Gartall
کاربر سایت
فرخ تکسچرهای Rage نسخه کنسولی از U3 و GeOW3 بهتر نخواهد بود ... اینو مطمئن باش ، پس این Mega Texturing رو خیلی روش حساب باز نکن ...
نیما حوصله داری ؟ پس بخون !
تا حالا تحقیق کردی Mega Texturing چیه معنیش اصلا چیه ؟
فکر میکنی یعنی HIGH REZ بودن ؟
مگا تکسچر یه نوع تکنولوِی هست که بازساز دستش بازه که بزرگی پیکسلهای بافت ها را تعیین کنه مثلا میتونه تو محیطهای دور 10 تا پیکسل به کار ببره و و بعضی محیط ها 4000 هزار تا پیکسل با اندازه کوچکتر یا بزرگتر در اندازه ها مختلف به کار ببره .
مثلا تو بازی گیرز را در نظر بگیر از نزدیک درسته تکسچرها به صورت عالی HIGH REZ به نظر میان ولی وقتی به دور دست نگاه میکنی اصلا اینطوری نیست و جزئیات کار خیلی میاد پایینتر به خاطر همین یه حالت مه مانند هم بوجود میارن که به چشم نیاد ولی تو RAGE وقتی اون دور دستها نگاه میکنی مثلا سخره ها میبینی تکه های سخره با جزئیات فراوان و عمیق و گوددار به نظر میان . یعنی تو هر محیط و نکته ای میتونه اندازه تکسچرها اندازش فرق کنه . این باعث میشه اولا تکسچرهای تکراری تو بازی نبینی دوما احساس کنی تمام محیط برجسته و عمق دار به نظر بیاد .
مثلا وقتی تو تریلر نشون میده حتی تو گیمپلی بازی که داری همون حین بازی میکنی میتونی انقباض ماهیچه های بازوی شخصیت مقابل را ببینی یا مثلا به سخره نگاه میکنی تکه تکه و عمیق به نظر بیان !
این تصویر نگاه کن :
مثلا وقتی به کارکترهای بازی توجه میکنی یا مثلا مهمات محیط عینه خشاب ها یا مثلا بعضی سطل اشغالها و...... میبینی تکسچر رزولیشن بالا کار شده .
اون مگسه تو اولین تریلر یادته ؟!
گذشته از اینها حتی مثلا ما U3 یا GEARS3 را در نظر بگیریم اون محیطهای دور که تکسچر به کار برده شده اصلا چیزه خاصی نیست چون به اونجا دسترسی نداری ولی تو RAGE وقتی اون دور دست را میبینی دقیقا میتوی به اونجا هم بری و از نزدیک اون سخره ها را ببینی .
مثلا تو یه درخت کوچیک را در نظر بگیر که برات 30 تا سیب محصول بده کنارش هم یه درخت چند برابرش را در نظر بگیر که 50 تا سیب برات محصول بده .
خب تو اولین نگاه تو میگی این درخته کوچیکه خیلی سیب داده نسبت به اندازش ولی درخته بزرگه که چند برابره سبیهاش کمتره .
ولی وقتی سیبهای هر دوتا درخت را کنار هم میذاری و میشماری در نهایت میبینی درخته بزرگه 20 تا سیب بیشتر داره !
الان دقیقا چیزی که تو RAGE حاکمه همینه ! مثلا وقتی محیط بزرگه و به همه جا دسترسی داری بازیساز مجبوره تمام سخره ها و ابجکتها ها را 3D طراحی کنه و روی تک تکشون پلیگان و تکسچر اعمال کنه وقتی بازیساز مجبور به چنین کاریه با در نظر گرفتن محدودیت کنسولی که مثلا 360 فقط میتونه 500 میلیون مثلثات تو محیط به کار ببره دیگه بازی ساز نمیتونه بیاد روی شخصیت ها عینه KZ3 پلیگان اعمال کنه !
گذشته از اینها بعضا بازیساز ها وقتی با کمبود پلیگان مواجه میشن سعی میکنن از روش های فریبنده استفاده کنند ! مثلا میان در و پنجره های ساختمان ها را به شکل ساده مربع طراحی میکنن که تو واقعیت هم اینطوره ولی تو واقعیت ما درو پنجرهای حلال مانند هم داریم اگه اینا را تو بازی بزارن مجبورن روش پلیگان اعمال کنند یا مثلا میان طراحی ساختمان ها را طوری طراحی میکنند که زاویه ها حلالی و گرد مانند نداشته باشه یعنی از لحظ بصری برات ایرادی نداره ولی یه راه حل فرار میشه در نظر گرفت !
وقتی بازیساز این کار را میکنه خیلی راحت میاد تمام فضای خالی که براش ایجاد شده را روی شخصیتها و یا چنتا لاستیک و بشقه های کنارش اعمال میکنه و گیمر در نگاه اول احساس میکنه میزان مثلثات به کار برده شده تو بازی شاهکاره !
منظور کلیه من دقیقا همین مسئله است که با در نظر گرفتن محیط های RAGE اون میزان پلیگان و تکسچری که به کار برده شده بینظیره دقیقا سایتها دارن همین موارد را میگن .
نکته اخر اینکه اون عمق تکسچری که بازی RAGE تو تکسچرهاش داره من هنوز تو هیچ بازی کنسولی ندیدم !
غلط املایی زیاد بود تصحیح کردم به خاطر تایپ نوری
آخرین ویرایش: