همه چیز در مورد Project Scorpio [اطلاعات کامل در پست اول]

Donger Reborn

کاربر سایت
014_xbox-project-scorpio-logo.jpg

در کنفرانس E3 2016، مایکروسافت از جدیدترین عضو خانواده Xbox، با نام فنی Project Scorpio رونمایی کرد.

به گفته مایکروسافت، این کنسول قویترین کنسول ساخته شده در تاریخ بوده و قرار است به هنگام تعطیلات آخر سال 2017 عرضه شود. مایکروسافت با این کنسول قول گیمینگ با کیفیت 4K و تجربه گرافیکی بالا در واقعیت مجازی، بدون قربانی کردن کیفیت اجرایی بازی‌ها را داده است.

هر سه کنسول Xbox One ،Xbox One S و Project Scorpio همگی با یکدیگر تطبیق داشته و تمامی بازی‌ها و وسایل جانبی کنسول Xbox One بر روی هر سه محصول قابل استفاده خواهند بود.

در تاریخ 6/4/2017، دیجیتال فاندری وابسته به یوروگیمر، به صورت رسمی از مشخصات سخت افزاری Project Scorpio پرده برداری کرد

مشخصات کلی سخت افزار:
مشخصات کلی سخت افزاری کنسول به صورت زیر است:

SoC اصلی کنسول که شامل پردازنده اصلی و پردازه گرافیکی می شود، همانند قبل با همکاری AMD طراحی شده و توسط TSMC با معماری 16nm FinFET ساخته می شود و شامل 7 میلیارد ترانزیستور و 40 واحد پردازشی سفارشی سازی شده از نوع Radeon می باشد

از این SoC با عنوان Scorpio Engine یاد می شود.
اندازه سطح این SoC، برابر 360 میلی متر مربع است.

پردازنده اصلی - CPU:
بر خلاف شایعات، این کنسول از معماری پردازنده های Ryzen استفاده نکرده و کماکان از معماری Jaguar که در کنسول های Xbox One,Xbox One S,PS4, PS4 Slim و PS4 Pro استفاده می شود، استفاده می کند. البته با توجه به بازه زمانی، از همان ابتدا بعید به نظر می رسید که پردازنده های Ryzen آماده قرار گیری درون Project Scorpio باشند.
مایکروسافت معتقد است که استفاده نکردن از Ryzen نگرانی ای برای آن ها نبوده و آن ها به هرچه که که در پردازنده Project Scorpio می خواستند، با سفارشی کردن پردازنده رسیده اند.
پردازنده به طور کامل توسط مایکروسافت سفارشی سازی شده و دارای 8 هسته پردازشی می باشد که با فرکانس 2.3Ghz کار می کنند.
در واقع پردازنده کنسول، نسخه Upclock شده پردازنده Xbox One می باشد.
هشت هسته پردازشی در دو کلاستر به همراه 4 مگابایت کش لایه 2 قرار دارند تا در کنار کارایی حداکثری، کنسول جدید به طور کامل از نسل قبلی خود یعنی Xbox One و Xbox One S پشتیبانی کند.
پردازنده خود وظایف اصلی را به عهده دارد و پردازش های متفرقه بر عهده پردازنده های جانبی می باشد که درون SoC تعبیه شده اند.
در نهایت پردازنده مورد استفاده، 31% سریعتر از پردازنده Xbox One عمل می کند و به لطف سفازشی سازی، تاخیر آن نیز کمتر شده است.

