مقایسه سخت افزاری XBOX One و PlayStation 4

مشکل اینجاست که آدم Forza 5 رو می بینه و این ارقام رو هم می بینه، بعد به خودش شک میکنه :دی
محمد از تو بعیده :دی
کاری به این درصد ها و اینکه کدوم قوی تره و چقد قوی تره ندارم ولی گرافیک بازی ریسینگ انقد کف و خون قاطی کردن نداره که :دی کلا از همون PS1 تا حالا بازی های ریسینگ گرافیکشون خفن تر از باقی بازی ها به نظر میرسید چون نه کلی انفجار و افکت های سنگین دارن و نه 50 تا هوش مصنوعی فعال و خیلی چیزای دیگه مثل مدل سازی های خیلی زیاد و پیچیده ی بازیای دیگه.
یه ماشینه و یه پیست محدود و نورپردازی که طبیعیه تو این هم نهایت قدرت رو به کار بگیرن نتیجه ـش میشه اینکه تو یه نگاه آدم کف میکنه :دی یه رانندگی تو شب و تغییر آب و هواست که افکت سنگین داره که اونم تو Forza 4 نذاشتن که فریم افت نکنه و بتونن بقیه ی فاکتور ها رو زیاد کنن. که احتمالا تو Forza 5 میذارن چون فعلا محدودیت سخت افزار ندارن.
یه بازی رالی داشتم تو PS1 اسمش WRC بود. اون موقع منم اونو میدیدم کف میکردم به نظرم از همه ی بازی های PS1 گرافیکش خفن تر بود ولی الان که فک میکنم میبینم اشتباه میکردم :دی
 
behnam yakuza دوست گرامی ساختن بازی های شبیه ساز ماشین و استفاده از موتور فیزیک پیشرفته و همچنین عامل سرعت در بازی های ماشین و به همین سو زود لو شدن تکسچر ها و آبجکت ها و شیدر ها در هنگام سرعت و تعداد ماشین ها و چند ضلعی های زیادی که در ماشین به کار رفته وبودن موتور فیزیک در هر ماشین دردردسر زیادی برای ساخت بازی های ریسینگ شبیه ساز داره و البته 60 فرم بودن بازی های شبیه ساز که سازندگان تاکید زیای روش دارن فورزا در این نسل به خاطر معماری خوب رم ایکس باکس عالی عمل کرد . ولی از طرفی حرف شما درسته به هر حال افکت های انفجار و خیلی موارد بازی های معمول دیگه در این که بازی های ماشین گرافیک واقع گرایانه تری نشون میدن حرفی نیست ............پاینده باشی
 
تا دیروز GaiKai یکی از برترین و بهترین و مهمترین اتفاق های دنیای سونی بود...!! الان ما دست به دامن کلود شدیم؟ :))
خدایا این یه سری سونی فن رو از سایت نگیر :d

گای کای تا اینجا که سونی گفته فقط حرف حرف از استریم بازی ها از کنسولی روی کنسول دیگه بوده که به احتمال زیاد بار بیشتر پردازش به عهده همون کنسول هست ....

ولی ادعای همچین حجم پردازشی بر روی سرور های کلود گیمینگ و ارائه به این همه کاربر ... ؟؟

اصلا چرا ادعای همچین قدرتی ... به خدا اگه سیستم کلود 2-3 برابر X-BONE هم اعلام میکردن فکر میکنم کاملا نیاز ها رو بر اورده میکرد ... ولی ادعای 40 برابر .... ؟؟؟

Is this 2005 Sony or something?

تمام نشانه ها بر اینه که مایکرو مثل سونی 2005 فقط داره دست و پا میزنه

- - -ویرایش - - -

كلا اين ارقامي كه مياد خيلي عجيبن.....يعني تقريبا چيزي واسه پردازش بازي نمونده تو x1 ....:d
حالا يا منابع اشتباه ميگن يا واقعا ميشه گفت هدف مايكرو كلا ارايه يه كنسول متفاوت بوده و گرافيك high end اصلا مد نظرش نبوده....


در كل تا e3 منتظر ميمونيم اگه مايكرو اومد اعلام كرد جزييات سخت افزار رو كه هيچ و گرنه شك نكنيد كه سخت افزار همين بوده و مايكرو روش نيومده بگه:d...


.

خودشون هم اعلام کردن که هدفشون برای نسل بعد گرافیک HIGH END نیست
 
گای کای تا اینجا که سونی گفته فقط حرف حرف از استریم بازی ها از کنسولی روی کنسول دیگه بوده که به احتمال زیاد بار بیشتر پردازش به عهده همون کنسول هست ....

ولی ادعای همچین حجم پردازشی بر روی سرور های کلود گیمینگ و ارائه به این همه کاربر ... ؟؟
اینا تو کنفرانس کامل از جزیات سخت افزار نگفتن ایراد گرفتین، حالا یه بارم اومن ادعا کردن و دارن در موردش میگن!! بازم دارین ایراد میگیرید!!
شاید میتونه که ادعا می کنه دیگه برادر!! زمان مشخص میکنه
 
اینا تو کنفرانس کامل از جزیات سخت افزار نگفتن ایراد گرفتین، حالا یه بارم اومن ادعا کردن و دارن در موردش میگن!! بازم دارین ایراد میگیرید!!
شاید میتونه که ادعا می کنه دیگه برادر!! زمان مشخص میکنه
مساله ادعا كردن و گفتن يا نگفتن نيست....مساله اينه كه هر حرفي كه اونا ميزنن رو ادم خودش سبك سنگين كنه و بسنجه.....
اين حرف هم كه با وصل شدن به نت يهو قدرت دستگاه ٤٠ برابر ميشه كمي معقول به نظر نميرسه(احتمالا منظورش دامنه استفاده و مفيد بودن دستگاه هست كه ٤٠ برابر ميشه)


.
 
اون جریان 3 گیگ رم برای سیستم عامل احتمالا برای زمانیه که کرنل w8 رو بارگذاری میکنه چون x one سه تا سیستم عامل داره یکی کرنل w8 یکی xbox os یه سیستم عامل فوق العاده جمع و جور دیگه ام داره که بین این دو تا سویچ میکنه موقع اجرای بازی xbox os بارگزاری میشه بعیده موقع اجرا بازی 3 گیگ رم برای سیستم عامل رزرو بشه چون در اون صورت دلیل نداشت سه تا سیستم عامل برای کنسول بسازن.
از طرفی جای دیگه اشاره کرده سه تا سیستم عامل side by side اجرا میشن که ممکنه منظورش این باشه که همزمان در حال اجرا شدن هستن اگر واقعا همزمان و به موازات هم اجرا بشن اون موقع ممکنه 3 گیگ رم رو اشغال کنه.
So the Xbox One can run Windows 8 apps when needed. Indeed, the console will run three operating systems side-by-side: a streamlined version of Windows acting as the main OS to run non-gaming apps like Skype, an "Xbox OS" that kicks in when a player starts a game, and a small third OS that runs behind the scenes to sort of bridge the two.

6 things you don't know about the Xbox One. (Really) - Fortune Tech
 
اینجور که از بحث دوستان متوجه شدم و اعداد و ارقام دیدم ps4 خیلی قویتره و یه سورپرایز بزرگ برای نسل بعده.


forza5 هم خیلی چیزه خفنی نبود.یعنی از لحاظ مدل سازی و نورپردازی عالی بود ولی انقدر چشم گیر نبود که بگیم واوووووووو.

چون قبلا گفته شده ps4 میتونه بازیهایی شبیه به cg پردازش کنه و نمونه کوچیکی از اونچه ما دیدیم deep down بود که در مقایسه با forza5 برتری فاحشی داشت.منظورم اینه که forza5 اصلا شبیه به cg نبود.
 
اون جریان 3 گیگ رم برای سیستم عامل احتمالا برای زمانیه که کرنل w8 رو بارگذاری میکنه چون x one سه تا سیستم عامل داره یکی کرنل w8 یکی xbox os یه سیستم عامل فوق العاده جمع و جور دیگه ام داره که بین این دو تا سویچ میکنه موقع اجرای بازی xbox os بارگزاری میشه بعیده موقع اجرا بازی 3 گیگ رم برای سیستم عامل رزرو بشه چون در اون صورت دلیل نداشت سه تا سیستم عامل برای کنسول بسازن.
از طرفی جای دیگه اشاره کرده سه تا سیستم عامل side by side اجرا میشن که ممکنه منظورش این باشه که همزمان در حال اجرا شدن هستن اگر واقعا همزمان و به موازات هم اجرا بشن اون موقع ممکنه 3 گیگ رم رو اشغال کنه.


6 things you don't know about the Xbox One. (Really) - Fortune Tech
اینها مثل سونی که قابلیت نسب لینوکس داشت یکی دو سال دیگه این قابلیت برمی دارند !
 
یه سوال داشتم از دوستان آشنا با سخت‌افزار.

با توجه به قدرت CPU/GPUـی که این دو کنسول دارن، اگه فرض کنیم از تمام قدرت CPU/GPU استفاده بشه، چه میزان رم مورد نیاز هست؟ امکان داره میزان رم 5 گیگابایت گلوگاه بشه برای XBox 1؟

با توجه به این که کنسول سونی 7 گیگابایت رو به بازی اختصاص داده، حتماً به گونه‌ای CPU/GPU طراحی شدن که در شرایط ایده‌آل کل این 7 گیگ قابل استفاده باشه.
در حالی که مایکروسافت تنها 5 گیگ رو به بازی اختصاص داده! یا میزان قدرت GPU/CPU در حالت ایده‌آل کمتر از کنسول سونی هست و احتیاجی به بیش‌تر از 5 گیک رم نیست، یا این که من کلاً سطحی به قضیه نگاه می‌کنم. خلاصه اگه کسی از دوستان می‌تونه توضیح بده بیاد و ما رو روشن کنه.

مواردزیر بیشتر برای نسل قبل صدق میکنه . اما این نسل که CPU و GPU رو یه DIE قرار دارن ، گلوگاهی ایجادنمیشه . اما در کل کنسولها به صورت BGAبا بورد در تماسن و برای تبادل اطلاعات استفاده میکنن . اما گلوگاه معمولا بر اساس شرایط زیر به وجودمیاد : ( بیشترتونسل قبل )


1- خود گیم : هر بازی به فراخور موتور گرافیکی و ساختاری که داره به طور متوسط یک مقدار از پهنای باند گذرگاه کنسول ستفاده می کنه.

توجه کنید که همیشه این مقدار استفاده ثابت نیست و ممکنه مثلا گیم x در یک لحظه به فراخور نیاز از 5GB/s پهنای باند استفاده بکنه و لحظه ای دیگه 9GB/s ، اما اگر در طول بک تست طولانی به طور متوسط گیم x از پهنای باند 6GB/s استفاده می کنه در این حالت می تونیم بگیم که گذرگاه مورد نظر برای گیم x به طور دائم ایجاد گلوگاه نمی کنه ، اما به صورت لحظه ای ممکنه گلوگاه ایجاد کنه.

2- کارت گرافیکی : عامل مهم دیگه خود کارت گرافیکی هست. مسلما هرچه قدر کارت گرافیکی قوی تر باشه نیاز داره که اطلاعات بیشتری رو در مدت زمان کمتری از طریق BGA تحویل بگیره تا بتونه از حداکثر توان پردازشی استفاده کنه.

مثلا اگه شما بخواهید کارت 7970 رو تهیه کنید پهنای باند PCI Express اهمیت خیلی بیشتری پیدا می کنه تا زمانی که بخواهید 7770 رو خریداری کنید. نکته نهایی اینکه اگر شما چند تا بنچمارک رو بررسی کنید می بینید که در اکثر گیم ها تفاوت خاصی بین نسخه 2 و 3 رابط PCI Express نیست اما دقت کنید که این نتایج معمولا تو فریم ریت متوسط هست و همونطور که اول گفتم ممکنه در یکسری از صحنه ها پهنای باند مورد نیاز گیم مقدار زیادی افزایش پیدا کنه که در این حالت گلوگاه ایجاد میشه و فریت ریت افت چشمگیری پیدا می کنه. مثلا تو بحث PC نکته مهم اینکه ، تغییرات حداقل فریم ریت برای اکثر گیمرهای حرفه ای خیلی حائز اهمیت تره تا میانگین اون.

با پورت HDMI مگه ميشه چيزي ظبط كرد ؟!! فكر ميكنم با همون USB ها باشه ..

بله میشه . برای همینه که تو کنفرانس گفتن شما یهدستگاه ظبط وپخش کامل دارین ( یه اصطلاحی گفت یادم رفت ! )

یه سوالی از کسانی که اطلاعاتی در این زمینه دارن ... چند تا سوال دارم

از اونجایی که تو بحث های کابران اینجا تاکید بر این بود که هنوز مایکرو هیچ چیز رو اعلام نکرده و مشخصات کنسول مجهوله ...

پس چرا اکثر سایت ها و مجلات معتبر ...سخت افزار این کنسول ها رو تحلیل کردن و به میزان قدرتی از هر دو کنسول رسیدن ... منابعشون بر چه اساسی بوده ؟؟؟؟

و این مبحث موو انجین ها و esram ها این ها تاثیری روی مشخصات سخت افزار دارن ... ؟؟؟؟‌ یا فقط باعث میشن در عملکرد ...خروجی خیلی بهتری به دست بیاد ؟؟؟

از اونجا که معماری سیستم ها خیلی ساده و نزدیک به pc هست امکانش هست که تغییراتی هر چند جزئی داخل قطعات داد ؟؟؟---------------



خودت ج.واب خودت و دادی ! " تحلیل "

در مورد دیتا موو انجین هم باید بگم که مایکرو به خاطر اینکه کلا CPU رو کاستومایز کرده ، اومده ازطرح مخصوص خودش که میازن زیادی بافر براش به وجود میاره استفاده کرده . دلیل دیتا موو انجین ها هم همینه .
 
آخرین ویرایش:
محمد از تو بعیده :biggrin1:
کاری به این درصد ها و اینکه کدوم قوی تره و چقد قوی تره ندارم ولی گرافیک بازی ریسینگ انقد کف و خون قاطی کردن نداره که :biggrin1: کلا از همون PS1 تا حالا بازی های ریسینگ گرافیکشون خفن تر از باقی بازی ها به نظر میرسید چون نه کلی انفجار و افکت های سنگین دارن و نه 50 تا هوش مصنوعی فعال و خیلی چیزای دیگه مثل مدل سازی های خیلی زیاد و پیچیده ی بازیای دیگه.
یه ماشینه و یه پیست محدود و نورپردازی که طبیعیه تو این هم نهایت قدرت رو به کار بگیرن نتیجه ـش میشه اینکه تو یه نگاه آدم کف میکنه :biggrin1: یه رانندگی تو شب و تغییر آب و هواست که افکت سنگین داره که اونم تو Forza 4 نذاشتن که فریم افت نکنه و بتونن بقیه ی فاکتور ها رو زیاد کنن. که احتمالا تو Forza 5 میذارن چون فعلا محدودیت سخت افزار ندارن.
یه بازی رالی داشتم تو PS1 اسمش WRC بود. اون موقع منم اونو میدیدم کف میکردم به نظرم از همه ی بازی های PS1 گرافیکش خفن تر بود ولی الان که فک میکنم میبینم اشتباه میکردم :biggrin1:
ریسینگ یه سری چیزها نسبت به سایر بازی ها نداره ولی در عوض یه سری چیزهای سنگین داره مثل پردازش موتور فیزیک. بعد اینو هم در نظر بگیر Forza از معدود ریسینگ هایی هست که رو 60 فریم ثابت اجرا میشد و اینم خیلی عامل مهمی هست. یعنی اینقدری هم که فکر میکنی ساده نیست قضیه :دی البته فقط من نبودم که با گرافیکش حال کردم، جاهای دیگه هم بعضا حال کردن :دی
 
ریسینگ یه سری چیزها نسبت به سایر بازی ها نداره ولی در عوض یه سری چیزهای سنگین داره مثل پردازش موتور فیزیک. بعد اینو هم در نظر بگیر Forza از معدود ریسینگ هایی هست که رو 60 فریم ثابت اجرا میشد و اینم خیلی عامل مهمی هست. یعنی اینقدری هم که فکر میکنی ساده نیست قضیه :دی البته فقط من نبودم که با گرافیکش حال کردم، جاهای دیگه هم بعضا حال کردن :دی

تحلیلت منو از ریشه نابود کرد محمد :d
 
از چپ به راست : خروجی HDMI1.4 ( باقابلیت انتقال رزولوشن 4K ) ، پورت صدای دیجیتال ( احتمالا 8.1 کاناله به صورت فراگیر ) ، ورودی HDMI ( یعنی میتونی هر چی تو XBOX ONE پخش میشه رو ظبط کنی با کیفیت FULL HD ، حتی شبکه ها و ... کافیه اون سرش و به یه هارد 500GB وصل کنید چون مثل یه ستاپ باکس قراره کلی برنامه رو پخش کنه !!! البته نه برای ایران ! ) ، 2 پورت USB3 ( یکی هم کنارشه ) ، بعدیش و نمیدونم ! پورت کینکت ، و اخری هم پورت شبکه گیگابایت هست !
microsoft-xbox-one-4877_610x407.jpg

ورودی و خروجی های کینکت به ترتیب از چپ به راست:
Power برق دستگاه
HDMI OUT خروجی تصویر (که در X1 فقط HDMI هست و دیگه خبری از کامپوننت و کامپوزیت نیست.)
S/PDIF خروجی صدای اپتیکال (7.1 ساروند)
HDMI IN ورودی تصویر (دستگاه های دیگه به ایکس باکس وصل می شوند که سوییچ کردن تصویر توسط ایکس باکس راحت تر باشه)
USB دوتا ورودی نسخه 3 (SuperSpeed)
Kinect ورودی مخصوص کینکت
IR out خوب ایکس باکس می خواهد سایر دستگاه ها را در اطاق کنترل کند پس به یک IR Blaster نیاز دارد ولی چرا داخلی نیست! (مثل تلویزیون های سامسونگ که برای کنترل سایر دستگاه ها توسط کنترل هوشمند از IR Blaster استفاده می کنه البته سامسونگ به صورت بلوتوث نه کابلی!)
Ethernet اتصال کابل شبکه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or