همه چیز در مورد Project Scorpio [اطلاعات کامل در پست اول]

Donger Reborn

کاربر سایت
Mar 21, 2017
1,414
014_xbox-project-scorpio-logo.jpg

در کنفرانس E3 2016، مایکروسافت از جدیدترین عضو خانواده Xbox، با نام فنی Project Scorpio رونمایی کرد.

به گفته مایکروسافت، این کنسول قویترین کنسول ساخته شده در تاریخ بوده و قرار است به هنگام تعطیلات آخر سال 2017 عرضه شود. مایکروسافت با این کنسول قول گیمینگ با کیفیت 4K و تجربه گرافیکی بالا در واقعیت مجازی، بدون قربانی کردن کیفیت اجرایی بازی‌ها را داده است.

هر سه کنسول Xbox One ،Xbox One S و Project Scorpio همگی با یکدیگر تطبیق داشته و تمامی بازی‌ها و وسایل جانبی کنسول Xbox One بر روی هر سه محصول قابل استفاده خواهند بود.

در تاریخ 6/4/2017، دیجیتال فاندری وابسته به یوروگیمر، به صورت رسمی از مشخصات سخت افزاری Project Scorpio پرده برداری کرد

مشخصات کلی سخت افزار:
مشخصات کلی سخت افزاری کنسول به صورت زیر است:

SoC اصلی کنسول که شامل پردازنده اصلی و پردازه گرافیکی می شود، همانند قبل با همکاری AMD طراحی شده و توسط TSMC با معماری 16nm FinFET ساخته می شود و شامل 7 میلیارد ترانزیستور و 40 واحد پردازشی سفارشی سازی شده از نوع Radeon می باشد

از این SoC با عنوان Scorpio Engine یاد می شود.
اندازه سطح این SoC، برابر 360 میلی متر مربع است.

پردازنده اصلی - CPU:
بر خلاف شایعات، این کنسول از معماری پردازنده های Ryzen استفاده نکرده و کماکان از معماری Jaguar که در کنسول های Xbox One,Xbox One S,PS4, PS4 Slim و PS4 Pro استفاده می شود، استفاده می کند. البته با توجه به بازه زمانی، از همان ابتدا بعید به نظر می رسید که پردازنده های Ryzen آماده قرار گیری درون Project Scorpio باشند.
مایکروسافت معتقد است که استفاده نکردن از Ryzen نگرانی ای برای آن ها نبوده و آن ها به هرچه که که در پردازنده Project Scorpio می خواستند، با سفارشی کردن پردازنده رسیده اند.
پردازنده به طور کامل توسط مایکروسافت سفارشی سازی شده و دارای 8 هسته پردازشی می باشد که با فرکانس 2.3Ghz کار می کنند.
در واقع پردازنده کنسول، نسخه Upclock شده پردازنده Xbox One می باشد.
هشت هسته پردازشی در دو کلاستر به همراه 4 مگابایت کش لایه 2 قرار دارند تا در کنار کارایی حداکثری، کنسول جدید به طور کامل از نسل قبلی خود یعنی Xbox One و Xbox One S پشتیبانی کند.
پردازنده خود وظایف اصلی را به عهده دارد و پردازش های متفرقه بر عهده پردازنده های جانبی می باشد که درون SoC تعبیه شده اند.
در نهایت پردازنده مورد استفاده، 31% سریعتر از پردازنده Xbox One عمل می کند و به لطف سفازشی سازی، تاخیر آن نیز کمتر شده است.

پردازنده گرافیکی - GPU:
پردازنده گرافیکی، 40 واحد محاسباتی Radeon می باشد که سفارشی سازی شده اند و این پردازنده گرافیکی با فرکانس کاری 1172Mhz کار می کند. فرکانس کاری این پردازنده گرافیکی فقط 94Mhz از بالاترین فرکانس کاری پردازنده گرافیکی RX480 کمتر است در حالی که RX480 تعداد 36 واحد پردازشی دارد.
پردازنده گرافیکی توان پردازشی 6 ترافلاپ را داراست که 4.6 برابر کنسول Xbox One می باشد.
مایکروسافت می گوید که در Project Scorpio به Direct3D 12 مهاجرت و این مهاجرت باعث ارتباط فوق العاده بهینه بین بازی و پردازنده گرافیکی می شود. از دیدگاه مایکروسافت استفاده از D3D12 یک برد بزرگ برای هر دو مایکروسافت و توسعه دهندگان است چرا که طبق گفته های توسعه دهندگان،آن ها تواسنته اند میزان بار پردازشی CPU برای Rendering را به نصف کاهش دهند.
به گفته مایکروسافت، بخش قابل توحهی از پردازش CPU مربوط به دستور به GPU برای ترسیم خروجی به هدر می رود که این مقدار می تواند بین صد ها تا هزارات دستور پردازشی باشد و این مقدار در Project Scorpio به 11 دستور برای ترسیم و 9 دستور برای تغییر وضعیت کاهش پیدا کرده است.
همچنین مایکروسافت از AMD Detal Colour Compression (DCC) برای ذخیره بخشی از اطلاعات گرافیکی درون رم استفاده می کند که باعث ذخیره پهنای باند و حجم مصرفی حافظه می شود.

حافظه اصلی - RAM:
در ابتدا باید گفت که ESRAM درون کنسول به طور کامل حذف شده است.
مایکروسافت مدعی است که با توجه به پهنای باندی که حافظه کنسول در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، دیگر نیازی به ESRAM نیست.
حافظه 32 مگابایتی ESRAM اکنون به صورت یک حافظه مجازی و به صورت فیزیکی آدرس دهی می شود تا بازی های قدیمی ای که از آن استفاده می کنند، در اجرا با مشکل مواجه نشوند
حافظه اصلی کنسول از نوع GDDR5 می باشد و بر خلاف شایعات، کنسول از حافظه GDDR5X استفاده نمی کند.
در مجموع کنسول شامل 12 گیگابایت رم می شود که میان پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی مشترک بوده و با اینترفیس 384 بیتی پهنای باند 326GB/s را فراهم می آورند. حافظه ها در 12 کانال 32 بیتی کار می کنند و فرکانس کاری هر واحد 6.8Ghz می باشد. به عبارتی حافظه اصلی کنسول پهنای باند 1.6 برابری را نسبت به ESRAM کنسول Xbox One در اختیار سازندگان قرار می دهد. به گفته مایکروسافت، این پهنای باند، نیاز پدازنده گرافیکی را برای اجرای بازی ها با رزولوشن 4K به صورت Native به صورت کامل برطرف می سازد.
8 گیگابایت از حافظه در اختیار توسعه دهندگان است و 4 گیگابایت آن برای خود کنسول رزرو شده است، در مقایسه با Xbox One این کنسول 1 گیگابایت رم رزرو شده بیشتری دارد و مایکروسافت دلیل آن را اجرا کردن داشبورد و سیستم عامل بر روی رزولوشن 4K به صورت Native می داند.

هارد - HDD:
هارد کنسول، یک هارد 2.5 اینچی با ظرفیت 1 ترابایت می باشد که 50% پهنای باند بیشتری به نسبت هارد کنسول Xbox One دارد.
هارد کنسول در قسمتی قرار می گیرد که شامل لرزه گیر است.

سیستم صوتی:
Project Scorpio علاوه بر سخت افزاری پردازشی، در زمینه صوت نیز خود نمایی می کند.
پردازنده صوتی Xbox One به Project Scorpio کوچ کرده و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است.
پردازنده صوتی از صدای 7.1 کاناله پشتیبانی می کند و پشتیبانی از آخرین تکنولوژی Dolby با نام Dolby Atmos بزای گیمینگ و هدفون نیز به آن اضافه شده است. همچنین فرمت صوتی ابداعی توسط تیم هولولنز با نام HRTF نیز توسط پردازنده صوتی پشتیبانی می شود.

سیستم تهویه:
با توجه به فرکانس کاری پردازنده گرافیکی، کنسول نیاز به یک سیستم تهویه بسیار قوی برای خنک سازی دارد.
مدل سیستم تهویه، هیت سینک محفظه بخار است. این مدل تهویه در کارت گرافیک های High End همانند GTX 1080 و GTX 1080 Ti مورد استفاده قرار می گیرد.
در کنسول از شریان های لوله های مسی استفاده شده که درون آن ها خلاء بوده و محتوی آب مقطر می باشند. گرما جذب آب شده و بعد از تبخیر، آب به باله های هیت سینک می رود و در آنجا با از دست دادن گرما مجددا به آب مایع تبدیل می شود.
برای خنک سازی هیت سینک از یک فن با طراحی سفارشی که از طراحی فن گریز از مرکز اقتباس شده است، استفاده شده است.

سیستم تغذیه:
منبع تغذیه کنسول به صورت داخلی بوده و یک منبع تغذیه واحد (بدین معنی که هر دو ولتاژ 220 و 110 ولت را پشتیبانی می کند) با توان 245 وات برای کنسول تعبیه شده است.

درایو نوری:
درایو نوری کنسول، Ultra HD Blu-ray Drive می باشد.
این درایو از لحاظ ساختار در واقع همان درایو درون Xbox One S می باشد که تغییرات جزئی برای قرار گیری درون کنسول داشته است.

پورت های دستگاه:
در بخش پشتی دستگاه، چینش پورت ها همانند Xbox One S می باشد. دلیل چینش پورت ها همانند Xbox One S، مهاجرت راحت کاربرانی که در حال حاضر از Xbox One S استفاده می کنند و کابل های خود را بر اساس آن چینش کرده اند، به Project Scorpio می باشد.
فیش برق دستگاه از نوع figure-eigth می باشد (همانند فیش برق PS4)، پورت کینکت همانند Xbox One S در کنسول وجود ندارد و باید از آداپتور USB برای اتصال کینکت استفاده کرد، ورودی HDMI کماکان وجود دارد.
همچنین پورت خروجی HDMI 2.1 برای پشتیبانی از رزولوشن 4K با فریم ریت 60، قابلیت HDR و گستره طیف رنگ وسیع بر روی کنسول تعبیه شده است.

طراحی و ساخت کنسول:
طراحی نهایی کنسول که با نام ID شناخته می شود، در E3 به صورت نهایی نمایش پیدا می کند.
در طراحی کنسول از روش طراحی ماژولار استفاده شده است. همچنین تکنیک های تولید پیشرفته باعث شده اند تا بتوان از فضا، حداکثر استفاده را برد.
در ساخت کنسول، از روشی به نام Hovis Method استفاده شده است. در این روش مادربورد هر کنسول به صورت مجزا با توجه به پردازنده ای که بر روی آن قرار گرفته است به صورت دقیق کالبیره می شود تا حداکثر کارایی را فراهم آورد.
مایکروسافت برای رسیدن به کارایی حداکثری و تولید گرمای حداقلی، هر جیپ را به صورت دقیق ولتاژ دهی می کند.
به جای استفاده از یک پروفایل تنظیم برای برد همه قطعات، هر پردازنده بعد از تولید یک پروفایل مصرفی منحصر به فرد دارد که برد کنسول بر اساس آن تنظیم می شود.

پشتیبانی از نسل های پیشین:
Project Scorpio به صورت کامل از بازی های Xbox One, Xbox One S و Xbox 360 پشتیبانی می کند.
تمامی لوازم جانبی Xbox One نیز بر روی Project Scorpio پشتیبانی می شوند.

Project Scorpio در عمل:
به گفته مایکروسافت، هر بازی ای که با رزولوشن 900P به بالا بر روی کنسول Xbox One اجرا می شود، توانایی اجرا شدن به صورت 4K Native با HDR و طیف رنگ وسیع، بدون تاثیر بر فریم ریت، بر روی Project Scorpio را دارد.
استادیو Turn10، سازنده عنوان Forza Motosport در مدت 2 روز انجین Forza را بر روی Project Scorpio پورت کردند. عنوان Forza Motosport با تنظیمات گرافیکی ای مشابه Xbox One فقط با استفاده از بین 60 تا 70 درصد GPU، به صورت 4K Native با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه به صورت ثابت بر روی Project Scorpio به اجرا در آمد در حالی که این عنوان 90% پردازنده گرافیکی را بر روی Xbox One برای اجرا در رزولوشن 1080P استفاده می کند. با تغییر تنظیمات گرافیکی به بالاترین حد این مقدار به 88% رسید.

علاوه بر عناوین جدید، تمامی قدرت کنسول در اختیار عنوان قدیمی و بازی های Xbox 360 نیز هست تا این بازی ها نیز فریم دهی حداکثری و بدون screen tearing داشته باشند.
عناوینی همانند Doom, Halo 5,... که از رزولوشن متغییر استفاده می کنند، با بالاترین رزولوشن قابل احرا بر روی Project Scorpio به اجرا در می آیند.
تمامی بازی های Xbox One و Xbox 360 بر روی Project Scorpio اجرا می شوند با 16x AF (anisotropic filtering) به اجرا در می آیند.
لودینگ بازی های Xbox One و Xbox 360 سریع تر شده است و مقدار رم باقی مانده در زمان اجرای بازی ها به کش کردن IO های تکراری اختصتص میابد تا سرعت هرچه بیشتر را فراهم کند.

