال 2006 دیدیم که اگه مایکرو نبود، سونی میخواست چه بلایی سر صنعت گیم و گیمرها بیاره ...
اصلا معیار برای خریدن یک کنسول نباید اینجور چیزها باشه. باید دید که کدوم گزینه ی بهتریه برای خرید. یک زمان فلانی خوبه، یک زمان بد. برای رقیبش هم این اتفاق میفته. اصلا این تز و آنتی تز باعث میشه طرف پیشرفت کنه.
دیدگاه لولوی دیروز، قهرمان امروز اصلا درست نیست برای خرید یک وسیله ی چند صد دلاری.

شرمنده میشه دونه به دونه بلایایی که قرار برود سونی به سرتون بیاره رو ذکر کنی ....
سونی فقط قیمت کنسولش گرون بود ... اونم فقط به خاظر اینکه کلی خرت و پرت و تکنولوژی جدید و گرون ریخته بود توش .... اون وقت چه بلای اسمونی قرار بود به سر ما نازل شه ؟؟؟ اگه بلایی سال 2006 سر گیمرا نازل شد همون 3 چراغه شدن کنسولا بود .

و مقایسه اش با اون برنامه های استبدادی مایکرو مثل شوخی میمونه ...
 

qaqaj

کاربر سایت
May 1, 2015
361
نام
Farzan
مگه انحصاری های مایکروسافت چی کم داره از سونی ؟ یعنی Forza Horizon 3 و Quantum Break و Gears of War 4 اینا کشک هستن ؟! فقط مال سونی خوبه ؟ :|
 
  • Like
Reactions: Terova

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر