مقایسه سخت افزاری XBOX One و PlayStation 4

یه نکته جالبی که کسی اشاره نمیکنه Cloud ـه:دی از حرفهای مایکروسافت کاملا مشخصه که در نظر دارد تا اواخر نسل پردازش Cloud رو هم به بازیهاش اضافه کنه. یعنی یه سری از پردازش های سنگین (مثل هوش مصنوعی) ممکنه تا 6-7 سال دیگه با کلود انجام بشه و اینجوری دیگه کنسول محدودیت ایجاد نمیکنه (یا کمتر میکنه). امیدوارم وضعیت اینترنت ما تا اون موقع مثل آدم شده باشه...:دی

سلام

طبق بررسی که pcworld انجام داده گویا چندان جالب به نظر نمیرسه :

But this approach raises a couple of concerns. First, if the cloud-based processing takes a second or two, it could create an undesirable “pop-in” effect, diminishing the benefits of the better visuals
و مورد دوم که شما هم اشاره کردید :


More importantly, a reliance on cloud-based graphics would represent another “always online” hook for Microsoft's console. Booty told Ars that game developers will need to “intelligently handle” drops in connectivity, but didn't offer details on how that would work


Microsoft explains the Xbox One's cloud-enhanced graphics | PCWorld
 
But this approach raises a couple of concerns. First, if the cloud-based processing takes a second or two, it could create an undesirable “pop-in” effect, diminishing the benefits of the better visuals
آدم نمیدونه چی بگه.اگر واقعا اینجور باشه سونی خیلی خیلی قویتره.

یه فکری امروز با خودم کردم.اینکه مایکرو مطمئنا همه این تحلیلها و ارزشیابیهارو بیشتر و دقیقتر از ما میخونه و کاملا میدونه چه خبره.شاید بیاد توو e3 یه مشخصاتی فضایی اعلام کنه و چیزی رو اعلام کنه که در دستگاه فعلی استفاده نشده در واقع مشخصات رو بالاتر از xbox one اعلام کنه و بعد به خط تولیدشون بگه باید از این مشخصات تولید انبوه داشته باشن.
 
آدم نمیدونه چی بگه.اگر واقعا اینجور باشه سونی خیلی خیلی قویتره.

یه فکری امروز با خودم کردم.اینکه مایکرو مطمئنا همه این تحلیلها و ارزشیابیهارو بیشتر و دقیقتر از ما میخونه و کاملا میدونه چه خبره.شاید بیاد توو e3 یه مشخصاتی فضایی اعلام کنه و چیزی رو اعلام کنه که در دستگاه فعلی استفاده نشده در واقع مشخصات رو بالاتر از xbox one اعلام کنه و بعد به خط تولیدشون بگه باید از این مشخصات تولید انبوه داشته باشن.

فیلم هندیِ حسین؟ :d
 
10% از gpu power رو اين مايكرو احمق به چيه كنسول ميخواد بده؟؟ ديگه واقعا نوبرشه

از 8 هسته cpu كه فقط 6 هسته اون در اختيار سازندگان هست

از اون ور هم فقط 5GB ramدر اختيار سازندگان هست - ديگه هرجوريم فك كني نميشه توجيه كني

خدايي ديگه نميشه توجيه كرد اينارو هرچقدر هم از كنسول خوشت بياد.

اينجور كه معلومه مايكرو خيلي دل به cloud computing بسته چيزي كه اصلا به درد ما توي ايران نميخوره .

مثلا در سال 5-6 كنسول يعني 2018 كنسول براي توليد تصاوير life like حتما دست به دامن cloud ميشه. به قول خودش بدون cloud ده 10x برابر قويتره با كلود هم 40 برابر

-------

البته شايد يك امكان جالبي باشه در اينده كه توي منو گرافيكي بازي در كنسول xBox one حالت life like باشه كه براي فعال كردنش نياز به اتصال به اينترنت براي cloud computing بود

عاليه اما با اين نت ذغالي توي ايران چيزي جز حسرت نيستش
 
آخرین ویرایش:
33 میلی ثانیه طول می کشه هر فریم بازی که رو 30 fps قفله رندر بشه این مقدار برای بازی 60 فریم نصف میشه. حالا اگر ما تو ناف امریکا هم باشیم و سرور هم همون جا باشه اگر بهترین اینترنت رو هم داشته باشیم latency ما با اون سرور کمتر از25 یا 20 میلی ثانیه نخواهد بود.این مقدار رو جمع کنید با زمانی که خود سرور طول میده تا پروسس رو انجام بده می بینیم که از 33 میلی ثانیه بیشتر میشه.پس الان با توجه به اینترنت حال حاضر کشور های پیشرفته (دیگه چه برسه به ما) می بینیم که فقط پروسس های رو میشه فرستاد رو ابر که نیاز به انجامشون در هر فریم در ثانیه نباشه مثل AI و فیزیک. فکر میکنم حالا حالا ها نباید منتظر این باشیم که انیمیششن و لایتینگ و انتی الایزینگ و ..... رو بشه فرستاد تو ابر.
 
بابا همه اینا رو ول کنید!!!
این پهنای باند 68GB GPU که به معنای واقعی کلمه داره به نسل بعد فحش ناموسی میده:|!!!
من موندم این چجوری میخواد تکسچرهای بازیهای نسل بعد رو با این پهنای باند لود کنه!...یکی بیاد من رو ملطفت کنه؟؟!!!:d
 
بابا همه اینا رو ول کنید!!!
این پهنای باند 68GB GPU که به معنای واقعی کلمه داره به نسل بعد فحش ناموسی میده:|!!!
من موندم این چجوری میخواد تکسچرهای بازیهای نسل بعد رو با این پهنای باند لود کنه!...یکی بیاد من رو ملطفت کنه؟؟!!!:d

سرعت رم را میگی؟ اره منم دیدم تعجب کردم که مایکرو یه 32 مگابایت گذاشته که مثلا پر سرعت باشه که سرعت اون هست 102GB.
در حالی که ps4 رم اصلیش 176GB/s سرعت داره که از اون 32مگ پر سرعت مایکرو هم سریع تره.

حالا دوستانه مایکرو دوست تا دیروز چون رم ps3 کم تر از 360 بود میگفتند 360 تو مولتی پلتفرم خیلی بهتره و ...
حالا که تو نسل جدید ps4 قوی تره همه میگویند که نه ملاک سازنده ها اونیه که قدرت کم تری داره! و تفاوتی در بازی های مولتی پلتفرم نیستش.
پس چرا نسل قبلیش ملاک سازنده ها رم کم تره ps3 نبود که توش کلی جزئیات از بین میرفتند(مثل چمن های بیشتر)

*عجب هیزمی ریختم تو تاپیک الان تاپیک را آتیش میزنند*
 
حالا اگر ما تو ناف امریکا هم باشیم و سرور هم همون جا باشه اگر بهترین اینترنت رو هم داشته باشیم latency ما با اون سرور کمتر از25 یا 20 میلی ثانیه نخواهد بود

با کلیت حرفت موافقم ولی این تیکه رو اشتباه کردی! الان latnecy من بعضی اوقات با سرور کرج 25 میلی ثانیس! :d
من بعضی از تستای اونا رو دیدم، بعضا latency زیر 5 میلی ثانیه هم دارن...
 
به نقل از CNET :

Microsoft has discussed some cloud services on the Xbox One that seem promising: user-based cloud game saves, uploaded game recording, and even the potential for cloud-processing-enhanced games. How that will play out isn't clear.

تقريبا همه از اين كه تو xone اتصال به اينترنت تو افزايش توان پردازشي براي بازي تاثير داره مي نويسن......

.
 
به نقل از CNET :



تقريبا همه از اين كه تو xone اتصال به اينترنت تو افزايش توان پردازشي براي بازي تاثير داره مي نويسن......

.
میشه گفت تقریبا غیر ممکنه!!
تولید یه کنسول قوی که هیچ فوق قوی هم بسیار کم دردسر تر و کم هزینه تر از تولید ابر رایانه های قوی و سرورهای فوق قدرتمند اونم در پهنای باند بسیار بالاست که درصدی از بازی رو پردازش کنند!،دیگه دردسر اینترنت پهن باند هم برای اجرای بازی بماند!!
الان هم ممکنه خیلیا بگن پس diablo 3 و sims چی؟؟...یادتون باشه که در diablo3 درصد بسیار کمی از بازی توسط سرور پردازش انجام میشه که بیشتر مربوط به DRM بود....قضیه sims هم که کلا دروغ از آب دراومد!!!
 
آخرین ویرایش:
سرعت رم را میگی؟ اره منم دیدم تعجب کردم که مایکرو یه 32 مگابایت گذاشته که مثلا پر سرعت باشه که سرعت اون هست 102GB.
در حالی که ps4 رم اصلیش 176GB/s سرعت داره که از اون 32مگ پر سرعت مایکرو هم سریع تره.

حالا دوستانه مایکرو دوست تا دیروز چون رم ps3 کم تر از 360 بود میگفتند 360 تو مولتی پلتفرم خیلی بهتره و ...
حالا که تو نسل جدید ps4 قوی تره همه میگویند که نه ملاک سازنده ها اونیه که قدرت کم تری داره! و تفاوتی در بازی های مولتی پلتفرم نیستش.
پس چرا نسل قبلیش ملاک سازنده ها رم کم تره ps3 نبود که توش کلی جزئیات از بین میرفتند(مثل چمن های بیشتر)

*عجب هیزمی ریختم تو تاپیک الان تاپیک را آتیش میزنند*

ps3 از نظر رم با 360 برابر بود هر دو 512 بودند
از طرفی هم اگر اشتباه نکنم سرعت و کلاک رم ps3 خيلی بالاتر بود
256 از نوع XDR با پهنای باند خيلی بالا در زمان خودش
  • 3.2ghz



و 256 تا از نوع GDDR3 که باز هم در زمان خودش رقم بالايی بوده
فراموش نشه که کارت پلی استشين 550 mHz بود
در حالی که اکس باکس 500 mhz بود
 
یعنی system memory bandwidth اینقدر اختلاف دارن این یعنی زمین تا زیر زمین اختلاف تو بی نهایت جزئیات ، ذرات ، پوشش گیاهی و... اگه این درست باشه X ONE گند میزنه به این نسل چون تو بازیهای مولتی ضعیف ترین سیستم ملاکه
نه این قدر هم در پهنای باند اختلاف ندارند
گفته شده 32 مگ رم esram به دلیل سرعت بسیار بالا پهنای باندی نزدیک به 100 گیگ بر ثانیه برای گرافیک به وجود میاره + 68 گیگ هم که پهنای باند رم سیستم هست
که جمعا میشه 168 گیگ
پهنای باند سونی هم که مجموعه رم سیستم و گرافیکش که یکین 178 گیگه که بنا بر این به هم نزدیکن تقریبا

- - -ویرایش - - -

فراموش نشه که کارت پلی استشين 550 mHz بود
در حالی که اکس باکس 500 mhz بود
درسته ولی در نسل قبلي به لحاظ گرافيک ، گويا x360 قويتره
قدرت پردازش گرافيک x360 اونطور که گفته شده معادل 240 گيگافلاپس و قدرت گرافيکي ps3 معادل 176گيگا فلاپس هست.
برتري سوني در پردازنده اش بود که سل هست و سوني روي اون حساب کرده بود.پردازنده سوني به لحاظ تئوري 230 گيگافلاپ قدرت داشت و پردازنده ايکس باکس 360 حدود100 گيگافلاپس
اما پردازنده سوني در حقيقت تک هسته بود به اضافه چند هسته کمکي درحالت تک هسته قدرت واقعي پردازنده سوني هم ميشه 100 گيگافلاپس و قدرت واقعي پردازنده سوني 230 گيگافلاپس وقتي عملي مي شد که برنامه نويسا بتونن ازش استفاده کنن واين هم بيشتر تو بازيهاي انحصاري خود سوني اتفاق مي افته وعملا در بازيهاي مشترک کنسول ايکس باکس قويتر ظاهر ميشه
 
Bob Feldstein از انویدیا که سایقا در AMD کار میکرده اعلام کرده مایکروسافت برای پردازنده که با همکاریه AMD ساخته شده بیش از 3 میلیارد دلار هزینه شده ! قابل ذکر باشه که سونی برای پروژه CELL 400 میلیون دلار هزینه کرده بوده .

3 میلیارد دلار میدونید دیگه یعنی چی فکر میکنید هر شرکتی میتونه از پسش بر بیاد ؟ این نشون میده واقعا چه تکنولژی و فناوری تو پردازنده XBOX ON درج شده . ما که مطمئن بودیم XBOX ON مثل همین نسل یه پردازنده غول گرافیکی داره این دیگه پیشکش !

Bob Feldstein, who previously worked for AMD, has revealed the valuation of the Xbox One deal between AMD and Microsoft.



He is currently the VP of Technology Licensing at Nvidia and he says that the project is valued at over $3 billion. The amount should probably include all the expenses like design and should also cover the the costs for parts required to supply over the course of the system’s lifecycle.

In retrospect, Sony had spent $400 million on the Cell processor which was a joint project with Toshiba, so this has to be a multi-year deal with Microsoft.

On his LinkedIn account (membership required), he states that his ”involvement was focused on business management and supply agreement negotiations.”

He also adds that, “AMD provided a custom silicon solution to Microsoft for the Xbox One, a game console and entertainment device.“This required the coordination of multiple functional teams within AMD, as well as regular customer meetings with leadership teams responsible for handling the challenges of complex, muti-year deals. This project is valued at $3+B.”

Sony and Nintendo have also used AMD parts in their consoles. Based on the Xbox One estimate, it looks like Sony and AMD may have struck a similar deal, and Sony uses a significantly powerful GPU in the PS4 compared to what’s in the Xbox One, so it’s hard to say exactly how much the deal must have cost.

One thing is for clear though, AMD will make a mark in the next console generation and they should be pleased with that.
AMD's Xbox One Project Valued At Over $3 billion - Gamechup | Video Game News, Reviews, Features, Guides
 
آخرین ویرایش:
xbox1از directx و ps4 با استفاده از Open GL یا ارتباط مستقیم با GPU کار می کنند که به احتمال زیاد وجود direct x پورت بازی ها از pc به X1 رو راحتتر میکنه ..
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or