کنسول از AMD media block بهره می برد. بخش DVR آپدیت شده و اکنون قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K با کدک HEVC به همراه HDR را داراست. همچنین ویژگی ای با نام retroactive screen capture نیز به کنسول اضافه شده که با نمایش فریم به فریم فیلم گیم پلی ذخیره شده، امکان عکس گرفتن از بهترین صحنه را فراهم می آورد.

Project Scorpio قابلیت پشتیبانی از Freesync را نیز داراست و این کنسول از Freesync 2 پتشیبانی می کند تا با استفاده از آن، screen tearing در بازی ها به صفر برسد.
Project Scorpio در رزولوشن 1080P:
مایکروسافت اعلام کرده که فارق از رزولوشن صفحه نمایش، بهبود های Project Scorpio در تمامی رزولوشن ها در دسترس است حتی در رزولوشن 1080P.
در زمان اجرای بازی بر روی یک صفحه نمایش با رزولوشن 1080P، شما دو حالت را برای اجرا دارید که یکی باعث افزایش پرفورمنس بازی می شود و دیگری با supersample کردن تصویر 4k به 1080p (تمامی Texture ها به صورت 4k رندر شده و سپس supersample می شوند.) تصویری فوق العاده به نمایش می گذارد، و تصویر خروجی به صورتی است که انگار AA(anti-aliasing) حداکثری را داراست. این کار را خود کنسول انجام داده و نیازی به پیاده سازی از سمت توسعه دهنده نیست.

وجه تمایز Project Scorpio با PC:
مایکروسافت می گوید که کامپایلر سایه زن آن ها برای استفاده در Project Scorpio بسیار بهینه تر از نمونه مورد استفاده در PC است.
همچنین API آن ها برای دسترسی مستقیم به سخت افزار و گستره های مختص کنسول پردازنده های گرافیکی، باعث برتری یک سخت افزار ثابت می شود.
در نهایت نرم افزار بهینه سازی آن ها با نام PIX(Performance Investigator for Xbox)، ابزاری برای بهینه سازی بازی ها بر روی کنسول می باشد، بهینه سازی موردیست که با توجه به سخت افزارهای مختلف PC، به راحتی به دست نمی آید.

قیمت Project Scorpio:
قیمت این کنسول رسما اعلام نشده اما Digital Foundry قیمت آن را 499$ می داند.
 
آخرین ویرایش:

SAEED_TAJ

کاربر سایت
Sep 30, 2011
759
scorpio چیزی نزدیک به 50 درصد قویتر از pro ـه
و بازی هایی که اجرا میکنه به صورت 4k native هستش اصلا با pro مقایسش نکن
پس داداش مشخص شد اصلا تا حالا پرو رو از نزدیک ندیدی و احتمالا نسخه اختصاصی اسکورپیو رو مایکروسافت برات فرستاده و الان داری بازی میکنی که داری اینقدر راحت مقایسه میکنی.
خداییش این ۵۰ درصد قویترو از کجا آوردی؟

Sent from my SM-A710F using Tapatalk
 

Dlforshot2

کاربر سایت
Sep 15, 2014
599
پس داداش مشخص شد اصلا تا حالا پرو رو از نزدیک ندیدی و احتمالا نسخه اختصاصی اسکورپیو رو مایکروسافت برات فرستاده و الان داری بازی میکنی که داری اینقدر راحت مقایسه میکنی.
خداییش این ۵۰ درصد قویترو از کجا آوردی؟

Sent from my SM-A710F using Tapatalk

لازم به دیدنش نیست با توجه به مشخصات 2 تا کنسول دارم نظرم میدم

پس خیلی جالب شد..دوستان خودشون کارشناس فنی شدن و میان بین دو تا کنسولی که اصلا چشمشونم بهش نخورده قضاوت میکنن..شما یه سایت معتبر لینک بده که گفته باشه اسکورپیو ۵۰ درصد از پرو قویتره.

Sent from my SM-A710F using Tapatalk
در حال حاضر مشخصات فنی 2 تا کنسول رو ما میدونیم و این چیزی که من میگم قدرت خام دوتا کنسوله
scorpio =6tf
ps4 pro =4.2tf

اسکورپیو چیزی بین 42% -45% قویتره ولی با توجه به معماری جدیدش بر پایه dx 12 شاید تو بازی ها بیشتر هم نشون بده
 
آخرین ویرایش:

SAEED_TAJ

کاربر سایت
Sep 30, 2011
759
لازم به دیدنش نیست با توجه به مشخصات 2 تا کنسول دارم نظرم میدم
پس خیلی جالب شد..دوستان خودشون کارشناس فنی شدن و میان بین دو تا کنسولی که اصلا چشمشونم بهش نخورده قضاوت میکنن..شما یه سایت معتبر لینک بده که گفته باشه اسکورپیو ۵۰ درصد از پرو قویتره.

Sent from my SM-A710F using Tapatalk
 

R3D_R4N9ER

کاربر سایت
Aug 11, 2014
791
نام
امیرحسین
پس خیلی جالب شد..دوستان خودشون کارشناس فنی شدن و میان بین دو تا کنسولی که اصلا چشمشونم بهش نخورده قضاوت میکنن..شما یه سایت معتبر لینک بده که گفته باشه اسکورپیو ۵۰ درصد از پرو قویتره.

Sent from my SM-A710F using Tapatalk
اکس باکس اسکورپیو دقیقا 44.9% از پی اس 4 پرو قوی تره.
در چارت زیر اسکورپیو 6 ترافلاپس قدرت داره و پرو 4.14 ترافلاپس که اختلافش شون 44.9% ه.
 

Attachments

  • IMG_9855.PNG
    IMG_9855.PNG
    173.9 KB · مشاهده: 33

SAEED_TAJ

کاربر سایت
Sep 30, 2011
759
اکس باکس اسکورپیو دقیقا 44.9% از پی اس 4 پرو قوی تره.
در چارت زیر اسکورپیو 6 ترافلاپس قدرت داره و پرو 4.14 ترافلاپس که اختلافش شون 44.9% ه.
داداش متاسفانه ریاضیت مشکل داره..طبق همین جدولم حدود ۳۰ درصد قویتره..۴۵ درصدو از کجا آوردی؟میشه فرمول محاسبشو بگی.شاید علم ریاضی جدیدن عوض شده

Sent from my SM-A710F using Tapatalk
 

SAEED_TAJ

کاربر سایت
Sep 30, 2011
759
لازم به دیدنش نیست با توجه به مشخصات 2 تا کنسول دارم نظرم میدم


در حال حاضر مشخصات فنی 2 تا کنسول رو ما میدونیم و این چیزی که من میگم قدرت خام دوتا کنسوله
scorpio =6tf
ps4 pro =4.2tf

اسکورپیو چیزی بین 42% -45% قویتره ولی با توجه به معماری جدیدش بر پایه dx 12 شاید تو بازی ها بیشتر هم نشون بده
دوست عزیز طبق همین اعدادم میشه ۳۰ درصد..
میشه فرمولی که باهاش محاسبه کردی و به ۴۵ درصد رسیدی رو فرمایش کنی؟

Sent from my SM-A710F using Tapatalk
 

R3D_R4N9ER

کاربر سایت
Aug 11, 2014
791
نام
امیرحسین
داداش متاسفانه ریاضیت مشکل داره..طبق همین جدولم حدود ۳۰ درصد قویتره..۴۵ درصدو از کجا آوردی؟میشه فرمول محاسبشو بگی.شاید علم ریاضی جدیدن عوض شده

Sent from my SM-A710F using Tapatalk
ریاضی چهارم دبستان.
یه چارت بکش،4.14 ترافلاپس رو برابر 100% بگیر،حالا حساب کن 6 ترافلاپس میشه چند درصد که میشه 144.9%،حالا 100% رو 144.9% کم کن میشه 44.9% .
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
پس داداش مشخص شد اصلا تا حالا پرو رو از نزدیک ندیدی و احتمالا نسخه اختصاصی اسکورپیو رو مایکروسافت برات فرستاده و الان داری بازی میکنی که داری اینقدر راحت مقایسه میکنی.
خداییش این ۵۰ درصد قویترو از کجا آوردی؟

Sent from my SM-A710F using Tapatalk

کلا کنسول عجیب غریب و فضایی پرو رو فقط شما دیدی، بقیه همه اینجا از پشت کوه اومدن !

قشنگ یه سری پست ها رو به مرغ پخته بگی خندش میگیره !
 

SAEED_TAJ

کاربر سایت
Sep 30, 2011
759
ریاضی چهارم دبستان.
یه چارت بکش،4.14 ترافلاپس رو برابر 100% بگیر،حالا حساب کن 6 ترافلاپس میشه چند درصد که میشه 144.9%،حالا 100% رو 144.9% کم کن میشه 44.9% .
داداش داری ریاضی رو کلا عوض میکنی...
طبق قانون محاسبه در درس آمار و مدلسازی که اگه گذرونده باشی باید بگی ۶ ترا میشه ۱۰۰ درصد ..۴.۲ میشه چقدر؟یه طرفین وسطین کن عددش به دست میاد.نیاز به چارت نیست
خودت حساب کن ببین چقدر به دست میاد..


Sent from my SM-A710F using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: PEDRAMGOLCHIN

SAEED_TAJ

کاربر سایت
Sep 30, 2011
759
کلا کنسول عجیب غریب و فضایی پرو رو فقط شما دیدی، بقیه همه اینجا از پشت کوه اومدن !

قشنگ یه سری پست ها رو به مرغ پخته بگی خندش میگیره !
واقعا..مخصوصن ریاضی و محاسبات بعضی از دوستانو حتمن به مرغ زنده نشون بده تا برات بندری بزنه.
هنوز چشمشون به پرو نیفتاده میان نظر میدن.جالبه

Sent from my SM-A710F using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: PEDRAMGOLCHIN

Spartan AR

کاربر سایت
Jun 10, 2013
401
نام
علی
برادر CPU اسکورپیو همون جگوار دربو داغون هست و بنا به گفته خود مایکروسافت 30% از CPU وان قویتره. فریم ریت 60 بشدت CPU Demanding هست. شما دوتا اسکورپیو هم که به هم بچسبونی باز نمیتونی بازی های روز رو 1080p 60fps بازی کنی چه برسه به 4K 60 و اصلا سوای ازین خود مایکروسافت داره میگه هیچ تفاوتی بین فریم بازی ها روی وان و اسکورپیو نیست.

الکی انتظار خودتون رو در حد GTX Titan Xp با یک i7-7700k بالا نبرید که بعد که کنسول اومد فیل بشید :)
لول مگه من گفتم همه بازيا رو 4k/60 مياره
گفتم خيلي زور بزنه بازي هاي فرست پارتي كه روي وان 1080/30 بودن رو با كلي بهينه سازي شايد 4k/60 اجرا كنه
شما هم كه ماشالله از مهندسين مايكروسافت بيشتر ميفمي
،پس ١ سال ديگه نبايد انتظار داشته باشيم كلا هيچ بازي 4k اجرا شه رو اسكورپيو
در مورد اون صحبت هم كه بازي هاي روز رو1080/60 هم نميتونه اجرا كنه اسكورپيو حرفي ندارم،به كشورم افتخار ميكنم كه همچين مردمان با سوادي دارم كه طرف سوادش از جادوگرهاي مايكروسافت بيشتره
#Iran
Sent from my iPhone using Tapatalk
 
آخرین ویرایش:

R3D_R4N9ER

کاربر سایت
Aug 11, 2014
791
نام
امیرحسین
نمی دونم پستم پاک شد از تو تاپیک یا چی شد (آپدیت:ناظم محترم پیام دادن و دلیل پاک شدن پست رو گفتن).
ولی دوباره میگم.
@SAEED_TAJ
اون اختلافی که شما حساب کردی که میشه 31%،اختلاف درصدی دو عدد نیست این نشون میده که 4.14 69% ه 6 ه.اخلاف درصدی دو عدد رو اینجوری حساب نمیکنن،عدد کوچیک تر رو از بزرگتر کم میکنی اختلاف رو به عدد کوچیک تر تقسیم میکنی عدد حاصل رو ضرب 100 میکنی.
با نوعی که تو حساب میکنی اختلاف عدد 5 با 10 میشه 50% ولی اختلاف درصدی شون 100% ه.
@HalfLife G
بجای مزه پرونی نحوه ی محاسبه ی اون 30% ات رو بگو استاد.
 
آخرین ویرایش:

reydge

کاربر سایت
Feb 19, 2012
1,011
نام
محمد
حساب کردنتون فوق العادست @-)#-o
بگذریم بر طبق این چند صفحه گفت و گو دو حالت پیش میاد
1.اگر پرو می تونه 4k بده خوب اسکورپیو که قوی تره هم میتونه 4k بده
2.اگر اسکورپیو نتونه 4k بده پرو هم نمی تونه اینکارو انجام بده با توجه به ضعیفتر بودن
دوستان لطف کنن موضع خودشونو مشخص کنن:>
 
  • Like
Reactions: need to fight

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر