یه سوال داشتم از دوستان آشنا با سختافزار.
با توجه به قدرت CPU/GPUـی که این دو کنسول دارن، اگه فرض کنیم از تمام قدرت CPU/GPU استفاده بشه، چه میزان رم مورد نیاز هست؟ امکان داره میزان رم 5 گیگابایت گلوگاه بشه برای XBox 1؟
با توجه به این که کنسول سونی 7 گیگابایت رو به بازی اختصاص داده، حتماً به گونهای CPU/GPU طراحی شدن که در شرایط ایدهآل کل این 7 گیگ قابل استفاده باشه.
در حالی که مایکروسافت تنها 5 گیگ رو به بازی اختصاص داده! یا میزان قدرت GPU/CPU در حالت ایدهآل کمتر از کنسول سونی هست و احتیاجی به بیشتر از 5 گیک رم نیست، یا این که من کلاً سطحی به قضیه نگاه میکنم. خلاصه اگه کسی از دوستان میتونه توضیح بده بیاد و ما رو روشن کنه.
مواردزیر بیشتر برای نسل قبل صدق میکنه . اما این نسل که CPU و GPU رو یه DIE قرار دارن ، گلوگاهی ایجادنمیشه . اما در کل کنسولها به صورت BGAبا بورد در تماسن و برای تبادل اطلاعات استفاده میکنن . اما گلوگاه معمولا بر اساس شرایط زیر به وجودمیاد : ( بیشترتونسل قبل )
1- خود گیم : هر بازی به فراخور موتور گرافیکی و ساختاری که داره به
طور متوسط یک مقدار از پهنای باند گذرگاه کنسول ستفاده می کنه.
توجه کنید که همیشه این مقدار استفاده
ثابت نیست و ممکنه مثلا گیم x در یک لحظه به فراخور نیاز از 5GB/s پهنای باند استفاده بکنه و لحظه ای دیگه 9GB/s ، اما اگر در طول بک تست طولانی به طور متوسط گیم x از پهنای باند 6GB/s استفاده می کنه در این حالت می تونیم بگیم که گذرگاه مورد نظر برای گیم x به
طور دائم ایجاد گلوگاه نمی کنه ، اما به صورت لحظه ای ممکنه گلوگاه ایجاد کنه.
2- کارت گرافیکی : عامل مهم دیگه خود کارت گرافیکی هست. مسلما هرچه قدر کارت گرافیکی قوی تر باشه نیاز داره که اطلاعات بیشتری رو در مدت زمان کمتری از طریق BGA تحویل بگیره تا بتونه از حداکثر توان پردازشی استفاده کنه.
مثلا اگه شما بخواهید کارت 7970 رو تهیه کنید پهنای باند PCI Express اهمیت خیلی بیشتری پیدا می کنه تا زمانی که بخواهید 7770 رو خریداری کنید. نکته نهایی اینکه اگر شما چند تا بنچمارک رو بررسی کنید می بینید که در اکثر گیم ها تفاوت خاصی بین نسخه 2 و 3 رابط PCI Express نیست اما دقت کنید که این نتایج معمولا تو فریم ریت
متوسط هست و همونطور که اول گفتم ممکنه در یکسری از صحنه ها
پهنای باند مورد نیاز گیم مقدار زیادی افزایش پیدا کنه که در این حالت گلوگاه ایجاد میشه و فریت ریت افت چشمگیری پیدا می کنه. مثلا تو بحث PC نکته مهم اینکه ، تغییرات حداقل فریم ریت برای اکثر گیمرهای حرفه ای خیلی حائز اهمیت تره تا میانگین اون.
با پورت HDMI مگه ميشه چيزي ظبط كرد ؟!! فكر ميكنم با همون USB ها باشه ..
بله میشه . برای همینه که تو کنفرانس گفتن شما یهدستگاه ظبط وپخش کامل دارین ( یه اصطلاحی گفت یادم رفت ! )
یه سوالی از کسانی که اطلاعاتی در این زمینه دارن ... چند تا سوال دارم
از اونجایی که تو بحث های کابران اینجا تاکید بر این بود که هنوز مایکرو هیچ چیز رو اعلام نکرده و مشخصات کنسول مجهوله ...
پس چرا اکثر سایت ها و مجلات معتبر ...سخت افزار این کنسول ها رو تحلیل کردن و به میزان قدرتی از هر دو کنسول رسیدن ... منابعشون بر چه اساسی بوده ؟؟؟؟
و این مبحث موو انجین ها و esram ها این ها تاثیری روی مشخصات سخت افزار دارن ... ؟؟؟؟ یا فقط باعث میشن در عملکرد ...خروجی خیلی بهتری به دست بیاد ؟؟؟
از اونجا که معماری سیستم ها خیلی ساده و نزدیک به pc هست امکانش هست که تغییراتی هر چند جزئی داخل قطعات داد ؟؟؟---------------
خودت ج.واب خودت و دادی ! " تحلیل "
در مورد دیتا موو انجین هم باید بگم که مایکرو به خاطر اینکه کلا CPU رو کاستومایز کرده ، اومده ازطرح مخصوص خودش که میازن زیادی بافر براش به وجود میاره استفاده کرده . دلیل دیتا موو انجین ها هم همینه .