ناتی داگ: سخت افزار PS4 محدود نیست، دیسک ها آن را محدود کرده اند

  • Thread starter Thread starter Wąnda
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
TheLastofUs-670x447.jpg


ورژن PlayStation 4 بازی The Last of Us که توسط ناتی داگ مراحل Port را پشت سر میگذارد، می تواند از تمامی قابلیت های سخت افزاری PS4 استفاده کند. ولی چیزی که مانع پیاده سازی این قابلیت ها بر روی این بازی می شود، دیسک های بلوری بازی ها است.
همانطور که مطلع هستید نسخه PS4 این بازی دارای سایه پردازی بهتر، نورپردازی بهبود یافته، رزولیشن 1080، نرخ فریم 60 فریم است و شاید اگر این محدودیت ها نبود، ما شاهد ارتقاء بیشتری از جزئیات در این نسخه از بازی می بودیم.
چالشی که حال ناتی داگ خود را با آن درگیر کرده است مدیریت استفاده به اندازه از فضای مورد نیاز در رابطه با دیسک های بازی است، در حالی که سیستم PS4 قدرت ـش فراتر از این عملیات خواهد بود.
Creative Director بازی Neil Druckmann می گوید:
"بازی و صحنه های سینمایی حال با رزولیشن 1080 و نرخ فریم 60 اجرا خواهد شد." که شامل مراحل رندرنیگ در تمامی قسمت های بازی خواهد بود. او ادامه داد و گفت: جالب است که حال به جای محدودیت های سخت افزاری مشکل دیگری پیدا کرده ایم، آیا با این مشکل می توانیم تمامی خروجی را بر روی دیسک پیاده سازی نماییم؟
به تازگی Neil Druckmann اعلام کرد که جلوه های بصری نسخه PS4 بازی دقیقا همانند کات سین های نسخه PlayStation 3 بازی خواهد بود، بخصوص مدل کارکترها و نورپردازی ها که به شکل قابل توجهی ارتقاء یافته اند. همچنین کات سین های بازی نیز با رزولیشن 1080 و نرخ فریم 60 اجرا و رندر خواهند شد.
[source]
 
شما که بلدی یه میس بنداز بهشون مراحل کار رو یاد بده اونا بلد نیستن

والا منظور بنده ناتی داگ کبیر نبودش به صورت کلی گفتم حالا این حرف بنده مشکلی داره؟ دروغه؟ یک چیزه خیلی الکی گفتم؟ شما ناراحت شدید؟ شرمنده :|
 
[TABLE="class: wikitable"]
[TR]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]Type[/TH]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]Diameter
(cm)[/TH]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]Layers[/TH]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, colspan: 3, align: center"]Capacity[/TH]
[/TR]
[TR]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]Bytes[/TH]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]MiB[/TH]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]GB[/TH]
[/TR]
[TR]
[TD]Standard disc size, single layer[/TD]
[TD="align: right"]12[/TD]
[TD="align: right"]1[/TD]
[TD="align: right"]25,025,314,816[/TD]
[TD="align: right"]23,866.00[/TD]
[TD="align: right"]25.0[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Standard disc size, dual layer[/TD]
[TD="align: right"]12[/TD]
[TD="align: right"]2[/TD]
[TD="align: right"]50,050,629,632[/TD]
[TD="align: right"]47,732.00[/TD]
[TD="align: right"]50.1[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Standard disc size, XL 3 layer[SUP][80][/SUP][/TD]
[TD="align: right"]12[/TD]
[TD="align: right"]3[/TD]
[TD="align: right"]100,103,356,416[/TD]
[TD="align: right"]95,466.00[/TD]
[TD="align: right"]100.1[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Standard disc size, XL 4 layer[SUP][80][/SUP][/TD]
[TD="align: right"]12[/TD]
[TD="align: right"]4[/TD]
[TD="align: right"]128,001,769,472[/TD]
[TD="align: right"]122,072.00[/TD]
[TD="align: right"]128.0[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Mini disc size, single layer[/TD]
[TD="align: right"]8[/TD]
[TD="align: right"]1[/TD]
[TD="align: right"]7,791,181,824[/TD]
[TD="align: right"]7,430.25[/TD]
[TD="align: right"]7.8[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Mini disc size, dual layer[/TD]
[TD="align: right"]8[/TD]
[TD="align: right"]2[/TD]
[TD="align: right"]15,582,363,648[/TD]
[TD="align: right"]14,860.50[/TD]
[TD="align: right"]15.6
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

منظورت دیسک های الانن که برای بازی هایps4استفاده میشن؟اینا 50 گیگن فکر نکنم با این تغییرات بازی روش جا بشه یا باید فشرده سازی کنن یا دو دیسک استفاده کنن یا بلوری با حجم بیشتر استفاده کنن​


بازم خیلی کمه سونی واقعا باید به فکر این موضوع باشه شاید تو E3 از نسل جدید دیسک های بلوری رونمایی کرد! :دی
یادمه قبلا هم یه خبر منتشر شد مبنی بر اینکه میگفتن Uncharted 3 حجمش چند ترابایت بوده فکرش رو بکن اگه مجبور نمیشدن که فشردش کنن دیگه چی میشد بازی!
 
همون چند تا بازی رو میشد خیلی کمتر حجماشون رو در اورد منتها خود شرکت میگه چه کاریه ما که پنجاه گیگ فضا داریم بزار تا خرخره بکشیم بالا حالا همین مسله اینجا گریبان گیرشون شده زیاد مسله شاقی هم نیست راحت میتونن کمش کنن ولی خوب همین که میان احساس نگرانی میکنن خودش ینی کم کاری تو نسل قبل و اینکه حالا باید جبران کنن ...
ادم نظرات ایشون رو میخونه افق های جدیدی تو زندگی براش پدیدار میشه.
احتمالا شما پدیده قبل از e3 سایت هستی و اگه همینجور ادامه بدین پدیده بعد از e3 و با این تلاشی که ازت دیده میشه پدیده سال هم میتونی بشی:d
 
سورنا اسدی! هنوز قضیه ip را یادت هست؟!the last of us یک ip جدید نیست!!!:|قضیه شما میدونی چیه؟! حرف بی منطق و بدون فکر میزنی بعد میگی
کی بود کی بود من نبودم=))چرا مایکروسافت که بلد بود کنسول 720p ساخت و هنوز دوستداران گیم میخواهند ببینند که ایا میتوانند از داخل ان چیزی پیدا بکنند یا نمیتوانند. =))

شما تکلیف خودت با خودت مشخص نیست این که زیر هر پست سعی میکنی مایکرو رو خراب کنی کاملا مشخص میکنه خیلی اخلاق بچه گانه ای دارید(بله یادم هست درود بر فن های سونی شخصی مثل شما اگر که این بازی قسمت بهترین بازی 360 هم قرار میگرفت بدون فکر انتخابش میکرد)

- - -ویرایش - - -

ادم نظرات ایشون رو میخونه افق های جدیدی تو زندگی براش پدیدار میشه.
احتمالا شما پدیده قبل از e3 سایت هستی و اگه همینجور ادامه بدین پدیده بعد از e3 و با این تلاشی که ازت دیده میشه پدیده سال هم میتونی بشی:d

یک دقیقه از فاز سونی فن بودن بیای بیرون میبینی حرف های بدی نمیزنه حاجی

- - -ویرایش - - -

بازم خیلی کمه سونی واقعا باید به فکر این موضوع باشه شاید تو E3 از نسل جدید دیسک های بلوری رونمایی کرد! :دی
یادمه قبلا هم یه خبر منتشر شد مبنی بر اینکه میگفتن Uncharted 3 حجمش چند ترابایت بوده فکرش رو بکن اگه مجبور نمیشدن که فشردش کنن دیگه چی میشد بازی!

1- پولش 2 برابر میشد 2- پدر کسی که سعی میکرد دیجیتالی دانلود کنه کاملا در می امد
 
آخرین ویرایش:
سونی از خیلی وقت پیش باید یه تیم مثل ice team می‌ساخت برای فشرده سازی و کار کردن بر روی این مسئله! این که میگم خیلی وقت پیش یعنی از مثلا از 2009-2010 که میشه اواسط نسل گذشته دیگه باید وجود میداشت.

چون سونی هم از اواسط راهش تو نسل قبل تمرکز زیادی رو بحث دیجیتالیزه شدن معطوف کرد و باید پیش بینی میکرد اگر رو پلی3 به مشکل برنخوره رو پلی4 حتما دردسر ساز خواهد شد براش. باید میدونست از یه طرف هزینه برای استفاده از دیسک ها 50 به بالا خیلی زیاد میشد و از یه طرف هم گرافیک ها اغوا کننده فرست پارتی ها دیر یا زود این مرز 50 گیگ رو رد میکنه و خوب بود این هزینه رو رو تحقیق و توسعه برای فشرده سازی خرج میکردن از قبل.

البته خودم فکر نمیکردم هنوز یک سال نشده این حرف ها رو از استدیو ها بشنوم ولی خب این پروژه تلو برای ناتی داگ همونجور که خودشون هم گفتن یه تمرین هست و مطمئا از الان رو فشرده سازی کار میکنن برای بازی اصلیشون رو پلی4 یعنی آنچارتد.

اگر مشکل حجم دیسک هم وجود نداشت به نظرم بازم ارزش اینو داشت سونی رو این موضوع کار کنه چون همونطور که گفتم 3-4 سالی هست که خرید دیجیتالی از اولویت ها سونی شده و برای هرچی بیشتر تشویق کردن مخاطب (حتی با سرعت دانلود مناسب) به خرید دیجیتالی باید به این فکر می افتاد

ولی یه حسی بهم میگه یه همچین تیمی یا پروژه ای جریان داره ولی هنوز علنی نکردنش چون این حجم های چشم گیر تقریبا از قبل شروع نسل حرفش شده بود سر بازی کیلزون و ... که البته تونستن کنترل کنند حجم کیلزون رو اما مطمئنا 3-4 سال دیگه که فرست پارتی ها مسلط بشند رو سخت افزار ها دیگه واقعا 50 گیگ کمشون خواهد بود.

قصدم مقایسه و ... نیست به هیچ وجه ولی یادمه نسل قبل سر یه بازی بزرگ که اسمش دقیق یادم نیست مایکروسافت برای کمک به تیم سازنده نسخه 360 یه گروه فرستاده بود استدیو تا برای فشرده کردن حجم نسخه 360 کمک کنند به استدیو. به نظرم یه همچین چیزی رو هر دو شرکت نیاز دارند تو این نسل
 
شما تکلیف خودت با خودت مشخص نیست این که زیر هر پست سعی میکنی مایکرو رو خراب کنی کاملا مشخص میکنه خیلی اخلاق بچه گانه ای دارید(بله یادم هست درود بر فن های سونی شخصی مثل شما اگر که این بازی قسمت بهترین بازی 360 هم قرار میگرفت بدون فکر انتخابش میکرد)

- - -ویرایش - - -



یک دقیقه از فاز سونی فن بودن بیای بیرون میبینی حرف های بدی نمیزنه حاجی

فشرده سازی خوبه . ولی کنسول محبوب شما دیگه نیاز به له و لورده سازی داشت . راکستار بیچاره اشکش در اومده بود تا gta iv جا بده تو یه دیسک .
 
از یه طرف به توانایی های نانتی توی هر نوع بهینه سازی و استفاده درست از منابع و ... نباید شک کرد به احتمال زیاد مشکلشون تنبلی و این حرفا نیست وگرنه نمیومدن به عنوان یک مشکل سر راهشون عنوانش کنن
در ضمن امیدوارم بازی های از این حجم فعلی فراتر نرن , وگرنه در آینده ایی نزدیک با 2 یا 3 تا بازی هارد داخلی پر میشه
 
اینجا کسی نیست یه اخطاری تذکری بده یه عده اینقدر پست بی مورد ندن ؟:|
1- پولش 2 برابر میشد
قابل توجه دوستان و خودم(تا یه مدت پیش)قیمت دیسک بلوری 7000 تومنه یعنی فوق همینقدر بیاد روش و در هر صورت از چند دلار بیشتر نمیشه.
اون دوبرابر شدنم مال بازیهای کپی بود که پول دیسکو میگرفتن
 
اینجا کسی نیست یه اخطاری تذکری بده یه عده اینقدر پست بی مورد ندن ؟:|

قابل توجه دوستان و خودم(تا یه مدت پیش)قیمت دیسک بلوری 7000 تومنه یعنی فوق همینقدر بیاد روش و در هر صورت از چند دلار بیشتر نمیشه.
اون دوبرابر شدنم مال بازیهای کپی بود که پول دیسکو میگرفتن

حجمش چند ترابایت
 
اگه منظورت این بود با حجم چندترابایت قیمتش دو برابر میشد, با یه تقسیم ساده حداقل قیمتش چهار پنج برابر میشد.

چون ایشون مشخص نکردن منظور چند ترابایت بوده بنده همینجوری گفتم 2 برابر . در کل شرمنده اگه شما خیلی بابت این پست بنده ناراحت شدید :|
 
مشخص شد که اینجا به غیر از اینکه کارشناس رزولوشن، جمع و تفریقدان ، بازیساز کارکشته، Insider معتبر، خدای بتل، تو زمینه ی حجم داده هم کارشناس داریم که میتونه نظریه هایی جالبی بده که اگه این نظریه ها رو یکی بتونه برسونه به دست مثلاً بچه های ND انقلابی تو زمینه ی حجم بازیها شکل میگیره. یا مثلاً یکی بره پرده از قدرت های فرازمینی ESRAM برای بازیسازان بگشاید و .... کم کم همینجوری پیش بریم پیش بینی من اینه که تا اواسط این نسل میتونیم یه استودیوی کامل بازیسازی واسه خودمون بزنیم درحد اینکه فرداش کارمک و دوستان بیان apply کنن و ماهم بریم رزومشون رو بررسی کنیم شاید پذیرفتیم. cool story
 
ادم نظرات ایشون رو میخونه افق های جدیدی تو زندگی براش پدیدار میشه.
احتمالا شما پدیده قبل از e3 سایت هستی و اگه همینجور ادامه بدین پدیده بعد از e3 و با این تلاشی که ازت دیده میشه پدیده سال هم میتونی بشی:d
همون بهتر که پست های شما رو سونی فن ها ی عزیز لایک میکنن هستن کسانی که شما رو تشویق میکنن آورین ادامه بده :bighug: به خدا یکم چشمهاتون رو بیشتر باز کنید جای دوری نمیره لامصب منطق که نیست شا منطقه (از نظر یه سونی :آی آماتور آی بچه جون هرچی من گفتم باید بگی چشم نگی چشم میرم به اقا مدیره میگم بیاد دعوات کنه)
حرف آخر به من تگ ماکرو فن نچسبونید الکی یکم اون پردهه که جلو چشاتونه رو بردارید و کمی منتطقی تر رفتار کنید
موفق باشید.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or