پردازنده گرافیکی - GPU:
پردازنده گرافیکی، 40 واحد محاسباتی Radeon می باشد که سفارشی سازی شده اند و این پردازنده گرافیکی با فرکانس کاری 1172Mhz کار می کند. فرکانس کاری این پردازنده گرافیکی فقط 94Mhz از بالاترین فرکانس کاری پردازنده گرافیکی RX480 کمتر است در حالی که RX480 تعداد 36 واحد پردازشی دارد.
پردازنده گرافیکی توان پردازشی 6 ترافلاپ را داراست که 4.6 برابر کنسول Xbox One می باشد.
مایکروسافت می گوید که در Project Scorpio به Direct3D 12 مهاجرت و این مهاجرت باعث ارتباط فوق العاده بهینه بین بازی و پردازنده گرافیکی می شود. از دیدگاه مایکروسافت استفاده از D3D12 یک برد بزرگ برای هر دو مایکروسافت و توسعه دهندگان است چرا که طبق گفته های توسعه دهندگان،آن ها تواسنته اند میزان بار پردازشی CPU برای Rendering را به نصف کاهش دهند.
به گفته مایکروسافت، بخش قابل توحهی از پردازش CPU مربوط به دستور به GPU برای ترسیم خروجی به هدر می رود که این مقدار می تواند بین صد ها تا هزارات دستور پردازشی باشد و این مقدار در Project Scorpio به 11 دستور برای ترسیم و 9 دستور برای تغییر وضعیت کاهش پیدا کرده است.
همچنین مایکروسافت از AMD Detal Colour Compression (DCC) برای ذخیره بخشی از اطلاعات گرافیکی درون رم استفاده می کند که باعث ذخیره پهنای باند و حجم مصرفی حافظه می شود.

حافظه اصلی - RAM:
در ابتدا باید گفت که ESRAM درون کنسول به طور کامل حذف شده است.
مایکروسافت مدعی است که با توجه به پهنای باندی که حافظه کنسول در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، دیگر نیازی به ESRAM نیست.
حافظه 32 مگابایتی ESRAM اکنون به صورت یک حافظه مجازی و به صورت فیزیکی آدرس دهی می شود تا بازی های قدیمی ای که از آن استفاده می کنند، در اجرا با مشکل مواجه نشوند
حافظه اصلی کنسول از نوع GDDR5 می باشد و بر خلاف شایعات، کنسول از حافظه GDDR5X استفاده نمی کند.
در مجموع کنسول شامل 12 گیگابایت رم می شود که میان پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی مشترک بوده و با اینترفیس 384 بیتی پهنای باند 326GB/s را فراهم می آورند. حافظه ها در 12 کانال 32 بیتی کار می کنند و فرکانس کاری هر واحد 6.8Ghz می باشد. به عبارتی حافظه اصلی کنسول پهنای باند 1.6 برابری را نسبت به ESRAM کنسول Xbox One در اختیار سازندگان قرار می دهد. به گفته مایکروسافت، این پهنای باند، نیاز پدازنده گرافیکی را برای اجرای بازی ها با رزولوشن 4K به صورت Native به صورت کامل برطرف می سازد.
8 گیگابایت از حافظه در اختیار توسعه دهندگان است و 4 گیگابایت آن برای خود کنسول رزرو شده است، در مقایسه با Xbox One این کنسول 1 گیگابایت رم رزرو شده بیشتری دارد و مایکروسافت دلیل آن را اجرا کردن داشبورد و سیستم عامل بر روی رزولوشن 4K به صورت Native می داند.

هارد - HDD:
هارد کنسول، یک هارد 2.5 اینچی با ظرفیت 1 ترابایت می باشد که 50% پهنای باند بیشتری به نسبت هارد کنسول Xbox One دارد.
هارد کنسول در قسمتی قرار می گیرد که شامل لرزه گیر است.

سیستم صوتی:
Project Scorpio علاوه بر سخت افزاری پردازشی، در زمینه صوت نیز خود نمایی می کند.
پردازنده صوتی Xbox One به Project Scorpio کوچ کرده و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است.
پردازنده صوتی از صدای 7.1 کاناله پشتیبانی می کند و پشتیبانی از آخرین تکنولوژی Dolby با نام Dolby Atmos بزای گیمینگ و هدفون نیز به آن اضافه شده است. همچنین فرمت صوتی ابداعی توسط تیم هولولنز با نام HRTF نیز توسط پردازنده صوتی پشتیبانی می شود.

سیستم تهویه:
با توجه به فرکانس کاری پردازنده گرافیکی، کنسول نیاز به یک سیستم تهویه بسیار قوی برای خنک سازی دارد.
مدل سیستم تهویه، هیت سینک محفظه بخار است. این مدل تهویه در کارت گرافیک های High End همانند GTX 1080 و GTX 1080 Ti مورد استفاده قرار می گیرد.
در کنسول از شریان های لوله های مسی استفاده شده که درون آن ها خلاء بوده و محتوی آب مقطر می باشند. گرما جذب آب شده و بعد از تبخیر، آب به باله های هیت سینک می رود و در آنجا با از دست دادن گرما مجددا به آب مایع تبدیل می شود.
برای خنک سازی هیت سینک از یک فن با طراحی سفارشی که از طراحی فن گریز از مرکز اقتباس شده است، استفاده شده است.

سیستم تغذیه:
منبع تغذیه کنسول به صورت داخلی بوده و یک منبع تغذیه واحد (بدین معنی که هر دو ولتاژ 220 و 110 ولت را پشتیبانی می کند) با توان 245 وات برای کنسول تعبیه شده است.

درایو نوری:
درایو نوری کنسول، Ultra HD Blu-ray Drive می باشد.
این درایو از لحاظ ساختار در واقع همان درایو درون Xbox One S می باشد که تغییرات جزئی برای قرار گیری درون کنسول داشته است.

پورت های دستگاه:
در بخش پشتی دستگاه، چینش پورت ها همانند Xbox One S می باشد. دلیل چینش پورت ها همانند Xbox One S، مهاجرت راحت کاربرانی که در حال حاضر از Xbox One S استفاده می کنند و کابل های خود را بر اساس آن چینش کرده اند، به Project Scorpio می باشد.
فیش برق دستگاه از نوع figure-eigth می باشد (همانند فیش برق PS4)، پورت کینکت همانند Xbox One S در کنسول وجود ندارد و باید از آداپتور USB برای اتصال کینکت استفاده کرد، ورودی HDMI کماکان وجود دارد.
همچنین پورت خروجی HDMI 2.1 برای پشتیبانی از رزولوشن 4K با فریم ریت 60، قابلیت HDR و گستره طیف رنگ وسیع بر روی کنسول تعبیه شده است.

طراحی و ساخت کنسول:
طراحی نهایی کنسول که با نام ID شناخته می شود، در E3 به صورت نهایی نمایش پیدا می کند.
در طراحی کنسول از روش طراحی ماژولار استفاده شده است. همچنین تکنیک های تولید پیشرفته باعث شده اند تا بتوان از فضا، حداکثر استفاده را برد.
در ساخت کنسول، از روشی به نام Hovis Method استفاده شده است. در این روش مادربورد هر کنسول به صورت مجزا با توجه به پردازنده ای که بر روی آن قرار گرفته است به صورت دقیق کالبیره می شود تا حداکثر کارایی را فراهم آورد.
مایکروسافت برای رسیدن به کارایی حداکثری و تولید گرمای حداقلی، هر جیپ را به صورت دقیق ولتاژ دهی می کند.
به جای استفاده از یک پروفایل تنظیم برای برد همه قطعات، هر پردازنده بعد از تولید یک پروفایل مصرفی منحصر به فرد دارد که برد کنسول بر اساس آن تنظیم می شود.

پشتیبانی از نسل های پیشین:
Project Scorpio به صورت کامل از بازی های Xbox One, Xbox One S و Xbox 360 پشتیبانی می کند.
تمامی لوازم جانبی Xbox One نیز بر روی Project Scorpio پشتیبانی می شوند.

