همه چیز در مورد Project Scorpio [اطلاعات کامل در پست اول]

Donger Reborn

کاربر سایت
014_xbox-project-scorpio-logo.jpg

در کنفرانس E3 2016، مایکروسافت از جدیدترین عضو خانواده Xbox، با نام فنی Project Scorpio رونمایی کرد.

به گفته مایکروسافت، این کنسول قویترین کنسول ساخته شده در تاریخ بوده و قرار است به هنگام تعطیلات آخر سال 2017 عرضه شود. مایکروسافت با این کنسول قول گیمینگ با کیفیت 4K و تجربه گرافیکی بالا در واقعیت مجازی، بدون قربانی کردن کیفیت اجرایی بازی‌ها را داده است.

هر سه کنسول Xbox One ،Xbox One S و Project Scorpio همگی با یکدیگر تطبیق داشته و تمامی بازی‌ها و وسایل جانبی کنسول Xbox One بر روی هر سه محصول قابل استفاده خواهند بود.

در تاریخ 6/4/2017، دیجیتال فاندری وابسته به یوروگیمر، به صورت رسمی از مشخصات سخت افزاری Project Scorpio پرده برداری کرد

مشخصات کلی سخت افزار:
مشخصات کلی سخت افزاری کنسول به صورت زیر است:

SoC اصلی کنسول که شامل پردازنده اصلی و پردازه گرافیکی می شود، همانند قبل با همکاری AMD طراحی شده و توسط TSMC با معماری 16nm FinFET ساخته می شود و شامل 7 میلیارد ترانزیستور و 40 واحد پردازشی سفارشی سازی شده از نوع Radeon می باشد

از این SoC با عنوان Scorpio Engine یاد می شود.
اندازه سطح این SoC، برابر 360 میلی متر مربع است.

پردازنده اصلی - CPU:
بر خلاف شایعات، این کنسول از معماری پردازنده های Ryzen استفاده نکرده و کماکان از معماری Jaguar که در کنسول های Xbox One,Xbox One S,PS4, PS4 Slim و PS4 Pro استفاده می شود، استفاده می کند. البته با توجه به بازه زمانی، از همان ابتدا بعید به نظر می رسید که پردازنده های Ryzen آماده قرار گیری درون Project Scorpio باشند.
مایکروسافت معتقد است که استفاده نکردن از Ryzen نگرانی ای برای آن ها نبوده و آن ها به هرچه که که در پردازنده Project Scorpio می خواستند، با سفارشی کردن پردازنده رسیده اند.
پردازنده به طور کامل توسط مایکروسافت سفارشی سازی شده و دارای 8 هسته پردازشی می باشد که با فرکانس 2.3Ghz کار می کنند.
در واقع پردازنده کنسول، نسخه Upclock شده پردازنده Xbox One می باشد.
هشت هسته پردازشی در دو کلاستر به همراه 4 مگابایت کش لایه 2 قرار دارند تا در کنار کارایی حداکثری، کنسول جدید به طور کامل از نسل قبلی خود یعنی Xbox One و Xbox One S پشتیبانی کند.
پردازنده خود وظایف اصلی را به عهده دارد و پردازش های متفرقه بر عهده پردازنده های جانبی می باشد که درون SoC تعبیه شده اند.
در نهایت پردازنده مورد استفاده، 31% سریعتر از پردازنده Xbox One عمل می کند و به لطف سفازشی سازی، تاخیر آن نیز کمتر شده است.

پردازنده گرافیکی - GPU:
پردازنده گرافیکی، 40 واحد محاسباتی Radeon می باشد که سفارشی سازی شده اند و این پردازنده گرافیکی با فرکانس کاری 1172Mhz کار می کند. فرکانس کاری این پردازنده گرافیکی فقط 94Mhz از بالاترین فرکانس کاری پردازنده گرافیکی RX480 کمتر است در حالی که RX480 تعداد 36 واحد پردازشی دارد.
پردازنده گرافیکی توان پردازشی 6 ترافلاپ را داراست که 4.6 برابر کنسول Xbox One می باشد.
مایکروسافت می گوید که در Project Scorpio به Direct3D 12 مهاجرت و این مهاجرت باعث ارتباط فوق العاده بهینه بین بازی و پردازنده گرافیکی می شود. از دیدگاه مایکروسافت استفاده از D3D12 یک برد بزرگ برای هر دو مایکروسافت و توسعه دهندگان است چرا که طبق گفته های توسعه دهندگان،آن ها تواسنته اند میزان بار پردازشی CPU برای Rendering را به نصف کاهش دهند.
به گفته مایکروسافت، بخش قابل توحهی از پردازش CPU مربوط به دستور به GPU برای ترسیم خروجی به هدر می رود که این مقدار می تواند بین صد ها تا هزارات دستور پردازشی باشد و این مقدار در Project Scorpio به 11 دستور برای ترسیم و 9 دستور برای تغییر وضعیت کاهش پیدا کرده است.
همچنین مایکروسافت از AMD Detal Colour Compression (DCC) برای ذخیره بخشی از اطلاعات گرافیکی درون رم استفاده می کند که باعث ذخیره پهنای باند و حجم مصرفی حافظه می شود.

حافظه اصلی - RAM:
در ابتدا باید گفت که ESRAM درون کنسول به طور کامل حذف شده است.
مایکروسافت مدعی است که با توجه به پهنای باندی که حافظه کنسول در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، دیگر نیازی به ESRAM نیست.
حافظه 32 مگابایتی ESRAM اکنون به صورت یک حافظه مجازی و به صورت فیزیکی آدرس دهی می شود تا بازی های قدیمی ای که از آن استفاده می کنند، در اجرا با مشکل مواجه نشوند
حافظه اصلی کنسول از نوع GDDR5 می باشد و بر خلاف شایعات، کنسول از حافظه GDDR5X استفاده نمی کند.
در مجموع کنسول شامل 12 گیگابایت رم می شود که میان پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی مشترک بوده و با اینترفیس 384 بیتی پهنای باند 326GB/s را فراهم می آورند. حافظه ها در 12 کانال 32 بیتی کار می کنند و فرکانس کاری هر واحد 6.8Ghz می باشد. به عبارتی حافظه اصلی کنسول پهنای باند 1.6 برابری را نسبت به ESRAM کنسول Xbox One در اختیار سازندگان قرار می دهد. به گفته مایکروسافت، این پهنای باند، نیاز پدازنده گرافیکی را برای اجرای بازی ها با رزولوشن 4K به صورت Native به صورت کامل برطرف می سازد.
8 گیگابایت از حافظه در اختیار توسعه دهندگان است و 4 گیگابایت آن برای خود کنسول رزرو شده است، در مقایسه با Xbox One این کنسول 1 گیگابایت رم رزرو شده بیشتری دارد و مایکروسافت دلیل آن را اجرا کردن داشبورد و سیستم عامل بر روی رزولوشن 4K به صورت Native می داند.

هارد - HDD:
هارد کنسول، یک هارد 2.5 اینچی با ظرفیت 1 ترابایت می باشد که 50% پهنای باند بیشتری به نسبت هارد کنسول Xbox One دارد.
هارد کنسول در قسمتی قرار می گیرد که شامل لرزه گیر است.

سیستم صوتی:
Project Scorpio علاوه بر سخت افزاری پردازشی، در زمینه صوت نیز خود نمایی می کند.
پردازنده صوتی Xbox One به Project Scorpio کوچ کرده و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است.
پردازنده صوتی از صدای 7.1 کاناله پشتیبانی می کند و پشتیبانی از آخرین تکنولوژی Dolby با نام Dolby Atmos بزای گیمینگ و هدفون نیز به آن اضافه شده است. همچنین فرمت صوتی ابداعی توسط تیم هولولنز با نام HRTF نیز توسط پردازنده صوتی پشتیبانی می شود.

سیستم تهویه:
با توجه به فرکانس کاری پردازنده گرافیکی، کنسول نیاز به یک سیستم تهویه بسیار قوی برای خنک سازی دارد.
مدل سیستم تهویه، هیت سینک محفظه بخار است. این مدل تهویه در کارت گرافیک های High End همانند GTX 1080 و GTX 1080 Ti مورد استفاده قرار می گیرد.
در کنسول از شریان های لوله های مسی استفاده شده که درون آن ها خلاء بوده و محتوی آب مقطر می باشند. گرما جذب آب شده و بعد از تبخیر، آب به باله های هیت سینک می رود و در آنجا با از دست دادن گرما مجددا به آب مایع تبدیل می شود.
برای خنک سازی هیت سینک از یک فن با طراحی سفارشی که از طراحی فن گریز از مرکز اقتباس شده است، استفاده شده است.

سیستم تغذیه:
منبع تغذیه کنسول به صورت داخلی بوده و یک منبع تغذیه واحد (بدین معنی که هر دو ولتاژ 220 و 110 ولت را پشتیبانی می کند) با توان 245 وات برای کنسول تعبیه شده است.

درایو نوری:
درایو نوری کنسول، Ultra HD Blu-ray Drive می باشد.
این درایو از لحاظ ساختار در واقع همان درایو درون Xbox One S می باشد که تغییرات جزئی برای قرار گیری درون کنسول داشته است.

پورت های دستگاه:
در بخش پشتی دستگاه، چینش پورت ها همانند Xbox One S می باشد. دلیل چینش پورت ها همانند Xbox One S، مهاجرت راحت کاربرانی که در حال حاضر از Xbox One S استفاده می کنند و کابل های خود را بر اساس آن چینش کرده اند، به Project Scorpio می باشد.
فیش برق دستگاه از نوع figure-eigth می باشد (همانند فیش برق PS4)، پورت کینکت همانند Xbox One S در کنسول وجود ندارد و باید از آداپتور USB برای اتصال کینکت استفاده کرد، ورودی HDMI کماکان وجود دارد.
همچنین پورت خروجی HDMI 2.1 برای پشتیبانی از رزولوشن 4K با فریم ریت 60، قابلیت HDR و گستره طیف رنگ وسیع بر روی کنسول تعبیه شده است.

طراحی و ساخت کنسول:
طراحی نهایی کنسول که با نام ID شناخته می شود، در E3 به صورت نهایی نمایش پیدا می کند.
در طراحی کنسول از روش طراحی ماژولار استفاده شده است. همچنین تکنیک های تولید پیشرفته باعث شده اند تا بتوان از فضا، حداکثر استفاده را برد.
در ساخت کنسول، از روشی به نام Hovis Method استفاده شده است. در این روش مادربورد هر کنسول به صورت مجزا با توجه به پردازنده ای که بر روی آن قرار گرفته است به صورت دقیق کالبیره می شود تا حداکثر کارایی را فراهم آورد.
مایکروسافت برای رسیدن به کارایی حداکثری و تولید گرمای حداقلی، هر جیپ را به صورت دقیق ولتاژ دهی می کند.
به جای استفاده از یک پروفایل تنظیم برای برد همه قطعات، هر پردازنده بعد از تولید یک پروفایل مصرفی منحصر به فرد دارد که برد کنسول بر اساس آن تنظیم می شود.

پشتیبانی از نسل های پیشین:
Project Scorpio به صورت کامل از بازی های Xbox One, Xbox One S و Xbox 360 پشتیبانی می کند.
تمامی لوازم جانبی Xbox One نیز بر روی Project Scorpio پشتیبانی می شوند.

Project Scorpio در عمل:
به گفته مایکروسافت، هر بازی ای که با رزولوشن 900P به بالا بر روی کنسول Xbox One اجرا می شود، توانایی اجرا شدن به صورت 4K Native با HDR و طیف رنگ وسیع، بدون تاثیر بر فریم ریت، بر روی Project Scorpio را دارد.
استادیو Turn10، سازنده عنوان Forza Motosport در مدت 2 روز انجین Forza را بر روی Project Scorpio پورت کردند. عنوان Forza Motosport با تنظیمات گرافیکی ای مشابه Xbox One فقط با استفاده از بین 60 تا 70 درصد GPU، به صورت 4K Native با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه به صورت ثابت بر روی Project Scorpio به اجرا در آمد در حالی که این عنوان 90% پردازنده گرافیکی را بر روی Xbox One برای اجرا در رزولوشن 1080P استفاده می کند. با تغییر تنظیمات گرافیکی به بالاترین حد این مقدار به 88% رسید.

علاوه بر عناوین جدید، تمامی قدرت کنسول در اختیار عنوان قدیمی و بازی های Xbox 360 نیز هست تا این بازی ها نیز فریم دهی حداکثری و بدون screen tearing داشته باشند.
عناوینی همانند Doom, Halo 5,... که از رزولوشن متغییر استفاده می کنند، با بالاترین رزولوشن قابل احرا بر روی Project Scorpio به اجرا در می آیند.
تمامی بازی های Xbox One و Xbox 360 بر روی Project Scorpio اجرا می شوند با 16x AF (anisotropic filtering) به اجرا در می آیند.
لودینگ بازی های Xbox One و Xbox 360 سریع تر شده است و مقدار رم باقی مانده در زمان اجرای بازی ها به کش کردن IO های تکراری اختصتص میابد تا سرعت هرچه بیشتر را فراهم کند.

کنسول از AMD media block بهره می برد. بخش DVR آپدیت شده و اکنون قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K با کدک HEVC به همراه HDR را داراست. همچنین ویژگی ای با نام retroactive screen capture نیز به کنسول اضافه شده که با نمایش فریم به فریم فیلم گیم پلی ذخیره شده، امکان عکس گرفتن از بهترین صحنه را فراهم می آورد.

Project Scorpio قابلیت پشتیبانی از Freesync را نیز داراست و این کنسول از Freesync 2 پتشیبانی می کند تا با استفاده از آن، screen tearing در بازی ها به صفر برسد.
Project Scorpio در رزولوشن 1080P:
مایکروسافت اعلام کرده که فارق از رزولوشن صفحه نمایش، بهبود های Project Scorpio در تمامی رزولوشن ها در دسترس است حتی در رزولوشن 1080P.
در زمان اجرای بازی بر روی یک صفحه نمایش با رزولوشن 1080P، شما دو حالت را برای اجرا دارید که یکی باعث افزایش پرفورمنس بازی می شود و دیگری با supersample کردن تصویر 4k به 1080p (تمامی Texture ها به صورت 4k رندر شده و سپس supersample می شوند.) تصویری فوق العاده به نمایش می گذارد، و تصویر خروجی به صورتی است که انگار AA(anti-aliasing) حداکثری را داراست. این کار را خود کنسول انجام داده و نیازی به پیاده سازی از سمت توسعه دهنده نیست.

وجه تمایز Project Scorpio با PC:
مایکروسافت می گوید که کامپایلر سایه زن آن ها برای استفاده در Project Scorpio بسیار بهینه تر از نمونه مورد استفاده در PC است.
همچنین API آن ها برای دسترسی مستقیم به سخت افزار و گستره های مختص کنسول پردازنده های گرافیکی، باعث برتری یک سخت افزار ثابت می شود.
در نهایت نرم افزار بهینه سازی آن ها با نام PIX(Performance Investigator for Xbox)، ابزاری برای بهینه سازی بازی ها بر روی کنسول می باشد، بهینه سازی موردیست که با توجه به سخت افزارهای مختلف PC، به راحتی به دست نمی آید.

قیمت Project Scorpio:
قیمت این کنسول رسما اعلام نشده اما Digital Foundry قیمت آن را 499$ می داند.
 
آخرین ویرایش:
فعلا تنها بازی که تونسته رو پرو نظرم رو جلب کنه و تونسته از HDR درست استفاده کنه هوریزن بوده . بقیه بازیها فعلا نتونستن از قابلیت های پرو درست استفاده کنن . البته اگر تو همه بازیها قابلیت استفاده از 60 فریم روی 1080 هم باشه من راضیم .


Sent from my LG-H818 using Tapatalk
تا اونجایی که من در جریان هستم Ps4Pro قدرتش برای ارائه 60 فریم برای بازیهایی که بیسشون 30 فریم هست رو نداره .
حتی همین اسکورپیو هم انگار برای بازیهایی که بیسشون 30 فریم هست همچین آپشنی نخواهد داشت
 
تا اونجایی که من در جریان هستم Ps4Pro قدرتش برای ارائه 60 فریم برای بازیهایی که بیسشون 30 فریم هست رو نداره .
حتی همین اسکورپیو هم انگار برای بازیهایی که بیسشون 30 فریم هست همچین آپشنی نخواهد داشت
درسته
خيلي زور بزنه اسكورپيو شايد بتونه بازي هاي فرست پارتي كه رو وان 1080/30 هستن رو روي 60/4k اجرا كنه


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
فعلا تنها بازی که تونسته رو پرو نظرم رو جلب کنه و تونسته از HDR درست استفاده کنه هوریزن بوده . بقیه بازیها فعلا نتونستن از قابلیت های پرو درست استفاده کنن . البته اگر تو همه بازیها قابلیت استفاده از 60 فریم روی 1080 هم باشه من راضیم .


Sent from my LG-H818 using Tapatalk
دوست عزیز با توجه به اینکه پرو تازه اومده و بازیهایی که بعد از عرضه شدنش اومدن خیلی کم بودن نمیشه الان قضاوت صد در صد کرد...کاملا درست میگی..بازی هوریزون روی پرو تو همه زمینه ها عالی هست و نسبت به مدل معمولی خیلی بهتر خروجی داره..
ولی اینم در نظر بگیر که پرو تا سال 2020 پرچمدار سونی هست و تا اون موقع خیلی از بازیهای جدید روی پرو فوق العاده اجرا میشن که اولیش همین هوریزون بود..
لیستی هم از بازیهایی که با گرافیک بهتر روی پرو اجرا میشن رو میزارم خدمتت که خودت مقایسه کنی..
هدف پرو رسیدن به 4k با قیمت مناسب بود که به نظرم واقعا به این هدفش رسیده..

Bound
: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه
FIFA 17:وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه
pes 17: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه
Call of Duty Black Ops III: وضوح تصویر ۴K Upscale و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه
The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه
The Elder Scrolls Online: وضوح تصویر ۴K واقعی، با قابلیت بازی روی ۱۰۸۰p اما با نورپردازی بهتر
Helldivers: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه
The Last of Us: Remastered: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه یا وضوح تصویر ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه
Middle-Earth Shadow of Mordor: وضوح تصویر ۴K Upscale با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه
NBA 2K17: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه
Rez Infinite: وضوح تصویر ۴K واقعی
Rise of the Tomb Raider: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه یا وضوح تصویر ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه
Uncharted 4: A Thief’s End: وضوح تصویر ۱۴۴۰p
The Witness: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه

چیزی هم که جالبه اینجا دوستان خیلی تعصبی عمل میکنند و واقعیتها رو قبول نمیکنن...
من چند روز پیش در مورد میزان فروش کنسولها صحبت کردم بعدش یکی از دوستان اومده آمار فروش کلی دو تا شرکتو قرار داده که اصلا ربطی به بحث ما نداشت...

در مورد اسکورپیو هم الان نمیشه قضاوت کرد...چون نه قیمتش مشخصه و نه خروجی بازیهاش...

در کل سونی با پرو و قیمت 400 دلار به نظرم شاهکار کرده...
 
درسته
خيلي زور بزنه اسكورپيو شايد بتونه بازي هاي فرست پارتي كه رو وان 1080/30 هستن رو روي 60/4k اجرا كنه


Sent from my iPhone using Tapatalk
برادر CPU اسکورپیو همون جگوار دربو داغون هست و بنا به گفته خود مایکروسافت 30% از CPU وان قویتره. فریم ریت 60 بشدت CPU Demanding هست. شما دوتا اسکورپیو هم که به هم بچسبونی باز نمیتونی بازی های روز رو 1080p 60fps بازی کنی چه برسه به 4K 60 و اصلا سوای ازین خود مایکروسافت داره میگه هیچ تفاوتی بین فریم بازی ها روی وان و اسکورپیو نیست.

الکی انتظار خودتون رو در حد GTX Titan Xp با یک i7-7700k بالا نبرید که بعد که کنسول اومد فیل بشید :)
 
تا اونجایی که من در جریان هستم Ps4Pro قدرتش برای ارائه 60 فریم برای بازیهایی که بیسشون 30 فریم هست رو نداره .
حتی همین اسکورپیو هم انگار برای بازیهایی که بیسشون 30 فریم هست همچین آپشنی نخواهد داشت
منظورم اینه که سازنده ها حق انتخاب بدن که 4k/30 یا 1080p/60 بازی کنیم مثل کاری که تو بازی rise of tomb rider انجام دادن .

Sent from my LG-H818 using Tapatalk
 
برادر CPU اسکورپیو همون جگوار دربو داغون هست و بنا به گفته خود مایکروسافت 30% از CPU وان قویتره. فریم ریت 60 بشدت CPU Demanding هست. شما دوتا اسکورپیو هم که به هم بچسبونی باز نمیتونی بازی های روز رو 1080p 60fps بازی کنی چه برسه به 4K 60 و اصلا سوای ازین خود مایکروسافت داره میگه هیچ تفاوتی بین فریم بازی ها روی وان و اسکورپیو نیست.

الکی انتظار خودتون رو در حد GTX Titan Xp با یک i7-7700k بالا نبرید که بعد که کنسول اومد فیل بشید :)

استاد میشه بفرمایید چطوری Forza روی 4k Native و 60 فریم اجرا شده؟:-?
 
  • Like
Reactions: Terova
استاد میشه بفرمایید چطوری Forza روی 4k Native و 60 فریم اجرا شده؟:-?
فکر میکنم گفتن بازیهای «روز» ، یعنی بازیهایی که زمان لانچ و بعد از اون خواهد آمد نه بازیه یکسال پیش و اونم سبک ریسینگ
ولی در کل تا کنسول به بازار نیاد هیچکس نمیتونه بقطع و یقین در این موارد نظر بده
 
فکر میکنم گفتن بازیهای «روز» ، یعنی بازیهایی که زمان لانچ و بعد از اون خواهد آمد نه بازیه یکسال پیش و اونم سبک ریسینگ
ولی در کل تا کنسول به بازار نیاد هیچکس نمیتونه بقطع و یقین در این موارد نظر بده

بازی روز دیگه چه صیغه ای هست!(:|

بازی 2 بعدی که اجرا نکردن که میخواید همه چیز زیر سول ببرید!

یه نکته دیگه که مگه رزولیشن و فریم به سبک بازی هم ربط داره؟:-??

در کل قدرت اسکورپیو از همین الان ثابت شدست و مطمئنا بازی های که هنوز ریلیز نشدن هم اگه مشکل تو بهینه نبودن گرافیک نداشته باشن میتونه 4k Native اجرا کنه!
 
  • Like
Reactions: Terova and mamadha
بازی روز دیگه چه صیغه ای هست!(:|

بازی 2 بعدی که اجرا نکردن که میخواید همه چیز زیر سول ببرید!

یه نکته دیگه که مگه رزولیشن و فریم به سبک بازی هم ربط داره؟:-??

در کل قدرت اسکورپیو از همین الان ثابت شدست و مطمئنا بازی های که هنوز ریلیز نشدن هم اگه مشکل تو بهینه نبودن گرافیک نداشته باشن میتونه 4k Native اجرا کنه!
Forza6 یک بازی ریسینگ هست که روی سخت افزار بسیار ضعیف One داره با بهره گیری تقریبا 80-90% از ریسورس های کنسول روی رزولوشن 1080p و فریم ثابت 60 اجرا میشه، کاملا مشخصه که همین بازی با همین فریم یک رزولوشن بامپ اساسی داشته باشه روی اسکورپیو با 6ترافلاپ قدرت خام.
صد در صد اسکورپیو قدرت بسیار عالی داره و کسی هم نگفت نمیتونه بازی هارو 4K اجرا کنه، اتفاقا با توجه به GPU بسیار قویش و از اونجایی که رزولوشن یک مورد کاملا وابسته به GPU هست تا 80درصد بازی هارو مطمئنا Native 4k اجرا میکنه اما اینکه بخوایم بریم تو فاز توهم 4K 60fps اونم با CPU جگوار واقعا خنده داره :D. مثل این میمونه شما بخوای مثلا بازی Ryse که حتی یک لانچ تایتل on-rail هست توی رز 1080 و 60فریم روی One اجرا کنی عناوینی مثل RDR یا Witcher بماند.
 
منظورم اینه که سازنده ها حق انتخاب بدن که 4k/30 یا 1080p/60 بازی کنیم مثل کاری که تو بازی rise of tomb rider انجام دادن .

Sent from my LG-H818 using Tapatalk
منظورتون رو متوجه شدم. حرفم این هست که اونقدر قدرت نداره pro
تومب ریدر رو هم مثال زدید.
توی همون rise of tombraider فریم ریت قفل نیست و توی مناطق خیلی باز یا شلوغ افت فریم وحشتناکی داره و بعضا فریم تا 35 هم پایین میاد
ضمنا اینم فراموش نکنیم RoTr بازی بود که روی اکس باوس وان هم 1080p بود.
البته نمیگم غیر ممکنه ولی خوب فکر نمیکنم برای بازیای سنگینی مثل ویچر 3 یا هورایزن امکانش باشه اصلا...
استاد میشه بفرمایید چطوری Forza روی 4k Native و 60 فریم اجرا شده؟:-?
فورزا 6 بازی هست که روی همون اکس باکس وان هم 60 فریم ران میشه و بیسش 60 فریم هست اصلا
صحبت ما برای بازیهایی هست که بیسشون 30 فریم هستش
 
اون چیزی که من از این تاپیک فهمیدم این بود اسکورپیو یک کنسول آشغال و به درد نخوره که تو اجرای 1080 هم کم میاره اون فورتزایی هم که اجرا شد اولا ریسینگ بود ثانیا برای نسل یکم بود و اصلا ملاک عمل محسوب نمیشه:>تازه بازی هم نداره :-"
خوب دوستان من تمام حرف های زده و نزده تونو جمع بندی کردم و در یک جمله نوشتم شما دیگه اینقدر به خودتون زحمت ندید نگران سلامتیتون هستم واقعا :-"
 
وقتشه سونی هم یک مقدار بیشتر ps4 pro رو ساپورت کنه و به یک ارتقا به 4k اکتفا نکنه.والا ما pro خریدیم عملا هیچ تفاوتی با معمولی نداره.
خداییش پشیمونم که چرا pro خریدم وهمون معمولی رو نگه نداشتم

اگه این نسل یکم طولانی بشه سونی مجبوره یه کنسول دیگه بده برای رقابت با اسکورپیو چون کنسولش به هیچ وجه توانایی 4k نداره مخصوصا از 2017 به بعد
سونی اشتباه کرد به خیال خودش زودتر pro بیرون داد که بازار بدست بگیره اونم با سخت افزار نه چندان قوی
 
  • Like
Reactions: pbgame
اگه این نسل یکم طولانی بشه سونی مجبوره یه کنسول دیگه بده برای رقابت با اسکورپیو چون کنسولش به هیچ وجه توانایی 4k نداره مخصوصا از 2017 به بعد
سونی اشتباه کرد به خیال خودش زودتر pro بیرون داد که بازار بدست بگیره اونم با سخت افزار نه چندان قوی
داداش کی گفته پرو توانایی 4k نداره؟اتفاقا داره و تازه رو بازیهای جدید داره خودشو نشون میده.فکر کردی ۲۰ درصد توان بیشتر اسکورپیو خیلی تفاوت ایجاد میکنه.
برو بازی هوریزون روی پرو رو ببین تا قدرت پرو رو ببینی.
بعیدم میدونم اصلا پرو داشته باشی که میای راجبش نظر میدی.
لطفا از روی تعصب نظر نده.گذشت زمان همه چیزو ثابت میکنه.

Sent from my SM-A710F using Tapatalk
 
آخرین ویرایش:
داداش کی گفته پرو توانایی 4k نداره؟اتفاقا داره و تازه رو بازیهای جدید داره خودشو نشون میده.فکر کردی ۲۰ درصد توان بیشتر اسکورپیو خیلی تفاوت ایجاد میکنه.
برو بازی هوریزون روی پرو رو ببین تا قدرت پرو رو ببینی.
بعیدم میدونم اصلا پرو داشته باشی که میای راجبش نظر میدی.
لطفا از روی تعصب نظر نده.گذشت زمان همه چیزو ثابت میکنه.

Sent from my SM-A710F using Tapatalk

scorpio چیزی نزدیک به 50 درصد قویتر از pro ـه
و بازی هایی که اجرا میکنه به صورت 4k native هستش اصلا با pro مقایسش نکن
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or