نقد و بررسي بازي هاي psp

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
داداش واقعا خوشحالم که به نوشتن نقد ادامه میدی
روحی دوباره به این سایت دادی
دستت درد نکنه

ممنون احسان جان :bighug:
فدا تو بشم :x

واقعا کارت عالیه لطفا به نقد نوشتن ادامه بده

فرستاده شده از HUAWEI G750-U10ِ من با Tapatalk

مرسی عزیز :bighug: چشم حتما


چه بازی های قشنگی، از آقا احسان بابت این معرفی و بررسی تشکر می کنم، کنسول های دستی هم جذابیت و لذت خودشونو دارند، حیف که PSP ندارم چون دوست دارم بازی ها رو اورجینال بخرم.

آره psp بازیا قشنگ خیلی داره , فدات داداش من که کاری نکردم فقط تجربه هایی که از بازیا دارم مینویسم شاید بدرد یکی بخوره و بخواد اون بازی رو تجربه کنه
psp که با مثلا با 120 تا 130 هزار تومن میتونی یه تمیزشو بخری
بازی ها اورجینالشم هست حتی دیجی کالا داره


شبح اسپارتا این بار با تجربه ی بیشتر به کنسول پر طرفدار سونی باز میگردد.بله این بازی دومین بازی از سری محبوب god of war است که بر روی psp عرضه میشود و طبق قول های سازندگان در تلاش است تا نهایت توان psp را به چالش بکشد.
با ما در نقد این بازی حماسی همراه باشید.

دستت دردنکنه داداش نقد خوبی بود :bighug:


شما میتونیدبرای مشاهده نقد بازی مد نظرتون به این تاپیک مراجعه کنید:

این نقد قدیم منو از کجا گیر آوردی :d
 
آخرین ویرایش:

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
معرفی LocoRoco 2


y2ce8sx9mo5vdg289q3z.jpg


اولین بار در سال 2006 بود که اولین نسخه از بازی LocoRoco منتشر شد. سبک متفاوت و گرافیک منحصر بفرد بازی همه را متحیر ساخت و هر PSP داری را مجبور به خرید بازی کرد. پس از موفقیت های بیشمار این بازی و فروش بسیار بالای آن سازندگان تصمیم به ساخت نسخه ی بعدی بصورت قابل دانلود در شبکه PSN برای کنسول PS3 گرفتند. این بازی با نام LocoRoco Coccorecho در شبکه PSN منتشر شد ولی نتوانست موفقیت های نسخه قبلیش را کسب کند. پس سازندگان بازی به اشتباهشان پی بردند و ساخت نسخه جدیدی از بازی را بر روی PSP آغاز کردند. اواخر سال 2008 این بازی عرضه شد و مانند نسخه اولش موفقیت های زیادی کسب کرد و نمره های درخشانی از سایت ها و مجلات معتبر دریافت کرد.


در واقع دلایل زیادی برای متفاوت بودن LocoRoco نسبت به بازیهای دیگر وجود دارد. گرافیک هنری ، موسیقی منحصر بفرد ،نوآوری زیاد و بسیاری نکات مثبت دیگر هستند که LocoRoco را به یک بازی عالی تبدیل میکنند و باعث کسب نمره 9 از 10 برای این بازی میشوند. البته در رابطه با LocoRoco چیزی زیادی نمیتوان گفت چون همه چیز بسیار ساده طراحی شده اند و این سادگی بازی را به اوج میرساند. به جرات میتوان سری LR را یکی از بهترین بازی های سبک پلتفرمر برای PSP دانست و نسخه دوم را در لیست 10 برتر برای PSP قرار داد. در نگاه اول بازی بچه گانه و مذخرف (!!) به نظر میرسد ولی حقیقت آن است که با کمی بازی کردن هر گیمری را جذب خودش میکند و تبدیل به یک بازی اعتیاد آور میشود.


b1pj7zi9b3wypfdx4xf4.jpg


داستان بازی مانند نسخه اول میباشد. Mojas های بدجنس و تیره به رهبری پادشاه ظالمشان یعنی Banmucho به دنیای لوکوروکوها حمله میکنند تا شادی و آسایش را از آنان بگیرند. زبان بازی زبانی جالب و ابداعیست و شما را وادار به خنده میکند! کم کم زبان لوکوروکو ها برایتان عادی میشود و در کنار موزیک هنری بازی و حل پازل های ساده شما را مفرح و شاد میکند و میتواند برای مدتی کوتاه سرگرم کننده باشد.


موسیقی بازی هم سبک زبان لوکوروکو ها بی معنی ولی جالب و خنده دار هستند و از بسیاری از موسیقی های نسخه اول در این بازی استفاده شده است. با وجود احساس شادی و زیبایی خاص موزیک بازی تکرار ریتم ها در یک مرحله ممکن است بعد از مدتی خسته کننده به نظر برسند و ممکن است یک موزیک در یک مرحله بار ها و بارها تکرار شود و به عبارتی روی اعصاب باشند!


گرافیک بازی سبکی خاص و متفاوت میباشد که به جرات میتوان گفت در هیچ بازی ای شاهد آن نبوده ایم. در همه ی مراحل از رنگ های شاد برای القای شادی به بازیباز استفاده شده و کاراکتر های اصلی بازی هم با رنگ شاد و خنده همیشه گیشان در القای این حس به کمک دیگر نکات بازی می آیند. کاراکتر و مراحل های بازی نسبت به نسخه پیشین بیشتر شده اند و شما میتوانید کاراکتر مورد نظرتان را خودتان انتخاب کنید.


6rpze9ui9u723wee0x6k.jpg


اما مهم ترین عامل در پیشرفت LR2 گیم پلی منحصر بفرد آن میباشد. در هر مرحله هدف اصلی شما رسیدن از نقطه اول بازی به نقطه آخر میباشد. در بین راه شما با پیداکردن اشیا و میوه های مختلف میتوانید کاراکترتان را بزرگ کنید. همچنین تعداد حرکات لوکوروکوها نسبت به نسخه اول زیاد تر شده است. شما میتوانید تاب بخورید ، بپرید ، رد شدن از مجراهای باریک و حتی شنا کردن (که چند مرحله به آن اختصاص داده شده است) جزو این حرکات میباشند. تعداد مینی گیم های بازی هم نسبت به نسخه اول پیشرفت بسیاری داشته اند. یکی از اشکالات اساسی در بخش گیم پلی LR2 خسته کننده شدن بازیست و بعضی وقتها بازیباز احساس میکند که هیچ نقشی در بازی ندارد.


در کل LR2 را میتوان جزو 10 برتر تاریخ PSP دانست چون از هر جهت بازی کاملیست و هدف اصلی بازی ایجاد شادی برای بازیباز میباشد.
 

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
نقد و بررسی بازی Gravity Crash Portable


za5ktnf2mok3t340a9e3.jpg


سیاره های متروکه در اعماق کهکشان ، یکی از اولین مرزهایی بودند که خیلی زود به دست بازی های Arcade کشف شدند. این سرزمین ها همیشه مناظر یکنواخت و مسیرهایی ناهموار را به بازیکن نشان می دادند ، با این حال همین سادگی آن ها باعث جذابیت بیش از حدشان و همچنین ماندگار شدن اینگونه بازی ها در تاریخ بازی های کامپیوتری شده است. اما یک عنوان در این ژانر Gravity Crash Portable نام دارد که یک بازی Arcade با همان حال و هوای گذشته است و خوشبختانه به نظر می رسد که با تمام محدودیت هایش می تواند به اهداف خود دست پیدا کند. این نسخه از Gravity Crash همان قسمتی است که در قبل تر با گرافیک دو بعدی و بسیار ساده برای PS3 منتشر شد و حالا زیباتر از نسخه قبلی روی PSP پورت شده است.


گرافیک


طراحی زیبا و هوشمندانه بازی ، گر چه از همان نیروی گرانشی و همان روندی که در گذشته شاهد آن بودیم ، استفاده می کند ، با این حال کاملا جدید و عالی به چشم می آید. اگر بعضی از نقشه ها برایتان جذاب و زیبا بود، در Gravity Crash Portable می توانید به طور دلخواه هر بخشی از نقشه را که مایل هستید از نو بازسازی کنید. این ویژگی در نسخه PS3 نیز وجود داشت و اگر چه میدان دید در این قسمت کمی محدودتر است ، با این حال این بخش بسیار ساده تر و کاربر پسندانه تر از گذشته ساخته شده است. اما اگر همه این موارد پس از مدتی برای بازیکن خسته کننده شود ، مطمئن باشید که فیزیک زیبای بازی تا آخرین لحظه گیم پلی را جذاب و دوست داشتنی حفظ می کند. در کل گرافیک بازی سبکی خاص دارد و منطبق با جو بازی طراحی شده است.


موسیقی/صداگذاری


موزیک متن های بازی بسیار پر شور و نشاط هستند و قطعا با داشتن یک هدست لحاظات مفرحی را برای بازیکن فراهم می آورند. با این حال موسیقی بازی، شاهکار نیز به حساب نمی آید و تنها برای جذاب تر کردن بازی و ارائه فضایی پر تحرک و مهیج بسیار مناسب است. اکثر موزیک هایی که در طول مراحل مختلف به گوش می رسند، تکنو هستند و می توانید با تکان دادن سرتان، این سفینه فضایی کوچک را کنترل کنید!


2df7e9owm870i0uqd2ds.jpg
c9t7ltbtppi87sw2yb96.jpg


گیم پلی


کنترل بازی به مراتب نسبت به نسخه اصلی خود ساده تر طراحی شده و حتی تنها با استفاده از یک آنالوگ نیز می توانید به راحتی سفینه فضایی خود را کنترل کنید. بخش ساخت مراحل دلخواه بازیکن نیز همچنان با همان جزئیات بسیار در بازی وجود دارد و تنها مشکل این قسمت عدم وجود امکان به اشتراک گذاری فایل ها به طور وسیع است و این کار تنها به صورت محلی امکان پذیر خواهد بود. در هر صورت Gravity Crash Portable هنوز هم اکثر المان های موفق قسمت اصلی خود را دست نخورده نگه داشته و بدین ترتیب می توان مطمئن بود که بازیکن هایی که کنسول دستی Sony را دوست دارند، صاحب یک بازی Arcade-Shooter عالی شده اند. ابتدایی ترین فعالیتی که خیلی زود باید در آن مهارت کسب کنید، هدایت سفینه فضایی است که در اختیارتان قرار می گیرد. سفینه ریز و کوچک شما به یک سپر، موشک انداز و سلاح ویژه مجهز شده است. در بازی دو حالت کنترل وجود دارند و هدایت این کشتی فضایی به انتخاب نحوه کنترل شما وابسته است. حالت کلاسیک که از آنالوگ PSP برای هدایت کشتی استفاده می کند و تیراندازی و حرکات با شتاب را به کلیدهای دیگر واگذار می کند.حالت دیگر دوگانه نامیده می شود که از آنالوگ هم برای حرکت معمولی و هم حرکات شتاب دار سفینه بهره می گیرد.


در حالی که در نسخه اصلی هر دو رویه برابر به نظر می رسیدند، در Gravity Crash Portable به دلیل پیچیده تر شدن گیم پلی (سرعت شلیک ها به طور چشمگیری افزایش یافته است) و همچنین محدودیت های PSP (شما نمی توانید بخش زیادی از محیط اطرافتان را مشاهده کنید) حالت کنترل دوگانه برای بازی بسیار مناسب خواهد بود. البته در این میان شیوه کنترل جدیدی نیز با نام ضد گرانش به بازی افزوده شده است که بسیار شبیه به حالت دوگانه عمل می کند، با این تفاوت که دیگر نیروی گرانشی روی سفینه شما تاثیری نخواهد داشت. گر چه در هر حال قانون اینرسی بر بازی حکم فرماست و همچنان کنترل سفینه فضایی سخت به نظر می رسد، با این حال نبودن قانون گرانشی جذابیت بازی را کاهش می دهد. مهارت یافتن در کنترل کشتی فضایی کار آسانی است، اما انتظار نداشته باشید که به راحتی بتوانید آزادانه و بدون برخورد با مانعی در فضا به گردش بپردازید. هر مرحله در یک سیاره با نیروهای گرانشی متفاوت شروع می شود و شما باید با مانورهای مختلف این نیروی گرانشی را خنثی کنید و به راه خود تا رسیدن به مقصد ادامه دهید. سفینه شما می تواند از حالت سکون خیلی سریع خود را با سرعت بالایی به حرکت در آورد، اما باید توجه کنید که کنترل سفینه در سرعت های بالا بسیار دشوارتر خواهد بود و زمان زیادی را از شما می گیرد تا دوباره بر آن مسلط شوید. از طرفی همان طور که گفته شد، وسعت دید بازیکن بسیار کم تر از نسخه اصلی است و بنابراین با سرعت زیاد، مشخص نیست که سفینه به کجا هدایت می شود. شما مدام بایستی با قدرت های شتاب دهنده سفینه و قانون اینرسی در بازی دست و پنجه نرم کنید، تا بتوانید با موفقیت هر مرحله را پشت سر بگذارید. بسیاری از مراحل، شما را به دنیای زیر آب می برند که در این حالت شتاب دهنده های سفینه شما به قدرت بیشتری نیاز خواهند داشت. در مراحل بعدی، وجود همزمان میدان های انرژی و همچنین تشکیلات نظامی دشمنان و قانون گرانشی عرصه را مدام بر شما تنگ تر می کنند. در کل قوانین فیزیک در Gravity Crash به خوبی طراحی شده اند و در طول بازی بسیار تاثیر گذار هستند. قانون هایی نظیر رانش، گرانش و اینرسی، باعث شده اند تا حرکات سفینه برای بازیکن بسیار زیبا و جذاب باشند.


hbqm0muejaembodzonx0.jpg
9gvygj7aub01hs1tlkbr.jpg


نتیجه گیری


در کل Gravity Crash Portable با وجود اندک نقص هایی که در آن دیده می شوند، یک بازی سرگرم کننده و جذاب به نظر می رسد که تا حد زیادی به نسخه اصلی خود وفادار مانده است. محیط های پر نور و درخشان بازی و همچنین موزیک های تکنو و سرزنده نیز جذابیت بازی را به طور چشمگیری افزایش می دهند.
 
  • Like
Reactions: sadegh93

a.messi10

کاربر سایت
Jul 27, 2014
983
دستت دردنکنه داداش نقد خوبی بود :bighug:


قربان شما قابلی نداشت.

این نقد قدیم منو از کجا گیر آوردی :d[/QUOTE]
والله تو تاپیکا گشتم پیدا کردم.=))
 

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
دستت دردنکنه داداش نقد خوبی بود :bighug:

قربان شما قابلی نداشت.

والله تو تاپیکا گشتم پیدا کردم.=))

باور کن این بازی هایی رو که نقدشونو میزارم خیلی ها اصلا نمیدونستن روی psp هست

مثلا همین Gravity Crash Portable یه دسوتی گفتم Gravity Crash روی psp خیلی حال داد , گفت خالی نبند این بازی فقط برای ویتا اومده

یا خیلی ها نمیدونن psp این همه متالگیر داره یا یا عنوانی مثل Resistance: Retribution داره , با وجود این بازیا و خیلی از بازیا محشر دیگه اس که psp تونست موفق بشه و به فروش 82 میلیون کنسول برسه

:)) زیاد تو تاپیکا ماقبل تاریخی نگرد فسیل میشیا از من گفتن :))
 

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
نقد و بررسی بازی Kingdom Hearts: Birth by Sleep


lspsm8f8p97l4lxc5zbu.jpg


Kingdom Hearts یک بازی فانتزی زیبا که خاطرات خوبی روی PS2 برای بازیکنان به همراه آورد. اما پس از سال ها این بازی برای دارندگان کنسول PSP عرضه شد و می توانند این سری بازی ها را تجربه کنند.


داستان


این نسخه یک پیش درآمد برای نسخه اصلی بازی به حساب می آید. داستان بازی حول اربابان Keyblade است که وظیفه آن ها نگهبانی از تعادل میان روشنایی و تاریکی است. ارباب های Keyblade از سه نفر به نام های ونتوس (Ventus)، آکوا (Aqua) و ترا (Terra) تشکیل شده اند. داستان در سرزمینی به نام Land of Departure جایی که این ارباب های Keyblade در آن حضور دارند، روایت می شود. این سه نفر برای اینکه بتوانند ارباب Keyblade بشوند زیر نظر استاد اراکوس (Eraqus) تمرین می کنند. زمان امتحان نهایی فرا می رسد و ترا و آکوا با یکدیگر مبارزه می کنند. در این مبارزه آکوا موفق می شود که ترا را شکست دهد. شکست باعث می شود که تاریکی و سیاهی به قلب ترا راه پیدا کند. مدتی پس از این مبارزه ، ارباب زیهانورت (Xehanort) نیز ناپدید می شود و موجوداتی به نام Unversed در سرزمین Land of Departed نمایان می شوند. استاد ارکوس به ترا و آکوا دستور می دهد که این موجودات را از بین ببرند و استاد زیهانورت را پیدا کنند. در این میان ونتوس به وسیله شاگرد مرموز استاد زیهانورت تحریک می شود که تا به دنبال ترا برود و با او همکاری کند. با توجه به این اتفاق های ناخوشایند، آکوا مامور می شود تا برای برگرداندن ونتوس به سرزمین های مختلف سفر کند.


به مجرد اینکه آن ها به سرزمین های مختلف پا می گذارند با شخصیت های دیزنی (Disney) روبرو می شوند. آن ها در این مدت با Unversedها مبارزه کرده اند و توانسته اند آن ها را از سرزمین های خود خارج کنند. روبرویی آن ها با شخصیت های دیزنی باعث می شود تا وارد یک جریان تازه بشوند و به عمق این اتفاقات پی ببرند. اما همچنان خطرات زیادی پیش روی آن ها قرار دارد و برای همین، انجام ماموریت ها برای آن ها آسان نخواهد بود. با توجه به سبک بازی که Action-RPG است، ما با یک داستان خوب روبرو هستیم. شخصیت پردازی با توجه به سابقه آن ها در نسخه های متعدد بسیار خوب است. داستان بازی با توجه به اینکه به ماجراهای قبل از نسخه اول بازی می پردازد، به خوبی می تواند شما را جذب خود کند. همان طور که گفته شد، داستان این بازی مقدمه ای برای شروع این سری از بازی ها است. پس جای نگرانی برای اینکه هیچ پیش زمینه ای از این بازی ندارید و... وجود ندارد. همه چیز به خوبی برای شما توضیح داده می شود و سردرگمی در بازی نخواهید داشت. این بازی به شما یک تجربه جدید را انتقال خواهد داد. در این عنوان می توانید در نقش هر سه شخصیت بازی کنید. سه نوع خط داستانی مختلف برای این بازی در نظر گرفته شده است که هر کدام از آن ها پیرامون یکی از شخصیت های بازی می گذرد. البته باید خط داستانی اصلی بازی را به پایان برسانید تا بتوانید داستان بعدی را نیز ادامه دهید. به همین دلیل پیشنهاد می کنم Save بازی خود را پاک نکنید!


apsto4t27ez79y78yc6f.jpg


گرافیک

این بار کنسول PSP میزبان این سری بازی بود. بازی با توجه به پلتفرمی که روی آن اجرا می شود از گرافیک قابل قبولی برخوردار است. طراحی شخصیت های اصلی و شخصیت های دیزنی بسیار خوب هستند. اما در کنار این موضوع محیط بازی کم جزئیات و کمی ساده طراحی شده است. جا داشت که محیط های بازی زیباتر از این طراحی شوند. همانند نسخه های گذشته، این بازی از رنگ بندی های بسیار خوبی بهره می برد و محیط بازی را جذاب کرده است. افکت های تصویری بسیار خوبی در این بازی دیده می شوند که بسیار عالی از کار در آمده اند.


موسیقی/صداگذاری


صداگذاری سری بازی های KH همیشه خوب بوده است و این بازی هم از این قاعده مستثنی نیست. آهنگسازی این بازی توسط دو تن از بهترین آهنگسازان بازی های کامپیوتری یعنی یوکو شیمومورا (Yoko Shimomura) و تاکه هارو ایشیموتو (Takeharu Ishimoto) ساخته شده است. از کارهای دیگر این اشخاص می توان به نسخه های قبلی سری بازی های Kingdom Hearts و چند عنوان از سری بازی های Final Fantasy و Parasite Eve اشاره کرد. بدون شک بدون حضور این افراد موسیقی بازی تا این حد زیبا نمی شد.


موسیقی های بسیار خوبی در قسمت های مختلف بازی شنیده می شوند که حال و هوای بازی را به خوبی به بازیکن ها منتقل می کند. در کنار موسیقی بازی صداگذاری روی شخصیت های بازی نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد. استفاده از صداپیشگان و بازیگران هالیوودی کیفیت این قسمت را بسیار بالا برده است. اشخاصی همچون جیسون دورینگ (Jason Dohring)، ویلا هولند (Willa Holland)، جیسی مک کارتنی (Jesse McCartney)، لئونارد نیموی (Leonard Nimoy) و مارک همیل (Mark Hamill) به ترتیب به جای شخصیت های ترا، آکوا، ونتوس، ارباب زیهانورت، وینتاس و استاد ایراکوس به صداپیشگی پرداخته اند.


lrenwloj2odvgj98sqlq.jpg


گیم پلی

این بازی در بخش گیم پلی حتی از نسخه های گذشته خود نیز بهتر عمل کرده و قسمت هایی در این بازی دیده می شوند که در نسخه های قبلی وجود نداشتند. این بازی ترکیب خوبی از دو سبک اکشن و نقش آفرینی را در قالب یک بازی فانتزی با حضور شخصیت های محبوب دیزنی به نمایش می گذارد. بازی رفته رفته شما را با امکاناتی که در بازی وجود دارند، آشنا می کند و شما را به یکباره در میان انبوهی از گزینه ها و امکانات مختلف رها نمی کند. مانند نسخه های گذشته، قهرمان بازی به سرزمین های مختلف می رود و با مشکلات ریز و درشت بسیاری روبرو می شود. مشکلاتی که باید از سد آن ها گذشت تا به هدف بزرگتر رسید. در این سرزمین ها می توانید به بخش های مختلف بروید و آیتم های گوناگون به دست بیاورید. در این گشت و گذارهای باید مبارزه های مختلفی انجام دهید. این مبارزه ها قدرت قهرمان بازی را افزایش می دهد و باعث در ادامه بازی و در نبردهای مهم کار آسانتری را پیش رو داشته باشید. مبارزه در این بازی بسیار خوب و عالی طراحی شده و بازیکن را به انجام مبارزه های مختلف تشویق می کند. بازیکن در طول بازی قدرت های مختلفی را به دست می آورد که در نبردها بسیار کارآمد خواهند بود. این قدرت ها را می توانید در نبردهای مختلف با توجه به شرایط موجود، با یکدیگر تعویض کنید. زمانی که یک فن قدرتی را اجرا می کنید، کمی زمان نیاز است تا بتوانید دوباره از همان قدرت استفاده کنید.


البته در این زمان می توانید از سایر قدرت ها استفاده کنید. اگر زمان بندی درستی را در این سیستم بکار ببرید، هرگز با نبود قدرت ها روبرو نخواهید شد. این سیستم به مبارزه های بازی سرعت بسیار خوبی را بخشیده و باعث زیبایی بازی شده است. همچنین این امکان در بازی قرار گرفته است که این قدرت ها را ارتقاء دهید. اما در مبارزه ها همه چیز را این قدرت ها تشکیل نمی دهند. زمانی که شما در طول بازی از ضربه های ترکیبی مختلف استفاده می کنید، یک سیستم اندازه گیری در بازی وجود دارد که به یک اندازه خاص خواهد رسید. در این زمان می توانید ضربه های ترکیبی را با قدرت های خود ترکیب کنید و ضربه های مرگ باری را به دشمن بزنید. این قدرت به صورت موقتی به شما داده می شود و برای همین پیشنهاد می کنم از آن در لحظه های حساس استفاده کنید. به طور مثال، شخصیت ونتوس می تواند در این حالت یک گردباد را به گلوله های الکتریکی (Thunderbolt) تبدیل کند. سیستم دیگری به نام Dimension Links نیز در بازی وجود دارد. زمانی که شخصیت های بازی در طول سفر به سرزمین های مختلف با یکدیگر روبرو می شوند، می توانید قابلیت D-Link را فعال کنید. در این زمان قابلیت های شخصیت ها با یکدیگر ترکیب می شوند و قدرت بسیار عظیمی را به وجود می آورند. در واقع می توان گفت که به دست آوردن قدرت های بیشتر در طول بازی یکی از مهمترین قسمت های بازی را تشکیل می دهد.


چرا که به وسیله آن ها می توانید از قابلیت های بسیار مهم دیگر نیز بهره مند شوید. در طول بازی باید به قابلیت های شخصیت خود توجه کنید. ترا یک جنگجو است و در نبردهای نزدیک بسیار خوب عمل می کند، اما سرعت کمی دارد. در کنار او، آکوا بسیار سریع است و از قدرت های جادویی به خوبی استفاده می کند. ونتوس را هم می توان ترکیبی از این دو شخصیت دانست. در بازی باید طوری از این شخصیت ها استفاده کنید که بیشترین کارایی را داشته باشند. به طور مثال از آکوا نمی توان در درگیری های نزدیک استفاده کرد، چرا که او ضعیف است و در این نبردهای سریع می بازد. آکوا را می توانید به عنوان یک پشتیبان استفاده کنید تا با جادوهایی که از فاصله های درو می فرستد از شخصیت های دیگر پشتیبانی کند. همان طور که گفته شد هر سه شخصیت بازی یک داستان دارند. اما محیط های بازی با توجه به این موضوع تغییر نمی کنند و هر سه داستان در یک محیط روایت می شوند.


pmblbayzyqij2j1c2otz.jpg


نتیجه گیری

بازی ای که ساعت ها گیم پلی و هیجان را برای شما به ارمغان می آورد. سیستم گیم پلی بسیار خوب این بازی قطعا شما را معتاد خود خواهد کرد و تا پایان بازی شما را پای آن نگه می دارد. در آخر پیشنهاد می کنم که برای انجام این بازی PSP خود را در حالت متصل به شارژ نگه دارید تا در میان بازی با کمبود شارژ باطری روبرو نشوید!
 

a.messi10

کاربر سایت
Jul 27, 2014
983
باور کن این بازی هایی رو که نقدشونو میزارم خیلی ها اصلا نمیدونستن روی psp هست

مثلا همین Gravity Crash Portable یه دسوتی گفتم Gravity Crash روی psp خیلی حال داد , گفت خالی نبند این بازی فقط برای ویتا اومده

یا خیلی ها نمیدونن psp این همه متالگیر داره یا یا عنوانی مثل Resistance: Retribution داره , با وجود این بازیا و خیلی از بازیا محشر دیگه اس که psp تونست موفق بشه و به فروش 82 میلیون کنسول برسه

:)) زیاد تو تاپیکا ماقبل تاریخی نگرد فسیل میشیا از من گفتن :))

سرچ کردم وگرنه کی حال داره!b-)
 

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
نقد و بررسی بازی Valkyria Chronicles II


4rphnd30naw8m5wy0kvs.jpg


سال 2010 همان طور که سال پر بازی ای برای کنسول های بازی خانگی بود ، یکی از سال های بسیار خوب برای کنسول دستی PSP هم نیز بود. عرضه بازی هایی مانند Ace Combat: Joint Assault ،MGS: Peace Walker ،KH: Birth by Sleep و چند عنوان مطرح دیگر. یکی دیگر از این سیل عظیم بازی ها که برای PSP سرازیر شده بود ، نسخه دوم سری بازی های Valkyria Chronicles است.

البته لازم به ذکر است که نسخه اول این بازی به طور انحصاری برای PS3 در سال 2008 عرضه شده بود و یکی از شاهکارهای ژانر استراتژی-نقش آفرینی به حساب می آمد.


داستان


داستان این بازی 2 سال پس از اتفاقات نسخه اول بازی رخ می دهد. سرزمین کوچک گالیا (Gallia) همچنان بین دو قدرت نظامی موجود در این بازی محاصره شده است. البته باید گفت که بازی در واقع قصد به نمایش در آوردن جنگ جهانی دوم به صورت فانتزی و یک داستان خیالی را دارد. در این بین در سرزمین گالیا نیروهای آشوبگر نیز دست به شورش می زنند و علیه حکومت مرکزی گالیا وارد جنگ می شوند. گالیا از یک طرف با تحدید قدرت های بزرگ منطقه روبرو است و از طرف دیگر باید با یک جنگ داخلی مواجه شود. ارتش گالیا نیاز مبرمی به سربازهای تازه نفس و با انگیزه دارد تا بتواند در برابر این تحدیدها مقاومت کند. اینجاست که بازی شما را با سه شخصیت اصلی داستان آشنا می کند تا به وسیله آن ها بتوانید به این جنگ داخلی پایان دهید. شخصیت های اصلی بازی آوان هاردینز (Avan Hardins)، کوزت کولهارث (Cosette Coalhearth) و زری (Zeri) نام دارند. بازی از جایی آغاز می شود که آوان به آکادامی نظامی می رود تا در آنجا آموزش های لازم را پشت سر بگذارد. آکادمی گالیا جایی است که افراد نوجوان در آنجا با مسائل نظامی روبرو می شوند. همانطور که گفته شد، تمام دانش آموزان این آکادمی نوجوان هستند و با توجه به سن آن ها با مشکلات و مسائلی مانند عشق های جوانی ، غرورهای الکی ، قلدر بازی و ... روبرو هستند.


بازی به خوبی به تمامی این مسائل و موضوعات مهمتر می پردازد. آوان در این آکادمی با کوزت و زری آشنا می شود و پس از مدتی نیز نام آن ها در یک گروه در کنار هم قرار می گیرد تا این گروه سرآغاز فصل جدیدی در زندگی آن ها باشد. اما اینکه این گروه در آینده با چه مشکلاتی روبرو می شود و چه سختی هایی را پشت سر می گذارند ، چیزی است که با بازی کردن این عنوان به آن پی خواهید برد. داستان بازی توسط آقای تاکشی اوزاوا (Takeshi Ozawa) نوشته شده است که روایت و به تصویر کشاندن آن در بازی بسیار خوب صورت گرفته است. به ویژه اینکه داستان بازی به صورت انیمه روایت می شود که همین مسئله زیبایی بازی را دوچندان کرده است.


xttvldcvgbx1dnoue8to.jpg


گرافیک

همانند نسخه اول ، این عنوان نیز از گرافیک Cel-Shaded بهره می برد. این تکنیک بسیار زیبا در جذابیت و دوست داشتنی کردن بازی بسیار موثر است. استفاده از رنگ بندی های متنوع باعث زیبایی این عنوان شده است. محیط های بازی از تنوع بسیار خوبی برخوردار هستند و در طول بازی با قسمت های مختلفی روبرو خواهید شد که همه آن ها از کیفیت لازم برخوردار هستند. محیط بازی از جزئیات خوبی برخوردار است و سعی شده تا خالی رها نشود. سبک معماری محیط بازی، ترکیبی از معماری های اروپایی با المان های ژاپنی است که انصافا محیط های جذابی را به وجود آورده است. افکت های تصویری بسیار جالبی در بازی قرار گرفته اند که به فانتزی تر شدن بازی کمک زیادی کرده اند. طراحی کلی شخصیت های بازی در حالت Real-Time خوب است، اما می توانست بهتر از این ها نیز باشد. اگر برای طراحی شخصیت های بازی از چند ضلعی های (Polygon) بیشتری استفاده می شد، بازی را بسیار زیبا تر می کرد. از نکته های جالب بازی این است که در این عنوان از میان پرده هایی از جنس بازی یا CGهای با کیفیت استفاده نشده است. میان پرده های بازی به صورت انیمه طراحی شده اند که همین موضوع باعث زیبایی بسیار زیاد این عنوان شده است. اما در کل می توان گفت که تیم سازنده گرافیک خوبی را در حد یک بازی فانتزی به نمایش گذاشته اند.


موسیقی/صداگذاری


صداگذاری بازی از دیگر قسمت های خوب بازی آن است. همانند فضای کلی بازی، موسیقی بازی نیز یک ریتم فانتزی و بسیار جداب دارد. مانند نسخه گذشته، آهنگسازی VCII را آقای هیتوشی ساکیموتو (Hitoshi Sakimoto) بر عهده داشته که در کارنامه خود آهنگسازی برای یکی از شاهکارهای SquareSoft یعنی Vagrant Story را ثبت کرده است. قطعات موسیقی بسیار خوبی برای این بازی ساخته شده که زیبایی بازی را دوچندان کرده است. حتی گوش دادن به موسیقی بازی در خارج از خود بازی نیز لذت بخش خواهد بود. همچنین صداگذاری روی شخصیت های بازی نیز بسیار خوب است، چرا که از صداپیشگان بسیار خوبی برای این قسمت استفاده شده است. صداگذاری شخصیت آوان به وسیله آقای جیسون اسپیساک (Jason Spisak) انجام شده است. از کارهای گذشته اسپیساک می توان به صداپیشگی در بازی هایی چون Dead Rising، Dissidia: Final Fantasyو چند عنوان از سری بازی های SOCOM و بازی Mafia II اشاره کرد.


برای صداگذاری روی شخصیت کوزت از صدای جنیس کاوایه (Janice Kawaye) استفاده شده است. کاوای قبلا در سری بازی های Ninja Gaiden به جای شخصیت آیانه (Ayane) صحبت کرده است. همچنین برای صداگذاری شخصیت زری هم از صدای آقای کریسپین فریمن (Crispin Freeman) استفاده شده است. فریمن تا کنون در بازی ها و انیمه های زیادی صداپیشگی کرده است که در بین آن ها می توان به صداگذاری شخصیت ایتاچی (Itachi) در انیمه و بازی های ناروتو (Naruto)، شخصیت هلیوس (Helios) در بازی God of War III اشاره کرد.


mbnz1ohk1a6ls5hfug8b.jpg


گیم پلی

بازی Valkyria Chronicles II در سبک استراتژی-نقش آفرینی است. همانند نسخه اول این بازی ، دو قسمت برای گیم پلی بازی در نظر گرفته شده که به سیستم BLiTZ معروف هستند. بازی از دو حالت دستور (Command Mode) و حالت حرکت سوم-شخص تشکیل شده است. در قسمت Command Mode که محیط بازی را از بالا به شما نشان می دهد، باید سربازان مختلف را انتخاب کنید. در این حالت تمام محیط بازی قابل مشاهده خواهد بود و می توانید مکان نیروهای دشمن را نیز ببنید. پس از انتخاب سرباز مورد نظر بازی به حالت سوم-شخص تغییر حالت می دهد. در این حالت مقدار مشخصی می توانید حرکت کنید که میزان آن در نواری که خالی و پر می شود، به شما نمایش داده می شود. سرباز خود را به میزانی که دوست دارید حرکت می دهید و پس از آن باید یا نوبت را به تیم حریف بدهید و یا به سمت دشمن تیراندازی کنید. سعی کنید سربازی را که کنترل می کنید در مکان مطمئنی قرار دهید تا از تیراندازی دشمن در امان باشد. پشت سنگر به صورت نشسته یا پشت دیوار و... بهترین مکان برای این کار خواهد بود. پس از اینکه نوبت شما به پایان رسید، نوبت به تیم دشمن می رسد که حرکت کند. بازی به صورت نوبتی ادامه پیدا می کند تا اینکه شما بتوانید ارتش دشمن را نابود کنید.


در طول بازی همیشه باید به حرکت دشمن توجه کنید و مکان و موقعیت مناسبی برای سرباز خود انتخاب کنید. دشمن در برخی حالات می تواند سرباز شما را غافلگیر کند. اگر دشمن از پشت به سرباز شما تیراندازی کند، میزان بیشتری از جان سرباز شما کم می شود. هر سرباز در این بازی یک کلاس مخصوص به خود را دارد. به همین خاطر باید از هرکدام از این سربازها به درستی استفاده کرد. در Valkyria Chronicles II کلاس ها و قابلیت های جدیدی وجود دارند که باید به صورت یک درخت آن ها را به بازیکن خود اضافه کنند. کلاس های Scouts ،Shocktroopers ،Engineers ،Lancers ،Snipers و Armored Soldier اصلی ترین کلاس های موجود در بازی هستند. مبارزه با هرکدام از این کلاس های روش و سبک خاص خود را می خواهد و همین موضوع گیم پلی بازی را جذاب و هیجان انگیز کرده است. می توان گفت که بازی VCII چیزی فراتر از یک بازی استراتژی-نقش آفرینی-نوبتی است.


نتیجه گیری


نسخه دوم Valkyria Chronicles یک بازی بسیار خوب و سرشار از نو آوری و خلاقیت به حساب می آید. گیم پلی بسیار زیبا با امکانات بسیار زیاد، روند بازی را برای بازیکن ها جذاب کرده است. همچنین ترکیب سبک ژاپنی با فرهنگ اروپایی ، بازی زیبایی را به وجود آورده است. پشنهاد می کنم که حتما این بازی را روی PSP خود یکبار تست کنید تا ساعت ها مجذوب این بازی بشوید.


wrrtjnblhe8oo2ekkar9.jpg
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: sadegh93

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
آره پر از نقد بازیه
خخخخخ

نقدهایی که کلا 2 خطن :d معمولا اینطورین یه تاریخ عرضه گذاشتن با یه خط داستان همین :d
psp خودتو چیکار کردی؟ فروختی؟

پلاگین 3d امتحان کردی؟ باهاش میتونی بعضی از بازیا رو روی psp به صورت 3بعدی بازی کنی , حتما امتحانش کن


وای نقد ها واقعا عالیه ...خیلی ممنون...من که هوس کردم دوباره برم سراغ psp و چند تا بازی رو تموم کنم...

مرسی داداش :x قربونت عزیزی :bighug:
آره حتما این کارو بکن psp کلی بازی واقعا شاهکار داره که ارزش تکرار چند باره دارن , تو هر سبک بازی psp چندین عنوان شاخ داره
مدل psp ت چیه؟ کی خریدی؟ 2 تا خاطره از psp ت بگو حالشو ببریم ;;)
 

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
نقد و بررسی بازی Warriors Orochi 2


5p2u8935fg3q3fzaapio.jpg


گیم پلی

در قسمت Story Mode , بازی داستان های زیادی از هر سلسله را بیان می کند و شخصیت های زیادی هم با انواع سلاح ها وقابلیت های مختلف و البته با شیوه ی مبارزه ی مربوط به خود در میدان نبرد حضور دارند.

در قسمت Dream mode با سناریو های جالبتری مواجه خواهیم شد اما نهایتا قسمت اکشن بازی , تقریبا مشابه با اولین قسمت از این سری بازی ها و یا بازی های Dynasty Warriors و Samurai Warriors هست.

نسخه ی psp در قسمت Story mode چیزهای زیادی را درباره ی Orochi فاش می کند.شما می توانید سیو های خودتون از اولین نسخه از Warriors Orochi برای PSP را در بازی upload کنیدو شخصیت های بازی رو upgrade کنید. قسمت co-op هم دربازی وجود دارد که می توانید در قسمت های Story و Versus با یکی از دوستان به بازی بپردازید.


گرافیک

از لحاظ گرافیکی , بازی بسیار خوب هست , البته اگه چند تا باگ کوچولو که در سراسر بازی وجود داره رو در نظر نگیریم.

مبارزه با تعداد زیادی از دشمنان تو صفحه ی wide و دوست داشتنی PSP جذاب هست و افکت های گرافیکی هم زینت بخش بازی است.


sxt08uoctjt3ka3dubce.jpg


موسیقی/صداگذاری
بازی با صدای گیتار قشنگی در این نسخه بازگشته است و صداگذاری بازی کمی بهبود یافته است.با این همه هنوزم اگر صدای بازی را قطع کنید چیز زیادی از دست نمی دهید.


درجه سختی بازی


شبیه بازی های قبل از سری بازی های Warriors Orochi , شما در این بازی با گروه زیادی از دشمنان مواجه می شوید که می توانند شما را به راحتی محاصره کنند و از پا دربیارند. در بازی , ناوبان ها , کاپیتان ها و boss هایی وجود دارند که از بین بردنشون سخت تر از نابود کردن سرباز های پیاده است.


نتیجه

بازی Warriors Orochi 2 احساس بازی کردن یه بازی کنسولی خوب را به شما می رسونه. قابلیت های جدید بازی, این بازی رو تازه تر و مناسب تر با PSP کرده.

کنترل بازی هم مناسب با کنسول دستی سونی طراحی شده است. با همه ی این ها اگه هنوز انتظار نسخه ی اکشن متفاوتی از KOEI هستید قطعا این بازی هم شما را ناامید خواهید کرد.


cemlgylnir6g8rxxxwzs.jpg
 

New Shredder

ѺГѺҠԱ ՏѦҠі
کاربر فعال
Feb 23, 2013
923
نام
سعید
سلام ...من psp street دارم همون اول که معرفی شد گفتم اینو می خرم و خریدم ...خیلی دلم می خواست بازی prince of persia the forgotten sands و بازی کنم و هیچی ...برای همین اولین بازی که روش ریختم همین بود و هیچی ...ولی فرمویر دستگاهم 6.60 بود و تنها بازی که این ورژن اجرا نمی کنه هم همین بازی هست و هیچی به هیچی ...:( :-s :((
 

New Shredder

ѺГѺҠԱ ՏѦҠі
کاربر فعال
Feb 23, 2013
923
نام
سعید
با اجازه بزرگتر ها اگه بشه می خواستم یه بازی نقد که نه... معرفی کنم ...

guilty gear judgment

2i40_guiltygearjudgementpsp.jpg
[/URL][/IMG]

این بازی در اصل دو بازی هست یکی همون guilty gear xxr معروف است (امیدوارم بشناسید ) که یک بازی مبارزه ای دو بعدیه ..و یکی دیگه judgment که شبیه شورش در شهر ه و حالت مرحله ای داره ولی با کارکتر های guilty gear
قسمت مبارزه ای بازی شامل 25 کاراکتر میشه که هر کدوم استایل مبارزه مخصوص خودشون به همراه سلاح مخصوص خودشون رو دارند البته کاراکتر های این سری بازی خیلی متفاوت تر از بازی های دیگه مثل street figter و یا tekken هستند مثل قاتلی که با چوب بیلیارد مبارزه می کنه دختری که یک لنگر گنده با خودش داره و نهنگ و دلفین احضار میکنه (may) کنترل بازی عالیه یعنی اجازه استفاده از آنالوگ رو برخلاف بعضی بازی های مبارزه ای psp میده لبته مبارزه با باس آخر یکم سخته ...گرافیک بازی هم فوق العاده هست همه چیز با دست کشیده شده کسایی که کارهای arc system work رو میشناسن می دونن چی میگم مثل blazblue

a07t_ggxreload-9.jpg
[/URL][/IMG]


قسمت judgment بازی فقط مخصوص psp هست و در ابتدا کاراکتر آزادند با انتخاب هر کدوم و رد کردن مرحله ها می تونین کاراکتر های دیگه رو هم آزاد کنید همونطور که گفتم بازی اینجا دیگه مبارزه ای نیست و مرحله به مرحله شبیه تبر طلایی و .. اینهاست گرافیک اینجا هم حرف نداره ...هر کاراکتر همه حرکات مخصوصش رو داره که به راحتی می تونین اجرا کنید . هر مرحله کلی هیولا رو باید داغون کنید و در پایان بعضی مراحل هم باس فایت های زیبایی در انتظار شماست ...
l79f_s27045_psp_20.jpg
[/URL][/IMG]

s5j_ggpsp_3.png
[/URL][/IMG]

اگر از طرف داران guilty gear هستید این بازی رو از دست ندید و اگر نیستید به امتحانش میارزه حجم زیادی هم نداره حدود 400 تا بنظرم یکی از بهترین مبارزه ای های psp هست در ضمن نمرات بدی هم نگرفته ...
xm03_ggxreload-6.jpg
[/URL][/IMG]
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر