ناتی داگ: سخت افزار PS4 محدود نیست، دیسک ها آن را محدود کرده اند

  • Thread starter Thread starter Wąnda
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
TheLastofUs-670x447.jpg


ورژن PlayStation 4 بازی The Last of Us که توسط ناتی داگ مراحل Port را پشت سر میگذارد، می تواند از تمامی قابلیت های سخت افزاری PS4 استفاده کند. ولی چیزی که مانع پیاده سازی این قابلیت ها بر روی این بازی می شود، دیسک های بلوری بازی ها است.
همانطور که مطلع هستید نسخه PS4 این بازی دارای سایه پردازی بهتر، نورپردازی بهبود یافته، رزولیشن 1080، نرخ فریم 60 فریم است و شاید اگر این محدودیت ها نبود، ما شاهد ارتقاء بیشتری از جزئیات در این نسخه از بازی می بودیم.
چالشی که حال ناتی داگ خود را با آن درگیر کرده است مدیریت استفاده به اندازه از فضای مورد نیاز در رابطه با دیسک های بازی است، در حالی که سیستم PS4 قدرت ـش فراتر از این عملیات خواهد بود.
Creative Director بازی Neil Druckmann می گوید:
"بازی و صحنه های سینمایی حال با رزولیشن 1080 و نرخ فریم 60 اجرا خواهد شد." که شامل مراحل رندرنیگ در تمامی قسمت های بازی خواهد بود. او ادامه داد و گفت: جالب است که حال به جای محدودیت های سخت افزاری مشکل دیگری پیدا کرده ایم، آیا با این مشکل می توانیم تمامی خروجی را بر روی دیسک پیاده سازی نماییم؟
به تازگی Neil Druckmann اعلام کرد که جلوه های بصری نسخه PS4 بازی دقیقا همانند کات سین های نسخه PlayStation 3 بازی خواهد بود، بخصوص مدل کارکترها و نورپردازی ها که به شکل قابل توجهی ارتقاء یافته اند. همچنین کات سین های بازی نیز با رزولیشن 1080 و نرخ فریم 60 اجرا و رندر خواهند شد.
[source]
 
کنجکاومــ بدونمــ چرا CD Projekt با Witcher 3 ـی به اون عظمت و بزرگی، با اون گرافیک فک بنداز، از کمبود فضای بلوری ناله نمی کنه! واقعا کنجکاومــ جناب ناظمــ!

منم در مورد این پست شما کنجکاوم...

کنجکاوی اشکالی نداره عزیزانم، باعث میشه سوال بپرسید، تحقیق کنید و به علم برسید.

و اما توضیحی برای شما دوستان گلم که فکر می کنید صرف اینکه یه بازی open world یا وسیع باشه یعنی حجم خیلی زیادی داره و این دوتا استودیو با بهره گیری از برنامه نویسان خبره و مافوق بشری یه سیستم فشرده سازی خفن تولید کردن.

1. بازی های open world و وسیع به دلیل ماهیتشون از خیلی از منابع استفاده چندباره می کنند. مثل texture ها، مدل ها، انیمیشن ها... یعنی یک نوع texture رو شما تو مناطق مختلف بازی می بینید، که لازم نیست هزاران بار روی دیسک ذخیره بشه. فقط یک بار ذخیره شده و هزاران بار استفاده شده.
2. جزییات این منابع در بازی های open world و وسیع معمولا در مقایسه با بازی های خطی کمتر هست. در نتیجه حجم کمتری دارند.
3. استودیوهایی که نام بردید بازی هایی با کات سین و ویدیو های از پیش رندر شده تولید نکردن. حجم وسیعی از دیسک توسط همین ویدیوها با bit rate بالا اشغال میشه.
4. استودیو ND تیم برنامه نویسی خبره ای داره که پیشینشون مشخصه و کارشون اثبات شدست. ICE TEAM رو هم بهشون اضافه کنید.
5. استودیو CD Project نمی تونه یه بازی رو درست حسابی برای PC بهینه سازی کنه و Bethesda بازی هاش سراسر باگه، بعد شما اینجا تز میدید که برنامه نویسان ND باید برن پیش اینا تجربه کسب کنه.

امیدوارم کنجکاویتون برطرف شده باشه.
 
آخرین ویرایش:
من فقط در عجبم ناتی داگ از یه استدیویی که کلا 2 تا بازی تا الان بیرون داده یعنی تعداد بازی هایی که ساخته از انگشتان یه دست کمتره و متا 90 رو به چشم ندیدن چطوری باید یاد بگیره؟میخوام بدونم!! دقیقا چی باید یاد بگیره؟:|
تو این سایت از این دست حرفها (:-" :d) زیاد میگن، شما فکرتو مشغول نکن :d
 
کنجکاوی اشکالی نداره عزیزانم، باعث میشه سوال بپرسید، تحقیق کنید و به علم برسید.

و اما توضیحی برای شما دوستان گلم که فکر می کنید صرف اینکه یه بازی open world یا وسیع باشه یعنی حجم خیلی زیادی داره و این دوتا استودیو با بهره گیری از برنامه نویسان خبره و مافوق بشری یه سیستم فشرده سازی خفن تولید کردن.

1. بازی های open world و وسیع به دلیل ماهیتشون از خیلی از منابع استفاده چندباره می کنند. مثل texture ها، مدل ها، انیمیشن ها... یعنی یک نوع texture رو شما تو مناطق مختلف بازی می بینید، که لازم نیست هزاران بار روی دیسک ذخیره بشه. فقط یک بار ذخیره شده و هزاران بار استفاده شده.
2. جزییات این منابعدر بازی های open world و وسیع معمولا در مقایسه با بازی های خطی کمتر هست. در نتیجه حجم کمتری دارند.
3. استودیوهایی که نام بردید بازی هایی با کات سین و ویدیو های از پیش رندر شده تولید نکردن. حجم وسیعی از دیسک توسط همین ویدیوها با bit rate بالا اشغال میشه.
4. استودیو ND تیم برنامه نویسی خبره ای داره که پیشینشون مشخصه و کارشون اثبات شدست. ICE TEAM رو هم بهشون اضافه کنید.
5. استودیو CD Project نمی تونه یه بازی رو درست حسابی برای PC بهینه سازی کنه. بعد شما اینجا تز میدید که برنامه نویسان ND باید بره پیش اینا تجربه کسب کنه.

امیدوارم کنجکاویتون برطرف شده باشه.

1. بازی های دیگه همــ (مثل همین TLOU) برا یک دیوار در هزار صحنه متفاوت، هزار نوع تکسچر استفاده نمی کنند؛ یکبار ذخیره می شه و هزاربار استفاده می شه (از روی سخت افزار فراخوانی می شه).
2. بله درسته معمولا! ( معمولا کلمه ای است برای فرار از جواب در مواقع اظطراری) امتیازی که GTA IV در بخش گرافیک مثلا از Gamespot گرفت به نظرتونــ دلیلش چی بود!؟
3. سوال اینجاست، کیفیت کات سین ها تنها دلیل برای کمبود فضای بلوری هست که اینقدر روش مانور میدین!؟ واقعا یعنی ND به خاطر کیفیت چندتا کات سین از کمبود فضای بلوری شکایت می کنه!؟
4. بر منکرش لعنت!
5. زمانی که Witcher 3 برا PS4 (برای یک کنسول) ریلیز بشه، باهمــ روی بهینه بودن یا نبودنش بحث خواهیمــ کرد. خودتونــ بهتر از من به دلایل بهینه نبودنــ یک گیمــ رو PC واقف هستید.