Project Scorpio در عمل:
به گفته مایکروسافت، هر بازی ای که با رزولوشن 900P به بالا بر روی کنسول Xbox One اجرا می شود، توانایی اجرا شدن به صورت 4K Native با HDR و طیف رنگ وسیع، بدون تاثیر بر فریم ریت، بر روی Project Scorpio را دارد.
استادیو Turn10، سازنده عنوان Forza Motosport در مدت 2 روز انجین Forza را بر روی Project Scorpio پورت کردند. عنوان Forza Motosport با تنظیمات گرافیکی ای مشابه Xbox One فقط با استفاده از بین 60 تا 70 درصد GPU، به صورت 4K Native با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه به صورت ثابت بر روی Project Scorpio به اجرا در آمد در حالی که این عنوان 90% پردازنده گرافیکی را بر روی Xbox One برای اجرا در رزولوشن 1080P استفاده می کند. با تغییر تنظیمات گرافیکی به بالاترین حد این مقدار به 88% رسید.

علاوه بر عناوین جدید، تمامی قدرت کنسول در اختیار عنوان قدیمی و بازی های Xbox 360 نیز هست تا این بازی ها نیز فریم دهی حداکثری و بدون screen tearing داشته باشند.
عناوینی همانند Doom, Halo 5,... که از رزولوشن متغییر استفاده می کنند، با بالاترین رزولوشن قابل احرا بر روی Project Scorpio به اجرا در می آیند.
تمامی بازی های Xbox One و Xbox 360 بر روی Project Scorpio اجرا می شوند با 16x AF (anisotropic filtering) به اجرا در می آیند.
لودینگ بازی های Xbox One و Xbox 360 سریع تر شده است و مقدار رم باقی مانده در زمان اجرای بازی ها به کش کردن IO های تکراری اختصتص میابد تا سرعت هرچه بیشتر را فراهم کند.

کنسول از AMD media block بهره می برد. بخش DVR آپدیت شده و اکنون قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K با کدک HEVC به همراه HDR را داراست. همچنین ویژگی ای با نام retroactive screen capture نیز به کنسول اضافه شده که با نمایش فریم به فریم فیلم گیم پلی ذخیره شده، امکان عکس گرفتن از بهترین صحنه را فراهم می آورد.

Project Scorpio قابلیت پشتیبانی از Freesync را نیز داراست و این کنسول از Freesync 2 پتشیبانی می کند تا با استفاده از آن، screen tearing در بازی ها به صفر برسد.
Project Scorpio در رزولوشن 1080P:
مایکروسافت اعلام کرده که فارق از رزولوشن صفحه نمایش، بهبود های Project Scorpio در تمامی رزولوشن ها در دسترس است حتی در رزولوشن 1080P.
در زمان اجرای بازی بر روی یک صفحه نمایش با رزولوشن 1080P، شما دو حالت را برای اجرا دارید که یکی باعث افزایش پرفورمنس بازی می شود و دیگری با supersample کردن تصویر 4k به 1080p (تمامی Texture ها به صورت 4k رندر شده و سپس supersample می شوند.) تصویری فوق العاده به نمایش می گذارد، و تصویر خروجی به صورتی است که انگار AA(anti-aliasing) حداکثری را داراست. این کار را خود کنسول انجام داده و نیازی به پیاده سازی از سمت توسعه دهنده نیست.

وجه تمایز Project Scorpio با PC:
مایکروسافت می گوید که کامپایلر سایه زن آن ها برای استفاده در Project Scorpio بسیار بهینه تر از نمونه مورد استفاده در PC است.
همچنین API آن ها برای دسترسی مستقیم به سخت افزار و گستره های مختص کنسول پردازنده های گرافیکی، باعث برتری یک سخت افزار ثابت می شود.
در نهایت نرم افزار بهینه سازی آن ها با نام PIX(Performance Investigator for Xbox)، ابزاری برای بهینه سازی بازی ها بر روی کنسول می باشد، بهینه سازی موردیست که با توجه به سخت افزارهای مختلف PC، به راحتی به دست نمی آید.

قیمت Project Scorpio:
قیمت این کنسول رسما اعلام نشده اما Digital Foundry قیمت آن را 499$ می داند.
 
آخرین ویرایش:
جواب هر دو دوست عزیز رو همینجا میدم
مقابل فهمیدن مقاومت میکنید، هرچقدر هم منبع و مدرک بیارم همیش آش و همین کاسه، بنده همه چیو نشون دادم دیگه فهمیدنشون با خودتون، بحث سلیقه و اینا هم نیس، بحث فنی هست که در سه پست توضیح دادم با مدارک کامل (درحالی که شما فقط از خودتون حرف میزنید و هیچ مدرکی برای حرفاتون ندارین)، بحث رو هم ادامه نمیدم.

و در ضمن، بله نشون دادم (داخل پارانتز اسم گیم رو اوردم)

ioo_caprrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrture.png
خدارا صدهزار مرتبه شکر که بحث رو ادامه نمیدی اگرچه شک دارم به حرفت
کل منظور جنابعالی تو این بحثا نه بالا بردن اطلاعات فنی کسی هست نه چیز دیگه فقط اینه که بگی pc خوبه و کنسول آشغال..
این رویه رو هم چندساله داری ادامه میدی بدون اینکه بدونی حتی کسی ذره ای به حرفات اهمیتی نمیده...
یه دوستی بالاتر یه نکته خیلی قشنگی رو اشاره کرد
الان دیگه هممون بزرگ شدیم دیگه زشته به اسباب بازیهای هم حسودی کنیم،هرکی عقل داره و هرچی بیشتر بهش حال بده رو میخره، دوران توجیه کردن یه مطلب و متعاقد کردن بقیه به اینکه من درست فکر میکنم و بقیه اشتباه هم گذشته عموجون..
هرکی با هر دیوایسی داره حال کنه و دیگه هم واقعا این بحثارو بذاریم کنار ..
بخدا اگه تو فروم های خارجی این جو اینجا وجود داشته باشه
 
خدارا صدهزار مرتبه شکر که بحث رو ادامه نمیدی اگرچه شک دارم به حرفت
کل منظور جنابعالی تو این بحثا نه بالا بردن اطلاعات فنی کسی هست نه چیز دیگه فقط اینه که بگی pc خوبه و کنسول آشغال..
این رویه رو هم چندساله داری ادامه میدی بدون اینکه بدونی حتی کسی ذره ای به حرفات اهمیتی نمیده...
یه دوستی بالاتر یه نکته خیلی قشنگی رو اشاره کرد
الان دیگه هممون بزرگ شدیم دیگه زشته به اسباب بازیهای هم حسودی کنیم،هرکی عقل داره و هرچی بیشتر بهش حال بده رو میخره، دوران توجیه کردن یه مطلب و متعاقد کردن بقیه به اینکه من درست فکر میکنم و بقیه اشتباه هم گذشته عموجون..
هرکی با هر دیوایسی داره حال کنه و دیگه هم واقعا این بحثارو بذاریم کنار ..
بخدا اگه تو فروم های خارجی این جو اینجا وجود داشته باشه
پس حتما تو فرومای خارجی فعال نیستین:
Gamespot
Neogaf
Neogaf
فروم جای بحثِ، اطلاعات غلط بدی جوابتو میدن، نیازی به تهمت زدن و این حرفا هم نیست، به جای این small talk ها و "حرف تو دهن بقیه گذاشتن " ها، کمی فکر کنید و به بحثا پاسخ بدید.
 
خب امروز هم فرصت شد که یه کامنت کوتاه در این مورد بدم. خیلی خوب شد که صبر کردم و نه XBOX One خریدم نه PS4 Pro :دی توی E3 که درباره اسکوپیو صحبت شد تصمیم گرفتم تا قطی شدن مشخصات و قیمت این کنسول دست نگه دارم و هیچکدوم رو نخرم. عملا Pro هیچ جذابیتی برام نداشت چون از همین کیفیتی که رو 4 معمولی دارم راضی هستم.

به نظر من اگر مایکروسافت یه قیمت مناسب برای این کنسول بده، خیلی افرادی مثل من که برای خرید کنسول میان نسلی دست نگه داشته بودند حتما این کنسول رو تهیه میکنند و عملا یه سری بازیها رو از این به بعد روی این کنسول انجام میدن. کاری هم نداریم تلویزیون 4k داریم یا نه :دی مهم اینه که توی همون fhd هم کیفیت بصری خوبی تحویل میگیریم؛ ولی قیمت اون فاکتور خیلی مهمی هست.

به هر حال بر اساس اطلاعات منتشر شده، کنسول اسکورپیو قویترین کنسول نسل حاضر هست و به نظر میرسه مایکروسافت از اشتباهات و مشکلات کنسول One درس گرفته باشه و این موضوع باعث بشه هم توی این نسل بهتر رقابت کنه و هم در نسل بعد یه کنسول در حد و اندازه 360 ارائه بده :دی
 
این بحث PC VS Console در مورد قیمت و اینا از بیهوده ترین بحث های انجمن بوده که سال ها صورت گرفته و هیچ وقت نتیجه ای هم نداشته.
اگر قیمت PC از کنسول ها مقرون به صرفه تر بود، الآن مدت ها بود فاتحه کنسول ها رو حونده بودن.

لیکن! نقطه قوت PC در امکانات جنبی اون (مثل Modding) و کیفیت اجرایی بالاتر (برای مرفهان جامعه) است که این موارد همیشه وجود داره.

حالا با معرفی هر کنسول جدید این فاصله کیفیت اجرایی با PC به حداقل یا مثلاً صفر می رسه و با گذشت زمان و پیشرفت سخت افزار زیاد میشه و این داستان

سال هاست داره تکرار میشه:دی

اولا این نسل اهمیتش خیلی بیشتر از میزان فروشه ... و مهمترین چیز تو این نسل جذب کاربر بیشتره که میتونه اینده کمپانی رو تو این صنعت تضمین کنه .

نکته دوم اینه که مایکرو سهمش از بازار PC کجا رفت اونوقت ؟؟؟ قائدتا این چارت در امد فقط فروش سخت افزار نیست ... تازه سخت افزار سودی نداره برای شرکت ها و یه فکته ...در امد اصلی روی نرم افزاره ...
سال 2016 هم سونی با اینکه بازی های خوبی عرضه کرد ...ولی بازی های پر فروشی نبودن . به جز انچارتد 4
این تفاوت فروش تو سال 2017 -2018 جالب میشه

دقیق خاطرم نیست، اما شما زیاد به فروش بازی ها روی PC اعتقاد نداشتین. البته ممکنه در اشتباه باشم و فرد دیگه ای توی ذهنم باشه.
بنابراین مایکروسافت نباید پول چندانی از PC در بیاره:دی
البته واقعاً هم فکر نمی کنم درآمد اونا از PC گیمینگ رقم خاصی باشه:دی
 
این مقاله جدید DF خیلی جالبه حتما بخونید دوستان
Forza Motorsport on Scorpio: the full story
و صحبت اخرش هم کاملا درسته :
It's only one game engine of course - and one of the best in business, no less - with all the benefits of a first party focus. In terms of a better look at how Scorpio will handle a breadth of software, we'll need to see more games - third party titles in particular. But at this very early stage, I asked for an authentic real-time demonstration that shows what the Scorpio hardware can potentially deliver and Microsoft didn't falter. And going forward, it sets up an extraordinarily high level of expectation for E3 - just two months ahead of us. The hardware credentials are clearly impressive, but as always, it's the games that count
بسیار هایپ هستم که ترد پارتی هارو روش ببینم و همینطور انحصاری های جدید...
کم کم باید تاپیک E3 2017 رو باز کنن :دی
 
این بحث PC VS Console در مورد قیمت و اینا از بیهوده ترین بحث های انجمن بوده که سال ها صورت گرفته و هیچ وقت نتیجه ای هم نداشته.
اگر قیمت PC از کنسول ها مقرون به صرفه تر بود، الآن مدت ها بود فاتحه کنسول ها رو حونده بودن.

لیکن! نقطه قوت PC در امکانات جنبی اون (مثل Modding) و کیفیت اجرایی بالاتر (برای مرفهان جامعه) است که این موارد همیشه وجود داره.

حالا با معرفی هر کنسول جدید این فاصله کیفیت اجرایی با PC به حداقل یا مثلاً صفر می رسه و با گذشت زمان و پیشرفت سخت افزار زیاد میشه و این داستان

سال هاست داره تکرار میشه:D



دقیق خاطرم نیست، اما شما زیاد به فروش بازی ها روی PC اعتقاد نداشتین. البته ممکنه در اشتباه باشم و فرد دیگه ای توی ذهنم باشه.
بنابراین مایکروسافت نباید پول چندانی از PC در بیاره:D
البته واقعاً هم فکر نمی کنم درآمد اونا از PC گیمینگ رقم خاصی باشه:D

وای خدایا الحق که هر کاریت کنن مستکبری ... یعنی خداییش پست ها رو فقط با پیش فرض خودتون میخونید و برداشت خودتون رو میکنید؟؟؟ ... پست های اون بحث موجوده میتونی بری یه بار دیگه بدون عینک پیش فرضت بخونی ببینی بحث سر چی بود . یعنی یه کاری میکنین ادم نتونه یه ثانیه بیاد فروم فقط مطالب رو بخونه و بره .
اگه بگم نیمه بالایی پستت رو زدی که به توجیحی برای نیمه پایینی پستت باشه ، اشتباه تصور کردم ؟؟؟؟
 
وای خدایا الحق که هر کاریت کنن مستکبری ... یعنی خداییش پست ها رو فقط با پیش فرض خودتون میخونید و برداشت خودتون رو میکنید؟؟؟ ... پست های اون بحث موجوده میتونی بری یه بار دیگه بدون عینک پیش فرضت بخونی ببینی بحث سر چی بود . یعنی یه کاری میکنین ادم نتونه یه ثانیه بیاد فروم فقط مطالب رو بخونه و بره .
اگه بگم نیمه بالایی پستت رو زدی که به توجیحی برای نیمه پایینی پستت باشه ، اشتباه تصور کردم ؟؟؟؟
اگر بگم اشتباه تصور کردی، خللی به تصوراتت وارد میشه؟

اون قسمت اول نظرم در مورد یه مساله بود، و قسمت دوم، مرضم در مورد یه مساله دیگه:دی
 
اولا این نسل اهمیتش خیلی بیشتر از میزان فروشه ... و مهمترین چیز تو این نسل جذب کاربر بیشتره که میتونه اینده کمپانی رو تو این صنعت تضمین کنه .

نکته دوم اینه که مایکرو سهمش از بازار PC کجا رفت اونوقت ؟؟؟ قائدتا این چارت در امد فقط فروش سخت افزار نیست ... تازه سخت افزار سودی نداره برای شرکت ها و یه فکته ...در امد اصلی روی نرم افزاره ...
سال 2016 هم سونی با اینکه بازی های خوبی عرضه کرد ...ولی بازی های پر فروشی نبودن . به جز انچارتد 4
این تفاوت فروش تو سال 2017 -2018 جالب میشه

فروش نرم افزاری ویندوز استور ( بخش گیم ) که خیلی بخش مهمی از درامد کل Xbox رو به نظرم تشکیل نمیده . تو گف یک حساب کتاب سرانگشتی کرده بودند براساس پلیرهای لیدربرد نزدیک 200 هزار نفر نسخه PC فورزا هوریزون 3 رو گرفته بودند که جزه پرفروشترین بازی استور محسوب میشه !
( درامد سال 2015 جفت کمپانی تو بخش گیمینگ برابر بوده که اون زمان ویندوز استوری به عنوان یک بخش درامد زا اصلا مطرح نبوده )

و جدا از اون کلا بحث سره قدرت درامد زایی Xbox به عنوان بخش گیمینگ مایکروسافت بود که حالا شامل PC و کنسول و ... که در مقابل بخش گیمینگ سونی که فعال در VR و کنسول و ... هست، چیزی کم نمیاره.
 
200 هزار نفر نسخه PC فورزا هوریزون 3 رو گرفته بودند که جزه پرفروشترین بازی استور محسوب میشه !
این رقم برای اون استوری که به لعنت خدا نمیارزه حکم معجزه رو داره!. جدی میگم :دی.
df یه مطلب جدید و کامل درباره فورتزا روی اسکورپیو نوشته

Forza Motorsport on Scorpio: the full story
oh my :دی. از الان به بعد قطعاً میشه گفت ماکروسافت تمام و کمال وظیفه ش رو درست انجام داده. هر مشکلی وجود داشته باشه گردن سازنده ست!.
 
وقتشه سونی هم یک مقدار بیشتر ps4 pro رو ساپورت کنه و به یک ارتقا به 4k اکتفا نکنه.والا ما pro خریدیم عملا هیچ تفاوتی با معمولی نداره.
خداییش پشیمونم که چرا pro خریدم وهمون معمولی رو نگه نداشتم
 
وقتشه سونی هم یک مقدار بیشتر ps4 pro رو ساپورت کنه و به یک ارتقا به 4k اکتفا نکنه.والا ما pro خریدیم عملا هیچ تفاوتی با معمولی نداره.
خداییش پشیمونم که چرا pro خریدم وهمون معمولی رو نگه نداشتم
فعلا تنها بازی که تونسته رو پرو نظرم رو جلب کنه و تونسته از HDR درست استفاده کنه هوریزن بوده . بقیه بازیها فعلا نتونستن از قابلیت های پرو درست استفاده کنن . البته اگر تو همه بازیها قابلیت استفاده از 60 فریم روی 1080 هم باشه من راضیم .


Sent from my LG-H818 using Tapatalk
 
وقتشه سونی هم یک مقدار بیشتر ps4 pro رو ساپورت کنه و به یک ارتقا به 4k اکتفا نکنه.والا ما pro خریدیم عملا هیچ تفاوتی با معمولی نداره.
خداییش پشیمونم که چرا pro خریدم وهمون معمولی رو نگه نداشتم
خیلی جالبه. قبل از عرضه پرو سونی خودشو سرویس کرد که بگه دارندگان PS4 base نیازی به خرید پرو ندارن و چیز جدیدی عایدشون توی تجربه بازی نمیشه غیر از اونایی که میخوان 4K بازی کنن بعد یک عده میگفتن نه اینا همش حرفه و بازی ها روی پرو یک دنیای دیگه هستنو سونی سرمونو کلاه گذاشت و اینا... حالا هم اینجوری ;))

بماند از اینکخه سوای از رزولووشن 4k اون تکنیک سوپرسمپلینگ، تکسچر های بهتر، فریم با ثبات تر و... کشک نیست. ماهیت عرضه پرو همینه نه اینکه بازی از بیس برای این کنسول ساخته بشه بعد یک پورت آشغال رو ازش روی PS4 base شاهد باشیم.
 
وقتشه سونی هم یک مقدار بیشتر ps4 pro رو ساپورت کنه و به یک ارتقا به 4k اکتفا نکنه.والا ما pro خریدیم عملا هیچ تفاوتی با معمولی نداره.
خداییش پشیمونم که چرا pro خریدم وهمون معمولی رو نگه نداشتم
آپشنهاشو من یک به یک توی هر بازیو توی هر تاپیک دارم میگم با دلیل ، حالا خوبه خودت هم هستیو پستامو میخونی ، چرا اونجا بهم نمیگی نه عملا فرقی نمیکنه !! . توی گرافیک سونی چی کم گذاشته که الان سخت افزار PRO برات کهنگی پیدا کرده ؟ مشخصه اثیر جو حاکم روی این سخت افزار شدی ، میدونم بحث رقابتو مطرح کردی ولی همین سخت افزار بنظر شما بی تفاوت حالاحالاها حرف واسه گفتن داره ، چون پشیمونی بفروشش معمولی بخر ، بعد هم این کنسول اومد معمولی رو بفروش S بخر .
مایکرو گفته ما نیاز به boostmode نداریم ! ، کو الان XONE رو روشن کن ببینم نیازی داری یا نداری :D، انگار کنسولش با PRO لانچ شده و چند روز دیگه میاد که مقایسه میکنه .
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or