برای بدست اوردن مقدار محاسبات شناور cpuکامپیوتر خودتون از این برنامه استفاده کنید:
http://downloads.guru3d.com/IntelBurnTest-v2.3-download-2047.html#download
برنامه رو اجرا کنید به هیچ گزینه ایی دست نزنید فقط روی استارت کلیک کنید نتایج یکی یکی پدیدار میشن هرنتیجه گویای مقدار محاسبه شناور تو یک ثایه هست که تو بازه های معینی حساب شده.
خوب حالا مقدار محاسبات شناور cellوxenonرو در نظر میگیریم این مقدار برای cellهست230gflopبرای xenonهست96gflop
مثال برای خودم که cpuچهار هسته ایی amdمدل phenom2 945دارم این نرم افزار عدد 32.1000نشون میده یعنی32gflopتعجب کردید نه!!!
تعجب نکنید cpuکامپیوترهای شخصی اولن riskنیستن یعنی اصلا برای این موضوع بهینه سازی نشدن شما فکر کنید برای یه ماشین حساب مهندسی که نمیان از cpuکامپیوتر استفاده کنن از پردازنده بهینه سازی شده برای این منظور استفاده میکنن یعنی cpuکنسول باcpuکامپیوترهای شخصی از پایه وریشه تفاوتهای اساسی دارن.
این که میبینید cpuکنسولها پردازش شناورشون بالاست چون برای گیم طراحی شدن نه اجرای ویندوز یا نرم افزارهای اونها cpuکامپیوتر از معماری x86وx64پشتیبانی میکنن ولی cpuکنسولها ریسک هستند یعنی فقط وفقط محاسبه برداری!!!
حالا چرا بردار چون مبنای پردازش بازی ها در کنسولها برای کنترل اجسام وابجکتها به صورت برداری هست البته برنامه نویسی برای هوش مصنوعی و موارد دیگه بصورت کد هست که بر عهده مرکز وقلب cpuیعنی ppeیا قلب powerpcهست ولی در کامپیوتر چه از لحاظ کنترل اجسام چه از لحاظ برنامه نویسی هوش مصنوعی به صورت کدهست.
حسن cpuکامپیوتر به سرعت محاسبه هست معماریx86وx64سرعت برق اسایی در محاسبات دارن برای همینه که اکثر بازی هایی که با کنسولها مشترک هستن از فریم بالاتری برخوردارن البته مسئله ایی که مطرح میشه اینه که قدرت کامپیوترهای شخصی بالاتر هست البته این موضوع بر میگرده به قطعات استفاده شده در کامپیوتر ولی در شرایط یکسان در واقع قدرتها یکی هست ولی سرعتها فرق میکنه .
در مورد سرعت در کنسولها این بر میگرده به یک بحث بسیار پیچیده که هم مربوط میشه به ظرفیت حافظه سیستم و هم محاسبات شناور که اگر بخوام درباره اش تو ضیح بدم باید تا صبح مطلب بنویسم ولی به همین اکتفا میکنم که علت اینکه حافظه سیستم یاramکنسولها اینقدر از نظر ما کم هست در واقع اینطور نیست از نظر ما اینطوری بر داشت میشه همین مقدار حافظه معادل 2گیگ یا 3گیگ رم در کامپیوترهای شخصی میشه چطوری ؟؟
چون اطلاعات در رم کنسولها به صورت مختصات نقطه هایی روی بردارهای xوyذخیره میشه که میره تو بحث لگاریتم ومشتق و انتگرال که یک پردازشگر با محاسبات بسیار بالا میخواد برای باز کردن این اطلاعات از رم کنسول حالا این یکی از دلایل اینکه چرا قدرت محاسبات اینcpuها چقدر بالاست.
برای اینکه تقریبا بفهمیم قدرت ps3و360تو چه حدودی هست به اینجا توجه کنید
مقدار محاسباتی که کنسول ps3میتواند در یک ثانیه انجام بدهد 630gflopهست که اگر بخوایم مقایسه کنیم با کارت گرافیکهایی که تو این رده هستن میشه:
9800gtxبا محاسبات 648gflop
250gts...704gflops
260gtx....715gflop
450gts....601gflops
460gtx...748gflops
8800ultra...576gflops
خوب همینطور که میبینید قدرت پردازش کل محاسبات ps3از 8800ultraبالاتر واندازه 9800gtxو از 460gtxکمتر هست.
یادم میاد سال 2007قیمت 8800ultraیه چیزی بین 599تا699دلار بود حالا شما قضاوت کنید کدوم برای بازی به صرفه تر هستن.
اما ایکس باکس 360 ببینیم تو چه حدودی هست :
کل محاسبات شناور این کنسول 336gflopهست علت اینکه مقدار این عدد از مقدار کنسول رقیب کمتر هست بیشتر بخاطر cpuاین کنسول هست چون cpuکنسول رقیب 230gflopهست ولی این96gflop.
اما مقایسه:
8800gts{g80}...346
9600gt....312
240gts....385
440gt...311
خوب همونطور که مشاهده میکنید 360حدود قدرتش مشخص شد یعنی بیشتر از و240gts9600ومعادل 8800نمونه مدل96شیدریش وقیمتشم 2007 حدود 299دلار بود وکمتر از 240gts.خوب همین طور که دیدید حدود قدرت 2کنسول مشخص شد.
کسی که تاپیک رو ایجاد کرده اگر مایل هست میتونه هر قسمت از نوشته ها رو به صفحه اول تاپیک اضا فه کنه.