مقایسه سخت افزاری XBOX One و PlayStation 4

عدم فهم خيلي چيزا و ادعا هاي فضايي از بعضي دوستان فك من يكيو انداخته - ضرب و تقسيم ميكنن و ادعا هايي كه .... اسمون رو سوراخ ميكنه

مثلا عدم فهم اينكه 400gflops RSX با معماري splite shader اصلا قابل قياس با 240gflops يك unified shader اونم با معماري VLIW5 نيست ويا حالا 240gflops معماري VLIW5 اصلا قابل قياس با 1.23 tera flops معماري GCN نيست

اينها ساده ترين مباحث هستن كه بعضي از دوستان - تازه ا

اخه 400gflops RSX يا حتي 240gflos xenos چه ربطي به قدرت محاسباتي GCN core هاي PS4 و xbox one داره

GCN به لحاظ قدرت محاسباتي حقيقي ميتونه تا 7 برابر از معماري VLIW4 قويتر باشه با gflops برابر حالا شما به VLIW5 اي كه در xenos استفاده شده تازه ابتدايي ترين نوعش تاميم بديد- باز حالا اونو به rsx اي كه اصلا unified shader نبوده

الان مايكروسافت ميگه 8 برابر بازدهي gpu نسل قبلشو داره اين رفيقمون مياد 8*240 ميكنه ميگه بچه ها 1.9 tera اهه بزاريد فركانس ها تاييد شن :))

يعني سر به كوه و بيابون بايد بزارم من

رفقا يادتون باشه hd5870 با معماري vliw5 حدود 2.7 tera flops قدرت داره و HD7850 با معماري GCN حدود 1.76 tera flops - حالا خودتون بريد بنچمارك هاي PC رو نگاه كنيد و فواصل رو ببينيد - ( تازه gcn توي كنسول ميخواد پتانسيل رو نشون بده)

پ.ن : باز الان ميان مغلطه ميكنن آي مردم من همه اينارو ميدونيتم دارم raw ميگم و فلان (دوستمون امار مياره فحش بار ما ميكنه :d )
تو پسته خودتون دارید جواب خودتون را میدید بعد داری ادعای جانب داری هم میکنی ؟! شما اصلا تو قضیه هستی خودت داری تو پستت علنا میگی اعداد و ارقام بیشتر تو تکنولژی ها قدیم و جدید متفاوته یعنی تو تکنولوژی جدیدتر با tera flops پایینتر جواب بهتری میده . پس الان که تو اخبار هست این gpu و.... را خود مایکروسافت طراحی کرده و amd کمکش کرده چطور شما پی به تکنولوژی به کار برده شده در اون بردید و دارید نتیجه میگیرید ؟! ( البته منظورم شما نیستید بلکه بعضی ها را میگم !)

خب دوسته ما diedie داره میگه وقتی سرعت کلاک مشخص نیست چیزی قطعی نیست که خود df هم گفته ok ?! ازاون طرف هنوز مشخص نیست esram چه قدر قدرت پردازش داره و چقدر میتونه رو قدرت محاسباتی اضافه کنه ؟ ok ? از اون طرف چیپهای دیگه و Hardware Accelerators مثل Move engines و............ که وضایفی بر عهده دارند و چقدر میتونه برای gpu و cpu به اصطلاح Advance باشه .این چیزهای که نتیجه گرفته شده میشه تفریق چیزهایی که گفتم وقتی اطلاعات کامل اومد همینها را اضافه میکنی بعد دوباره باید بری تو نخ محاسبه که کدومش قویتره و تا 18 روز دیگه صبر عنایت میفرمایید بعد فکت همگی باهم فکت صادر میکنیم !
 
آخرین ویرایش:
عدم فهم خيلي چيزا و ادعا هاي فضايي از بعضي دوستان فك من يكيو انداخته - ضرب و تقسيم ميكنن و ادعا هايي كه .... اسمون رو سوراخ ميكنه

مثلا عدم فهم اينكه 400gflops RSX با معماري splite shader اصلا قابل قياس با 240gflops يك unified shader اونم با معماري VLIW5 نيست ويا حالا 240gflops معماري VLIW5 اصلا قابل قياس با 1.23 tera flops معماري GCN نيست

اينها ساده ترين مباحث هستن كه بعضي از دوستان - تازه ا

اخه 400gflops RSX يا حتي 240gflos xenos چه ربطي به قدرت محاسباتي GCN core هاي PS4 و xbox one داره

GCN به لحاظ قدرت محاسباتي حقيقي ميتونه تا 7 برابر از معماري VLIW4 قويتر باشه با gflops برابر حالا شما به VLIW5 اي كه در xenos استفاده شده تازه ابتدايي ترين نوعش تاميم بديد- باز حالا اونو به rsx اي كه اصلا unified shader نبوده

الان مايكروسافت ميگه 8 برابر بازدهي gpu نسل قبلشو داره اين رفيقمون مياد 8*240 ميكنه ميگه بچه ها 1.9 tera اهه بزاريد فركانس ها تاييد شن :))

يعني سر به كوه و بيابون بايد بزارم من

رفقا يادتون باشه hd5870 با معماري vliw5 حدود 2.7 tera flops قدرت داره و HD7850 با معماري GCN حدود 1.76 tera flops - حالا خودتون بريد بنچمارك هاي PC رو نگاه كنيد و فواصل رو ببينيد - ( تازه gcn توي كنسول ميخواد پتانسيل رو نشون بده)

پ.ن : باز الان ميان مغلطه ميكنن آي مردم من همه اينارو ميدونيتم دارم raw ميگم و فلان (دوستمون امار مياره فحش بار ما ميكنه :d )

LOL
این پست منه که بحثمو از اونجا شروع کردم اون قسمتی که قرمز و بلد کردم تقریبا همین حرفیه که تو الان داری اینجا تو پستت میزنی ولی اگر منظورت اینه که فلوتینگ پوینت با فلوتینگ پوینت فرق داره؟ واقعا Epic LOL داره این تجزیه تحلیلت!!

تنها چیزی که تا به حال در مورد GPU در xbox one تایید شده اینه که مایکروسافت گفته 8 برابر 360 قدرت داره:
منبع

Exclusive First Look at Xbox One | Gadget Lab | Wired.com

روایتهای مختلف در مورد قدرت محاسبه ممیزی شناور در 360 مطرح هست ولی قویترینشون این هست که 360 در حدود 240Gflops قدرت ممیزی شناور داشته البته فلوتینگ پوینت خودش به تنهایی معیار اندازه گیری نیست مهمتر نحوه استفاده از قدرت محاسبه در موقع لزوم و در جهت درست و مهار کردنش در جهت کاربرد مورد نیاز هست به هر حال تنها نتیجه گیری ای که میشه کرد این هست که xbox one در حدود 8x240=1920 Gflops یا حدودا 1.92 Tflops قدرت ممیزی شناور داره سایتی مثل یورو گیمر هم به بعضی مشخصات اشاره کرده ولی خودش گفته هنوز بعضی چیزها مشخص نیست مثلا به صراحت گفته:



مسئله بعدی پهنای باند xbox one هست که مجموعا به 200GB/s میرسه مضافا بر اینکه xbox one از رمهای با تاخیر کمتر و در مورد ESRAM رم تقریبا بدون تاخیر استفاده میکنه به احتمال قوی برنامه نویسها به واسطه کیتهای توسعه و به صورت اتوماتیک و یا مستقیما توسط خود برنامه نویس به این حافظه فوق العاده سریع دسترسی پیدا میکنن....
نکته رمز آلود دیگه در مورد xbox one قابلیت data move engine ها هستن که کمک میکنن خیلی از ISA های CPU و GPU آزاد بمونن یعنی به جای اینکه قدرت CPU و GPU صرف انتقال داده ها بشه move engine بهره وری از سیستم رو تا حد زیادی بالاتر میبره و ISA های زیادتری رو نسبت به سخت افزارهای معمولی آزاد میزاره تا در خدمت کارهای دیگه باشن.
من به این سخت افزار اعتقاد کامل دارم و مطئنم xbox one کنسول فوق العاده ای هست در مورد PS4 اون هم کنسول فوق العاده ای هست ولی از نظر طراحی سخت افزار من سخت افزارهایی رو که با قدرت ظاهری کمتر بازدهی بالایی دارن خیلی میپسندم. نمیدونم چرا!؟ :d
اینم لینک پست:
http://forum.bazicenter.com/thread74840/page234/#post2625974

حالا چون خیلی ادعات میشه یه سوال ازت میپرسم اگه درست جواب دادی بحثو باهات ادامه میدم و چندتا ایراد از همون مطلبایی که نوشتی گذاشتی تو امضاتم بهت میگم بگو ببینم طبق مقاله یورو گیمر GPU تو X1:
12 تا واحد محاسبه داره که هر کدوم 64 تا عملیات تو هر کلاک انجام میدن یورو گیمر فرض کرده کلاک GPU 800MHz هست چطوری 1.2 ترافلاپس رو به دست آورده؟
 
رامین جان ما که میگیم تا E3 صبر کنید تا مایکروسافت معماری کامل کنسول رو معرفی کنه ولی دوستان سونی فن مثل شرکت سونی دست به درصد خوبی دارن ... از 33 درصد بگیر تا 75 درصد که متناوب هست ...

در بهره وري GPU ها يه چيزي داريم به نام occupation core rate كه هرچقدر يك تراشه در طول بازه زماني درصد بيشتري از منابع اجراييش ( execution unite ) هاش مشغول باسه قدرتمندتره.

مثلا معماري VLIW5 در طول بازه زماني حتي اگر 100% هم ILP Safe ميبود باز هم درصد زيادي از توان تراشه به خاطر يكسري مسايل از دست ميرفت.

الان GCN به خاطر اينكه نياز به چك ILP سنگين نداره حده Occupation core اش بالاست اما خيلي خيلي با حد مطلوب فاصله داره. اما رسيدن به maximum theorical peak performence اش بينهايت راحت تر از VLIW5 و VLIW4 هست.

به نظر من حتي قياس 18GCN core اي كه در ps4 هست و 12GCN core اي كه در xbox one هست به كلي غلط هست.

(علتش اينه كه وجود complex FFP هايي مثل move engine و esram در soc كه يك كش عظيم ميتونه محسوب بشه باعث ميشه حد occupation core تراشه به شكل وحشتناكي بالا باشه)

اين يعني اينكه قدرت 1.23 tera flops اي كه soc xbox one ميده بسيار به حد نهايي توانش نزديكه و ميتونه در طول بازه طولاني در اون حد بمونه - (يعني طراحي مايكرو كاري كرده كه از حداكثر peak perf compute GCN core ها هميشه استفاده بشه)

در PC ها مقدار بسيار زيادي از توان واقعي GPU ها حتي با معماري GCN هدر ميشه اما كنسول ها توانايي بلقوه شخصي سازي زيادي دارن

((ILP: instruction level parralisim ))
 
LOL
این پست منه که بحثمو از اونجا شروع کردم اون قسمتی که قرمز و بلد کردم تقریبا همین حرفیه که تو الان داری اینجا تو پستت میزنی ولی اگر منظورت اینه که فلوتینگ پوینت با فلوتینگ پوینت فرق داره؟ واقعا Epic LOL داره این تجزیه تحلیلت!!




حالا چون خیلی ادعات میشه یه سوال ازت میپرسم اگه درست جواب دادی بحثو باهات ادامه میدم و چندتا ایراد از همون مطلبیایی که نوشتی گذاشتی تو امضاتم بهت میگم بگو ببینم طبق مقاله یورو گیمر GPU تو X1:
12 تا واحد محاسبه داره که هر کدوم 64 تا عملیات تو هر کلاک انجام میدن یورو گیمر فرض کرده کلاک GPU 800MHz هست چطوری 1.2 ترافلاپس رو به دست آورده؟

عمو :d من حدود 4 سال پيش دوستاني كه منو ميشناسن طريقه بدست اوردن gflops در همه معماري هاي nvidia و AMD رو دريك تاپي مفصل در سايت خدا بيامرز Hotoverclock گذاشته بودم. شما چند مدتيه كه اومدي توي اين بحث ها زياد گرم شدي (فك كنم دوستاني هستن هنوز كه در گذشته هاي دور همه اين مباحث رو قديمي كردن ;) )

768 core و 2mad op و 800mhz رو عمو با هم ديگه ضرب كني كه درس خيلي هم حرفه اي هستي 1.228 بهت ميده - از عملوند و operand و عملگر چه خبر ؟؟:))

من كارم و علاقم حوضه تراشه هاست باز نري سوالاي نرم افزاري رو با سخت افزاري قاطي كني :d سوال خوبه اما مربوطش عزيز
:d

تو پسته خودتون دارید جواب خودتون را میدید بعد داری ادعای جانب داری هم میکنی ؟! شما اصلا تو قضیه هستی خودت داری تو پستت علنا میگی اعداد و ارقام بیشتر تو تکنولژی ها قدیم و جدید متفاوته یعنی تو تکنولوژی جدیدتر با tera flops پایینتر جواب بهتری میده . پس الان که تو اخبار هست این gpu و.... را خود مایکروسافت طراحی کرده و amd کمکش کرده چطور شما پی به تکنولوژی به کار برده شده در اون بردید و دارید نتیجه میگیرید ؟! ( البته منظورم شما نیستید بلکه بعضی ها را میگم !)

خب دوسته ما diedie داره میگه وقتی سرعت کلاک مشخص نیست چیزی قطعی نیست که خود df هم گفته ok ?! ازاون طرف هنوز مشخص نیست esram چه قدر قدرت پردازش داره و چقدر میتونه رو قدرت محاسباتی اضافه کنه ؟ ok ? از اون طرف چیپهای دیگه و Hardware Accelerators مثل Move engines و............ که وضایفی بر عهده دارند و چقدر میتونه برای gpu و cpu به اصطلاح Advance باشه .این چیزهای که نتیجه گرفته شده میشه تفریق چیزهایی که گفتم وقتی اطلاعات کامل اومد همینها را اضافه میکنی بعد دوباره باید بری تو نخ محاسبه که کدومش قویتره و تا 18 روز دیگه صبر عنایت میفرمایید بعد فکت همگی باهم فکت صادر میکنیم !

Esram قدرت پردازشي نداره هركي اينو گفته .. .. هست :d در بالا توضيح دادم وظيفش حتي از اون هم مهمتر ميتونه باشه

دوست من من هيچ قياس بينشون نكردم جواب نيما رو هم سعي كردم با يكسري المان هايي بدم كه خيلي از دوستان دقت نميكنن

در مورد فركانس تراشه هم دوست من مطمئن باش از 1ghz بالاتر نخواهد بود TDP اجازه نميده اگر 1ghz باشه از 1.228 به 1536 ميرسه كه خوب هست

رفيق منم هييچ فكتي نزدم خيلي به پستاي من دقت كن :d
 
آخرین ویرایش:
وقتی 2 تا GPU که دارن دقیقا از یک معماری استفاده می کنند با کلاک مشابه و ما فلوتینگ پوینت رو بزاریم کنار و بگیم مهم نیست ببخشید پس تفاوتشون رو با چی باید نشون داد؟
 
عمو :d من حدود 4 سال پيش دوستاني كه منو ميشناسن طريقه بدست اوردن gflops در همه معماري هاي nvidia و AMD رو دريك تاپي مفصل در سايت خدا بيامرز Hotoverclock گذاشته بودم. شما چند مدتيه كه اومدي توي اين بحث ها زياد گرم شدي (فك كنم دوستاني هستن هنوز كه در گذشته هاي دور همه اين مباحث رو قديمي كردن ;) )

768 core و 2mad op و 800mhz رو عمو با هم ديگه ضرب كني كه درس خيلي هم حرفه اي هستي 1.228 بهت ميده - از عملوند و operand و عملگر چه خبر ؟؟:))

من كارم و علاقم حوضه تراشه هاست باز نري سوالاي نرم افزاري رو با سخت افزاري قاطي كني :d سوال خوبه اما مربوطش عزيز :d

نه خوشم اومد!! اون 2mad oeration که خودت داری میگی multiple به علاوه add اشاره به همون عملگرها داره یکیشون عملگر جمع هست یکشون عملگر ضرب که تو یک سیکل کلاک در غالب عملگر بسط داده شده mad)mul+add) جفتشو با هم انجام میده اعدادی که برای محاسبه تو ALU بین این عملگرها قرار میگیرن عملوند هستند پس دیدی که اون موقع operator و operand بحث نرم افزاری نبوده که سفسطه کردی.
این پستتم کاملا باهاش موافقم:
http://forum.bazicenter.com/thread74840/page264/#post2628626
حیف تو نیست رفتی سونی فن شدی؟ :d
 
در بهره وري GPU ها يه چيزي داريم به نام occupation core rate كه هرچقدر يك تراشه در طول بازه زماني درصد بيشتري از منابع اجراييش ( execution unite ) هاش مشغول باسه قدرتمندتره.

مثلا معماري VLIW5 در طول بازه زماني حتي اگر 100% هم ILP Safe ميبود باز هم درصد زيادي از توان تراشه به خاطر يكسري مسايل از دست ميرفت.

الان GCN به خاطر اينكه نياز به چك ILP سنگين نداره حده Occupation core اش بالاست اما خيلي خيلي با حد مطلوب فاصله داره. اما رسيدن به maximum theorical peak performence اش بينهايت راحت تر از VLIW5 و VLIW4 هست.

به نظر من حتي قياس 18GCN core اي كه در ps4 هست و 12GCN core اي كه در xbox one هست به كلي غلط هست.

(علتش اينه كه وجود complex FFP هايي مثل move engine و esram در soc كه يك كش عظيم ميتونه محسوب بشه باعث ميشه حد occupation core تراشه به شكل وحشتناكي بالا باشه)

اين يعني اينكه قدرت 1.23 tera flops اي كه soc xbox one ميده بسيار به حد نهايي توانش نزديكه و ميتونه در طول بازه طولاني در اون حد بمونه - (يعني طراحي مايكرو كاري كرده كه از حداكثر peak perf compute GCN core ها هميشه استفاده بشه)

در PC ها مقدار بسيار زيادي از توان واقعي GPU ها حتي با معماري GCN هدر ميشه اما كنسول ها توانايي بلقوه شخصي سازي زيادي دارن

((ILP: instruction level parralisim ))
خب این شد ! همون حرفی که ما بدبخت چندین صفحه داریم در موردش بحث میکنیم . ما بحثمون اینه دیگه که خودت هم بهش اشاره کردی چیره دیگه ما نمیگیم این وسط ! چیزی که خودت هم میدونی پس تو پسته اولت هم اشاره کن که دلخوری پیش نیاد :دی بدبخت مایکروسافت اینهمه خودش را جر داده این چند سال را چندتا چیپ بزاره تو کنسولش حتما یه هدفی داشته .
 
اقا شما که ادعات میشه تحلیل های تخصصی و فنی میکنی و اند سخت افزار .. خود شما دارید بدترین ترول ها رو میکنید ...

اولا اون توهم 90 درصد بازی های مولتی رو نمیدونم از کدوم ترول کده سرچشمه میگیره
دوما دیگه شده مثنوی که چرا چندی از بازی های مولتی و پورت ضعیفشون رو ps3 ضعیف تر شدن

حالا هی دلتون رو خوش کنید به این حرف ها ... اگه مایکرو و فن هاش برای نسل بعد ذهنیت شون انقدر ساده و بچه گانه باشه ... از اواسط نسل بعد چهرهای پوکر فیسشون دیدن داره ...

حالا نمیدونم چرا این همه گفتن که معماری کنسوول ها این نسل متفاوته و مشکل پورت وجود نداره ... تو گوش کسایی که هنوز تو خواب و خیال نسل قبل موندن نمیره
بعد از این که تحلیل رو خوندم سرگیجه گرفتم به نتایج زیر رسیدم
1. ایکس باکس نیم درصد از پلی استیشن قویتر است
2. سونی بی شعور است نفهمیده اگر کنسولش نیم درصد ضعیفتره نباید اینجوری به کنسولش ضربه بزنه علنی موضوعو بگه
3. واقعا رشد آموزش ریاضت در مملکت ما بسیار بالا بوده بدین وسیله از آموزش و پروش کمال تمنان را داریم
4. بعد از اینکه دیروز و امروز که کنسول مایکرو زیر هجمه ی سونی فن ها پودر شد بلاخره مایکرو فن ها موفق شدن در یک حرکت ایزایی نیم درصد به ps4 ضربه وارد کنن. آفرین حرکت بزرگی بود
 
یعنی واقعا از این بحث خسته نشدید که تازه تاپیک زدید؟ والا من که روم کم شد آقا قبول من پذیرفتم ایکس باکس قویتره دیگه از سلامت روح و روانم که مهمتر نیست
واقعا تحت تاثیر اراده و پیگیری شما قرار گرفتمo:-)
 
وقتی 2 تا GPU که دارن دقیقا از یک معماری استفاده می کنند با کلاک مشابه و ما فلوتینگ پوینت رو بزاریم کنار و بگیم مهم نیست ببخشید پس تفاوتشون رو با چی باید نشون داد؟

خوب برعكس sony مايكر به قول چندين اديتور سعي كرده نقش AMD رو در طراحي Soc ايش فقط محدود به IP core ها كنه و وجود اون همه FFP accelerator وesram باعث ميشه تراشه بسيار متفاوت عمل كنه و فقط در عمل ميتونه اينو نشون بده .

Gtx580 حدود 1.4 tera قدرت داشت اما حتي قويتر از 2.5 tera كارت hd7870 يا حتي معادل kepler اون - علتش اينه كه fermi gf100/110 تنها gpu ها بدون ILP و باز بودن كه به قول يه برنامه نويس كودا 100برابر راحت تر از GK110 كپلر به peak perf ميرسيده چون به ازاي هسته هاي كم front end حجيمي داشته

نه خوشم اومد!! اون 2mad oeration که خودت داری میگی multiple به علاوه add اشاره به همون عملگرها داره یکیشون عملگر جمع هست یکشون عملگر ضرب که تو یک سیکل کلاک در غالب عملگر بسط داده شده mad)mul+add) جفتشو با هم انجام میده اعدادی که برای محاسبه تو ALU بین این عملگرها قرار میگیرن عملوند هستند پس دیدی که اون موقع operator و operand بحث نرم افزاری نبوده که سفسطه کردی.
این پستتم کاملا باهاش موافقم:
http://forum.bazicenter.com/thread74840/page264/#post2628626
حیف تو نیست رفتی سونی فن شدی؟ :d

نه قضيه سواله رو ميگم operand و operator كه اصل اوليه مباحث computing ان :d

من اصلا هوادار هيچي نيستم نه اينتل نه انويديا نه سوني نه AMD نه كوالكام :d پستامم موجوده در خيلي از بلاگ ها :d همش توطئه هست:d

خب این شد ! همون حرفی که ما بدبخت چندین صفحه داریم در موردش بحث میکنیم . ما بحثمون اینه دیگه که خودت هم بهش اشاره کردی چیره دیگه ما نمیگیم این وسط !

منم به خداي يكتا كه هيچي غير اين نگفتم هرجا هم اگه بوده بحث raw power بوده :d

دوستان لطفا ادامه بحث های سخت افزار و مقایسه ای رو ببرید تو این تاپیک.
ممنون:دی

چشم من بعد حتما - ديگه بحثي نيست :d
 
یعنی واقعا از این بحث خسته نشدید که تازه تاپیک زدید؟ والا من که روم کم شد آقا قبول من پذیرفتم ایکس باکس قویتره دیگه از سلامت روح و روانم که مهمتر نیست
واقعا تحت تاثیر اراده و پیگیری شما قرار گرفتمo:-)
عزیزم این تاپیک رو زدیم که اون یکی تاپیک رو نجات بدیم :دی
 
خوب برعكس sony مايكر به قول چندين اديتور سعي كرده نقش AMD رو در طراحي Soc ايش فقط محدود به IP core ها كنه و وجود اون همه FFP accelerator وesram باعث ميشه تراشه بسيار متفاوت عمل كنه و فقط در عمل ميتونه اينو نشون بده .

Gtx580 حدود 1.4 tera قدرت داشت اما حتي قويتر از 2.5 tera كارت hd7870 يا حتي معادل kepler اون - علتش اينه كه fermi gf100/110 تنها gpu ها بدون ILP و باز بودن كه به قول يه برنامه نويس كودا 100برابر راحت تر از GK110 كپلر به peak perf ميرسيده چون به ازاي هسته هاي كم front end حجيمي داشته

:d

مغزم داغ کرد ... قدرت پردازشم کم اوردم ....:-b

این چه بازی ای هست؟

sigpic8883_49.gif
 
نسل آینده قدرت برنامه نویسی شرکتها خیلی تاثیر خواهد داشت تو ساخت بازیشون چون دستشون خ خ باز هست و فقط به توانایی خودشون مربوط هست..
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or