پ۰ن: خدمت عزیزان اونوری که با خوندن این کامنتها ذوق زده میشن سلام عرض میکنم
پ۰ن۲: سلام ویژهای هم دارم خدمت جناب ایسام!
های :d
پ.ن3: NFS ...
پ۰ن: خدمت عزیزان اونوری که با خوندن این کامنتها ذوق زده میشن سلام عرض میکنم
پ۰ن۲: سلام ویژهای هم دارم خدمت جناب ایسام!
در مورد انحصاری اگه صحبت میکردیم حرفت درست بود :d ولی لااقل تا الان تو بازی مثل BF4 تفاوت خاصی ندیدم که بگیم افکت بشتر رو به رزولوشن بالاتر ترجیح دادن ؛ سهیل بذار کامنت یکی از دوستان برات نقل قول کنم میشناسیش که ؟:d :خوب سازندشون فرق می کنه ، یکی فریم بهتر به 900P ترجیح میده ، یکی افکتهای بیشتر یا کمتری داره ... یکی انجینش بهینه تره ... 1001 داستان این وسط هست ...
دلیل این تفاوت ها بنظرم همینه ، امینم تا حدودی بهش اشاره کرد در کل کاری ندارم به این بحث ها شما فقط فرض کنید Ryse 2 فرضاً دو سال دیگه رو 720p چی از آب در میاد :d ، البته از لحاظ تکنیکی که چیزی واسه گفتن نداره ولی از لحاظ ظاهری میشه بهش افتخار کرد .(lol)eSRAM.
سیستم مموری تنها محدودیتش از 32MB بودن eSRAM ناشی میشه. اگر بخوان با تکنیکهای معمولی و مرسوم روی 32MB از Deferred Rendering و G-buffer و ... استفاده کنن در نهایت نمیتونن بیشتر از 720p رو ساپورت کنن. باید تکنیکهای جدیدتری رو استفاده کرد و یسری بهینه سازیهایی انجام داد که بشه این کار رو عملی کرد.
از این نظر بازیسازی برای PS4 به مراتب راحت تر هست در اوایل نسل. ولی خب مشکل اونقدر هم پیچیده نیست که بخواد چند سال طول بکشه و وقتی هم که بتونن روشهای مناسبی رو براش پیدا کنن اونوقت میتونن از سرعت بالاتر eSRAM هم بهره ببرن.
آقا من میترسم فردا بگن AC IV قراره روی 480p اجرا بشه! خارج از شوخی من صبر میکنم این ویدیو گیم پلی Ryse بیاد ببینم واقعا قضیه چیه۰ اگه واقعا گرافیک بازی همین باشه که دارن روش مانور میدن که میشه به آینده امیدوار بود![]()
به نظر من XO دچار همون مشکلی شده که PS3 باهاش دست به گریبان بود ، پیچیدگی برنامه نویسی کنسول برای شرکت های ثرد پارتی و اشنایی به برنامه نویسی کنسول برای فرست پارتی ها یا استدیوهای نزدیک به MS . به نظرم قدرت XO خیلی زیاده ولی هنوز استدیوهای ثرد پارتی با کنسول مچ نشدن . ولی فک کنم با گذشتن این تایم لانچ و رو غلطک افتادن نسل بعد این مشکلات کمتر میشه . خدایی گرافیک Ryse و FMS اصلا جای هیچ شکی نمیزاره که XO کنسول خیلی خوبی هست ، تازه اونم برای بازیهای لانچ که هنوز نمیتونن تمام کارایی کنسول رو نشون بدن .
قدرت GPU کنسول PS4 بیشتر هست و در این شکی نیست بزرگترین برتری XO فقط ESRAM هست که نمی تونه روی مواردی مثل رزولوشن تاثیر بگذاره و فقط می تونه به اجرای انواع و اقسام افکتها کمک کنه در ضمن ESRAM یک حافظه 32 MB هست که Crytek هم در موردش گفته بود حتی یک MSAA رو به طور کامل نمیشه روش پیاده کرد و ابراز امیدواری کرده بود که در آینده بشه با مهندسی برنامه ریزی این محدودیت رو کنار زد.
استفاده از ESRAM و ME و... همه سخت به نظر میان مخوصا که اول نسل هستیم و ماکرو کنسولش رو تغییر داده جدیدا یعنی طی 3 - 4 ماه اخیر ماکرو XO رو قوی تر کرده که میکامی هم اشاره کرده بود که اول XO ضعیف تر بوده بعد با تغییرات به PS4 رسیده..! خوب این تغییر قطعا برای بازی سازهای مثل IW یا DICE که موتورشون بهینه نیست هم دارن روی چندین پلتفروم مختلف کار میکنن فهمش سخت هست و نمی تونن خودشون رو بهینه کنن
RYSE هم یک بازی انحصاری هست که تصادفا غول گرافیکی دنیا داره اون رو می سازه و تصادفا هم رابطه خیلی خوبی با ماکرو داره و قطعا هر تغییری روی XO صورت گرفته اول Crytek با خبر شده و یک گام جلوتر هست
esram طبق گفته ی تیم بیکر هیچ محدودیتی برای رزولوشن ایجاد نمیکنه چون برخلاف edram میتونه با رم داده ها رو به اشتراک بزاره.مشکل از دوکیتهای مایکروسافت هم هست.سیستم مموری تنها محدودیتش از 32MB بودن eSRAM ناشی میشه. اگر بخوان با تکنیکهای معمولی و مرسوم روی 32MB از Deferred Rendering و G-buffer و ... استفاده کنن در نهایت نمیتونن بیشتر از 720p رو ساپورت کنن. باید تکنیکهای جدیدتری رو استفاده کرد و یسری بهینه سازیهایی انجام داد که بشه این کار رو عملی کرد.
دقیقاً ؛ درسته Turn10 فوق العادست ، کرایتک هم از لحاظ گرافیکی جزو بهترین هاست ولی بالاخره اگه یه کنسول ضعیف باشه معجزه که نمی تونن بکنن همون جوری که نسل پیش نتونستن (منظورم از معجزه اینکه تو یه سال بازی بدن بیرون که از لحاظ گرافیکی یه نسل از بقیه جلوتر باشه سوء تفاهم پیش نیاد :d ) ولی الان یه همچین اتفاقی افتاده , جالب تر اینکه رو رزولوشن های بالاتر داریم چنین تفاوتی میبینیم.به نظر من XO دچار همون مشکلی شده که PS3 باهاش دست به گریبان بود ، پیچیدگی برنامه نویسی کنسول برای شرکت های ثرد پارتی و اشنایی به برنامه نویسی کنسول برای فرست پارتی ها یا استدیوهای نزدیک به MS . به نظرم قدرت XO خیلی زیاده ولی هنوز استدیوهای ثرد پارتی با کنسول مچ نشدن . ولی فک کنم با گذشتن این تایم لانچ و رو غلطک افتادن نسل بعد این مشکلات کمتر میشه . خدایی گرافیک Ryse و FMS اصلا جای هیچ شکی نمیزاره که XO کنسول خیلی خوبی هست ، تازه اونم برای بازیهای لانچ که هنوز نمیتونن تمام کارایی کنسول رو نشون بدن .
Move Engine ایکس باکس وان ثابت کرده که میتونه برای ما با شتاب دادن به جریان داده های تکسچر و بقیه چیزها بسیار مفید باشه.
With Xbox One we have also made significant enhancements to the implementation of Direct3D 11, especially in the area of runtime overhead. The result is a very streamlined, “close to metal” level of runtime performance. In conjunction with the third generation PIX performance tool for Xbox One, developers can use Direct3D 11 to unlock the full performance potential of the console.
We are very excited that with the launch of Xbox One, we can now bring the latest generation of Direct3D 11 to console. The Xbox One graphics API is “Direct3D 11.x” and the Xbox One hardware provides a superset of Direct3D 11.2 functionality
دِ بدبختی اینجاست که شوما نمیندازی ولی یه سری از دوستان تو تاپیک های اخبار چپ و راست این کار رو میکننپ.ن2 : چرا یسری دوستان فکر میکنن ما این مشکلات گردن DICE یا Activision میندازیم؟![]()