اخطار رو که به خاطر حس کنکجاوی شما از حضرتعالی گرفتمــ ، خواهشا بحث رو کش ندین که دوست ندارمــ اکانت 7 سالمــ با یک بحث بی مورد بن بشه. ممنونـــ
 
1. بازی های دیگه همــ (مثل همین TLOU) برا یک دیوار در هزار صحنه متفاوت، هزار نوع تکسچر استفاده نمی کنند؛ یکبار ذخیره می شه و هزاربار استفاده می شه (از روی سخت افزار فراخوانی می شه).
2. بله درسته معمولا! ( معمولا کلمه ای است برای فرار از جواب در مواقع اظطراری) امتیازی که GTA IV در بخش گرافیک مثلا از Gamespot گرفت به نظرتونــ دلیلش چی بود!؟
3. سوال اینجاست، کیفیت کات سین ها تنها دلیل برای کمبود فضای بلوری هست که اینقدر روش مانور میدین!؟ واقعا یعنی ND به خاطر کیفیت چندتا کات سین از کمبود فضای بلوری شکایت می کنه!؟
4. بر منکرش لعنت!
5. زمانی که Witcher 3 برا PS4 (برای یک کنسول) ریلیز بشه، باهمــ روی بهینه بودن یا نبودنش بحث خواهیمــ کرد. خودتونــ بهتر از من به دلایل بهینه نبودنــ یک گیمــ رو PC واقف هستید.

اخطار رو که به خاطر حس کنکجاوی شما از حضرتعالی گرفتمــ ، خواهشا بحث رو کش ندین که دوست ندارمــ اکانت 7 سالمــ با یک بحث بی مورد بن بشه. ممنونـــ
شما یه بار عظمت و بزرگی Witcher 3 رو مقایسه می کنی با یه بازی مثل TLoU و این منطق رو داری که بزرگی جهان رابطه یک به یک داره با حجم مورد نیاز دیسک بعد وقتی جواب میشنوی که خیر اینطور نیست میگی برای TLoU هم اینطور نبوده ؟ خب مگر کسی غیر از این حرف زده ؟ اینطور نیست دیگه! اصل داستان هم همینه!
دارید حدس میزنید که این حجم اضافی خرج کجا شده ؟ آخه مگه شما سر رشته ای دارید که از روی حدستون خیلی شیک نتیجه میگیرید این حجم اضافه مربوط به فلان بخش میشه!
 
شما یه بار عظمت و بزرگی Witcher 3 رو مقایسه می کنی با یه بازی مثل TLoU و این منطق رو داری که بزرگی جهان رابطه یک به یک داره با حجم مورد نیاز دیسک بعد وقتی جواب میشنوی که خیر اینطور نیست میگی برای TLoU هم اینطور نبوده ؟ خب مگر کسی غیر از این حرف زده ؟ اینطور نیست دیگه! اصل داستان هم همینه!
دارید حدس میزنید که این حجم اضافی خرج کجا شده ؟ آخه مگه شما سر رشته ای دارید که از روی حدستون خیلی شیک نتیجه میگیرید این حجم اضافه مربوط به فلان بخش میشه!
تا منو بن نکنید دست بردار نیستید! بی خیالــ محسن جان ، من دیگه بحث رو ادامه نمیدمـــ .
اینجا همــ عین دنیای خودمونه، مقدسات بعضی ها رو بخوای نقد کنی، حذفت می کنن.
 
تا منو بن نکنید دست بردار نیستید! بی خیالــ محسن جان ، من دیگه بحث رو ادامه نمیدمـــ .
اینجا همــ عین دنیای خودمونه، مقدسات بعضی ها رو بخوای نقد کنی، حذفت می کنن.

البته دوست عزيز اين بعضى ها چندميليون هستن :d
 
تا منو بن نکنید دست بردار نیستید! بی خیالــ محسن جان ، من دیگه بحث رو ادامه نمیدمـــ .
اینجا همــ عین دنیای خودمونه، مقدسات بعضی ها رو بخوای نقد کنی، حذفت می کنن.
اینجا کسی چیزی رو قدیس قرار نداده که نشه نقدش کرد! شما که اسم خودتو میذاری منتقد باید نقدت پایه و اساس داشته باشه که واسه شما متأسفانه نداره و همینجوری از روی اطلاعت ناقص میخوای چیزی گفته باشی.
حتماً که نباید درمورد همه ی مسائل نظر داد، بعد تازه روی نظر غلط خودتون هم پافشاری میکنید.
 
کیفیت کات سین ها نمی تونه دلیل این موضوع باشه،
واقعا فکر می کنید شرکتی مثل ND مشکلش کیفیت چندتا کات سینه!؟ نسل قبل رو با الان مقایسه نکنید؛ سخت افزار محدود بود و بلوری فضای اضافی داشت. نمونه خود ND، دیسک U2 رو پر کرده بود از فیلم پشت صحنه.

دقیقا کیفیت کات سین ها دلیل این موضوع هست. تو هر بازی بیشترین حجم ها همیشه برای فایل های تصویری و صوتی هست و سایر دیتا ها، مثل مدل ها، تکسچرها و کد و ... حجم خاصی ندارن. برای همین همیشه بازی هایی که یا خیلی کات سین دارن، یا خیلی صدا حجم هاشون هم به نسبت بالاتره. مثل بازی استنلی پارابل که با اینکه یه بازی با گرافیک داغون و محیط های بسته هست اما بخاطر حجم بالای فایل های صوتی و دیالوگ هاش حجمش 2 گیگه، یعنی مثلا 5 برابر یه بازی مثل Journey که از نظر حجم محیط ها و تکسچر و ... چند برابر این بازی ریسورس داره.

من شم پلیسی شمارو تحسین میکنم، اما واقعا درک نمیکنم منظور و هدفتون از بافتن این داستان ها چیه؟ یعنی کلا که چی؟ نیل دراکمن میگه این نسل با حجم دیسک ها مشکل دارن، حالا اشکالش از نظر شما چیه؟ چون اینجا چند حالت بوجود میاد، یا داره الکی میگه که خوب واسه چی الکی بگه و شما بیا اثبات کن الکی میگه! یا نشون دهنده اسکلیت خودش و تیمش هست که بلد نیستن فایل فشرده کنن که خوب انا بلد نیستن شماها بلدید؟ یعنی آدمایی که قدرتمند ترین انجین گرافیکی این نسل رو نوشتن و بازی هایی ساختن که همیشه از نظر گرافیکی از بقیه بازی ها جلوتر بودن بلد نیستن فایل فشرده کنن؟ بعد انوقت شماها بلدید؟ واقعا مشکلتون با این خبر چیه که 7 صفحه دارید روش بحث میکنید؟ اینکه چون فلان بازی مشکل حجم نداره پس TLoU‌هم نباید داشته باشه که نشد حرف آخه! مثلا FFXIII‌که یه عالمه کات سین و دیالوگ داره حجمش 50 گیگ بود و بعد از کلی فشرده سازی آخرشم نسخه 360 روی 3 تا دیسک جا نشد و مجبور شدن کیفیت کات سین ها و بیت ریتش رو بیارن پایین تا جا بشه! اینا خیلی چیزهای ساده ای هستن بخدا! بازی هایی که کات سین از پیش رندر شده دارن حجم بالاتری رو طلب میکنن.
 
تا منو بن نکنید دست بردار نیستید! بی خیالــ محسن جان ، من دیگه بحث رو ادامه نمیدمـــ .
اینجا همــ عین دنیای خودمونه، مقدسات بعضی ها رو بخوای نقد کنی، حذفت می کنن.
نقد :-j ???!! بابا طرف داره می گه ما می تونستیم از چیزی که تو Remastered ـه TLoU خواهید دید، بهترش رو هم تحویلتون بدیم. میگه PS4 پتانسیلش رو داشت، ولی ما تا جایی که محدودیت های دیسک اجازه داده بود کیفیت رو بالا بردیم. 1080p/60fps نکردن؟ مدل کرکتر هارو در حد Cutscene های ورژن PS3 نکردن؟ نورپردازی و تکسچرها رو اپگرید نکردن؟ کردن دیگه! حالا اگر محدودیت های دیسک نبود بازم جای کار داشت. تمام حرفش این هست.{ گرچه اگر می خواستید متوجه بشید می شدید.}
منتهی شما دوست دارین هر چیزی که تایپ می کنید رو آدم نظر شخصی در نظر بگیره و اگر هم جوابتون رو کسی بده در حقتون ظلم شده جلوی نقدتون(!!) گرفته شده!! جوری راه کار به ND می دید انگار نه انگار که همینا بهترین گرافیک نسل قبل رو داشتن. انگار الان Neil اومده کاسه چه کنم دستش گرفته و منتظر راهنمایی های شماست...
 
آخرین ویرایش:
نقد :-j ???!! بابا طرف داره می گه ما می تونستیم از چیزی که تو Remastered ـه TLoU خواهید دید، بهترش رو هم تحویلتون بدیم. میگه PS4 پتانسیلش رو داشت، ولی ما تا جایی که محدودیت های دیسک اجازه داده بود کیفیت رو بالا بردیم. 1080p/60fps نکردن؟ مدل کرکتر هارو در حد Cutscene های ورژن PS3 نکردن؟ نورپردازی و تکسچرها رو اپگرید نکردن؟ کردن دیگه! حالا اگر محدودیت های دیسک نبود بازم جای کار داشت.

این رو هم باید اضافه کنی که این نسخه در واقع بیشتر واسه اینه که ناتی داگ با روش ساخت بازی بر روی PS4 آشنا بشه،شک نباید کرد که با آشنا شدن و البته پیشرفت روزانه تکنولوژی خیلی راه های دیگه می تونن پیدا کنن تا محدودیتها رو دور بزنن،از طرفی هم سونی بی کار نمی شینه تا ناتی داگ با چنین مشکلاتی دستو پنجه نرم کنه،چند هفته پیش خبرش اومد که داره با پاناسونیک روی بلوری هایی با ضرفیت 100GB کار می کنه...ناسلامتی سونی غول تکنولوژی دنیاست...نباید نا امید شد ازش
 
پس من طبق گفتهـ های اساتید یه نتیجه گیری کنمــ و تمامــ .
ND توانایی فشرده سازی کات سین های بازی TLOU رو نداره و به همین خاطر از ظرفیت پایین دیسک بلوری ناله می کنه.

خسته نباشید. l-)
 
فشار TLOU انقدر زیاد بوده که این دوستان مایکر فن دارن این حرف ها ر میزنن البته GOTY و صد ها جایزه ی دیگه که به بازی تعلق داره و جزو پر افتخار ترین بازی های تاریخ گیم و DLC این عنوان هم جزو بهترین DLC بین عنوان های دیگه بوده باید انقدر فشار بیاره
 
این رو هم باید اضافه کنی که این نسخه در واقع بیشتر واسه اینه که ناتی داگ با روش ساخت بازی بر روی PS4 آشنا بشه،شک نباید کرد که با آشنا شدن و البته پیشرفت روزانه تکنولوژی خیلی راه های دیگه می تونن پیدا کنن تا محدودیتها رو دور بزنن،از طرفی هم سونی بی کار نمی شینه تا ناتی داگ با چنین مشکلاتی دستو پنجه نرم کنه،چند هفته پیش خبرش اومد که داره با پاناسونیک روی بلوری هایی با ضرفیت 100GB کار می کنه...ناسلامتی سونی غول تکنولوژی دنیاست...نباید نا امید شد ازش

=))
سونی غوله آخر ماریو هم نیست غول تکنولوژی دنیا
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or