نقد و بررسي بازي هاي psp

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
0rx6uwa99e8vtor3mg68.jpg
 
  • Like
Reactions: se.phi.roth

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446

xebb3qcpfv1o2el0jpx0.jpg


(خوش گذرانی با جت پک)


Jetpack Joyride عنوان یک بازی ویدیویی بسیار معروف ، محبوب و شناخته شده در سطح جهان است که در سال ۲۰۱۱ توسط استودیو هف بریک برای چندین و چند سیستم و بطور کلی برای تمامی سیستم ها منتشر و توسعه داده شد و با استقبال بی نظیر و چشمگیر گیمرها روبرو شد.

نسخه PSP این بازی در 2013 به عرضه تولید رسید. بازی Jetpack Joyride که مخاطبان بسیاری را در سرتاسر جهان به خود جذب کرده است گیم پلی بسیار جالب و متفاوتی نسبت به سایر بازیهای رایانه ای دارد.


mhftparia3ke76z9hot8.jpg


هدف اصلی این بازی جمع آوری سکه های موجود در مسیر بازی و دوری کردن از خطرات بازی نظیر موشکها لیزرها و … است.

گیم پلی بازی نیز اینگونه است که شما در نقش بازیکن این بازی که یک جت پک نیز در پشت شما نصب شده است دارید شروع به حرکت کرده و در مسیر می توانید با تیر اندازی دشمنان خود را نابود کنید در ضمن در مسیر انجام بازی دائما با پرتویی از لیزرها روبرو می شوید که نباید به این لیزرها برخورد کنید.

برای این منظور زمانیکه به این لیزرها می رسید یا زمانیکه که می خواهید سکه های معلق در هوا را جمع آوری کنید دکمه جت پک خود را به میزان مورد نظر فشار داده تا از زمین ارتفاع بگیرید تا بتوانید از لیزرها عبور کرده ضمن اینکه به اندازه کافی نیز سکه جمع آوری کنید.

بازی فوق العاده زیبای Jetpack Joyride برای PSP بازی حجمی بسیار کم هست. امیدواریم از این بازی زیبای PSP لذت ببرید …


o0a68yqqs1bx035xe5i1.jpg
 

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446

46iyb5q5j7jpko7jgn8u.jpg


امروزه همه سازندگان بازی سعی دارند که بازی خود را تا حد ممکن با واقعیت تطابق بدهند. شاید این جمله ذهن شما را به گرافیک بازیها مشغول کند اما جدای از گرافیک بازی عوامل بسیار دیگری وجود دارند که بازی را از این نظر یاری می کنند. البته سبک بسیاری از بازیها با این هدف سازگاری ندارد و هر بازی ای نمی تواند در بستر واقعیت پیاده سازی شود اما بعضی بازیهای با سبک ثابت مانند ریسینگ ، می توانند به این هدف سازندگان جامه عمل بپوشانند.


از همان ابتدای این سبک، بازیهای معروفی مانند NFS بوجود آمدند که هرروز به واقعیت نزدیک می شدند و اکنون در نسل هشتم بازیهای رایانه ای، شرکت Polyphony Digital قصد دارد که اوج واقع گرایی این سبک را در آینده ای نه چندان دور به نمایش بگذارد. اگر از اسم سازنده متوجه خود بازی نشده اید، منظور بازی Gran Turismo است که سری بازیهای معروف GT برخاسته است و از هرنظر یک بازی بی نظیر به نظر می رسد. نسخه Prologue بازی چندی قبل در اختیار بازیبازان قرار گرفت که اتفاقا با استقبال خوبی هم مواجه شد اما چون بازی بصورت کامل نبود، امتیازات نسبتا متوسطی کسب کرد. با گیم پلی GT که شروع می کنیم، ابتدا باید تمام آمار و ارقام بازی را بصورت دقیق بگوییم. شاید این کمی نامعقول به نظر برسد اما در بازی حدود ۱۰۰۰ اتومبیل مختلف وجود دارد که هرکدام با نهایت دقت و ظرافت طراحی شده اند. اتومبیل ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند.


ia6hybkx5e0mr9gdqg8a.jpg


در بازی از ماشین های Nascar گرفته تا ماشین های صحرایی وجود دارد ؛؛؛ از اتومبیل های 5 هزار دلاری تا ماشین های فرمول یک 8 میلیون دلاری! از هر طیفی چندین ماشین در بازی گنجانده شده است. در حدود ۲۰ منطقه مختلف برای مسابقه وجود دارد که از روی مدل های واقعی طراحی شده است. از جمله این مناطق می توان به چندین شاهراه انگلستان، اتوبان های ژاپن، پیست اندیاناپلیس آمریکا، پیست فرمول یک نورنبرگ آلمان، پیست بین المللی دایتونا فلوریدا و بسیاری دیگر اشاره کرد. البته با محاسبه انواع مختلف جاده ها می توان گفت که بازی در حدود ۷۰ جاده مختلف برای بازی خواهد داشت. بازی از سال ۲۰۰۶ در حال ساخت است و هم اکنون چهارمین سال ساخت خودش را می گذراند. بد نیست که بدانید بازی تا به حال در حدود ۶۰ میلیون دلار خرج برداشته است. در مورد اتومبیل های شبیه سازی شده باید گفت که یک کلکسیون بی نظیر جمع آوری شده است. شرکت های لامبورگینی و بوگاتی بالاخره اجازه طراحی مدل های جدید خود را به شرکت سازنده داده اند.


تعداد زیادی از مدل های مرسدس بنز در بازی حضور دارد. مدل SLS که تا به حال در هیچ بازی دیگری وجود نداشت، در GT خودنمایی خواهد کرد. انواع مدل های فراری و البته مدل پرسرو صدا و جدید آن یعنی ۴۵۸ در بازی حضور خواهند داشت. از دیگر کمپانی های مطرح می توان به فولکس واگن، تویوتا، نیسان، فورد، مک لارن، تلسا موتورز، هوندا، پژو، مزدا، لگزوز، دوج، میتسوبیشی، آئودی، بی ام دبلیو و بسیاری دیگر اشاره کرد. البته شاید اتومبیل های شرکت پورشه در بازی حضور نداشته باشد چون ظاهرا شرکت سازنده نتوانسته با آن ها قرداد ببندد و به همین دلیل طرفداران پورشه زیاد از بازی راضی نخواهند شد! در مورد سیستم فرمان دهی و گاز و ترمز چیز زیادی نمی دانیم اما سازندگان قول یک گیم پلی روان را داده اند که البته در Prologue هم دیده نشد. امیدواریم که مشکلات جدی بازی قبلی حل شود چون بعضی از آن ها واقعا اذیت کننده و غیرقابل تحمل بود. غیر از این ها در بازی های قبلی مشکلاتی مانند هوش مصنوعی ضعیف به شدت حس می شد که قول برطرف شدن آن هم داده شده است. سیستم خرابی ظاهر اتومبیل ها هم چندی قبل پرده برداری شد که زیاد به دل بازیبازان خوش نیامد اما بازهم خوب است.


با توجه به توضیحات سازندگان بیش از ۲۰۰ اتومبیل خاص در بازی از قابلیت تخریب برخوردار خواهند بود که این تخریب رندر شده نیست و کاملا طبیعی و با توجه به نوع و شدت ضربه است. اعتراض طرفداران هم به تعداد این اتومبیل هاست. البته این یک مسئله کاملا طبیعی است که سازنده تنواند این سیستم را برای ۱۰۰۰ اتومبیل پیاده کند. چرا که خرج زیاد و زمان بسیار زیاد تر این اجازه را به آن ها نمی دهد. مانند دیگر بازیهای این سبک شما می توانید از سه نمای مختلف به رانندگی بپردازید. نمای کوکپیت(راننده) بسیار عالی طراحی شده است و افکت نور در آن بسیار عالی کار می کند.


مثلا اگر شما خلاف جهت نور خورشید حرکت کنید آینه های بغل یا آینه پشت تا حدودی غیرقابل استفاده می شوند و همچنین سایه های داخل کوکپیت کاملا دینامیک هستند و نسبت به تغییر موقعیت واکنش نشان می دهند. همچنین در نمای کوکپیت امکان نگاه کردن به اطراف بصورت کاملا واقعی و از چشم راننده وجود دارد که تجربه آن در Prologue وجود داشت. مدهای بازی هم تنوع زیادی دارند و با توجه به این که طیف وسیعی از مسابقات رسمی در بازی وجود دارد، هیچگاه از مدهای بازی زده نمی شوید. همچنین در بازی امکان بازی آنلاین همزمان ۱۶ نفره هم درنظر گرفته شده است. در کل گیم پلی بازی واقعا خوب و عالی است و این بازی مطمئنا بهترین بازی ریسینگ تا به حال است. گرافیک بازی واقعا زیبا و چشم نواز است. به همت طراحان بازی و استفاده از چندین نوع مختلف تکنولوژی جدید در زمنیه طراحی بازی GT یکی از غول های گرافیکی در سبک خود است. تیم سازنده با صرف وقت زیاد بیش از ۱۰۰۰ اتومبیل را بطور کامل و با جزئیات بی نظیر شبیه سازی کرده است و این در نوع خود بزرگترین حرکت در یک بازی ریسینگ به حساب می آید. حتی اگر بخاطر سبک هم که شده بازی را دوست ندارید، حداقل بنشینید و این همه اتومبیل را نگاه کنید که واقعا دیدن آن ها هم لذت دارد. البته همه این ها به کمک موتور بازسازی شده خود سازندگان است که روح به گرافیک بازی دمیده است و آن را از مات بودن نسخه های قبل درآورده و به یک دوره جدید وارد کرده است. بعد از همه این ها به طراحی محیط که می رسیم، واقعا در وصف آن ها ناتوان هستیم. مخصوصا جاده های دشت و جنگل دار که خیلی بی نقص طراحی شده اند. مخصوصا جاده های آلمان که در چندین تریلر نشان داده شد واقعا بی نظیر بودند. در نگاهی کلی گرافیک بازی یک فاکتور مهم است که نمی توان به راحتی آن را کنار زد و همه بدون شک منتظر آن هستیم.می توان گفت که Gran Turismo که حالا رقیبی هم ندارد، از همین حالا بهترین بازی ریسینگ امسال خواهد شد و شکی هم در آن نیست. فقط امیدواریم که مشکلات کوچک بازی هم رفع شود تا به این تجربه ناب ریسینگ خدشه ای وارد نگردد. پیشنهاد می کنم این بازی را از دست ندهید...


8c6lofsotn1kr7z3mhhg.jpg


تریلر فوق العاده این بازی را از دست ندهید :

[video]http://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/4kPBa/vt/frame[/video]
 

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
PSP:-o
باو نسل بعد PSP هم تموم شد و تازه نقد بازی PSP میزادید؟؟؟؟؟؟:|

wii baz عزیز , نه اینکه wii مثل psp نسل هفتی نبود
هم wii هم psp هردو نسل هفتی هستن

نکته : اگر مشارکت نمیکنید , یا اگر نمیخواهید نظر شخصیتونو در رابطه با هر نقد و بررسی بازی psp که تو این تاپیک هست بدید , حداقل تاپیک خراب نکنید
ممنون
 
آخرین ویرایش:

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
شبیه ساز سیستم عامل ها برای PSP

سیستم عامل PSP خود را با یک کلیک عوض کنید! شبیه ساز مورد نظر را دانلود کنید و روی دستگاه خود نصب کنید.
توجه ! این سیستم عامل ها واقعی نیستند و تنها کارایی هایی از سیستم عامل مربوطه را به پی اس پی شما اضافه میکنند ؛ نظیر اندروید، انواع ویندوز ها و ...

Vita Area این نرم افزار PSP شما را تبدیل به PS Vita میکند. با این برنامه میتوانید وبگردی کنید، از یک ماشین حساب مهندسی کامل استفاده کنید و ... همچنین این نرم افزار فایل منیجری کامل را در اختیار شما قرار میدهد.


طریقه اجرا این برنامه روی psp :

کافیه فایل دانلود شده رو از حالت فشرده دربیارید. سپس فولدر لانچر رو در مسیر PSP > GAME کپی کنید.
آیکون لانچر تو بخش بازی‌ها ظاهر میشه
 
آخرین ویرایش:

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
LocoRoco بازی فوق العاده هست از همه نظر. گیم پلی ، طراحی مراحل، شخصیت، صداگذاری و ... کنترل بازی که فقط با دو تا کلید L و R انجام میشه و اون فیزیک عالی بازی بینظیر هست.
 

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
LocoRoco بازی فوق العاده هست از همه نظر. گیم پلی ، طراحی مراحل، شخصیت، صداگذاری و ... کنترل بازی که فقط با دو تا کلید L و R انجام میشه و اون فیزیک عالی بازی بینظیر هست.

مرسی که اومدی نظرتو گفتی :bighug: آره قبول دارم بازی خیلی باحالیه
موزیک و صدا گذاری بازی خیلی دوست داشتنییه , طراحی ساده اما در عین حال حرفه ای و قدرتمند
جذابیت کارکترا و ............................
کاش نسخه ها جدیدترشم برای کنسول ها دستی سونی میومد

1vu3loww6uwnmpomcckb.jpg
 

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
خیلی از گیمر ها باسابقه بازی معروف OutRun برای کنسول سگا میشناسن

jicvcs50daaal6yjcx63.jpg


یکی از بازیا موندگار و خاطره انگیز زمان ما و کنسول سگا جنسیس بود
چقدر از این بازی لذت میبردیم


این بازی نسخه جدیدش سال ها بعد برای psp منتشر شد به اسم outrun 2006

impvnb87b2iu2we0f7sr.jpg


outrun2Twin_2.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر