نقد و بررسي بازي هاي psp

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
نقد و بررسی بازی Tenchu - Shadow Assassins


kkwf9on7jhsnkkwwuung.jpg


اين بازي که يک بازي شمشيري و مخفي کاري است داراي پيچيدگي هاي خاص خود است.پيچيدگي هايي هم در داستان و هم در خود بازي که در ادامه مورد بررسي قرار ميگيرد.


اول از همه داستان بازي :

بازي از آنجا شروع شد که نينجای معروف يعني yuki imura براي پاک سازي يکي از مناطق دشمن رفته بود و وقتي به قصر برگشت با حادثه اي روبه رو شد. جادوگری که به دستور امپراطور وارد قصر شده بود ناگهان تغيير شکل داد و به سرعت دختر امپراطور را دزديد. حال شما و نينجايي ديگر بايد دختر امپراطور را پيدا کنيد و قصد جادو گر را از اين آدم ربايي بفهميد و بفهميد که از چه کسي دستور ميگيرد و در نتيجه او را نجات دهيد. اين ها را خودتان بايد با يازي کردن بفهميد. من داستان را ادامه نميدهم تا اگر خواستيد بازي کنيد ادامه داستان را خودتان طي کنيد و بفهميد.


گيم پلي :

اين يک بازي شمشيري و مخفي کاري است که ميتوان گفت حد مخفي کاري بازي در حد splinter cell است. بايد در تاريکي فرو رويد تا کسي شما را نبيند و مخفيانه دشمنان را از بين ببريد. در بازي فن هاي زيادي وجود دارد که با تغيير جهت فن ها عوض ميشوند (فن هايي که از پشت سر دشمن ميزنيد با فن هايي که از کنار دشمن ميزنيد فرق ميکند.) بازي به دو صورت طي ميشود. اول سوم شخص و دوم اول شخص. وقتي در حالت عادي و راه رفتن يا فن زدن به صورت مخفي به دشمنان هستيد سوم شخص و وقتي که با دشمنان به صورت مستقيم و رو در رو ميجنگيد به صورت اول شخص در مي آييد. بازي ده مرحله دارد که 6 مرحله با يک نينجاي مرد يعني yuki imura طي ميشود و 4 مرحله با يک نينجاي زن که اسمش رو نميدونم. البته اين بازي چيز هاي خيلي زيادي دارد که من اشاره نکردم. يک نکته ي منفي اين است که يا وجود کاراکتر هاي زياد و امکان قرار دادن multiplayer براي اين بازي سازندگان براي اين بازي multiplayer قرار ندادند. اين بازي مراحل اضافي و تمريني هم دارد.


z7u1d6ujgmnd9wfijxbv.jpg


گرافيک :

نسبت به حجم بازي (حدود 900 مگ) و ميزان مراحل و تعداد دموها که اشاره ميشود واقعا گرافيکي عالي دارد. شخصيت هاي مختلف دو نوع لباس براي هر دو شخصيت اصلي و مواردي ديگر در کنار هم گرافيک بازي را بالا برده اند. البته نکات منفي هم ديده ميشود مثلا روي علف ها خيلي کار نشده ولي موارد منفي جزيي است. نکته اي که جالب است و در اندک بازي ديده مشود تعداد دمو هاي بازي است که فکر کنم 42 يا 43 تا بود ولي درست يادم نيست و اگر اشتباه گفتم بگيد درستش کنم.


موسيقي و صداگذاري :

موسيقي بازي بر خلاف موارد ديگر بازي جالب نيست. صدا گذاري بازي خيلي خوب نيست و آهنگ هاي جالبي ندارد. البته صدا گذاري بعضي از شخصيت هاي اصلي بازي و داستان خوب است ولي در کل صداگذاري جالب نيست.


جذابيت :

جذابيت بازي در يک کلمه عالي است و واقعا در سبک مخفي کاري يکي از بهترين بازي ها است. داستان بازي هم جالب و جذاب و پيچيده است و روي داستان خوب کار شده است.


qe7tn29zsj5oe4iz3ct3.jpg
 

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
بررسی بازی Resistance: Retribution


8o2jgu32abnwpy32knfc.jpg


داستان و گیم پلی :

داستان بازی چند هفته بعد از Resistance: Fall of Man دنبال می شود. داستان بازی درباره ی شخصی به نام James Grayson هست که در یک تراژدی شخصی مجبور به کشتن برادرش در یکی از مراکز تبدیلِ Chimeran مخفف (Chimeran conversion center) می شود.

Grayson برای انتقام تصمیم می گیرد با هر مرکز تبدیلی ( conversion center) که مواجه می شود آنرا نابود کند. ولی متوجه می شود که همه ی تلاش های او برای این کار پوچ و بی ارزش بوده.

چون در اروپای غربی یک روش جدید برای تبدیل موجودات کشف شده است. در نهایت او با Cartwright و Parker همراه می شود و ...

داستان بازی واقعا درگیر کننده است و به عنوان یک بازی Third-Person Shooter داستان بازی کاملا راضی کننده است.

تنوع دشمنان در سطح خوبی قرار دارد و شما در این بازی شاهد وجود بیش از 10 نوع مختلف از دشمنان هستید.

اسلحه های بازی جالبند و سیستم پناه گیری هم در بازی وجود دارد که البته ضعف هایی دارد ولی در بعضی از مواقع به کمکتان خواهد آمد.

می توان گفت دوربین بازی خوب طراحی شده است ولی در بعضی از مواقع کمی آزار دهنده است . هم چنین با زدن یک کلید می توانید وارد حالت Manual Aim شوید که در این صورت دوربین , بازی را از روی شانه ی شخصیت اصلی دنبال خواهد کرد و برای headshot کردن به این قابلیت احتیاج خواهید داشت. هدف گیری خودکار بازی خیلی دقیق نیست و این موضوع نیز , نیاز شما را به حالت Manual Aim بیشتر خواهد کرد.


9oqjtyzy38rkdtqg3hzo.jpg


گرافیک :
دمو های نمایش عالی طراحی شده اند و داستان بازی را هم به خوبی روایت می کنند. اما بافت های خود بازی کیفیت زیاد بالایی ندارند. (البته وقتی می گم کیفیت زیاد بالایی ندارند منظورم اینه که انتظار ها از این بازی خیلی بیشتر بود و گرنه این بازی همین حالا هم از لحاظ کیفیت بافت ها جزء یکی از بهترین بازی های ساخته شده بر روی PSP است.) البته به خاطر طراحی محیط های بازی که بسیار وسیع و پرجزئیات هستند و همچنین طراحی دشمنان متنوع باید از سازندگان بازی تشکر کرد.


صدا گذاری و موسیقی :

یکی از بهترین بخش های بازی همین قسمت است. صداگذاری عالیست.از صدای شخصیت های اصلی بازی گرفته تا فرعی.

موسیقی متن بازی هم در مجموع می توان گفت بسیار خوب است و هیجان کافی را طبق روند بازی به بازی کننده منتقل می کند.(خودم به شخصه در بعضی از مواقع چنان غرف موسیقی متن بازی شدم که حواسم از بازی پرت شد. البته بعضی از موسیقی های متن هم واسم کمی آزاردهنده بود.)

توصیه : برای بیشتر لذت بردن از این قسمت حتما از هدفون استفاده کنید.


p3tjz2rb8xqeh1qwm9ro.jpg


ارزش :

حرف آخر : اگر PSP دارید , این بازی را حتما تهیه کنید. قطعا لذت خواهید برد. داستان بازی خیلی خوب کار شده است. برای بیشتر لذت بردن از بازی حتما به آن توجه کنید ( توصیه های ایمنی را جدی بگیرید:d)
 
آخرین ویرایش:

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
نقد و بررسی بازی Killzone: Liberation

uxzeluaffdg94bkbcwpb.jpg


داستان بازی:

جنگ برای مقابله با دشمنان بیگانه است البته در این نسخه داستان کمی کمرنگ شده


گیم پلی :


گیم پلی این بازی یکی از بی نظیرترین و بهترین بازی هاست با این که دوربین به صورت ایزو متریک هست ولی بازی به صورت عالی خوش دست هست و من حتی یک بار هم نشد در مورد شلیک یا موارد دیگه با بازی مشکل پیدا کنم و گیم پلی این بازی در مواردی که به مبارزه با boss ها میرید بسیار جذاب میشه.

در مورد سختی بازی هم بگم بازی در درجه متوسطیه و من تمام مرحله ها رو روی سخت ترین درجه تموم کردم مراحل فرعیشم همشو طلا گرفتم و در تمام مدت سختی بازی نه تنها منو اذیت نکرد بلکه باعث جذابتر شدن بازی هم شد.

در مورد سبک بازی باید بگم اصلاً شباهتی به Rpg نداره! این بازی یک بازی اکشن سوم شخص هست که در بعضی جاها بازی از المن های steath (مخفی کاری) هم دور نیست و بعضی مواقع برای اینکه لشکری از هلگاستها به شما هجوم نیاورند باید انهارا به صورت تکی و مخفیانه بکشید.

در مورد تنوع سلاحهای بازی باید بگم تنوع خوبی دارند و با رفتن مراحل فرعی گلوله ها بینهایت میشوند در بازی شما قابلیت حمل نارنجک تا 3 تتا را نیز دارا میباشید که برای کشتن دشمنان بسیار کارامد هست.

بازی برای راحتر کردن کشتن دشمنان با قرار دادن بشکه ها و بمب ها کار شما را آسانتر کرده است.

بازی یک امکان فوق العاده هم دارد که دوست عزیزمون به اون اشاره نکردن امکان استفاده از تانکها و سلاحهای ثابت مثل توپ یا مسلسلهای قدرت مند که هم به تنوع بازی کمک میکنه و هم چالش جدیدی در بازی ایجاد میکنه.

در مورد هوش مصنوعی بازی باید بگم واقعاً خوب عمل میکنه چه در مورد خودی ها که میتوانید به انها دستور دهید و چه در مورد دشمنان که برای یک کنسول دستی واقعاً عالیه و اگه با بعضی بازیها مقایسه کنید حرف را تایید میکنید.


htp1wh5r7ftan0tshyzz.jpg


گرافیک :

گرافیک بازی خوب و عالیه اگه دقت کنین زیبایی و جزیات صحنه خیلی زیاده و در انفجارها واقعاً عالی عمل میکنه و از اون گذشته اگه دقت کنین میبینین برای زیبای و پردازش چند ضلعی ها تو بازی چقدر زحمت کشیده شده وقت گذاشته شده و طراحی عالی چند ضلعی ها تو کمتر بازی psp دیده میشه و از نظر رنگ صحنه ها هم باید بگم بازی میخواد صحنه ی جنگ رو به بازی کننده القا کنه نمیتونه که صحنه رو رنگارنگ کنه اونوقت فرض کنید در محیط locoroco دارید killzone بازی میکنید. ولی در حالت کلی اگه تو مرحله های مختلف بحث کنی از همه جور رنگی پیدا میشه شما تو اون مرحله ها که اب هست دقت کنید ببینید چقدر زیبا بازی جزئیات به تصویر میکشه


موسیقی و صداگذاری:


در مورد صدا گذاری هم باید بگم نه تنها ضعیف عمل نکرده بلکه خوب هم هست شما صداگذاری در موارد مختلف رو در نظر بگیر در مواقع شلیک در مواقع انفجار ... متوجه میشی چقدر دقیق و خوب هست موسیقی هم در حد قابل قبولی هست و انقدر در بازی غرق میشوید که شاید موسیقی ان را نشنوید.


1pnl8nh84vg9qc1djhtd.jpg
 
آخرین ویرایش:

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
نقد و بررسی بازی Dead Head Fred

rsg5m3j2szbqp9ajvp59.jpg


داستان بازی :

بازی درباره ی یک سوار کار بدون سر است برای گرفتن انتقام از دنیای مردگان باز میگردد.

داستان بازی در شهری به نام Hope Falls شروع می شود که در آن شخص طماعی به نام Pitt به کمک فردی به نام دکتر Steiner به ساخت نیرو گاه اتمی در شهر اقدام می کند، و لی در آن هیچ گونه استاندارد ایمنی را رعایت نمی کند.به زودی به دلیل تشعشعات ساطعه از نیروگاه ، تغییراتی در شهر بوجود می آید.

هدف نهایی pitt حکومت کامل بر شهر بود،به همین دلیل ، به کشتن شخص پرنفوذی در شهر به نام Vinni Rossini اقدام کرد.

دختر او Jeanne Rossini در پی انتقام پدر بود ، به همین دلیل، دوست پسرش به نام کاراگاه Fred Neuman را مامور پیدا کردن قاتل پدر کرد. Fred با تحقیقات خود، به جرایم pitt نزدیک شد، ولی قبل از رو کردن دست حریف ، توسط pitt کشته شده و سرش از بدنش جدا می شود.

Pitt قصد داشت سر Fred را در اتاقش به عنوان یک فتح بزرگ به دیوار بزند ، به همین خاطر سر را به دکتر Steiner برای تاکسیدرمی میدهد. ولی Steiner که دیگر دل خوشی از Pitt ندارد ، مغز و چشمهای fred را در ظرفی با مایع سبز رنگ نگه می دارد و سر تاکسیدرمی را به Pitt می دهد. Steiner این سر را به Fred پیوند میزند و از اینجاست که بازی شروع می شود.


گیم پلی :

گیم پلی بازی بسیار روان و جذاب است.

سرهای مختلفی برای Fred در نظر گرفته شده است ( 8 سر ) + 1. .هر کدام از سرها ویژگیهای خاصی دارند که برای کشتن یک نوع از دشمن ها مناسبتر است و همچنین در حل معماهای بازی کاربرد دارند.

مثلا سر مرده ها ، می تواند از هوا یا مایعات پر شود و با آن برخی معماهای بازی را حل کرد.

بازی همچنین ماموریتهای جانبی ریادی دارد که این باعث می شود هنگامی که بازی تمام هم شود باز انگیزه ی خوبی برای ادامه بازی باشد.


ki9rpb5xjj7gjj8z1ajq.jpg


گرافیک :

گرافیک بازی خوب و قابل قبول است ، طراحان مخصوصا بر روی انیمیشن حرکات Fred سنگ تمام گذاشته اند ، هر سر برای خود حرکات خاص خود را دارد که واقعا بسیار زیباست.
CG های بازی همه از جنس گرافیک داخل بازی و از قبل رندر شده نیستند.


موزیک و صداگذاری :


صداگذاری بازی بسیار خوب انجام شده است ، صدای Fred به دل می نشیند،بازی پر است از شوخی های Fred که در طول بازی آنها را می شنوید، حتی زمانی که Game over می شوید.
آهنگ های بازی هم در حد قابل قبول است و مشکل خاصی ندارد.هر منطقه از بازی موسیقی خاص خود را دارد.


جذابیت :

داستان جالب و تقریبا طولانی , مطمئن باشید با یکی از جذابترین بازی های PSP طرف هستید.


u61pyb1gom7czz1ru6o5.jpg
 

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
نقد و بررسی بازی flOw


thwgxhj2rl5twv7gywly.jpg


داستان بازی :
اعماق دریا و زندگی جانوران از ماهی تا کرم و چگونگی رشد آن ها البته به صورت فانتزی و کمی تخیلی!!


گیم پلی :

گیم پلی بسیار جذاب و جالب و اما کوتاه. شما با چند جانور دریایی بازی را دنبال می کنید و باید موجودات را بخورید تا بزرگ شوید و اجازه ندهید موجودات دیگر شما را بخورند. باید با خوردن موجودات رنگی قرمز و آبی به پایین بروید. نسبت به حجم خیلی کم بازی بسیار جذاب می باشد و من پیشنهاد می کنم که اگر هنوز این بازی رو انجام ندادید حتما یک دفعه بازی کنید و مطمین هستم خوشتون میاد. بازی با وجود کوتاه بودن اما جذابیت بسیار بالایی دارد و با وجود درجه سختی کم باز هم جذابیت خاص خودش را دارد.


4uau9lhhxpeyi1xfxjcg.png


گرافیک :

واقعا با حجم بسیار کمی که دارد گرافیک خیلی خوبی دارد. رنگ های بعضی مراحل با هم فرق می کند و برای فانتزی شدن بازی بعضی مراحل دریایی آبی و بعضی مواقع قرمز دارد که بعضی مواقع بازی را جالب و گرافیک بازی خوب می کنند و بعضی مواقع چشم را آزار می دهند. موجودات متفاوت با گرافیک های جالب.در کل گرافیک بازی قابل قبول هست!


موسیقی و صداگذاری :

با وجود اینکه در بازی آهنگ های زیادی وجود ندارد و صدای خاصی نمی شنوید اما اگر خوب توجه کنید آهنگی ملایم و صداهای فانتزی و جالب به گوشتان می رسد. در کل به غیر از یک آهنگ و چند صدا دیگر چیز خاصی شنیده نمی شود و البته برای یک بازی در این سبک و البته به این کوتاهی بیشتر از این هم موسیقی و صداگذاری مهم نیست!!!


جذابیت و داستان :

داستان موجودات دریایی و چگونگی رشد آنها با جذابیتی زیاد.شاید یکی از جالب ترین و جذاب ترین بازی های psp همین بازی یا شاید باید گفت مینی گیم flow می باشد که جذابیت خیلی خوبی دارد. البته این بازی مشکلات خودش را دارد اما در مقابل خوبی ها مشکلات خیلی نیستند!


ujmwy1tqpi9c9yjeushe.jpg
 
آخرین ویرایش:

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
نقد و بررسی بازی Dante's Inferno


oogs4tniallkgu0yl3lm.jpg


داستان :

استنباط من از داستان بازی این است :

*در گذشته سرباز سلحشوری به نام دانته وجود داشته...او با زنی به اسم بچریس ازدواج میکند ولی پس از یکی از جنگها وقتی به خانه باز میگردد شاهد مرگپدر و زنش است...وقتی به بیرو ن از خانه میرود و جسد زنش را میبیند یکهو فرشته ای سیاه رنگ روح بچریس را میگرد و با خود میبرد!!

حال دانته فکر میکند که روح زنش به اشتباه به جهنم رفته و فکر میکند روح ان را دزدیه اند!!! به همین منظور خودش دست به کار میشود و اولین قدمها را برای رفتن به جهنم و نجات روح زنش بر میدارد!!

او میبیاست از 9 طبقه جهنم عبور کند که 7 طبقه ان 7 گناه کبیره هستند...


kk800z4glhyjskhp2roc.jpg


گرافیک :

گرافیک بازی برای psp خوب است و مشابه god of war است!!

دوربین بازی کاملا با نسخه های 360 وps3 تفاوت دارد...و یک دوربین جدیده!

دوربین به شخصیت نزدیکتر است و فضای دید کمتری را شامل میشود!

کیفیت بافتها هم خوب است ولی همچنان از نزدیک کیفیت کمی دارند...

خوشبختانه رزولوشن بازی بسیار عالی است و چشم را اذیت نمیکند!!


دموها همانند gow به سه دسته تقسیم میشوند :

1- دموهای کاملا گرافیکی و از پیش رندر شده

2-دموهای جنس بازی با این تفاوت که جنس بازی از نوع کنسولی است!

3-دموهای دو بعدی که داستان زندگی دانته میباشد


بازی در کل شامل 4 کات سن میشود که در پایان بازی گزینه ای در منو اصلی باز میشود که میتوانید در انجا دموها را ببینید...

محیطهای بازی هم همان محیط های نسخه کنسول خانگی است ولی تغییراتی درش انجام شده که خیلی جالبتر از نسخه کنسول خانگی شده....


opa33rmeiwh6mziz2knm.jpg
u6dim2sfx084nkyu8kqr.jpg


گیم پلی :


گیم پلی و کمبوها دقیقا همان نسخه ی کنسولی است...

گیم پلی بازی بسیار روان و لذت بخش است و میتون گفت همان گیم پلی gow را دارد..

کمبوها بسیار جالب و لذت بخش هستند...

درجه سختی بازی نامتناسب است!!به این معنا که کسی که میخواهد بازی را روی درجه سختی normal به پایان برساند باید گزینه easy را انتخاب کند و کسی که میخواد بازی را روی درجه سختی easy تمام ند اصلا نباید بازی کند!!!


موزیک و صداگذاری:


موزیکها حماسی هستند و به تم بازی میخورند...

صداگذاری شخصیتها خوب است...

صدای محیط حرف ندارد..به خصوص جاهایی که مردم در دیوارها التماس شما میکنند که کمکشان کنید...


ahergmanvtod3t3ipe1s.jpg


جذابیت :

بازی تا تقریبا 6 ساعت شما را پای خود مینشاند...از جذابیت خاصی برخوردار است و کسانی که یه gow علاقه دارند میتواند یک gow جدا باشد!!!

نبودن بعضی صداها از جذابیت بازی نکاسته است ...


نتیجه گیری :


یه خبر خوب اونم اینکه گیم پلی بسیار سخت و جنگیدنها و بالا رفتن از دیوارها و ... خیلی نسبت به نسخه ی کنسول خانگی پیشرفت کرده...

در ضمن 3تا از 4 قدرتی که میتوانید استفاده کنید با نسخه کنسولی کاملا متفاوت است و خیلی جذابتر است...

حتما این بازی روی psp بازی کنید و از دستش ندید و دنیا این بازی روی کنسول دستی psp تجربه کنید و تو همه جا بهش دست رسی داشته باشید


5cvabnb5wfqq90cd6fpl.jpg
 

Parsa.e

کاربر سایت
Sep 5, 2013
618
نام
Parsa
خسته نباشى احسان جان:x
نقد هات مثل هميشه عالين
اون از Ps2 و Nintendo اينهم از PSP :bighug:
لذتى كه اونموقع از PSP و Ps2 ميبردم وصف نشدنيه
Ps4 و PS3 هم نتونستن جاى اون لذت رو پر كنن و ازشون لذت ببرم
يكى از دلايل همين نمراته!چون قبلا زياد از نمرات با خبر نبودم و با ذهنيت خاصى سراغ بازى نميرفتم و بازى ها ارزون تر بود اما الان مثلا بازى نمره كم بگيره با ذهنيت بدى انجامش ميدم يا نمره ى بالا بگيره انتظارم خيلى بالاست و ازش لذت نميبرم و همينطور بازى ها براى ما ايرانى ها كه تحريم هم هستيم گرونه
با اينكه حدود 30 تا بازى براى PS4 دارم اما گرونى بعضى وقت ها اذيت ميكنه مثلا من يه بازى رو ميخرم و ازش خوشم نمياد و بعدش همش ميگم الكى اين بازى رو خريدم ! اما قبلا اينا مهم نبود چون بازى ها براى ما ارزونتر بود
 

live is life

کاربر سایت
Apr 11, 2010
1,812
نام
leon
بسیار خوب بود احسان جان :)

خدایش هنوز که هنوزه بعد از گذشت سالها گیم جدید آدم پیدا میکنه تو psp که بازی نکردیم :d

دکمه های psp من دیگه به سختی کار میکنه از بس بازی کردیما میکنیم باش :d اما ویتا اون ور خاک میخوره :|
 

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
خسته نباشى احسان جان:x
نقد هات مثل هميشه عالين
اون از Ps2 و Nintendo اينهم از PSP :bighug:
لذتى كه اونموقع از PSP و Ps2 ميبردم وصف نشدنيه
Ps4 و PS3 هم نتونستن جاى اون لذت رو پر كنن و ازشون لذت ببرم
يكى از دلايل همين نمراته!چون قبلا زياد از نمرات با خبر نبودم و با ذهنيت خاصى سراغ بازى نميرفتم و بازى ها ارزون تر بود اما الان مثلا بازى نمره كم بگيره با ذهنيت بدى انجامش ميدم يا نمره ى بالا بگيره انتظارم خيلى بالاست و ازش لذت نميبرم و همينطور بازى ها براى ما ايرانى ها كه تحريم هم هستيم گرونه
با اينكه حدود 30 تا بازى براى PS4 دارم اما گرونى بعضى وقت ها اذيت ميكنه مثلا من يه بازى رو ميخرم و ازش خوشم نمياد و بعدش همش ميگم الكى اين بازى رو خريدم ! اما قبلا اينا مهم نبود چون بازى ها براى ما ارزونتر بود

ممنون پارسا جان :x
مرسی داداش نظر لطفته

آره داداش من نقد بازی ها خیلی از کنسولا نوشتم هم ps2 هم psp هم ds هم ps1 هم wii و .........
اما هم نسول دستی ها یه طرف هم محبوبیت و دوست داشتنیی بودن psp یه طرف

موافقم باهات تو psp و ps2 بازی ها جدید - خلاقیت جدید - تجربه جدید وجود داشت اما تو کنسول ها جدید این ها ترکرار مکررات شدن

همین حسه که خیلی از گیم فراری شدن یا گذاشتنش کنار
به به 30 تا بازی :d اونم برای ps4 :d وضعت خیلی خوبه ها :d

بلاخره همه کنسولا هک میشن

بسیار خوب بود احسان جان :)

خدایش هنوز که هنوزه بعد از گذشت سالها گیم جدید آدم پیدا میکنه تو psp که بازی نکردیم :d

دکمه های psp من دیگه به سختی کار میکنه از بس بازی کردیما میکنیم باش :d اما ویتا اون ور خاک میخوره :|

مرسی داداش
آره بابا psp حیلی بازی داره البته اگر rpg باز باشی که دیگه نگو تا آخر عمرت تامینی
حتی چنتا بازی جدید برای 2016 برای psp تایید شدن
اگر psp ت مدل 2000 و 3000 باشه ست کامل بدنه و دکمه هاش تو پشت شرداری ریخته میتونی عوض کنی
من میخواستم ps tv بخرم که باهاش بازیا ویتا و psp رو روی tv بازی کنم اما dc تموم کرد جا دیگه ام نداره , پولم که نمیمونه هدر میره :d
 

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
بررسی Assassin's Creed: Bloodlines


Assassin%27s_Creed_Bloodlines.jpg


شخصیت این نسخه باز هم الطیر است که بسیاری از مارا خوشحال میکنه .

شما میتونید با وصل کردن psp تون به ps3 (در بازی AC 2 ) به بازی AC 2 شش سلاح جدید باز کنید !

داستان بازی هم بعد از وقایق نسخه ی اول بازی رخ میدهد.

گیم پلی بازی واقعا عالی کار شده و جای بحث ندارد .

این نسخه همه ی قابلیت های نسخه ی قبلی را که برای PS3 و X360 منتشر شده بعلاوه ی چند حرکت جدید دارد.

از حرکت های جدید بازی میتوان به انداختن سرباز ها از روی لبه ی بلندی ها اشاره کرد که بسیار کار آمد هم هست .

مثل نسخه ی قبلی میتوان از در و دیوار بالارفت و روی دیوار ها و هرجای دیگری پر از جای پا است و کمبودی ندارد.

مبارزات نیز مثل گذشته هستند. چند نفر شما را محاصره میکنند و شما باید با آنها بجنگید.


51Vl-PwMLbL.jpg


در بازی 3 اسلحه وجود دارد : شمشیر-خنجر و تیغی که از دست الطیر بیرون می آید.

هوش مصنوعی دشمنان هم خوب کار شده و قابل قبول است.

در آخر هر Memory Block یک غول تخیلی هم که دارای جان (خون) است وجوددارد که هرچه جلوتر بروید کشتن آنها سخت تر میشود.

ولی مشکی که خیلی آدم را آزار میدهد تکراری بودن بیش از حد بازی است شما فقط و فقط باید آدم بکشید و بس

میرسیم به گرافیک بازی که واقعا برای یک کنسول دستی شاهکار محسوب میشود ...

مناظر و دور نما های فوقالعاده ... طراحی بسیار زیبای کارکتر ها و صورت آنها ... طراحی فوقالعاده خود الطیر و ...

تنها مشکل قسمت گرافیک این است که کارکتر ها حالت عروسکی دارند و اندامشان حالت و اندازه ی مناسب و طبیعی ندارد که البته زیاد مهم نیست و میتوان از آن چشم پوشی کرد

دشمنان هم از تنوع خوبی برخوردارند (البته برای یک کنسول دستی.)

سایه پردازی های بازی هم جای بحثی باقی نمیگذارد ...

خوبی دیگر بازی این است که کاتسین های بازی همگی ریل تایم هستند.

در کل گرافیک بازی برای PSP واقعا عالی و بی نقص کار شده و ایرای نمیتوان از آن گرفت.

صدای کارکتر ها هم انگار از توی رادیو می آیند از بس که بی کیفیت هستند ولی در انتخاب لهجه خوب کار شده و افراد عربی با لهجه حرف میزنند .

افکت های بازی هم که همگی بی کیفیت و تکراری هستند.

در کل صدا گذاری بازی اصلا نیاز ها را بر آورده نمیکند و کاملا ناقص است.

این بازی روی هم رفته بازی بسیار عالی و جذابی برای یک کنسول دستی محسوب میشود که خرید آنرا به همه توصیه میکنم.


51alH0%2BUkEL.jpg
 

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
نقد و بررسی بازی Split/Second


fi9y8v6g7fbz2lctmjoh.jpg


بازی ای به نام Split/Second برای پلتفرم های مختلف عرضه شد و استودیوی بازیسازی Black Rock نشان داد که می تواند یک بازی رانندگی بسیار هیجان انگیز تولید کند. Split/Second در آن زمان آنقدر سر و صدا کرد تا اینکه سازندگان اعلام کردند که نسخه ویژه ای از این بازی را برای کنسول دستی PSP نیز عرضه خواهند کرد و دارندگان این کنسول نیز می توانند هیجان این بازی را تجربه کنند. نسخه PSP این بازی عرضه شد. بازی ای که جایگاه خوبی در بین بازی های رانندگی Arcade برای خود پیدا کرده است.


داستان :


داستان بازی همانند نسخه کنسول ها دیگر و PC است. برنامه ای به نام Split/Second، در یک مسابقه رانندگی بسیار پر هیجان، بازیکنان را برای رقابت فرا می خواند. مسابقاتی که در یک نمایش تلویزیونی زیبا هیجان بسیار زیادی را همراه خود دارند. این مسابقات تنها یک رقابت ساده برای اول شدن نیستند، بلکه در آن رانندگان باید از خطرات مختلف در امان بمانند و حریف های خود را به روش های مختلف از دور خارج کنند. بازی با توجه به اینکه در یک برنامه تلویزیونی به نمایش در می آید، بسیار زیبا و هیجان انگیز است، چرا که قبل از مسابقه گوینده هیجان خاصی به بازی می دهد و شما را به عنوان یک بیننده جذب بازی می کند.


navyqn5885nq71m5vsny.jpg


گرافیک :

گرافیک بازی با توجه به اینکه این عنوان روی کنسول PSP عرضه شده، در سطح خوبی قرار دارد. هنوز بازی به همان سبک تلویزیونی به نمایش در می آید و روند بازی را بسیار هیجان انگیز کرده است. پیست های بازی از جزئیات خوبی طراحی شده اند و ما تقریبا محیط های مشابهی را در مقایسه با نسخه های کنسولی شاهد هستیم. جلوه های ویژه بازی بسیار خوب هستند. انفجارها و تخریب ها، بسیار زیبا در بازی نمایش داده می شوند. همچنین اتومبیل ها نیز از فیزیک خوبی برخوردار هستند. البته تخریب پذیری ماشین ها به بازی Burnout Legends نمی رسد، اما در همین حد هم انتظارها را برآورده می کند. البته لازم به ذکر است که فیزیک خوبی برای بازی در نظر گرفته شده است. مسیرهای بازی با برخی انفجارها کاملا تخریب می شوند و مسیر جدیدی را در بازی به وجود می آورند.


موسیقی/صداگذاری :


موسیقی بازی چیزی از نسخه های کنسولی کم ندارد. موسیقی هیجان بسیار خوبی به بازی می دهد و با ریتم سریع بازی بسیار همخوانی دارد. صدای اتوموبیل ها تقریبا شبیه به هم هستند، اما چون این صدا با موسیقی بازی ترکیب می شود، چندان جلب توجهی در بازی نمی کند. صدای انفجارها نیز در بازی خوب شنیده می شوند. گزارش های قبل بازی نیز بسیار جالب هستند و زیبایی بازی را بیشتر کرده است.


گیم پلی :


همان طور که در ابتدا نیز به این مسئله اشاره کردیم، بازی در یک برنامه تلویزیونی به نمایش در می آید. همین مسئله گیم پلی بازی را از کلیشه های مرسوم خارج کرده و به آن زیبایی خاصی بخشیده است. روند بازی به صورت فصلی در جریان است و برای اینکه به فصل بعدی این برنامه بروید، باید امتیاز کافی به دست آورده باشید. البته فصل های مختلف بازی آنقدر زیبا هستند که برای بازیکن تکراری نمی شوند. با پیروزی در هر مرحله آیتم های مختلفی مانند مسابقات و اتوموبیل های جدید آزاد می شوند که در ادامه بازی از آن ها استفاده می کنید. همچنین حالت های مختلف مسابقه مانند نسخه های کنسولی نیز در این بازی نیز وجود دارند که بازی را از حالت یکنواخت خارج کرده اند. در طول بازی می توانید با زدن دکمه R انفجارهای مختلف ایجاد کنید و حریف های خود را دچار دردسر کنید. البته اگر در ایجاد این انفجارها دقت به خرج ندهید، ممکن است آن ها برای شما دردسر درست کنند. البته برخی این انفجارها نیز مسیر بازی را تغییر می دهند و شکل جدیدی در پیست مسابقه درست می کنند. از دیگر قابلیت های موجود در بازی بخش چندنفره است. بخشی که یکی از بهترین قسمت های بازی نیز به شما می رود. می توانید این بازی را به صورت Wi-Fi انجام دهید و هر کاری را که در بخش چندنفره در این بازی انجام می دهید، روی دوستانتان پیاده کنید.

q6zkktx0r2nwenvv79yd.jpg

نتیجه گیری

نسخه PSP بازی Split/Second هیجان دوست داشتنی را به همراه دارد و بازیکنان PSP را به وجد می آورد. یک بازی رانندگی سرسام آور که قطعا برای علاقه مندان به سبک رانندگی جذاب خواهد بود.
 

mehdi-psp

کاربر سایت
Oct 4, 2007
2,415
نام
مهدي
فدات داداش لطف نیست چیزی که هست رو گفتم

آره اگر آدم تو بخش psp یه چرخی بزنه میبینه که تو اکثر تاپیک ها هستی , چه معرفی بازی کردی - چه کمک بقیه کردی و ................
پس حسابی با psp حال کردی و خیلی از بازیا psp بازی کردی و میشناسی , من دانشجو بودم اکثرا با گوشی سر کلاس تو برنامه چت nimbuzz میرفتم :d

مدل psp که داشتی چی بود؟ از این psp fat ها بود که پکش بزرگ بود تو پکش مموری کارت - هدفون اصلی و ..... بود؟ -- پس سنت مثل من بالا ستا :d شایدم بزرگتر از من باشی :d
تو هر سبکی psp بازی شاهکار زیاد داره چه بازیا فان و بامزه و فانتزی چه بازیا ترسناک و زیبا چه بازیاشوتر عالی مثل کالاف دیوتی انحصاری و رسیسنس و سوکوم و .........

میشه گفت psp یه کنسول ps2 پرتابل ( دستی شده اس ) که امکانات مدیا پلیرم داره - عمر psp و ps2 بالاست سال ها براشون بازی اومد و خیلی حمایت شدن

زود psp فروختی تا همین سال پیش کلی بازی جدید برای psp تایید شد و اومد همین امسالم کلی بازی اومد حتی چنتا بازی برای 2016 برای psp تایید شده مثل Class of Heroes 3 واسه غرب انگار میخواد بیاد , البته اکثرا بازیاش بیشتر rpg هستن که من زیاد rpg باز نیستم چون زبان انگلیسیم خوب نیست

تو پی.تی کدومو خریدی اون psp street که استفاده نشده بود میداد 140 هزار یا اون psp street تمیز در حد میداد 120 هزار یا اون 3000 ه؟ من خودم جو گیر شدم بخرم :d به هر دو psp street بهشون پیام دادم گفتن فروخته شده :(

psp خیلی خیلی بازی داره هر چی بازی کنی تموم نمیشه البته اونایی که rpg بازن psp بهشت اوناس - قبلا یکی میشناختم بازیا psp رو 60 تا dvd رایت میکرد 55 هزار تومن میفروخت اما الان شماره تماسی ندارم ازش
تو سایت دیوار هم بعضی مواقع چیزا خوب میزارن مثلا یه بار یکی 25 تا dvd بازی psp گذاشته بود واسه فروش که از 25 تا دیسک 17 تاش از این دیسکا 7 تا بازی بود بقیه اش تک بازی با کاور شیک بود میداد 15 هزار تومن تازه میشد تخفیفم گرفت - بهش زنگ زدم گفت فروخته شده

psp غیر عناوین خودش یه سری بازی psn هم داشت که کمتر تو ایران شناخته شده اس و اکثرا نمیشناسن , بازیا psn بازیا خاص و باحالن که لینک دانلودی ازشون نیست تو اینترنت
لینک سایتی که زیر میذارم سایته که بازیا psn برای دانلود داره راحت میتونی دانلود کنی بازی کنی
Sony Playstation Portable ROMs : Sorted By Time Descending : Page 1

خودم یه بازی دانلود کردم تم بازی ترسناک و ودلهره آور بود بازی از این قرار بود که از سکانس ها فیلمی داستانی تشکیل شده بود که باید از دست یه قاتل فرار میکردی و راه ها انتخابی بود
حجمش 25 مگابایت بود وقتی از حالت فشرده خارج کردم به 140 مگابایت رسید

آره درسته خود psp و بازی هاش واقعا لذت بخشه و یه تجربه فراموش نشدنیه- چون هم کنسول قدرتمندیه هم مدیا پلیره
باور کن همین جستجو کردن و دنبال بازی psp گشتن خیلی حال میده هر چی فکر میکنی اسمشو بنویسی یه بازیش برای psp هست حتی بازی هایی مثل بازی ها مهندسی و ..........

تازه psp انقدر قدرتمنده که شبیه ساز ها زیادی داره مثل شبیه ساز sega satrun
یه پلایگین هم هست که وقتی بریزی رو psp بعضی بازیا رو میشه به صورت 3d بازی کرد از ان عینکا 2 رنگ لازم داره

خواهش میکنم مهدی جان البته قبلا یه تاپیک به اسم طرفدارن psp هم زده بودم

ماشالله چه قدر توضیح دادی .
من قدیم اسلیم سری 2000 داشتم ، خیلی جدید بود که وارد بازار ایران شده بود که گرفتم .
الانم یه استریت از پی تی گرفتم ، فکر کنم همون 120 تومانیه بود که میگید . البته تخفیف هم گرفتم . قیمتش خدایی خیلی خوبه .
اصلا اینجوری شد که گرفتم ، دیدم برای یه بازی ps4 باید نزدیک 200 پول داد گفتم دیگه 100 تومان 120 تومان پولی نیست بدم حداقل بازی های شاخ PSP رو یه بار دیگه بازی کنم .
 

live is life

کاربر سایت
Apr 11, 2010
1,812
نام
leon
مرسی داداش
آره بابا psp حیلی بازی داره البته اگر rpg باز باشی که دیگه نگو تا آخر عمرت تامینی
حتی چنتا بازی جدید برای 2016 برای psp تایید شدن
اگر psp ت مدل 2000 و 3000 باشه ست کامل بدنه و دکمه هاش تو پشت شرداری ریخته میتونی عوض کنی
من میخواستم ps tv بخرم که باهاش بازیا ویتا و psp رو روی tv بازی کنم اما dc تموم کرد جا دیگه ام نداره , پولم که نمیمونه هدر میره :d

این ps tv را دیده بودم فيلمهاش را چیز جالبی بود :d

بازی کپی هم اجرا میکنه یا فقط اورجينال میشه?!

مثل اینکه فقط بعضی از بازیهای ویتا و psp را میتونه اجرا کنه!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر