همه چیز درباره Xbox One (پست اول تاپیک حتما خوانده شود)

Ryse و Forza اوضاعشون متفاوته ! یکی FP ، یکی هم خودشون دارن میگن نقش Advisor رو داشتن روی کنسول. با تمام اینا، هردو این دوتا هم همین چند وقت قبل یه دفعه پیشرفت کرده پروژه هاشون و مشکل هاشون کمتر شده. دیگه وقتی درایور و DEV KIT ها برای FP اینجوری هست توقعی از TP ها نمیشه داشت. اتفاقا DICE کاره بزرگی کرده که با وجود این همه عقب بودن درایور و اینا تونسته همچین چیزی تحویل بده.

در هر صورت هرکس میتونه نظر خودش رو داشته باشه. ولی به طور کل میگم که به شخصه نظر یه سری در حد خوندن هم برام نیستن
 
خوب سازندشون فرق می کنه ، یکی فریم بهتر به 900P ترجیح میده ، یکی افکتهای بیشتر یا کمتری داره ... یکی انجینش بهینه تره ... 1001 داستان این وسط هست ...
در مورد انحصاری اگه صحبت میکردیم حرفت درست بود :d ولی لااقل تا الان تو بازی مثل BF4 تفاوت خاصی ندیدم که بگیم افکت بشتر رو به رزولوشن بالاتر ترجیح دادن ؛ سهیل بذار کامنت یکی از دوستان برات نقل قول کنم میشناسیش که ؟:d :
eSRAM.
سیستم مموری تنها محدودیتش از 32MB بودن eSRAM ناشی میشه. اگر بخوان با تکنیکهای معمولی و مرسوم روی 32MB از Deferred Rendering و G-buffer و ... استفاده کنن در نهایت نمیتونن بیشتر از 720p رو ساپورت کنن. باید تکنیکهای جدیدتری رو استفاده کرد و یسری بهینه سازیهایی انجام داد که بشه این کار رو عملی کرد.

از این نظر بازیسازی برای PS4 به مراتب راحت تر هست در اوایل نسل. ولی خب مشکل اونقدر هم پیچیده نیست که بخواد چند سال طول بکشه و وقتی هم که بتونن روشهای مناسبی رو براش پیدا کنن اونوقت میتونن از سرعت بالاتر eSRAM هم بهره ببرن.
دلیل این تفاوت ها بنظرم همینه ، امینم تا حدودی بهش اشاره کرد در کل کاری ندارم به این بحث ها شما فقط فرض کنید Ryse 2 فرضاً دو سال دیگه رو 720p چی از آب در میاد :d ، البته از لحاظ تکنیکی که چیزی واسه گفتن نداره ولی از لحاظ ظاهری میشه بهش افتخار کرد .(lol)
08727191663634368614.jpg
 
آقا من میترسم فردا بگن AC IV قراره روی 480p اجرا بشه! خارج از شوخی من صبر میکنم این ویدیو گیم پلی Ryse بیاد ببینم واقعا قضیه چیه۰ اگه واقعا گرافیک بازی همین باشه که دارن روش مانور میدن که میشه به آینده امیدوار بود :دی

به نظر من XO دچار همون مشکلی شده که PS3 باهاش دست به گریبان بود ، پیچیدگی برنامه نویسی کنسول برای شرکت های ثرد پارتی و اشنایی به برنامه نویسی کنسول برای فرست پارتی ها یا استدیوهای نزدیک به MS . به نظرم قدرت XO خیلی زیاده ولی هنوز استدیوهای ثرد پارتی با کنسول مچ نشدن . ولی فک کنم با گذشتن این تایم لانچ و رو غلطک افتادن نسل بعد این مشکلات کمتر میشه . خدایی گرافیک Ryse و FMS اصلا جای هیچ شکی نمیزاره که XO کنسول خیلی خوبی هست ، تازه اونم برای بازیهای لانچ که هنوز نمیتونن تمام کارایی کنسول رو نشون بدن .
 
به نظر من XO دچار همون مشکلی شده که PS3 باهاش دست به گریبان بود ، پیچیدگی برنامه نویسی کنسول برای شرکت های ثرد پارتی و اشنایی به برنامه نویسی کنسول برای فرست پارتی ها یا استدیوهای نزدیک به MS . به نظرم قدرت XO خیلی زیاده ولی هنوز استدیوهای ثرد پارتی با کنسول مچ نشدن . ولی فک کنم با گذشتن این تایم لانچ و رو غلطک افتادن نسل بعد این مشکلات کمتر میشه . خدایی گرافیک Ryse و FMS اصلا جای هیچ شکی نمیزاره که XO کنسول خیلی خوبی هست ، تازه اونم برای بازیهای لانچ که هنوز نمیتونن تمام کارایی کنسول رو نشون بدن .

کاملا درسته من قبلا هم گفتم این سخت افزاری که ماکرو توضیح میداد و DF هم ازش سر در نمی اورد معلوم بود کار کردن باهاش سخته فقط من موندم چرا لقمه رو ماکرو دور سرش چرخوند..!!؟
کا باید منتظر انجین های اختصاصی باشیم مثل انجین T10 که داره بازی رو 1080P و 60 فرم اجرا میکنه

این UE4 بیاد مشکل حله فقط نمی دونم چرا تاخیر داره
 
وقتشه Black Tusk بازیشو با یه تریلر in-game معرفی کنه :دی
قدرت GPU کنسول PS4 بیشتر هست و در این شکی نیست بزرگترین برتری XO فقط ESRAM هست که نمی تونه روی مواردی مثل رزولوشن تاثیر بگذاره و فقط می تونه به اجرای انواع و اقسام افکتها کمک کنه در ضمن ESRAM یک حافظه 32 MB هست که Crytek هم در موردش گفته بود حتی یک MSAA رو به طور کامل نمیشه روش پیاده کرد و ابراز امیدواری کرده بود که در آینده بشه با مهندسی برنامه ریزی این محدودیت رو کنار زد.
استفاده از ESRAM و ME و... همه سخت به نظر میان مخوصا که اول نسل هستیم و ماکرو کنسولش رو تغییر داده جدیدا یعنی طی 3 - 4 ماه اخیر ماکرو XO رو قوی تر کرده که میکامی هم اشاره کرده بود که اول XO ضعیف تر بوده بعد با تغییرات به PS4 رسیده..! خوب این تغییر قطعا برای بازی سازهای مثل IW یا DICE که موتورشون بهینه نیست هم دارن روی چندین پلتفروم مختلف کار میکنن فهمش سخت هست و نمی تونن خودشون رو بهینه کنن
RYSE هم یک بازی انحصاری هست که تصادفا غول گرافیکی دنیا داره اون رو می سازه و تصادفا هم رابطه خیلی خوبی با ماکرو داره و قطعا هر تغییری روی XO صورت گرفته اول Crytek با خبر شده و یک گام جلوتر هست

ببین ESRAM فقط پهنای باند رو افزایش میده و هیچ تاثیر دیگه ای نداره:دی.درباره پیاده کردن MSAA به صورت کامل روی ESRAM مایکروسافت اعلام کردم که ESRAM برخلاف EDRAM میتونه داده هارو share کنه با رم که سازنده ها باید با روند این کار آشنا بشن.
چه گیری دادی به دایس :| همون موتوری که رو PS4 داره مثل الترا پی سی نتیجه میده روی وان داره اینجوری نتیجه میده پس نگو بهینه نیست,اگه درباره فراست هایپ2 :دی میگفتی یه چیزی ولی روی 3 خوب کار کردن.
یه مثال خوب برا صحبت DieDie درباره نسل قبل بزنم :دی
واضح ترینشون مافیا2 که روی ps3 هیچی نداشت :دی,نه چمن داشت,نه خون,نه شبیه ساز پارچه,نه SSAO تازه افت فریمش هم بیشتر بود ولی این دلیل نشد که ps3 خیلی ضعیفتره :دی
---------------------------------------------------
سیستم مموری تنها محدودیتش از 32MB بودن eSRAM ناشی میشه. اگر بخوان با تکنیکهای معمولی و مرسوم روی 32MB از Deferred Rendering و G-buffer و ... استفاده کنن در نهایت نمیتونن بیشتر از 720p رو ساپورت کنن. باید تکنیکهای جدیدتری رو استفاده کرد و یسری بهینه سازیهایی انجام داد که بشه این کار رو عملی کرد.
esram طبق گفته ی تیم بیکر هیچ محدودیتی برای رزولوشن ایجاد نمیکنه چون برخلاف edram میتونه با رم داده ها رو به اشتراک بزاره.مشکل از دوکیتهای مایکروسافت هم هست.
---------------------------------------------------
بازی بعدی ارکین(arkane) با کرای انجینه :|
 
آخرین ویرایش:
از نظر من ماکرو واقعا افتضاح شروع کرد نسل رو. ولی تا 3روز پیش خیلی خوب بود ولی این 2بازی بتل و کود زدن داغونش کردن. من که فن ماکرو هستم کمی نا امید شدم:-s. دیگه کار از کار گذشته. البته اینم بگم که سونی به خوبی داره از این فرصت ها استفاده میکنه و ممکنه بازی بعدی nd و غیره رو نشون بده که اگه انجام بده دیگه ماکرو واقعا میبازه نسل رو. از الان باید فقط رو بازی و تبلیغات و هایپ شدید:d تمرکز کنه. بازی هایی که داره برای ایکس باکس میاد. ryse و forza وkiller تا 3هفته دیگه میان. بازی های titanlfall و quantum breakو غیره رو باید خیلی روشون مانور بده. بعنی خیـــــــــــلی:).
 
به نظر من XO دچار همون مشکلی شده که PS3 باهاش دست به گریبان بود ، پیچیدگی برنامه نویسی کنسول برای شرکت های ثرد پارتی و اشنایی به برنامه نویسی کنسول برای فرست پارتی ها یا استدیوهای نزدیک به MS . به نظرم قدرت XO خیلی زیاده ولی هنوز استدیوهای ثرد پارتی با کنسول مچ نشدن . ولی فک کنم با گذشتن این تایم لانچ و رو غلطک افتادن نسل بعد این مشکلات کمتر میشه . خدایی گرافیک Ryse و FMS اصلا جای هیچ شکی نمیزاره که XO کنسول خیلی خوبی هست ، تازه اونم برای بازیهای لانچ که هنوز نمیتونن تمام کارایی کنسول رو نشون بدن .
دقیقاً ؛ درسته Turn10 فوق العادست ، کرایتک هم از لحاظ گرافیکی جزو بهترین هاست ولی بالاخره اگه یه کنسول ضعیف باشه معجزه که نمی تونن بکنن همون جوری که نسل پیش نتونستن (منظورم از معجزه اینکه تو یه سال بازی بدن بیرون که از لحاظ گرافیکی یه نسل از بقیه جلوتر باشه سوء تفاهم پیش نیاد :d ) ولی الان یه همچین اتفاقی افتاده , جالب تر اینکه رو رزولوشن های بالاتر داریم چنین تفاوتی میبینیم.
94816444669992467507.jpg

f7a552-1382123780.jpg
پ.ن: انصافاً بدور از تعصب و فن بازی این حرف که 720p اجرا شدن COD رو به ضعیف بودن X1 نسبت بدیم خنده دار نیست؟
پ.ن2 : چرا یسری دوستان فکر میکنن ما این مشکلات گردن DICE یا Activision میندازیم؟:-/
 
من که اصلا از XO نا امید نیستم بازم میگم اصلا.
نمونش رو تو نسل قبل همه دیدن اگه مایکرو الان تو بعضی بازیای لانچ ضعف داره حداقل همزمان با سونی کنسولش رو ریلیز کرده ... نسل قبل که سونی یکسال بعد کنسول ریلیز کرد (همه میدون یکسال تو دنیای کامپیوتر یعنی اخلاف تکنولوژیکی بالا) و اونهمه تبلیغ برای سل و نتیجه رو روی بعضی بازیا دیدین!!! Epic fail بود.
از اون طرف سونی تو سال اول عرضه PS3 حتی عنوان درست حسابیم نداشت الان XO حداقل دو تا عنوان خوب فقط برای لانچ داره و بازم تو راهه ... Ryse که واقعا گرافیکش خارق العادس کسی که گرافیک این بازیو ترول میکنه واقعا احتیاج به یه چکاپ پزشکی کلی داره به نظر من کار از چشم و مغز گذشته حتی باید کلیه هاشم ببره دکتر نشون بده !
Forza 5 هم که همه میدونن چی هست.
به قول اون دوستمون Timeless one خیلی از کامنتا اصلا ارزش خوندنم نداره به هر حال قبول کنید 7-8 سال فشار باید از یه جا تخلیه بشه دیگه.
 
آخرین ویرایش:
بچه ها من امشب ميرم باز يه 3 ماهي نيستم اما :

Xbox 360 رو با ps3 قياس نكنيد و به x one و ps4 تاميم بديد.

Xbox 360 يك GPU با معماري خيلي خيلي پيشرفته unified shader داشت كه از شيت PS3 با معماري splite shader به مراتب عملكرد بهتري نشون ميداد.gpu اون ps3 در عدد و رقم ارقام بالايي از خودش نشون ميداد اما معماري نسل بعدي gpu كنسول مايكرو خدايي در دنياي واقعي چيز قابل قياسي نداشت بسيار برتر بود.

توي cpu هم اينقدر سوني cell cell ميكرد فكر كرديد خيلي چيز شاخي در برابر xenon اين 360 بود؟؟ اتفاقا cpu بايد front end قدرتمندي ميداشت كه تنها چيزي كه cell نداشت همين بود - يك cpu با قدرت محاسباتي خام بالا كه اصلا مورد هدف cpu نبايد باشه اما با control unit ضعيف به نسبت اون همه هسته - يك هسته power pc با front end اونم غير ooe و RISC براي 7 هسته SPE كه شكر خدا اونها هم جز يه FE فوق ضعيف در حد IS Issue order چيزي نداشتن .

كلام ساده يعني يك مغذ ضعيف براي كلي كارگر كه تازه بايد براي rsx هم انجام وظيفه ميكرده.

در عوض xenos يك cpu با 3 تا front end يعني به ازاي هر هسته 1 FE با معماري power pc كه با اينكه ooeنبود اما باز هم نسبت به Shit cell كه يك fe و 8 تا Execution unite رو بايد ساپورت ميكرده بسيار برتر بوده.

---------

اما رفقا اين نسل دقيقا فرق ميكنه - اولا معماري cpu و GPU كنسول ها 95% مگر در جزئيات ريز مثل نوع و تعداد ISA هى باهم شبيه(نسل قبل به كفت قياس خرس و پلنگ از حد تفاوت ) - قدرت كنسول از cpu و GPU اون هست چون بخش هاي محاسباتيش هستن. اون sp cpu و esram و باقي مواردي كه هستن جز براي بهره وري بالاتر اين دو واحد نيستن .(كه سوني بعدا با يه دسترسي فوقسطح پايين GNM ميتونه خيلي خيلي خيلي بيشتر از ظرفيت GPUواقعا قويتر كنسولش نسبت به API مزخرف مايكرو DX از قدرت كنسول استفاده كنه مثلا شركت هاي چون ND ديگه منهدم ميكنن يحتمل.

90%قدرت محاسباتي مورد نياز كنسول هم از GPU اون سرچشمه ميگيره كه شكر خدا از همون حدود 1.3 teraflops ايكس وان هم مايكرو 10% رو براي كارايي رزرو كرده يعني گل بود به سبزه هم اراسته شد - خلاصه مايكرو بدجور سطح تراشرو براي esram با نظر دان ماتريك احمق حروم كرده اگه همون رو اختصاص به CU هاي اضافي ميكرد الان توي X one ما بالاي 24-26 فروند compute unite داشتيم - اون موقع احوال سوني قابل پرسيدن بود :(

خلاصه رفقا نسل قبل هم كنسول مايكرو قويتر بود هم بسيار بسيار متفاوت و به خاطر معماريش كار باهاش اسون تر بود نتيجش چيزي بود كه توي بازي هاي مالتي پلتفرم ديديد. كه خدايي اختلاف ها چنان نبود در ٩٠٪ عنوان ها

اما اين نسل معماري ها بسيار شبيه به هم و قدرت ها بسيار متفاوت كه باعث ميشه اينجور تفاوت ببينيم.
 
به نظر من مایکرو از سونی رو دست خورد. مایکرو فک نمی کرد سونی بتونه 8 گیگ رم GDDR5 رو روی بردش سوار کنه و به 4 گیگ راضی میشه. و اینا برنامه ریزی شونو گذاشتن که با 8 گیگ رم ddr3 ولی گذاشتن ESRAM پهنای باند نزدیک و حجم دو برابری بدن که قدرت بیشتر کنسول رو نشون بدن. مایکرو احتمالا از پیش بینی کرده که که با یه GPU ضعیف تر ولی رم دو برابری یه جور بازی قدرت سخت افزاری رو به نفع خودش تموم کنه. چون شاید برای عموم مردمی که اطلاعات سخت افزاری چندانی ندارن مقایسه 8 گیگ و 4 گیگ رم خیلی ملموس تر از مقایسه CU های GPU باشه. به نظر من مایکرو تمام همو غمشو روی رم گذاشته بود، تو همین نسل حاضر هم بیشتر دردسر شرکتهای سازند مدیریت رم بود. مایکرو با این Solution ی که برای رم با حجم بالا و سرعت بالا ارائه کرده بود فکر کرد کنسول و قوی تر رو عرضه می کنه.
ولی سونی با 8 گیگ رم زد کاسه کوسه مایکروسافت رو پودر کرد.
شما مطمئن باشید اگه همون 4 گیگ رم روی PS4 می موند الان با وجود GPU قوی تر، تعریف ها و تمجید ها جور دیگه رقم می خورد.
البته در این بین مدیرت فوق ضعیف مایکرو هم مزید بر علت شد صد در صد. یه مدیر قابل باید همه احتمالات رو پیش بینی کنه.
 
رامین خیلی از حرفا و نطراتت رو قبول دارم ولی اینو حتما بخون این مقاله رو یه بازیساز که برای یوروگیمر سابقش تایید شده نوشته به قول خودش روی این پلتفرمها کار کرده PlayStation 2, Xbox, PlayStation 3, Xbox 360, PC, PS Vita, Nintendo DS, iPhone, Wii U, PlayStation 4 and Xbox One و الانم داره روی عنوان بزرگ نسل بعد کار میکنه و تا به حال از عنوانهایی که کار کرده بالای 35 میلیون نسخه شیپ شده.

The Secret Developers: what next-gen hardware balance means for gaming • Articles • Eurogamer.net

الان آدمایی مثل کوجیما و یرلی و کارمک و شینجی میکامی عقیده دارن دوتا کنسول یکسان هستن به نظر من نمیشه فقط روی بازیای لانچ قضاوت کرد.
مثلا یرلی عقیده داره Move engine های XO موثرن:

Move Engine ایکس باکس وان ثابت کرده که میتونه برای ما با شتاب دادن به جریان داده های تکسچر و بقیه چیزها بسیار مفید باشه.

Crytek: the next generation • Interviews • Eurogamer.net

به نظر من مشکل اصلی سازنده ها در حال حاضر زمان هست که برای پورت بازی از PC به XO و جایگزین کردن eSRAM به جای Main memory و اسکیل کردن کدها برای بهره گرفتن از DME ها زمان کافی نداشتن مشکلی که تو PS4 موقع پورت وجود نداره.
در مورد API ای که تو Xbox one استفاده کردن رسما مایکروسافت اعلام کرده که اجازه دسترسی به سخت افزار رو تو پایین ترین حد به صورت مستقیم میده.
اینارو از بلاگ رسمی مایکروسافت نقل و قول میکنم:

With Xbox One we have also made significant enhancements to the implementation of Direct3D 11, especially in the area of runtime overhead. The result is a very streamlined, “close to metal” level of runtime performance. In conjunction with the third generation PIX performance tool for Xbox One, developers can use Direct3D 11 to unlock the full performance potential of the console.

We are very excited that with the launch of Xbox One, we can now bring the latest generation of Direct3D 11 to console. The Xbox One graphics API is “Direct3D 11.x” and the Xbox One hardware provides a superset of Direct3D 11.2 functionality

Raising the Bar with Direct3D
 
آخرین ویرایش:
ولی مهدی جان الان به شدت یک جو منفی به سمت ماکرو هست. الان واقعا ماکرو باید تا میتونه رو بازی حساب باز کنه. الان باید کاری که نسل قبل سونی کرد رو انجام بده. رو بازی خیلی مانور بده. امید وارم که بتونه:)
 
پ.ن2 : چرا یسری دوستان فکر میکنن ما این مشکلات گردن DICE یا Activision میندازیم؟:-/
دِ بدبختی اینجاست که شوما نمیندازی ولی یه سری از دوستان تو تاپیک های اخبار چپ و راست این کار رو میکنن :| :| :دی

یکیشون هم نام کاربریش شبیه خودته :-"
من هنوز هم باورم نمیشه ماکروسافت بعد از 360 بیاد یه کنسول بسازه که بازی ساختن و کار باهاش راحت نباشه 8-|
اینکه اونور قضیه چرا از کشتی گرفتن و ضربه فنی شدن رسیدن به هلو دلیلش کاملاً موشخصه :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or